PDA

Bekijk Volledige Versie : Polen goed voor Nederlandse economie



Soldim
01-12-11, 09:06
Polen goed voor Nederlandse economie

Polen die in Nederland werken, zijn goed voor de economie en de schatkist. Zij leveren een bijdrage aan de economische groei van 0,3 procentpunt, oftewel 1,8 miljard euro. Ook leveren zij gezamenlijk gedurende hun hele verblijfsduur de schatkist 1,2 miljard euro op.

Dat blijkt uit onderzoek, dat vanmiddag in Amsterdam is gepresenteerd op een bijeenkomst van het Nederlands-Pools Centrum voor Handelsbevordering. Het rapport is opgesteld door onder andere Rob Ruhl, econoom bij ING Bank. Het is gebaseerd op bestaande studies.

Een Poolse arbeidsimmigrant die hier langere tijd blijft, levert de schatkist ruim 24.000 euro op, zo heeft het onderzoeksbureau SEO eerder becijferd, aldus Ruhl. Voor een kort verblijf is dat 1900 euro.
De komst van Polen levert op de arbeidsmarkt slechts in beperkte mate verdringing op. Vooral als het economisch slecht gaat, kunnen arbeidsmigranten tijdelijk Nederlandse werknemers verdringen en de lonen onder druk zetten.

De komst van Poolse werknemers kan in groeisectoren tot extra banen leiden. Zij vervullen vaak lager betaalde functies en doordat daarvoor mensen beschikbaar zijn, kunnen meer hogere functies ontstaan, die vaak door Nederlanders worden bekleed.

de Volkskrant

Tomas
01-12-11, 09:11
Ja, schandalig dat immigranten in geld uitgedrukt kunnen en mogen worden. Bah. Alsof het slechts goederen zijn. Oh wacht, het netto resultaat is positief. Nee, dan mag het. Dan is het juist goed.

super ick
01-12-11, 09:17
Ja, schandalig dat immigranten in geld uitgedrukt kunnen en mogen worden. Bah. Alsof het slechts goederen zijn. Oh wacht, het netto resultaat is positief. Nee, dan mag het. Dan is het juist goed.

Haha, heel scherp Tomas.

Inderdaad, het netto resultaat is goed en dan is het ineens geen probleem.

Tomas
01-12-11, 09:27
En buiten dat, het is natuurlijk een volledig bij elkaar verzonnen resultaat. Hoe kan je zoiets berekenen? Ik geloof daar niet in. Ik ga uit van mijn onderbuik, en dat is dat een economie die afhankelijk is van arbeidsimmigratie, uitgaat van verkeerde principes. Hele verkeerde. Waarvoor je misschien dan nu de prijs niet hoeft te betalen, anders wel de volgende generatie. Maargoed, wie dan leeft.

Bofko
01-12-11, 11:32
Maargoed, wie dan leeft....

wie dan onbetaald zorgt ?

Bofko
01-12-11, 11:55
En buiten dat, het is natuurlijk een volledig bij elkaar verzonnen resultaat. Hoe kan je zoiets berekenen? Ik geloof daar niet in. Ik ga uit van mijn onderbuik, en dat is dat een economie die afhankelijk is van arbeidsimmigratie, uitgaat van verkeerde principes. Hele verkeerde. Waarvoor je misschien dan nu de prijs niet hoeft te betalen, anders wel de volgende generatie. Maargoed, wie dan leeft.

Boekhoudkundige afwegingen buiten een prive of bedrijfsboekhouding zijn nogal tricky ja.

Vandaag ook in het nieuws:
Harder rijden levert schatkist geld op.
De verhoging van de maximumsnelheid tot 130 kilometer per uur op diverse snelwegen en tot 100 op vijf 80-kilometerzones bij grote steden levert de schatkist tientallen miljoenen aan extra inkomsten op.
Dat meldt het Planbureau voor de Leefomgeving (PBL) donderdag.
Volgens het bureau kan de overheid 50 tot 100 miljoen euro per jaar tegemoet zien aan extra accijnzen door de grotere hoeveelheid brandstof die door het hardere rijden wordt verstookt.
de pers.nl


Het simplificeert de complexe wereld nogal.

Tomas
01-12-11, 12:38
Kan me geen ruk schelen of 130 geld kost of opbrengt, mij kost het aanzienlijk minder bekeuringen. En dat is een feit.

H.P.Pas
01-12-11, 12:41
Kan me geen ruk schelen of 130 geld kost of opbrengt, mij kost het aanzienlijk minder bekeuringen. En dat is een feit.

Pensioenfondsen zal het ook wel wat opleveren.

tr_imparator
01-12-11, 12:44
Kan me geen ruk schelen of 130 geld kost of opbrengt, mij kost het aanzienlijk minder bekeuringen. En dat is een feit.

Ik denk niet dat jij harder rijdt dan 100.

Tomas
01-12-11, 12:49
Ik kom later misschien terug op jullie interessante bijdragen, Mr. 40 op de snelweg voor de beste doorstroming, en Mr. Blijkbaar te veel tijd om te doden.

tr_imparator
01-12-11, 12:50
Mijn bekeuringen 2011:

3x snelheid
- A4 hectometerpaal 10.3, ik reed 146 --> 156 euro ofzo dacht ik
- A4 hectometerpaal 10.3, 1 dag later, ik reed 136 -> 60 euro ofzo
--> bezwaren ongegrond verklaard. Ik zal hectometerpaal 10.3 nooit meer vergeten.

- Stad Koln, reed rond de 140 -> 30 euro boete


1x negeren geslotenverklaring;
- 70 euro. Rechtszaak is gaande.
link: http://www.maroc.nl/forums/wie-schrijft-blijft/322882-slechte-start-2011-mijn-eerst-bekeuring-gekregen-vandaag-2.html

1x parkeerboete
- 55 euro. Rechtszaak is gaande.
link: http://www.maroc.nl/forums/wie-schrijft-blijft/342330-rare-boete-bezwaar-ongegrond.html

Dus ongeveer 400 euro. WOW dat zijn gewoon 4 dieselbroeken.

super ick
01-12-11, 16:17
Pensioenfondsen zal het ook wel wat opleveren.

Dat valt nog te bezien. Als iemand zich jong dood rijdt dan krijgt die weduwe levenslang een partnerpensioen, mits ze niet hertrouwd terwijl er maar relatief kort premie betaald is.
Daarnaast gaan er ook meer partnerpensioenen naar de weduwen van de slachtoffers die vallen door de extra uitstoot van fijnstof.