PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederland waarschuwt Japan en Sea Shepherd



Eric de Blois
14-12-11, 14:46
Nederland waarschuwt Japan en Sea Shepherd

ANP/Redactie − 14/12/11, 08:11

Bron: volkskrant.nl (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/3076060/2011/12/14/Nederland-waarschuwt-Japan-en-Sea-Shepherd.dhtml)

http://static1.volkskrant.nl/static/photo/2011/2/10/8/20111214080813/media_xl_1044983.jpg
Een schip van Sea Shepherd komt langszij bij een Japans schip in de zee rond Antarctica. © AFP

Aan de vooravond van een nieuw walvisjachtseizoen hebben Nederland, de Verenigde Staten, Australië en Nieuw-Zeeland een oproep gedaan. Zowel Japanse walvisvaarders als actievoerders van milieuorganisatie Sea Shepherd moeten alles in het werk stellen om te voorkomen dat mensenlevens in gevaar komen bij hun confrontaties.

De Japanse walvisvloot is vorige week uitgevaren. De schepen gaan de komende maanden jagen op walvissen in de wateren ten zuiden van Australië en Nieuw-Zeeland. Sea Shepherd probeert de Japanse schepen zo veel mogelijk te hinderen. Dat leidde vorig jaar tot een aanvaring, waardoor een schip van Sea Shepherd zonk.

Zulke confrontaties brengen de levens van walvisvaarders en activisten in gevaar, laten de vier landen weten in een gezamenlijke verklaring. 'De Zuidelijke IJszee is een afgelegen en meedogenloze omgeving. Het risico op problemen is er hoog en de mogelijkheden van reddingsdiensten zijn beperkt.' Wie de veiligheid in gevaar brengt, kan worden aangeklaagd, benadrukken Nederland, de VS, Australië en Nieuw-Zeeland.

Eric de Blois
14-12-11, 14:48
Nederland waarschuwt

Een beschamende vertoning van Nederland. Een directe dreiging in de richting van mensen die de walvis willen beschermen. Over die jacht wordt niets gezegd. Durft men niet, bang voor japan. Nederland stelt helemaal niets meer voor. Als het er op aan komt zijn nederlanders grote schijtluizen. Een grote bek opzetten tegen mensen die opkomen voor een goede zaak. De VVD en PVV spelen een smerige rol in deze kwestie.

Soldim
14-12-11, 14:57
Een beschamende vertoning van Nederland. Een directe dreiging in de richting van mensen die de walvis willen beschermen.

Volgens mij een waarschuwing jegens zowel de jagers als de beschermers.

Van een paar jagers en wat Sea Shepherds naar de bodem van de Zuidelijke IJszee wordt in mijn opinie de wereld geen mindere plaats.

Eric de Blois
14-12-11, 15:08
Volgens mij een waarschuwing jegens zowel de jagers als de beschermers. .

Ja ja. Het is gewoon een dreiging aan het adres van Sea Shepherd. Want die beginnen immers, niet die walvisjagers. Dat betekent vrij vertaald, dat actie dus niet meer mogelijk is. Dus wie profiteert daarvan? Juist, de jagers.


Van een paar jagers en wat Sea Shepherds naar de bodem van de Zuidelijke IJszee wordt in mijn opinie de wereld geen mindere plaats.

Oh zo. Nou ik zie toch liever die vissers verdrinken. Die zijn de oorzaak. De meeste landen (westerse landen) zijn tegen de jacht. Maar daar heeft japan totaal maling aan. Geen harde woorden in de richting van de jacht.

Nederland steunt daarmee de walvisjacht. Zo kan dat door japan worden uitgelegd. Nederland zegt niet keihard: stop de jacht!

Soldim
14-12-11, 16:17
Ja ja. Het is gewoon een dreiging aan het adres van Sea Shepherd. Want die beginnen immers, niet die walvisjagers. Dat betekent vrij vertaald, dat actie dus niet meer mogelijk is. Dus wie profiteert daarvan? Juist, de jagers.


Tsja, daar moeten die zich dan maar bij neerleggen.



Oh zo. Nou ik zie toch liever die vissers verdrinken. Die zijn de oorzaak. De meeste landen (westerse landen) zijn tegen de jacht. Maar daar heeft japan totaal maling aan. Geen harde woorden in de richting van de jacht.


Japan doet wat het zelf wil. Ik waag te betwijfelen of Nederland onder dergelijke omstandigheden anders zou handelen.



Nederland steunt daarmee de walvisjacht. Zo kan dat door japan worden uitgelegd. Nederland zegt niet keihard: stop de jacht!

Volgens mij drong Verhagen er een tijd geleden nog op aan dat Japan met de walvisvangst voor welke doeleinden daan ook stopt. Volgens mij is dat in de diplomatiek vrij duidelijk en hard. Japan antwoord daar dan weer, in diplomatieke termen 'bemoei je met je eigen zaken' op.

'k Vraag me dan weer af, is een walvis echt zieliger als een kip?

Eric de Blois
14-12-11, 16:36
Tsja, daar moeten die zich dan maar bij neerleggen.

Japan doet wat het zelf wil. Ik waag te betwijfelen of Nederland onder dergelijke omstandigheden anders zou handelen.

Oh, ik denk dat Sea Shepherd gewoon vrolijk doorgaat, ondanks de dreigende taal uit nederland. Misschien nog wel harder. Ik heb daar wel bewondering voor. Geweld is nog het enige middel dat rest.


Volgens mij drong Verhagen er een tijd geleden nog op aan dat Japan met de walvisvangst voor welke doeleinden dan ook stopt. Volgens mij is dat in de diplomatiek vrij duidelijk en hard. Japan antwoord daar dan weer, in diplomatieke termen 'bemoei je met je eigen zaken' op.

Ach, 'aandringen' is ook niet zo dreigend. Nederland is klein, Sea Shepherd nog veel kleiner. Het kan dus wel, als je maar durft. Of het helpt is een tweede. Toch heeft Sea Shepherd de woede gewekt van nederland. Nederland kiest er voor het ongevaarlijke Sea Shepherd aan te vallen en niet het grote japan. Nederland is niet meer wat het geweest is. Zo werd ook de abortusboot stevig aangepakt na druk van 'buiten'. Schijtluizen zijn het. Onder druk van china heeft nederland ook ooit afgezien van de levering van duikboten aan taiwan. Vervangende orders zijn nooit geplaatst door china, nou ja, een paar fokkers. Dat stelde niets voor in geld uitgedrukt.


'k Vraag me dan weer af, is een walvis echt zieliger als een kip?

Oh dat zeker niet. Volume mag natuurlijk geen rol spelen. Het gaat hier denk ik om de zeldzaamheid. Dat heeft natuurlijk niets met zielig te maken.

rbn
14-12-11, 17:25
Ja ja. Het is gewoon een dreiging aan het adres van Sea Shepherd.

en dat terwijl sea shepherd in haar recht staat op te treden tegen deze illegale walvisjacht..

rbn
14-12-11, 17:28
Wie de veiligheid in gevaar brengt, kan worden aangeklaagd, benadrukken Nederland, de VS, Australië en Nieuw-Zeeland.


laat nederland eerst maar eens japan aanklagen wegens het vermoorden van walvissen..

Max Stirner
14-12-11, 19:06
'k Vraag me dan weer af, is een walvis echt zieliger als een kip?


Het betreft zoogdieren die in gezinsverbanden leven, een zeer complexe taal 'spreken', een geheugen hebben ..... kortom: hyperintelligent zijn.

Dus ja, het is zieliger dan een kip en wij - arrogante apen - hebben eigenlijk niet het morele recht om dergelijke schepsels een harpoen door hun hersenen te jagen

mark61
14-12-11, 20:14
Het betreft zoogdieren die in gezinsverbanden leven, een zeer complexe taal 'spreken', een geheugen hebben ..... kortom: hyperintelligent zijn.

Ja, dat zijn duidelijk geen moslims.

Ik begrijp dat hyperintelligente wezens meer recht op leven hebben dan niet-hyperintelligente kipfilets. Boeiend standpunt.

Wat is toch dat verband tussen van dieren zwijmelen en moslims haten? Brigitte Bardot, Alain Delon...

H.P.Pas
14-12-11, 20:27
Wat is toch dat verband tussen van dieren zwijmelen en moslims haten?

Indeed, sentimentality is merely the bank holiday of cynicism. --Oscar Wilde

mark61
14-12-11, 20:31
Indeed, sentimentality is merely the bank holiday of cynicism. --Oscar Wilde

Ja, dat is een slimme. Maar dit specifieke verband verklaart het daarmee niet.

Ik vraag me af. Hele volksstammen wegzetten als inferieur, en dan hete tranen schreien over poezelige diersoorten ver hier vandaan.

Zeehondjes, alla. Die zwarte ogen en dan dat contrast tussen het rode bloed en de onschuldig roomwitte pels...

Maar walvissen...het zal zijn dat die lelijke Jappen het doen. Over lelijke IJslanders hoor je zelden wat :cheefbek:

Die miljoenen goedkope varkens en kippen vallen daar opeens bij in het niet. Leed kan je zeker niet optellen. Of zijn blanken exempt van deze morele verontwaardiging?

Max Stirner
14-12-11, 21:11
Ja, dat zijn duidelijk geen moslims.

Ik begrijp dat hyperintelligente wezens meer recht op leven hebben dan niet-hyperintelligente kipfilets. Boeiend standpunt.

Wat is toch dat verband tussen van dieren zwijmelen en moslims haten? Brigitte Bardot, Alain Delon...



Ga jij dan maar lekker verdedigen dat je een hond net zo makkelijk zou doodtrappen als een mier.

Je kan van dieren houden en de islam tegelijkertijd een k*treligie vinden. Waarom zou dat eigenlijk niet kunnen ?

mark61
14-12-11, 21:19
Ga jij dan maar lekker verdedigen dat je een hond net zo makkelijk zou doodtrappen als een mier.

Het concept zou bij mij niet eens opkomen. Daar moet je M S voor zijn.

Maar ik begrijp dat je een Jain (http://en.wikipedia.org/wiki/Jainism#Vegetarianism)bent? Masha'a'llah. Er is net een grote tempel bij Antwerpen geopend.

Soldim
15-12-11, 09:10
Het betreft zoogdieren die in gezinsverbanden leven, een zeer complexe taal 'spreken', een geheugen hebben ..... kortom: hyperintelligent zijn.


Ik heb ooit buren gehad die in gezinsverband leefden, een dialect spraken dat in ieder geval complex genoeg was om door mij niet begrepen te worden. Zorgvuldige observatie destijds doet me sterk vermoeden dat ze een geheugen hadden. 'Hyperintelligent' is een begrip dat ik in verband met die buren nooit heb horen beziggen, zelfs niet door reclassatie medewerkers die toch het beste met hen voor hadden.



Dus ja, het is zieliger dan een kip


Hmm, dat volgt voor mij niet zo duidelijk uit het voorgaande. (Vermeende) intelligentie is bepalend voor de zieligheids-graad? Aaibaarheids factor (ik heb, eerlijk is eerlijk, nog nooit een walvis geaaid)? Uniekheid? Of gewoon de gril van de dag?

Persoonlijk, het zal je niet verbazen, denk ik dat het laatste het zwaarst meeweegt.



en wij - arrogante apen - hebben eigenlijk niet het morele recht om dergelijke schepsels een harpoen door hun hersenen te jagen

Moreel recht -- dat is een interessant begrip en zou fascinerende discussies op kunnen leveren. Allas, de kans dat zo'n interessante discussie hier opduikt is net zo klein als de kans dat een blauwe vinv is opduikt in het IJselmeer.

Max Stirner
15-12-11, 09:11
Maar ik begrijp dat je een Jain (http://en.wikipedia.org/wiki/Jainism#Vegetarianism)bent? Masha'a'llah. Er is net een grote tempel bij Antwerpen geopend.



- Nee denk het niet, want vind het zieliger voor een walvis dan voor een bromvlieg of een aardappel. Vind die Jainistiërs verder natuurlijk op zich wel sympathiek


Om even terug te komen op je vorige vraag:

Misschien draagt het antropo-centrische wereldbeeld van bepaalde religies/gelovigen ook wel bij aan het gebrek aan sympathie dat sommige dierenliefhebbers voelen voor de sprookjes waarin zij geloven.

En als die sprookjes dan ook nog eens gebruikt worden als smoesje om dieren te martelen, voel ik zelfs nóg iets minder sympathie

Zo verbazingwekkend lijkt me dat toch nu ook weer niet.


(dat jij dat vertaalt als ' het als inferieur wegzetten van hele volksstammen' is jouw probleem & ben ik van je gewend)

knuppeltje
15-12-11, 10:33
Ga jij dan maar lekker verdedigen dat je een hond net zo makkelijk zou doodtrappen als een mier.

Nu je het zegt, er zijn streken waar het heel normaal is om honden te eten. De manier van slachten van die beesten voldoet in de verste verte niet aan onze normen, gewoon knuppel en of mes, en een roesje vooraf is er echt niet bij, en het gebeurt op grote schaal. Vele duizenden honden per jaar.

Cavia's ook al zo'n geliefd beestje voor de stoofpot in bepaalde streken. Die hebben dan weer wel het geluk dat ze voor ze in die stoofpot belanden geen honger hoeven te lijden en lekker door kinderen vertroeteld worden, wat dezelfde kinderen dan weer helemaal niet belet om ze ook mee op te eten. Vele duizenden cavia's, allemaal eerst lekker vertroeteld en vetgemest, en dan opeens een mes in de keel of een knuppel tegen de kop.

Maar het ergste zijn de dieren zelf. En die gebruiken bij hun moordpartijen de meest ingenieuze trucks. Als je het nooit eerder hebt gezien of er over gelezen, dan sta je werkelijk perplex bij het zien ervan. Markus Bennemann schreef er een prachtig boek over, 'In het heetst van de strijd'.

Maar tja, bij in full hd opgenomen en uitgezonden door Nat Geo Wild of Animal Planet van die moordpartijen is het wel lekker zwijmelen natuurlijk, ook al dreigen verschillende van die opgenomen diersoorten binnenkort uit te sterven door menselijk handelen. Over hypocrisie gesproken.

En ja, elke bioloog kan jou uitleggen hoe intelligent mieren zijn, en hoe enorm belangrijk ze zijn voor de natuur in bossen.

mark61
15-12-11, 12:31
Ga jij dan maar lekker verdedigen dat je een hond net zo makkelijk zou doodtrappen als een mier.

Je kan van dieren houden en de islam tegelijkertijd een k*treligie vinden. Waarom zou dat eigenlijk niet kunnen ?

De vraag was naar het verband. Ben je weer achterlijk aan het doen, zonder vraagteken.

Ik had het over moslims, mensen haten. Dat is wat jij doet. Je verpakt het heel salonfähig in iets tegen een abstract ding hebben.

Dus: waarom haten sentimentele dierenbeschermers vaak moslims? Wat is dat in jouw hoofd dat een verband legt tussen het een en het ander? Moslims zijn minder dan dieren?

En waarom ben je daar niet eerlijk in? Je mag dat gewoon zeggen hoor.

Waarom wil jij eigenlijk honden doodtrappen? Wat heb jij voor zieke geest?

mark61
15-12-11, 12:36
- Nee denk het niet, want vind het zieliger voor een walvis dan voor een bromvlieg of een aardappel. Vind die Jainistiërs verder natuurlijk op zich wel sympathiek

'Zielig' is voor jou een morele categorie? Ik zou eerder zeggen dat het een vorm van hysterie was. Maar ik had het dus over miljoenen varkens en kippen. Dat vind jij dus minder erg dan een paar honderd walvissen, want die zijn hyperintelligent.

Jij bent dus een dierennazi :hihi: Je vindt bepaalde soorten 'hoger', die verdienen bescherming, de rest niet.

Je bent nog een griezeliger ventje dan ik al dacht.


Misschien draagt het antropo-centrische wereldbeeld van bepaalde religies/gelovigen ook wel bij aan het gebrek aan sympathie dat sommige dierenliefhebbers voelen voor de sprookjes waarin zij geloven.

:haha: Jij wou beweren dat uitgerekend jij, het meest egoïstische varken, niet antropocentrisch bent? Te bespottelijk voor woorden.


En als die sprookjes dan ook nog eens gebruikt worden als smoesje om dieren te martelen, voel ik zelfs nóg iets minder sympathie

Jij leeft zelf in een sprookjeswereld van überdieren en unterdieren, en frankly, van übermenschen als jij en untermenschen als moslims en linkschen.

Martelen, man hou op met je sentimentele goebbelsspeak. Misschien is dat het verband. Het verlangen naar schmieren.


Zo verbazingwekkend lijkt me dat toch nu ook weer niet.

Ja, wel. Waarom haat je moslims en kippen, en vereer je walvissen? Japanners zijn geen moslims.

Intussen hoor ik jou en al die anderen nooit over de bio-industrie. Jullie willen moslimbashen, geef dat gewoon toe, achterbaks vollek.


(dat jij dat vertaalt als ' het als inferieur wegzetten van hele volksstammen' is jouw probleem & ben ik van je gewend)

Eerst jarenlang vals en achterbaks liegen over moslims, en dan weer ontkennen dat je van moslims walgt.

Je bent echt het meest walgelijke sujet dat ik ooit ben tegengekomen. Bij de KKK of de NSDAP ontkennen ze hun haat tenminste niet.

De ongehoorde schijnheiligheid.

En dat alleen maar omdat je isjoes hebt met je linkse ouders :jammer:

A_K_A
15-12-11, 12:38
Ik vraag me af hoe walvis smaakt. Beetje wild denk ik.

H.P.Pas
15-12-11, 14:05
Je bent echt het meest walgelijke sujet dat ik ooit ben tegengekomen.

:jammer: Beetje over the top.

Een onaangenaam mens in de Haarlemmerhout (http://cf.hum.uva.nl/dsp/ljc/beets/camera5.html):


Hij was alleen maar hatelijk, en zulks deels uit gewoonte, deels uit een diepe en misschien voor hem zelf verborgen jaloezie. Hij was in 't geheel geen kniezer, altijd vrolijk gestemd en de vrolijkheid beminnende; maar hij scheen er een genoegen in te vinden zijn vrienden kleine grieven aan te doen, en niet alleen zijn vrienden, maar in het algemeen de onschuldigste mensen van de wereld. Een opvoeding boven zijn stand had hem, geloof ik, die lompe aanmatiging gegeven; en overstandige ouders hadden hem te vroeg er aan gewend om zijn jong oordeel over een iegelijk, die hun huis bezocht, met toejuiching te zien ontvangen. Van daar dat hij niets had van die kiese terughoudendhende schroom, die even bang is om te beledigen als om beledigd te worden; niets van die zachte humaniteit, die men, ondanks alle gezag van spreuken als 'Ingenuas dedicisse fideliter artes' etc., nog veel beter van zijn moeder kan overnemen, dan uit de klassieke literatuur halen. Trouwens hij verstond maar zeer weinig Latijn.

Komt meer in de richting.

mark61
15-12-11, 14:18
Ja papa :)

Max Stirner
15-12-11, 16:08
Nu je het zegt, er zijn streken waar het heel normaal is om honden te eten. De manier van slachten van die beesten voldoet in de verste verte niet aan onze normen, gewoon knuppel en of mes, en een roesje vooraf is er echt niet bij, en het gebeurt op grote schaal. Vele duizenden honden per jaar.

Cavia's ook al zo'n geliefd beestje voor de stoofpot in bepaalde streken. Die hebben dan weer wel het geluk dat ze voor ze in die stoofpot belanden geen honger hoeven te lijden en lekker door kinderen vertroeteld worden, wat dezelfde kinderen dan weer helemaal niet belet om ze ook mee op te eten. Vele duizenden cavia's, allemaal eerst lekker vertroeteld en vetgemest, en dan opeens een mes in de keel of een knuppel tegen de kop.

Maar het ergste zijn de dieren zelf. En die gebruiken bij hun moordpartijen de meest ingenieuze trucks. Als je het nooit eerder hebt gezien of er over gelezen, dan sta je werkelijk perplex bij het zien ervan. Markus Bennemann schreef er een prachtig boek over, 'In het heetst van de strijd'.

Maar tja, bij in full hd opgenomen en uitgezonden door Nat Geo Wild of Animal Planet van die moordpartijen is het wel lekker zwijmelen natuurlijk, ook al dreigen verschillende van die opgenomen diersoorten binnenkort uit te sterven door menselijk handelen. Over hypocrisie gesproken.

En ja, elke bioloog kan jou uitleggen hoe intelligent mieren zijn, en hoe enorm belangrijk ze zijn voor de natuur in bossen.


Bedoelde te zeggen :

Dat ik waarschijnlijk met iedere voetstap per ongeluk een mier verpulver, daar lig ik om heel eerlijk te zijn niet wakker van; als ik mijn hond moet laten inslapen bij de dierenarts, lig ik daar wel wakker van.

Dus maak ik klaarblijkelijk een onderscheid tussen beide dieren & denk dat dit uiteindelijk gebaseerd is op hun intelligentie, hun grootte en hun 'herkenbaarheidsfactor'

Max Stirner
15-12-11, 16:11
'zielig' is voor jou een morele categorie? Ik zou eerder zeggen dat het een vorm van hysterie was. Maar ik had het dus over miljoenen varkens en kippen. Dat vind jij dus minder erg dan een paar honderd walvissen, want die zijn hyperintelligent.

Jij bent dus een dierennazi :hihi: Je vindt bepaalde soorten 'hoger', die verdienen bescherming, de rest niet.

Je bent nog een griezeliger ventje dan ik al dacht.



:haha: Jij wou beweren dat uitgerekend jij, het meest egoïstische varken, niet antropocentrisch bent? Te bespottelijk voor woorden.


Jij leeft zelf in een sprookjeswereld van überdieren en unterdieren, en frankly, van übermenschen als jij en untermenschen als moslims en linkschen.

Martelen, man hou op met je sentimentele goebbelsspeak. Misschien is dat het verband. Het verlangen naar schmieren.



Ja, wel. Waarom haat je moslims en kippen, en vereer je walvissen? Japanners zijn geen moslims.

Intussen hoor ik jou en al die anderen nooit over de bio-industrie. Jullie willen moslimbashen, geef dat gewoon toe, achterbaks vollek.



Eerst jarenlang vals en achterbaks liegen over moslims, en dan weer ontkennen dat je van moslims walgt.

Je bent echt het meest walgelijke sujet dat ik ooit ben tegengekomen. Bij de kkk of de nsdap ontkennen ze hun haat tenminste niet.

De ongehoorde schijnheiligheid.

En dat alleen maar omdat je isjoes hebt met je linkse ouders :jammer:



:)


...

H.P.Pas
15-12-11, 16:15
Bedoelde te zeggen :

Dat ik waarschijnlijk met iedere voetstap per ongeluk een mier verpulver, daar lig ik om heel eerlijk te zijn niet wakker van; als ik mijn hond moet laten inslapen bij de dierenarts, lig ik daar wel wakker van.

Dus maak ik klaarblijkelijk een onderscheid tussen beide dieren & denk dat dit uiteindelijk gebaseerd is op hun intelligentie, hun grootte en hun 'herkenbaarheidsfactor'

Dat zou kloppen als je er ook van wakker zou liggen als ik mijn hond moest laten inslapen.
Wat ik betwijfel.

Max Stirner
15-12-11, 16:19
Dat zou kloppen als je er ook van wakker zou liggen als ik mijn hond moest laten inslapen.
Wat ik betwijfel.


OK, ander voorbeeld :

Als mijn goudvis overlijdt, vind ik dat minder erg dan als ik mijn hond moeten laten inslapen.

H.P.Pas
15-12-11, 16:31
OK, ander voorbeeld :

Als mijn goudvis overlijdt, vind ik dat minder erg dan als ik mijn hond moeten laten inslapen.

Maar erger als dan ik mijn hond moet laten inslapen. :)

Max Stirner
15-12-11, 16:51
Maar erger als dan ik mijn hond moet laten inslapen. :)

(Als dat al zo is: )

Dat heeft niet zozeer met de 'waardeverhouding' (om maar even in Nazi-termen te blijven) hond <-> goudvis te maken, meer met het feit dat ik jou en je hond niet gekend heb, dat jouw hond verder van mijn bed is dan mijn goudvis

Zo-iets als:

'Er vielen 279 doden bij het ongeluk, er waren [gelukkig] geen Nederlanders onder de slachtoffers'

rbn
15-12-11, 17:52
OK, ander voorbeeld :

Als mijn goudvis overlijdt, vind ik dat minder erg dan als ik mijn hond moeten laten inslapen.

goudvissen in een vissekom hebben een hondenleven.. die kunnen maar beter zo snel mogelijk komen te overlijden..

snap trouwens niet waarom mensen het altijd maar hebben over het laten inslapen van dieren.. zeg dan gewoon vermoorden..

rbn
15-12-11, 17:53
Maar erger als dan ik mijn hond moet laten inslapen. :)

minder erg als dat ze jou moeten laten inslapen. :)

Max Stirner
15-12-11, 18:12
goudvissen in een vissekom hebben een hondenleven.. die kunnen maar beter zo snel mogelijk komen te overlijden..

snap trouwens niet waarom mensen het altijd maar hebben over het laten inslapen van dieren.. zeg dan gewoon vermoorden..



Heb trouwens wel eens gehoord dat goudvissen een geheugen van maar 1 seconde hebben:

.... dus na 1 seconden niet meer weten dat ze net tegen de rand van de kom zijn opgezwommen en dus ook niet claustrofobisch worden in zo'n kleine ruimte


(zal wel een smoesje van de goudvissenkom-maffia zijn, maar wel goed bedacht ... )

Slinger
15-12-11, 18:13
'Zielig' is voor jou een morele categorie? Ik zou eerder zeggen dat het een vorm van hysterie was. Maar ik had het dus over miljoenen varkens en kippen. Dat vind jij dus minder erg dan een paar honderd walvissen, want die zijn hyperintelligent.

Jij bent dus een dierennazi :hihi: Je vindt bepaalde soorten 'hoger', die verdienen bescherming, de rest niet.

Je bent nog een griezeliger ventje dan ik al dacht.



:haha: Jij wou beweren dat uitgerekend jij, het meest egoïstische varken, niet antropocentrisch bent? Te bespottelijk voor woorden.


Jij leeft zelf in een sprookjeswereld van überdieren en unterdieren, en frankly, van übermenschen als jij en untermenschen als moslims en linkschen.

Martelen, man hou op met je sentimentele goebbelsspeak. Misschien is dat het verband. Het verlangen naar schmieren.



Ja, wel. Waarom haat je moslims en kippen, en vereer je walvissen? Japanners zijn geen moslims.

Intussen hoor ik jou en al die anderen nooit over de bio-industrie. Jullie willen moslimbashen, geef dat gewoon toe, achterbaks vollek.



Eerst jarenlang vals en achterbaks liegen over moslims, en dan weer ontkennen dat je van moslims walgt.

Je bent echt het meest walgelijke sujet dat ik ooit ben tegengekomen. Bij de KKK of de NSDAP ontkennen ze hun haat tenminste niet.

De ongehoorde schijnheiligheid.

En dat alleen maar omdat je isjoes hebt met je linkse ouders :jammer:

Gaat weer lekker!

H.P.Pas
15-12-11, 21:07
minder erg als dat ze jou moeten laten inslapen. :)

Weet ik niet, dat moet Max zeggen. :boer:

Kortman
15-12-11, 21:41
Ja, dat zijn duidelijk geen moslims.

Ik begrijp dat hyperintelligente wezens meer recht op leven hebben dan niet-hyperintelligente kipfilets. Boeiend standpunt.

Wat is toch dat verband tussen van dieren zwijmelen en moslims haten? Brigitte Bardot, Alain Delon...

Ook hier gaat het om een bedreigde diersoort ,ogen schijnlijk zijn er genoeg maar dit zegt genoeg :

Geschat wordt dat tijdens de walvisjacht ongeveer 250.000 bultruggen zijn gedood.
Naar schatting leefden er in 1966, toen de jacht werd verboden, nog slechts 1400 dieren. In 2008 werd bekend gemaakt dat hun aantal in de noordelijke Stille Oceaan weer was aangegroeid tot bijna 20.000 dieren.

Kortman
15-12-11, 21:48
Dat zou kloppen als je er ook van wakker zou liggen als ik mijn hond moest laten inslapen.
Wat ik betwijfel.

OOk dat ligt er aan , als ik elke dag jou tegenkom als jij , je hond uit laat dan ken ik jou huisdier ,ik zou dan ook begaan zijn als je dehond moest laten in slapen.
FF een voorbeeld : ik lees de overlijdens advertentie in de krant en mevr huppeldepup uit A,dam is overleden ; dan ben je er niet mee begaan.
Maar als het je oude klasgenoot zou zijn dan sta je er toch ff bij stil
of niet soms ?

Max Stirner
16-12-11, 00:11
Weet ik niet, dat moet Max zeggen. :boer:


Max heeft eigenlijk helemaal geen goudvis ..... dus dat scheelt, hoeft ie ook geen moeilijke vragen te beantwoorden

:tik:

H.P.Pas
16-12-11, 00:43
Max heeft eigenlijk helemaal geen goudvis .....


Dat is het probleem niet. Max voelt zich in troebel water beter op zijn gemak.

Overigens heb ik wel een een goudvissenkom in een parkvijver geleegd, waarna de goudvissen nog een half uur lang rondjes bleven zwemmen. Dat 1 minuut-geheugenverhaal lijkt me daarom onwaarschijnlijk.

Kortman
16-12-11, 00:46
Max heeft eigenlijk helemaal geen goudvis ..... dus dat scheelt, hoeft ie ook geen moeilijke vragen te beantwoorden

:tik:

:engel:hahahaha

Max Stirner
16-12-11, 01:02
Dat is het probleem niet. Max voelt zich in troebel water beter op zijn gemak.

Overigens heb ik wel een een goudvissenkom in een parkvijver geleegd, waarna de goudvissen nog een half uur lang rondjes bleven zwemmen. Dat 1 minuut-geheugenverhaal lijkt me daarom onwaarschijnlijk.



1 seconde. Mij ook.

knuppeltje
16-12-11, 09:39
Bedoelde te zeggen :

Dat ik waarschijnlijk met iedere voetstap per ongeluk een mier verpulver, daar lig ik om heel eerlijk te zijn niet wakker van; als ik mijn hond moet laten inslapen bij de dierenarts, lig ik daar wel wakker van.

Dus maak ik klaarblijkelijk een onderscheid tussen beide dieren & denk dat dit uiteindelijk gebaseerd is op hun intelligentie, hun grootte en hun

'herkenbaarheidsfactor'

Uit je nek kletsen, zul je bedoelen zeker.

Tja, die zijn er zeer veel? Opoe laten inslapen geen probleem, maar de hond is veel moeilijker.

Ik vrees niet op jouw intelligentie. Daarbij zijn mieren veel nuttiger voor het ecosysteem dan al die strontfabrieken op vier poten die onze stoepen vol schijten, waarvoor de voedselproductie in vele ontwikkelingslanden voor veel teveel en verkeerde monocultuur zorgt, en die wij met onze gekte tot onze meest geliefde huisdieren bestempelen en er zeer vaak ook heel seniel mee omgaan.

Nee, aaibaarheidsfactor. Als jij je herkent in een hond, dan is wat jou betreft de hele evolutie een farce geweest.

knuppeltje
16-12-11, 09:50
Heb trouwens wel eens gehoord dat goudvissen een geheugen van maar 1 seconde hebben:

(zal wel een smoesje van de goudvissenkom-maffia zijn, maar wel goed bedacht ... )

Het kunnen er 2 à 3 zijn, misschien vier. Vandaar dat vissen in een aquarium inderdaad een veel rustiger gedrag vertonen dan zoogdieren in een kooi die alsmaar op en neer drentelen langs de tralies.

Het is dus geen smoesje van de goudvissenlobby, ook al vind ik één zo'n goudvisje in een kommetje maar een zielig gedoe van die goudviskomhouder. Dat beestje verveelt zich ongetwijfeld stierlijk.

rbn
16-12-11, 14:04
Uit je nek kletsen, zul je bedoelen zeker.

Tja, die zijn er zeer veel? Opoe laten inslapen geen probleem, maar de hond is veel moeilijker.

Ik vrees niet op jouw intelligentie. Daarbij zijn mieren veel nuttiger voor het ecosysteem dan al die strontfabrieken op vier poten die onze stoepen vol schijten, waarvoor de voedselproductie in vele ontwikkelingslanden voor veel teveel en verkeerde monocultuur zorgt, en die wij met onze gekte tot onze meest geliefde huisdieren bestempelen en er zeer vaak ook heel seniel mee omgaan.

Nee, aaibaarheidsfactor. Als jij je herkent in een hond, dan is wat jou betreft de hele evolutie een farce geweest.

vertel tegen een willekeurig iemand dat je een mier en een hond dood hebt geslagen.. zul je zien dat de ander een mierenleven beduidend lager inschat dan dat van een hond.. zelfs al voeg je er aan toe dat honden de boel onderschijten terwijl mieren nuttiger zijn voor het ecosysteem en ook nog eens intelligente en hardwerkende dieren zijn.. bijna geen mens zal een mier gelijkstellen aan een hond..

knuppeltje
16-12-11, 14:20
..zelfs al voeg je er aan toe dat honden de boel onderschijten terwijl mieren nuttiger zijn voor het ecosysteem en ook nog eens intelligente en hardwerkende dieren zijn..

En ook nog eens kunnen praten natuurlijk. :stout:

rbn
16-12-11, 14:20
Het kunnen er 2 à 3 zijn, misschien vier. Vandaar dat vissen in een aquarium inderdaad een veel rustiger gedrag vertonen dan zoogdieren in een kooi die alsmaar op en neer drentelen langs de tralies.

Het is dus geen smoesje van de goudvissenlobby, ook al vind ik één zo'n goudvisje in een kommetje maar een zielig gedoe van die goudviskomhouder. Dat beestje verveelt zich ongetwijfeld stierlijk.

de expressie van een vis is anders dan die van een zoogdier..

het lijkt me tegenstrijdig dat een vis rustiger verdrag vertoont dan een zoogdier omwille van een korter geheugen bij vissen.. dan zou een goudvis juist onrustiger gedrag moeten vertonen.. immers, de vis raakt dan om de 2 tot 3 seconden iedere keer weer opnieuw in paniek dat het opgesloten zit..

knuppeltje
16-12-11, 14:22
het lijkt me tegenstrijdig dat een vis rustiger verdrag vertoont dan een zoogdier omwille van een korter geheugen bij vissen.. dan zou een goudvis juist onrustiger gedrag moeten vertonen.. immers, de vis raakt dan om de 2 tot 3 seconden iedere keer weer opnieuw in paniek dat het opgesloten zit..

Kijk eens naar een aquarium en naar een kooi met leeuwen.

rbn
16-12-11, 14:22
En ook nog eens kunnen praten natuurlijk. :stout:

krijg ineens een flashback naar charlus..

knuppeltje
16-12-11, 14:26
krijg ineens een flashback naar charlus..

Waar zou die weer gebleven zijn?

rbn
16-12-11, 14:29
Kijk eens naar een aquarium en naar een kooi met leeuwen.

alsof vissen dezelfde expressie hebben als leeuwen..

maar je hebt gelijk hoor.. leeuwen in een kooi zijn zéér onrustig:

http://weblogs.ryerson.ca/roller/f08jrn112s021/resource/lions.jpg


http://www.worldwideexperience.com/blog/wp-content/uploads/2011/10/lion.png

http://www.almasryalyoum.com/en/sites/default/files/imagecache/highslide_zoom/photo/2011/07/16/5586/lions_in_a_cage_in_the_eastern_part_of_the_park640 .jpg

knuppeltje
17-12-11, 10:45
maar je hebt gelijk hoor.. leeuwen in een kooi zijn zéér onrustig:

Tja, van al dat op en neer geloop langs die tralies worden ook leeuwen wel eens moe en slaperig. Maar om dat op en neer geloop van dieren langs die tralies te vermijden hebben de dierentuinen niet voor niets gezorgd dat de leefruimte voor dieren in dierentuinen steeds groter is geworden, en de tralies veelal vervangen zijn door anderssoortige afscheidingen. Het was allemaal veel te zielig voor die beesten, en het publiek vond het uiteindelijk ook maar niets.

Bij circussen is er nog steeds een heel andere situatie.

Universiteit Wageningen toont dierenleed in circussen aan - Wilde Dieren de Tent Uit, voor een circus zonder wilde dieren (http://www.wildedierendetentuit.nl/bibliotheek/onderzoek-naar-circusdieren)