PDA

Bekijk Volledige Versie : Palestijnen zijn een verzonnen volk



Slinger
10-12-11, 10:20
Gingrich: Palestijnen zijn een verzonnen volk

WASHINGTON - De Republikeinse Amerikaanse presidentskandidaat Newt Gingrich heeft vrijdag in een interview duidelijk gemaakt dat de Palestijnen wat hem betreft niet op een eigen staat hoeven te rekenen. De Palestijnen zijn volgens hem „een verzonnen volk” met een leiderschap dat er vooral op uit is om Israel te vernietigen.

„Onthoud dat er nooit een staat Palestina is geweest, het gebied was deel van het Ottomaanse Rijk”, zei Gingrich in een vraaggesprek met de Amerikaanse joodse televisiezender Jewish Channel.

„Ik denk dat we te maken hebben met een verzonnen Palestijnse volk, dat eigenlijk uit Arabieren bestaat en historisch gezien deel uitmaakt van de Arabische gemeenschap”, aldus Gingrich, die volgens peilingen momenteel de beste kansen heeft om te worden verkozen tot de Republikeinse uitdager van Barack Obama bij de presidentsverkiezingen van volgend jaar.

Zowel de radicaalislamitische beweging Hamas, die de Gazastrook controleert, als de Palestijnse Autoriteit (PA) van president Mahmoud Abbas die de dienst uitmaakt op de Westelijke Jordaanoever, leggen volgens Gingrich een „enorm verlangen om Israel te vernietigen” aan de dag.

De Republikein kan zich dan ook niet vinden in het buitenlandse beleid van de huidige Amerikaanse regering, die voorstander is van de oprichting van een onafhankelijke Palestijnse staat door onderhandelingen met Israel. De Amerikaanse regering maakt zelf wel onderscheid tussen Hamas, dat het ziet als terroristische groepering, en de PA van Abbas die het ziet als gesprekspartner.

De manier waarop Obama's regering diplomatie bedrijft in het Midden-Oosten vindt Gingrich „zo ver van de realiteit afstaan dat het net zoiets is als je kind meenemen naar een dierentuin en uitleggen dat een leeuw een konijn is”.

Gingrich: Palestijnen zijn een verzonnen volk - Buitenland | Het laatste buitenlandse nieuws leest u op Telegraaf.nl [buitenland] (http://www.telegraaf.nl/buitenland/11097219/___Palestijnen_een_verzonnen_volk___.html)

super ick
10-12-11, 10:56
En? Ben je het met het stuk eens?

Joesoef
10-12-11, 11:06
In amerika kan alles, een filmcowboy als president.

super ick
10-12-11, 11:15
In amerika kan alles, een filmcowboy als president.

Land van de onbegrensde moeilijkheden.

knuppeltje
10-12-11, 11:20
En de reputatie van die gast kennen we ondertussen ook allang.

Slinger
10-12-11, 12:01
En? Ben je het met het stuk eens?

Nou, er staan niet zo veel meningen in. Het zijn voornamelijk feiten.

Kortman
10-12-11, 14:40
Nou, er staan niet zo veel meningen in. Het zijn voornamelijk feiten.

De feiten kloppen gedeltelijk wat afkomst enz betreft ,maar dat geld ook voor de meeste bewoners van Israel.
Die vallen ook terug op hun ,,status,, van honderden jaren terug.

Kortman
10-12-11, 14:46
Land van de onbegrensde moeilijkheden.

Vooral als diegene een tegenstanders is van de huidige president Obama !
De manier waarop Obama's regering diplomatie bedrijft in het Midden-Oosten vindt Gingrich „zo ver van de realiteit afstaan dat het net zoiets is als je kind meenemen naar een dierentuin en uitleggen dat een leeuw een konijn is”.
:jeweetog:

Saul
10-12-11, 14:47
Het Kwaad zetelt in... afijn.

Giuseppe
10-12-11, 15:03
De indianen hebben ook nooit bestaan, verzonnen volk..

koeskoesje
10-12-11, 15:16
Zijn we gelijk beland op de hypocrisie van Zionazi's en hun schoothondjes:

1. Ontkennen dat 'n bepaald volk iets is aangedaan=> ''misdaad''.

2. Ontkennen dat 'n heel volk bestaat, terwijl het dagelijks uitgemoord word door dezelfde ''mensen''=> ''wetenschap''.

koeskoesje
10-12-11, 15:17
De indianen hebben ook nooit bestaan, verzonnen volk..

Als je een volk blijft uitbuiten, verkrachten en uitmoorden, bestaan ze op een gegeven ogenblik ook niet meer, daar hoef je geen doctoraal voor te hebben gedaan. :maffia:

koeskoesje
10-12-11, 15:21
Helaas kan ik je die voldoening niet schenken. Door sommigen kan ik niet beledigd worden.

Daar was ik al bang voor;

dat is dan ook het verschil tussen een psychopaat en iemand die zich simpelweg ''heeft vergist'' .


Robert Hare psychiater/auteur 'Snakes in suits'

Hoe omschrijf ik een psychopaat? Iemand die intellectueel volwaardig is maar geen geweten heeft.
Woorden als 'kanker' 'verkrachting' of 'dood' hebben voor veel mensen een negatieve lading Maar voor een psychopaat zijn ze gelijk aan 'tafel', 'stoel' en 'auto'.
Veel psychopaten zitten niet gevangen, maar leiden een gewoon leven in allerlei milieus.
We schatten dat vier à vijf procent van de managers aan onze criteria voor psychopathie voldoen.
Recent onderzoek toonde het volgende aan: Als een psychopathische manager binnenkwam, was iedereen blij. Iedereen vond die man of vrouw charismatisch en geweldig. Maar als je hun prestaties en het oordeel van de andere meet blijkt er iets niet helemaal te kloppen.

http://www.maroc.nl/forums/4667366-post76.html

Slinger
10-12-11, 15:26
Daar was ik al bang voor;

dat is dan ook het verschil tussen een psychopaat en iemand die zich simpelweg ''heeft vergist'' .



http://www.maroc.nl/forums/4667366-post76.html

Je bent behoorlijk off-topic bezig.

koeskoesje
10-12-11, 15:34
Je bent behoorlijk off-topic bezig.

Dat is jouw keuze geweest door selectief in te gaan op mijn ene post, maar niet op de tweede die veel interessanter is; en wel on-topic; al was het maar omdat hier een relevante vraag in verwerkt is.

Maar ja, succes is een keuze, he? ;)

Slinger
10-12-11, 15:41
Dat is jouw keuze geweest door selectief in te gaan op mijn ene post, maar niet op de tweede die veel interessanter is; en wel on-topic; al was het maar omdat hier een relevante vraag in verwerkt is.

Maar ja, succes is een keuze, he? ;)

Ik ben niet verantwoordelijk voor wat jij schrijft hoor. Maar goed, je eerste bericht kan ik wel begrijpen en vind ik grappig. Het tweede vind ik behoorlijk kryptisch en eigenlijk onbegrijpelijk.

Joesoef
10-12-11, 16:49
Nou, er staan niet zo veel meningen in. Het zijn voornamelijk feiten.



Joker :hihi:

H.P.Pas
10-12-11, 16:56
Alle volkeren zijn bedacht. Heus waar.

koeskoesje
10-12-11, 17:59
Het tweede vind ik behoorlijk kryptisch en eigenlijk onbegrijpelijk.

Het komt niet bij jou op, om uitleg te vragen?

Als de ontkenning van een stukje volksgeschiedenis een misdaad is; wat is dan de ontkenning van een geheel volk?

koeskoesje
10-12-11, 18:00
Ik ben niet verantwoordelijk voor wat jij schrijft hoor.

Jij bent wel verantwoordelijk voor wat jij kiest te beantwoorden.

Tomas
10-12-11, 18:03
Alle volkeren zijn bedacht. Heus waar.

Dat is dan ook het enige feit dat ik kan terug vinden. Een beetje misvormd, alsof de Palestijnse situatie uniek is. Dat wel. Maar ben benieuwd waar Slinger zoveel feiten leest. Zal wel weer achterwege blijven, met allerlei afleidend gepruttel.

Slinger
10-12-11, 18:06
Het komt niet bij jou op, om uitleg te vragen?

Als de ontkenning van een stukje volksgeschiedenis een misdaad is; wat is dan de ontkenning van een geheel volk?

Ik heb geen zin in raadspelletjes hoor. Geef je mening maar, met argumenten natuurlijk, en dan vertel ik je wat ik ervan vind.

koeskoesje
10-12-11, 18:11
Dat is dan ook het enige feit dat ik kan terug vinden. Een beetje misvormd, alsof de Palestijnse situatie uniek is. Dat wel. Maar ben benieuwd waar Slinger zoveel feiten leest. Zal wel weer achterwege blijven, met allerlei afleidend gepruttel.

Dat was sarcasme, geloof ik?

koeskoesje
10-12-11, 18:11
Ik heb geen zin in raadspelletjes hoor. Geef je mening maar, met argumenten natuurlijk, en dan vertel ik je wat ik ervan vind.

Was de vraag niet duidelijk genoeg?

Slinger
10-12-11, 18:14
Was de vraag niet duidelijk genoeg?

Ik had geen vraag gezien hoor. Afgezien daarvan hou ik niet van leading questions.

koeskoesje
10-12-11, 18:24
Ik had geen vraag gezien hoor. Afgezien daarvan hou ik niet van leading questions.

Ik mag jou geen vragen stellen binnen de discussie? Of ze moeten aan bepaalde voorwaarden voldoen?

Over cryptisch gesproken!

Slinger
10-12-11, 18:29
Ik mag jou geen vragen stellen binnen de discussie? Of ze moeten aan bepaalde voorwaarden voldoen?

Over cryptisch gesproken!

Vragen met een ingebakken antwoord vind ik inderdaad niet interessant. Daar is niets kryptisch aan, hoor.

koeskoesje
10-12-11, 18:37
Vragen met een ingebakken antwoord vind ik inderdaad niet interessant. Daar is niets kryptisch aan, hoor.

Wat was dan de vraag?* Wat was dan het antwoord?*

*Nog steeds niet cryptisch.

Slinger
10-12-11, 19:01
Wat was dan de vraag?* Wat was dan het antwoord?*

*Nog steeds niet cryptisch.

We krijgen nu dus een soort metadiscussie (een discussie over de discussie). Ik denk dat je erg slim bent Koesje, maar het voert mij te ver.

koeskoesje
10-12-11, 19:22
Ik denk dat je erg slim bent Koesje,..

Het was me reeds duidelijk dat het ontmoeten van slimme mensen niet jouw levensdoel is.

Slinger
10-12-11, 19:41
Het was me reeds duidelijk dat het ontmoeten van slimme mensen niet jouw levensdoel is.

Die zou ik in elk geval niet op dit forum zoeken.

koeskoesje
10-12-11, 19:56
Die zou ik in elk geval niet op dit forum zoeken.

Jij plaatst dus topics voor de domme mens?

Niet dat dat mij zou verbazen hoor.:zegniets:

BlackBox
10-12-11, 20:35
Die zou ik in elk geval niet op dit forum zoeken.
Maroc.NL Forums - Bekijk profiel: pyrrho (http://www.maroc.nl/forums/members/pyrrho-53655.html)

DNA
10-12-11, 20:57
Home / Headlines / Israeli best seller breaks national taboo :: Idea of a Jewish people invented, says historian :: - Media Monitors Network (MMN) (http://usa.mediamonitors.net/content/view/full/55690)

DNA
10-12-11, 21:03
Riddles of the Bible | Watch Free Documentary Online (http://topdocumentaryfilms.com/riddles-of-the-bible/)

koeskoesje
10-12-11, 21:05
Home / Headlines / Israeli best seller breaks national taboo :: Idea of a Jewish people invented, says historian :: - Media Monitors Network (MMN) (http://usa.mediamonitors.net/content/view/full/55690)

Uiteindelijk zouden we op dat punt zijn uitgekomen als Slinger zich een serieus discussie-opponent had getoond; holocaust-ontkenners die geen rechtszaak aan hun broek willen hebben, zich een hoop moeite en belachelijkheid besparen willen, kunnen beginnen met het ontkennen van het hele bestaan van een joods volk..

..over hard-core ontkenners gesproken! :eek:

Kortman
10-12-11, 21:49
De indianen hebben ook nooit bestaan, verzonnen volk..

Ze bestaan nog hoor !

En als je meer wil weten :
Indianen (http://www.vecip.com/default.asp?onderwerp=1151)

Over de zgn overeenkomst met de Palestijnen.

Slinger
10-12-11, 22:20
Uiteindelijk zouden we op dat punt zijn uitgekomen als Slinger zich een serieus discussie-opponent had getoond; holocaust-ontkenners die geen rechtszaak aan hun broek willen hebben, zich een hoop moeite en belachelijkheid besparen willen, kunnen beginnen met het ontkennen van het hele bestaan van een joods volk..

..over hard-core ontkenners gesproken! :eek:

Ow, jij weet al waar we moesten uitkomen. Dat is dus geen discussiëren. En nog iets: lees je eerste bericht en ga eens na of jij op een waardige manier de 'discussie' bent begonnen.

The_Grand_Wazoo
10-12-11, 22:26
Ter aanvulling op Pas, die zoals zo vaak weer de kern van de kwestie raakt, iedere identiteit, van individuen zowel als van volkeren, zijn sociale en historische constructen. Gedeelde taal, geschiedenis, religie, allemaal willekeurige criteria.
Het 'joodse volk' is ook een construct, het Nederlandse ook.

Slinger
11-12-11, 00:04
Ter aanvulling op Pas, die zoals zo vaak weer de kern van de kwestie raakt, iedere identiteit, van individuen zowel als van volkeren, zijn sociale en historische constructen. Gedeelde taal, geschiedenis, religie, allemaal willekeurige criteria.
Het 'joodse volk' is ook een construct, het Nederlandse ook.

Ik vind het toch wel leuk om te zien dat je op de lijn Gingrich zit.

H.P.Pas
11-12-11, 00:20
Ik vind het toch wel leuk om te zien dat je op de lijn Gingrich zit.
Zelfs als het een rechte lijn zou betreffen (in dit verband een gewaagde aanname) zijn voor die vaststelling minstens twee snijpunten noodzakelijk.

The_Grand_Wazoo
11-12-11, 08:46
Ik vind het toch wel leuk om te zien dat je op de lijn Gingrich zit.

Zeker zit ik dat ...

Wat ik ook wel leuk vind is dat Ginrich niet lijkt te beseffen dat hij voor het zwaard om mee te scherprechten nou net het tweezijdige heeft gekozen.

Slinger
11-12-11, 09:23
Zeker zit ik dat ...

Wat ik ook wel leuk vind is dat Ginrich niet lijkt te beseffen dat hij voor het zwaard om mee te scherprechten nou net het tweezijdige heeft gekozen.

Het Joodse volk weet daar mee om te gaan, zoals ze genoegzaam hebben bewezen.

koeskoesje
11-12-11, 11:43
Ow, jij weet al waar we moesten uitkomen. Dat is dus geen discussiëren.

Zie jou niet als serieus; daar vraag je ook niet om.


En nog iets: lees je eerste bericht en ga eens na of jij op een waardige manier de 'discussie' bent begonnen.

Welke discussie?

Slinger
11-12-11, 11:49
Zie jou niet als serieus; daar vraag je ook niet om.



Welke discussie?

Nou, tabeh dan maar.

koeskoesje
11-12-11, 11:55
Nou, tabeh dan maar.

Een draaikont als jij heeft zijn nick ook niet mee, he?

Als ik jou was zou ik me focussen op de doelgroep die jij zelf benoemde; de domme prikker.

Slinger
11-12-11, 12:04
Als ik jou was...

Ja, dan wel misschien, maar gelukkig hebben we erg weinig gemeen.

koeskoesje
11-12-11, 12:11
Ja, dan wel misschien, maar gelukkig hebben we erg weinig gemeen.

Wist je dat de vertaling van k4 simpelweg ''verberger'' of ''ontkenner'' inhoudt?

Wederom chapeau voor jouw zelfkennis!

Slinger
11-12-11, 12:48
Wist je dat de vertaling van k4 simpelweg ''verberger'' of ''ontkenner'' inhoudt?

Wederom chapeau voor jouw zelfkennis!

Inderdaad, het klopt vrij aardig.

BlackBox
11-12-11, 12:49
Zeker zit ik dat ...

Wat ik ook wel leuk vind is dat Ginrich niet lijkt te beseffen dat hij voor het zwaard om mee te scherprechten nou net het tweezijdige heeft gekozen.
:maf:

BlackBox
11-12-11, 12:53
Zie jou niet als serieus; daar vraag je ook niet om.



Welke discussie?


Een draaikont als jij heeft zijn nick ook niet mee, he?

Als ik jou was zou ik me focussen op de doelgroep die jij zelf benoemde; de domme prikker.

Misschien kun je jouw charmes aanwenden om (een) mod(s) te overtuigen deze discussie samen te voegen met: http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/343081-palestijnen-zijn-verzonnen-volk.html :hihi:

Slinger
11-12-11, 13:17
Misschien kun je jouw charmes aanwenden om (een) mod(s) te overtuigen deze discussie samen te voegen met: http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/343081-palestijnen-zijn-verzonnen-volk.html :hihi:

Charmes?

BlackBox
11-12-11, 13:18
Wist je dat de vertaling van k4 simpelweg ''verberger'' of ''ontkenner'' inhoudt?

Wederom chapeau voor jouw zelfkennis!
Onderverdeeld in 'kafir' [كافر], 'watani'[وثني] en 'zandiq' [زنديق] is 'mulhid' [ملحد] het geijkte woord voor godsloochenaar.

BlackBox
11-12-11, 13:20
Charmes?
Lutsers en zwatelaars: Maroc.NL Forums - Bekijk profiel: pyrrho (http://www.maroc.nl/forums/members/pyrrho-53655.html)

H.P.Pas
11-12-11, 14:14
Wat ik ook wel leuk vind is dat Ginrich niet lijkt te beseffen dat hij voor het zwaard om mee te scherprechten nou net het tweezijdige heeft gekozen.

Ook een stilstaande klok gaat twee keer per dag gelijk.

super ick
11-12-11, 15:47
Wist je dat de vertaling van k4 simpelweg ''verberger'' of ''ontkenner'' inhoudt?

Wederom chapeau voor jouw zelfkennis!

Gofverdomme is ook een roep om zelf verdoemd te worden door God.

HEt heeft echter een hele andere lading. Zo ook K-4. NIet echt een respectvolle eervolle benaming.

Spoetnik
11-12-11, 18:22
Gingrich: Palestijnen zijn een verzonnen volk


Sja.. het zal allemaal wel zo zijn. Dat verandert de keuze die Israel staat te wachten niet anders... Een twee-staten oplossing of 1 staat.

DNA
11-12-11, 20:50
http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/343150-israeli-best-seller-breaks-national-taboo-idea-jewish-people-invented.html

knuppeltje
12-12-11, 08:40
Als er één ding wel duidelijk is, dan is het dat ze nooit die Amerikanen hadden moeten verzinnen.

Slinger
12-12-11, 08:55
Als er één ding wel duidelijk is, dan is het dat ze nooit die Amerikanen hadden moeten verzinnen.

Als er één ding duidelijk is geworden in dit topic dan is dat dat niemand de bewering van Gingrich kan weerleggen.

H.P.Pas
12-12-11, 09:11
Als er één ding duidelijk is geworden in dit topic dan is dat dat niemand de bewering van Gingrich kan weerleggen.

Spijtig genoeg voor jou worden hier niet één maar twee dingen duidelijk,
En omdat halve waarheden erger zijn dan hele leugens maak je zo, ten overvloede overigens, ook nog een derde ding duidelijk.

Slinger
12-12-11, 09:20
Spijtig genoeg voor jou worden hier niet één maar twee dingen duidelijk,
En omdat halve waarheden erger zijn dan hele leugens maak je zo, ten overvloede overigens, ook nog een derde ding duidelijk.

Ook jij hebt hem niet weerlegd.

H.P.Pas
12-12-11, 09:48
Ook jij hebt hem niet weerlegd.

Je blijft een fenomeen.

knuppeltje
12-12-11, 10:14
Als er één ding duidelijk is geworden in dit topic dan is dat dat niemand de bewering van Gingrich kan weerleggen.

Als we nu alle import na 1850, het feit dat 'Israël' slechts een naam in het Hebreews is voor hetzelfde gebied, Palestina, even wegdenken dan zijn alle afstammelingen van de mensen die er toen woonden allemaal Palestijnen, ook de joden en christenen die er woonden. Die import, vooral die uit Amerika, samen met alle zionistische kolonisten, moeten ze daar gewoon zo snel mogelijk weer exporteren, daar zou Israël een flink stuk van opknappen.

Ik weet dat de gedachte daaraan voor velen alleen al te gruwelijk is om ook maar een moment toe te laten, maar toch. Een hele hoop joden in Israël vinden tot op de dag van vandaag dat die kutstaat er dan ook nooit had mogen komen.

Af gezien van dat alles, ben ik er nog steeds van overtuigd dat in ieder geval die Amerikanen nooit of te nimmer verzonnen hadden mogen worden, en al helemaal niet die enge Ginggrich.

Slinger
12-12-11, 10:32
Als we nu alle import na 1850, het feit dat 'Israël' slechts een naam in het Hebreews is voor hetzelfde gebied, Palestina, even wegdenken dan zijn alle afstammelingen van de mensen die er toen woonden allemaal Palestijnen, ook de joden en christenen die er woonden. Die import, vooral die uit Amerika, samen met alle zionistische kolonisten, moeten ze daar gewoon zo snel mogelijk weer exporteren, daar zou Israël een flink stuk van opknappen.

Ik weet dat de gedachte daaraan voor velen alleen al te gruwelijk is om ook maar een moment toe te laten, maar toch. Een hele hoop joden in Israël vinden tot op de dag van vandaag dat die kutstaat er dan ook nooit had mogen komen.

Af gezien van dat alles, ben ik er nog steeds van overtuigd dat in ieder geval die Amerikanen nooit of te nimmer verzonnen hadden mogen worden, en al helemaal niet die enge Ginggrich.


Palestina is ook maar een naam hoor.

knuppeltje
12-12-11, 10:58
Palestina is ook maar een naam hoor.

'Slinger' ook. Maar je hebt verder weer niets inhoudelijk in te brengen zie ik. Ik neem dus maar aan dat je het er helemaal mee eens bent.

Bart.NL
12-12-11, 11:30
Gingrich doet mij een beetje denken aan de Informatie Minster van Irak.

We Love the Iraqi Information Minister (http://www.welovetheiraqiinformationminister.com/)

"There are no American infidels in Baghdad. Never!"

Gingrich zou hem in moeten huren. Geweldige televisie wordt dat:

"There are no Palestinians in Palestine. Never!"

Never mind dat de Filistijnen al werden genoemd in De Bijbel want:

His lunatic counterfactual art is more appealing than the banal awfulness of the Reliable Sources. ... He stands superior to truth.

Slinger
12-12-11, 13:33
'Slinger' ook. Maar je hebt verder weer niets inhoudelijk in te brengen zie ik. Ik neem dus maar aan dat je het er helemaal mee eens bent.

Waarmee zou ik het eens zijn? Palestina is maar een toevallige naam, gegeven door toevallige bezetters aan een toevallig gebied. Geef mij maar eens een reden waarom de mensen die er wonen een Palestijns volk zouden zijn.

rbn
12-12-11, 13:43
Je blijft een fenomeen.

je overschat slinger danig..

The_Grand_Wazoo
12-12-11, 14:07
Als er één ding duidelijk is geworden in dit topic dan is dat dat niemand de bewering van Gingrich kan weerleggen.

Nee ... dat klopt. En wat jij blijkbaar nog niet tot je door hebt laten dringen zijn de consequenties van deze bewering.

Slinger
12-12-11, 14:22
Nee ... dat klopt. En wat jij blijkbaar nog niet tot je door hebt laten dringen zijn de consequenties van deze bewering.

Als je doelt op Israël, dan heb je het mis. Die vormen namelijk wel een volk.

super ick
12-12-11, 14:22
Als er één ding wel duidelijk is, dan is het dat ze nooit die Amerikanen hadden moeten verzinnen.

EN jij verwijt Slinger gebrek aan historisch besef?

Karin.N
12-12-11, 14:23
Waarmee zou ik het eens zijn? Palestina is maar een toevallige naam, gegeven door toevallige bezetters aan een toevallig gebied. Geef mij maar eens een reden waarom de mensen die er wonen een Palestijns volk zouden zijn.

Zijn de Israeliers in jouw ogen wel een volk? En zo ja, vanaf wanneer?

Slinger
12-12-11, 14:28
Zijn de Israeliers in jouw ogen wel een volk? En zo ja, vanaf wanneer?

Ja ,dat zijn ze duidelijk wel, maar daar zijn andere discussie over geweest. Ik wil hier liever ontopic blijven.

The_Grand_Wazoo
12-12-11, 14:59
Als je doelt op Israël, dan heb je het mis. Die vormen namelijk wel een volk.

Nee, dat is net zo min een volk, naar de criteria van Gingrich. Dat is wat ik je al eerder vertelde, evenals Pas.

Tomas
12-12-11, 15:01
Sukkel. Wie gaat daar nou nog op in...

Slinger
12-12-11, 15:04
Nee, dat is net zo min een volk, naar de criteria van Gingrich. Dat is wat ik je al eerder vertelde, evenals Pas.

Nee, dat zei Pas helemaal niet, en overigens is dat offtopic.

Slinger
12-12-11, 15:09
Sukkel. Wie gaat daar nou nog op in...

Niemand dus, tot nog toe. Ze hebben het alleen over randverschijnselen gehad. Op zichzelf is dat wel een sterke aanwijzing voor de houdbaarheid van Gingrichs' stelling.

The_Grand_Wazoo
12-12-11, 15:17
Nee, dat zei Pas helemaal niet, en overigens is dat offtopic.

Pas: 10 december 2011, 17:56, pag 2 van deze thread.

Offtopic???

Slap geneuzel.

Karin.N
12-12-11, 15:24
Ja ,dat zijn ze duidelijk wel, maar daar zijn andere discussie over geweest. Ik wil hier liever ontopic blijven.


Nee, dit is niet off topic en heeft heel veel met elkaar te maken.
Dat je niet wil antwoorden en je verschuilt achter "off topic" vind ik slap.

Start dan niet ene dergelijk topic.

Tomas
12-12-11, 15:31
Toch wel grappig dat ie na een dag toch de verleiding niet kan weerstaan om alsnog in discussie te gaan. Nou ja, wat daar voor doorgaat.

rbn
12-12-11, 15:44
Geef mij maar eens een reden waarom de mensen die er wonen een Palestijns volk zouden zijn.

The Palestinian people, also referred to as Palestinians or Palestinian Arabs, are an Arabic-speaking people with origins in Palestine. (*)
Palestinian people - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Palestinian_people)


* Palestine is a conventional name, among others, used to describe the geographic region between the Mediterranean Sea and the Jordan River, and various adjoining lands.
Palestine - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Palestine)


(dit snapt een kleuter behalve een randgroep hardcore zionisten)

Tomas
12-12-11, 15:52
(dit snapt een kleuter behalve een randgroep hardcore zionisten)

Toch maar weer een poging: voor grote mensen is het niet de vraag of Palestijnen een volk zijn. Dat kan je namelijk zelf bepalen. Een volk is net zoals een ras een kunstmatige constructie. Iets wat iemand verzint, en soms niemand mee eens is, en soms heel veel mensen mee eens zijn. Het bestaat echter niet echt. Je kan er niet om discusseren of er nu wel of niet een Joods volk bestaat. Het is slechts een welles/nietes spelletje, waar je het mee eens bent of niet. En dat geldt echt voor ieder volk dat je kan verzinnen. En dat laatste bedoel ik dan ook letterlijk.

Slinger
12-12-11, 16:08
The Palestinian people, also referred to as Palestinians or Palestinian Arabs, are an Arabic-speaking people with origins in Palestine. (*)
Palestinian people - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Palestinian_people)


* Palestine is a conventional name, among others, used to describe the geographic region between the Mediterranean Sea and the Jordan River, and various adjoining lands.
Palestine - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Palestine)


(dit snapt een kleuter behalve een randgroep hardcore zionisten)

Wiki geeft dus ook geen uitsluitsel.

Slinger
12-12-11, 16:21
Toch maar weer een poging: voor grote mensen is het niet de vraag of Palestijnen een volk zijn. Dat kan je namelijk zelf bepalen. Een volk is net zoals een ras een kunstmatige constructie. Iets wat iemand verzint, en soms niemand mee eens is, en soms heel veel mensen mee eens zijn. Het bestaat echter niet echt. Je kan er niet om discusseren of er nu wel of niet een Joods volk bestaat. Het is slechts een welles/nietes spelletje, waar je het mee eens bent of niet. En dat geldt echt voor ieder volk dat je kan verzinnen. En dat laatste bedoel ik dan ook letterlijk.

Jij voegt je dus bij de sukkels die er wel op ingaan (je eigen woorden). In elk geval voeg je niets nieuws toe.

Tomas
12-12-11, 16:34
Jij voegt je dus bij de sukkels die er wel op ingaan (je eigen woorden). In elk geval voeg je niets nieuws toe.

Ik schat rbn, waarschijnlijk onterecht, hoger in. Hij is echt onopgeleid, jij gewoon slecht.

Slinger
12-12-11, 16:38
Ik schat rbn, waarschijnlijk onterecht, hoger in. Hij is echt onopgeleid, jij gewoon slecht.

Als je het goed vindt ga ik ook hier maar niet op in.

rbn
12-12-11, 16:41
Wiki geeft dus ook geen uitsluitsel.

wiki geeft een antwoord op je vraag of er een reden is waarom palestijnen een volk zouden zijn..

Slinger
12-12-11, 16:46
wiki geeft een antwoord op je vraag of er een reden is waarom palestijnen een volk zouden zijn..

Nou, dat zou ons een eind verder helpen, maar dat lees ik er dus niet in.

rbn
12-12-11, 16:54
Nou, dat zou ons een eind verder helpen, maar dat lees ik er dus niet in.

hoe kun je het er niet in lezen?
het staat er expliciet en to the point: "The Palestinian people are an Arabic-speaking people with origins in Palestine."

Slinger
12-12-11, 17:01
hoe kun je het er niet in lezen?
het staat er expliciet en to the point: "The Palestinian people are an Arabic-speaking people with origins in Palestine."

Dat is dus een mededeling. De schrijver van dit lemma is van mening dat de Palestijnen een volk vormen. Maar er staat helemaal niet bij waarom dat zo is. Hij geeft geen argument.

rbn
12-12-11, 17:08
Dat is dus een mededeling. De schrijver van dit lemma is van mening dat de Palestijnen een volk vormen. Maar er staat helemaal niet bij waarom dat zo is. Hij geeft geen argument.

dat ligt nou juist in dat ene zinnetje besloten waarom palestijnen een volk zijn..
het begint me te dagen dat jij niet weet wat volk betekent..

Slinger
12-12-11, 17:26
dat ligt nou juist in dat ene zinnetje besloten waarom palestijnen een volk zijn..
het begint me te dagen dat jij niet weet wat volk betekent..

'Nou, back to basics dan maar. Wat is een volk?

Karin.N
12-12-11, 17:33
:schok:

H.P.Pas
12-12-11, 17:56
:schok:

... ;)

Spoetnik
12-12-11, 18:33
'Nou, back to basics dan maar. Wat is een volk?

Anyways, nu jij overtuigt bent dat de Palestijnen geen volk zijn. Hoe gaat dat de situatie in het midden-oosten precies veranderen? De Palestijnen zijn geen volk -> dus ze krijgen geen staat? Mogen ze dan inwoners van Israel worden misschien?

DNA
12-12-11, 18:45
http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/343150-israeli-best-seller-breaks-national-taboo-idea-jewish-people-invented.html

Slinger
12-12-11, 19:09
Anyways, nu jij overtuigt bent dat de Palestijnen geen volk zijn. Hoe gaat dat de situatie in het midden-oosten precies veranderen? De Palestijnen zijn geen volk -> dus ze krijgen geen staat? Mogen ze dan inwoners van Israel worden misschien?

Ze kunnen ingelijfd worden bij de een of andere Arabische staat. Dat gebeurde ook in 1948 en daar had niemand enig bezwaar tegen.

Slinger
12-12-11, 19:10
:schok:

Kun jij ons misschien vertellen wat een volk is?

Spoetnik
12-12-11, 19:43
Ze kunnen ingelijfd worden bij de een of andere Arabische staat. Dat gebeurde ook in 1948 en daar had niemand enig bezwaar tegen.

Dus de West-Bank en Gaza worden onderdeel van Egypte bijvoorbeeld?

Kortman
12-12-11, 21:52
Alle volkeren zijn bedacht. Heus waar.

Klopt in principe is de Aarde van iedereen ,en bestaan er geen grenzen.
Wij hebben die zelf gemaakt , waa rlagen de zgn grenzen pak weg 3000jaar geleden?

koeskoesje
12-12-11, 23:26
Inderdaad, het klopt vrij aardig.

Als een hikkende boktor.

koeskoesje
12-12-11, 23:27
Dus de West-Bank en Gaza worden onderdeel van Egypte bijvoorbeeld?

Oost-Jeruzalem onderdeel van welke Arabische staat?

Slinger
13-12-11, 07:22
Oost-Jeruzalem onderdeel van welke Arabische staat?

Dat blijft gewoon bij Israël.

koeskoesje
13-12-11, 08:08
Dat blijft gewoon bij Israël.

Wat doe je dan met de Palestijnen (lees: ''niet-bestaand volk'') aldaar?

knuppeltje
13-12-11, 08:23
EN jij verwijt Slinger gebrek aan historisch besef?

Jouw ook.

koeskoesje
13-12-11, 08:58
De schrijver van dit lemma is van mening dat de Palestijnen een volk vormen. Maar er staat helemaal niet bij waarom dat zo is. Hij geeft geen argument.

http://www.youtube.com/watch?v=wzwoy1KczXo

Wizdom
13-12-11, 10:19
http://www.youtube.com/watch?v=oVPlbMOa70M

Wizdom
13-12-11, 10:20
http://www.youtube.com/watch?v=6Iz5T_XxfdA&feature=related

Wizdom
13-12-11, 10:23
http://www.youtube.com/watch?v=goIFVQ8URQY&feature=related

Wizdom
13-12-11, 10:24
http://www.youtube.com/watch?v=YYDTkpJqaYI&feature=related

Wizdom
13-12-11, 10:26
http://www.youtube.com/watch?v=PIMiX8l7mTo&feature=related

Wizdom
13-12-11, 10:27
http://www.youtube.com/watch?v=F0Y5tyzj2Lg&feature=related

Wizdom
13-12-11, 10:29
http://www.youtube.com/watch?v=hwhdtYsuWXI&feature=related

Wizdom
13-12-11, 10:32
http://www.youtube.com/watch?v=TkCBK4-5tRI&feature=related

super ick
13-12-11, 11:21
Jouw ook.

JE maakt je, net als in andere topics weer onsterfelijk belachelijk.

knuppeltje
13-12-11, 12:11
JE maakt je, net als in andere topics weer onsterfelijk belachelijk.

Gossie, en dat meen je nog ook, neem ik aan.

koeskoesje
13-12-11, 13:18
......


Als je een volk blijft uitbuiten, verkrachten en uitmoorden, bestaan ze op een gegeven ogenblik ook niet meer, daar hoef je geen doctoraal voor te hebben gedaan.

:maffia:

H.P.Pas
13-12-11, 13:30
Dat blijft gewoon bij Israël.

Blijft ?
Het is nog nooit Israëlisch geweest.

Soldim
13-12-11, 13:35
Blijft ?
Het is nog nooit Israëlisch geweest.

Dat het niet bij Israel hoort is verzonnen.

H.P.Pas
13-12-11, 14:02
Dat het niet bij Israel hoort is verzonnen.

Ze verzinnen zoveel. :aanwal:

In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.

Abu_Hurayrah
13-12-11, 14:10
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.


And (remember) when your Lord said to the angels: "Verily, I am going to place (mankind) generations after generations on earth." They said: "Will You place therein those who will make mischief therein and shed blood, - while we glorify You with praises and thanks and sanctify You." He (Allâh) said: "I know that which you do not know." [2:30]

H.P.Pas
13-12-11, 14:27
And (remember) when your Lord said to the angels: "Verily, I am going to place (mankind) generations after generations on earth." They said: "Will You place therein those who will make mischief therein and shed blood, - while we glorify You with praises and thanks and sanctify You." He (Allâh) said: "I know that which you do not know." [2:30]

:aanwal:
There is a theory which states that if ever anyone discovers exactly what the Universe is for and why it is here, it will instantly disappear and be replaced by something even more bizarre and inexplicable. There is another theory which states that this has already happened.

mark61
13-12-11, 14:34
Ze verzinnen zoveel. :aanwal:

In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.



And (remember) when your Lord said to the angels: "Verily, I am going to place (mankind) generations after generations on earth." They said: "Will You place therein those who will make mischief therein and shed blood, - while we glorify You with praises and thanks and sanctify You." He (Allâh) said: "I know that which you do not know." [2:30]

:haha:

Die reactie van Aboe. Geen idee. Geen gevoel. Geen niks.

mark61
13-12-11, 14:40
'Nou, back to basics dan maar. Wat is een volk?

Ik heb hier al tig keer een verhandeling gegeven over wat een natie is, en daar gaat het hier om, niet om volk.

Omdat jij een immorele, uiterst kwaadaardige zak bent heb je ook daar geen kennis van genomen.

Gelukkig geniet je van alle negatieve aandacht, das altijd nog beter dan geen aandacht.

Ik begrijp nog steeds niet dat mensen met een zo zwarte ziel als jij bestaan. Magoed, Hitler heeft ook bestaan. En ik neem aan dat jij niet veel doet, dus dat scheelt.

Maar hoe je er dan ook nog van geniet je zwarte ziel hier te flaunten, tis voer voor psychologen.

mark61
13-12-11, 14:42
Waarom voelt iedereen opeens hier de behoefte om met dat geval in discussie te gaan? Omdat we al zo lang geen I-P topic hebben gehad? For old times' sake?

mark61
13-12-11, 14:45
JE maakt je, net als in andere topics weer onsterfelijk belachelijk.

Ja, dat is echt problematisch. Niet dat jij een volkomen onwetende, kwaadaardige islamofobe lamlul bent. Je weet niks en wil elke keer maar overal over mee praten, en gaat brutaal en beledigend doen als je door mensen die wel van het onderwerp verstand hebben terecht wordt gewezen.

Maar nee, jij maakt je niet onsterfelijk belachelijk wou je zeggen.

Topic met minstens 2 gestoorde prikkers.

rbn
13-12-11, 15:01
Ze kunnen ingelijfd worden bij de een of andere Arabische staat.

oftewel, een etnische zuivering..

Slinger
13-12-11, 16:31
Ik heb hier al tig keer een verhandeling gegeven over wat een natie is, en daar gaat het hier om, niet om volk.

Omdat jij een immorele, uiterst kwaadaardige zak bent heb je ook daar geen kennis van genomen.

Gelukkig geniet je van alle negatieve aandacht, das altijd nog beter dan geen aandacht.

Ik begrijp nog steeds niet dat mensen met een zo zwarte ziel als jij bestaan. Magoed, Hitler heeft ook bestaan. En ik neem aan dat jij niet veel doet, dus dat scheelt.

Maar hoe je er dan ook nog van geniet je zwarte ziel hier te flaunten, tis voer voor psychologen.

Dan moet jij ons toch haarfijn kunnen uitleggen waarom de Palestijnen wel een volk zijn. Ik wil maar zeggen: ga je gang, we wachten met smart !

Slinger
13-12-11, 16:40
Blijft ?
Het is nog nooit Israëlisch geweest.

Nou, sinds 1967 dus, daarvoor werd Oost-Jeruzalem bezet door Jordanië, daarvoor door de Engelsen, daarvoor door de Turken. Israël zorgt het best voor de heilige plaatsen, in elk geval beter dan Jordanië.

Slinger
13-12-11, 16:54
oftewel, een etnische zuivering..

Offtopic maar goed, leg maar uit.

Karin.N
13-12-11, 16:56
Nou, sinds 1967 dus, daarvoor werd Oost-Jeruzalem bezet door Jordanië, daarvoor door de Engelsen, daarvoor door de Turken. Israël zorgt het best voor de heilige plaatsen, in elk geval beter dan Jordanië.


Als ik dus jouw pc jat na een heftige discussie is die dus officieel van mij :duizelig:

super ick
13-12-11, 17:54
Gossie, en dat meen je nog ook, neem ik aan.

Dat heb je goed begrepen.

Maareh reageer even inhoudelijk op mijn opmerking dat je weinig tot geen historisch besef hebt.

Slinger
13-12-11, 18:21
Als ik dus jouw pc jat na een heftige discussie is die dus officieel van mij :duizelig:

Vind jij dat Oost-Jeruzalem terug moet naar de vorige bezetters?

Karin.N
13-12-11, 18:32
Vind jij dat Oost-Jeruzalem terug moet naar de vorige bezetters?

Mag ik je er even op wijzen dat Jordanie pas haar deel van Jeruzalem annexeerde, NADAT Israel dat had gedaan!

Wat mij persoonlijk betreft hoort geheel Jeruzalem onder Palestijns gezag te komen, dit als goedmakertje voor de ellende die de Palestijnen sinds 1948 meemaken!

rbn
13-12-11, 18:34
Offtopic maar goed, leg maar uit.

van jou mogen de palestijnen ingelijfd worden bij een arabische staat.. daarmee wordt het gebied waar de palestijnen wonen gezuiverd van de bevolking.. of wil je dat de westoever ook ingelijfd wordt bij een arabische staat?

rbn
13-12-11, 18:40
Nou, sinds 1967 dus, daarvoor werd Oost-Jeruzalem bezet door Jordanië, daarvoor door de Engelsen, daarvoor door de Turken. Israël zorgt het best voor de heilige plaatsen, in elk geval beter dan Jordanië.

oost-jeruzalem was nog maar net in handen van israel of de marokkaanse wijk werd volledig verwoest.. de naastgelegen joodse wijk werd voor 80% verwoest.. zo bruin hebben jordanië, engeland en de turken het niet gebakken in oost-jeruzalem..

Karin.N
13-12-11, 18:41
van jou mogen de palestijnen ingelijfd worden bij een arabische staat.. daarmee wordt het gebied waar de palestijnen wonen gezuiverd van de bevolking.. of wil je dat de westoever ook ingelijfd wordt bij een arabische staat?

Ben geen voorstander van Hamas, maar ik kan me zo voorstellen dat men het liefst Israel in zee ziet verdwijnen. Als ik al een lichtelijke rode waas voor mijn ogen krijg, hoe moet het daar dan wel niet zijn voor de mensen die werkelijk lijden onder Israelische dictatuur.

Slinger
13-12-11, 18:53
van jou mogen de palestijnen ingelijfd worden bij een arabische staat.. daarmee wordt het gebied waar de palestijnen wonen gezuiverd van de bevolking.. of wil je dat de westoever ook ingelijfd wordt bij een arabische staat?

Ja, dat laatste bedoel ik, voor zo ver er geen Joden wonen, tenminste.

mark61
13-12-11, 19:57
Dan moet jij ons toch haarfijn kunnen uitleggen waarom de Palestijnen wel een volk zijn. Ik wil maar zeggen: ga je gang, we wachten met smart !

Je doet of je achterlijk bent. Dat is erg kwaadaardig, omdat je maar doet alsof.

Spoetnik
13-12-11, 20:16
Ja, dat laatste bedoel ik, voor zo ver er geen Joden wonen, tenminste.

Okay, maar stel dat Saudi-Arabie de West-Bank en Gaza overnemen, hoe verschilt dat precies vanuit Israels perspectief, dan wanneer er een onafhankelijke Palestijnse staat in de West-Bank en Gaza wordt opgericht? Ik kan me zelfs voorstellen dat Israel zich minder veilig voelt als Saudi Arabie de boel daar overneemt. Kortom, ik snap niets van jouw positie.

ronald
13-12-11, 21:49
Nou, sinds 1967 dus, daarvoor werd Oost-Jeruzalem bezet door Jordanië, daarvoor door de Engelsen, daarvoor door de Turken. Israël zorgt het best voor de heilige plaatsen, in elk geval beter dan Jordanië.

Kan je van de Palestijnen ook wel zeggen...nou ja...ze hebben het graf van Yosef al bijna laten molesteren zonder enig protest van de UNESCO b.v.

Palestinian police fire on illegal Israeli pilgrims
Published today (updated) 13/12/2011 22:12

Palestinian police stand guard outside of Joseph's Tomb in Nablus.
(AFP/File Jaafar Ashtiyeh)
NABLUS (AFP) -- Palestinian police shot at a group of Israelis illegally visiting a West Bank religious site, injuring one, Palestinian security officials said Tuesday.

The police opened fire after shouting warnings at the small group of Israeli worshipers who had entered Joseph's Tomb near the northern West Bank city of Nablus overnight, said the officials.

The Israeli military said it had no comment on the incident.

Israeli public radio said the group was composed of seven ultra-Orthodox Jews, who entered the site without the required coordination with the Israeli military.

Many Jews believe the tomb to be the final resting place of the biblical figure Joseph, and the site is a pilgrimage destination.

But it lies in a Palestinian-controlled area and Israelis are not allowed to visit unless they are part of an Israeli military escorted trip coordinated in advance with the Palestinian Authority.

In April 2011, one Israeli was killed and several others were wounded when Palestinian police opened fire on an unauthorized group near the tomb.

Maan News Agency: Palestinian police fire on illegal Israeli pilgrims (http://www.maannews.net/eng/ViewDetails.aspx?ID=444638)

ronald
13-12-11, 22:01
Alle volkeren zijn bedacht. Heus waar.

<object style="height: 390px; width: 640px"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/ZSgesx2odKs?version=3&feature=player_detailpage"><param name="allowFullScreen" value="true"><param name="allowScriptAccess" value="always"><embed src="http://www.youtube.com/v/ZSgesx2odKs?version=3&feature=player_detailpage" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="640" height="360"></object>



Arab from Abu Goush - Israeli Arabs originated overseas - Israel Radio Interview.wmv

Video afspelen
In this interview broadcast on 26.11.2011 on Israel Radio's nature program, an Israeli Arab from the village of Abu Goush (near Jerusalem) observes that while most Israeli Arabs originated from many…
00:01:29
Toegevoegd op 26-11-2011
341 keer bekeken

[(Audio) Arab from Abu Goush - Israeli Arabs originated overseas - Israel
Radio Interview
Dr. Aaron Lerner Date: 26 November 2011
Audio: Arab from Abu Goush - Israeli Arabs originated overseas - Israel Radio Interview.wmv - YouTube (http://youtu.be/ZSgesx2odKs) ]

Who are the Palestinians?
Ambassador (ret.) Yoram Ettinger, "Second Thought”
"Israel Hayom” Newsletter, December 14, 2011
The Ettinger Report - Who are the Palestinians? (http://bit.ly/up8bJm)

Contrary to political correctness, Palestinian Arabs have not been in the
area west of the Jordan River from time immemorial; no Palestinian state
ever existed, no Palestinian People was ever robbed of its land and there is
no basis for the Palestinian "claim of return.”


Most Palestinian Arabs are descendants of the 1845-1947 Muslim migrants from
the Sudan, Egypt, Lebanon, Syria, as well as from Iraq, Saudi Arabia,
Bahrain, Yemen, Libya, Morocco, Bosnia, the Caucasus, Turkmenistan,
Kurdistan, India, Afghanistan and Balochistan.


Arab migrant workers were imported by the Ottoman Empire and by the British
Mandate (which defeated the Ottomans in 1917) for infrastructure projects:
The port of Haifa, the Haifa-Qantara, Haifa-Edrei, Haifa-Nablus and
Jerusalem-Jaffa railroads, military installations, roads, quarries,
reclamation of wetlands, etc. Illegal Arab laborers were also attracted by
the relative economic boom, stimulated by Jewish immigration.


According to a 1937 report by the British Peel Commission (Palestine
Betrayed, Prof. Efraim Karsh, Yale University Press, 2010, p. 12), "The
increase in the Arab population is most marked in urban areas, affected by
Jewish development. A comparison of the census returns in 1922 and 1931
shows that, six years ago, the increase percent in Haifa was 86, in Jaffa
62, in Jerusalem 37, while in purely Arab towns such as Nablus and Hebron it
was only 7, and at Gaza there was a decrease of 2 percent.”


As a result of the substantial 1880-1947Arab immigration – and despite Arab
emigration caused by domestic chaos and intra-Arab violence - the Arab
population of Jaffa, Haifa and Ramla grew 17, 12 and 5 times.

The (1831-1840) conquest, by Egypt's Mohammed Ali, was solidified by a flow
of Egyptian migrants settling empty spaces between Gaza and Tul-Karem up to
the Hula Valley. They followed in the footsteps of thousands of Egyptian
draft dodgers, who fled Egypt before 1831 and settled in Acre. The British
traveler, H.B. Tristram, identified, in his 1865 The Land of Israel: a
journal of travels in Palestine (p. 495), Egyptian migrants in the
Beit-Shean Valley, Acre, Hadera, Netanya and Jaffa.

The British Palestine Exploration Fund documented that Egyptian
neighborhoods proliferated in the Jaffa area: Saknet el-Mussariya, Abu
Kebir, Abu Derwish, Sumeil, Sheikh Muwanis, Salame', Fejja, etc. In 1917,
the Arabs of Jaffa represented at least 25 nationalities, including
Persians, Afghanis, Hindus and Balochis. Hundreds of Egyptian families
settled in Ara' Arara', Kafer Qassem, Taiyiba and Qalansawa.


Many of the Arabs who fled in 1948, reunited with their families in Egypt
and other neighboring countries.


"30,000-36,000 Syrian migrants (Huranis) entered Palestine during the last
few months alone" reported "La Syrie" daily on August 12, 1934. Az-ed-Din
el-Qassam, the role-model of Hamas terrorism, which terrorized Jews in
British Mandate Palestine, was Syrian, as were Said el-A'az, a leader of the
1936-38 anti-Jewish pogroms and Kaukji, the commander-in-chief of the Arab
mercenaries terrorizing Jews in the 1930s and 1940s.


Libyan migrants settled in Gedera, south of Tel Aviv. Algerian refugees
(Mugrabis) escaped the French conquest of 1830 and settled in Safed
(alongside Syrians and Jordanian Bedouins), Tiberias and other parts of the
Galilee. Circassian refugees, fleeing Russian oppression (1878) and Moslems
from Bosnia, Turkmenistan, and Yemen (1908) diversified the Arab demography
west of the Jordan River.


Mark Twain wrote in Innocents Abroad (American Publishing Company, 1969):
"Of all the lands there are for dismal scenery, Palestine must be the
prince…. Palestine is desolate and unlovely.” Analyzing Mark Twain's book,
John Haynes Holmes, the pacifist Unitarian priest, the co-founder of the
American Civil Liberties Union and the author of Palestine Today and
Tomorrow – a Gentile's Survey of Zionism (McMillan, 1929) wrote: "This is
the country to which the Jews have come to rebuild their ancient homeland….
On all the surface of this earth there is no home for the Jew save in the
mountains and the well-springs of his ancient kingdom…. Everywhere else the
Jews is in exile…. But, Palestine is his…. Scratch Palestine anywhere and
you'll find Israel…. There is not a spot which is not stamped with the
footprint of some ancient [Jewish] tribesman…. Not a road, a spring, a
mountain, a village, which does not awaken the name of some great [Jewish]
king, or echo with the voice of some great [Jewish] prophet…. [The Jew] has
a higher, nobler motive in Palestine than the economic…. This mission is to
restore Zion; and Zion is Palestine.”


The Arab attempt to gain the moral high ground and to delegitimize the
Jewish State - by employing the immoral reinvention of history and
recreation of identity - was exposed by Arieh Avneri's The Claim of
Dispossession (Herzl Press, 1982) and Joan Peters' From Time Immemorial
(Harper & Row, 1986), which provide the aforementioned – and much more –
data.




Ambassador (ret.) Yoram Ettinger, "Second Thought: US-Israel Initiative"
The Ettinger Report - Home (http://www.TheEttingerReport.com)
You may disseminate as widely as possible.
Speaking engagements may be scheduled per list of topics on my website
The Ettinger Report - Home (http://www.TheEttingerReport.com))

mark61
13-12-11, 22:44
Jij hebt er, uiteraard, ook geen fluit van begrepen.

De waarheid, bijna altijd vervelend :jammer:

Slinger
13-12-11, 22:48
Je doet of je achterlijk bent. Dat is erg kwaadaardig, omdat je maar doet alsof.

Het zou toch erg voor de hand liggen dat er iemand zou opstaan die zou zeggen: Gingrich heeft ongelijk want dit zijn de redenen waarom de Palestijnen wèl een volk zijn. Niemand dus, ook jij niet. Wel een hoop geblaat en gescheld en offtopic gezeur, maar niemand die vertelt waarom de Palestijnen een volk zijn.

Heb jij daar misschien een verklaring voor?

H.P.Pas
13-12-11, 23:05
Heb jij daar misschien een verklaring voor?

Inkoppertje. (http://www.google.ch/imgres?q=troll&hl=de&sa=X&qscrl=1&nord=1&rlz=1T4GGHP_deCH461CH462&biw=1280&bih=824&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=8teJaVH6sy2YaM:&imgrefurl=http://www.tweakpc.de/gallery/tweakpc-user-gallery/p5614-dont-feed-troll.html&docid=EhpSWIXKO0X_zM&imgurl=http://www.tweakpc.de/gallery/data/500/dont-feed-troll.jpg&w=300&h=300&ei=xtjnTteELsyL4gTMovySCQ&zoom=1&iact=hc&vpx=924&vpy=492&dur=2447&hovh=225&hovw=225&tx=92&ty=167&sig=112234876592709268674&page=1&tbnh=142&tbnw=142&start=0&ndsp=28&ved=1t:429,r:26,s:0)

Slinger
13-12-11, 23:10
Inkoppertje. (http://www.google.ch/imgres?q=troll&hl=de&sa=X&qscrl=1&nord=1&rlz=1T4GGHP_deCH461CH462&biw=1280&bih=824&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=8teJaVH6sy2YaM:&imgrefurl=http://www.tweakpc.de/gallery/tweakpc-user-gallery/p5614-dont-feed-troll.html&docid=EhpSWIXKO0X_zM&imgurl=http://www.tweakpc.de/gallery/data/500/dont-feed-troll.jpg&w=300&h=300&ei=xtjnTteELsyL4gTMovySCQ&zoom=1&iact=hc&vpx=924&vpy=492&dur=2447&hovh=225&hovw=225&tx=92&ty=167&sig=112234876592709268674&page=1&tbnh=142&tbnw=142&start=0&ndsp=28&ved=1t:429,r:26,s:0)

Dat is geen logische verklaring, want we hebben al vijftien pagina's met allerlei onzin. Dat had dan ook wel achterwege moeten blijven, want juist met dat soort reacties voed je een trol. Ik ben er juist zo weinig mogelijk op in gegaan.

Karin.N
13-12-11, 23:18
:melig2:

Je hoeft tegenwoordig niet meer naar een komische voorstelling, je vindt het hier allemaal op Maroc.nl

H.P.Pas
13-12-11, 23:19
Dat is geen ..

To, zwijg.

mark61
13-12-11, 23:20
:melig2:

Je hoeft tegenwoordig niet meer naar een komische voorstelling, je vindt het hier allemaal op Maroc.nl

Komt goed uit in deze magere tijden :duim:

mark61
13-12-11, 23:21
Het zou toch erg voor de hand liggen dat er iemand zou opstaan die zou zeggen: Gingrich heeft ongelijk want dit zijn de redenen waarom de Palestijnen wèl een volk zijn. Niemand dus, ook jij niet. Wel een hoop geblaat en gescheld en offtopic gezeur, maar niemand die vertelt waarom de Palestijnen een volk zijn.

Heb jij daar misschien een verklaring voor?

Je doet of je achterlijk bent. Dat is erg kwaadaardig, omdat je maar doet alsof.

Karin.N
13-12-11, 23:23
Komt goed uit in deze magere tijden :duim:

We maken van de nood een deugd.

mark61
13-12-11, 23:25
We maken van de nood een deugd.

Ik krijg het er warm van, ook niet gek in dit jaargetijde.

John2
13-12-11, 23:32
Zucht..............

mark61
13-12-11, 23:48
The return of the indomitable verzonnen prikker :lole: Karin eat yr heart out.

H.P.Pas
13-12-11, 23:52
Zucht..............


You feel to moan but unlike before
You discover that you’d just be one more
Person crying

So don’t fear if you hear
A foreign sound to your ear
It’s alright, Ma, I’m only sighing

mark61
13-12-11, 23:54
Overigens zou ik graag even de afstand van Gori tot de Zuid-Ossetische grens willen bespreken.

Kortman
14-12-11, 00:48
Verder nog wat te melden?

Kortman
14-12-11, 00:55
Ik kan me mogelijk vergist hebben maar volgens mij is dit een record !
De duizendste TOPIC over het zelfde onderwerp !
lol:-)

The Undisputed
14-12-11, 01:04
Gingrich: Palestijnen zijn een verzonnen volk

WASHINGTON - De Republikeinse Amerikaanse presidentskandidaat Newt Gingrich heeft vrijdag in een interview duidelijk gemaakt dat de Palestijnen wat hem betreft niet op een eigen staat hoeven te rekenen. De Palestijnen zijn volgens hem „een verzonnen volk” met een leiderschap dat er vooral op uit is om Israel te vernietigen.

„Onthoud dat er nooit een staat Palestina is geweest, het gebied was deel van het Ottomaanse Rijk”, zei Gingrich in een vraaggesprek met de Amerikaanse joodse televisiezender Jewish Channel.

„Ik denk dat we te maken hebben met een verzonnen Palestijnse volk, dat eigenlijk uit Arabieren bestaat en historisch gezien deel uitmaakt van de Arabische gemeenschap”, aldus Gingrich, die volgens peilingen momenteel de beste kansen heeft om te worden verkozen tot de Republikeinse uitdager van Barack Obama bij de presidentsverkiezingen van volgend jaar.

Zowel de radicaalislamitische beweging Hamas, die de Gazastrook controleert, als de Palestijnse Autoriteit (PA) van president Mahmoud Abbas die de dienst uitmaakt op de Westelijke Jordaanoever, leggen volgens Gingrich een „enorm verlangen om Israel te vernietigen” aan de dag.

De Republikein kan zich dan ook niet vinden in het buitenlandse beleid van de huidige Amerikaanse regering, die voorstander is van de oprichting van een onafhankelijke Palestijnse staat door onderhandelingen met Israel. De Amerikaanse regering maakt zelf wel onderscheid tussen Hamas, dat het ziet als terroristische groepering, en de PA van Abbas die het ziet als gesprekspartner.

De manier waarop Obama's regering diplomatie bedrijft in het Midden-Oosten vindt Gingrich „zo ver van de realiteit afstaan dat het net zoiets is als je kind meenemen naar een dierentuin en uitleggen dat een leeuw een konijn is”.

Gingrich: Palestijnen zijn een verzonnen volk - Buitenland | Het laatste buitenlandse nieuws leest u op Telegraaf.nl [buitenland] (http://www.telegraaf.nl/buitenland/11097219/___Palestijnen_een_verzonnen_volk___.html)

:giechel:

A_K_A
14-12-11, 01:36
Hij noemt ze ook allemaal terroristen. Lijkt me nog meer kwalijk dan historische non-feiten over oorsprong.

The Undisputed
14-12-11, 02:02
Dezen zijn het, die het Hiernamaals voor het tegenwoordig leven hebben verkocht. Derhalve zal hun straf niet worden verzacht, noch zullen zij worden geholpen.

The Undisputed
14-12-11, 02:04
O, gij die gelooft, zegt niet: "Raainaa", maar zegt: "Onzornaa" en luistert. Er is voor de ongelovigen een pijnlijke straf.

The Undisputed
14-12-11, 02:16
De Joden zeggen: "De Christenen hebben geen ware grondslag en de Christenen zeggen: "De Joden hebben geen ware grondslag", terwijl zij beiden hetzelfde Boek lezen. Hetzelfde zeggen degenen, die geen kennis hebben. Maar Allah zal op de Dag der Opstanding uitspraak doen in hun geschil.

The Undisputed
14-12-11, 02:21
ALLAHU AKBAR - YouTube

The Undisputed
14-12-11, 02:25
Sons Of Islam - YouTube

ronald
14-12-11, 02:45
De Joden zeggen: "De Christenen hebben geen ware grondslag en de Christenen zeggen: "De Joden hebben geen ware grondslag", terwijl zij beiden hetzelfde Boek lezen. Hetzelfde zeggen degenen, die geen kennis hebben. Maar Allah zal op de Dag der Opstanding uitspraak doen in hun geschil.

Wat is dit nu weer voor een onzin? Verborgen boodschap van een exclusivistische "winnaar"?

Karin.N
14-12-11, 06:47
The return of the indomitable verzonnen prikker :lole: Karin eat yr heart out.


Sssssssst, ik houd een winterslaap...............

Slinger
14-12-11, 07:20
Sons Of Islam - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=FMZ6P6h1vO8&feature=related)

Wat een militairistisch gedoe!

Bart.NL
14-12-11, 07:39
Het zou toch erg voor de hand liggen dat er iemand zou opstaan die zou zeggen: Gingrich heeft ongelijk want dit zijn de redenen waarom de Palestijnen wèl een volk zijn. Niemand dus, ook jij niet. Wel een hoop geblaat en gescheld en offtopic gezeur, maar niemand die vertelt waarom de Palestijnen een volk zijn.

Heb jij daar misschien een verklaring voor?

Misschien is het antwoord wel dat je hetzelfde over de Joden kunt zeggen, en eigenlijk op betere gronden, en dat de meesten daar liever over zwijgen.

Joden zou je namelijk kunnen zien als een verzameling van nationaliteiten die een religie delen en een stukje land hebben afgenomen van de Palestijnen (of Arabieren). Je kunt namelijk ook niet zeggen dat Moslims of Christenen een volk zijn. De Palestijnen delen een geschiedenis en een taal. De Joden deden dat niet voordat ze naar Israël kwamen. En dit kunnen de gevolgen zijn:

Helen Thomas, a veteran columnist for Hearst Newspapers had to resign shortly after the White House condemned her remarks about Jews as offensive and reprehensible. Thomas caused an uproar with her remark that Jews should get out of Palestine and go home to Poland, Germany, America and everywhere else.

Helen Thomas: Jews control White House, ... JPost - International (http://www.jpost.com/International/Article.aspx?id=212815)

Dus als de Joden geen volk zijn, heeft Israël misschien geen bestaansrecht. Je zou kunnen zeggen: Jodendom is een religie en geen volk, anders waren de Joden niet verspreid over zoveel landen. De Palestijnen zijn wel een volk want ze wonen samen in een beperkt gebied en delen dezelfde taal en geschiedenis.

Mark
14-12-11, 08:29
Gingrich: Palestijnen zijn een verzonnen volk

WASHINGTON - De Republikeinse Amerikaanse presidentskandidaat Newt Gingrich heeft vrijdag in een interview duidelijk gemaakt dat de Palestijnen wat hem betreft niet op een eigen staat hoeven te rekenen. De Palestijnen zijn volgens hem „een verzonnen volk” met een leiderschap dat er vooral op uit is om Israel te vernietigen.

„Onthoud dat er nooit een staat Palestina is geweest, het gebied was deel van het Ottomaanse Rijk”, zei Gingrich in een vraaggesprek met de Amerikaanse joodse televisiezender Jewish Channel.

„Ik denk dat we te maken hebben met een verzonnen Palestijnse volk, dat eigenlijk uit Arabieren bestaat en historisch gezien deel uitmaakt van de Arabische gemeenschap”, aldus Gingrich, die volgens peilingen momenteel de beste kansen heeft om te worden verkozen tot de Republikeinse uitdager van Barack Obama bij de presidentsverkiezingen van volgend jaar.

Zowel de radicaalislamitische beweging Hamas, die de Gazastrook controleert, als de Palestijnse Autoriteit (PA) van president Mahmoud Abbas die de dienst uitmaakt op de Westelijke Jordaanoever, leggen volgens Gingrich een „enorm verlangen om Israel te vernietigen” aan de dag.

De Republikein kan zich dan ook niet vinden in het buitenlandse beleid van de huidige Amerikaanse regering, die voorstander is van de oprichting van een onafhankelijke Palestijnse staat door onderhandelingen met Israel. De Amerikaanse regering maakt zelf wel onderscheid tussen Hamas, dat het ziet als terroristische groepering, en de PA van Abbas die het ziet als gesprekspartner.

De manier waarop Obama's regering diplomatie bedrijft in het Midden-Oosten vindt Gingrich „zo ver van de realiteit afstaan dat het net zoiets is als je kind meenemen naar een dierentuin en uitleggen dat een leeuw een konijn is”.

Gingrich: Palestijnen zijn een verzonnen volk - Buitenland | Het laatste buitenlandse nieuws leest u op Telegraaf.nl [buitenland] (http://www.telegraaf.nl/buitenland/11097219/___Palestijnen_een_verzonnen_volk___.html)


lol, als dit waar is heeft er dus nooit iemand gewoond daar. En wonen er nu immigranten uit de arabische landen, europa en rusland :)

een megastunami door dat land zou de wereld een hoop gezeik schelen

rbn
14-12-11, 16:04
Ja, dat laatste bedoel ik, voor zo ver er geen Joden wonen, tenminste.

die joden kun je laten inlijfen bij israel.. sterker nog, ze zijn als israelische staatsburgers al ingelijfd bij israel.. dat scheelt.. kan de gehele westoever, inclusief oost-jeruzalem ingelijfd worden aan een arabische staat zonder het joden verder lastig te maken..

super ick
14-12-11, 16:19
Ja, dat is echt problematisch. Niet dat jij een volkomen onwetende, kwaadaardige islamofobe lamlul bent. Je weet niks en wil elke keer maar overal over mee praten, en gaat brutaal en beledigend doen als je door mensen die wel van het onderwerp verstand hebben terecht wordt gewezen.

Maar nee, jij maakt je niet onsterfelijk belachelijk wou je zeggen.

Topic met minstens 2 gestoorde prikkers.

Een grote bek heb je wel ja.

En erg nare trekjes als mensen het niet met je eens zijn.

Je mening als waarheid poneren daar ben je erg goed in.

super ick
14-12-11, 16:25
Overigens zou ik graag even de afstand van Gori tot de Zuid-Ossetische grens willen bespreken.

Ik wil met jou ook nog wat bespreken:

Ponke Princen die nog regelmatig patat blijkt te enten maar al 9 jaar dood is en de euro die te laag gewaardeerd werd t.o.v. de gulden.

3 topics waar je de plank mis slaat en als een dief in de nacht verdwenen bent.

Slinger
14-12-11, 17:32
Misschien is het antwoord wel dat je hetzelfde over de Joden kunt zeggen, en eigenlijk op betere gronden, en dat de meesten daar liever over zwijgen.

Joden zou je namelijk kunnen zien als een verzameling van nationaliteiten die een religie delen en een stukje land hebben afgenomen van de Palestijnen (of Arabieren). Je kunt namelijk ook niet zeggen dat Moslims of Christenen een volk zijn. De Palestijnen delen een geschiedenis en een taal. De Joden deden dat niet voordat ze naar Israël kwamen. En dit kunnen de gevolgen zijn:

Helen Thomas, a veteran columnist for Hearst Newspapers had to resign shortly after the White House condemned her remarks about Jews as offensive and reprehensible. Thomas caused an uproar with her remark that Jews should get out of Palestine and go home to Poland, Germany, America and everywhere else.

Helen Thomas: Jews control White House, ... JPost - International (http://www.jpost.com/International/Article.aspx?id=212815)

Dus als de Joden geen volk zijn, heeft Israël misschien geen bestaansrecht. Je zou kunnen zeggen: Jodendom is een religie en geen volk, anders waren de Joden niet verspreid over zoveel landen. De Palestijnen zijn wel een volk want ze wonen samen in een beperkt gebied en delen dezelfde taal en geschiedenis.

Ik zie dat jij wel een beperkte definitie van het begrip volk geeft. Ik denk dat er nog wel iets meer nodig is, maar zelfs aan jouw criteria voldoen de Palestijnen niet, denk ik.

mark61
14-12-11, 19:17
Ik wil met jou ook nog wat bespreken:

Ponke Princen die nog regelmatig patat blijkt te enten maar al 9 jaar dood is en de euro die te laag gewaardeerd werd t.o.v. de Euro.

3 topics waar je de plank mis slaat en als een dief in de nacht verdwenen bent.

Hoe lang heb je daar nou met je onmetelijke intelligentie en kennis over na moeten denken? Djiezus.

super ick
14-12-11, 20:38
Hoe lang heb je daar nou met je onmetelijke intelligentie en kennis over na moeten denken? Djiezus.

Ik had niet verwacht dat je je excuses aan zou bieden. Of zou bekennen dat je er naast zat. Je hebt me immers wel uitgemaakt voor rotte vis.
HEt is niet leuk je vergissingen onder je neus gewreven te krijgen. IK heb dit bij jou nu voor de 1e keer gedaan.
Waarom doe jij het bij Jonh keer op keer? Destijds bleef je ook al bezig over dit item. Nu laat John 1 keer na lange tijd zijn neus zien en je begint direct weer die ouwe koe uit de sloot te trekken.

Slinger
14-12-11, 20:47
Hoe lang heb je daar nou met je onmetelijke intelligentie en kennis over na moeten denken? Djiezus.

En wat dacht je van de trek van de Boeren door de Drakensbergen? Ik moet je overigens verzoeken Gods naam niet ijdel te gebruiken.

mark61
14-12-11, 22:13
En wat dacht je van de trek van de Boeren door de Drakensbergen? Ik moet je overigens verzoeken Gods naam niet ijdel te gebruiken.

Dat was vast heel gezellig. Maar hoe kom je erop?

Je verzoekt maar een eind weg. IJdel was het alvast niet.

Ik verzoek jou op te houden met liegen, generally walgelijk te zijn en alles te doen wat god verboden heeft. Maar ik weet nu al dat dat verzoek in dorre aarde valt.

John2
14-12-11, 23:55
Overigens zou ik graag even de afstand van Gori tot de Zuid-Ossetische grens willen bespreken.

Die vraag heb ik jou al diverse keren beantwoord zowel hemelsbreed als wel over de weg, alleen mijn vraag of jij er ooit bent geweest en dus op de hoogte bent van de topogravie moet je nog steeds beantwoorden, mister google.


Nu laat John 1 keer na lange tijd zijn neus zien en je begint direct weer die ouwe koe uit de sloot te trekken.
Die man leeft in het verleden en heeft geen toekomst, vandaar zijn oude koeien Dick.

Bart.NL
15-12-11, 09:29
En wat dacht je van de trek van de Boeren door de Drakensbergen? Ik moet je overigens verzoeken Gods naam niet ijdel te gebruiken.

Voor de goede orde, Jezus was niet God.

Slinger
15-12-11, 09:32
Voor de goede orde, Jezus was niet God.

Ieder zijn geloof.

A_K_A
15-12-11, 09:50
Heeft kafir slinger al een definitie van het begrip een volk gegeven?

Tomas
15-12-11, 09:53
Ja, niet direct, een beetje vaag, maar het komt er op neer dat een volk is zoiets als de joden.

knuppeltje
15-12-11, 09:54
Heeft kafir slinger al een definitie van het begrip een volk gegeven?

Nee, en daar zal heel lang op wachten zijn.

Tomas
15-12-11, 09:59
En wat dacht je van de trek van de Boeren door de Drakensbergen? Ik moet je overigens verzoeken Gods naam niet ijdel te gebruiken.

De Grotetrek was de trek uit de kaapregio naar het noorden en oosten, voornamelijk Transvaal, maar ook Namibie en Botswana, tot aan zuid Angola. De bergen die onofficieel tot de drakensbergen behoren zijn qua passenwerk niet echt imposant. Een niet noemenswaardige hobbel op de eerste dag ofzo, en voor velen helemaal geen hobbel, omdat ze al woonden en leefden aan de andere kant. De echte drakensbergen die om en in Nathal liggen staan volledig buiten deze trek. Daar heb je indrukwekkende passen. Er is wel een tocht geweest vanuit de Transvaal om Durban en/of Port Elisabeth te stichten, die deze bergen schampten, maar dat is geen onderdeel van de grote trek. Deze trek staat bekend om de ontberingen in de Karoe en Kalahari en de strijd met de Zulu's. Niet vanwege de drakensbergen, hoe je daar bij komt is nog altijd niet duidelijk.

BlackBox
15-12-11, 10:12
Ieder zijn geloof.
In de late middeleeuwen hebben eminente joodse geleerden de zogeheten 'Incarnatie' aan gort geschreven:
Averroistic Trends in Jewish-Christian Polemics in the late Middle-Ages (http://www.muslimphilosophy.com/article/djl-averro.pdf) (.pdf file)

Bart.NL
15-12-11, 10:22
In de late middeleeuwen hebben eminente joodse geleerden de zogeheten 'Incarnatie' aan gort geschreven:
Averroistic Trends in Jewish-Christian Polemics in the late Middle-Ages (http://www.muslimphilosophy.com/article/djl-averro.pdf) (.pdf file)

Jezus was niet God.

Het is een twijfelachtige interpretatie op basis van twijfelachtige teksten.

In Explosive New Book FORGED, Bible Scholar Bart Ehrman Exposes Deceptive and Misleading Forgeries in the New Testament (http://www.prweb.com/releases/Erhman/Forged/prweb8219892.htm)

Maar ieder zijn geloof.

Slinger
15-12-11, 10:22
Heeft kafir slinger al een definitie van het begrip een volk gegeven?

Als je iets van mij wilt weten, waarom vraag je het dan niet rechtstreeks?

Slinger
15-12-11, 10:23
In de late middeleeuwen hebben eminente joodse geleerden de zogeheten 'Incarnatie' aan gort geschreven:
Averroistic Trends in Jewish-Christian Polemics in the late Middle-Ages (http://www.muslimphilosophy.com/article/djl-averro.pdf) (.pdf file)

Zoals ik al zei, ieder zijn geloof.

A_K_A
15-12-11, 10:35
Als je iets van mij wilt weten, waarom vraag je het dan niet rechtstreeks?

Titulatuur?

H.P.Pas
15-12-11, 10:42
Oorspronkelijk geplaatst door Bart.NL
Voor de goede orde, Jezus was niet God.


Ieder zijn geloof.

Goede orde, daar geloof je niet in ?

Abu_Hurayrah
15-12-11, 10:44
In de late middeleeuwen hebben eminente joodse geleerden de zogeheten 'Incarnatie' aan gort geschreven:
Averroistic Trends in Jewish-Christian Polemics in the late Middle-Ages (http://www.muslimphilosophy.com/article/djl-averro.pdf) (.pdf file)

Het is onderdeel van de perfectie en uniciteit van Allaah dat de mensen in deze wereld Hem niet kunnen zien.

Zie ook hier mijn korte uitleg, op basis van wat ik heb geleerd:

http://www.maroc.nl/forums/4920929-post136.html

BlackBox
15-12-11, 10:45
Zoals ik al zei, ieder zijn geloof.
Wie gelooft in/aan een natuurlijke onmogelijkheid is zelf een natuurlijke onmogelijkheid?

Bart.NL
15-12-11, 10:49
Wie gelooft in/aan een natuurlijke onmogelijkheid is zelf een natuurlijke onmogelijkheid?

Als God almachtig is, kan God uiteraard in menselijke gedaante op aarde verschijnen. Maar dat is dan uiteraard niet God zelf. God blijft onzichtbaar. We zijn naar het beeld van God geschapen, dus aannemelijk is dat God op ons lijkt.

Dit is misschien wel interessant: The Physical World as a Virtual Reality

http://arxiv.org/abs/0801.0337

A_K_A
15-12-11, 10:52
Als God almachtig is, kan God uiteraard in menselijke gedaante op aarde verschijnen. Maar dat is dan uiteraard niet God zelf. God blijft onzichtbaar. We zijn naar het beeld van God geschapen, dus aannemelijk is dat God op ons lijkt.

Dus het is God, maar het is uiteraard niet God zelf?

Sounds legit.

knuppeltje
15-12-11, 10:54
Dus het is God, maar het is uiteraard niet God zelf?

Sounds legit.

Het is zijn broer.

Bart.NL
15-12-11, 11:05
Dus het is God, maar het is uiteraard niet God zelf?

Sounds legit.

Aannemende dat dit een virtual reality is, is deze persoon een rol die God aanneemt in deze virtual reality. Dan is dit universum een soort "second life". Deze persoon kan dood gaan, maar God leeft dan door.

Aannemende dat dit zo is, is veel te verklaren. Bijvoorbeeld dat deze wereld 6.000 jaar oud zou zijn en alles voorbestemd is. Dat betekent dat al onze gedachten gecontroleerd zijn en dat wij processen zijn in een computer systeem.

Tomas
15-12-11, 11:07
Bijvoorbeeld dat deze wereld 6.000 jaar oud zou zijn..

Ja, dat is sterk. Een van de grote mysteries: hoe kan de aarde toch maar 6000 jaar oud zijn? CERN is er maar druk mee.

mark61
15-12-11, 11:11
Ja, niet direct, een beetje vaag, maar het komt er op neer dat een volk is zoiets als de joden.

:haha:

Abu_Hurayrah
15-12-11, 11:21
Als God almachtig is, kan God uiteraard in menselijke gedaante op aarde verschijnen. Maar dat is dan uiteraard niet God zelf. God blijft onzichtbaar. We zijn naar het beeld van God geschapen, dus aannemelijk is dat God op ons lijkt.

Dit is misschien wel interessant: The Physical World as a Virtual Reality

[0801.0337] The Physical World as a Virtual Reality (http://arxiv.org/abs/0801.0337)

Zij die dit beweren worden de Mujasimah en/of Mushabihah genoemd in de Islam.

Mujasimah wil zeggen dat je de ledematen van de schepping met de Eigenschappen van Allaah gelijk stelt.

Mushabihah wil zeggen dat je de schepping vergelijkt met Allaah - zoals door te zeggen - die net zoals die.

Bart.NL
15-12-11, 11:30
Zij die dit beweren worden de Mujasimah en/of Mushabihah genoemd in de Islam.

Mujasimah wil zeggen dat je de ledematen van de schepping met die van Allaah gelijk stelt.

Mushabihah wil zeggen dat je de schepping vergelijkt met Allaah - zoals door te zeggen - die net zoals die.

Zie Genesis 1:26-27.

Abu_Hurayrah
15-12-11, 11:50
Zie Genesis 1:26-27.

It means that Allah is All-Hearer and All-Seer but it does not conclude that His hearing or seeing resemble those of human beings. Allah (Glorified and Exalted be He) says: There is nothing like Him; and He is the All-Hearer, the All-Seer. This denotes that Allah (Exalted be He) created Adam in His Own Image and endowed him with the faculties of hearing, seeing and speech and with hands and feet. Yet, Allah's (Exalted be He) Image does not resemble that of human beings, High Exalted be He above having likes or peers.
Allah (Exalted be He) says: There is nothing like Him; and He is the All-Hearer, the All-Seer. and, "And there is none co-equal or comparable unto Him." and, Do you know of any who is similar to Him? and, So put not forward similitudes for Allâh (as there is nothing similar to Him, nor He resembles anything).

Bron: http://www.alifta.com/Search/ResultDetails.aspx?lang=en&view=result&fatwaNum=&FatwaNumID=&ID=4930&searchScope=14&SearchScopeLevels1=&SearchScopeLevels2=&highLight=1&SearchType=exact&SearchMoesar=false&bookID=&LeftVal=0&RightVal=0&simple=&SearchCriteria=allwords&PagePath=&siteSection=1&searchkeyword=099114101097116101100032065100097109 032105109097103101032065108108097104#firstKeyWordF ound

Bart.NL
15-12-11, 12:05
It means that Allah is All-Hearer and All-Seer but it does not conclude that His hearing or seeing resemble those of human beings. Allah (Glorified and Exalted be He) says: There is nothing like Him; and He is the All-Hearer, the All-Seer. This denotes that Allah (Exalted be He) created Adam in His Own Image and endowed him with the faculties of hearing, seeing and speech and with hands and feet. Yet, Allah's (Exalted be He) Image does not resemble that of human beings, High Exalted be He above having likes or peers.
Allah (Exalted be He) says: There is nothing like Him; and He is the All-Hearer, the All-Seer. and, "And there is none co-equal or comparable unto Him." and, Do you know of any who is similar to Him? and, So put not forward similitudes for Allâh (as there is nothing similar to Him, nor He resembles anything).

Bron: http://www.alifta.com/Search/ResultDetails.aspx?lang=en&view=result&fatwaNum=&FatwaNumID=&ID=4930&searchScope=14&SearchScopeLevels1=&SearchScopeLevels2=&highLight=1&SearchType=exact&SearchMoesar=false&bookID=&LeftVal=0&RightVal=0&simple=&SearchCriteria=allwords&PagePath=&siteSection=1&searchkeyword=099114101097116101100032065100097109 032105109097103101032065108108097104#firstKeyWordF ound

Het een sluit het ander niet uit.

BlackBox
15-12-11, 12:05
Zie Genesis 1:26-27.

http://www.maroc.nl/forums/koran/333796-waarom-spreekt-de-koran-vorm.html

super ick
15-12-11, 17:12
Die vraag heb ik jou al diverse keren beantwoord zowel hemelsbreed als wel over de weg, alleen mijn vraag of jij er ooit bent geweest en dus op de hoogte bent van de topogravie moet je nog steeds beantwoorden, mister google.


Die man leeft in het verleden en heeft geen toekomst, vandaar zijn oude koeien Dick.

Ha die John,

Hoe gaat het ermee?

ps
even een ander plaatje zoeken. Deze is een beetje passee.

John2
15-12-11, 21:47
Ha die John,

Hoe gaat het ermee?

ps
even een ander plaatje zoeken. Deze is een beetje passee.
Alles is toppie hier, net terug uit Rusland.
Ik zal het plaatje van de week even veranderen.
Hoe is het verder aan die kant?

super ick
16-12-11, 09:10
Alles is toppie hier, net terug uit Rusland.
Ik zal het plaatje van de week even veranderen.
Hoe is het verder aan die kant?

Met mij alles goed. Verder is er hier niets veranderd. IK zou me dus maar voorbereiden op veel beledigingen. :stout:

John2
16-12-11, 23:02
Met mij alles goed. Verder is er hier niets veranderd. IK zou me dus maar voorbereiden op veel beledigingen. :stout:
Gelukkig en over de beledigingen maak ik me niet druk, het is een gebrek aan woorden, fatsoen en gebrek aan enoge kennis van de mensen die ze gebruiken.