PDA

Bekijk Volledige Versie : Stuivertje wisselen in Libie



super ick
24-11-11, 13:42
NEt op BNR.

In Libie zijn met de revolutie alle gevangenen vrij gelaten. Inmiddels zijn de cellen weer gevuld met de tegenstanders van het nieuwe regime.
Die worden wederom gemarteld zoals met de tegenstanders van Khadaffi gedaan werd.

Amnesty heeft een rapport naar de VN gestuurd.

Worden de onderdrukten nu de nieuwe onderdrukkers?

Tomas
24-11-11, 13:49
Ik heb er een hard hoofd in. Maar geef ze wel even de tijd. Na de bevrijding waren de rollen in NL ook even net zo vervelend omgedraaid.

mark61
24-11-11, 17:12
Worden de onderdrukten nu de nieuwe onderdrukkers?

Is het ooit anders geweest? Kan je je iets anders voorstellen? Weet je van de volkswoede in NL na 5 jaar bezetting, waarbij afgezien van de jodenvervolging veel minder onderdrukking was dan, wat was het, 42 jaar Gadhaffi?

Ik denk dat het wel los gaat lopen.

knuppeltje
25-11-11, 09:11
Amnesty heeft een rapport naar de VN gestuurd.

Worden de onderdrukten nu de nieuwe onderdrukkers?

Dat is heel goed van Amnesty. Verder zie Mark61 en Tomas.

super ick
25-11-11, 15:38
Ik denk dat het wel los gaat lopen.

Daar heeft dus niemand ene ruk aan.
Vreemd ook om te denken dat het wel los gaat gaat lopen terwijl er op dit moment gemarteld wordt. Jij moet bij Amnesty gaan werken.

Wat is dat toch, dat wishfull thinking terwijl de feiten het tegenovergstelde tonen.
Gebeurtenissen zodanig jou kant opdraaien zodat het past in jou wereldbeeld getuigd niet van realitietszin en kan gevaarlijk zijn.

Ik hoop er maar het beste van maar weet dat dit niet duidt op een verbetering. Men ontbeert daar een soort Mandelafiguur. Een soort verzoeningscommissie.
Of ligt wraak cultureel meer voor de hand dan verzoening?

knuppeltje
25-11-11, 17:09
Ik hoop er maar het beste van maar weet dat dit niet duidt op een verbetering.

Men ontbeert daar een soort Mandelafiguur. Een soort verzoeningscommissie.

Of ligt wraak cultureel meer voor de hand dan verzoening?

Dus jij denkt dat na meer dan veertig jaar dictatorschap, een net zo lange totale afwezigheid van fatsoenlijk werkende overheidsorganen, dat dan alles snel geregeld is zoals hier.

Mandela kon naast het allang opgerichte en georganiseerde ANC, rekenen op de steun van de laatste blanke regeringleider, en daarbei zijn de politieke situaties in Libië van nu - en in Zuid-Afrika van toen, totaal niet vergelijkbaar.

Heeft heel weinig met cultuur te maken, wel met de mens. Tja, nooit gehoord of er over gelezen wat er hier ooit wel niet aan wraak gebeurd, zeker? En wij zijn nog wel zo super beschaafd.

mark61
25-11-11, 17:15
Daar heeft dus niemand ene ruk aan.
Vreemd ook om te denken dat het wel los gaat gaat lopen terwijl er op dit moment gemarteld wordt. Jij moet bij Amnesty gaan werken.

Wat is dat toch, dat wishfull thinking terwijl de feiten het tegenovergstelde tonen.
Gebeurtenissen zodanig jou kant opdraaien zodat het past in jou wereldbeeld getuigd niet van realitietszin en kan gevaarlijk zijn.

Ik hoop er maar het beste van maar weet dat dit niet duidt op een verbetering. Men ontbeert daar een soort Mandelafiguur. Een soort verzoeningscommissie.
Of ligt wraak cultureel meer voor de hand dan verzoening?

Hoezo heeft daar niemand ene ruk aan? Het zou beter zijn als het niet los ging lopen? Je bent regelmatig niet te volgen :confused:

Wat brabbel je toch allemaal? Begrijpend lezen is niet je forte.

Men ontbeert politieke partijen, een parlement en normale ministeries, die zijn er in geen 42 jaar geweest. Om maar wat te noemen.

Dat wereldbeeld van mij hè, waar jij het steeds over hebt, wat is dat ook alweer in jouw fantasiehoofdje?

Wat wou jij nou eigenlijk weer met dit topic? Gewoon ff lekker losgaan tegen Slechte Moslims?

Waarom geef je nooit antwoord op de gestelde vragen? Reageer je nooit op posts?

Tis een ziekte hier.

super ick
26-11-11, 17:05
Dus jij denkt dat na meer dan veertig jaar dictatorschap, een net zo lange totale afwezigheid van fatsoenlijk werkende overheidsorganen, dat dan alles snel geregeld is zoals hier.

Mandela kon naast het allang opgerichte en georganiseerde ANC, rekenen op de steun van de laatste blanke regeringleider, en daarbei zijn de politieke situaties in Libië van nu - en in Zuid-Afrika van toen, totaal niet vergelijkbaar.

Heeft heel weinig met cultuur te maken, wel met de mens. Tja, nooit gehoord of er over gelezen wat er hier ooit wel niet aan wraak gebeurd, zeker? En wij zijn nog wel zo super beschaafd.

Situaties zijn nooit 1 op 1 vergelijkbaar.
Volgens mij begrijp je precies wat ik bedoel maar lul je er opzettelijk omheen.

super ick
26-11-11, 17:30
Hoezo heeft daar niemand ene ruk aan? Het zou beter zijn als het niet los ging lopen? Je bent regelmatig niet te volgen :confused:

Wat brabbel je toch allemaal? Begrijpend lezen is niet je forte.



Jij schrijft: had je iets anders verwacht? Ik zeg daar heeft dus niemand ene ruk aan.
Wat ik verwacht veranderd nl. de situatie niet. Mijn mening doet er niet toe in deze. Ik constateer slechts, jij relativeert de martelingen weg. Dat had ik niet van je verwacht.

knuppeltje
27-11-11, 08:40
Situaties zijn nooit 1 op 1 vergelijkbaar.

Volgens mij begrijp je precies wat ik bedoel maar lul je er opzettelijk omheen.

Dat is nooit het geval. En de toenmalige situatie in Zuid-Afrika en Libië nu, liggen zo ver uiteen, dat zomaar even denken dat een Mandela hier gewoon zou kunnen slagen dan ook totaal uit de lucht gegrepen is. Je lult er dus zelf maar wat omheen, en begrijpt er totaal niets van.

Slinger
27-11-11, 10:00
Hoezo heeft daar niemand ene ruk aan? Het zou beter zijn als het niet los ging lopen? Je bent regelmatig niet te volgen :confused:

Wat brabbel je toch allemaal? Begrijpend lezen is niet je forte.

Men ontbeert politieke partijen, een parlement en normale ministeries, die zijn er in geen 42 jaar geweest. Om maar wat te noemen.

Dat wereldbeeld van mij hè, waar jij het steeds over hebt, wat is dat ook alweer in jouw fantasiehoofdje?

Wat wou jij nou eigenlijk weer met dit topic? Gewoon ff lekker losgaan tegen Slechte Moslims?

Waarom geef je nooit antwoord op de gestelde vragen? Reageer je nooit op posts?

Tis een ziekte hier.

We zien hier weer een mooi staaltje van het goedpraten van wandaden. Hoe noemden we dat vroeger ook al weer. Iets met fellow...?