PDA

Bekijk Volledige Versie : Elk jaar 65.000 mensen kwijt.



knuppeltje
22-11-11, 10:43
DEN HAAG - Gemeenten raken elk jaar zo'n 65.000 mensen "kwijt": zij vertrekken zonder melden waar ze naar toe gaan en schrijven zich niet in bij een andere gemeente.

Volgens het CBS gaat het vooral om jonge allochtonen. De helft duikt binnen twee jaar weer op. Het aantal personen dat met onbekende bestemming vertrekt, is de laatste jaren verdubbeld vergeleken met de jaren negentig.

Volgens het CBS hangt de toename van mensen die uit het oog raken samen met de algehele groei in mobiliteit. Het grootste deel van de mensen vertrekt naar het buitenland zonder een nieuw adres achter te laten. (stentor.nl)

Oeps, 65.000, dat zijn er toch nogal wat.

mark61
22-11-11, 14:40
Dat is een ernstig probleem. Daar zitten duizenden jongens tussen zonder opleiding, werk of uitkering.

Soldim
22-11-11, 14:46
Dat is een ernstig probleem. Daar zitten duizenden jongens tussen zonder opleiding, werk of uitkering.

Vandaar dat ze ze liever kwijt dan rijk zijn....

super ick
23-11-11, 09:11
Dat is een ernstig probleem. Daar zitten duizenden jongens tussen zonder opleiding, werk of uitkering.

Guttegut.

knuppeltje
23-11-11, 09:34
Guttegut.

Ach, u heeft weer een hoogst intelligente opmerking, zie ik.

knuppeltje
23-11-11, 09:37
Dat is een ernstig probleem. Daar zitten duizenden jongens tussen zonder opleiding, werk of uitkering.

Dat denk ik ook.

mark61
23-11-11, 09:44
Guttegut.

Imbeciel.

Je zit alleen achterlijk te reten omdat je INHOUDELIJK niks te melden heb, en mij dan ook niet kan tegenspreken, wat je zo graag zou willen.

Je weet dat ik gewoon gelijk heb, bij elke leugen en domheid van jou, dus zwijg je maar liever.


En ja, jongens zonder school, werk of uitkering gaan de misdaad in. Ik dacht dat jij dat een probleem vond, rund?

Waarom doe je zo onbeschoft en achterlijk als ik een probleem benoem waar jij de hele dag hysterisch over raaskalt?

Rotterdam bijvoorbeeld probeert al jaren de naar schatting 2-3000 jongens die ze 'kwijt' zijn op te sporen.

Abu_Hurayrah
23-11-11, 10:52
Die mensen die "kwijt" zijn, zijn niet alleen mensen die naar het buitenland gaan, het zijn ook mensen die niet meer een vast adres normaal kunnen betalen. Denk hierbij bijvoorbeeld eens aan nuggers (niet uitkeringsgerechtigden) waaronder vele jongeren vallen die tussen wal en schip zijn geraakt.

super ick
23-11-11, 14:22
Imbeciel.

Aangenaam, mijn naam is Dick.


Je zit alleen achterlijk te reten omdat je INHOUDELIJK niks te melden heb, en mij dan ook niet kan tegenspreken, wat je zo graag zou willen.

Ik rate al jou post als bad waarin je hooghartigheid ten toon spreid en/of andere prikkers beledigd. Alleen als ik ze tegenkom anders wordt het teveel werk.


Je weet dat ik gewoon gelijk heb, bij elke leugen en domheid van jou, dus zwijg je maar liever.

Je bent overtuigd van jezelf tot het belachelijke aan toe. Nu beweer je zelfs al dat ik het met jou eens ben. Ben je nu echt zo achterlijk?


En ja, jongens zonder school, werk of uitkering gaan de misdaad in. Ik dacht dat jij dat een probleem vond, rund?

Wat stel je voor? RAzzia's?


Waarom doe je zo onbeschoft en achterlijk als ik een probleem benoem waar jij de hele dag hysterisch over raaskalt?

Ik heb daar wel ideeen over, heb er ook ervaring in. Dat noem jij hysterisch raaskallen. Op dagelijkse basis is wel erg veul.
Maar om nu uitgerekend jou het verzoek te zien doen om niet onbeschoft te reageren doet mijn vermoeden bevestigen dat je een losgelsagen idioot bent die geen enkele vorm van tegenspraak duld.


Rotterdam bijvoorbeeld probeert al jaren de naar schatting 2-3000 jongens die ze 'kwijt' zijn op te sporen.

Mooi er wordt dus aan gewerkt.

knuppeltje
23-11-11, 15:40
Mooi er wordt dus aan gewerkt.

Wat wil je nu eigenlijk zeggen? Eerst kom je aan met een "guttegut", alsof het een heel normale zaak is dar er in dit land zomaar 65.000 duizend mensen officieel kwijt zijn, waaronder blijkbaar nogal wat jongeren, en nu met deze opmerking. Conclusie: je weet weer eens niets zinnigs te zeggen maar wil wel nog even komen zieken en zeiken. Zeg dan helemaal niets.

mark61
23-11-11, 20:09
Conclusie: je weet weer eens niets zinnigs te zeggen maar wil wel nog even komen zieken en zeiken. Zeg dan helemaal niets.

Ja, dat is helaas teveel gevraagd. Zieken en zeiken zal hij, tegen de klippen op.

Eric de Blois
24-11-11, 02:01
Guttegut.



Imbeciel.

Je zit alleen achterlijk te reten omdat je INHOUDELIJK niks te melden heb, en mij dan ook niet kan tegenspreken, wat je zo graag zou willen.

Je weet dat ik gewoon gelijk heb, bij elke leugen en domheid van jou, dus zwijg je maar liever.

En ja, jongens zonder school, werk of uitkering gaan de misdaad in. Ik dacht dat jij dat een probleem vond, rund?

Waarom doe je zo onbeschoft en achterlijk als ik een probleem benoem waar jij de hele dag hysterisch over raaskalt?



Wat een botte reactie, gewoon omdat iemand zegt: 'Guttegut'.

Zitten we hier niet gewoon voor de gezelligheid? laten we het leuk houden!

mark61
24-11-11, 07:49
Wat een botte reactie, gewoon omdat iemand zegt: 'Guttegut'.

Zitten we hier niet gewoon voor de gezelligheid? laten we het leuk houden!

Wat is er gewoon aan 'guttegut'?

Leg me dat nou es uit Eric. Wat betekent dat volgens jou, dat woordje als reactie op een post van mij?

Superick en Max zitten hier niet voor de gezelligheid, maar om mij onbekende frustraties af te reageren op moslims en de islam, en mensen die hun vooringenomen kwaadaardige leugens bestrijden. De beschaving blijkt maar skin deep.

Ik meen te begrijpen dat Max een kind is van linkse ouders, en als een overjarige puber zich hier tegen hen aan het afzetten is. Maar dat is op grond van de snippers die hij heeft meegedeeld, dus ik zou me kunnen vergissen.

Super twijfelt of ie een redelijk staatsburger en mens wil zijn, maar elke keer neemt zijn inner self, de barbaar, het weer over.

knuppeltje
24-11-11, 07:59
Wat een botte reactie, gewoon omdat iemand zegt: 'Guttegut'.

Zitten we hier niet gewoon voor de gezelligheid? laten we het leuk houden!

Laten we het leuk houden? Godsklere, hoe kom je er op? De tokkie komt hier nergens anders om dan om te kunnen zeiken en te zieken. Het weet niks inhoudelijks in te brengen. In plaats daarvan zeikt, ziekt en leutert het maar een eind weg.
Kom jij gvd hier smeken of anderen dan die mafkees het leuk willen houden. :duim:

super ick
24-11-11, 08:48
Wat wil je nu eigenlijk zeggen? Eerst kom je aan met een "guttegut", alsof het een heel normale zaak is dar er in dit land zomaar 65.000 duizend mensen officieel kwijt zijn, waaronder blijkbaar nogal wat jongeren, en nu met deze opmerking. Conclusie: je weet weer eens niets zinnigs te zeggen maar wil wel nog even komen zieken en zeiken. Zeg dan helemaal niets.

Guttegut,

Er verlaten mensen Nederland die zich niet afmelden en er is een groep jongeren die hun reet eronderuit draaid en zgn zijn verdwenen.
Die wonen bij broer kennissen etc. Tenminste............ik zie die 65.000 niet onder de brug leggen.

EN nu?

HEt lijkt op het verhaal van de WAO-ers. Iedereen op straat wist er van maar politiek Den Haag had er een parlementaire enquette voor nodig.

Dit is oud nieuws en bij iedereen bekend vandaar: Guttegut.

super ick
24-11-11, 08:54
Ik meen te begrijpen dat Max een kind is van linkse ouders, en als een overjarige puber zich hier tegen hen aan het afzetten is. Maar dat is op grond van de snippers die hij heeft meegedeeld, dus ik zou me kunnen vergissen.

Super twijfelt of ie een redelijk staatsburger en mens wil zijn, maar elke keer neemt zijn inner self, de barbaar, het weer over.

Oef, wat een haarscherpe analyses zeg!

Jij hebt nogal probelemen om afwijkende gebeurtenissen, feiten en mensen in jou wereldbeeld te proppen. Lukt dat niet raak je over de kook en vliegen de verwijten en verwensingen door de lucht.
Je verzint er de gekste oplossingen voor. GIsteren beweerde je nog dat ik het eigenlijk met je eens ben maar niet zegt om te pesten.

Ga nou eens voor 1 keer voor een speigel staan en lees het onderschrift van Pas eens een paar keer hardop.

knuppeltje
24-11-11, 08:59
Tenminste............ik zie die 65.000 niet onder de brug leggen.

EN nu?

HEt lijkt op het verhaal van de WAO-ers. Iedereen op straat wist er van maar politiek Den Haag had er een parlementaire enquette voor nodig.

Dit is oud nieuws en bij iedereen bekend vandaar: Guttegut.

Gelukkig niet.

Op z'n mist uitzoeken wat er aan de hand is, lijkt mij. Er zitten er blijkbaar ook nogal wat jongere outdrops onder. Die allemaal zomaar tussen wal en schip laten vallen, heeft net zo goed gevolgen voor de maatschappij. Grote kans dat ook die later weer opduiken in de bijstandsregisters. Ook hier geldt: beter voorkomen dan genezen. Maar ik geloof niet dat dat jou ook maar iets interesseert.

Wat die WAO'ers hier mee te doen hebben, ontgaat mij, maar blijkbaar wil je er iets mee zeggen.

Gelukkig maar weer voor je dat jij het allemaal wel wist. :duim:

super ick
24-11-11, 09:16
Op z'n mist uitzoeken wat er aan de hand is, lijkt mij. Er zitten er blijkbaar ook nogal wat jongere outdrops onder. Die allemaal zomaar tussen wal en schip laten vallen, heeft net zo goed gevolgen voor de maatschappij. Grote kans dat ook die later weer opduiken in de bijstandsregisters. Ook hier geldt: beter voorkomen dan genezen.

Ik ben er inmiddels achter dat wij niet het systeem hebben om de echt onwilligen te motiveren. Dan moet je het dus maar loslaten.


Maar ik geloof niet dat dat jou ook maar iets interesseert.

In een andere post sloeg je net ook al de plank mis en dat is niet voor de eerste keer. Wanneer stop je eens met je vooringenomenheid?


Wat die WAO'ers hier mee te doen hebben, ontgaat mij, maar blijkbaar wil je er iets mee zeggen.

Wat is er niet aan te snappen?


Gelukkig maar weer voor je dat jij het allemaal wel wist. :duim:

HAd jij ook kunnen weten hoor.

knuppeltje
24-11-11, 09:56
Ik ben er inmiddels achter dat wij niet het systeem hebben om de echt onwilligen te motiveren. Dan moet je het dus maar loslaten.

Wat is er niet aan te snappen?

HAd jij ook kunnen weten hoor.

Wie zegt dat het allemaal onwilligen zijn? Dit soort stomme nergens op slaande opmerkingen van je, bewijzen maar weer eens dat je het geen nene ruk interesseert. Doe nu niet alsof dat wel is.

Nou ja, in ieder geval snap ik dat beide zaken geen enkel verband met elkaar hebben.

Dat er 65.000 mensen uit de administratie kwijtraken? Vertel hoe? Of kom je niet verder dan deze onzinnige opmerking?

super ick
24-11-11, 13:57
Wie zegt dat het allemaal onwilligen zijn? Dit soort stomme nergens op slaande opmerkingen van je, bewijzen maar weer eens dat je het geen nene ruk interesseert. Doe nu niet alsof dat wel is.


Ik heb inderdaad niet de illusie dat het een groot welwillend potentieel betreft. IK wil het best hopen maar dat heeft geen nut.


Nou ja, in ieder geval snap ik dat beide zaken geen enkel verband met elkaar hebben.

Ik geef het op. Laat maar.


Dat er 65.000 mensen uit de administratie kwijtraken? Vertel hoe? Of kom je niet verder dan deze onzinnige opmerking?

Hoe stond er al in. Waarom vraag je mij het te herhalen?

mark61
24-11-11, 17:17
Guttegut,

Jij klaagt hier altijd steen en been over kleine criminaliteit, of grote, whatever, als het maar Marrekane zijn.

Hier gaat het over een erm administratieve ingang die licht werpt op dat probleem.

Het opsporen van die lui is een begin om er een eind aan te maken.

En alles wat jij kan bedenken is: guttegut.

Wat wil jij nou eigenlijk? Je wil het Amerikaans? Waar iedereen die de boot mist op straat rondzwerft of in de misdaad of in de gevangenis zit? Je weet dat in de VS permanent 1% van alle mannen, en 10% van alle zwarte Amerikanen in de cel zit?

Dat vind je een goed idee? Nee? Wat dan?

mark61
24-11-11, 17:19
Ik heb inderdaad niet de illusie dat het een groot welwillend potentieel betreft.

Wat wil jij nou eigenlijk? Iedereen afschieten? Opsluiten?


Eerst brallen op niks af en nou geef je het op.

Beslis nou es of je een normaal mens wil zijn of een mindless pig.

super ick
25-11-11, 08:26
Wat wil jij nou eigenlijk? Iedereen afschieten? Opsluiten?


Eerst brallen op niks af en nou geef je het op.

Beslis nou es of je een normaal mens wil zijn of een mindless pig.

Ik ga het nog 1 keer proberen met jou. Kijken of je een antwoord kunt geven zonder scheldwoorden.

Van de groep die jij noemt is een deel hoogstwaarschijnlijk niet meer in Nederland. Dat staat ook in het stuk. Die zijn vertrokken en hebben zich niet afgemeld.
Veel steden hebben het beleid dat je of op school zit of werkt maar geen recht hebt op een uitkering van Dienst Welzijn als je jong bent. Als je dat niet wilt dan moet je 'verdwijnen'. Gaan wonen bij een vriend, vriendin, broer, zus o.i.d.
Waar men eerst hard naar Dienst Welzijn liep om een uitkering aan te vragen is het juist voor deze groep zaak om je niet te melden omdat je toch niets krijgt en je weer in de molen 'school of werk' terecht komt.

Zoals je terecht opmerkte in je eerder post ben ik inderdaad bezig met kansarme jeugd. Ik maak daar tijd voor. Tijd die mij erg veel geld kost wel te verstaan.
2 avonden en 1 weekenddag. Bijna allemaal jongens en bijna allemaal van allochtone afkomst.
De beste resultaten zijn te boeken als je direct na het basisonderwijs, dus 12 a 13 jaar met ze in contact kunt komen. Die contacten lopen via de sport, daarnaast wordt er erg veel gepraat. Die jongens hebben erg veel respect voor mij en ik heb daardoor ook invloed op hen.

Komen jongeren eenmaal in aanraking met de verkeerde vrienden en gaan ze de straat op dan is het na een paar jaar, ze zijn dan een jaar of 16 17, heel moeilijk om ze toch weer op het rechte pad te krijgen en ze naar school te laten gaan.
Regulier onderwijs is geen optie meer gezien de leeftijd, ouders willen ze meestal niet meer in huis omdat ze een gezin ontwrichten, niet zelden zijn ze al in aanraking geweest met justitie, ze liegen en bedriegen.
Deze jongeren moeten leren zelfstandig te gaan wonen en laaggeschoold werk gaan zoeken liefst gecombineerd met een opleiding.

Dan heb ik het nog niet gehad over de groep die ouder is dan 18. Die zijn immers volwassen en moeten overal zelf toestemming voor geven. Met deze jongeren is het net als stoppen met roken. Ze moeten er zelf volledig achter staan en willen anders vallen ze weer terug. De resultaten zijn bedroevend omdat de drang ontbreekt. Als de wortel de ezel niet beweging krijgt wil de stok nog wel eens helpen (figuurlijk). Helaas ontbreekt die stok en wortels helpen in de meeste gevallen niet.

Ik heb me erbij neergelegd dat de groep crimineeltjes inderdaad groeit. 1van de redenen dat ik altijd zo van wal steek over draaideurcriminelen met een behangrol van een strafblad op 19-jarige leeftijd is dat juist die catagorie een funeste impact heeft op laatst genoemde groep. ZIj hebben vaak geld, overal schijt aan en geven het verkeerde signaal af. Ook de overheid geeft aan hen en zo dus indirect ook aan hun followers het verkeerde signaal af. Ze kunnen veel te lang doorgaan zonder gevolgen. Teveel kansen werkt averrechts.
Met dit systeem gaan we het probleem nooit oplossen.

Sneller opsluiten. In een soort tuchtscholen waar ze een vak leren en begeleid worden naar werk. Alleen niet na 50 strafbare feiten te hebben gepleegd maar veel sneller. Ik ben er van overtuigd dat de groep dan ook nooit zo groot was geworden.

mark61
25-11-11, 13:21
Ik ga het nog 1 keer proberen met jou. Kijken of je een antwoord kunt geven zonder scheldwoorden.

Van de groep die jij noemt is een deel hoogstwaarschijnlijk niet meer in Nederland. Dat staat ook in het stuk. Die zijn vertrokken en hebben zich niet afgemeld.

Huh? Hollanders? Marokkanen en Turken? Das groot nieuws dan voor de PVV.


Veel steden hebben het beleid dat je of op school zit of werkt maar geen recht hebt op een uitkering van Dienst Welzijn als je jong bent. Als je dat niet wilt dan moet je 'verdwijnen'. Gaan wonen bij een vriend, vriendin, broer, zus o.i.d.

Die vinden het een geweldig idee dat hun broer, vriend etc. de hele dag op bed ligt. Je denkt niet dat een groot deel dan gaat hosselen tot serieuze misdaad?


Waar men eerst hard naar Dienst Welzijn liep om een uitkering aan te vragen is het juist voor deze groep zaak om je niet te melden omdat je toch niets krijgt en je weer in de molen 'school of werk' terecht komt.

Ja, die denkt dan van de lucht te kunnen leven. Ze willen ook helemaal geen geld om te kunnen trouwen ofzo. Die vrouwen zitten ook echt te wachten op een kansloze partner. Dat vertellen de laatste cijfers over partnerimport ook, dat dat vaak vrouwen zijn die geen zinnige partner op hun niveau in Nederland kunnen vinden. Als we het nu even over Marokkanen en Turken hebben, wat vast de bedoeling is :hihi:


De beste resultaten zijn te boeken als je direct na het basisonderwijs, dus 12 a 13 jaar met ze in contact kunt komen. Die contacten lopen via de sport, daarnaast wordt er erg veel gepraat. Die jongens hebben erg veel respect voor mij en ik heb daardoor ook invloed op hen.

Bizar. Je vertelt ze zeker niet wat je hier zoal prikt. Magoed, je probeert ze dus uit die 65.000 te houden of te vissen, dus eigenlijk weet je best waarover ik het heb.


Sneller opsluiten. In een soort tuchtscholen waar ze een vak leren en begeleid worden naar werk. Alleen niet na 50 strafbare feiten te hebben gepleegd maar veel sneller. Ik ben er van overtuigd dat de groep dan ook nooit zo groot was geworden.

Die voorzieningen zijn er en de resultaten vallen na aanvankelijke juichverhalen elke keer weer tegen. Die ene speciale tent, hoe heette die ook weer, Engelse naam, loog zelfs glashard over recidive.

En dat lijkt me toch ook de enige weg. Dus eigenlijk weet je het wel en kan je best genuanceerd doen, af en toe. Mijn vraag is dan ook altijd waarom je de rest van de tijd hier als een dolle tekeer gaat. Welk zinnig doel dient dat?

Vertel jij je pupillen dat ze de boot hebben gemist omdat ze een achterlijke en misdadige godsdienst aanhangen? I guess not. Waarom roep je dat hier dan de hele dag? Jij weet net zo goed als ik dat juist die jongens totaal van Allah los zijn, in de letterlijke zin. De gelovige jongeren zijn de serieuze, hardwerkende mensen die een toekomst willen, gezinnetje, huisje boompje beestje.

Dus. Vraag ik me af.

super ick
25-11-11, 15:10
Huh? Hollanders? Marokkanen en Turken? Das groot nieuws dan voor de PVV.

HEt staat er letterlijk. HEt grootste deel vertrekt naar het buitenland zonder een adres achter te laten. Hoe die groep er naar nationaliteit precies uitziet weet ik niet maar ik schat in dat er redelijk wat bij zitten uit de Antillen. Daarvan weet ik dat ze nog wel eens pendelen. Misschien ook mensen met een tijdelijke status die vertekken nog wel eens naar Engeland om daar hun geluk te gaan beproeven.


Die vinden het een geweldig idee dat hun broer, vriend etc. de hele dag op bed ligt. Je denkt niet dat een groot deel dan gaat hosselen tot serieuze misdaad?

Waarschijnlijk niet. Maar dan ga je van het goede uit. Sommigen zullen een vergoeding vragen voor kost en inwoning die hen welkom is en hun mond houden. Daarnaast vangen mensen ook vrienden of familie op omdat ze anders nergens anders heen kunnen. Uit barmhartigheid. Het is ook echt Nederlands om mensen direct te confronteren met wat ze fout doen en eisen te stellen aan hun verblijf. Dat doen die mensen niet zo snel als wij dat doen.
Je gaat teveel van het typische Nederlandse conflictmodel uit.

Uiteraard vind ik het geen geweldig idee dat ze er criminele activiteiten op na houden maar dat ligt helaas wel voor de hand.


Ja, die denkt dan van de lucht te kunnen leven. Ze willen ook helemaal geen geld om te kunnen trouwen ofzo. Die vrouwen zitten ook echt te wachten op een kansloze partner. Dat vertellen de laatste cijfers over partnerimport ook, dat dat vaak vrouwen zijn die geen zinnige partner op hun niveau in Nederland kunnen vinden. Als we het nu even over Marokkanen en Turken hebben, wat vast de bedoeling is

Je weet hoe jonge mensen denken, vooral het slag dat 'succesvol' is in snel geld maken. Die denken nog dat ze het gemaakt hebben ook. Ook dat is te danekn aan het geringe aantal onopgeloste misdrijven en aan het te langdurig niet serieus aanpakken als ze eens betrapt worden. Ze wanen zich vaak onze lieve heer in eigen persoon.
Als ze werkelijk zo denken als jij schetst dan melden ze zich vroeg of laat vrijwillig en staan ze achter een verandering. De enige kans op succes.


Bizar. Je vertelt ze zeker niet wat je hier zoal prikt. Magoed, je probeert ze dus uit die 65.000 te houden of te vissen, dus eigenlijk weet je best waarover ik het heb.

Ik heb maar 1 gezicht. Zoals je kunt weten heb ik zelf ook het nodige meegemaakt en diverse jaren langere perioden in het buitenland vertoeft o.a. in diverse landen in het M.O. Hun reactie op mijn mening ligt mijlenver van jou reacties hier vandaan. Het is misschien moeilijk voor te stellen voor jou maar het is toch echt zo. Ik sta er goed op bij de jongens die bij mij trainen. Zij accepteren een ongezouten mening omdat ze die zelf ook hebben.


Die voorzieningen zijn er en de resultaten vallen na aanvankelijke juichverhalen elke keer weer tegen. Die ene speciale tent, hoe heette die ook weer, Engelse naam, loog zelfs glashard over recidive.

Jij bedoelt waarschijnlijk de Glenn Mill scholen? Daar heb ik wisselende resultaten over gehoord. Hoe ze precies te werk gaan weet ik niet. Dat zij niet altijd en overal succesvol zijn wil nog niet zeggen dat een strengere aanpak niet werkt.


En dat lijkt me toch ook de enige weg. Dus eigenlijk weet je het wel en kan je best genuanceerd doen, af en toe. Mijn vraag is dan ook altijd waarom je de rest van de tijd hier als een dolle tekeer gaat. Welk zinnig doel dient dat?

Ik heb het je wel eens uitgelegd. Niet alles wat ik plaats sta ik ook achter. Echter als je een quote leest staat je naam er wel boven en kun een vertekend beeld krijgen.
Verder ben ik van mening dat ieder verantwoordelijk is voor zijn eigen leven. Ik reageer dan ook direct als ik jankverhalen lees dat het aan de overheid ligt. Dat er sprake is van discriminatie. Zoals je hier kunt lezen leeft dat behoorlijk. Veel allochtonen die een goede carierre in Nederland hebben gemaakt zeggen overigens hetzelfde en worden vervolgens in de hoek gezet en zwart gemaakt. Alsof ze er niet meer bijhoren als niet mislukt zijn.
Daarnaast is dit forum echt geen afspiegeling van de maatschappij en vertegenwoordigen jij en ik alleen ons zelf. Daarnaast vind ik dat jij alles vanuit hetzelfde perspectief bekijkt. Alsof het over een groep zielige mensen gaat die hulp nodig hebben. Waar je geen kritiek op mag hebben maar alleen maar begrip. Komt waarschijnlijk door je werk.


Vertel jij je pupillen dat ze de boot hebben gemist omdat ze een achterlijke en misdadige godsdienst aanhangen? I guess not. Waarom roep je dat hier dan de hele dag? Jij weet net zo goed als ik dat juist die jongens totaal van Allah los zijn, in de letterlijke zin. De gelovige jongeren zijn de serieuze, hardwerkende mensen die een toekomst willen, gezinnetje, huisje boompje beestje.

Denk jij dat er geen serieuze gelovige jongeren in mijn groep zitten?
De jongens varieren in leeftijd van 12 tot 16 met een enkele uitschieter die wat langer blijft hangen. Die trainen al op een hoger niveau in een andere groep maar willen meer trainen. Aangezien mijn lessen voor die van de senioren zitten komen ze eerst bij mij trainen en daarop volgend trainen ze in de eigen groep waar ik nog een beetje meetrain. Ik train om een beetje vorm te behouden, zij veelal voor de wedstrijden.
Het raakvlak is sec de sport waarin ik mijn sporen heb verdient en de jongens waarderen hat dat ik tijd voor hen vrij maak.
Godsdienst is geen enkel isseu. De gelovige jongens weten hoe ik over godsdienst in het algemeen denk en dat ik daarin geen apart warm plekje heb voor de islam (zoals jij). Zij hebben mij regelmatig gevraagd waar ik dan in geloof. Ongeloof is voor hen soms heel moeilijk te behappen. Ik wijs hen erop dat iedereen voor mij gelijk is en dat ik kijk naar hoe iemand zich gedraagt en mij behandeld en niet wat zijn religie is.
Natuurlijk valt er in die mannensfeer wel eens een hard woord en ben ik ook wel eens met mijn ongeloof geconfronteerd vanuit een (let op! ik schrijf niet DE voordat ik sraks weer een kwaadaardig varken wordt genoemd) islamitische invalshoek zoals ook christenen het zo fijntjes kunnen doen. Ik reageer dan hetzelfde als ik hier doe. Dat ik geen enkele boodschap heb aan Allah, God, Jezus en Mohammed. Behandel anderen zoals jezelf behandeld wilt worden en zoniet dan geef ik terug wat ik krijg. Heel duidelijk, heel begrijpelijk ook voor hun. Dat kan er grof aan toe gaan. Maar altijd openlijk en het wordt nooit grimmig.

Ps. ik zie dat een deel van mijn post vetgedrukt staat. Dit is niet de bedoeling. HEt staat ook niet tussen tekens, anders had ik die weggehaald.