PDA

Bekijk Volledige Versie : Mugabe: "Homo's zijn erger dan varkens en honden"



Ayoup!
27-11-11, 09:37
zaterdag 26 november 2011

http://img198.imageshack.us/img198/561/mugabe.jpg

In Afrika is er voor de homo-emancipatie nog een lange weg te gaan. Niet alleen in moslimlanden, maar ook en juist in zwarte Afrikaanse landen. Zimbabwe is ook in dat opzicht een extreem voorbeeld. "Homo's zijn erger dan varkens," heeft de Zimbabwaanse president Robert Mugabe gezegd als reactie op het Britse plan om enkel ontwikkelingshulp te bieden aan landen die de mensenrechten voldoende respecteren. Onder andere Zimbabwe zou dan uit de boot vallen wegens de discriminatie van homo's.
"Het is erg dat wij homo's zouden moeten aanvaarden om hulp te krijgen. Dat is een stom en duivels aanbod", zei Mugabe volgens de Zimbabwaanse staatskrant The Herald.

Om er zeker van te zijn dat zijn woorden duidelijk genoeg waren, preciseerde hij nog dat de Britse premier David Cameron "geïnspireerd is door Satan".
Volgens Mugabe is homoseksualiteit tegennatuurlijk. "Homo's zijn erger dan varkens of honden. John kan niet met Jack trouwen en Maria mag niet met Theresa trouwen".

Slinger
27-11-11, 09:42
zaterdag 26 november 2011

http://img198.imageshack.us/img198/561/mugabe.jpg

In Afrika is er voor de homo-emancipatie nog een lange weg te gaan. Niet alleen in moslimlanden, maar ook en juist in zwarte Afrikaanse landen. Zimbabwe is ook in dat opzicht een extreem voorbeeld. "Homo's zijn erger dan varkens," heeft de Zimbabwaanse president Robert Mugabe gezegd als reactie op het Britse plan om enkel ontwikkelingshulp te bieden aan landen die de mensenrechten voldoende respecteren. Onder andere Zimbabwe zou dan uit de boot vallen wegens de discriminatie van homo's.
"Het is erg dat wij homo's zouden moeten aanvaarden om hulp te krijgen. Dat is een stom en duivels aanbod", zei Mugabe volgens de Zimbabwaanse staatskrant The Herald.

Om er zeker van te zijn dat zijn woorden duidelijk genoeg waren, preciseerde hij nog dat de Britse premier David Cameron "geïnspireerd is door Satan".
Volgens Mugabe is homoseksualiteit tegennatuurlijk. "Homo's zijn erger dan varkens of honden. John kan niet met Jack trouwen en Maria mag niet met Theresa trouwen".

Agressief mannetje die Mugabe, voormalig icoon van de linkse kerk.

Ayoup!
27-11-11, 09:56
De Blanken die het land willen herkoloniseren dat is ook agressief.

Slinger
27-11-11, 09:58
De Blanken die het land willen herkoloniseren dat is ook agressief.

Zonder de blanken gaat Rhodesië naar de knoppen.

cummonisto
27-11-11, 10:29
Het is de schuld van de blanke slavendrijvers dat homo's zelfs de doodstraf kunnen krijgen in sommige Afrikaanse landen

SZA-Apart
27-11-11, 10:32
Het is de schuld van de blanke slavendrijvers dat homo's zelfs de doodstraf kunnen krijgen in sommige Afrikaanse landen

Hoe is dat in z'n werk gegaan?

Slinger
27-11-11, 10:37
Het is de schuld van de blanke slavendrijvers dat homo's zelfs de doodstraf kunnen krijgen in sommige Afrikaanse landen

Tuurlijk, alles is altijd de schuld van de blanken.

cummonisto
27-11-11, 10:39
Hoe is dat in z'n werk gegaan?
Door evangelie te verspreiden in Afrika.

SZA-Apart
27-11-11, 10:49
Door evangelie te verspreiden in Afrika.

Mugabe is het niet met jou eens:

"President Mugabe has increased the political repression of homosexuals under Zimbabwe's sodomy laws. Mugabe has blamed gays for many of Zimbabwe's problems and views homosexuality as an "un-African" and immoral culture brought by colonists and practiced by only "a few whites" in his country. During his 82nd birthday celebrations, Mugabe told supporters to "leave whites to do that." Mugabe has instructed journalists, most of whom work for state-owned institutions, to report unfavorably about gay relationships. Some critics believe that Mugabe is using gays as a scapegoat to deflect attention from Zimbabwe's economic problems."

-Wiki


Het is de schuld van de blanke slavendrijvers

Er was geen Europese slavenhandel in Zimbabwe, waarom zeg je dat?

SZA-Apart
27-11-11, 11:20
0 van de 1 leden raden dit bericht aan.

Het is altijd vervelend he, wanneer de werkelijkheid niet klopt met je wereldbeeld?

Slinger
27-11-11, 11:22
Door evangelie te verspreiden in Afrika.

O ja, waar de islam is verspreid, daar is het veel beter.

cummonisto
27-11-11, 11:41
Tuurlijk, alles is altijd de schuld van de blanken.
jij geeft linkse kerk de schuld

cummonisto
27-11-11, 11:42
O ja, waar de islam is verspreid, daar is het veel beter.
we hebben t nu niet over de islam

cummonisto
27-11-11, 11:47
Mugabe is het niet met jou eens:

Er was geen Europese slavenhandel in Zimbabwe, waarom zeg je dat?
staat in de bijbel dat een blanke een zwarte als slaaf neemt.
dat hebben ze me vertelt want ik heb nooit de bijbel gelezen

Slinger
27-11-11, 11:59
we hebben t nu niet over de islam

We hebben het over godsdienst, dus ook over de islam.

rbn
27-11-11, 12:58
we hebben t nu niet over de islam

dan ken jij slinger niet..

rbn
27-11-11, 13:01
0 van de 1 leden raden dit bericht aan.

Het is altijd vervelend he, wanneer de werkelijkheid niet klopt met je wereldbeeld?

vervelend voor wie? en hoe weet jij dat jouw wereldbeeld wel conform de werkelijkheid is?

SZA-Apart
27-11-11, 20:23
vervelend voor wie? en hoe weet jij dat jouw wereldbeeld wel conform de werkelijkheid is?

Over het algemeen? Weet ik niet, dat zal wel niet. Maar of er Europese slavenhandel in Zimbabwe was? Dat was er niet. En dat eventuele evangelie in Zimbabwe van 100 jaar geleden (het was een Britse kolonie destijds) van de oorzaak is van huidige anti-homofiele houding van de hedendaagse regering is heel ver gezocht. Zimbabwe is in ieder geval niet meegegaan in de verandering van de attitude van de Britten ten opzichte van homofielen. Het is waarschijnlijk dat Mugabe de vervolging van homofielen gebruikte om de aandacht op zijn slechte bestuur af te leiden. Sentiment te verkrijgen door mensen te vervolgen die door de meerderheid van de bevolking veracht worden: A common enemy unites. Net als de blanke boeren (http://nl.wikipedia.org/wiki/Zimbabwe#Vanaf_1980:_Zwart_meerderheidsbewind) (zie hieronder). Homovervolging, boeren discrimineren en in 100% van de gevallen voor 100% de problemen de oorzaak bij de westerse landen te leggen is een methode die Mugabe gebruikt om de aandacht van de bevolking af te leiden van zijn verschrikkelijke bewind. Om zijn macht te behouden deinst hij er ook niet voor terug om tegenstanders of mensen met kritiek op zijn bewind te intimideren.

Mensen zeggen hier maar iets zonder na te denken of op de feiten te letten. Omdat het in hun wereldbeeld paste. Zwart en wit. Goed en slecht. Wij en zij. Ik en jij. Vandaar.


De blanken werden tot het eind van de jaren 90 van de 20ste eeuw redelijk met rust gelaten, dit veranderde in 2000. Na de onafhankelijkheid in 1980 was er een nieuwe elite ontstaan bestaande uit vriendjes van Mugabe, de brede onderlaag van de bevolking was er weinig op vooruit gegaan. Halverwege de jaren 90 kwam de oppositie in het geweer tegen de vriendjespolitiek en corruptie rond Mugabe en de uitzichtloze situatie waarin de meeste Zimbabwanen zich bevonden. Mugabe zag zijn macht afkalven, Mugabe richtte zijn aandacht vervolgens op de blanken. Volgens Mugabe was het de schuld van de blanken dat de economie van Zimbabwe onvoldoende groeide, hiermee speelde Mugabe in op sluimerende anti-blanke gevoelens onder de zwarte inwoners van Zimbabwe. De landbouw en daarmee het land was bijna volledig in handen van de blanken, Zimbabwe was tot 2000 een voedselexporteur van belang en stond bekend als de graanschuur van Afrika. Met het doel weer populair te worden onder de zwarte bevolking van Zimbabwe voerde Mugabe in 2000 een landhervormingsprogramma in, een groot deel van het land van de witte boeren werd zonder enige vorm van compensatie afgenomen en aan zwarte inwoners van Zimbabwe gegeven - meest waren dit weer vrienden van Mugabe. Deze zet zou Zimbabwe in een paar jaar tijd naar de rand van de afgrond brengen (zie hierna onder 'Landhervormingsprogramma').

Landhervormingsprogramma

Mugabe voerde zijn landhervormingsprogramma in 2000 in. Het landhervormingsprogramma was drastisch maar niet onverwacht, als Mugabe in de problemen kwam trok hij wel vaker de 'kolonisatie-kaart' en probeerde van de blanken - vooral de Britten - een gemeenschappelijke vijand te maken. Deze tactiek paste Mugabe al jaren toe en zou hij na het mislukken van het landhervormingsprogramma alleen maar vaker toepassen. Dat de blanken geen compensatie ontvingen was volgens Mugabe logisch, de blanken hadden het land immers onrechtmatig in bezit, het land behoorde toe aan Afrika en dus aan zwarte Afrikanen, aldus Mugabe. Bovendien, zo zei Mugabe, hadden de blanken de beste landbouwgrond in bezit. Dit werd weersproken door de boeren, die erop wezen dat zij niet de beste grond maar de 'best ontwikkelde grond' in bezit hadden en ander land net zo goed zou zijn mits ontwikkeld.

Agrarische sector stort in

Aanvankelijk ging de landhervorming traag, maar in 2001 begon de regering de boerderijen van blanken op grote schaal en zonder enige vorm van compensatie te onteigenen. Mugabe riep aanhangers van ZANU-PF op om de boerderijen te kraken en de blanke boeren te verjagen. Meestal gebeurde dat met de hulp van door Mugabe in het leven geroepen 'milities' bestaande uit jonge aanhangers van Mugabe en veteranen die hadden gevochten in de onafhankelijkheidsstrijd, in die periode vonden er ook slachtpartijen plaats op blanke boeren en zwarte boerenknechten die gezien werden als meelopers. In totaal werd 110.000 km² van de aanwezige 120.000 km² landbouwgrond in beslag genomen. De zwarte boerenknechten die jarenlang op de landerijen gewerkt hadden en over deskundigheid beschikten, werden net als de blanke boeren met geweld van het land verjaagd. De verworven landerijen werden verdeeld onder vrienden en politieke bondgenoten van Mugabe, de arme landloze zwarte Zimbabwanen kregen niets. Nadat de blanke boeren en hun knechten verjaagd waren, kwamen de akkers door ontbrekende expertise en de onwil om te investeren in de landbouw al snel braak te liggen. Enkele goedwillende boeren kregen de boerenbedrijven ook niet van de grond, de stukken grond waren of te groot om te kunnen bemannen of te klein om redelijk van de leven. Ook konden ze vaak geen leningen krijgen om machines of gewassen te kopen, ze waren immers juridisch niet de eigenaar van de grond en konden de bank daarom geen zekerheid bieden in de vorm van onderpand. Vanaf 2002 was er nauwelijks meer diesel te verkrijgen en dat was nodig om water omhoog te pompen, de akkers konden niet meer geïrrigeerd worden en ook voor het vee was er onvoldoende water.

Door de onkunde, het gebrek aan investeringen en de aanhoudende droogte in Zimbabwe verwilderden de meeste akkers snel, de agrarische productie stortte volledig in. In 2007 was 90% van het vee en dieren in voorheen door blanken beheerde wildparken omgekomen door droogte, voedselgebrek en vooral stropers. Doordat er geen landbouw meer was, dienden de dieren als voedsel en handelswaar. Dit lot trof ook de wilde dieren in Zimbabwe, de wildstand in Zimbabwe was in 2007 al met zeker 60% afgenomen. Door het instorten van de agrarische sector steeg de werkloosheid tot bijna 85% en ontstond er een hongersnood. Na het instorten van de landbouw was een derde van de bevolking afhankelijk van humanitaire voedselhulp, dat aantal steeg nadien gestaag tot meer dan de helft. Kritiek op Mugabe is niet mogelijk, iedereen die commentaar heeft op het regime werd hardhandig de mond gesnoerd.

SZA-Apart
27-11-11, 20:24
staat in de bijbel dat een blanke een zwarte als slaaf neemt.
dat hebben ze me vertelt want ik heb nooit de bijbel gelezen

Staat in de koran dat zwarten "hoofden als rozijnen" hebben. Betekend verder ook helemaal niks.

SZA-Apart
27-11-11, 20:28
we hebben t nu niet over de islam

Ook niet over het christendom of de slavenhandel. Maar dat weerhoud jou er toch ook niet aan om het daarover te hebben?

SZA-Apart
27-11-11, 20:34
De Blanken die het land willen herkoloniseren dat is ook agressief.

Welke blanken willen Zimbabwe herkoloniseren?

SZA-Apart
27-11-11, 21:34
Zonder de blanken gaat Rhodesië naar de knoppen.

Wat vroeger Rhodesië heette, heeft nu een andere naam. De naam Rhodesië kwam van een egoist die het gehele land naar zichzelf heeft vernoemd.

Ik weet niet of je het nieuws de afgelopen 10 jaar hebt gevolgd maar Zimbabwe is al naar de knoppen en de blanken zijn al verjaagd. Deze twee dingen hangen behoorlijk samen. Vrijwel alle blanken zijn verjaagd en bijna de gehele landbouw is daarmee weggevaagd. Het land was ooit één van de belangrijkste voedselproducenten van Afrika, maar heeft nu voedsel tekorten. In plaats van dat het regime van Mugabe de boeren liet zitten en hen (de blanke boeren) zwarten liet onderwijzen in de landbouwtechniek, zodat de zwarten zelf ook boerderijen konden opstarten is er nu niks meer. Geen boeren, geen boerderijen, geen economie, niks meer.

Tomas
27-11-11, 21:48
...zwarten liet onderwijzen in de landbouwtechniek...

Dat was, voor zover mijn kennis reikt niet eens nodig. Zimbabwe bestaat voornamelijk uit twee grote etnische groepen, de Matabele en de Shona. De boerderijen, onder leiding van een blanke werden feitelijk gerund door Matabele. Mugabe, een Shona, heeft niet alleen de blanken onteigend, verjaagd en vermoord, maar ook alle Matabele verjaagd. Alle boerderijen zijn aan zijn Shona vriendjes geschonken. Die geen zak verstand hebben van boeren. En they don't give a fuck. Ze hebben een mooi huis, en leuk bijbehorend speelgoed. Althans de eerste weken, voor de boel kapot ging.

SZA-Apart
27-11-11, 21:54
Dat was, voor zover mijn kennis reikt niet eens nodig. Zimbabwe bestaat voornamelijk uit twee grote etnische groepen, de Matabele en de Shona. De boerderijen, onder leiding van een blanke werden feitelijk gerund door Matabele. Mugabe, een Shona, heeft niet alleen de blanken onteigend, verjaagd en vermoord, maar ook alle Matabele verjaagd. Alle boerderijen zijn aan zijn Shona vriendjes geschonken. Die geen zak verstand hebben van boeren. En they don't give a fuck. Ze hebben een mooi huis, en leuk bijbehorend speelgoed. Althans de eerste weken, voor de boel kapot ging.

Ik doelde op het volk in het algemeen: Ergens een instituut hebben die landbouw kennis verzameld, bewaard, ontwikkeld en voornamelijk onderwijst. Die bestaan in bijvoorbeeld Nederland en België.

Kortman
27-11-11, 22:50
Het is de schuld van de blanke slavendrijvers dat homo's zelfs de doodstraf kunnen krijgen in sommige Afrikaanse landen

Een goed voorbeeld hoe geindoctrineerd je bent !
Het waren de ARABISCHE SLAVEN DRIJVERS en de stumpers gevangen namen of opkochten van jawel andere NEGERSTAMMENdie hun overwonnen vijanden verkochten aan indderdaad BLANKEN,, zaken lui ,,die de slaven kochten en vervoerden naar hun bestemming om ze aldaar ook weer te verkopen.
Deze ARABISCHE SLAVEN DRIJVERS waren MOSLIMS dat verklaard eerder de HOMO HAAT .

Slavernij - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Slavernij)

rbn
28-11-11, 11:08
Maar of er Europese slavenhandel in Zimbabwe was? Dat was er niet. En dat eventuele evangelie in Zimbabwe van 100 jaar geleden (het was een Britse kolonie destijds) van de oorzaak is van huidige anti-homofiele houding van de hedendaagse regering is heel ver gezocht.

Mensen zeggen hier maar iets zonder na te denken of op de feiten te letten. Omdat het in hun wereldbeeld paste. Zwart en wit. Goed en slecht. Wij en zij. Ik en jij. Vandaar.

cummonisto had het niet over zimbabwe maar over 'sommige afrikaanse landen'..

SZA-Apart
28-11-11, 11:43
cummonisto had het niet over zimbabwe maar over 'sommige afrikaanse landen'..

Ah ja, lekker vaag. Hij zei:

"Het is de schuld van de blanke slavendrijvers dat homo's zelfs de doodstraf kunnen krijgen in sommige Afrikaanse landen"

Vlak onder een het begin van een topic met het onderwerp: homovervolging in Zimbabwe. Dat ik aanneem dat hij hiermee (bovenstaande uitspraak) ook Zimbabwe bedoeld lijkt me niet onredelijk toch?

Hij heeft wel gelijk dat evangelie in landen van die regio een grote rol speelde en heeft gespeeld met betrekking tot homohaat. Maar in Zimbabwe komt het Mugabe prima uit om dit te gebruiken om de aandacht van hem af te leiden.

Maar het slavendrijven van Europeanen in west Afrika heeft niks te maken met de latere evangelie tijdens de kolonisatie van zuid Afrika. Europeanen waren niet de enigen (http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/1523100.stm) die op grote schaal Afrikaanse slaven verhandelden:


However, Europe did not have a monopoly on slavery. Muslim traders also exported as many as 17 million slaves to the coast of the Indian Ocean, the Middle East, and North Africa.

Heeft verder ook niet veel te maken met de islamatisering van de bovenste helft van Afrika. Islamatisering en evangelie gaan daarin tegen wel hand in hand met homofobie.

Eric de Blois
02-12-11, 01:18
Agressief mannetje die Mugabe, voormalig icoon van de linkse kerk.

Dat eerste is juist, dat tweede denk ik niet (http://www.thijsberman.pvda.nl/nieuws/nieuws/2008/07/Geen+steun+aan+Mugabe.html)

Mugabe is een vreselijke dictator. De meeste blanken zijn het land uitgezet en hun bezittingen geroofd, zoals in het tragische geval van Mike Campbell (http://weblogs.nrc.nl/afrika/2011/04/07/de-witte-afrikaan-is-dood/).

el corridor
03-12-11, 07:13
Door evangelie te verspreiden in Afrika.

Je hebt best gelijk, moeten ze niet doen, hun geloof willen opdringen aan anderen.
Daarom stel ik voor dat moslims verdwijnen uit de christelijke regionen.:handbang:

knuppeltje
03-12-11, 08:32
Je hebt best gelijk, moeten ze niet doen, hun geloof willen opdringen aan anderen.
Daarom stel ik voor dat moslims verdwijnen uit de christelijke regionen.:handbang:

Ik weet niet. Ik krijg nog steeds regelmatig ongewild lectuur van de kerk om de hoek in mij brievenbus, ondanks dat ik daarover degene die daarover gaat al eens heb aangesproken. Nog steeds komt zo af en toe iemand van de jehovaclub aanbellen, ondanks dat ik iemand van die sekte als eens heel duidelijk heb verteld daar geen prijs op te stellen. Maar een moslim die mij wilde bekeren ben ik nog nooit tegen gekomen, ondanks dat ik al heel wat moslims heb gekend.

Slinger
03-12-11, 11:10
Dat eerste is juist, dat tweede denk ik niet (http://www.thijsberman.pvda.nl/nieuws/nieuws/2008/07/Geen+steun+aan+Mugabe.html)

Mugabe is een vreselijke dictator. De meeste blanken zijn het land uitgezet en hun bezittingen geroofd, zoals in het tragische geval van Mike Campbell (http://weblogs.nrc.nl/afrika/2011/04/07/de-witte-afrikaan-is-dood/).

Nou Eric, ik kijk iets verder terug. In de jaren zestig en zeventig was Mugabe één van de leiders van de guerillabeweging tegen de regering van de Rhodesische premier Ian Smith. Hij werd toen beschouwd als een grote held en kreeg alom politieke steun. Dat hij toen al discutabele methodes in de strijd gebruikte negeerde men liever. Eenmaal aan de macht bleek hij zich tot een meedogenloze dictator te ontwikkelen. Oeps.

Tomas
03-12-11, 12:18
Lesje geschiedenis: Onder de oer conservatieve regering van Margret Thatcher is Zimbabwe van haar racistische politiek ontdaan. Juist mede onder druk en door bemiddeling van deze aarts conservatieve Engelse regering. Ik kan mij niet herinneren of ergens vinden dat de linkse overheden of partijen een voorkeur hadden voor Mugabe als president. Ik heb daar echt nooit van gehoord. Wel voor een democratisch gekozen president zonder rassenwetten. Dat Mugabe dat uiteindelijk werd is niet door iedereen even ethousiast ontvangen, maar ik kan mij daar ook geen links/rechts tegenstelling in herinneren. Voor Thatcher was met Mugabe het probleem opgelost. Dat dat zo vreselijk is uitgepakt hebben enkelen wel voorzien. Natuurlijk extreem rechts, omdat mugabe niet blank is. Maar ook sommige anti racistische liberale vrijheidsstrijders, zwart en blank. Zeg maar gerust extreem links in jouw ogen. Maja, zo werkt democratie nu eenmaal. De wil van de meerderheid geschiedde. En die bleek nogal rechts en racistisch in Zimbabwe. Was het niet blank, dan was het wel Shona.

Slinger
03-12-11, 12:25
Lesje geschiedenis: Onder de oer conservatieve regering van Margret Thatcher is Zimbabwe van haar racistische politiek ontdaan. Juist mede onder druk en door bemiddeling van deze aarts conservatieve Engelse regering. Ik kan mij niet herinneren of ergens vinden dat de linkse overheden of partijen een voorkeur hadden voor Mugabe als president. Ik heb daar echt nooit van gehoord. Wel voor een democratisch gekozen president zonder rassenwetten. Dat Mugabe dat uiteindelijk werd is niet door iedereen even ethousiast ontvangen, maar ik kan mij daar ook geen links/rechts tegenstelling in herinneren. Voor Thatcher was met Mugabe het probleem opgelost. Dat dat zo vreselijk is uitgepakt hebben enkelen wel voorzien. Natuurlijk extreem rechts, omdat mugabe niet blank is. Maar ook sommige anti racistische liberale vrijheidsstrijders, zwart en blank. Zeg maar gerust extreem links in jouw ogen. Maja, zo werkt democratie nu eenmaal. De wil van de meerderheid geschiedde. En die bleek nogal rechts en racistisch in Zimbabwe. Was het niet blank, dan was het wel Shona.

Hoezo de wil van de meerderheid? De wet van de sterkste zul je bedoelen. Altijd ga jij met dit soort opmerkingen de mist in.

Tomas
03-12-11, 12:34
Slinger, maak je niet druk, het was ook niet echt voor jou bedoelt. 't was voor diegene die je nog niet doorhebben.

Slinger
03-12-11, 12:42
Slinger, maak je niet druk, het was ook niet echt voor jou bedoelt. 't was voor diegene die je nog niet doorhebben.

En leer spellen.

Tomas
03-12-11, 12:46
Pruttel de pruttel.

cummonisto
04-12-11, 16:29
Je hebt best gelijk, moeten ze niet doen, hun geloof willen opdringen aan anderen.
Daarom stel ik voor dat moslims verdwijnen uit de christelijke regionen.:handbang:
het kan me geen reet schelen wat jij denkt vindt of voorstelt.

Eric de Blois
06-12-11, 18:00
in veel zwarte Afrikaanse landen zijn "Homo's erger dan varkens,"

Wat is Afrika toch een fijn continent. Welke blanke zou daar nu niet graag willen wonen? Fijne, aardige en bovenal gastvrije mensen. Een paradijs gewoon. Sinds de afschaffing van de apartheid is het hele continent er op vooruit gegaan. Kaapstad en Johannesburg zijn de meest veilige steden ter wereld. Daar kun je als vrouw nog zonder angst alleen op stap.

Ook in Zimbabwe onder Mugabe gaat het economisch beter (http://nl.wikipedia.org/wiki/Zimbabwe#Inflatie) dan voorheen. Sinds het vrijwillige vertrek van luie en racistische blanke boeren uit Zimbabwe gaat het stukken beter met de landbouw. Er wordt nu weer volop gewerkt op het land. Indirekt heeft de natuurbescherming daar veel profijt van. Door het vertrek van blanken (http://nl.wikipedia.org/wiki/Zimbabwe#Agrarische_sector_stort_in) wordt er niet langer meer gejaagd op beschermde dieren. De regering in Zimbabwe investeert ook veel in scholing en ontwikkeling. Dankzij het wetttelijke verbod op homoseksualiteit zijn er geen nieuwe gevallen van hiv geconstateerd! Daar zou Europa een voorbeeld aan moeten nemen.

http://i3.squidoocdn.com/resize/squidoo_images/590/draft_lens2019858module12975118photo_1228886337Mug abeLandReform.gif

Samir75017
07-12-11, 00:55
Mugabe is a Christian?

Is this what Christianity preaches?

mark61
07-12-11, 01:05
Nee.

Ja.

Mark
08-12-11, 07:14
Mugabe: de best mogelijke leider die Afrikanen kunnen voorbrengen helaas.
Ach ja het cereert wat banen voor de beheerders van giro 555.

Tomas
08-12-11, 10:52
Verzin eens een Europese equivalent van Nelson Mandela? Ik kom er niet zo gauw op. Mugabe is makkelijker, die zit ergens tussen Berlusconi en Mussolini. Ach, bijna gelijk aan Berlusconi, maar dan in land zonder historie en structuren.

Max Stirner
08-12-11, 12:08
Verzin eens een Europese equivalent van Nelson Mandela? Ik kom er niet zo gauw op. Mugabe is makkelijker, die zit ergens tussen Berlusconi en Mussolini. Ach, bijna gelijk aan Berlusconi, maar dan in land zonder historie en structuren.


Vaclav Havel ?


Nelson Mandela was trouwens een bondgenoot van Khaddafi, had een misdadige vrouw en heeft zich volgens mij nooit kritisch uitgelaten over het toenemende dicatatoriale gedrag van 'zijn' ANC - in tegenstelling tot bijv. Tutu.

Dat dan weer wel. Niemand is perfect.

Slinger
08-12-11, 12:16
Verzin eens een Europese equivalent van Nelson Mandela? Ik kom er niet zo gauw op. Mugabe is makkelijker, die zit ergens tussen Berlusconi en Mussolini. Ach, bijna gelijk aan Berlusconi, maar dan in land zonder historie en structuren.

Willem van Oranje

Tomas
08-12-11, 12:36
Vaclav Havel ?


Nelson Mandela was trouwens een bondgenoot van Khaddafi, had een misdadige vrouw en heeft zich volgens mij nooit kritisch uitgelaten over het toenemende dicatatoriale gedrag van 'zijn' ANC - in tegenstelling tot bijv. Tutu.

Dat dan weer wel. Niemand is perfect.

Halve waarheden, insinuaties en het achterwege laten van het complete verhaal. Ik heb geen zin om je inhoudelijk te corrigeren. Je geeft me zulk een smerig vies gevoel, dat ik het bij deze constatering laat voor jou persoonlijk.

Voor jullie beide geldt dat ik schrik van het feit dat je uberhaupt naar een antwoord zoekt. Mijn ietwat retorische vraag is een antwoord op de uitermate racistische stelling van Mark. Die ik niks kwalijk neem omdat ie verder wel aardig is. En je nooit weet of 't serieus is. Magoed, ipv zijn racistische uitspraak relativeren gaan jullie een vergezocht discutabel antwoord verzinnen op mijn retorische vraag. Diep triest. Magoed, ik heb hier dan ook te maken met wel het laagste publiek wat ik ik verzinnen hier.

Max Stirner
08-12-11, 13:27
Halve waarheden, insinuaties en het achterwege laten van het complete verhaal. Ik heb geen zin om je inhoudelijk te corrigeren. .


Dat blijkt.

Je had duidelijk ergens anders zin in, het is je gegund en ik hoop dat het oplucht.

mark61
08-12-11, 14:59
Mugabe: de best mogelijke leider die Afrikanen kunnen voorbrengen helaas.
Ach ja het cereert wat banen voor de beheerders van giro 555.

Wat is dat nou weer voor racistische opmerking? Afrikanen kunnen niks, dat zit in hun genen?

Mandela was een goed leider, d.w.z. tijdens en na de overgang, Thomas Sankara; Botswana wordt al tijden heel behoorlijk bestuurd, etc.

mark61
08-12-11, 15:00
had een misdadige vrouw

Fantastisch argument. Jezus wat een niveau heb jij. Goorder dan goor. Echt ziek.

Nou Super kom er maar in. Ga maar weer een 'valide mening' verdedigen, want daar hebben mensen recht op, achterlijke, racistische valse 'meningen'.

Hij is overigens mede om die reden van haar gescheiden.

mark61
08-12-11, 15:01
Halve waarheden, insinuaties en het achterwege laten van het complete verhaal. Ik heb geen zin om je inhoudelijk te corrigeren. Je geeft me zulk een smerig vies gevoel, dat ik het bij deze constatering laat voor jou persoonlijk.

Voor jullie beide geldt dat ik schrik van het feit dat je uberhaupt naar een antwoord zoekt. Mijn ietwat retorische vraag is een antwoord op de uitermate racistische stelling van Mark. Die ik niks kwalijk neem omdat ie verder wel aardig is. En je nooit weet of 't serieus is. Magoed, ipv zijn racistische uitspraak relativeren gaan jullie een vergezocht discutabel antwoord verzinnen op mijn retorische vraag. Diep triest. Magoed, ik heb hier dan ook te maken met wel het laagste publiek wat ik ik verzinnen hier.

Hear hear.

Slinger
08-12-11, 15:11
Halve waarheden, insinuaties en het achterwege laten van het complete verhaal. Ik heb geen zin om je inhoudelijk te corrigeren. Je geeft me zulk een smerig vies gevoel, dat ik het bij deze constatering laat voor jou persoonlijk.



Alweer één. Moet je de oorzaak zo langzamerhand niet bij je zelf zoeken, kereltje?

Max Stirner
08-12-11, 15:26
Fantastisch argument. Jezus wat een niveau heb jij. Goorder dan goor. Echt ziek.

Nou Super kom er maar in. Ga maar weer een 'valide mening' verdedigen, want daar hebben mensen recht op, achterlijke, racistische valse 'meningen'.

Hij is overigens mede om die reden van haar gescheiden.


Het is een feitelijke constatering

Hou niet zo van heiligen-verering en noemde dus een paar puntjes waar je heel eventueel een kleine kanttekening bij zou kunnen plaatsen.

Als dat is toegestaan door de lokale gedachtenpolitie, uiteraard.