PDA

Bekijk Volledige Versie : Saudisch rapport noemt autorijdende vrouw seksbeluster



Bofko
03-12-11, 12:13
RIYAD - Als het vrouwen wordt toegestaan om auto te rijden wordt het hun makkelijker gemaakt seks voor het huwelijk te hebben. Dat staat in een advies aan de koning van Saudi-Arabië.

Het gaat om een rapport van de academicus Kamal Subhi aan de Shura-raad, een adviesraad van de Saudische monarchie, zei de Saudische rechtenactivist Waleed Abu Alkhair zaterdag.

Het ultraconservatieve standpunt dat in het rapport wordt ingenomen wijst erop dat de druk op koning Abdullah wordt opgevoerd om niet te tornen aan het recht op autorijden, dat momenteel alleen voorbehouden is aan mannen.

Volgens Subhi komt de Saudische traditie van maagdelijke bruiden anders in het geding.
Vrouwen in Saudi-Arabië hebben diverse malen protestacties gehouden om een einde te maken aan het autorijdverbod. De koning heeft al enkele hervormingen aangekondigd en staat toe dat vrouwen in de gemeenteraadsverkiezingen van 2015 hun stem ook mogen uitbrengen, maar het verbod op autorijden bestaat nog.

nu.nl

Tomas
03-12-11, 12:39
Ja, ik had het al gelezen. En volgens mij klopt dat. Ik denk dat promiscuiteit en mobiliteit hand in hand gaan. Dus scherp gezien van die mosl.. saudies. Staat natuurlijk los van de Islam of wat dan ook. Misschien dat we de paus de schuld ervan kunnen geven.

Slinger
03-12-11, 12:43
RIYAD - Als het vrouwen wordt toegestaan om auto te rijden wordt het hun makkelijker gemaakt seks voor het huwelijk te hebben. Dat staat in een advies aan de koning van Saudi-Arabië.

Het gaat om een rapport van de academicus Kamal Subhi aan de Shura-raad, een adviesraad van de Saudische monarchie, zei de Saudische rechtenactivist Waleed Abu Alkhair zaterdag.

Het ultraconservatieve standpunt dat in het rapport wordt ingenomen wijst erop dat de druk op koning Abdullah wordt opgevoerd om niet te tornen aan het recht op autorijden, dat momenteel alleen voorbehouden is aan mannen.

Volgens Subhi komt de Saudische traditie van maagdelijke bruiden anders in het geding.
Vrouwen in Saudi-Arabië hebben diverse malen protestacties gehouden om een einde te maken aan het autorijdverbod. De koning heeft al enkele hervormingen aangekondigd en staat toe dat vrouwen in de gemeenteraadsverkiezingen van 2015 hun stem ook mogen uitbrengen, maar het verbod op autorijden bestaat nog.

nu.nl

Misschien kunnen ze die vrouwen een automaat geven.

knuppeltje
03-12-11, 12:44
Ja, ik had het al gelezen. En volgens mij klopt dat. Ik denk dat promiscuiteit en mobiliteit hand in hand gaan. Dus scherp gezien van die mosl.. saudies. Staat natuurlijk los van de Islam of wat dan ook. Misschien dat we de paus de schuld ervan kunnen geven.

:hihi:

knuppeltje
03-12-11, 12:45
Misschien kunnen ze die vrouwen een automaat geven.

Eentje met een oplaadbare batterij zeker?

Karin.N
03-12-11, 14:11
Dan verhogen ze toch gewoon de leeftijd waarop een rijbewijs kan worden gehaald.

Zodra ze netjes zijn getrouwd mogen ze beiden een rijbewijs halen:slaap:


Op een paard of kameel ben je ook mobiel en anders haal je gewoon je helicopterbrevet :ego:

Max Stirner
03-12-11, 15:49
:hihi:


:wtf:

Slinger
03-12-11, 16:53
:wtf:

Hij snapt het niet...

Kortman
03-12-11, 22:23
Ja, ik had het al gelezen. En volgens mij klopt dat. Ik denk dat promiscuiteit en mobiliteit hand in hand gaan. Dus scherp gezien van die mosl.. saudies. Staat natuurlijk los van de Islam of wat dan ook. Misschien dat we de paus de schuld ervan kunnen geven.

:gniffel:

Kortman
03-12-11, 22:29
Het is eigenlijk te gek voor woorden ,stelletje idioten.
Zo de waard is vertouwd hij zijn gasten een zeer toepasselijk spreekwoord .
Zelf laten de heren blonde hoeren overkomen , mogen die wel auto rijden daar??

BoerHarms
04-12-11, 09:08
RIYAD - Als het vrouwen wordt toegestaan om auto te rijden wordt het hun makkelijker gemaakt seks voor het huwelijk te hebben. Dat staat in een advies aan de koning van Saudi-Arabië.

Het gaat om een rapport van de academicus Kamal Subhi aan de Shura-raad, een adviesraad van de Saudische monarchie, zei de Saudische rechtenactivist Waleed Abu Alkhair zaterdag.

Het ultraconservatieve standpunt dat in het rapport wordt ingenomen wijst erop dat de druk op koning Abdullah wordt opgevoerd om niet te tornen aan het recht op autorijden, dat momenteel alleen voorbehouden is aan mannen.

Volgens Subhi komt de Saudische traditie van maagdelijke bruiden anders in het geding.
Vrouwen in Saudi-Arabië hebben diverse malen protestacties gehouden om een einde te maken aan het autorijdverbod. De koning heeft al enkele hervormingen aangekondigd en staat toe dat vrouwen in de gemeenteraadsverkiezingen van 2015 hun stem ook mogen uitbrengen, maar het verbod op autorijden bestaat nog.

nu.nl

Rare jongen die academicus......

Stopnaald
04-12-11, 09:35
Eentje met een oplaadbare batterij zeker?

Natuurlijk! we moeten wel om het milieu denken hoor!

Zeker gezien het formaat batterij dat nodig is :D

Stopnaald
04-12-11, 09:36
Het is eigenlijk te gek voor woorden ,stelletje idioten.
Zo de waard is vertouwd hij zijn gasten een zeer toepasselijk spreekwoord .
Zelf laten de heren blonde hoeren overkomen , mogen die wel auto rijden daar??

Die hebben daar helemaal geen tijd voor, veels te druk op de achterbank....
Tijd kost geld remember?

super ick
04-12-11, 09:42
Hehe, eindelijk een man die het begrijpt. Dat de koning zijn advies serieus moge nemen.

Vrouwen en autorijden is al een ongelukkige combinatie maar dat ze er ook van buiten de deur gaan snoepen wist ik niet.

De man is tenslotte academicus. Die zal het best beter weten.

Kortman
05-12-11, 00:07
Die hebben daar helemaal geen tijd voor, veels te druk op de achterbank....
Tijd kost geld remember?

Dacht niet dat deze PRINSJES op een dollartje meer of minder hoeven te kijken.
:D

Karin.N
05-12-11, 08:17
Wanneer de geestelijken en geleerden in SA dit "onderzoek" steunen, is het toch wel hele duidelijk dat zij NIET geloven in de profeet Mohammed en Allah.

Immers binnen de (theoretische) religie islam wordt er evenzoveel belang gehecht aan de kuisheid van zowel man en vrouw.
Tis algemeen bekend dat er best wel wat SA mannen zijn die het niet zo nauw nemen met deze kuisheid. De geestelijken besteden hier praktisch geen aandacht aan, waardoor je dus kunt aannemen dat zelfs zij niet geloven in het bestaan van Allah. Zouden zij zijn bestaan wel geloven, dan zouden zij alle moeite doen om de mannen ook op het kuise pad te houden, en zodoende van het eeuwige vuur weg te houden.

Idem dito geldt natuurlijk voor de geestelijken binnen de rk kerk die ofwel hun handjes niet konden thuishouden ofwel hielpen om het misbruik te verzwijgen.

super ick
05-12-11, 08:31
Wanneer de geestelijken en geleerden in SA dit "onderzoek" steunen, is het toch wel hele duidelijk dat zij NIET geloven in de profeet Mohammed en Allah.

MEt alle respect hoor KArin en correct me if i'm wrong

Wat weegt er voor moslims zwaarder denk je? De mening van een onelovige kaaskop uit Holland (nog een vrouw ook!)
Of de voorschriften van geestelijken en geleerden uit S.A.

Ik sluit me bij MAx aan. LAten we ons maar gelukkig prijzen dat de meeste de soep niet zo heet eten als die opgediend wordt.
Geldt ook voor de gristenen overigens.

Wij vinden die duistere kanten niet zo positief maar ze als 'niet des islam' verklaren terwijl de geleerden, die hun hele leven gebruiken om de islam te bestuderen, ze voorschrijven.

Kan het misschien zo zijn dat wij westerlingen zo graag een verlichting zien dat wij daarin voorop willen gaan en wat ons niet aanstaat als niet 'des islam' verklaren?

knuppeltje
05-12-11, 08:41
MEt alle respect hoor KArin en correct me if i'm wrong


Ik dacht dat jij het hier voor gezien zou houden omdat je 7 jaar meer dan mooi vond?

Wordt dus een jarenlange afscheidsronde.

Max Stirner
05-12-11, 09:16
Wanneer de geestelijken en geleerden in SA dit "onderzoek" steunen, is het toch wel hele duidelijk dat zij NIET geloven in de profeet Mohammed en Allah.

Immers binnen de (theoretische) religie islam wordt er evenzoveel belang gehecht aan de kuisheid van zowel man en vrouw.
Tis algemeen bekend dat er best wel wat SA mannen zijn die het niet zo nauw nemen met deze kuisheid. De geestelijken besteden hier praktisch geen aandacht aan, waardoor je dus kunt aannemen dat zelfs zij niet geloven in het bestaan van Allah. Zouden zij zijn bestaan wel geloven, dan zouden zij alle moeite doen om de mannen ook op het kuise pad te houden, en zodoende van het eeuwige vuur weg te houden.

Idem dito geldt natuurlijk voor de geestelijken binnen de rk kerk die ofwel hun handjes niet konden thuishouden ofwel hielpen om het misbruik te verzwijgen.


Volgens diezelfde theoretische religie zijn mannen meer waard dan vrouwen.

Dus je hebt ongelijk, zelfs als je gelijk zou hebben.

Karin.N
05-12-11, 09:39
Volgens diezelfde theoretische religie zijn mannen meer waard dan vrouwen.

Dus je hebt ongelijk, zelfs als je gelijk zou hebben.

Het gaat me niet om het gelijk.

Ik vraag me vaak af hoe het komt dat hele volksstammen klakkeloos aannemen wat geestelijken/geleerden te hebben vertellen over de ge- en verboden binnen een religie. Binnen de godsdiensten is de kuisheid van vrouwen schijnbaar het meest belangrijke item. Men ziet daarbij dus maar gemakshalve over het hoofd dat vrouwen hun kuisheid uitsluitend kunnen bewaren waren mannen dat ook doen.

En voortbordurend op dit item of slavernij bv kun je nog veel meer vragen stellen. En het verbaast me dat dat niet gebeurt. Of gebeurt het niet omdat anders de uitkomsten schrikbarend zullen zijn en er praktisch geen gelovigen meer overblijven?

knuppeltje
05-12-11, 09:59
Volgens diezelfde theoretische religie zijn mannen meer waard dan vrouwen.

In het christendom en bij de joden minstens net zo erg. Zich daaraan houden, is vers twee.

Karin.N
05-12-11, 10:03
In het christendom en bij de joden minstens net zo erg. Zich daaraan houden, is vers twee.


Ook hier geldt mi dat de druk op vrouwen groter is dan op mannen.

Blijf het verwonderlijk vinden dat gelovigen niet DOORvragen.

knuppeltje
05-12-11, 10:05
Ook hier geldt mi dat de druk op vrouwen groter is dan op mannen.

Blijf het verwonderlijk vinden dat gelovigen niet DOORvragen.

Als ze de bijbel en thora letterlijk volgen, inmens groot. Eigenlijk moet ik zeggen: onmenselijk groot.

Karin.N
05-12-11, 10:10
Als ze de bijbel en thora letterlijk volgen, inmens groot. Eigenlijk moet ik zeggen: onmenselijk groot.

We hebben niet voor niets in het zgn verlichte Nederland een partij die het liefst alle vrouwen de politieke rechten zou ontnemen :cheefbek: En het zit gewoon in het parlement.

H.P.Pas
05-12-11, 10:11
Blijf het verwonderlijk vinden dat gelovigen niet DOORvragen.

Geloof verschaft zekerheid. Als je blijft doorvragen kun je net zo goed niet geloven.

Max Stirner
05-12-11, 10:19
We hebben niet voor niets in het zgn verlichte Nederland een partij die het liefst alle vrouwen de politieke rechten zou ontnemen :cheefbek: En het zit gewoon in het parlement.


Nee, das niet voor niets. Komt door hun religie.


(We zijn, via de 'hunnie doen het ook'-route, trouwens inderdaad al weer bijna bij de paus aanbeland, tís een boeiend fenomeen)

knuppeltje
05-12-11, 10:42
We hebben niet voor niets in het zgn verlichte Nederland een partij die het liefst alle vrouwen de politieke rechten zou ontnemen :cheefbek: En het zit gewoon in het parlement.

Ja, wij Nederland zijn altijd al een gidsland geweest. Daar kunnen nog heel wat landen wat van leren.

BoerHarms
05-12-11, 11:42
Geloof verschaft zekerheid. Als je blijft doorvragen kun je net zo goed niet geloven.


Als kind zocht je heil bij de teddybeer, je vertrouwde hem alle geheimen. naarmate je ouder werd mocht je niet meer in de teddybeer geloven

knuppeltje
05-12-11, 11:54
Als kind zocht je heil bij de teddybeer, je vertrouwde hem alle geheimen. naarmate je ouder werd mocht je niet meer in de teddybeer geloven

Maar toch nog wel even in Sinterklaas zeker?

super ick
05-12-11, 15:08
Ik dacht dat jij het hier voor gezien zou houden omdat je 7 jaar meer dan mooi vond?

Ik heb contact gehad met beheer en het antwoord stemde mij tevreden.
Je moet dus nog even wachten.

Ik ben wel democraat. Dus organiseer een stemming. Als de meerderheid mij weg wil hebben dan ga ik.

H.P.Pas
05-12-11, 15:30
Ik ben wel democraat. Dus organiseer een stemming. Als de meerderheid mij weg wil hebben dan ga ik.

Helemaal los van de waarde die ik al dan niet aan jouw priksels hecht lijkt me dat geen goed uitgangspunt. Als democratie iets niet is (of hoort te zijn) dan een systeem waar de meerderheid de minderheid de mond kan snoeren.

If liberty means anything at all, it means the right to tell people what they do not want to hear.

mark61
05-12-11, 19:36
Nee, das niet voor niets. Komt door hun religie.

Nee, denkfout. As usual.

mark61
05-12-11, 19:37
Helemaal los van de waarde die ik al dan niet aan jouw priksels hecht lijkt me dat geen goed uitgangspunt. Als democratie iets niet is (of hoort te zijn) dan een systeem waar de meerderheid de minderheid de mond kan snoeren.

If liberty means anything at all, it means the right to tell people what they do not want to hear.

Dus.

.

super ick
06-12-11, 07:37
Helemaal los van de waarde die ik al dan niet aan jouw priksels hecht lijkt me dat geen goed uitgangspunt. Als democratie iets niet is (of hoort te zijn) dan een systeem waar de meerderheid de minderheid de mond kan snoeren.

If liberty means anything at all, it means the right to tell people what they do not want to hear.

Ik ben toch degene die het voorstel?

H.P.Pas
06-12-11, 09:53
Ik ben toch degene die het voorstel?

Je doet dat voorstel omdat je, naar je eigen zeggen, democraat bent.
Dan hebben jij en ik kennelijk heel verschillende ideeën over 'democratie'; net als 'fascisme' een woord waar te pas en te onpas mee gesmeten wordt zonder dat de spreker er veel gedachten aan heeft vuil gemaakt.
Als op ons 'discussie-forum' echt discussie (ook zo'n woord) mogelijk was, zou het een leuk onderwerp zijn.

Max Stirner
06-12-11, 16:19
Nee, denkfout. As usual.


Misschien moeten we dus concluderen dat we het hierover fundamenteel oneens zijn en blijven - totdat je inziet dat ik gelijk heb, that is.

mark61
06-12-11, 23:55
Misschien moeten we dus concluderen dat we het hierover fundamenteel oneens zijn en blijven - totdat je inziet dat ik gelijk heb, that is.

Je hebt geen gelijk, zoals ik al een dozijn keren heb aangetoond. Ik begrijp niet dat je met zo'n oerdomme post komt. Je illustreert alleen je domme koppigheid.

Je bent niet in staat tot logisch denken, of liever, dat heb je uitgeschakeld, omdat je voorrang geeft aan willekeurige vastgeroeste fundamentalistische overtuigingen. Je vindt dat de aarde plat is, wat ze ook zeggen.

Voor de x-keer constateer ik maar even dat je identiek bent aan de fundi's die je denkt te 'bestrijden'.

Max Stirner
07-12-11, 11:43
Je hebt geen gelijk, zoals ik al een dozijn keren heb aangetoond. Ik begrijp niet dat je met zo'n oerdomme post komt. Je illustreert alleen je domme koppigheid.

Je bent niet in staat tot logisch denken, of liever, dat heb je uitgeschakeld, omdat je voorrang geeft aan willekeurige vastgeroeste fundamentalistische overtuigingen. Je vindt dat de aarde plat is, wat ze ook zeggen.

Voor de x-keer constateer ik maar even dat je identiek bent aan de fundi's die je denkt te 'bestrijden'.


Mjah, zie dat zelf toch anders :

- Wij hebben een andere definitie van wat 'religie' is

- We hebben vaak een andere mening over oorzaak en gevolg

- Jij bent, meer dan ik, erg bevreesd om 'kwetsbare mensen collectief in de hoek te zetten' - en sluit daarom, vind ik, soms te veel je ogen voor bepaalde feitjes.

- Ik heb gelijk en jij niet :p )

koeskoesje
07-12-11, 11:45
RIYAD - Als het vrouwen wordt toegestaan om auto te rijden wordt het hun makkelijker gemaakt seks voor het huwelijk te hebben. Dat staat in een advies aan de koning van Saudi-Arabië.

Het gaat om een rapport van de academicus Kamal Subhi aan de Shura-raad, een adviesraad van de Saudische monarchie, zei de Saudische rechtenactivist Waleed Abu Alkhair zaterdag.

Het ultraconservatieve standpunt dat in het rapport wordt ingenomen wijst erop dat de druk op koning Abdullah wordt opgevoerd om niet te tornen aan het recht op autorijden, dat momenteel alleen voorbehouden is aan mannen.

Volgens Subhi komt de Saudische traditie van maagdelijke bruiden anders in het geding.
Vrouwen in Saudi-Arabië hebben diverse malen protestacties gehouden om een einde te maken aan het autorijdverbod. De koning heeft al enkele hervormingen aangekondigd en staat toe dat vrouwen in de gemeenteraadsverkiezingen van 2015 hun stem ook mogen uitbrengen, maar het verbod op autorijden bestaat nog.

nu.nl

Israëlische rabbijn verbiedt vrouwen auto te rijden #zaplog (http://zaplog.nl/zaplog/article/israelische_rabbijn_verbiedt_vrouwen_auto_te_rijde n)


Israëlische rabbijn verbiedt vrouwen auto te rijden
Bron / origineel: Press TV (http://www.presstv.ir) (80x geklikt)


Een vooraanstaande Israëlische rabbijn heeft een religieus decreet uitgevaardigd dat Joodse vrouwen verbiedt om auto te rijden of te leren rijden, tenzij het absoluut noodzakelijk is.

De opdracht van Rabbi Avraham Yosef verbiedt vrouwen auto te rijden, vooral in Israëlische steden die overwegend bewoond worden door ultraorthodoxe Joden, heeft Ahram Online nieuws-website gemeld.

Yosef is de opperrabbijn in Holon en is de zoon van rabbijn Yosef Afodia, de spirituele leider van Shas.

De Joodse bekende persoon rechtvaardigde het decreet door te zeggen dat autorijden door vrouwen geen blijk geeft van bescheidenheid of kuisheid, vooral in de steden die voornamelijk bewoond worden door religieuze mensen.

super ick
08-12-11, 08:06
Je doet dat voorstel omdat je, naar je eigen zeggen, democraat bent.
Dan hebben jij en ik kennelijk heel verschillende ideeën over 'democratie'; net als 'fascisme' een woord waar te pas en te onpas mee gesmeten wordt zonder dat de spreker er veel gedachten aan heeft vuil gemaakt.
Als op ons 'discussie-forum' echt discussie (ook zo'n woord) mogelijk was, zou het een leuk onderwerp zijn.

Laat ik het anders verwoorden.

Als de meerderheid mijn aanwezigheid hier niet op prijs stelt dan kap ik er mee.

super ick
08-12-11, 08:09
Je hebt geen gelijk, zoals ik al een dozijn keren heb aangetoond. Ik begrijp niet dat je met zo'n oerdomme post komt. Je illustreert alleen je domme koppigheid.

Je bent niet in staat tot logisch denken, of liever, dat heb je uitgeschakeld, omdat je voorrang geeft aan willekeurige vastgeroeste fundamentalistische overtuigingen. Je vindt dat de aarde plat is, wat ze ook zeggen.

Voor de x-keer constateer ik maar even dat je identiek bent aan de fundi's die je denkt te 'bestrijden'.

IK zie alleen een andere opvatting / zienswijze.

Stop toch eens met het idioot verklaren en wegzetten van andersdenkenden. Je bent fundamentalistisch bezig.

Karin.N
08-12-11, 08:15
Waarom denken die enge, religieuze mannetjes dat een vrouwenleven uitsluitend uit sex zou bestaan? Omdat ze zelf de godganse dag aan niets anders kunnen denken? :verward:

De meeste vrouwen hebben wel wat anders aan hun hoofd en eerlijk gezegd kun je ze dat ook niet kwalijk nemen. De meeste mannen hebben nu niet bepaald een uiterlijk waarvan je denkt, mwah daar zal ik wel eens mee willen..............:hihi:

Slinger
08-12-11, 08:16
Waarom denken die enge, religieuze mannetjes dat een vrouwenleven uitsluitend uit sex zou bestaan? Omdat ze zelf de godganse dag aan niets anders kunnen denken? :verward:

De meeste vrouwen hebben wel wat anders aan hun hoofd en eerlijk gezegd kun je ze dat ook niet kwalijk nemen. De meeste mannen hebben nu niet bepaald een uiterlijk waarvan je denkt, mwah daar zal ik wel eens mee willen..............:hihi:

Uiterlijk zegt niet alles...

Karin.N
08-12-11, 08:25
Uiterlijk zegt niet alles...

Je moet natuurlijk wel eerst trek krijgen.........en bij het zien van veel mannen is het niet zo moeilijk om op dieet te blijven:ego:

Slinger
08-12-11, 09:42
Je moet natuurlijk wel eerst trek krijgen.........en bij het zien van veel mannen is het niet zo moeilijk om op dieet te blijven:ego:

Ik denk dat jij de lat nogal hoog legt.

Abu_Hurayrah
08-12-11, 11:02
Je moet natuurlijk wel eerst trek krijgen.........en bij het zien van veel mannen is het niet zo moeilijk om op dieet te blijven:ego:

Allaah zegt dat hij de mens in de beste gestalte heeft geschapen.

knuppeltje
08-12-11, 11:17
Allaah zegt dat hij de mens in de beste gestalte heeft geschapen.

Moet je eens goed om je heen kijken. Volgens mij heeft hij het met zijn ogen dicht gedaan, of met tien slokken teveel op.

super ick
08-12-11, 14:38
Moet je eens goed om je heen kijken. Volgens mij heeft hij het met zijn ogen dicht gedaan, of met tien slokken teveel op.

Hier staat de doodstraf op! Dit is belediging van de islam/Allah.

mark61
08-12-11, 14:55
IK zie alleen een andere opvatting / zienswijze.


Jou is kennis en denken ook niet gegeven. Ik zal het nog eens proberen in Henk&Ingridtaal uit te leggen. Als godsdienst x verantwoordelijk zou zijn voor een bepaalde opvatting onder zijn aanhangers, is het logischerwijze niet te verklaren dat slechts 3% van de gelovigen die opvatting aanhangt, en 97% niet. Dat leert je dat die opvatting dus NIET uit de godsdienst zelf voortvloeit.

Hmm, toch wel moeilijke taal.

Dat is geen mening, dat is zindelijk en logisch denken. Beweer je otherwise, dan is dat geen mening, maar fundamentalistische kul.

Heb je hier inhoudelijk iets tegen in te brengen? Nee.

knuppeltje
08-12-11, 15:42
Hier staat de doodstraf op! Dit is belediging van de islam/Allah.

Ach, ik dacht: als ik er nu niets van zeg, dan komt dadelijk die zeikert alweer roeptoeteren dat ik nooit kritiek op de islam heb, vandaar.

mark61
08-12-11, 15:45
Ach, ik dacht: als ik er nu niets van zeg, dan komt dadelijk die zeikert alweer roeptoeteren dat in nooit kritiek op de islam heb, vandaar.

Ja, das bizar, dat 'moslimvriendjes' geleuter van hem.

knuppeltje
08-12-11, 15:51
Ja, das bizar, dat 'moslimvriendjes' geleuter van hem.

Volslagen bezopen van die gast.

mark61
08-12-11, 15:59
Volslagen bezopen van die gast.

Volgens mij ben jij ook nog een niggerlover :jammer:

knuppeltje
08-12-11, 16:19
Volgens mij ben jij ook nog een niggerlover :jammer:

Nou, ik moet je eerlijk zeggen... als ik af en toe in sommige ogen kijk, dan staat voor mij meteen de hele wereld stil. :hihi:

mark61
08-12-11, 16:21
Nou, ik moet je eerlijk zeggen... als ik af en toe in sommige ogen kijk, dan staat meteen de hele wereld stil. :hihi:

Ik wist het :(

Slinger
08-12-11, 16:22
Ach, ik dacht: als ik er nu niets van zeg, dan komt dadelijk die zeikert alweer roeptoeteren dat ik nooit kritiek op de islam heb, vandaar.

Dat was geen kritiek op de islam, maar algemene godsdienstkritiek. Over de islam zeg jij nooit iets.

knuppeltje
08-12-11, 16:25
Dat was geen kritiek op de islam, maar algemene godsdienstkritiek. Over de islam zeg jij nooit iets.

Volgens mij ging het over allah.

Slinger
08-12-11, 16:26
Volgens mij ging het over allah.

Ja, over de Schepper. Algemeen dus.

knuppeltje
08-12-11, 16:48
Ja, over de Schepper. Algemeen dus.

Jij bedoelt dat de bijbelgod en Allah een en dezelfde zijn dus. Wat zou de dominee daarvan zeggen, denk je?

Fulanadetal
08-12-11, 17:09
Jij bedoelt dat de bijbelgod en Allah een en dezelfde zijn dus. Wat zou de dominee daarvan zeggen, denk je?

Dat hangt ervan af aan welke dominee je het vraagt.

Slinger
08-12-11, 17:43
Jij bedoelt dat de bijbelgod en Allah een en dezelfde zijn dus. Wat zou de dominee daarvan zeggen, denk je?

Sommige dominees zijn het daar zeer ernstig mee oneens, en ik ook. Maar daar gaat het niet om. Het gaat erom wat jij ermee bedoelde.

super ick
09-12-11, 08:17
Jou is kennis en denken ook niet gegeven. Ik zal het nog eens proberen in Henk&Ingridtaal uit te leggen. Als godsdienst x verantwoordelijk zou zijn voor een bepaalde opvatting onder zijn aanhangers, is het logischerwijze niet te verklaren dat slechts 3% van de gelovigen die opvatting aanhangt, en 97% niet. Dat leert je dat die opvatting dus NIET uit de godsdienst zelf voortvloeit.

Hmm, toch wel moeilijke taal.

Dat is geen mening, dat is zindelijk en logisch denken. Beweer je otherwise, dan is dat geen mening, maar fundamentalistische kul.

Heb je hier inhoudelijk iets tegen in te brengen? Nee.

Die radicale islam rukt anders aardig op. Volgens mij neem je alleen de moslims in Nederland als maatstaf.
Die radicale versie is niet uit de duim gezogen. Ze baseren zich op hun geloof en halen allerlei bullshit uit die mohammed in zijn tijd, volgens hun, ook uithaalde.
Bovendien beweren zij juist weer dat die anderen niet de echte moslims zijn.
MEt die regels in de hand worden bv. vrouwen in veel Afrikaanse landen, Pakistan, Afganistan, etc. behoorlijk achter gesteld.

Maar even 1 vraagje:

Hoe komt het toch dat je niet dezelfde redenering loslaat op bijvoorbeeld de SGP?
Dat is tenslotte ook maar een klein percentage.
Jou quote: Als godsdienst x verantwoordelijk zou zijn voor een bepaalde opvatting onder zijn aanhangers, is het logischerwijze niet te verklaren dat slechts 3% van de gelovigen die opvatting aanhangt, en 97% niet. Dat leert je dat die opvatting dus NIET uit de godsdienst zelf voortvloeit.

super ick
09-12-11, 08:19
Nou, ik moet je eerlijk zeggen... als ik af en toe in sommige ogen kijk, dan staat voor mij meteen de hele wereld stil. :hihi:

Fijn.

knuppeltje
09-12-11, 08:44
Sommige dominees zijn het daar zeer ernstig mee oneens, en ik ook. Maar daar gaat het niet om. Het gaat erom wat jij ermee bedoelde.

Nee, het ging erom wat die prikker bedoelde waar ik op reageerde.

Trouwens, wat ik bedoelde was helemaal duidelijk.

Soldim
09-12-11, 09:21
Saudisch rapport noemt autorijdende vrouw seksbeluster

Ik heb Mevr. Soldim aangemeld voor rijles :hihi:

Abu_Hurayrah
09-12-11, 09:49
Ik heb Mevr. Soldim aangemeld voor rijles :hihi:

In navolging van wie?

Rijden is door de chaos aan autokleuren tot een psychologische werkelijkheid verworden.

Iedereen is vatbaar voor kleurenblindheid en daarmee voor net die ene auto die muisstil langs komt scheuren.

Of dat voetgangers hier meer vatbaar voor zijn dan bestuurders is mij om het even, de chaos wordt er niet minder op, maar feit is wel dat een voetganger meer bedenktijd heeft.

Mijn advies aan jou, volg Saoedi Arabië en red (zwangere) vrouwenlevens!

Of gaan we nu weer op de overbevolkings-toer?

Karin.N
09-12-11, 09:56
Mijn advies aan jou, volg Saoedi Arabië en red (zwangere) vrouwenlevens!

Doden vallen er helaas teveel in het verkeer. Wanneer vrouwen niet zelf zouden rijden, is er dus altijd een man die moet rijden. Dus niet veel minder auto's op de weg. Mannen zijn vaker betrokken bij een ongeluk met dodelijke afloop. Mss is het wel veiliger om mannen het recht te ontzeggen om een rijbewijs te halen.

Tomas
09-12-11, 10:14
In navolging van wie?

Rijden is door de chaos aan autokleuren tot een psychologische werkelijkheid verworden.

Iedereen is vatbaar voor kleurenblindheid en daarmee voor net die ene auto die muisstil langs komt scheuren.

Of dat voetgangers hier meer vatbaar voor zijn dan bestuurders is mij om het even, de chaos wordt er niet minder op, maar feit is wel dat een voetganger meer bedenktijd heeft.

Mijn advies aan jou, volg Saoedi Arabië en red (zwangere) vrouwenlevens!

Of gaan we nu weer op de overbevolkings-toer?

Ik ga niet beweren dat ik echt iets begrijp van deze lijst van zinnen. Maar misschien weet je niet dat kleurenblindheid veel vaker bij mannen voorkomt dan bij vrouwen. Dat jonge mannen veel roekelozer rijden dan wie dan ook.

Dus de conclusie is, als het je nu opeens weer om levens lijkt te gaan, dat mannen niet zouden mogen auto rijden. Die blijken trouwens ook veel sexbeluster te zijn, al voordat ze gaan rijden. Hou ze thuis, en al je problemen zijn opgelost.

Abu_Hurayrah
09-12-11, 10:20
Ik ga niet beweren dat ik echt iets begrijp van deze lijst van zinnen. Maar misschien weet je niet dat kleurenblindheid veel vaker bij mannen voorkomt dan bij vrouwen. Dat jonge mannen veel roekelozer rijden dan wie dan ook.

Dus de conclusie is, als het je nu opeens weer om levens lijkt te gaan, dat mannen niet zouden mogen auto rijden. Die blijken trouwens ook veel sexbeluster te zijn, al voordat ze gaan rijden. Hou ze thuis, en al je problemen zijn opgelost.

Ik heb het niet over de kleurenblindheid in de zin van dat jouw ogen bepaalde kleuren niet kunnen herkennen, ik heb het over de psychologische kleurenblindheid.

Een vrouw heeft met een levend wezen in haar buik, meer aan haar hoofd dan de man, dus voor wat dat betreft - wederom met anti-overbevolkingsargument - toon je kracht als je voortplanting in zijn kiem weet te beschermen.

Maar wat vind jij ervan dat de autoindustrie zo kleurrijk is?

Bofko
09-12-11, 10:26
Ik ga niet beweren dat ik echt iets begrijp van deze lijst van zinnen.

Ik moest ook ff 3 keer lezen...

(1) Door autorijden zijn vrouwen seksbeluster, dus raken ze eerder zwanger
(2) het verkeer gaat veel te snel en flitsend voor (zwangere) vrouwen dus die maken dan meer ongelukken.

Tomas
09-12-11, 10:27
Ik heb geen idee waar je het over hebt. Misschien moet je eens met dat probleem naar een oogarts of, als je echt zeker weet dat het niet aan je ogen ligt, een psychiater gaan. Is geen schande. We hebben allemaal wel wat.

Tomas
09-12-11, 10:29
Ik moest ook ff 3 keer lezen...

(1) Door autorijden zijn vrouwen seksbeluster, dus raken ze eerder zwanger
(2) het verkeer gaat veel te snel en flitsend voor (zwangere) vrouwen dus die maken dan meer ongelukken.

Die kleuren is een metafoor voor de tragere hersens van vrouwen. Mooi.

Bofko
09-12-11, 10:33
Die kleuren is een metafoor voor de tragere hersens van vrouwen. Mooi.

Yep . Abu die zich in vrouwen inleeft.

(leen)
09-12-11, 10:36
Ik heb het niet over de kleurenblindheid in de zin van dat jouw ogen bepaalde kleuren niet kunnen herkennen, ik heb het over de psychologische kleurenblindheid.

Een vrouw heeft met een levend wezen in haar buik, meer aan haar hoofd dan de man, dus voor wat dat betreft - wederom met anti-overbevolkingsargument - toon je kracht als je voortplanting in zijn kiem weet te beschermen.

Maar wat vind jij ervan dat de autoindustrie zo kleurrijk is?

Juist vrouwen zijn de helft die veel beter kunnen multitasken,
Ook als ze zwanger zijn,misschien wel daarom.

En bedoel je verder dat je vrouwen moet thuishouden om miskramen te voorkomen?

Abu_Hurayrah
09-12-11, 10:45
Juist vrouwen zijn de helft die veel beter kunnen multitasken,
Ook als ze zwanger zijn,misschien wel daarom.

En bedoel je verder dat je vrouwen moet thuishouden om miskramen te voorkomen?

And stay in your houses, and do not display yourselves like that of the times of ignorance, and perform As-Salât (Iqamât-as-Salât), and give Zakât and obey Allâh and His Messenger. Allâh wishes only to remove Ar-Rijs (evil deeds and sins) from you, O members of the family (of the Prophet صلى الله عليه وسلم), and to purify you with a thorough purification. [33:33]

(leen)
09-12-11, 10:48
And stay in your houses, and do not display yourselves like that of the times of ignorance, and perform As-Salât (Iqamât-as-Salât), and give Zakât and obey Allâh and His Messenger. Allâh wishes only to remove Ar-Rijs (evil deeds and sins) from you, O members of the family (of the Prophet صلى الله عليه وسلم), and to purify you with a thorough purification. [33:33]

Okee, maar vind je er zelf van?

Abu_Hurayrah
09-12-11, 10:51
Okee, maar vind je er zelf van?

Doorgaans plaats ik zaken waar ik het mee eens ben, in dit geval ook.

Wat vind jij van de choas in kleuren in de autoindustrie?

Tomas
09-12-11, 10:54
Okee, maar vind je er zelf van?

Ja hallo, dat heeft ie net geprobeerd. Met als resultaat dat ie maar weer terugvalt op z'n aangeleerde mantra's.

(leen)
09-12-11, 11:31
Doorgaans plaats ik zaken waar ik het mee eens ben, in dit geval ook.

Wat vind jij van de choas in kleuren in de autoindustrie?

Das wel heel gemakkelijk,

Kleuren tja, mooi om te zien,zeker geen chaos eerder vrolijkheid.
kleurrijke mensen zijn creatiever al dat donkere is maar negatief.

(leen)
09-12-11, 11:33
Ja hallo, dat heeft ie net geprobeerd. Met als resultaat dat ie maar weer terugvalt op z'n aangeleerde mantra's.

Religie he,
Eigen mening hoeft niet. lekker makkelijk.
Je zoekt een citaat wat je uitkomt en voila, altijd een antwoord.

Tomas
09-12-11, 11:40
Religie he,
Eigen mening hoeft niet. lekker makkelijk.
Je zoekt een citaat wat je uitkomt en voila, altijd een antwoord.

Ja, maar alleen voor hemzelf.

Abu_Hurayrah
09-12-11, 14:13
Met het onderbewuste consumeren, bevestigen en negeren heeft iedereen te maken, niet alleen ik zelf.

Alleen niet iedereen is zich daar bewust van.

Of dat goed is, laat ik in het midden omdat ik me daar niet over wil breken, dat mogen anderen doen.

Maar wat buiten kijf staat, is dat chaos voor niemand goed is - ook niet wanneer je het zoals (leen) het als iets creatiefs beschouwd, terwijl het mensenlevens kost.

En overbevolking is geen excuus, want dat is vals.

Bofko
09-12-11, 14:16
Wat vind jij van de choas in kleuren in de autoindustrie?

Hoe zou een ordentelijke auto-industrie eruit moeten zien, dan ?

Abu_Hurayrah
09-12-11, 14:17
Hoe zou een ordentelijke auto-industrie eruit moeten zien, dan ?

Het beste is om net zoals taxi's één kleur te hanteren.

Wat in veel landen gebeurd.

Bofko
09-12-11, 14:25
Het beste is om net zoals taxi's één kleur te hanteren.

Wat in veel landen gebeurd.

Ikzelf vind die veelkleurigheid helemaal geen chaos . Ik heb dat ook nog nooit horen beweren door verkeersdeskundigen.

Is die chaos van kleuren bij auto's een persoonlijke mening van jou ? Of is het gemeengoed in jouw kring ?

knuppeltje
09-12-11, 14:27
Het beste is om net zoals taxi's één kleur te hanteren.

Wat in veel landen gebeurd.

Henry Ford lukte dat al veel eerder met zijn T-Ford. "Ze kunnen bij mij elke kleur auto bestellen, als het maar zwart is", zei hij. En dus werden ze allemaal zwart.

Abu_Hurayrah
09-12-11, 14:42
Ikzelf vind die veelkleurigheid helemaal geen chaos . Ik heb dat ook nog nooit horen beweren door verkeersdeskundigen.

Is die chaos van kleuren bij auto's een persoonlijke mening van jou ? Of is het gemeengoed in jouw kring ?

Het is iets waar ik vanuit ervaring achter ben gekomen en ik heb voordat ik erachter kwam het niet eerder met iemand besproken.

In mijn kring is het aanbevolen om in het wit gekleed te gaan in een lange gewaad/jurk. Dus dan is de sprong om ook de rust van identieke kleuren auto's te hanteren snel gemaakt als men zich daar bewust van wordt.

Als je naar de wilde natuur van planten kijkt, dan zie je voor zover mijn kennis daarvan reikt nergens zoveel felle kleuren tegelijk als wat wij in het verkeer te verwerken krijgen. Je ziet eerder eenheid aan kleuren bij elkaar dan verscheidenheid aan kleuren.

Dit zou toch te denken moeten geven.

Abu_Hurayrah
09-12-11, 14:46
Henry Ford lukte dat al veel eerder met zijn T-Ford. "Ze kunnen bij mij elke kleur auto bestellen, als het maar zwart is", zei hij. En dus werden ze allemaal zwart.

Deze uitspraak staat in schril contrast met de waarheid: de auto was tot 1914 in meerdere kleuren verkrijgbaar. Toen kwam men bij Ford erachter dat zwart het snelst droogde van alle kleuren. De laatste jaren, met een teruglopende vraag, werd de wagen weer in meerdere kleuren verkrijgbaar. Bron (http://nl.wikipedia.org/wiki/T-Ford#Kleur)

(leen)
09-12-11, 14:48
Met het onderbewuste consumeren, bevestigen en negeren heeft iedereen te maken, niet alleen ik zelf.

Alleen niet iedereen is zich daar bewust van.

Of dat goed is, laat ik in het midden omdat ik me daar niet over wil breken, dat mogen anderen doen.

Maar wat buiten kijf staat, is dat chaos voor niemand goed is - ook niet wanneer je het zoals (leen) het als iets creatiefs beschouwd, terwijl het mensenlevens kost.

En overbevolking is geen excuus, want dat is vals.

Er zijn zoveel dingen die mensenlevens kostten.
Wat voedt jou fascinatie tegen verkeer,het is toch zo bestemd?

Puur uit nieuwsgierigheid, heb je een rijbewijs?

Abu_Hurayrah
09-12-11, 14:53
Er zijn zoveel dingen die mensenlevens kostten.
Wat voedt jou fascinatie tegen verkeer,het is toch zo bestemd?

Puur uit nieuwsgierigheid, heb je een rijbewijs?

Dat er van iets sprake is wil nog niet zeggen dat Allaah er tevreden over is.

Allaah zegt:

..en dood niemand waarvan Allaah het verboden heeft, behalve voor een rechtvaardige zaak... [6:151]

Ik heb nu iets meer dan een jaar een autorijbewijs.

knuppeltje
09-12-11, 15:01
Deze uitspraak staat in schril contrast met de waarheid: de auto was tot 1914 in meerdere kleuren verkrijgbaar. Toen kwam men bij Ford erachter dat zwart het snelst droogde van alle kleuren. De laatste jaren, met een teruglopende vraag, werd de wagen weer in meerdere kleuren verkrijgbaar. Bron (http://nl.wikipedia.org/wiki/T-Ford#Kleur)

Henry Ford1, van de eerste T-Fords, schijnt dat toch echt gezegd te hebben, en bij hem waren alle T-Fords zwart. Maar na hem kwam er nog 2 of 3 keer een Henry Ford. En mogelijk werden de kleuren onder hen anders.

Geschiedenis 24 - Een auto voor iedereen: Honderd jaar T-Ford (http://www.geschiedenis24.nl/andere-tijden/afleveringen/2008-2009/Een-auto-voor-iedereen-Honderd-jaar-T-Ford.html)

(leen)
09-12-11, 15:02
Dat er van iets sprake is wil nog niet zeggen dat Allaah er tevreden over is.

Allaah zegt:

..en dood niemand waarvan Allaah het verboden heeft, behalve voor een rechtvaardige zaak... [6:151]

Ik heb nu iets meer dan een jaar een autorijbewijs.

Was niet alles voorbestemd?

Als je dit citaat aanhoudt in vergelijking tot mag je ook geen suiker,zout,tabak, en wat niet al meer verkopen, want dat kan je als vergif zien.

Abu_Hurayrah
09-12-11, 15:05
Was niet alles voorbestemd?

Als je dit citaat aanhoudt in vergelijking tot mag je ook geen suiker,zout,tabak, en wat niet al meer verkopen, want dat kan je als vergif zien.

Jawel alles is voorbestemd, zowel het goede als het kwade.

Ik moet bekennen dat ik de overheid voor een groot deel een gedeelde verantwoordelijkheid toe ken voor de overconsumptie van schadelijk eetwaar.

Jij niet?

(leen)
09-12-11, 15:06
Maargoed,

Kunnen we stellen dat de sa'ers gewoon bang zijn voor hun vrouwen en ze met dit soort smoezen probeert te knechten?

Hawa
09-12-11, 15:09
Schaam je diep je bent perpers, je bent fascist van het eerste uur.
al die wetten waar vrouwen niks mogen is zo pervers dat ik je op den duus je schedel in ga meppen, omdat je iemand bent zonder hart naar vrouwen.

Het is je eigen hart die alles verbiedt.

Maw gooi die teksten van Abu Huraira in de vuurkorf en dans en dans en gooi je kleren uit en lach en huil en bedenk dat ooit ook vrouwen in Saoedie gewoon auto kunnen gaan rijden.
Abu Hureida is zelf ongeletterd en onwetend.
Omdat hij zijn eigen Oumma wil laten zegevieren ten kosste van al die onwetenden.

Zelfs Mohammed,vzmh, zou zich omdraaien in zijn eigen graf.

Zelf Saoedische prinsen verwerpen hem, die zieke geest.

Die hele mikmak aan geestelijkleiders die het volk manipuleren en de vrouwen verwerpen en de kleine meisjes uithuwelijken is allemaal Abu Huraira.

De Hitler van de islam.

zoals Wilders al zei: nouja Koran is niet meinkampf, maar die Abu Huraira is het kamp van de duisternis, de sluier het zwart, de verkrachting, het psyopaat kunnen zijn in die perverse man, Abu Huraira.....

Ik hoop dat je ooit vrouw gaat worden dan pis je niet meer zo snel...laffaardd...:kotsen2::kotsen2::kotsen2::kot sen2:

(leen)
09-12-11, 15:14
Jawel alles is voorbestemd, zowel het goede als het kwade.

Ik moet bekennen dat ik de overheid voor een groot deel een gedeelde verantwoordelijkheid toe ken voor de overconsumptie van schadelijk eetwaar.

Jij niet?

Nee natuurlijk niet,
Overconsumptie die je zelf, gebrek aan beweging doe je ook zelf.

resumerend; je vrouw thuishouden is gevaarlijk voor haar gezondheid want dan krijgt ze te weinig beweging,

naam
09-12-11, 16:06
Jawel alles is voorbestemd, zowel het goede als het kwade.



Op het voorbestemde kun je dus geen invloed meer uitoefenen.

Je lot staat al vast. Kun je net zo goed de rest van je leven overslaan.

Abu_Hurayrah
09-12-11, 16:43
Op het voorbestemde kun je dus geen invloed meer uitoefenen.

Je lot staat al vast. Kun je net zo goed de rest van je leven overslaan.

In het volgende document komt de naar mijn sterk vermoeden niet-Moslima, IRMELI PERHO, na een nauwkeurige bestudering tot een andere conclusie:

http://www.archive.org/download/IbnQayyimAl-jawziyyasViewsOnPredestination/ManChoosesHisDestinyIbnQayyimAl-jawziyyasViewsOnPredestination.pdf