PDA

Bekijk Volledige Versie : Televisie reportage over de discriminatie tegen vrouwen in Israel



Spoetnik
25-12-11, 20:02
http://www.youtube.com/watch?v=dFm1tZkEuxI

De ondertiteling is enigzins vervelend.

En de enige reden dat de Haredi zo arrogant kunnen optreden is omdat de Israelische overheid niet alleen hun levensstijl subsidieert, maar ook de kinderbijslag in Israel enorm is om zo de "demografische" dreiging van de Palestijnen tegen te gaan; de blowback is duidelijk, met de huidige geboorte aantallen bij Haredi, is Israel over 40 jaar een theocratische staat.

Kortman
25-12-11, 23:13
Het onderstaande heb ik gisteren al geplaatst ,ja zonder filmje !
Oorspronkelijk geplaatst door tanger'73
Weerzinwekkend he, uw beschrijving over Joden even hiervoor.

Neem aan dat je de onderstaande beschrijving bedoelde:
Opvallend is dat er een soort samenwerking is geboren tussen de Ultra -Othodoxen bebaarde pijpenkrullende dragers van zwarte hoedjes die zich JODEN noemen !
en de Moslims , die de boven beschreven personen als regel aan duiden met ZIONISTEN , HET NU (ONT)ROEREND MET ELKAAR EENS ZIJN

De beschrijving slaat juist op de fanatieke orthodoxen Joden , die slechts een klein deel van de bevolking van Israel de dienst blijkbaar uit maken!
Deze mensen daar geven jullie MOSLIMS het meeste op af ,maar nu opeens slaan ze gebroedelijk de handen in elkaar als het op het AFSLACHTEN van dieren gaat en niet te vergeten het standpunt van deze ortodoxen Joden dat vrouwen van de mannen gescheiden moeten blijven .
Toen Tanya Rosenblit onlangs voor in de bus ging zitten , kreeg ze meten de toorn van deze ,,brave en vrome met pijpekrullen uitgedoste ,, (JODEN) overzich heen , waar kennen we dit ook weer van ??....juist ja bij de MOSLIMS die ook zo orthodox zijn.http://www.endandit.nl/.../tanya-ros...rthodoxe-joden
waarvan akte
LOL

knuppeltje
26-12-11, 10:00
Discriminatie tegen vrouwen in Israël?
Ze kennen daar wel gesegregeerde buslijnen. Vrouwen die het wagen om voorin die bussen plaats te nemen worden door de ultra-orthodoxe pijpenkrullen nogal heftig lastiggevallen, maar die vinden dat echt heel normaal. De plaatsen voorin de bus zijn gewoon van hen en vrouwen worden daardoor absoluut niet gediscrimineerd. Plaats genoeg achterin.

Naomi Ragan die onlangs in een bus door een ultra-orthodoxe pijpenkrulledrager werd lastig gevallen omdat ze weigerde achterin plaats te nemen, heeft een proces aangespannen wegens het schenden van vrouwenrechten. Het hooggerechtshof heeft daarin bepaald dat vrouwen nooit mogen worden gedwongen om achterin een bus plaats te nemen. Maar tegelijkertijd heeft dat gerechtshof toegestaan dat bussen die tussen ultra-orthodoxe wijken rijden dit vrijwillig toepassen.

Dat hooggerechtshof hoef je wat vrouwenrechten betreft dus niets meer te leren.

Karin.N
26-12-11, 11:05
Als ik zoiets lees dan heb ik de neiging om een vliegticket te boeken en een aantal dagen lekker voorinde bus rond te toeren. :lol:

Slinger
26-12-11, 11:24
Als ik zoiets lees dan heb ik de neiging om een vliegticket te boeken en een aantal dagen lekker voorinde bus rond te toeren. :lol:

Wauw, jij bent een superheldin zeg, voorin de bus in Jeruzalem! Ik heb ook nog een idee voor je voor een actie: probeer eens zonder hoofddoek rond te toeren in Riaadh of Teheran.

rbn
26-12-11, 14:20
dat filmpje doet me denken aan pownews..

tanger'73
26-12-11, 14:31
Het onderstaande heb ik gisteren al geplaatst ,ja zonder filmje !
Oorspronkelijk geplaatst door tanger'73
Weerzinwekkend he, uw beschrijving over Joden even hiervoor.

Neem aan dat je de onderstaande beschrijving bedoelde:
Opvallend is dat er een soort samenwerking is geboren tussen de Ultra -Othodoxen bebaarde pijpenkrullende dragers van zwarte hoedjes die zich JODEN noemen !
en de Moslims , die de boven beschreven personen als regel aan duiden met ZIONISTEN , HET NU (ONT)ROEREND MET ELKAAR EENS ZIJN

De beschrijving slaat juist op de fanatieke orthodoxen Joden , die slechts een klein deel van de bevolking van Israel de dienst blijkbaar uit maken!
Deze mensen daar geven jullie MOSLIMS het meeste op af ,maar nu opeens slaan ze gebroedelijk de handen in elkaar als het op het AFSLACHTEN van dieren gaat en niet te vergeten het standpunt van deze ortodoxen Joden dat vrouwen van de mannen gescheiden moeten blijven .
Toen Tanya Rosenblit onlangs voor in de bus ging zitten , kreeg ze meten de toorn van deze ,,brave en vrome met pijpekrullen uitgedoste ,, (JODEN) overzich heen , waar kennen we dit ook weer van ??....juist ja bij de MOSLIMS die ook zo orthodox zijn.http://www.endandit.nl/.../tanya-ros...rthodoxe-joden
waarvan akte
LOL

U kunt ze niet uitstaan he, die Joden.

Kortman
26-12-11, 14:49
U kunt ze niet uitstaan he, die Joden.

Ik heb niets tegen MENSEN ongeacht hun afkomst ,huidskleur of geloof !
Maar wel tegen Mensonwaardige personen , die blijkbaar hun eigen gedachten goed op willen dringen aan andere mensen ongacht of dit vrouwen of mannen zijn.
Deze orthodoxe JODEN,vallen bij mij onder het rijtje : radicalen hufters die er helaas maar al te veel zijn.
Sommigen van deze creaturen geschapen door de DUIVEL zelf (in zijn vrije uren) deinzen er zelfs niet voor terug om met geweld andere mensen tot HUN inzicht te brengen.
Kijk maar ff op het nieuws van de afgelopen dagen dan begrijp je mogelijk meteen Wie en wat ik bedoel .

:(

tanger'73
26-12-11, 16:59
Ik heb niets tegen MENSEN ongeacht hun afkomst ,huidskleur of geloof !
Maar wel tegen Mensonwaardige personen , die blijkbaar hun eigen gedachten goed op willen dringen aan andere mensen ongacht of dit vrouwen of mannen zijn.
Deze orthodoxe JODEN,vallen bij mij onder het rijtje : radicalen hufters die er helaas maar al te veel zijn.
Sommigen van deze creaturen geschapen door de DUIVEL zelf (in zijn vrije uren) deinzen er zelfs niet voor terug om met geweld andere mensen tot HUN inzicht te brengen.
Kijk maar ff op het nieuws van de afgelopen dagen dan begrijp je mogelijk meteen Wie en wat ik bedoel .

:(

is er dan niets dat u aangezien uw beschrijving koestert tegen Joden?

Spoetnik
26-12-11, 19:03
dat filmpje doet me denken aan pownews..

Hey, Channel 2 is een van de grote commerciele zenders in Israel :)

Joesoef
26-12-11, 19:33
Wauw, jij bent een superheldin zeg, voorin de bus in Jeruzalem! Ik heb ook nog een idee voor je voor een actie: probeer eens zonder hoofddoek rond te toeren in Riaadh of Teheran.


Israhel is dus geen haar beter.

Joesoef
26-12-11, 19:37
Interview joods meisje schokt Israel

AMSTERDAM - Een tv interview waarin een 8-jarig Joods meisje vertelde dat ze vanwege haar westerse kleding wordt getreiterd door orthodoxe joden, heeft voor grote commotie gezorgd in Israel.


Naama Margolese die in een voorstad van Jerzalem woont, vertelt dat ze bang is om naar school te lopen omdat ze regelmatig wordt bedreigd. Ze wordt soms voor hoer of bastaard uitgescholden; meldden diverse media. De buurt waar Naama woont gaat dinsdag de straat op om te protesteren tegen de hele gang van zaken.
Ook de Israelische premier Netanyahu heeft woedend regageerd op de behandeling van het schoolmeisje. Hij wil dat de orthoxen onmiddelijk stappen met deze treiteracties. Channel Two, het tv-station dat het interview met het meisje uitzond, stuurde een reportagewagen naar de buurt. Maar deze werd bekogeld met stenen.

Slinger
26-12-11, 21:08
Israhel is dus geen haar beter.

In bepaalde buurten van Amsterdam durft mijn dochter zich ook niet alleen zonder hoofddoekje te vertonen. Is dat ook hetzelfde?

super ick
26-12-11, 21:32
Israhel is dus geen haar beter.

Ineens spat de haat er weer vanaf. En dan is een kortzichtige vergelijking uiteraard gerechtvaardigd. Het ging hier dus om een groep haatbaarden die gecorrigeerd zijn door de overheid. In Iran ZIJN de haatbaarden de overheid.

In Israel is deze vrouw via het gerechtshof in het gelijk gesteld. Er is DAAR wel een werkend rechtsysteem. Had Iran dat maar.
In Iran is het niet ondenkbaar dat vrouwen die buiten de pot van de baarden pissen getrakteerd worden op 80 stokslagen.

Ik walg van die groep 'haatbaarden'. Die verzieken het voor een heleboel mensen in het M.O.

nour_islam
26-12-11, 21:34
In bepaalde buurten van Amsterdam durft mijn dochter zich ook niet alleen zonder hoofddoekje te vertonen. Is dat ook hetzelfde?

In welke buurt in Amsterdam durft uw dochter zich niet zonder hoofddoek te vertonen? en waarom durft ze dat niet? ligt het aan u, aan haar of aan de buurt?

Slinger
26-12-11, 21:35
Ineens spat de haat er weer vanaf.

JE vergeet 1 ding. In Israel is deze vrouw via het gerechtshof in het gelijk gesteld.

In Iran had ze 100 zweepslagen gehad.

En bij de saoedi's was ze wellicht haar hoofd kwijt geweest.

Slinger
26-12-11, 21:36
In welke buurt in Amsterdam durft uw dochter zich niet zonder hoofddoek te vertonen? en waarom durft ze dat niet? ligt het aan u, aan haar of aan de buurt?

Aan haar natuurlijk, want zij waagt het als westerse hoer de straat op te gaan.

super ick
26-12-11, 21:54
En bij de saoedi's was ze wellicht haar hoofd kwijt geweest.

ZOu best eens kunnen.

BTW,

ik vind het niet erg als je mij deels qoute maar wil je dan niet in mijn quote knippen?

Slinger
26-12-11, 21:57
ZOu best eens kunnen.

BTW,

ik vind het niet erg als je mij deels qoute maar wil je dan niet in mijn quote knippen?

Beste Super, ik heb niet in je quote geknipt, maar hem gewoon helemaal geciteerd, zoals hij er op dat moment stond, zoals ik nu ook doe.

Stopnaald
26-12-11, 22:47
Islam of Jodendom, wat is religie toch prachtig....en speciaal als je een vrouw bent.

super ick
26-12-11, 23:22
Beste Super, ik heb niet in je quote geknipt, maar hem gewoon helemaal geciteerd, zoals hij er op dat moment stond, zoals ik nu ook doe.

Je hebt gelijk. Ik had een korte versie geplaatst en die direct gewijzigd. Jij hebt hem op dat moment gequote.

excuseer.

Kortman
27-12-11, 00:17
Wauw, jij bent een superheldin zeg, voorin de bus in Jeruzalem! Ik heb ook nog een idee voor je voor een actie: probeer eens zonder hoofddoek rond te toeren in Riaadh of Teheran.

Goeie :wink:

Karin.N
27-12-11, 00:27
Wauw, jij bent een superheldin zeg, voorin de bus in Jeruzalem! Ik heb ook nog een idee voor je voor een actie: probeer eens zonder hoofddoek rond te toeren in Riaadh of Teheran.

In Riaad stap ik niet in de bus maar huur ik een auto die ik zelf bestuur :ego: Itt jouw boeit het mij niet wat voor religie of overtuiging mensen aanhangen.

super ick
27-12-11, 00:36
In Riaad stap ik niet in de bus maar huur ik een auto die ik zelf bestuur :ego: Itt jouw boeit het mij niet wat voor religie of overtuiging mensen aanhangen.

HEt gaat over uitwassen van religies en niet over mensen in het algemeen.

Slinger
27-12-11, 10:51
In Riaad stap ik niet in de bus maar huur ik een auto die ik zelf bestuur :ego: Itt jouw boeit het mij niet wat voor religie of overtuiging mensen aanhangen.

Dan stel ik voor dat je je verkleedt als man.

Karin.N
27-12-11, 11:43
HEt gaat over uitwassen van religies en niet over mensen in het algemeen.


ja en ? Dat vind ik ook. Tis alleen jammer dat dit onderscheid weer minder gemaakt kan worden wanneer het om uitwassen binnen islam gaat!

Karin.N
27-12-11, 11:44
Dan stel ik voor dat je je verkleedt als man.

Nee. Tis btw trouwens als buitenlandse vrouw wel mogelijk om zonder gezichtsbedekking in SA rond te lopen. Heb het zelf meerdere malen gedaan en geen probleem!

Slinger
27-12-11, 11:46
Nee. Tis btw trouwens als buitenlandse vrouw wel mogelijk om zonder gezichtsbedekking in SA rond te lopen. Heb het zelf meerdere malen gedaan en geen probleem!

En autorijden, mag dat ook?

Karin.N
27-12-11, 11:59
En autorijden, mag dat ook?

Nee. Dat weet je toch?

Daarom wil ik daar wel achter het stuur van een auto plaatsnemen om te laten zien hoe absurd ik een dergelijke regel vindt.

Slinger
27-12-11, 12:21
Nee. Dat weet je toch?

Daarom wil ik daar wel achter het stuur van een auto plaatsnemen om te laten zien hoe absurd ik een dergelijke regel vindt.

Wat zijn de consequenties als je het toch doet?

Kortman
27-12-11, 12:25
is er dan niets dat u aangezien uw beschrijving koestert tegen Joden?

Ik heb geen idee wat je bedoeld , maar goed : onder elk koren zit kafis een bekend gezegde .
Dus ook onder gelovigen of je nu Christen ,Jood ,Moslim of welk geloof dan ook , er zitten altijd mensen tussen die een andere mening er op na houden,
opzich niet erg maar wel erg is dat ze soms te ver gaan om hun zienswijze op te dringen, indit geval zijn het Orthodoxe Joden die zo nodig een verschil willen maken tussen mannen en vrouwen en de manier waar op is ook nog belangrijk ,kijk maar eens waar fanatieken radicale Moslims toe in staat zijn.
Van dit soort (mensen ) HEB IK EEN AFKEER.
Dus ook van de R,K priesters die onder het mom van hun geloof kinderen sexueel misbruikten ,maar ook van deze pijpekrullende dragende baardmannen en ook aan die andere baardmannen die de aan het idiote grenzende fatwah,s uit roepen (zie topic elders hier ).

super ick
27-12-11, 18:15
ja en ? Dat vind ik ook. Tis alleen jammer dat dit onderscheid weer minder gemaakt kan worden wanneer het om uitwassen binnen islam gaat!

Ik vind het ook jammer dat die vrijwel alleen van buitenaf aan de kaak gesteld worden. Dat er niet een grote groep gematigden opstaat die zegt: Wij willen helemaal niets met die haatbaarden te maken hebben.

Dat er in die Israelische bus een paar mensen zaten die die ortho's de bus uit donderen. Dat zou mooi zijn. Zelfreinigend vermogen.

Wat wel frapant is dat is dat zuipende en blowende 'islamitische' jongeren vaak ineens dezelfde taal beginnen uit te slaan als ze zich geprovoceerd voelen.
Aan de ene kant alles doen wat haram is en aan de andere kant de vrome moslim spelen. Kunnen ze een meisje versieren maken ze er grif gebruik van, wil ze niet dan is ze ineens een hoer.

tanger'73
27-12-11, 18:28
Ik heb geen idee wat je bedoeld , maar goed : onder elk koren zit kafis een bekend gezegde .
Dus ook onder gelovigen of je nu Christen ,Jood ,Moslim of welk geloof dan ook , er zitten altijd mensen tussen die een andere mening er op na houden,
opzich niet erg maar wel erg is dat ze soms te ver gaan om hun zienswijze op te dringen, indit geval zijn het Orthodoxe Joden die zo nodig een verschil willen maken tussen mannen en vrouwen en de manier waar op is ook nog belangrijk ,kijk maar eens waar fanatieken radicale Moslims toe in staat zijn.
Van dit soort (mensen ) HEB IK EEN AFKEER.
Dus ook van de R,K priesters die onder het mom van hun geloof kinderen sexueel misbruikten ,maar ook van deze pijpekrullende dragende baardmannen en ook aan die andere baardmannen die de aan het idiote grenzende fatwah,s uit roepen (zie topic elders hier ).

Nou, deze Joden voldoen ook aan uw door afkeer ingegeven omschrijving en worden zeker niet door moslims zionisten genoemd.

Neturei Karta - Orthodox Jews United Against Zionism (http://www.nkusa.org)

Spoetnik
27-12-11, 18:39
Nou, deze Joden voldoen ook aan uw door afkeer ingegeven omschrijving en worden zeker niet door moslims zionisten genoemd.

Neturei Karta - Orthodox Jews United Against Zionism (http://www.nkusa.org)

Je hebt ultra-orthodoxen in allerlei verschillende kleuren en maten :) Of te wel er zijn 10 tallen sekten binnen de ultra-orthodoxe stroming.

De regeringspartij Shas is bijvoorbeeld een ultra-orthodoxe partij die kan rekenen op flink wat stemmen.

Op het moment is ongeveer 10% van de Israelische bevolking ultra-Orthodox, maar dat aantal zal waarschijnlijk snel groeien: bijvoorbeeld, dit schooljaar voor het eerst waren 50% van de nieuwe leerlingen dan wel van ultra-orthodoxe ouders, dan wel van arabische ouders. De seculiere joden zullen snel aan invloed verliezen.

tanger'73
27-12-11, 19:01
Je hebt ultra-orthodoxen in allerlei verschillende kleuren en maten :) Of te wel er zijn 10 tallen sekten binnen de ultra-orthodoxe stroming.

De regeringspartij Shas is bijvoorbeeld een ultra-orthodoxe partij die kan rekenen op flink wat stemmen.

Op het moment is ongeveer 10% van de Israelische bevolking ultra-Orthodox, maar dat aantal zal waarschijnlijk snel groeien: bijvoorbeeld, dit schooljaar voor het eerst waren 50% van de nieuwe leerlingen dan wel van ultra-orthodoxe ouders, dan wel van arabische ouders. De seculiere joden zullen snel aan invloed verliezen.

'K kan het ook niet helpen dat er mensen zijn die een afkeer hebben tegen Joden die baarden, pijpenkrullen en andere kenmerken dragen en altijd voor zionisten worden aangezien.

Spoetnik
27-12-11, 19:19
'K kan het ook niet helpen dat er mensen zijn die een afkeer hebben tegen Joden die baarden, pijpenkrullen en andere kenmerken dragen en altijd voor zionisten worden aangezien.

Er zijn dus ook ultra-orthodoxen die wel zionisten zijn, was wat ik wilde aangeven.

tanger'73
27-12-11, 19:26
Er zijn dus ook ultra-orthodoxen die wel zionisten zijn, was wat ik wilde aangeven.


uiteraard zijn die er. Maar helaas verslijten sommige mensen Joden met dergelijke uiterlijke kenmerken altijd voor zionisten.

Kortman
27-12-11, 19:51
uiteraard zijn die er. Maar helaas verslijten sommige mensen Joden met dergelijke uiterlijke kenmerken altijd voor zionisten.

In het geval waar deze topic over gaat waren het duidelijk de ,,haatbaarden,, die zich geroepen voelden om hun (gezag) uit te oefenen.
Jammer maar het zijn toch voornamelijk dit soort Joden die voor onderstaande idioterie zorgen zodat andere Joodse mensen tegen hun gaan protesteren.
VOORBEELD:
Novum/AP) - BEIT SHEMESH - Duizenden Israëliërs zijn dinsdag in de stad Beit Shemesh bijeengekomen om te demonstreren tegen een radicale joodse sekte die anderen zijn aartsconservatieve levensstijl probeert op te dringen. Beit Shemesh was het toneel van de schandelijke behandeling die een 8-jarig meisje ten deel viel door joodse extremisten.

Bofko
28-12-11, 01:19
Op het moment is ongeveer 10% van de Israelische bevolking ultra-Orthodox, maar dat aantal zal waarschijnlijk snel groeien: bijvoorbeeld, dit schooljaar voor het eerst waren 50% van de nieuwe leerlingen dan wel van ultra-orthodoxe ouders, dan wel van arabische ouders. De seculiere joden zullen snel aan invloed verliezen.

Fascinerend trenddenken.Word in ieder nieuwsbericht hierover vermeld.

10% ultra-orthodox + krijgen 2 maal zoveel kinderen (of zoiets) ---> 20% ultra-orthodox over 30 jaar (of zoiets)
Ik geloof daar niet in.Een maatschappij lijkt mij veeeeel dynamischer.

mark61
28-12-11, 01:58
Fascinerend trenddenken.Word in ieder nieuwsbericht hierover vermeld.

10% ultra-orthodox + krijgen 2 maal zoveel kinderen (of zoiets) ---> 20% ultra-orthodox over 30 jaar (of zoiets)
Ik geloof daar niet in.Een maatschappij lijkt mij veeeeel dynamischer.

Het zal in ieder geval niet te betalen blijken. Die ultra's kosten de staat / de rest van de bevolking handenvol geld.

Bofko
28-12-11, 02:26
Het zal in ieder geval niet te betalen blijken. Die ultra's kosten de staat / de rest van de bevolking handenvol geld.

Ik kan me niet voorstellen dat in Israel ,religie -in heel zijn orthodoxie-spectrum- op kosten beoordeeld wordt.

naam
28-12-11, 07:49
Aan haar natuurlijk, want zij waagt het als westerse hoer de straat op te gaan.

In welke buurt is dat dan?

Spoetnik
28-12-11, 17:40
Ik kan me niet voorstellen dat in Israel ,religie -in heel zijn orthodoxie-spectrum- op kosten beoordeeld wordt.

Toch wel, ze krijgen vergoeding, kinderbijslag en ze hoeven niet het leger in. Heel veel Israeliers, met name jongeren vinden dit niet acceptabel.

mark61
28-12-11, 17:46
Ik kan me niet voorstellen dat in Israel ,religie -in heel zijn orthodoxie-spectrum- op kosten beoordeeld wordt.

De economie draait al jaren niet lekker, en net als hier zijn er echt grenzen aan de uitgaven. Zie Spoetnik.

Het gaat echt om veel geld, het zijn de nieuwe vrijgestelden.

De staat betaalt
De ultra-orthodoxen kosten de staat jaarlijks 1 miljard euro. Exclusief de financiering van hun scholen, salarissen van 3.000 orthodoxe rabbijnen en gesubsidieerde huisvesting.

http://www.depers.nl/buitenland/619723/Joods-extremisme-bij-kinderen.html

Die mensen werken niet, d.w.z. ze dragen niets bij aan de economie, maar kosten wel een hoop.

super ick
28-12-11, 17:47
Het zal in ieder geval niet te betalen blijken. Die ultra's kosten de staat / de rest van de bevolking handenvol geld.

Gatsie!

Mensen uitdrukken in kosten.

mark61
28-12-11, 17:58
Gatsie!

Mensen uitdrukken in kosten.

Heb je echt niks intelligenters te melden? Je snapt weer niet dat je opmerking nergens op slaat.

Heb je niet nog wat te melden over de Armeniërs in het Osmaanse rijk, waar je fuck all van af weet, maar wel een grote muil over opzet?

rbn
28-12-11, 18:09
Gatsie!

Mensen uitdrukken in kosten.

gatsie!

belijdende gelovigen systematisch wegzetten als haatbaarden (http://www.maroc.nl/forums/4939988-post14.html)..

Spoetnik
28-12-11, 18:10
De economie draait al jaren niet lekker

Opzich draait de economie best lekker, gestage 5% groei elk jaar, voornamelijk door de high-tech sector en de wapen/security export. Maar de bezetting, de kolonisten en de ultra-orthodoxen krijgen eisen hun tol op de economie.

Het grappige is dat de mensen gingen demonstreren dit jaar voor een betere economische situatie, maar dat ze blijkbaar niet bereid zijn om de concluderen dat hun koopkracht zo laag is, vanwege de kolonisten/bezetting/ultra-orthodoxen. Om dat paradox nog eens extra uit te drukken, de Netanyahu regering bestaat uit kolonisten/ultra-orthodoxen en groot Israel voorstanders.

mark61
28-12-11, 18:24
Opzich draait de economie best lekker, gestage 5% groei elk jaar, voornamelijk door de high-tech sector en de wapen/security export. Maar de bezetting, de kolonisten en de ultra-orthodoxen krijgen eisen hun tol op de economie.

Het grappige is dat de mensen gingen demonstreren dit jaar voor een betere economische situatie, maar dat ze blijkbaar niet bereid zijn om de concluderen dat hun koopkracht zo laag is, vanwege de kolonisten/bezetting/ultra-orthodoxen. Om dat paradox nog eens extra uit te drukken, de Netanyahu regering bestaat uit kolonisten/ultra-orthodoxen en groot Israel voorstanders.

Ja, ik bedoelde ook 'netto' :hihi:

Ja eh het is net de VS. Ze willen lagere belastingen en minder uitgaven, maar zien de onzichtbare olifant in de kamer van de defensiebegroting niet.

Ik lees dat het om 700 mld per jaar gaat, 20% van de begroting, maar eigenlijk 2x zoveel. In de VS dus.

mark61
28-12-11, 18:43
Boeiend: List of countries by military expenditures - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_military_expenditures)

Israël geeft iets meer uit dan NL, maar wel relatief 4x zoveel. Maar het is maar 13% van de begroting 2012. Terug van 24%.

Israeli DM: Defense budget cuts hurt security|Middle East|chinadaily.com.cn (http://www.chinadaily.com.cn/world/2011-12/06/content_14220167.htm)

super ick
28-12-11, 23:22
gatsie!

belijdende gelovigen systematisch wegzetten als haatbaarden (http://www.maroc.nl/forums/4939988-post14.html)..

Laat dat systematisch maar weg. Ik heb precies aangegeven wie ik de haatbaarden vind.

super ick
28-12-11, 23:26
Heb je echt niks intelligenters te melden? Je snapt weer niet dat je opmerking nergens op slaat.

Heb je niet nog wat te melden over de Armeniërs in het Osmaanse rijk, waar je fuck all van af weet, maar wel een grote muil over opzet?

Rustig kereltje,

Je zet niet alleen mij weg om mijn standpunt over de Armeense kwestie maar met mij een hele groep deskundigen die er erg lang op gestudeerd hebben. De meningen verschillen maar dat kan jij niet fatsoenlijk accepteren. Nee jij begint dan direct te schuimbekken en mensen uit te maken voor rotte vis.

knuppeltje
29-12-11, 09:00
Gatsie!

Mensen uitdrukken in kosten.

En dat van iemand die hier alsmaar oeverloos heeft gezwetst over de zogenaamde veel te grote kostenfactor van allo's in Nederland.

super ick
29-12-11, 10:23
En dat van iemand die hier alsmaar oeverloos heeft gezwetst over de zogenaamde veel te grote kostenfactor van allo's in Nederland.

Aha, het kwartje is gevallen, houzee!

Ik werd gefileerd omdat het schofterig was mensen uit te drukken in kosten.

knuppeltje
29-12-11, 11:09
Aha, het kwartje is gevallen, houzee!

Ik werd gefileerd omdat het schofterig was mensen uit te drukken in kosten.

Daar is niet veel voor nodig bij dat alsmaar eeuwig zinloos gekanker op moslims door jou.

Dat deed je dan ook op een echte boerenpummel-manier. Terecht dat je daarop door diverse prikkers werd gekapitteld.

Nu is het maar te hopen dat bij jou het kwartje eindelijk valt en je niet meer met schijnheilige smoesjes komt aanzetten, zoals nu.

super ick
29-12-11, 18:16
Daar is niet veel voor nodig bij dat alsmaar eeuwig zinloos gekanker op moslims door jou.

Dat deed je dan ook op een echte boerenpummel-manier. Terecht dat je daarop door diverse prikkers werd gekapitteld.

Nu is het maar te hopen dat bij jou het kwartje eindelijk valt en je niet meer met schijnheilige smoesjes komt aanzetten, zoals nu.

Diverse prikkers? Het zijn er maar twee hoor waarvan jij er 1 bent.

Dat is een beetje een probleem van jou. Jij noemt het schijnheilige smoesjes terwijl ik opzettelijk de zaak verdraai en, in dit geval, iemand confronteer met zijn eigen uitspraken.
Uiteraard komt er dan geen inhoudelijk antwoord.

Stopnaald
30-12-11, 01:48
Wat wel frapant is dat is dat zuipende en blowende 'islamitische' jongeren vaak ineens dezelfde taal beginnen uit te slaan als ze zich geprovoceerd voelen.
Aan de ene kant alles doen wat haram is en aan de andere kant de vrome moslim spelen. Kunnen ze een meisje versieren maken ze er grif gebruik van, wil ze niet dan is ze ineens een hoer.

En als zo'n meisje de bal terugkaatst door hem voor hypocriete kut-marokkaan uit te maken (wat hij op dat moment wel degelijk is), dan zit ze écht zwaar in de problemen.

Stopnaald
30-12-11, 01:54
Ik kan me niet voorstellen dat in Israel ,religie -in heel zijn orthodoxie-spectrum- op kosten beoordeeld wordt.

Uiteindelijk wordt alles afgemeten in geld. Zoals gezegd kosten die ultra's de staat handen vol geld. Zolang dat nog te betalen valt, gaat alles zo door. Op het moment dat de kosten zo groot worden, dat de massa er te veel onder lijdt, dan gaat die vanzelf daartegen rebelleren.

Stopnaald
30-12-11, 02:09
Opzich draait de economie best lekker, gestage 5% groei elk jaar, voornamelijk door de high-tech sector en de wapen/security export. Maar de bezetting, de kolonisten en de ultra-orthodoxen krijgen eisen hun tol op de economie.

Het grappige is dat de mensen gingen demonstreren dit jaar voor een betere economische situatie, maar dat ze blijkbaar niet bereid zijn om de concluderen dat hun koopkracht zo laag is, vanwege de kolonisten/bezetting/ultra-orthodoxen. Om dat paradox nog eens extra uit te drukken, de Netanyahu regering bestaat uit kolonisten/ultra-orthodoxen en groot Israel voorstanders.

Komt nog wel. Let maar op.


Om die reden denk ik dat die kolonisten hun langste tijd hebben gehad. Amerika heeft voorlopig andere prioriteiten (eigen land/economie, hoewel natuurlijk nooit uitgesloten kan worden dat 1 of andere teaparynutcase weer oorlogje wil gaan spelen) en ook de rest van de wereld heeft wel iets anders aan zijn/haar hoofd. En tenzij de regio héél erg instabiel wordt, zal het budget voor Israël niet verder worden uitgebreid. Korten zal ook niet snel gebeuren, maar ik twijfel sterk of de economische groei kan blijven bestaan als de buitenlandse (mn Amerikaanse) inkomsten niet meegroeien.

Resultaat: Israël moet het zelf maar uitzoeken. De kosten lopen steeds verder op, ze gaan voorbij het break-even point en voila, de kolonisten worden aangepakt. Het begint met hun belastingvrijstellingen, maar als het balletje eenmaal aan het rollen is gebracht....

Stopnaald
30-12-11, 02:10
Ja, ik bedoelde ook 'netto' :hihi:

Ja eh het is net de VS. Ze willen lagere belastingen en minder uitgaven, maar zien de onzichtbare olifant in de kamer van de defensiebegroting niet.

Ik lees dat het om 700 mld per jaar gaat, 20% van de begroting, maar eigenlijk 2x zoveel. In de VS dus.

Als de olifant maar groot genoeg wordt, dan kan die simpelweg niet meer genegeerd worden.

knuppeltje
30-12-11, 10:58
Diverse prikkers? Het zijn er maar twee hoor waarvan jij er 1 bent.

Op school ook al veel moeite met tellen gehad zeker?

The_Grand_Wazoo
30-12-11, 11:24
Aha, het kwartje is gevallen, houzee!

Ik werd gefileerd omdat het schofterig was mensen uit te drukken in kosten.

Nee, je werd gefileerd omdat je alleen maar naar de kosten presenteerde als een netto resultaat. Het onderzoek waar je je op baseerde vermelde echter dat het nauwelijks mogelijk was de baten te verdisconteren en deed slechts een paar slappe aannames. Het feit dat in dat onderzoek heel veel tijd werd gestoken in het reconstrueren van de kosten, maar niet van de baten had al een indicatie van de intentie van het onderzoek kunnen dienen.