PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Vreemdste fatwa's 2011



Moudmin Al Akhbar
26-12-11, 21:55
Geen stoelen voor vrouwen. Geen bananen of komkommers voor vrouwen. En geen echtgenotes voor leden van het oude regime. Zo maar een bloemlezing van de meest opmerkelijke fatwa's uit 2011.

<a href="http://www.alalam.ma/def.asp?codelangue=23&id_info=45179&date_ar=2011-12-26%2019:27:00">Al Alam</a> heeft dit jaar de meest opmerkelijke fatwa's van het afgelopen jaar op een rijtje gezet... En lachen dat het is...

De wildgroei aan 'geïnterpreteerde' regeltjes in de Islamitische wereld, de zogenaamde <a href="http://nl.wikipedia.org/wiki/Fatwa">fatwa's</a>, ging ook in 2011 gestaag.

Dat niet alle fatwa's gecoördineerd worden opgezet mag duidelijk zijn. Een aantal contradicties zijn bijvoorbeeld:
- "Deelname aan de Arabische lente is haram"
- "Kadaffi doden is halal"
- "Volg alle bevelen van je leiders op"
- "Verboden te stemmen bij de aankomende verkiezingen"
- "Kijk geen Al Jazeera meer"

Dat fatwa's en politiek (misbruik) hand in hand gaan is ook geen vreemd verschijnsel. Zo is ook dit jaar bevestigd.

Maar ook op andere vlakken doen zich zo af en toe wat opmerkelijke dingen voor. Al Alam heeft dan ook de volgende pareltjes in een top 3 samengesteld, zonder verdere volgorde:

Vrouwen mogen alleen op de grond zitten
Volgens de Jemenitische prediker Omar Habib bin Mohammed bin Salem is de duivel een lenige verkrachter. En vrouwen die op stoelen of banken zitten roepen deze duivel zelf op zich af.
Een stoel of bank is immers comfortabel en ontspant de spieren van de vrouw, aldus deze Jemeniet. Het opent de benen van de vrouw en de duivel maakt daar dan ook dankbaar gebruik van.
Meiden die op de stoel zitten doen het dan ook ('trouwen') met de duivel en zijn dan ook hun maagdelijkheid kwijt.
Als het aan de Jemeniet ligt, zitten alle vrouwen dan ook enkel op de grond.
Wij adviseren je de fatwa van deze gek met een korreltje zou te nemen. Maar bedenk je wel, Omar is onlangs als 37ste in de top 500 meest invloedrijke islamitische persoonlijkheden genoemd.

Geen bananen of komkommers voor vrouwen
Komkommer-nieuws wat dichter bij huis: een Arabische imam in een Europese moskee, die ze niet meer op een rijtje heeft. Helaas noemt Al Alam geen naam of land.
Zou het wel echt zijn? Doet er niet toe! Lachen is het zeker, want: vrouwen mogen geen bananen of komkommers eten. En wortelen en courgettes worden afgeraden.
Deze imam zou namelijk tot de voor de hand liggende conclusie zijn gekomen dat bananen gewoon grote dikke gele piemels zijn. En dat vrouwen deze natuurlijk niet kunnen weerstaan.
Zo zouden vrouwen haast klaarkomen (ja, als het in een Marokkaanse krant staat, mag ik het hier ook wel zeggen...) van deze groenten en fruit en zouden de bijkomende onreine gedachtes onwenselijk zijn.
... Maar, voordat je deze imam volledig afschrijft als seksueel geobsedeerde malloot, toch nog een pluspuntje aan zijn zijde:
Indien het echt nodig is, geldt er een uitzondering: een vrouw mag de genoemde groenten en fruit wel eten, mits deze door een mannelijke naaste (vader, broer, zoon) voor haar in stukjes worden gesneden.

Geen vrouwen voor leden van het oude regime
Een nogal controversiële fatwa kwam dit jaar uit Egypte. Het advies van de voorzitter van de Islamitische Dawa Al-Azhar luidde namelijk dat leden van het oude regime van Moubarak geen vrouwen meer verdienen.
De overblijfselen van de oude overheid alsmede elk lid van de Nationale Partij zouden het land hebben verwoest en diverse gezinnen hebben kapot gemaakt.
En zo redeneert Omar Sathi dan ook: als je gezinnen niet heilig hebt, dan kan je ze zelf ook wel missen.
Deze fatwa heeft in Egypte voor de nodige commotie gezorgd.

Fulanadetal
26-12-11, 22:12
Oh gelukkig nu snap ik waarom ik altijd ga steunen en schreeuwen als ik een banaan eet. Zeker als ik ook op een stoel zit, daar val ik dan spontaan vanaf.

H.P.Pas
26-12-11, 22:25
Oh gelukkig nu snap ik waarom ik altijd ga steunen en schreeuwen als ik een banaan eet.

In 1001 Nacht wordt de banaan 'trooster der weduwen' genoemd. :slaap:

Kortman
26-12-11, 22:50
In 1001 Nacht wordt de banaan 'trooster der weduwen' genoemd. :slaap:

Vandaar dat harem vrouwen destijds al hun voedsel in kleingesneden stukjes kregen .
:wink:

Adam24
27-12-11, 15:45
De mens is in staat om de raarste gekste dingen te doen om zijn climax te bereiken.

Dit gaat te ver. Met alle respect voor de nmr 37 in de top 500. Omdat zijn vrouw een vochtige plek heeft achter gelaten op een stoel mogen alle Moslimas opeens nie meer zitten kifesh ? Islam is niet van 1 mens.