PDA

Bekijk Volledige Versie : Tientallen doden in IRAK na vertrek van de AMERIKANEN



Kortman
23-12-11, 00:30
Niet te geloven , Moslims roeien elkaar uit en niet alleen in IRAK !
Ook elders op de Wereld gaat het gewoon door o.a Afghanistan , Pakistan ,Syrie enz enz
Bron:

22-12-11 (10:28) Zwaarste aanslag in maanden doodt 57 mensen in Bagdad (De Volkskrant)
22-12-11 (10:18) Zwaarste aanslag in maanden doodt 57 mensen in Bagdad (Algemeen Dagblad)
22-12-11 (10:17) Zwaarste aanslag in maanden doodt 57 mensen in Bagdad (Het Parool)
22-12-11 (09:43) Zeker 40 doden door reeks aanslagen in Bagdad (De Volkskrant)
22-12-11 (09:32) Zeker 40 doden door reeks aanslagen in Bagdad (Algemeen Dagblad)
22-12-11 (09:31) Zeker 40 doden door reeks aanslagen in Bagdad (Het Parool)
22-12-11 (09:29) Doden door serie aanslagen in Bagdad (NU.nl)
22-12-11 (09:23) Aanslagen in Bagdad (De Telegraaf)
22-12-11 (08:54) Video: Golf bloedige bomaanslagen in Bagdad (DePers)
22-12-11 (08:37) Aanslagen Bagdad eisen tientallen levens (DePers)

Intens :droef:

Kortman
23-12-11, 01:46
Tja het valt ook niet mee om ,, ook eens een hand in eigen boezem te steken,,

over verzwijgen gesproken ik bedoel maar (lol) .

BoerHarms
23-12-11, 04:11
Niet te geloven , Moslims roeien elkaar uit en niet alleen in IRAK !
Ook elders op de Wereld gaat het gewoon door o.a Afghanistan , Pakistan ,Syrie enz enz
Bron:

22-12-11 (10:28) Zwaarste aanslag in maanden doodt 57 mensen in Bagdad (De Volkskrant)
22-12-11 (10:18) Zwaarste aanslag in maanden doodt 57 mensen in Bagdad (Algemeen Dagblad)
22-12-11 (10:17) Zwaarste aanslag in maanden doodt 57 mensen in Bagdad (Het Parool)
22-12-11 (09:43) Zeker 40 doden door reeks aanslagen in Bagdad (De Volkskrant)
22-12-11 (09:32) Zeker 40 doden door reeks aanslagen in Bagdad (Algemeen Dagblad)
22-12-11 (09:31) Zeker 40 doden door reeks aanslagen in Bagdad (Het Parool)
22-12-11 (09:29) Doden door serie aanslagen in Bagdad (NU.nl)
22-12-11 (09:23) Aanslagen in Bagdad (De Telegraaf)
22-12-11 (08:54) Video: Golf bloedige bomaanslagen in Bagdad (DePers)
22-12-11 (08:37) Aanslagen Bagdad eisen tientallen levens (DePers)

Intens :droef:


helaas zal de lijst blijven groeien

knuppeltje
23-12-11, 08:34
helaas zal de lijst blijven groeien

Volgens sommigen hier is het nu in Irak voor de meeste mensen veel veiliger dan onder Sadam. Ik heb altijd gezegd dat na het terugtrekken van de Amerikanen, bijltjesdag pas echt gaat beginnen. Helaas ziet het er dus daar naar uit.

koeskoesje
23-12-11, 08:45
Verantwoordelijkheid zal blijven liggen bij de VS en iedereen die hun hierbij steunen; zij hebben deze kankerzooi op hun naam.

Als ik mijn laptop in goede staat uitleen en ik krijg hem terug met virussen en butsen is het duidelijk wie de hoofdschuldie hiervan is.

Max Stirner
23-12-11, 09:34
Verantwoordelijkheid zal blijven liggen bij de VS en iedereen die hun hierbij steunen; zij hebben deze kankerzooi op hun naam.

Als ik mijn laptop in goede staat uitleen en ik krijg hem terug met virussen en butsen is het duidelijk wie de hoofdschuldie hiervan is.


Ofwel:

'Zonder moordlustige dictator om ze een beetje in toom te houden, kan je verwachten dat ze elkaar als dolle honden gaan afmaken'.


Je lijkt niet zo'n hoge pet op te hebben van de Irakezen

super ick
23-12-11, 10:24
Tja het valt ook niet mee om ,, ook eens een hand in eigen boezem te steken,,

over verzwijgen gesproken ik bedoel maar (lol) .

Ja wat een lol. Een aanslag met 70 doden om je punt te maken?
Welk punt eigenlijk?

Wat is 'eigen boezem' is deze? Bedoel je hiermee dat iedere moslim schuld heeft aan deze aanslagen?

Hutu's en Tutsies hebben elkaar ook afgeslacht. Dat waren geen moslims. Moeten de atheisten nu de hand in 'eigen boezem' steken?

BoerHarms
23-12-11, 10:27
Verantwoordelijkheid zal blijven liggen bij de VS en iedereen die hun hierbij steunen; zij hebben deze kankerzooi op hun naam.

Als ik mijn laptop in goede staat uitleen en ik krijg hem terug met virussen en butsen is het duidelijk wie de hoofdschuldie hiervan is.

Je moet je laptop ook niet uitlenen,

tenzij iemand hoort dat je laptop vol met virussen zit en die iemand probeert je laptop te schonen, maar je heb geen geduld en wil voordat de laptop verschoont is van alle virussen en trojans je laptop terug, ja, dan bestaat de risico dat de virussen een andere gedaante gaan aannemen en toch weer le laptop met al zijn goedewillende programmas besmet.



Ja we weten dat de amerikanen hier overal de schuld van zijn, vraag dat maar aan de mensen die onder de duitse bezetting hebben geleefd.



Maar schijnbaar hadden de Amerikanen nooit Irak moeten binnenvallen, onder Saddam was er rust in het land, rust door de keiharde hand van Saddam

ik ben ook nooit voorstander geweest van het binnenvallen van Irak en Afganistan, de bevolking kan schijnbaar beter omgaan met voorgaande regime van orde en tucht en dat vooral geen commentaar op het system duld

Eric de Blois
23-12-11, 12:16
Verantwoordelijkheid zal blijven liggen bij de VS en iedereen die hun hierbij steunen; zij hebben deze kankerzooi op hun naam.

Als ik mijn laptop in goede staat uitleen en ik krijg hem terug met virussen en butsen is het duidelijk wie de hoofdschuldie hiervan is.

Dus de mensen in Irak hebben geen eigen verantwoordelijkheid meer? Elkaar de hersens inslaan en de verantwoordelijkheid bij de ander leggen.

Natuurlijk ben ik het helemaal oneens met de inval van de amerikanen in Irak. De VS was niet aangevallen, althans niet door Irak. Maar dat maakt nog niet dat irakezen dan maar elkaar kunnen vermoorden zonder daar verantwoordelijk te zijn...

Een ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen daden. Zo kan een man die als kind seksueel is misbruikt en vervolgens zélf iemand verkracht, nooit de schuld daarvan bij de ander leggen.

Samir75017
23-12-11, 12:21
Is Iraq safer since the American invasion ?

Answer is NO.

With all the cases of torture of Iraqi citizens, the anti-American feeling has soared.

Western countries should mind their own business instead of constantly interfering in foreign countries' affairs. They just create chaos wherever they stick their nose.

Eric de Blois
23-12-11, 12:27
Is Iraq safer after the American invasion ?

Answer is NO.

Zeker niet nee. De Amerikanen hebben van Irak geen beter land gemaakt. En dat bevestigt mijn overtuiging dat oorlog nooit vrede kan brengen. Misschien heeft Irak een streng regime nodig om de strijdende partijen uit elkaar te houden.

Joesoef
23-12-11, 12:51
Was het niet 30%, conflictgebied?

super ick
23-12-11, 14:41
Zeker niet nee. De Amerikanen hebben van Irak geen beter land gemaakt. En dat bevestigt mijn overtuiging dat oorlog nooit vrede kan brengen. Misschien heeft Irak een streng regime nodig om de strijdende partijen uit elkaar te houden.

Probleem is volgens mij dat niemand boven de partijen staat en door alle partijen, min of meer, aanvaard wordt.

Op termijn ziet het er naar uit dat er weer een nieuwe onderdrukker komt.

Eric de Blois
23-12-11, 15:07
Probleem is volgens mij dat niemand boven de partijen staat en door alle partijen, min of meer, aanvaard wordt.

Op termijn ziet het er naar uit dat er weer een nieuwe onderdrukker komt.

Dat denk ik ook ja. Dat gaat natuurlijk wel ten koste van de goeden, zoals altiijd. Het land opsplitsen en groepen uit elkaar houden is ook nog een mogelijkheid, waarbij de grenzen zullen worden bepaald met grof geweld. Het recht van de sterkste. De geweldadige minderheid verpest het voor de geweldloze meerderheid.

super ick
23-12-11, 15:44
Dat denk ik ook ja. Dat gaat natuurlijk wel ten koste van de goeden, zoals altiijd. Het land opsplitsen en groepen uit elkaar houden is ook nog een mogelijkheid, waarbij de grenzen zullen worden bepaald met grof geweld. Het recht van de sterkste. De geweldadige minderheid verpest het voor de geweldloze meerderheid.

Met als gevolg dat er helemaal niemand meer omkijkt naar dictators en onderdrukking. Als er maar stabiliteit is.

Slinger
23-12-11, 19:55
Verantwoordelijkheid zal blijven liggen bij de VS en iedereen die hun hierbij steunen; zij hebben deze kankerzooi op hun naam.

Als ik mijn laptop in goede staat uitleen en ik krijg hem terug met virussen en butsen is het duidelijk wie de hoofdschuldie hiervan is.

De komende honderd jaar is iedere dode Irakees te wijten aan de Amerikanen.

Slinger
23-12-11, 19:58
Is Iraq safer since the American invasion ?

Answer is NO.

With all the cases of torture of Iraqi citizens, the anti-American feeling has soared.

Western countries should mind their own business instead of constantly interfering in foreign countries' affairs. They just create chaos wherever they stick their nose.

Kijk eens wie al die doden veroorzaakt. Je kunt de Amerikanen wel de schulld geven, maar zoals meestal zijn het de soenni's die de moordpartijen uitvoeren. Ook gisteren weer: 64 doden.

super ick
24-12-11, 12:24
Het land opsplitsen en groepen uit elkaar houden is ook nog een mogelijkheid, waarbij de grenzen zullen worden bepaald met grof geweld.

Wie gaat dat doen? Het verderfelijke westen?
En voor hoelang?
En hoeveel geweld trekt 'die westerse bemoeienis' dan weer aan?

HEt is een soort veenbrand. De beste remedie is uit laten fikken.

John2
24-12-11, 21:57
Verantwoordelijkheid zal blijven liggen bij de VS en iedereen die hun hierbij steunen; zij hebben deze kankerzooi op hun naam.

Als ik mijn laptop in goede staat uitleen en ik krijg hem terug met virussen en butsen is het duidelijk wie de hoofdschuldie hiervan is.

Enig idee hoeveel burgers er dagelijks verdwenen onder Sadam in Irak?

Kortman
25-12-11, 00:47
Ja wat een lol. Een aanslag met 70 doden om je punt te maken?
Welk punt eigenlijk?

Wat is 'eigen boezem' is deze? Bedoel je hiermee dat iedere moslim schuld heeft aan deze aanslagen?

Hutu's en Tutsies hebben elkaar ook afgeslacht. Dat waren geen moslims. Moeten de atheisten nu de hand in 'eigen boezem' steken?

Het punt was n.l het volgende :
Als er ook maar iets gebeurt , waar de MOSLIMS zelf de schuld van zijn wordt het verzwegen of met andere zgn ,,voorbeelden ,, te niet gedaan , nu zijn het de AMERIKANEN de schuld van deze moordpartijen ,
gemaks halve wordt vergeten dat onder het schrik bewind van de SADAM KlIEK op jaarbasis net zo veel doden vieleN of zelfs meer ,de werden letterlijk en figuur lijk in de ,,doofpot ,, gestopt (met de doofpot bedoel ik de massagraven die gevonden zijn, en wat dacht je van het Agfslachten met gas van de KOERDEN ?
Maar een de topic over <<HET AFSLACHTEN>> van een !Palestijnse famille (hoe vreselijk ook ) wordt belangrijker gevonden dan het onderlinge vermoorden van HONDERDEN MOSLIMS onder elkaar.
Want daar wordt niet op gereageerd alleen kommentaar om het goed te praten want | het is de schuld van .... vul zelf maar in.
En dat bedoelde ik er mee !

Kortman
25-12-11, 00:51
Verantwoordelijkheid zal blijven liggen bij de VS en iedereen die hun hierbij steunen; zij hebben deze kankerzooi op hun naam.

Als ik mijn laptop in goede staat uitleen en ik krijg hem terug met virussen en butsen is het duidelijk wie de hoofdschuldie hiervan is.

Gemaks halve vergeet je dat onder het schrik bewind van Sadam ,nog veel meer doden te betreuren waren , wat overigens niet weg neemt dat de inval van de AMERIKANEN een van de grootse blunders is geweest ,uit de geschieddenis van hun bestaan.

jang0201
25-12-11, 10:14
En het moorden gaat maar door, nu weer in Nigeria!


Doden door aanslag op kerk in Nigeria
Laatste update: 25 december 2011 10:57 infoBekijk op de kaart
ABUJA - In een kerk in de Nigeriaanse hoofdstad Abuja is zondag tijdens de kerstviering een ontploffing geweest. Een medewerker van de hulpdiensten zei dat er doden en gewonden zijn gevallen.

Foto: ANP
Hij noemde geen aantallen, maar zei dat er niet genoeg ambulances beschikbaar waren om de slachtoffers te vervoeren.
De aanslag is gepleegd in een buitenwijk van Abuja. Een omwonende sprak van een harde explosie die de ruiten van haar huis deed springen.

Nigeria heeft met 160 miljoen inwoners de grootste bevolking van alle Afrikaanse landen. Het noorden is overwegend islamitisch, het zuiden christelijk. Zaterdag zijn er bij gevechten tussen de radicale moslimgroep Boko Haram en het Nigeriaanse leger tientallen doden gevallen.
Verenigde Naties
De afgelopen jaren heeft Boko Haram de verantwoordelijkheid voor een reeks aanslagen opgeëist, onder meer voor de zelfmoordaanslag op een kantoor van de Verenigde Naties in Abuja in augustus dit jaar. Door die terreuractie kwamen 24 mensen om het leven.
Vorig jaar explodeerden op kerstavond een aantal bommen in de centrale plaats Jos, onder meer bij een kerk. Circa 30 mensen kwamen toen om. Boko Haram eiste de verantwoordelijkheid voor die acties op.

nu.nl

Slinger
25-12-11, 10:19
En het moorden gaat maar door, nu weer in Nigeria!


Doden door aanslag op kerk in Nigeria
Laatste update: 25 december 2011 10:57 infoBekijk op de kaart
ABUJA - In een kerk in de Nigeriaanse hoofdstad Abuja is zondag tijdens de kerstviering een ontploffing geweest. Een medewerker van de hulpdiensten zei dat er doden en gewonden zijn gevallen.

Foto: ANP
Hij noemde geen aantallen, maar zei dat er niet genoeg ambulances beschikbaar waren om de slachtoffers te vervoeren.
De aanslag is gepleegd in een buitenwijk van Abuja. Een omwonende sprak van een harde explosie die de ruiten van haar huis deed springen.

Nigeria heeft met 160 miljoen inwoners de grootste bevolking van alle Afrikaanse landen. Het noorden is overwegend islamitisch, het zuiden christelijk. Zaterdag zijn er bij gevechten tussen de radicale moslimgroep Boko Haram en het Nigeriaanse leger tientallen doden gevallen.
Verenigde Naties
De afgelopen jaren heeft Boko Haram de verantwoordelijkheid voor een reeks aanslagen opgeëist, onder meer voor de zelfmoordaanslag op een kantoor van de Verenigde Naties in Abuja in augustus dit jaar. Door die terreuractie kwamen 24 mensen om het leven.
Vorig jaar explodeerden op kerstavond een aantal bommen in de centrale plaats Jos, onder meer bij een kerk. Circa 30 mensen kwamen toen om. Boko Haram eiste de verantwoordelijkheid voor die acties op.

nu.nl

Kerst in Nigeria is christenen afslachten.

(leen)
25-12-11, 10:23
Verantwoordelijkheid zal blijven liggen bij de VS en iedereen die hun hierbij steunen; zij hebben deze kankerzooi op hun naam.

Als ik mijn laptop in goede staat uitleen en ik krijg hem terug met virussen en butsen is het duidelijk wie de hoofdschuldie hiervan is.

De laptop was al kapot,zo goed als beyond repair.
o.s. ging kapot en de individuele progs accepteerden geen alternatief.

super ick
25-12-11, 12:36
Het punt was n.l het volgende :
Als er ook maar iets gebeurt , waar de MOSLIMS zelf de schuld van zijn wordt het verzwegen of met andere zgn ,,voorbeelden ,, te niet gedaan , nu zijn het de AMERIKANEN de schuld van deze moordpartijen ,
gemaks halve wordt vergeten dat onder het schrik bewind van de SADAM KlIEK op jaarbasis net zo veel doden vieleN of zelfs meer ,de werden letterlijk en figuur lijk in de ,,doofpot ,, gestopt (met de doofpot bedoel ik de massagraven die gevonden zijn, en wat dacht je van het Agfslachten met gas van de KOERDEN ?
Maar een de topic over <<HET AFSLACHTEN>> van een !Palestijnse famille (hoe vreselijk ook ) wordt belangrijker gevonden dan het onderlinge vermoorden van HONDERDEN MOSLIMS onder elkaar.
Want daar wordt niet op gereageerd alleen kommentaar om het goed te praten want | het is de schuld van .... vul zelf maar in.
En dat bedoelde ik er mee !

Kennelijk maakt het aantal doden niets uit qua gevoeligheid van de zaak. Het gaat om het anti Israel zijn. Haat is een grote bindende factor die verblindend werkt. Daarom wordt het vuurtje enthousiast brandend gehouden. Als Israel 1 actie uitvoerde staat heel maroc.nl op de achterste benen. Als moslims elkaars moskeen opblazen is het de schuld van het westen.

Kortman
25-12-11, 21:59
Kennelijk maakt het aantal doden niets uit qua gevoeligheid van de zaak. Het gaat om het anti Israel zijn. Haat is een grote bindende factor die verblindend werkt. Daarom wordt het vuurtje enthousiast brandend gehouden. Als Israel 1 actie uitvoerde staat heel maroc.nl op de achterste benen. Als moslims elkaars moskeen opblazen is het de schuld van het westen.

Dit is ongeveer wat ik ook bedoel , jammer want juist deze forums zijn om tot elkaar te komen , althans dat is mijn mening .
:(

Eric de Blois
25-12-11, 23:48
jammer want juist deze forums zijn om tot elkaar te komen , althans dat is mijn mening.


Jammer? Wat doe jij zoal om tot elkaar te komen hier?

Eric de Blois
25-12-11, 23:52
Kerst in Nigeria is christenen afslachten.

Makkelijk scoren over de rug van de slachtoffers. Alsof de ellende daar jou wat kan schelen.











.

mark61
25-12-11, 23:54
Kerst in Nigeria is christenen afslachten.

Alsof het jou wat kan schelen als er duizenden moslims worden afgeslacht. Of, hey, duizenden Afrikanen tout court. You couldn't care less.

Neem nog es een hap van een kerstlekkernij.

Slinger
26-12-11, 00:05
Alsof het jou wat kan schelen als er duizenden moslims worden afgeslacht. Of, hey, duizenden Afrikanen tout court. You couldn't care less.

Neem nog es een hap van een kerstlekkernij.

Neem nog een slokje port, ik schat dat je al meer dan een fles op hebt.

mark61
26-12-11, 00:25
Neem nog een slokje port, ik schat dat je al meer dan een fles op hebt.

Ik denk elke keer dat je niet debieler en lager kan, maar elke keer overtref je mijn verwachtingen.

Je bent een monster. Waren het je ouders, de kerk of iets anders?

Slinger
26-12-11, 11:21
Ik denk elke keer dat je niet debieler en lager kan, maar elke keer overtref je mijn verwachtingen.

Je bent een monster. Waren het je ouders, de kerk of iets anders?

Inmiddels weer een beetje bijgekomen? Of begin je vanmiddag opnieuw?

super ick
26-12-11, 12:50
Alsof het jou wat kan schelen als er duizenden moslims worden afgeslacht. Of, hey, duizenden Afrikanen tout court. You couldn't care less.

Neem nog es een hap van een kerstlekkernij.

En wat wil je nu zeggen? Dat jij er nachten van wakker ligt en geen eten meer binnen kunt houden? Eerst jezelf hier druk maken, mensen beledigen, het morele geweten spelen en dan je laptop dichtklappen en je volvreten.

Je wilt wel graag anders zijn dan de rest en je doet er je best voor de schijn op te houden maar je bent geen haar beter.

Kortman
26-12-11, 14:06
Jammer? Wat doe jij zoal om tot elkaar te komen hier?

Gewoon proberen zoveel mogelijk onpartijdig commentaar geven .
En ik heb in de afgelopen jaren al veel fijne en lieve Moslims leren kennen !
Waar ik tot op heden nog regelmatig kontakt mee heb.
Het kan dus wel degelijk !
:tik:

Joesoef
26-12-11, 15:02
Voordat Amerika er zat vielen er ook doden alleen kreeg je dat niet te horen, zie amnestie.

Max Stirner
26-12-11, 15:37
Makkelijk scoren over de rug van de slachtoffers. Alsof de ellende daar jou wat kan schelen.



.


“Never question another man's motive. His wisdom, yes, but not his motives.”

― Dwight D. Eisenhower

super ick
26-12-11, 20:17
Dit is ongeveer wat ik ook bedoel , jammer want juist deze forums zijn om tot elkaar te komen , althans dat is mijn mening .
:(

De meeste energie wordt gestoken in de meningsverschillen. In die discussies valt ook het meest te beleven.

Hoewel ik ook eens een topic over de electrische auto heb geopend. 1 van de weinige die niet uitmonde in aanslagen, Terroristen, Israel of de Palestijnen.
Daar ging het best leuk aan toe.

super ick
26-12-11, 20:27
Voordat Amerika er zat vielen er ook doden alleen kreeg je dat niet te horen, zie amnestie.

Er staan nog wel een paar rekeningen open. Nu de shiapresident de arrestatie heeft bevolen van de soenievice-president gaat straks het deksel van de ketel.

Zo jammer van een land met zoveel perspectief.

Ik las ook dat er aan de Iraanse grens, op Iraaks grondgebied een paar duizend Iraniers wonen. Zij hebben in de Iran-Irak oorlog aan kant van de Irakezen gestaan en kunnen nu niet terug. Zomaar weer een paar duizend 'vergeten' mensen.

Kortman
26-12-11, 22:45
Er staan nog wel een paar rekeningen open. Nu de shiapresident de arrestatie heeft bevolen van de soenievice-president gaat straks het deksel van de ketel.

Zo jammer van een land met zoveel perspectief.

Ik las ook dat er aan de Iraanse grens, op Iraaks grondgebied een paar duizend Iraniers wonen. Zij hebben in de Iran-Irak oorlog aan kant van de Irakezen gestaan en kunnen nu niet terug. Zomaar weer een paar duizend 'vergeten' mensen.

Dit laatse wist ik niet, deze mensen kunnen geen kant op, en verkeren mogelijk in levens gevaar.

super ick
27-12-11, 17:36
Dit laatse wist ik niet, deze mensen kunnen geen kant op, en verkeren mogelijk in levens gevaar.

HEt regime in Iran vind hen ongetwijfeld verraders. Misschien hebben ze gehandeld in de hoop op een regimechange. Of gewoon om er beter van te worden, ik weet het niet.

In ieder geval kunnen ze inderdaad geen kant op.

super ick
28-12-11, 11:02
Niet interessant. Recht op terugkeer na een oorlog speelt ook bij de Palestijnen. Daar wordt dan toch weer wat drukker op gereageerd. Die hebben een betere PR en een aantrekkelijkere vijand.

Kortman
28-12-11, 21:57
Niet interessant. Recht op terugkeer na een oorlog speelt ook bij de Palestijnen. Daar wordt dan toch weer wat drukker op gereageerd. Die hebben een betere PR en een aantrekkelijkere vijand.

Ja dat klopt als een bus !
Zolang deze site bestaat ,is er nog geen dag voorbij gegaan of het
aller belangrijkste onderwerp is wel ter sprake geweest ,
Het praatje ging zo gek niet rond het eindigde altijd wel op
K*t (Israel) of stront (Palestijnen).
:nijn: