PDA

Bekijk Volledige Versie : Verstoorders van Baliedebat zitten nog vast



knuppeltje
08-12-11, 17:18
De twee radicale moslims die gisteravond zijn gearresteerd nadat ze het debat in De Balie in Amsterdam verstoorden zitten nog steeds vast. De twee Belgen worden morgen voorgeleid.

Het was een debat over de Islam met sprekers als Groenlinks-Kamerlid Tofik Dibi en de Canadese schrijfster en liberale moslima Irshad Manji. Zij hadden het voornamelijk over modernisering van de islam. Zo'n twintig radicale moslims, vermoedelijk van de beweging Sharia4belgium, riepen leuzen als 'Allah Akhbar' en gooiden met eieren. Ook zou Manji zijn bespuugd volgens Dibi:

"De agressie was vooral gericht tegen Manji. De mannen dreigden haar nek te breken en bespuugden haar. Ook gooiden zij met eieren, waarvan ik er één met mijn borst opving omdat ik voor haar ging staan. Manji reageerde op hun heftige uitspraken met handkusjes."

De extremisten zijn tijdens het debat door de politie verwijderd nadat ze weigerden het podium te verlaten. Twee van hen, 19 en 22 jaar oud, werden vervolgens gearresteerd.

Van der Laan tevreden over optreden politie
Burgemeester Eberhard van der Laan heeft aan de gemeenteraad laten weten tevreden te zijn over het optreden van de politie tijdens de verstoring van het debat. Er kwamen vragen uit de Raad aan de burgemeester, de politie zou namelijk gehoor hebben gegeven aan de eis van de extremisten om sprekers van het podium te verwijderen. Van der Laan verklaart dat daar geen sprake van was. Er was slechts ruimte nodig om de extremisten uit de zaal te verwijderen. Daar voegt de burgemeester nog een opmerking naar Dibi aan toe tegenover RTV-NH:

"Meneer Dibi was een van mijn favoriete Kamerleden in de tijd dat ik minister was, maar de heer Dibi is niet degene die het langst refereert over de manier waarop dingen naar buiten komen."

Dibi en Manji ontvingen naar aanleiding van het incident veel steunbetuigingen, onder andere van PVV-Kamerleden. Ook op Twitter worden de twee sinds gisteravond veelvuldig geprezen door hun beheerst optreden.(NRC.nl)


Wat schattig hè, hij is zó smal die Dibi, dat je hem haast niet ziet. Maar toch mooi dat hij heel parmantig zich voor Manji opstelde om die eieren en die viese spuug op te vangen, en heel dapper ook. I vote for Dibi.

Zelfs Geert heeft getwitterd dat niemand met eieren naar Tofik heeft te gooien. Eindelijk zegt die eens iets zinnigs. Wat denken de Belze klojo's wel?

Eric de Blois
08-12-11, 17:39
Gebrek aan zelfbeheersing, geweldadig ook. Teveel testosteron misschien. Zulke types zullen wel vaker conflicten veroorzaken om niets. Ik denk niet dat ze zullen veranderen door een straf of wat dan ook. Het zullen je buren of klanten maar zijn.

Slinger
08-12-11, 17:48
Zelfs Geert heeft getwitterd dat niemand met eieren naar Tofik heeft te gooien. Eindelijk zegt die eens iets zinnigs. Wat denken de Belze klojo's wel?

Dat het Belgen zijn is niet relevant.

Joesoef
08-12-11, 20:13
Dat het Belgen zijn is niet relevant.

Komt niet uit vanwege jouw onmetelijke haat jegens Islam.

Slinger
08-12-11, 21:12
Komt niet uit vanwege jouw onmetelijke haat jegens Islam.

Mijn afkeer van dit soort personen heeft niets met de islam te maen, maar is van veel ouder datum:

Revolution Beatles - YouTube

Joesoef
08-12-11, 21:35
Mijn afkeer van dit soort personen heeft niets met de islam te maen, maar is van veel ouder datum:

Revolution Beatles - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=CzCjGgrewYY)



Ow, lang haar en baarden. Dus ook voor Sint.

Eke
08-12-11, 21:39
Zulke types zullen wel vaker conflicten veroorzaken om niets.

Het is niet om 'niets' dat de jonge mannen bijvoorbeeld met eieren gaan gooien....
Ze willen dringend dat alle moslims precies hetzelfde denken en doen op religieus gebied en met betrekking tot ingewikkelde levenszaken..

Dat is wel een heeele grote wens, als je rustig nadenkt. Die wens kun/mag je hebben, maar moet je die ook doordrukken bij anderen ?

Die wens bij mensen is niets nieuws onder de zon, maar blijkt in het verleden ( honderden jaren)altijd een heilloze weg te zijn . Ligt daar dan zegen op ? Nope. Denk bijvoorbeeld in Nederland aan heksenverbrandingen, aan Inquisitie, ect.

"Er is geen dwang in het Geloof ".

Joesoef
08-12-11, 21:52
Het is niet om 'niets' dat de jonge mannen bijvoorbeeld met eieren gaan gooien....
Ze willen dringend dat alle moslims precies hetzelfde denken en doen op religieus gebied en met betrekking tot ingewikkelde levenszaken..

Dat is wel een heeele grote wens, als je rustig nadenkt. Die wens kun/mag je hebben, maar moet je die ook doordrukken bij anderen ?

Die wens bij mensen is niets nieuws onder de zon, maar blijkt in het verleden ( honderden jaren)altijd een heilloze weg te zijn . Ligt daar dan zegen op ? Nope.


Hoe kom je daar bij? Dat is het zelfde als zeggen dat de geen tv kijkende gereformateerden hun mening opdringen aan anderen omdat ze in de zelfde kerkbank zitten als de wel kijkers.

Die gasten zijn een minuscule uitzondering op de rest, persiflage van zichzelf. Sterker, genoeg wahabisten die zo opgaan in de samenleving dat mensen het niet eens merken.

Jij geeft die gaatjes net hun zin. Zijn gewoon hangjongeren, meer niet. Moslims hebben wel wat beters te doen dan zich misdragen.

Slinger
08-12-11, 21:57
Ow, lang haar en baarden. Dus ook voor Sint.

Het gaat om de tekst.

Eke
08-12-11, 21:57
Hoe kom je daar bij? Dat is het zelfde als zeggen dat de geen tv kijkende gereformateerden hun mening opdringen aan anderen omdat ze in de zelfde kerkbank zitten als de wel kijkers.

Die gasten zijn een minuscule uitzondering op de rest, persiflage van zichzelf. Sterker, genoeg wahabisten die zo opgaan in de samenleving dat mensen het niet eens merken.

Jij geeft die gaatjes net hun zin. Zijn gewoon hangjongeren, meer niet. Moslims hebben wel wat beters te doen dan zich misdragen.


Lees nog eens rustig over , Joesoef. Het is geeen aanklacht tegen Wahabisten.Het is bekend dat de allermeesten geen vlieg kwaad willen doen. Die zie ik echt niet roepen :"ik ga je nek breken", zoals de Bels uit het gezelschap.

knuppeltje
09-12-11, 08:25
Het gaat om de tekst.

Iets fluistert me in dat ik van jou het woord moslims had moeten gebruiken in plaats van Belzen. Nu weet ik wel dat Belzen in het zuiden des lands een veel gebruikt woord voor Belgen is - en dat het dialect is, in plaats van ABN - maar toch kwamen volgens dat stuk die gasten waarschijnlijk uit het Belzenland. Dat was waarschijnlijk wel het enige zekere aan die gasten, want of het echte moslims waren, daarover kan je eeuwig blijven doorlullen zonder dat je daar uit komt. Een paspoort geeft in ieder geval meer zekerheden.

knuppeltje
09-12-11, 08:27
En niemand hier die zijn bewondering uitspreekt voor die koene dappere ridder Tofik Dibi. Bah!!!

Eric de Blois
09-12-11, 12:40
En niemand hier die zijn bewondering uitspreekt voor die koene dappere ridder Tofik Dibi. Bah!!!

Daar heb je gelijk in, het was heel dapper om tussen twintig radicale moslim's en Manji te gaan staan. Wat ik ook nog opvallend vond was dat de mannen eieren bij zich hadden. Ze waren dus al van plan om amok te maken.


Iets fluistert me in dat ik van jou het woord moslims had moeten gebruiken in plaats van Belzen.

Nou dat was duidelijk: ze kwamen protesteren tegen de modernisering van de islam, extremisten dus. Dan heb je het specifiek over moslim's en niet over belgen. Het ging niet over de taalstrijd om maar een voorbeeld te noemen.

Slinger
09-12-11, 13:22
Iets fluistert me in dat ik van jou het woord moslims had moeten gebruiken in plaats van Belzen. Nu weet ik wel dat Belzen in het zuiden des lands een veel gebruikt woord voor Belgen is - en dat het dialect is, in plaats van ABN - maar toch kwamen volgens dat stuk die gasten waarschijnlijk uit het Belzenland. Dat was waarschijnlijk wel het enige zekere aan die gasten, want of het echte moslims waren, daarover kan je eeuwig blijven doorlullen zonder dat je daar uit komt. Een paspoort geeft in ieder geval meer zekerheden.

Vertel dan maar eens wat voor relevantie het heeft dat het Belgen waren.

knuppeltje
09-12-11, 13:27
Vertel dan maar eens wat voor relevantie het heeft dat het Belgen waren.

Ik zou echt niet weten waarom ik hun vermoedelijke afkomst zou moeten veerzwijgen.

Eric de Blois
09-12-11, 13:30
Vertel dan maar eens wat voor relevantie het heeft dat het Belgen waren.

Inderdaad: het belg zijn was totaal niet relevant. Die twintig amokmakers kwamen als fundamentalistische moslims naar de bijeenkomst. Het ging over de modernisering van de islam en de visie van deze fundamentalisten daar tegenover. De moslim identiteit was dus juist heel relevant. De schrijver van het artikel spreekt dan ook terecht van 'twintig radicale moslims en niet van 'twintig radicale belgen'.

Slinger
09-12-11, 13:40
Ik zou echt niet weten waarom ik hun vermoedelijke afkomst zou moeten veerzwijgen.

Dat is dus geen antwoord op mijn vraag.

knuppeltje
09-12-11, 14:41
Dat is dus geen antwoord op mijn vraag.

En? Meneer de grootste duikeend hier eist op hoge toon een antwoord. Dat heb ik al eerder gegeven.

Hawa
09-12-11, 15:21
Zo een verstoring hebben we in tijden niet meer gehad.
Nouja in Friesland toen die jeugd eieren ging gooien naar de bestuurders die het asielzoekerscentrum verschoonden van enkele blaam was geheel iets anders.

Hier manifesteerde zich een lesbienne uit Canada, oorspronkelijk India, HinduKuss...

Die mensen uit India hebben meer spirit en geld dan die lamlendige Belgen zonder geld en vooral toekomst perspectief.

Dan komt er weer die dame zoals die Hirchi Ali die binnen gehaald werd als de vorstin van de Nederlandse asielzoekster.

Het mag, ga die eireen smijten in een overloos debat .

Wat koran, wat islam we hebben het blijkbaar allemaal al meegemaakt.

Het gezwets en gezever
we zijn niet
Willen Bever.

Nee?
Kabouter Plop
uit het Belg.

Met baard
niet snor
met lange gewaad
niet
pak.

En hahaha
die intellectuelen rennen
naar de Pauw
en de
Witteman.

OOk Tofik Dibi
is perduus
mobilee
gevloerd
in snee
je boek
die koran
die tekst
wat tekst
aan betere tijden die komen?

Mag ik roomser dan de paus zijn
mag het?

Laat ze lanterfanten in hun kledij
k ben
ontzettend blij
eindelijk
verstoring
in
niets.
zeggende
braakselen.:melig:

Eke
09-12-11, 17:12
Vertel dan maar eens wat voor relevantie het heeft dat het Belgen waren.


Olievlek ...

Observatoren zagen een groep(je) normale fundamentalistische moslims die
met plezier rauwe eieren ( hopelijk over de datum)door de lucht heen lieten vliegen (?)
terwijl 2 mannekes uit Belsenland niet alleen verheugd mee riepen : God is groot !!!!!maar in hun Belse temperament geen maat wisten en de twee uitgenodigde gasten bedreigingen in het gezicht spuugden. Jasses..Dat doen Ollanders niet, he !
Dat moet effekens heel duidelijk worden.
Die twee dat waren raddraaiertjes en den Ollanders hadden alleen een leuk feestje. Nou ja, ten koste van dat dappere Canadese homovrouwtje dan die riddelijk (daar heb je het, Knuppeltje)al die tijd terzijde werd gestaan door onze Tofik. OZO: Ons zal overwinnen ! :)

Helder ?

O ja, die olievlek....

Vorig jaar begonnen in Belgie..do you remember, die jongen die in rap Vlaams Sharia4Belgium op de Belgische ansichtkaart zette ? Hij wilde de vlag uitsteken op Middeleeuwse gebouwen en wat huizen uit de Gouden Eeuw..valt er een kwartje, Slinger ?