PDA

Bekijk Volledige Versie : Turkse minister weigert islamcartoon van PVV



super ick
29-11-11, 20:36
Turkse minister weigert islamcartoon van PVV



Een Turkse minister heeft dinsdag geweigerd een islamkritische cartoon van een Turkse kunstenaar in ontvangst te nemen. De ingelijste cartoon werd hem aangeboden door PVV-Europarlementariër Barry Madlener tijdens een bijeenkomst met een Turkse delegatie in het Europees Parlement in Brussel.
Madlener zei met de actie aandacht te willen vragen voor de vervolging van de Turkse cartoonist Bahadir Baruter wegens diens spotprent. De PVV'er wees de Turkse afgevaardigden op het gebrek aan vrijheid van meningsuiting in Turkije. Daarna bood hij de Turkse minister van Europese zaken, Egemen Bagis, een kopie aan van de cartoon.

Turkije weigert islamcartoon PVV - DePers.nl (http://www.depers.nl/buitenland/613565/Turkije-weigert-islamcartoon-PVV.html)

Tijden veranderen. De tokkies van de PVV moeten voor de onderdrukten opkomen.

Wizdom
29-11-11, 21:11
Turkse minister weigert islamcartoon van PVV



Een Turkse minister heeft dinsdag geweigerd een islamkritische cartoon van een Turkse kunstenaar in ontvangst te nemen. De ingelijste cartoon werd hem aangeboden door PVV-Europarlementariër Barry Madlener tijdens een bijeenkomst met een Turkse delegatie in het Europees Parlement in Brussel.
Madlener zei met de actie aandacht te willen vragen voor de vervolging van de Turkse cartoonist Bahadir Baruter wegens diens spotprent. De PVV'er wees de Turkse afgevaardigden op het gebrek aan vrijheid van meningsuiting in Turkije. Daarna bood hij de Turkse minister van Europese zaken, Egemen Bagis, een kopie aan van de cartoon.

Turkije weigert islamcartoon PVV - DePers.nl (http://www.depers.nl/buitenland/613565/Turkije-weigert-islamcartoon-PVV.html)

Tijden veranderen. De tokkies van de PVV moeten voor de onderdrukten opkomen.

Wat een achterlijke... Hij heeft mazzel dat ie niet als terrorist achter de tralies is gezet...

Slinger
29-11-11, 21:15
Wat een achterlijke... Hij heeft mazzel dat ie niet als terrorist achter de tralies is gezet...

Inderdaad, zo gaan ze in zo'n islamitisch land om met minderheden en de vrijheid van meningsuiting.

super ick
29-11-11, 21:31
Wat een achterlijke... Hij heeft mazzel dat ie niet als terrorist achter de tralies is gezet...

Exemplarische reactie.

Wizdom
29-11-11, 21:39
Inderdaad, zo gaan ze in zo'n islamitisch land om met minderheden en de vrijheid van meningsuiting.

Ben je dyslectisch m.b.t. begrippen? Beledigen heeft niets te maken met vrijheid van meningsuiting punt. Verkrachters van terminologie. Als er al iemand om "vrijheid van meningsuiting" gevangen zit is dit toch wel een trap na... Maar ik verwacht ook niets anders van een PVVer...

De PVV laat zich weer van zijn goede kant zien... Wat een tokkies...

Slinger
29-11-11, 22:04
Ben je dyslectisch m.b.t. begrippen? Beledigen heeft niets te maken met vrijheid van meningsuiting punt. Verkrachters van terminologie. Als er al iemand om "vrijheid van meningsuiting" gevangen zit is dit toch wel een trap na... Maar ik verwacht ook niets anders van een PVVer...

De PVV laat zich weer van zijn goede kant zien... Wat een tokkies...

Dat heeft alles met elkaar te maken Die Turken voelen zich heel snel beledigd als gebruik gemaakt wordt van de vrijheid van meningsuiting
Wat de PVV betreft, inderdaad laten zij zich hier wel van hun goeie kant zien. Gelukkig komen zij op voor de vervolgde christenen in Turkije.

Wizdom
29-11-11, 22:08
Dat heeft alles met elkaar te maken Die Turken voelen zich heel snel beledigd als gebruik gemaakt wordt van de vrijheid van meningsuiting
Wat de PVV betreft, inderdaad laten zij zich hier wel van hun goeie kant zien. Gelukkig komen zij op voor de vervolgde christenen in Turkije.

Grapjas... De PVV die opkomt voor de vervolgde Christenen? Hahahaha... Die uit jou duim gezogen Christenen?

Als gebruik gemaakt wordt van de vrijheid van meningsuiting? Hoor je het jezelf zeggen?

Ik zal het even voor je vertalen. De Turken worden boos als ze beledigd worden. Raar he?

Wizdom
29-11-11, 22:10
Dat heeft alles met elkaar te maken Die Turken voelen zich heel snel beledigd als gebruik gemaakt wordt van de vrijheid van meningsuiting
Wat de PVV betreft, inderdaad laten zij zich hier wel van hun goeie kant zien. Gelukkig komen zij op voor de vervolgde christenen in Turkije.

Jij bent een drol... Ik maak ook even gebruik van mijn vrijheid van meningsuiting...

Slinger
29-11-11, 22:14
Grapjas... De PVV die opkomt voor de vervolgde Christenen? Hahahaha... Die uit jou duim gezogen Christenen?

Als gebruik gemaakt wordt van de vrijheid van meningsuiting? Hoor je het jezelf zeggen?

Ik zal het even voor je vertalen. De Turken worden boos als ze beledigd worden. Raar he?

In Turkije wordt christenen systematisch het leven zuur gemaakt en de mensenrechten worden er niet gerespecteerd. Dat de Turken zich beledigd voelen als de PVV daarvoor opkomt is het beste bewijs dat de PVV gelijk heeft.

Slinger
29-11-11, 22:16
Jij bent een drol... Ik maak ook even gebruik van mijn vrijheid van meningsuiting...

Ik kan niet beledigd worden door sommige "landgenoten".

Wizdom
29-11-11, 22:27
In Turkije wordt christenen systematisch het leven zuur gemaakt en de mensenrechten worden er niet gerespecteerd. Dat de Turken zich beledigd voelen als de PVV daarvoor opkomt is het beste bewijs dat de PVV gelijk heeft.

Wat een rare redenatie is dat? Als je iemand beledigt en hij voelt zich beledigd dan heb je altijd gelijk?

Laten we het een Slinger redenatie noemen... Volgens de logica van Slinger heb je in dat geval gelijk... Nu weer over tot de orde van de dag...

Slinger
29-11-11, 22:32
Wat een rare redenatie is dat? Als je iemand beledigt en hij voelt zich beledigd dan heb je altijd gelijk?

Laten we het een Slinger redenatie noemen... Volgens de logica van Slinger heb je in dat geval gelijk... Nu weer over tot de orde van de dag...

Dat in de Turkije de mensenrechten niet gerespecteerd worden is een feit. Het is dus te verklaren dat ze zich beledigd voelen.

Wizdom
29-11-11, 22:33
Dat in de Turkije de mensenrechten niet gerespecteerd worden is een feit. Het is dus te verklaren dat ze zich beledigd voelen.

Dat werden ze onder jou maatje Attaturk massaal... Het gaat nu steeds beter... Ik hoor je nooit klagen over die FASCIST Attaturk? Is daar een speciale reden voor?

ronald
29-11-11, 23:47
Dat werden ze onder jou maatje Attaturk massaal... Het gaat nu steeds beter... Ik hoor je nooit klagen over die FASCIST Attaturk? Is daar een speciale reden voor?

"Beter" is een relatief begrip waar je niet zoveel aan hebt. Moet jij toch weten.
Ummm..... die is al jaren van het politieke toneel verdwenen en ook al dood.....

SZA-Apart
30-11-11, 00:15
Ben je dyslectisch m.b.t. begrippen? Beledigen heeft niets te maken met vrijheid van meningsuiting punt.

Beledigen? (http://www.hurriyetdailynews.com/n.php?n=turkish-cartoonist-to-be-put-on-trial-for-denouncing-god-2011-09-28)


Baruter's caricature depicted an imam and believers praying in a mosque. One of the characters is talking to God on his cellphone and asking to be pardoned from the last part of the prayer because he has errands to run.

Within the wall decorations of the mosque, Baruter hid the words, "There is no Allah, religion is a lie." The cartoon was published in the weekly "Penguen" humor magazine.
Beledigen? Waar?

Die man aan de telefoon die kletst met Allah is een flauwe en vooral onschuldige grap, vind je niet? De tekst: "Allah bestaat niet, religie is een leugen" is een stelling die inderdaad haaks staat op wat religie propagandeert. Maar is dat beledigen? Een beetje moslim moet daar tegen kunnen anders zijn geloof überhaupt niks waard.

Aan de andere kant: Madlener zit wel te jennen, dat de Turken hierop niet al te positief reageerden is te verwachten. Het is ook maar pas sinds enkele tientallen jaren dat hier in het westen er steeds liberaler wordt gekeken naar kritiek op het christendom. The life of Brian werd in 1979 (tijdelijk) verboden in Ierland, Noorwegen, Italië, delen van het VK en enkele staten van de VS. Turkije loopt achter op het gebied van tolerantie richting satire en kritiek op religie (en de staat). Maar dat is een probleem dat Turkije, of specifieker: het Turkse volk zelf moet oplossen. Als zij een echt vrij land willen (dus ook vrijheid van religie EN vrijheid van meningsuiting) dan moeten ze daar zelf aan werken. Mensen als Madlener, die duidelijke anti-Turkse standpunten heeft, zal met zo een acties eerder kwaad bloed zetten.

super ick
30-11-11, 08:00
Beledigen? (http://www.hurriyetdailynews.com/n.php?n=turkish-cartoonist-to-be-put-on-trial-for-denouncing-god-2011-09-28)


Beledigen? Waar?

Die man aan de telefoon die kletst met Allah is een flauwe en vooral onschuldige grap, vind je niet? De tekst: "Allah bestaat niet, religie is een leugen" is een stelling die inderdaad haaks staat op wat religie propagandeert. Maar is dat beledigen? Een beetje moslim moet daar tegen kunnen anders zijn geloof überhaupt niks waard.

Aan de andere kant: Madlener zit wel te jennen, dat de Turken hierop niet al te positief reageerden is te verwachten. Het is ook maar pas sinds enkele tientallen jaren dat hier in het westen er steeds liberaler wordt gekeken naar kritiek op het christendom. The life of Brian werd in 1979 (tijdelijk) verboden in Ierland, Noorwegen, Italië, delen van het VK en enkele staten van de VS. Turkije loopt achter op het gebied van tolerantie richting satire en kritiek op religie (en de staat). Maar dat is een probleem dat Turkije, of specifieker: het Turkse volk zelf moet oplossen. Als zij een echt vrij land willen (dus ook vrijheid van religie EN vrijheid van meningsuiting) dan moeten ze daar zelf aan werken. Mensen als Madlener, die duidelijke anti-Turkse standpunten heeft, zal met zo een acties eerder kwaad bloed zetten.

HEt is een beetje vreemd een dergelijke actie van een PVV-er te zien komen.
Met vrijheid van meningsuiting wordt niet gemarchandeert!

M.b.t. beledigen hebben de Turken nogal erg lange tenen.
Niets ter sprake brengen waardoor ze zich beledigd voelen dan maar? Zwijgen over tal van onderwerpen die zij als taboe hebben verklaard?

Intussen beledigd dhr. Erdogan er wel vrijpostig op los. Onlangs beschuldigde hij Nederland nog van discriminatie. Toen 2 dagen later het tegenovergestelde bleek hoorde je niets.

Wat Madlener nu doet zouden eigenlijk demonstranten moeten doen. Cartoonisten, schrijvers, journalisten hadden dit signaal aan de Turkse minister af moeten geven.

knuppeltje
30-11-11, 08:20
Ik zou ook geen cartoon van een PVV'er willen aannemen. Stel je voor dat ik zo'n louche figuur dan ook nog een hand zou moeten geven. Ik hak mijn handen nog liever af dan dat.

Trouwens, wanneer ben je verplicht om als minister een cartoon aan te nemen? Is er dan helemaal geen recht op vrije meningsuiting meer? Ik zou tegen die PVV'er zeggen: Steek het maar in je reet Barry. :fuckit2:

Oeps, wat zeg ik nu weer. :hihi:

mark61
30-11-11, 13:13
De Turken worden boos als ze beledigd worden. Raar he?

Welke Turken worden beledigd? Waar bestaat de belediging uit?

'De Turken' roepen, alsof 80 miljoen man één mening hebben, is fascistoïde.

mark61
30-11-11, 13:19
Ik zou ook geen cartoon van een PVV'er willen aannemen. Stel je voor dat ik zo'n louche figuur dan ook nog een hand zou moeten geven. Ik hak mijn handen nog liever af dan dat.

Ik snap niet dat die vent daar überhaupt binnenkwam.

Bart.NL
30-11-11, 14:15
Ik meen me nog de herinneren dat Erdogan een Islamitische Aap werd genoemd door een PVV'er.

Het is natuurlijk een loffelijk streven van de PVV om op te komen voor de mensenrechten in Islamitische landen. Het zal ook te maken hebben met het feit dat de PVV zich graag profileert als de anti Islam partij.

De reactie van de Turkse minister is dan ook wel begrijpelijk. Het staat hem vrij om een cartoon te weigeren.

super ick
30-11-11, 15:29
Ik meen me nog de herinneren dat Erdogan een Islamitische Aap werd genoemd door een PVV'er.

Dat was beeldspraak nav een dubbele islamitische agenda van Erdogan.
Vandaag niet de aap uit de mouw maar de islamitische aap.

super ick
30-11-11, 15:31
Ik zou ook geen cartoon van een PVV'er willen aannemen. Stel je voor dat ik zo'n louche figuur dan ook nog een hand zou moeten geven. Ik hak mijn handen nog liever af dan dat.

Trouwens, wanneer ben je verplicht om als minister een cartoon aan te nemen? Is er dan helemaal geen recht op vrije meningsuiting meer? Ik zou tegen die PVV'er zeggen: Steek het maar in je reet Barry. :fuckit2:

Oeps, wat zeg ik nu weer. :hihi:

Werkelijk stuitend om te lezen hoe je hier luchtig over het feit heen fietst dat het gaat om een cartoonist die vast zit (en dat is in Turkije geen feest, er wordt daar nog lustig op los gemarteld!) omdat hij mening niet mag verkondigen.

Bart.NL
30-11-11, 15:44
Dat was beeldspraak nav een dubbele islamitische agenda van Erdogan.
Vandaag niet de aap uit de mouw maar de islamitische aap.

"... en hij zetelt ditmaal in Ankara en hij heet Erdogan."

Wel degelijk werd Erdogan een aap genoemd.

Natuurlijk kun je dit niet los zien van het feit dat iemand een aap noemen een zware belediging is in Islamitische landen.

Joesoef
30-11-11, 17:19
Lekker goedkoop, boos worden dat iemand geen spotprent over je jou gaat aanneemt. PVV komt niet verder dan 'theater van de lach' niveau.

mark61
30-11-11, 18:16
Werkelijk stuitend om te lezen hoe je hier luchtig over het feit heen fietst dat het gaat om een cartoonist die vast zit (en dat is in Turkije geen feest, er wordt daar nog lustig op los gemarteld!) omdat hij mening niet mag verkondigen.

Hij zit niet vast. Martelen is wel zo'n beetje over in TR.

Je informeren, ik blijf het maar zeggen, is essentieel om mee te kunnen praten over grote-mensenonderwerpen.

Zo maar wat roepen terwijl je de ballen verstand hebt van het onderwerp staat imbeciel, en geeft aan dat je kwaadaardig bent.

Ik verval in herhalingen :slaap:

mark61
30-11-11, 18:17
Lekker goedkoop, boos worden dat iemand geen spotprent over je jou gaat aanneemt.

Die spotprent ging niet over die minister, of enig ander persoon. Waarom denk jij dat?

mark61
30-11-11, 18:19
Dat was beeldspraak nav een dubbele islamitische agenda van Erdogan.
Vandaag niet de aap uit de mouw maar de islamitische aap.

Oh, dat is beeldspraak.

Jij bent een leugenachtig, imbeciel kwaadaardig varken.

Tis beeldspraak hoor :slaap:

mark61
30-11-11, 18:20
http://www.maroc.nl/forums/wie-schrijft-blijft/342540-turkse-minister-zegt-tegen-nazi-pvver-stop-cartoon-reet-nl-media-zwijgen.html

De spotprent toont een gelovige die god even belt met de vraag of ie het gebed wat mag inkrimpen, want hij heeft dingen te doen.

Wazig in de achtergrond staat de tekst: Allah yok, din yalan, wat betekent, er is geen god / Allah, godsdienst is een leugen.

Klik maar even boven, kan je het bekijken. Nauwelijks zichtbaar is het ook nog.

Aanklacht is ingediend door fundivakbond.

mark61
30-11-11, 18:24
Jij bent een drol... Ik maak ook even gebruik van mijn vrijheid van meningsuiting...

Ik snap het niet. Ben je daar nou voor of tegen?

super ick
01-12-11, 07:56
Martelen is wel zo'n beetje over in TR.

Je informeren, ik blijf het maar zeggen, is essentieel om mee te kunnen praten over grote-mensenonderwerpen.

Zo maar wat roepen terwijl je de ballen verstand hebt van het onderwerp staat imbeciel, en geeft aan dat je kwaadaardig bent.

Ik verval in herhalingen :slaap:

Ongelofelijke arrogante kwal dat je er bent. Je zuigt het uit je duim als je maar kunt kleineren. Informeer je in het vervolg beter. Dit komt zo ontzettend dom over. Mijnheer wil hier een beetje de Turkoloog spelen en denkt of liever gezegd zou graag willen dat het martelen over was en dus beweert hij maar dat dat ook zo is.

Sukkel, lees:

Uit het laatste jaarboek 2011 over Turkije

Grondwetswijzigingen en aanpassingen in de antiterrorismewet vormden een stap vooruit op het gebied van mensenrechten, maar waren niet de fundamentele veranderingen die nodig zijn. Er vonden nog steeds strafvervolgingen plaats die in strijd waren met het recht op vrijheid van meningsuiting. Voorgestelde onafhankelijke mensenrechtenmechanismen werden niet geïmplementeerd. Er waren nog steeds meldingen van marteling en andere vormen van mishandeling; strafrechtelijke onderzoeken naar en vervolging van wetshandhavingsfunctionarissen leverden nog steeds niets op. Er werden talloze oneerlijke processen gehouden onder de antiterrorismewetgeving. Burgers kwamen om bij bomaanslagen. De rechten van gewetensbezwaarden, lesbiennes, homoseksuelen, biseksuelen en transgenders, en van vluchtelingen en asielzoekers waren nog steeds niet wettelijk vastgelegd. Er werd minimale vooruitgang geboekt in het bestrijden van geweld tegen vrouwen.

Turkije | Amnesty.nl (http://www.amnesty.nl/mensenrechten/landen/turkije#rel1-uit-het-laatste-jaarboek)

super ick
01-12-11, 08:04
"... en hij zetelt ditmaal in Ankara en hij heet Erdogan."

Wel degelijk werd Erdogan een aap genoemd.

Natuurlijk kun je dit niet los zien van het feit dat iemand een aap noemen een zware belediging is in Islamitische landen.

Laten we het er op houden dat het geen verstandige uitspraak is. Hier is ie nog een keer, spoel naar minuut 50

Vragenuur - Debat gemist - Tweede Kamer der Staten-Generaal (http://debatgemist.tweedekamer.nl/Player/?mid=771&sid=13-9-2011%2014:48:57)

knuppeltje
01-12-11, 08:26
Werkelijk stuitend om te lezen hoe je hier luchtig over het feit heen fietst dat het gaat om een cartoonist die vast zit (en dat is in Turkije geen feest, er wordt daar nog lustig op los gemarteld!) omdat hij mening niet mag verkondigen.

Ik vind het eerder echt stuitend hoe jij hier steeds met de waarheid om gaat, en constant niets anders doet dan je geloofswaanzin op op hele groepen mensen te projecteren. Smerige hond die je bent.

Waar staat dat die cartoonist vast zit en gemarteld wordt? Niet dat ik er voor ben dat cartoonisten vanwegen hun werk aangeklaagd worden, in tegendeel zelf. Maar je liegt er dus weer schaamteloos op los, en dat alleen maar vanuit je achterlijke geloofswaanzin.

super ick
01-12-11, 15:24
Ik vind het eerder echt stuitend hoe jij hier steeds met de waarheid om gaat, en constant niets anders doet dan je geloofswaanzin op op hele groepen mensen te projecteren. Smerige hond die je bent.

Volgens mij gaat het hier over Erdogan en niet over hele groepen mensen. Stigmatiseren en generaliseren laat ik aan jou over. Daar ben je de koning in hier.


Waar staat dat die cartoonist vast zit en gemarteld wordt? Niet dat ik er voor ben dat cartoonisten vanwegen hun werk aangeklaagd worden, in tegendeel zelf. Maar je liegt er dus weer schaamteloos op los, en dat alleen maar vanuit je achterlijke geloofswaanzin.

Ik heb nergens gezegd dat HIJ gemarteld wordt. Ik heb gezegd dat er gemarteld wordt in Turkije en heb daar ook een link en stukje van Amnesty bij geplaatst.

De cartoonist is inderdaad aangeklaagd. Hij zit dus (nog?) niet vast.

Kijk je wel een beetje uit voor je bloeddruk? Je schreeuwt namelijk om niets, of ja je schreeuwt natuurlijk met je vriendje mee.

Geloofswaanzin, waar haal je dat vandaan?

ps.
Smerige hond vind ik wel echt ruig staan hoor. Pffffff, durfde ik dat maar. Petje af.

mark61
01-12-11, 16:16
Ongelofelijke

Imbeciel, je moet je eigen stukje begrijpend lezen. Dat lukt je niet eens. Ik heb dat niet beweerd, leugenaar.

Je beweerde dat de man vast zat. Which not.

Waarom verzin je dat? Omdat de waarheid je geen ruk interesseert. Je wilt vooringenomen liegen en zieken en trollen.

En nou godverdomme opdonderen, tenzij je op je knietjes vergiffenis vraagt voor je leugens. En je stuitende achterlijke arrogantie. En je ziedende moslimhaat.

Ja, ik weet duizend keer meer van Turkije dan jij. Hoe haal je het godverdomme in je achterlijke brein mij tegen te spreken als je er GEEN RUK vanaf weet? Ik heb er tig jaar voor doorgeleerd ja.

Achterlijke analfabete arrogante barbaar.

super ick
01-12-11, 16:20
Imbeciel, je moet je eigen stukje begrijpend lezen. Dat lukt je niet eens. Ik heb dat niet beweerd, leugenaar.

Je beweerde dat de man vast zat. Which not.

Waarom verzin je dat? Omdat de waarheid je geen ruk interesseert. Je wilt vooringenomen liegen en zieken en trollen.

En nou godverdomme opdonderen, tenzij je op je knietjes vergiffenis vraagt voor je leugens. En je stuitende achterlijke arrogantie. En je ziedende moslimhaat.

Ja, ik weet duizend keer meer van Turkije dan jij. Hoe haal je het godverdomme in je achterlijke brein mij tegen te spreken als je er GEEN RUK vanaf weet? Ik heb er tig jaar voor doorgeleerd ja.

Achterlijke analfabete arrogante barbaar.

Die man is aangeklaagd en zit (nog) niet vast. Daar vergiste ik me.

Verder wordt er dus zeer regelmatig gemarteld, hetgeen jij probeer te ontkennen. Zie mijn link en stukje van Amnesty.

Je verdachtmakingen en absurde scheldpartijen deren mij niet.

Vergiffenis? Als er hier 1 is die op zijn knien moet voor zijn onbeschofte gedrag ben jij het mislukte Turkoloog.

mark61
01-12-11, 17:15
Je mag altijd het laatste woord, als je daarna maar opdondert.

Kom d'r maar in.

Eric de Blois
02-12-11, 02:13
Imbeciel - leugenaar - liegen - zieken - trollen - godverdomme - opdonderen - leugens - achterlijke - arrogantie - moslimhaat

godverdomme - achterlijke - brein - Achterlijke - analfabete - arrogante - barbaar.

Zijn dit jouw favoriete woorden bij scrabble? Of heb je daar misschien geen tijd voor, met enige honderden berichten per week hier?




En nou godverdomme opdonderen, tenzij je op je knietjes vergiffenis vraagt voor je leugens. En je stuitende achterlijke arrogantie. En je ziedende moslimhaat.

ik weet duizend keer meer van Turkije dan jij.

Vloeken en schelden (http://www.cosmox.nl/boeken/vloeken-als-een-hollander-%7Bm_de_blois-m-de-blois-onbekend-onbekend%7D-9789058813596)

Voor iemand die 'doorgeleerd' heeft wel een merkwaardige manier van communiceren... Niet iets wat je verwacht van iemand met enig 'denkniveau'.
Dat regelmatig vloeken en zelfbeheersing verliezen is niet een eigenschap die je frequent tegenkomt in betere kringen. Je zult maar zo'n collega hebben. Niet erg prettig mee samen te werken lijkt mij. Je kunt wel veel weten, manieren heb je niet. Je praat als een schooier uit een pauperbuurt, zoals de mathenesserweg. Lekkere buurt wel. Daar wil een normaal mens niet eens een kijkje nemen, laat staan er te wonen. Jij zult je daar in die kleurrijke vuilniswijk misschien wel thuis kunnen voelen. Bah, jij maakt van maroc.nl een pauperforum, met je onafgebroken gescheld. Maar je bent niet de enige. Vind je het niet tamelijk nutteloos om deze week weer meer dan driehonderd commentaren te posten? Denk je nu echt dat je invloed hebt? Neem van mij aan dat het helemaal niets uitmaakt wat je schrijft. Mensen blijven heerlijk bij hun eigen standpunt, jij bent daarvan het levende bewijs. Dat is wat ik geleerd heb hier.

Ayoup!
02-12-11, 03:07
Zijn dit jouw favoriete woorden bij scrabble? Of heb je daar misschien geen tijd voor, met enige honderden berichten per week hier?



Vloeken en schelden (http://www.cosmox.nl/boeken/vloeken-als-een-hollander-%7Bm_de_blois-m-de-blois-onbekend-onbekend%7D-9789058813596)

Voor iemand die 'doorgeleerd' heeft wel een merkwaardige manier van communiceren... Niet iets wat je verwacht van iemand met enig 'denkniveau'.
Dat regelmatig vloeken en zelfbeheersing verliezen is niet een eigenschap die je frequent tegenkomt in betere kringen. Je zult maar zo'n collega hebben. Niet erg prettig mee samen te werken lijkt mij. Je kunt wel veel weten, manieren heb je niet. Je praat als een schooier uit een pauperbuurt, zoals de mathenesserweg. Lekkere buurt wel. Daar wil een normaal mens niet eens een kijkje nemen, laat staan er te wonen. Jij zult je daar in die kleurrijke vuilniswijk misschien wel thuis kunnen voelen. Bah, jij maakt van maroc.nl een pauperforum, met je onafgebroken gescheld. Maar je bent niet de enige. Vind je het niet tamelijk nutteloos om deze week weer meer dan driehonderd commentaren te posten? Denk je nu echt dat je invloed hebt? Neem van mij aan dat het helemaal niets uitmaakt wat je schrijft. Mensen blijven heerlijk bij hun eigen standpunt, jij bent daarvan het levende bewijs. Dat is wat ik geleerd heb hier.

Dat zijn softe scheldwoorden die moet je tussen de vingers zien.

knuppeltje
02-12-11, 08:03
Geloofswaanzin, waar haal je dat vandaan?

ps.
Smerige hond vind ik wel echt ruig staan hoor.

Hoe zou dat nu toch komen hè?

Ach, ik dacht: laat ik eens een keer vriendelijk blijven.

Slinger
02-12-11, 08:40
Hoe zou dat nu toch komen hè?

Ach, ik dacht: laat ik eens een keer vriendelijk blijven.

Je dacht: laat ik mijn vriendje maar weer eens napraten.

knuppeltje
02-12-11, 08:48
Je dacht: laat ik mijn vriendje maar weer eens napraten.

Nou, eigenlijk niet dus.

Eric de Blois
02-12-11, 12:19
Dat zijn softe scheldwoorden die moet je tussen de vingers zien.

Nou, dan vergis je je wel. Wat 'soft' klinkt is in bepaalde kringen niet 'soft' bedoeld, als je begrijpt wat ik bedoel. Mensen die zeggen te hebben 'doorgeleerd', voorzover je dit moet geloven, gebruiken bij voorkeur 'softe' scheldwoorden in situatie's waar andere mensen grove scheldwoorden gebruiken. En het woord 'debiel' uit de mond van iemand met een academische graad - laten we dat aannemen - is behoorlijk grof hoor. Van hem zul je niet gauw woorden als 'hoer' of 'kanker' horen, maar de impact is niet minder. Als iemand die doorgeleerd heeft zo praat, ga er dan maar vanuit dat het rot bedoeld is. Net zo rot als iemand die niet verder dan VMBO is gekomen en regelmatig woorden in combinatie met het woord 'kanker' gebruikt.









.

knuppeltje
02-12-11, 12:47
Nou, dan vergis je je wel.

Tja, het alsmaar en niets anders dan negatief zeiken en zieken, draaien, liegen en beschimpen als het om moslims als groep gaat, is natuurlijk véél beschaafder.

Eric de Blois
02-12-11, 12:49
Imbeciel, je moet je eigen stukje begrijpend lezen. Dat lukt je niet eens. Ik heb dat niet beweerd, leugenaar.

Je beweerde dat de man vast zat. Which not.

Waarom verzin je dat? Omdat de waarheid je geen ruk interesseert. Je wilt vooringenomen liegen en zieken en trollen.

En nou godverdomme opdonderen, tenzij je op je knietjes vergiffenis vraagt voor je leugens. En je stuitende achterlijke arrogantie. En je ziedende moslimhaat.

Ja, ik weet duizend keer meer van Turkije dan jij. Hoe haal je het godverdomme in je achterlijke brein mij tegen te spreken als je er GEEN RUK vanaf weet? Ik heb er tig jaar voor doorgeleerd ja.

Achterlijke analfabete arrogante barbaar.

Wie denk je wel dat je bent! Als hier iemand last heeft van eigen dunk ben jij het wel. Iemand die vanzichzelf zegt 'ik weet duizend keer meer' is ook arrogant. Zeg jij dus maar niets over 'stuitende arrogantie', je bent zelf veel erger. Regelmatig sta jij nummer één van de top tien meest actieve prikkers. Vaak meer dan driehonderd berichten per week. Als iemand zichzelf belangrijk vind ben jij het wel.

Het kan best zijn dat superick in dit geval ongelijk heeft, maar dat is nog geen reden om zo tekeer te gaan. Een mens kan zich gewoon vergissen, gebeurd mij ook regelmatig.

Iemand die meent gelijk te hebben, maar het misschien niet heeft, is nog geen leugenaar. Immers iemand die denkt de waarheid te spreken heeft niet de intentie tot liegen.

Je mag wel eens wat meer bescheidenheid en vooral vriendelijkheid tonen, dat is minstens zo belangrijk als veel weten. Beschaving betekent niet alleen meer kennis hebben, maar ook fatsoenlijk met anderen omgaan.

mark61
02-12-11, 12:51
Zijn

Eric, je moet ophouden. Ik heb hier jarenlang, tienduizenden posts lang, normaal gediscussieerd, en doe dat nog steeds met normale mensen.

Ziekende en zuigende moslimhaters die hier maar blijven liegen, chronisch, voortdurend, ongeneeslijk, die zijn wat mij betreft vogelvrij.

Als zo'n kwaadaardige analfabeet, die NIETS van de onderwerpen weet waarover hij wil meebabbelen, dan ook nog denkt dat hij mij op mijn specialisme moet gaan 'corrigeren', dan ontplof ik ja.

Had je een andere oplossing voor zoveel leugenachtigheid, kwaadaardigheid en barbaarse arrogantie, dat een moreel verdorven persoon zonder enige kennis denkt mij bestraffend te moeten aanspeken?

Het is gewoon een wezen lager dan een varken. Heel simpel. Vertel me es hoe hij niet achterlijk, kwaadaardig en onbeschoft is?

Eric de Blois
02-12-11, 13:02
Tja, het alsmaar en niets anders dan negatief zeiken en zieken, draaien, liegen en beschimpen als het om moslims als groep gaat, is natuurlijk véél beschaafder.

Dat je de rest weglaat van mijn verhaal zegt genoeg. Je bent het er natuurlijk niet mee eens, omdat jij je aangesproken voelt. Ja, vrienden die elkaar door dik en dun dekken. Jij houdt er ook van anderen te wijzen op gebrek aan kennis. Waar markt61 het over 'debiel' heeft spreek jij graag van 'tokkie'. Christenen afzeiken is je grote hobbie, maar over moslim's geen kwaad woord. Is dat regelmatig afzeiken van christenen in bepaalde kringen een vorm van 'beschaving' dan? Of doe je dat om hier onder de moslims te scoren?

Eric de Blois
02-12-11, 13:09
Eric, je moet ophouden. Ik heb hier jarenlang, tienduizenden posts lang, normaal gediscussieerd, en doe dat nog steeds met normale mensen.

Ziekende en zuigende moslimhaters die hier maar blijven liegen, chronisch, voortdurend, ongeneeslijk, die zijn wat mij betreft vogelvrij.

Als zo'n kwaadaardige analfabeet, die NIETS van de onderwerpen weet waarover hij wil meebabbelen, dan ook nog denkt dat hij mij op mijn specialisme moet gaan 'corrigeren', dan ontplof ik ja.

Had je een andere oplossing voor zoveel leugenachtigheid, kwaadaardigheid en barbaarse arrogantie, dat een moreel verdorven persoon zonder enige kennis denkt mij bestraffend te moeten aanspeken?

Het is gewoon een wezen lager dan een varken. Heel simpel. Vertel me es hoe hij niet achterlijk, kwaadaardig en onbeschoft is?

"Eric, je moet ophouden."

Goed, desondanks is het ook mogelijk om netjes te reageren. Je maakt het tot een persoonlijke campagne tegen iemand. Het moet gaan om de boodschap niet om het afzeiken van de persoon. Dat is mijn insteek.

Hatert heeft mij regelmatig grof beledigd, maar ik heb mij nooit verlaagd door hetzelfde te doen met hem. Maar goed, we zijn niet allemaal hetzelfde.

Denk er eens over, of je met minder vuurwerk niet hetzelfde kunt zeggen.

groeten Eric

mark61
02-12-11, 13:15
Goed, desondanks is het ook mogelijk om netjes te reageren. Je maakt het zo tot een persoonlijke campagne tegen iemand. Het moet gaan om de boodschap niet om het afzeiken van de persoon. Dat is mijn insteek.

Hatert heeft mij regelmatig grof beledigd, maar ik heb mij nooit verlaagd door hetzelfde te doen met hem. Maar goed, we zijn niet allemaal hetzelfde.

Denk er eens over, of je met minder vuurwerk niet hetzelfde kunt zeggen.

groeten Eric

Ik heb hetzelfde al duizend keer normaal gezegd. Ik zit nu in het stadium dat ik hem alleen nog maar wil terroriseren.

Al trap ik er elke keer weer in en reageer ik inhoudelijk, alsof ik met een weldenkend mens te maken heb. Ik leg netjes en met argumenten omkleed uit waarom hij dat verkeerd ziet.

Hij negeert dat en begint dan over wat anders.

Hij is dus kwaadaardig, leugenachtig en haatdragend tegenover miljoenen mensen. En zwaar beledigend voor iedereen met iets meer kennis dan hij.

Ik ben tegen censuur. Dus scheld ik hem uit.

Dit is een discussieforum; dat is per definitie persoonlijk. Mensen nemen hun, soms bijzonder onfrisse persoonlijkheid hier mee. Hij en Slinger zijn de ergste, van de Hollanders. De Wizdoms en Abus zijn eerder rechtstreeks gestoord, zoals Bart.nl.

Liegen en zuigen is hun levenswerk.

Eric de Blois
02-12-11, 13:31
Ik heb hetzelfde al duizend keer normaal gezegd. Ik zit nu in het stadium dat ik hem alleen nog maar wil terroriseren.

Al trap ik er elke keer weer in en reageer ik inhoudelijk, alsof ik met een weldenkend mens te maken heb. Ik leg netjes en met argumenten omkleed uit waarom hij dat verkeerd ziet.



Ok. Ik bestrijdt helemaal niet dat je veel kennis hebt over bepaalde onderwerpen. Maar zou je met minder kennis, ook niet van mening kunnen wisselen over bepaalde zaken? Een opvatting heeft vaak te maken met voorkeur en minder met kennis van zaken.


Ik ben tegen censuur.



Ik ook. Daarom vind ik dat alles moet mogen. Maar dat wil niet zeggen dat ik mij niet zal mengen of zal protesteren. Censuur maakt dingen onzichtbaar en is daarom veel gevaarlijker.

knuppeltje
02-12-11, 13:37
Dat je de rest weglaat van mijn verhaal zegt genoeg.

Je bent het er natuurlijk niet mee eens, omdat jij je aangesproken voelt.

a, vrienden die elkaar door dik en dun dekken.

Jij houdt er ook van anderen te wijzen op gebrek aan kennis. Waar markt61 het over 'debiel' heeft spreek jij graag van 'tokkie'. Christenen afzeiken is je grote hobbie, maar over moslim's geen kwaad woord. Is dat regelmatig afzeiken van christenen in bepaalde kringen een vorm van 'beschaving' dan? Of doe je dat om hier onder de moslims te scoren?

Ik houd me steeds bij het belangrijkste. Althans, dat probeer ik. In tegenstelling tot een stelletje zuigende trollen hier.

Waarom zou ik me aangesproken moeten voelen?

Dat zelfs niet eens.

Ik kan het af en toe niet laten. Maar ik zeik christen nooit als groepering af, en zeker niet zonder aanleiding. Grefo's ook alleen maar naar aanleiding van wat ze doen, joden alleen als het van die smerige nietsontziende zionistische kolonialisten zijn, en niet anders. Verder ben ik hier al zo'n drie keer geband wegens aanvaringen met moslims. Ook mijn aanvaringen met verschillende mods zijn hier nogal eens zeer heftig geweest - en af en toe nog. Soms konden ze echt mijn bloed wel drinken. De directeur van dit theater heb ik hier ooit als eens openlijk voor lul uitgemaakt, hij was er niet blij mee, kan ik je wel zeggen. Jouw beschuldiging raakt dan ook kant nog wal. Maar al dat alsmaar negatief behandelen van moslims als groepering, door een stelletje volslagen idioten, die zelf blijkbaar niet door hebben hoe totaal godsdienstwaanzinnig ze zijn, heeft voor Nieuws van de Dag alleen maar gezorgd dat er steeds meer prikkers hier verdwenen zijn.

super ick
02-12-11, 14:08
Voor iemand die 'doorgeleerd' heeft wel een merkwaardige manier van communiceren... Niet iets wat je verwacht van iemand met enig 'denkniveau'.
Dat regelmatig vloeken en zelfbeheersing verliezen is niet een eigenschap die je frequent tegenkomt in betere kringen. Je zult maar zo'n collega hebben. Niet erg prettig mee samen te werken lijkt mij. Je kunt wel veel weten, manieren heb je niet. Je praat als een schooier uit een pauperbuurt, zoals de mathenesserweg. Lekkere buurt wel. Daar wil een normaal mens niet eens een kijkje nemen, laat staan er te wonen. Jij zult je daar in die kleurrijke vuilniswijk misschien wel thuis kunnen voelen. Bah, jij maakt van maroc.nl een pauperforum, met je onafgebroken gescheld. Maar je bent niet de enige. Vind je het niet tamelijk nutteloos om deze week weer meer dan driehonderd commentaren te posten? Denk je nu echt dat je invloed hebt? Neem van mij aan dat het helemaal niets uitmaakt wat je schrijft. Mensen blijven heerlijk bij hun eigen standpunt, jij bent daarvan het levende bewijs. Dat is wat ik geleerd heb hier.

Goed dat je er wat van zegt!

Ik schuif het maar onder de noemer afreageren. Op een forum gaat dat gemakkelijker dan recht in iemands gezicht.
De frustratie druipt er iedere keer weer vanaf als iemand het niet met hem eens is.
Ik weiger pertinent om van zijn probleem mijn probleem te maken. Therapie kan misschien wat verlichting geven.

super ick
02-12-11, 14:13
Maar al dat alsmaar negatief behandelen van moslims als groepering, door een stelletje volslagen idioten, die zelf blijkbaar niet door hebben hoe totaal godsdienstwaanzinnig ze zijn,

godsdienstwaanzin
` gods - dienst - waan - zin de -woord (mannelijk) waanzin door godsdienstige dweperij
Gevonden op godsdienstwaanzin Nederlands woordenboek - Woorden.org (http://www.woorden.org/woord/godsdienstwaanzin)

Net als geloofswaanzin (wat overigens niet in het woordenboek voorkomt) gebruik je de verkeerde termen.

Zoals je weet hang ik geen enkel sprookjesgeloof aan, dus ben ik juist het tegenovergestelde van wat jij beweert.

Bart.NL
02-12-11, 14:18
Goed dat je er wat van zegt!

Het lijkt me vrij zinloos.

Er zijn mensen die veel weten, maar toch niets begrijpen.

En dat begrijpen ze ook weer niet :(.

Veel reizen en veel lezen, sommige mensen worden er niets wijzer van.

Misschien is de emmer een keer leeg. Je weet het maar nooit :).

mark61
02-12-11, 14:39
Goed dat je er wat van zegt!

Ik schuif het maar onder de noemer afreageren. Op een forum gaat dat gemakkelijker dan recht in iemands gezicht.
De frustratie druipt er iedere keer weer vanaf als iemand het niet met hem eens is.
Ik weiger pertinent om van zijn probleem mijn probleem te maken. Therapie kan misschien wat verlichting geven.

Je bent werkelijk ongelooflijk. In je gezicht zou ik het nog veel harder zeggen, kwaadaardige lafaard.

Ga je nou weer met geweld dreigen, jouw specialiteit?

Therapie is bij jou zinloos. Ik adviseer suicide.

Nog een keer, onderkruipsel: jij hebt geen 'meningen'.

Smerig varken.

Slinger
02-12-11, 21:02
Je bent werkelijk ongelooflijk. In je gezicht zou ik het nog veel harder zeggen, kwaadaardige lafaard.

Ga je nou weer met geweld dreigen, jouw specialiteit?

Therapie is bij jou zinloos. Ik adviseer suicide.

Nog een keer, onderkruipsel: jij hebt geen 'meningen'.

Smerig varken.

Had jij maar net zo veel hersens als een varken, dan zou dit forum er beter uit zien.

Joesoef
02-12-11, 21:09
:jammer:

H.P.Pas
02-12-11, 22:52
:jammer:

:boer:

(leen)
02-12-11, 22:54
:jammer:

Gezellig he?:handbang:

tr_imparator
03-12-11, 00:15
Nou, dan vergis je je wel. Wat 'soft' klinkt is in bepaalde kringen niet 'soft' bedoeld, als je begrijpt wat ik bedoel. Mensen die zeggen te hebben 'doorgeleerd', voorzover je dit moet geloven, gebruiken bij voorkeur 'softe' scheldwoorden in situatie's waar andere mensen grove scheldwoorden gebruiken. En het woord 'debiel' uit de mond van iemand met een academische graad - laten we dat aannemen - is behoorlijk grof hoor. Van hem zul je niet gauw woorden als 'hoer' of 'kanker' horen, maar de impact is niet minder. Als iemand die doorgeleerd heeft zo praat, ga er dan maar vanuit dat het rot bedoeld is. Net zo rot als iemand die niet verder dan VMBO is gekomen en regelmatig woorden in combinatie met het woord 'kanker' gebruikt.
.

Zullen we anders een opleidingsafhankelijke scheldwoordvocabulaire maken. :huil2:

Eric de Blois
03-12-11, 00:23
Zullen we anders een opleidingsafhankelijke scheldwoordvocabulaire maken. :huil2:

We moeten maar helemaal stoppen met schelden vind ik.

knuppeltje
03-12-11, 08:40
Zoals je weet hang ik geen enkel sprookjesgeloof aan, dus ben ik juist het tegenovergestelde van wat jij beweert.

Je bent dus nog stommer dan ik al dacht.

Ook mensen als groep constant vanwegen hun godsdienst af serveren is ook pure godsdienstwaanzin. Haal dus dat bord voor je kop weg.

H.P.Pas
03-12-11, 09:56
Had je een andere oplossing

-Ignore.
-Smile.

PS.

In het grijze verleden ben ik als aspirant officier door een sergeant-majoor van het voormalige KNIL geïnstrueerd in de kunst van het ongewapend gevecht.
Eén adagium heeft de majoor ons met rollende errr voor het leven ingepeperd:
híj moet kwaad worrrden, jij niet.
Heeft die wijsheid een talmoedische oorsprong ? :blij:

Bart.NL
03-12-11, 10:30
We moeten maar helemaal stoppen met schelden vind ik.

Het begint met jezelf te realiseren dat wat een ander schrijft ook echt gemeend is.

Ook al kun je een mening belachelijk vinden, er zit vaak een hele denkwereld achter.

Als je dat bedenkt is het ook wel mogelijk om te leven met andere meningen.

Bovendien negeren de meeste mensen bepaalde feiten die niet in hun denkwereld passen. Dat is normaal menselijk gedrag.

Dan geldt nog: wat iemand een ander het meest verwijt, doet hij of zij meestal zelf (de pot verwijt de ketel).

Kruip in de huid van is een goede oefening. Probeer te denken als die andere persoon.

Slinger
03-12-11, 10:53
Je bent dus nog stommer dan ik al dacht.

Ook mensen als groep constant vanwegen hun godsdienst af serveren is ook pure godsdienstwaanzin. Haal dus dat bord voor je kop weg.

Volgens die definitie ben jij dus in ernstige mate godsdienstwaanzinnig.

H.P.Pas
03-12-11, 10:58
Het begint met jezelf te realiseren dat wat een ander schrijft ook echt gemeend is.



Je gaat iets teveel van jezelf uit.

If human nature were not base, but thoroughly honourable, we should in every debate have no other aim than the discovery of truth; we should not in the least care whether the truth proved to be in favour of the opinion which we had begun by expressing, or of the opinion of our adversary. That we should regard as a matter of no moment, or, at any rate, of very secondary consequence; but, as things are, it is the main concern. Our innate vanity, which is particularly sensitive in reference to our intellectual powers, will not suffer us to allow that our first position was wrong and our adversary’s right. The way out of this difficulty would be simply to take the trouble always to form a correct judgment. For this a man would have to think before he spoke. But, with most men, innate vanity is accompanied by loquacity and innate dishonesty. They speak before they think; and even though they may afterwards perceive that they are wrong, and that what they assert is false, they want it to seem the contrary. The interest in truth, which may be presumed to have been their only motive when they stated the proposition alleged to be true, now gives way to the interests of vanity: and so, for the sake of vanity, what is true must seem false, and what is false must seem true.

Bart.NL
03-12-11, 11:06
Je gaat iets teveel van jezelf uit.

Een zeer gevaarlijke valkuil :).

Je ziet inderdaad dat veel mensen zich ingraven en niet meer openstaan voor de gedachten van anderen.

Informatie die niet past in hun denkwereld, wordt al snel in het belachelijke getrokken.

Maar in zijn algemeenheid menen mensen volgens mij wel wat ze hier schrijven, en zijn ze zich niet bewust van hun eigen ijdelheid.

H.P.Pas
03-12-11, 11:17
Maar in zijn algemeenheid menen mensen volgens mij wel wat ze hier schrijven,

Lebhafte Naturen lügen nur einen Augenblick: nachher haben sie sich selber belogen und sind überzeugt und rechtschaffen.

We hebben met een levendig publeik te maken.

rbn
03-12-11, 11:32
Je gaat iets teveel van jezelf uit.


ja zijn wijsheid komt van binnenuit..

Bart.NL
03-12-11, 11:32
Lebhafte Naturen lügen nur einen Augenblick: nachher haben sie sich selber belogen und sind überzeugt und rechtschaffen.

We hebben met een levendig publeik te maken.

Iedereen heeft een neiging om voor waar aan te nemen wat hem of haar goed uitkomt. Het is een deel van het overlevingsinstinct om een wereldbeeld te hebben. Daarmee kun je handelen in bepaalde situaties.

Een wereldbeeld is een model van de werkelijkheid en niet de werkelijkheid zelf. De werkelijkheid is ingewikkeld. Als je de werkelijkheid volledig en correct geanalyseerd hebt, kan het al te laat zijn.

Een goed wereldbeeld is daarom een wereldbeeld dat je helpt bij het overleven. Dat hoeft niet noodzakelijkerwijs een juist wereldbeeld te zijn.

Voorbeeld: veel Israëli nemen voor waar aan dat Iran bezig is met een kernwapen en dat Iran van plan is Israël van de kaart te vegen. Dat hoeft niet waar te zijn, maar om te overleven kan dat een goed wereldbeeld zijn.

Uiteraard hoeft dat niet een goed wereldbeeld te zijn, want door deze denkwijze kan Israël ook een gevaar voor zichzelf worden.

knuppeltje
03-12-11, 11:39
Volgens die definitie ben jij dus in ernstige mate godsdienstwaanzinnig.

Je meent het. :maf3:

Slinger
03-12-11, 11:42
Iedereen heeft een neiging om voor waar aan te nemen wat hem of haar goed uitkomt. Het is een deel van het overlevingsinstinct om een wereldbeeld te hebben. Daarmee kun je handelen in bepaalde situaties.

Een wereldbeeld is een model van de werkelijkheid en niet de werkelijkheid zelf. De werkelijkheid is ingewikkeld. Als je de werkelijkheid volledig en correct geanalyseerd hebt, kan het al te laat zijn.

Een goed wereldbeeld is daarom een wereldbeeld dat je helpt bij het overleven. Dat hoeft niet noodzakelijkerwijs een juist wereldbeeld te zijn.

Voorbeeld: veel Israëli nemen voor waar aan dat Iran bezig is met een kernwapen en dat Iran van plan is Israël van de kaart te vegen. Dat hoeft niet waar te zijn, maar om te overleven kan dat een goed wereldbeeld zijn.

Uiteraard hoeft dat niet een goed wereldbeeld te zijn, want door deze denkwijze kan Israël ook een gevaar voor zichzelf worden.

Als je met een voorbeeld komt, laat het dan wel een goed voorbeeld zijn.

Je doet het voorkomen dat dit beeld van Iran niet op de werkelijkheid gebaseerd is en dat het alleen Israël is dat dat voor waar aanneemt.

Zoals we de laatste weken gezien hebben zijn beide aannames ongegrond.

rbn
03-12-11, 11:44
Je bent dus nog stommer dan ik al dacht.

Ook mensen als groep constant vanwegen hun godsdienst af serveren is ook pure godsdienstwaanzin. Haal dus dat bord voor je kop weg.

dat kán een uiting van godsdienstwaanzin zijn als het gebasseerd is op iemands religieuze overtuiging.. zelfs dan nog hoeft het geen godsdienstwaanzin te wezen.. jouw haat voor christenen komt echter niet voort uit een geloofsovertuiging..

Bart.NL
03-12-11, 11:49
Als je met een voorbeeld komt, laat het dan wel een goed voorbeeld zijn.

Je doet het voorkomen dat dit beeld van Iran niet op de werkelijkheid gebaseerd is en dat het alleen Israël is dat dat voor waar aanneemt.

Zoals we de laatste weken gezien hebben zijn beide aannames ongegrond.

Ik doe niets voorkomen. Ik laat in het midden of het waar is. Het gaat erom dat het effectief kan zijn om zo te denken.

Omdat de toekomst onzeker is, kan het verstandig zijn bedreigingen in een vroeg stadium te elimineren.

Persoonlijk denk ik dat Iran bezig is met een atoombom, maar denk ik niet dat Iran een directe bedreiging voor Israël is.

Alleen weet ik dat ook niet zeker, dus kan ik mij de bezorgdheid in Israël goed voorstellen.

rbn
03-12-11, 11:50
Als je met een voorbeeld komt, laat het dan wel een goed voorbeeld zijn.


je reactie is een goed voorbeeld..

Bart.NL
03-12-11, 11:57
je reactie is een goed voorbeeld..

Een wereldbeeld is ondergeschikt aan overleven, en dus ook de correctheid daarvan.

Maar om te overleven is de correctheid van een wereldbeeld soms van levensbelang.

Slinger
03-12-11, 12:08
je reactie is een goed voorbeeld..

Als jouw reacties zijn goede voorbeelden.

knuppeltje
03-12-11, 12:20
dat kán een uiting van godsdienstwaanzin zijn als het gebasseerd is op iemands religieuze overtuiging.. zelfs dan nog hoeft het geen godsdienstwaanzin te wezen.. jouw haat voor christenen komt echter niet voort uit een geloofsovertuiging..

Volgens mij is het gewoon godsdienstwaanzin. Of je nu zelf wel of niet gelovig bent, speelt daarin geen enkele rol. Als je alsmaar een bepaalde groep mensen louter en alleen omdat ze een bepaalde godsdienst belijden totaal onterecht van alles en nog wat toedicht, dan heb je volgens mij wel degelijk last van godsdienstwaanzin.

Ik haat helemaal niet de christen. Ik zet me wel regelmatig af tegen wat bepaalde christen doen, maar dat geldt ook voor anderen. Maar dat is dus heel wat anders dan de christenen haten. Als jij dat verschil niet kunt zien dan wordt het daar toch tijd voor.

super ick
03-12-11, 15:52
Volgens mij is het gewoon godsdienstwaanzin. Of je nu zelf wel of niet gelovig bent, speelt daarin geen enkele rol. Als je alsmaar een bepaalde groep mensen louter en alleen omdat ze een bepaalde godsdienst belijden totaal onterecht van alles en nog wat toedicht, dan heb je volgens mij wel degelijk last van godsdienstwaanzin.

Ik haat helemaal niet de christen. Ik zet me wel regelmatig af tegen wat bepaalde christen doen, maar dat geldt ook voor anderen. Maar dat is dus heel wat anders dan de christenen haten. Als jij dat verschil niet kunt zien dan wordt het daar toch tijd voor.

Je geeft kennelijk een heel eugen uitleg aan het woord. Ik hou me maar aan het woordenboek.
Beetje sneu dat je alleen je vriendje na kunt lullen.
Ik ben hier 1 van degene die in zijn vrije tijd het meest met moslim te maken heeft. Vreemd dat die uitstekend overweg kunnen met het feit dat ik geen boodschap heb aan de islam terwijl ik er hier op afgerekend wordt door geboren kaaskoppen.

Jij en je vriendje vinden moslims over het algemeen kennelijk zwakkelingen die verdedigd moeten worden.

mark61
03-12-11, 15:57
Ik ben hier 1 van degene die in zijn vrije tijd het meest met moslim te maken heeft. Vreemd dat die uitstekend overweg kunnen met het feit dat ik geen boodschap heb aan de islam terwijl ik er hier op afgerekend wordt door geboren kaaskoppen.

Jij bent die smerige schijnheil die leuk doet tegen moslims maar ze niet vertelt dat je je haat hier komt spuien. Doe es stoer en vertel ze dat je hier prikt, en onder welke naam.

Je liegt al weer. Het is pathologisch. Laat je behandelen.

super ick
03-12-11, 15:59
Je bent werkelijk ongelooflijk. In je gezicht zou ik het nog veel harder zeggen, kwaadaardige lafaard.

Daar twijfel ik toch sterk aan.
Kennelijk kom jij niet in kringen met mensen die het niet met jou eens zijn.



Ga je nou weer met geweld dreigen, jouw specialiteit?

Flikker toch een eind op met je gejank smerige onderkruiper. Nergens bedreig ik jou. Of je moet het vreemd vinden dat als je jou gescheld werkelijk in de praktijk brengt dat je dan wel eens agressie op zou kunnen wekken?


Therapie is bij jou zinloos. Ik adviseer suicide.


Nazi


Nog een keer, onderkruipsel: jij hebt geen 'meningen'.Smerig varken.

Dat optikken van scheldwoorden, wordt je daar nu opgewonden van?

knuppeltje
03-12-11, 16:25
Je geeft kennelijk een heel eugen uitleg aan het woord.

Jij en je vriendje vinden moslims over het algemeen kennelijk zwakkelingen die verdedigd moeten worden.

Dat zal best als jij het zegt.

Al weer zo'n rare opmerking. Ik lig regelmatig in de clinch met deze of gene moslim. Maar ik serveer hen niet als groep af zoals jij regelmatig doet. Blijkbaar vindt jij dat van mij lang niet genoeg. Moslims zijn voor jou blijkbaar per definitie slecht, daar doe ik dus niet aan mee.

super ick
04-12-11, 09:46
Jij bent die smerige schijnheil die leuk doet tegen moslims maar ze niet vertelt dat je je haat hier komt spuien. Doe es stoer en vertel ze dat je hier prikt, en onder welke naam.

Je liegt al weer. Het is pathologisch. Laat je behandelen.

Ik ben gewoon dezelfde. Maak je niet zo druk. Alleen malloten zoals jij, die ben ik in het dagelijks leven nog nooit tegen gekomen.

Maar blijf gerust roeptoeteren. IK begin er plezier in te krijgen.

super ick
04-12-11, 09:48
Moslims zijn voor jou blijkbaar per definitie slecht, daar doe ik dus niet aan mee.

Kijk kijk, nog 1 die smerige onwaarheden gaat vertellen.

Post me even op welke uitlatingen jij je baseert. HIer en nu graag!

super ick
04-12-11, 09:50
Daar twijfel ik toch sterk aan.
Kennelijk kom jij niet in kringen met mensen die het niet met jou eens zijn.


Flikker toch een eind op met je gejank smerige onderkruiper. Nergens bedreig ik jou. Of je moet het vreemd vinden dat als je jou gescheld werkelijk in de praktijk brengt dat je dan wel eens agressie op zou kunnen wekken?



Nazi



Dat optikken van scheldwoorden, wordt je daar nu opgewonden van?


Zo werkt het hier. Voor bovenstaande tekst krijg ik dus een waarschuwing!


Taalgebruik was de opgegeven reden. Je moet je hier dus verrot laten schelden maar zelf geen onvertogen woord laten vallen. Zo werkt dat niet voor mij, in de praktijk niet, dus ook hier niet.

Ik hou het voor gezien. 7 jaar is lang genoeg geweest.

Tabee.

knuppeltje
04-12-11, 09:59
Post me even op welke uitlatingen jij je baseert. HIer en nu graag!

knettergek. Bij al je postings over moslims zit nooit iets positiefs, wel altijd sjacherijnig gedoe over moslims als groep, dat zegt meer dan genoeg.

super ick
05-12-11, 08:22
knettergek. Bij al je postings over moslims zit nooit iets positiefs, wel altijd sjacherijnig gedoe over moslims als groep, dat zegt meer dan genoeg.

Tja, het is net het NOS-journaal he. NVDD.

Alle uitwassen worden er uitgelicht en die zijn meestal slecht.

knuppeltje
05-12-11, 08:44
Tja, het is net het NOS-journaal he. NVDD.

Alle uitwassen worden er uitgelicht en die zijn meestal slecht.

Vond jij 7 jaar niet lang genoeg geweest?

Wordt dus een jarenlange afscheidsronde.