PDA

Bekijk Volledige Versie : Rotterdam zet werklozen aan het werk in Westlandse kassen



super ick
27-12-11, 18:00
Rotterdam zet werklozen aan het werk in Westlandse kassen

dinsdag 27 december 2011 16:37

Duizenden werkloze Rotterdammers gaan de komende drie jaar aan de slag in de kassen in het Westland. Dat bevestigt de Rotterdamse PvdA-wethouder Marco Florijn dinsdag naar aanleiding van berichtgeving door het AD.

Geen Polen maar Rotterdammers moeten in de Westlandse kassen gaan werken


'Staatssecretaris van Sociale Zaken Paul de Krom (VVD) wil, net als minister Henk Kamp (VVD) eerder al zei, de helft van het aantal bijstandgerechtigden aan het werk krijgen. Een goed idee.'

De Rotterdamse bijstandgerechtigden die aan het werk gaan in de kassen in plaats van Polen, is het gevolg van een andere aanpak van de sociale dienst in de Maasstad.

Werkgever centraal
Florijn zorgt ervoor dat niet langer de bijstandsgerechtigde maar de werkgever centraal staat als klant bij de sociale dienst. Zijn wensen worden vertaald naar de bijstandsgerechtigden. 'Die maken wij vervolgens werkklaar bij onder meer de werkbedrijven van de Roteb,' aldus Florijn.

De tuinders hebben nu vaak Polen in dienst, omdat die vaak beter bevallen; ze werken harder en voor minder geld, weet Florijn.

'Terwijl we vroeger een moreel appel deden op de tuinders om Nederlanders aan te nemen, sluiten we nu aan op de vraag die ze hebben. Als ze een bepaalde productiecapaciteit verwachten, gaan wij die invullen. Wij maken dan uit met hoeveel mensen we tomaten gaan plukken.'

Hogere functie
Op een zelfde wijze worden komende jaren in Rotterdam ook duizenden bijstandsgerechtigden aan het werk gezet in de zorg en de haven. In een later stadium hoopt Florijn ook afspraken te maken in sectoren als de techniek, horeca en transport.

'Het idee is om in die sectoren mensen op te leiden naar een hogere functie, zodat bijstandsgerechtigden weer makkelijker op die lagere functies kunnen instromen,' zegt de wethouder.

Dat het aansluiten van bijstandsgerechtigden op wensen van de werkgevers nu pas gebeurt, heeft alles te maken met de cultuur in Nederland. 'We hebben het economisch tij nu mee, maar vroeger werd dit als asociaal gezien, terwijl dat het niet is, ' aldus Florijn.

Door Arne Hankel


Elsevier.nl - Nederland - Rotterdam zet werklozen aan het werk in Westlandse kassen (http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/326198/Rotterdam-zet-werklozen-aan-het-werk-in-Westlandse-kassen.htm)

Joesoef
27-12-11, 18:17
Dat gaat lachen worden, tuinders en werklozen 'botsen' op zijn zachts gezegd. Overigens is de enige motivatie geld....

Slinger
27-12-11, 19:05
Dat gaat lachen worden, tuinders en werklozen 'botsen' op zijn zachts gezegd. Overigens is de enige motivatie geld....

Het moet zo worden dat wanneer iemand bij de gemeente komt voor een uitkering, dat de gemeente dan zegt: ja, ik heb wel iets voor je.

Joesoef
27-12-11, 19:23
Het moet zo worden dat wanneer iemand bij de gemeente komt voor een uitkering, dat de gemeente dan zegt: ja, ik heb wel iets voor je.


Noppe. De mensen komen niet in dienst van de tuinder maar via de gemeente, wet werken naar vermogen. Uitzendkracht op bijstandsniveau zowel kwa inzet als betaling.

Slinger
27-12-11, 19:26
Noppe. De mensen komen niet in dienst van de tuinder maar via de gemeente, wet werken naar vermogen. Uitzendkracht op bijstandsniveau zowel kwa inzet als betaling.

Ik ken maar één niveau van inzet en dat is volledige.

mark61
27-12-11, 22:09
De arbeidsmarkt verpesten door arbeid aan te bieden onder het minimumloon. Boeiend. De PvdA die vakbonden en arbeiders ondergraaft. Tis 2011 zeker.

Die tuinders zien dat werkschuw tuig aankomen :hihi:

Bofko
28-12-11, 00:27
De arbeidsmarkt verpesten door arbeid aan te bieden onder het minimumloon. Boeiend. De PvdA die vakbonden en arbeiders ondergraaft. Tis 2011 zeker.

Die tuinders zien dat werkschuw tuig aankomen :hihi:

Nou ja, ik ben toch wel benieuwd. Ik vind het wel een goed initiatief.

Als het niet werkt, wordt de arbeidsmarkt niet ondergraven. Als het voor 30% werkt (letterlijk ook) kan dat al als een politiek succes worden gezien, gezien alle andere inspanningen in het verleden.

mark61
28-12-11, 00:55
Nou ja, ik ben toch wel benieuwd. Ik vind het wel een goed initiatief.

Als het niet werkt, wordt de arbeidsmarkt niet ondergraven. Als het voor 30% werkt (letterlijk ook) kan dat al als een politiek succes worden gezien, gezien alle andere inspanningen in het verleden.

Het is al eerder gebeurd, en het heette vroeger valse concurrentie. Gewone werknemers worden weggeconcurreerd door mensen die onder het minimumloon werken. Dat was vroeger illegaal en iedereen was er op tegen; maar de tijden zijn veranderd.

Effectief wordt hier het minimumloon met ca. 35% verlaagd.

Als je wil weten hoe dat gaat aflopen moet je de jaarlijkse soap van de aardbeienoogst er even op naslaan. De werklozen willen niet en de kwekers willen geen onwillig personeel, daar hebben ze niks aan.

O tempora o mores.

Bofko
28-12-11, 01:17
De werklozen willen niet en de kwekers willen geen onwillig personeel, daar hebben ze niks aan.



Te stellig en te generaliserend, vind ik. De kwekers calculeren, sociale zaken komt de kwekers meer tegemoet , een aantal werklozen voelt zich geholpen (of moeten gewoon) , de beste plukkers worden tegen redelijk loon in dienst gehouden Dingen veranderen en de lethargici wordt achter hun broek gezeten.
Bij voorbaat afschieten van zo'n initiatief vind ik te cynisch.

knuppeltje
28-12-11, 08:32
Ik weet niet hoe ze dat allemaal gaan regelen. Maar over onwerkbare regelingen kun je weer wel veel langer vergaderen en alsmaar doen alsof je heel serieus de problemen aan het oplossen bent dan je over werkbare regelingen hoeft te doen.

Maar als ze die tuinders ook een normaal CAO-loon zouden laten betalen, dan kunnen de uitkeringen van die gasten zolang ze werken ook stopgezet worden. Dat zou de gemeentekas een heleboel euro's besparen. De belastingdienst zou er ook blij mee zijn.

Ben benieuwd.

H.P.Pas
28-12-11, 10:26
Ik ken maar één niveau van inzet en dat is volledige.

Da 's werelvreemde mannentaal.
Daar hadden we al genoeg van :aanwal:

super ick
28-12-11, 10:55
Die tuinders zien dat werkschuw tuig aankomen :hihi:

Aha, werklozen zijn nu ineens werkschuw tuig als ze dreigen aan het werk gezet te worden.

Als de uitkering aangevraagd moet worden zijn ze uiteraard buiten hun schuld om werkloos, willen ze wel graag werken, etc.

HEt wordt hoog tijd dat uitkeringen niet meer verstrekt worden aan mensen die kunnen werken. Als er werkzaamheden zijn dan moet er gewerkt worden voor een uitkering. Afgelopen met iedere dag uitslapen en het argument dat er voor € 125 p/m niet gewerkt gaat worden.

mark61
28-12-11, 13:24
Te stellig en te generaliserend, vind ik. De kwekers calculeren, sociale zaken komt de kwekers meer tegemoet , een aantal werklozen voelt zich geholpen (of moeten gewoon) , de beste plukkers worden tegen redelijk loon in dienst gehouden Dingen veranderen en de lethargici wordt achter hun broek gezeten.
Bij voorbaat afschieten van zo'n initiatief vind ik te cynisch.

Ik heb het altijd nauwlettend gevolgd, omdat ik ook vind dat mensen die een uitkering krijgen en gezond zijn van lijf en leden gewoon alles moeten aanpakken.

Maar het werkt gewoon niet. Moet je werkloze Groningers naar Limburg sturen om 2 maanden aardbeien te plukken? Waar moeten ze dan wonen?

Het arbeidsbureau, de soos, stuurt werklozen naar een kweker. Een derde komt sowieso niet opdagen. Nog een derde komt om 10 uur es kijken. Eigenlijk heeft er niemand zin en werken ze niet door. De kweker heeft geen zin om oppas te spelen en mensen die 50% produceren zijn een verliespost. Roemenen staan te stuiteren om voor het minimumloon 150% te presteren.

Dus wat te doen? Ik weet het niet.

Maar ik ben benieuwd hoor.

Volgens mij is het zo dat de tuinbouw in het Westland al opgeheven was als er niet structureel met illegalen werd gewerkt.

mark61
28-12-11, 13:26
Aha, werklozen zijn nu ineens werkschuw tuig als ze dreigen aan het werk gezet te worden.

Als de uitkering aangevraagd moet worden zijn ze uiteraard buiten hun schuld om werkloos, willen ze wel graag werken, etc.

HEt wordt hoog tijd dat uitkeringen niet meer verstrekt worden aan mensen die kunnen werken. Als er werkzaamheden zijn dan moet er gewerkt worden voor een uitkering. Afgelopen met iedere dag uitslapen en het argument dat er voor € 125 p/m niet gewerkt gaat worden.

Ik vind dat je mensen wel aan het werk kan zetten, maar dan moeten ze ook een normaal salaris krijgen. Anders sloop je het hele systeem uitelkaar.

Of je moet officieel beslissen dat we het minimumloon met 35% gaan verlagen. Ik weet alleen niet hoe een mens / een gezin van wat is het, 750 euro moet leven.

Het gaat hier niet over 125 per maand, maar 0 per maand extra, als ik het goed begrijp. En dan heb je nog reiskosten en evt. arbeidskosten, als je je eigen handschoenen etc. moet aanschaffen, wat vaak genoeg het geval is.

rbn
28-12-11, 13:51
een aantal werklozen voelt zich geholpen (of moeten gewoon) , de beste plukkers worden tegen redelijk loon in dienst gehouden

doorstromen naar een beter betaalde baan in de kassen zal vermoedelijk niet snel gebeuren want waarom zou een kweker een beter betaalde baan aanbieden als hij de werknemer op uitkeringsniveau kan laten werken? dan kan hij net zo goed weer polen in dienst nemen.. kost hem minder en levert meer produktie op..

bijkomend probleem is dat een werkloze, die de hele week in de kassen staat te werken, vermoedelijk geen energie heeft om in de vrije uurtjes te soliciteren naar ander werk..

mark61
28-12-11, 13:57
Hogere functie

'Het idee is om in die sectoren mensen op te leiden naar een hogere functie, zodat bijstandsgerechtigden weer makkelijker op die lagere functies kunnen instromen,' zegt de wethouder.

Dit is inderdaad helemaal om je te bescheuren. Opperplukker ofzo?

Laatst kwam Kamp ook al met het idee dat werklozen maar moeten verhuizen naar een plek met werk.

De sukkel is zelf zo rijk en onwetend dat ie niet weet dat je van zeg 1200 euro niet in de vrije sector kan huren, en anders 7 jaar ofzo op een flat moet wachten. Of moeten die verhuizers in kippenhokken gaan wonen?

Joesoef
28-12-11, 16:16
Als er werkzaamheden zijn dan moet er gewerkt worden voor een uitkering. Afgelopen met iedere dag uitslapen en het argument dat er voor € 125 p/m niet gewerkt gaat worden.


Dat is al zo.....

super ick
28-12-11, 16:50
Ik vind dat je mensen wel aan het werk kan zetten, maar dan moeten ze ook een normaal salaris krijgen. Anders sloop je het hele systeem uitelkaar.

Of je moet officieel beslissen dat we het minimumloon met 35% gaan verlagen. Ik weet alleen niet hoe een mens / een gezin van wat is het, 750 euro moet leven.

Het gaat hier niet over 125 per maand, maar 0 per maand extra, als ik het goed begrijp. En dan heb je nog reiskosten en evt. arbeidskosten, als je je eigen handschoenen etc. moet aanschaffen, wat vaak genoeg het geval is.

Wat is er mis met werken voor je uitkering?
Ligt het niveau 35% lager dan werken ze toch 35% korter?

tanger'73
28-12-11, 20:09
als je verder gezond van lijf en leden bent, is koffie leuten op een werkkring in combinatie met bezigheidstherapie misschien iets voordeliger?

tanger'73
28-12-11, 20:47
doorstromen naar een beter betaalde baan in de kassen zal vermoedelijk niet snel gebeuren want waarom zou een kweker een beter betaalde baan aanbieden als hij de werknemer op uitkeringsniveau kan laten werken? dan kan hij net zo goed weer polen in dienst nemen.. kost hem minder en levert meer produktie op..

bijkomend probleem is dat een werkloze, die de hele week in de kassen staat te werken, vermoedelijk geen energie heeft om in de vrije uurtjes te soliciteren naar ander werk..


omdat het seizoensgebonden is zullen hongerige werklozen hun kans grijpen door bij die tuinders als sprinkhanen alles verorberen, voordat die boer er erg in heeft.

super ick
28-12-11, 22:20
omdat het seizoensgebonden is zullen hongerige werklozen hun kans grijpen door bij die tuinders als sprinkhanen alles verorberen, voordat die boer er erg in heeft.

Nee de godsganse dag een beetje rondslenteren of op de bank zitten daar knapt een mens van op. En dat geld dat dan iedere maand op de bankrekening gestort wordt? Wel eens aan gedacht waar dat vandaan komt?

Ik snap best dat er aan het in de praktijk brengen wat haken en ogen zitten en dit is maar 1 voorbeeld maar het idee dat er gewerkt moet worden voor geld is bijna universeel.

Het minimumloon is € 1.435 bpm, samenwoners ontvangen dat ook aan bijstand. Dan mag je er ook samen, bij elkaar 40 uur per week je handen voor uit de mouwen steken. Waarom zou een gezond mens daar niets voor hoeven doen?

tanger'73
28-12-11, 22:55
Nee de godsganse dag een beetje rondslenteren of op de bank zitten daar knapt een mens van op. En dat geld dat dan iedere maand op de bankrekening gestort wordt? Wel eens aan gedacht waar dat vandaan komt?

Ik snap best dat er aan het in de praktijk brengen wat haken en ogen zitten en dit is maar 1 voorbeeld maar het idee dat er gewerkt moet worden voor geld is bijna universeel.

Het minimumloon is € 1.435 bpm, samenwoners ontvangen dat ook aan bijstand. Dan mag je er ook samen, bij elkaar 40 uur per week je handen voor uit de mouwen steken. Waarom zou een gezond mens daar niets voor hoeven doen?


'K vind het prima hoor, voor het geld hoef je het niet te laten hoor. De uitkeringen zijn hier toch grotendeels gekoppeld aan de lonen. thuis zitten kost zowiezo alleen maar geld, bij een baas kan je nog koffie leuten, een praatje maken, een Pool lastigvallen en wellicht nog allemaal voor hetzelfde geld je buik rondvreten. Financieël zal je er toch niet echt op vooruit of achteruit gaan, of je nou door een werkgever of de staat krijgt uitbetaald.

super ick
28-12-11, 23:22
bij een baas kan je nog koffie leuten, een praatje maken, een Pool lastigvallen en wellicht nog allemaal voor hetzelfde geld je buik rondvreten.

Goeie instelling, ik zeg vasthouden!

tanger'73
28-12-11, 23:27
Het is al eerder gebeurd, en het heette vroeger valse concurrentie. Gewone werknemers worden weggeconcurreerd door mensen die onder het minimumloon werken. Dat was vroeger illegaal en iedereen was er op tegen; maar de tijden zijn veranderd.

O tempora o mores.

'K kan je zeggen dat de tijden herleven, alleen noemde men dit vroeger ronselen. Voorheen lag de nadruk vooral op uit binnen- en buitenland afkomstige berooide werkzoekenden voor scheepsvolk. Die werden dan kunstig in natura van drank en voeding voorzien tegen het tekenen van een schuldbekentenis. tegenwoordig ligt de nadruk vooral op minima (grotendeels toch al in de schuldsanering) tegen naar gelang de werkplek, onbeperkt warme dranken, verse groenten, dagbesteding en soldij.

tanger'73
28-12-11, 23:36
Goeie instelling, ik zeg vasthouden!


Je wilt niet weten hoeveel werkzoekenden hun geluk niet op kunnen hoor, zelfs toiletpapier wordt meegenomen. Doorgaans zal een werkloze zich als een vis in het water voelen in bijvoorbeeld een kledingzaak.

Mijn instelling is dat een dag thuis of bij een baas gewoon 24 uur blijft tellen hoor.

tanger'73
29-12-11, 00:01
Ik vind dat je mensen wel aan het werk kan zetten, maar dan moeten ze ook een normaal salaris krijgen. Anders sloop je het hele systeem uitelkaar.

Of je moet officieel beslissen dat we het minimumloon met 35% gaan verlagen. Ik weet alleen niet hoe een mens / een gezin van wat is het, 750 euro moet leven.

Het gaat hier niet over 125 per maand, maar 0 per maand extra, als ik het goed begrijp. En dan heb je nog reiskosten en evt. arbeidskosten, als je je eigen handschoenen etc. moet aanschaffen, wat vaak genoeg het geval is.

Maak je niet druk man, werkethos is in Nederland over de hele linie uitgestorven eigenschap. Vandaag op het nieuws bij 2M worden vanwege de bezuinigingen trekvogels ingezet in de landbouw, bij het verwijderen van wormen na het omploegen van akkers.

super ick
29-12-11, 09:21
Je wilt niet weten hoeveel werkzoekenden hun geluk niet op kunnen hoor, zelfs toiletpapier wordt meegenomen. Doorgaans zal een werkloze zich als een vis in het water voelen in bijvoorbeeld een kledingzaak.

Mijn instelling is dat een dag thuis of bij een baas gewoon 24 uur blijft tellen hoor.

Over het algemeen zijn werklozen dus tuig?

Heb je die info uit onderzoek of uit je omgeving?

tanger'73
29-12-11, 11:38
Over het algemeen zijn werklozen dus tuig?

Heb je die info uit onderzoek of uit je omgeving?

uit eigen ervaring kan ik je informeren dat werklozen onder dwang te werk stellen je die hard terug krijgt.

super ick
29-12-11, 17:17
uit eigen ervaring kan ik je informeren dat werklozen onder dwang te werk stellen je die hard terug krijgt.

Als je het niet consekwent aanpakt wel.

tanger'73
29-12-11, 17:55
Als je het niet consekwent aanpakt wel.

re integratie is maatwerk, mensen als tuig behandelen is passé.

Joesoef
29-12-11, 18:19
Als je het niet consekwent aanpakt wel.



Klinkt heel stoer maar het werkt niet.

knuppeltje
30-12-11, 08:25
Als je het niet consekwent aanpakt wel.

Vertel eens?

Karin.N
30-12-11, 08:35
Ik vind ook dat wie een uitkering ontvangt en wel kan werken dat ook moet doen.
Maar helaas is de praktijk een tikkeltje anders. Je hebt simpelweg te maken met mensen. Mensen die soms wel willen, maar niet kunnen meekomen. Mensen die niet willen, maar wel mee zouden kunnen komen.
Werkgevers zitten (terecht) niet te wachten op mensen die je constant achter de broek moet zitten of andere begeleiding nodig hebben. De overheid kan eventueel in deze behoefte voorzien om banen te creeëren, maar of dit nu werkelijk de oplossing is?

Er zal best een groep zijn die je aan het werk krijgt met deze regeling. Is ook niets mis mee om te proberen. Maar ik heb niet de illusie dat je met dit soort regelingen iedereen aan het werk krijgt die kan werken.

Je zult in een humane samenleving altijd mensen houden die profiteren van regelingen, die bedoeld zijn voor mensen die niet mee kunnen komen.

The_Grand_Wazoo
30-12-11, 09:11
Wat ik mis in deze discussie zijn de tuinders die deze personen in dienst moeten nemen. Ben opgegroeid aan de rand van het Westland en mijn jeugd in tomatenkassen doorgebracht. De gemiddelde tuinder moet in het hoogseizoen 's ochtends voor een bepaalde tijd zijn dagoogst bij de veiling hebben. Dan kun je geen onwilligen gebruiken, die eres om 10 uur komen kijken, of überhaupt niet komen opdagen.

Ik geloof hier niet zo in. De werkeloze die wil werken hoeft niet gedwongen te werk worden gesteld en wie je moet dwingen om te werken zal geen betrouwbare werknemer blijken.

super ick
30-12-11, 09:33
Klinkt heel stoer maar het werkt niet.

Verder afknijpen. Domweg geld geven moet afgelopen zijn. Ondanks het geklaag is de regeling nog te riant.

Bijstand, bijzondere bijstand, langdurigheidstoeslag, kinderbijslag en diverse kwijtschendingen. Voor het minimumloon gaan werken als samenwoner levert eenvoudigweg minder op.

knuppeltje
30-12-11, 09:52
Verder afknijpen. Domweg geld geven moet afgelopen zijn. Ondanks het geklaag is de regeling nog te riant.

Bijstand, bijzondere bijstand, langdurigheidstoeslag, kinderbijslag en diverse kwijtschendingen. Voor het minimumloon gaan werken als samenwoner levert eenvoudigweg minder op.

Helemaal afschaffen kan ook. Ik vrees dat in dat geval de criminaliteit wel heel drastisch zal toenemen.

Ach, dan kunnen die caviacops ook nuttig werk gaan doen. En desnoods verzinnen we er op papier weer 3000 agenten bij, dat moet schelen. Op papier dan toch.

Max Stirner
30-12-11, 10:44
Helemaal afschaffen kan ook. Ik vrees dat in dat geval de criminaliteit wel heel drastisch zal toenemen.

.



Dus we geven de onwillige uitvreters geld omdat ze anders crimineel gedrag gaan vertonen ?

Vrees dat je nog gelijk hebt ook ... denk dat dit inderdaad één van de voornaamste redenen is.


Zal wel weer een kwestie van 'beschaving' zijn;

Je zou het ook een maatschappelijk brevet van onvermogen, toegeven aan chantage, decadendentie, onverschilligheid ...(etc.) kunnen noemen.

Bovendien héél erg onrechtvaardig t.o.v. chronisch zieken, gehandicapten, ouderen en andere mensen voor wie de verzorgingsstaat daadwerkelijk bedoeld was


Wat mij betreft krijgen ze dus geen cent

Joesoef
30-12-11, 10:57
Verder afknijpen. Domweg geld geven moet afgelopen zijn. Ondanks het geklaag is de regeling nog te riant.

Stoeretaal. Probleem is niet zo simpel. Van de wat jij noemt profiteurs zijn er maar weinig die echt profiteur zijn de meeste mensen in de bijstand zijn gewoon de stom voor reguliere arbeid. Schoffelen onder toezicht is het hoogst haalbare alleen dat kost meer geld dan het opbrengt. Schoffelen als taakstraf voor dom zijn.
Ik zeg niet dat die mensen dus maar thuis moeten gaan zitten, dat ze wat moeten gaan doen is prima. Echter is het voor veel van die mensen onmogelijk om in het bedrijfsleven aan de slag te gaan om de simpele reden dat ze dat niet kunnen.
Afknijpen van geld gaat zeker niet helpen of dingen oplossen en is zeker niet stimulerend om eens wat te gaan doen. Op pakken bij de lurven en begeleiden.

rbn
30-12-11, 11:06
Dus we geven de onwillige uitvreters geld omdat ze anders crimineel gedrag gaan vertonen ?



'onwillig uitvreters' of 'werkschuw tuig'.. het is retoriek vd rechtse kerk die voor doet komen alsof de soos bevolkt wordt door parasiterend gespuis (het liefste van marokkaanse origine of hollanders met ongewassen lang haar want dat past beter in het profiel van de 'onwillige uitvreter')..

knuppeltje
30-12-11, 11:19
Dus we geven de onwillige uitvreters geld omdat ze anders crimineel gedrag gaan vertonen ?

Vrees dat je nog gelijk hebt ook

Zal wel weer een kwestie van 'beschaving' zijn;

Je zou het ook een maatschappelijk brevet van onvermogen, toegeven aan chantage, decadendentie, onverschilligheid ...(etc.) kunnen noemen.

Bovendien héél erg onrechtvaardig t.o.v. chronisch zieken, gehandicapten, ouderen en andere mensen voor wie de verzorgingsstaat daadwerkelijk bedoeld was

Wat mij betreft krijgen ze dus geen cent

Nee, maar het zal ongetwijfeld wel dat gevolg krijgen.

Dat heb ik wel vaker, maar dat maakt me niet ongerust, moet ik eerlijkheidshalve bij zeggen.

Yep. Beter kan ik het niet zeggen, al ik vind dat best wel vervelend, maar het is echt zo.

Elke beschaving kent zo zijn tekortkomingen. Dat had de bakermat van onze beschaving ook al, heel veel zelfs. Dat daar constant aan gewerkt moet worden, zeer zeker, maar wel een beetje beschaafd, ja.

Daar horen mensen die heel moeilijk of niet aan werk kunnen komen ook bij. Je kunt zoiets niet goed vinden, maar dat is vers twee. Daarbij hebben de door jou genoemde groepen juist heel veel last van de volstrekt idioot uit de hand gelopen hypotheekrenteaftrek en de inmiddels waanzinnig hoge hypotheekgaranties, beide zijn zijn zeer zeker niet in het leven geroepen voor hen die daar nu het meest van profiteren.

Hoe je dat wil voorkomen weet ik niet, maar dromen zijn nog steeds bedrog, als ik het wel heb.

rbn
30-12-11, 11:20
Je zult in een humane samenleving altijd mensen houden die profiteren van regelingen, die bedoeld zijn voor mensen die niet mee kunnen komen.

zelf ga ik er vanuit dat wanneer iemand geen zin heeft te werken er psychisch iets mis moet zijn met die persoon.. hij of zij is niet gezond van geest.. m.a.w. hij kan niet werken doordat hij daar de energie noch motivatie voor kan vinden wegens een psychisch defect.. als zo'n persoon met een uitkering er zelf redelijk tevreden over is dan kost de samenleving dat waarschijnlijk minder dan wanneer je zo'n iemand langdurige therapie geeft of gedwongen aan het werk probeert te krijgen..

super ick
30-12-11, 17:29
zelf ga ik er vanuit dat wanneer iemand geen zin heeft te werken er psychisch iets mis moet zijn met die persoon.. hij of zij is niet gezond van geest.. m.a.w. hij kan niet werken doordat hij daar de energie noch motivatie voor kan vinden wegens een psychisch defect.. als zo'n persoon met een uitkering er zelf redelijk tevreden over is dan kost de samenleving dat waarschijnlijk minder dan wanneer je zo'n iemand langdurige therapie geeft of gedwongen aan het werk probeert te krijgen..

Dat is wel een erg gemakkelijke diagnose. Geen zin om te werken --> Psychische ziekte.

ZO groeit de groep uitvreters wel erg snel.

Enneh,

Hoe zit dat met de mensen die geen zin hebben een opleiding te volgen? Ook een psychisch defect --> uitkering?

super ick
30-12-11, 17:38
Stoeretaal. Probleem is niet zo simpel. Van de wat jij noemt profiteurs zijn er maar weinig die echt profiteur zijn de meeste mensen in de bijstand zijn gewoon de stom voor reguliere arbeid. Schoffelen onder toezicht is het hoogst haalbare alleen dat kost meer geld dan het opbrengt. Schoffelen als taakstraf voor dom zijn.
Ik zeg niet dat die mensen dus maar thuis moeten gaan zitten, dat ze wat moeten gaan doen is prima. Echter is het voor veel van die mensen onmogelijk om in het bedrijfsleven aan de slag te gaan om de simpele reden dat ze dat niet kunnen.
Afknijpen van geld gaat zeker niet helpen of dingen oplossen en is zeker niet stimulerend om eens wat te gaan doen. Op pakken bij de lurven en begeleiden.

Prima!

Bij de lurven pakken en begeleiden maaaaaar bij weigering of wangedrag finacieel straffen. Zo bedoelde ik het in eerste instantie ook.

Voor mijn part dringen ze de automatisering maar wat terug op sommige terreinen om weer meer laaggeschoolde arbeid te creeeren. Nu zijn we het geld ook kwijt en:

We krijgen er criminaliteit voor terug,
Apathie,
Tweedeling.

Nu gaat het veel te gemakkelijk. Misdraag je een beetje en je wordt al snel als onbemiddelbaar bestempeld en kan een leven lang op de zak van een ander gaan leven.

Ander voordeel is dat de voorzieningen van mensen die echt niets meer kunnen eens aangepast kunnen worden.

tanger'73
30-12-11, 17:51
zelf ga ik er vanuit dat wanneer iemand geen zin heeft te werken er psychisch iets mis moet zijn met die persoon.. hij of zij is niet gezond van geest.. m.a.w. hij kan niet werken doordat hij daar de energie noch motivatie voor kan vinden wegens een psychisch defect.. als zo'n persoon met een uitkering er zelf redelijk tevreden over is dan kost de samenleving dat waarschijnlijk minder dan wanneer je zo'n iemand langdurige therapie geeft of gedwongen aan het werk probeert te krijgen..


over het algemeen zijn werklozen meer als bereid om aan hun eigen re integratie te werken. Maar je hebt een kleine harde kern waar geen enkel land mee te bezeilen valt en de whiskey dampen al onderweg naar de afspraak zijn waar te nemen. Gasten die duidelijk in het leven ergens zijn vastgelopen. Gek genoeg zijn het allemaal wilders stemmers.

(leen)
30-12-11, 19:22
over het algemeen zijn werklozen meer als bereid om aan hun eigen re integratie te werken. Maar je hebt een kleine harde kern waar geen enkel land mee te bezeilen valt en de whiskey dampen al onderweg naar de afspraak zijn waar te nemen. Gasten die duidelijk in het leven ergens zijn vastgelopen. Gek genoeg zijn het allemaal wilders stemmers.

De harde kern is gans slavisch?:stout:

Karin.N
30-12-11, 22:58
over het algemeen zijn werklozen meer als bereid om aan hun eigen re integratie te werken. Maar je hebt een kleine harde kern waar geen enkel land mee te bezeilen valt en de whiskey dampen al onderweg naar de afspraak zijn waar te nemen. Gasten die duidelijk in het leven ergens zijn vastgelopen. Gek genoeg zijn het allemaal wilders stemmers.

Wat is je bron? Ik ken namelijk vanuit de schuldfhulpverlening een aantal mensen die toch echt niet in aanmerking komen voor het predicaat Wildersstemmer!

tanger'73
30-12-11, 23:04
Wat is je bron? Ik ken namelijk vanuit de schuldfhulpverlening een aantal mensen die toch echt niet in aanmerking komen voor het predicaat Wildersstemmer!

Kijk maar naar dat tuig van de PVV in de Kamer, net zo hulpeloos en bezopen.

Eric de Blois
30-12-11, 23:40
over het algemeen zijn werklozen meer als bereid om aan hun eigen re integratie te werken. Maar je hebt een kleine harde kern waar geen enkel land mee te bezeilen valt en de whiskey dampen al onderweg naar de afspraak zijn waar te nemen. Gasten die duidelijk in het leven ergens zijn vastgelopen. Gek genoeg zijn het allemaal wilders stemmers.

Perceptie van een genuanceerde islamitische prikker: alle werklozen die niet willen werken, zijn wildersstemmers, drinken whiskey en zijn lui.

Wie hier de moed zou hebben te zeggen dat nietwerkwillige arbeidslozen allen marokkaan zijn en op de pvda stemmen zou steevast tokkie en debiel worden genoemd door de correcte prikkers hier.

tanger'73
30-12-11, 23:43
Perceptie van een genuanceerde islamitische prikker: alle werklozen die niet willen werken, zijn wildersstemmers, drinken whiskey en zijn lui.

Onder marokkanen komt dit gedrag dus niet voor.


Kennelijk ben jij er een van, want waar lees jij hieruit dat alle werklozen whiskey drinken, lui zijn en wilders stemmen?

Eric de Blois
30-12-11, 23:57
Kennelijk ben jij er een van, want waar lees jij hieruit dat alle werklozen whiskey drinken, lui zijn en wilders stemmen?

één van wat?

tanger'73
31-12-11, 00:02
Wie hier de moed zou hebben te zeggen dat nietwerkwillige arbeidslozen allen marokkaan zijn en op de pvda stemmen zou steevast tokkie en debiel worden genoemd door de correcte prikkers hier.


Door meteen weer marokkaan, islamitisch aan werklozen te koppelen bent u sowieso een tokkie, debiel en wilders stemmer. Daar hoeft u niet echt moed voor op te rakelen.

Eric de Blois
31-12-11, 00:06
Door meteen weer marokkaan, islamitisch aan werklozen te koppelen bent u sowieso een tokkie, debiel en wilders stemmer. Daar hoeft u niet echt moed voor op te rakelen.

Ik koppel niets, ik geef een voorbeeld om u uit te dagen. En u doet net of u dat niet begrijpt. Verder is uw stukje waar ik op reageer duidelijk genoeg. Dat achteraf anders uitleggen is niet zinvol.

tanger'73
31-12-11, 00:13
Ik koppel niets, ik geef een voorbeeld om u uit te dagen. En u doet net of u dat niet begrijpt. Verder is uw stukje waar ik op reageer duidelijk genoeg. Dat achteraf anders uitleggen is niet zinvol.

u quote mij anders wel met uw vooringenomen oordeel totaal verkeerd. Mensen die niet kunnen lezen en lukraak quoten hoeven mij niet uit te dagen. Veel succes verder met uw xenofobe voorbeeld.

Eric de Blois
31-12-11, 00:20
u quote mij anders wel met uw vooringenomen oordeel totaal verkeerd. Mensen die niet kunnen lezen en lukraak quoten hoeven mij niet uit te dagen. Veel succes verder met uw xenofobe voorbeeld.

Lukraak? Karin las het ook. Post 46 (http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/344071-rotterdam-zet-werklozen-werk-westlandse-kassen-2.html#46).

Vooringenomen oordeel zei u? Ik ga in op uw vooringenomenheid inzake werklozen die niet willen werken en volgens u 'allen' op wilders stemmen.

Samir75017
31-12-11, 00:22
Waw they say "U" to talk to each others :handbang:

I love it :hihi:

tanger'73
31-12-11, 00:32
Lukraak? Karin las het ook. Post 46 (http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/344071-rotterdam-zet-werklozen-werk-westlandse-kassen-2.html#46).

Vooringenomen oordeel zei u? Ik ga in op uw vooringenomenheid inzake werklozen die niet willen werken en volgens u 'allen' op wilders stemmen.


Ga lekker met Karin keuvelen joh. Helaas kan ik geen dyslexie genezen.

Eric de Blois
31-12-11, 00:38
Ga lekker met Karin keuvelen joh. Helaas kan ik geen dyslexie genezen.

We hebben allemaal wel een afwijking. Met de mijne ben ik best gelukkig. Ik heb zelf's meerdere afwijkingen.

tanger'73
31-12-11, 00:40
We hebben allemaal wel een afwijking. Met de mijne ben ik best gelukkig. Ik heb zelf's meerdere afwijkingen. Jij ook?

xenofobie is best wel een ernstige afwijking. Bent u daar gelukkig mee?

Eric de Blois
31-12-11, 00:44
xenofobie is best wel een ernstige afwijking. Bent u daar gelukkig mee?

Oh, dat wist ik niet. Lijd ik daaraan? Ik ben niet echt bang voor buitenlanders, ik woon tenslotte in chili.

tanger'73
31-12-11, 00:49
Oh, dat wist ik niet. Lijd ik daaraan? Ik ben niet echt bang voor buitenlanders, ik woon tenslotte in chili.


Bent u dan niet daarheen gevlucht? Daar in het immense chili zul je zeker niet veel volk tegenkomen.

Eric de Blois
31-12-11, 01:05
Bent u dan niet daarheen gevlucht? Daar in het immense chili zul je zeker niet veel volk tegenkomen.

Nou ja, in zekere zin. Voor mij was/is nederland zwaar overbevolkt. Tienmiljoen is al teveel. Ik woonde de laatste jaren in het Geuldal, dat niet was bevolkt met veel allochtonen. Dus nee, het ging mij niet om de buitenlanders maar om de mensendruk. Nu zie ik veel natuur en minder mensen, erg fijn ja. Goed voor mijn asperger syndroom ook. Verder vind ik het wel goed om werklozen aan het werk te zetten. Heel sociaal van Rotterdam. Vandaag veel gefietst en weinig mensen tegengekomen. Voel me goed.

super ick
31-12-11, 18:24
Vandaag veel gefietst en weinig mensen tegengekomen. Voel me goed.

Hoe groot is het tijdsverschil met Chili eigenlijk?

rbn
02-01-12, 23:27
Dat is wel een erg gemakkelijke diagnose. Geen zin om te werken --> Psychische ziekte.

ZO groeit de groep uitvreters wel erg snel.

Enneh,

Hoe zit dat met de mensen die geen zin hebben een opleiding te volgen? Ook een psychisch defect --> uitkering?

mensen zijn doeners; bezige bijen.. van nature willen mensen productief en actief bezig zijn; zit nu eenmaal in de aard van het beestje.. 24/7 de hele dag niks doen is een nachtmerrie voor een gezond persoon.. als iemand al meer dan twintig jaar niet actief te krijgen is dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat er iets mankeert op het fysieke en/of psychische vlak.. zo zorgen bijvoorbeeld de negatieve kenmerken van schizofrenie ervoor dat iemand domweg niet in staat is een studie te volgen of een baan te hebben.. op het oog lijkt het dan voor types als jij een uitvreter, luiaard en werkschuwe opportunist maar door de ziekte kan degene niet werken; of in iedergeval kan hij of zij niet zonder begeleiding werken; wat dan veelal inhoudt dat de werkproductie danig lager ligt dan gemiddeld..

wat ik hiermee poog te zeggen is dat je een groep langdurig werklozen niet moreel kunt criminaliseren door ze af te doen als parasieten; kijk eerst naar de mens achter deze groep; ieder individu zal een eigen verhaal hebben over waarom het hun niet lukt aansluiting te vinden op de arbeidsmarkt.. als je denkt dat je het met een schop onder de kont kunt oplossen dan heb je weinig mensenkennis en een gebrek aan empathie..

rbn
02-01-12, 23:33
over het algemeen zijn werklozen meer als bereid om aan hun eigen re integratie te werken. Maar je hebt een kleine harde kern waar geen enkel land mee te bezeilen valt en de whiskey dampen al onderweg naar de afspraak zijn waar te nemen. Gasten die duidelijk in het leven ergens zijn vastgelopen. Gek genoeg zijn het allemaal wilders stemmers.

ja, jij zal onderhand wel het nodige ervaring hebben aan klanten die niet aan een baan te helpen zijn..

tanger'73
02-01-12, 23:46
ja, jij zal onderhand wel het nodige ervaring hebben aan klanten die niet aan een baan te helpen zijn..

Ervaring genoeg, laat ik je zeggen dat bij sommigen gelukkig de tafels en stoelen in de vloer vastgenageld waren en de wanden van veerkrachtig materiaal. Heb er geen seconde spijt van dat ik ben vertrokken. Maar ongetwijfeld zul je wel weten dat dit probleem een kapitalistische eigenschap betreft, in bijvoorbeeld het voormalige ddr bestond het niet. Maar daar had je uiteraard andere problemen weer voor in de plaats.

rbn
03-01-12, 00:29
Ervaring genoeg, laat ik je zeggen dat bij sommigen gelukkig de tafels en stoelen in de vloer vastgenageld waren en de wanden van veerkrachtig materiaal. Heb er geen seconde spijt van dat ik ben vertrokken.

wanden van veerkrachtig materiaal klinkt erg heftig.. was dat van een woning dat onder begeleid wonen valt? kan me bijna niet voorstellen dat zo'n iemand zelfstandig voor zichzelf kan zorgen.. het interessante is dat je zo nog eens ergens komt en daarmee extra ervaring opdoet over wat er zowal leeft in de periferie van onze samenleving, wat normaal gesproken aan het oog ontrokken is..


Maar ongetwijfeld zul je wel weten dat dit probleem een kapitalistische eigenschap betreft, in bijvoorbeeld het voormalige ddr bestond het niet. Maar daar had je uiteraard andere problemen weer voor in de plaats.

daar werden ze voor minder naar de goelag gestuurd.. zag eens op een docu over het berlijn achter het ijzeren gordijn dat alternatieve mensen op een stadsplein door de geheime politie van het plein 'geveegd' werden.. het straatbeeld mocht niet 'vervuild' raken met subversief ogend volk.. al gebeurt dit in wezen ook in amsterdam waar daklozen en alcoholisten als opgejaagd wild worden behandeld..

tanger'73
03-01-12, 00:40
wanden van veerkrachtig materiaal klinkt erg heftig.. was dat van een woning dat onder begeleid wonen valt? kan me bijna niet voorstellen dat zo'n iemand zelfstandig voor zichzelf kan zorgen.. het interessante is dat je zo nog eens ergens komt en daarmee extra ervaring opdoet over wat er zowal leeft in de periferie van onze samenleving, wat normaal gesproken aan het oog ontrokken is..



daar werden ze voor minder naar de goelag gestuurd.. zag eens op een docu over het berlijn achter het ijzeren gordijn dat alternatieve mensen op een stadsplein door de geheime politie van het plein 'geveegd' werden.. het straatbeeld mocht niet 'vervuild' raken met subversief ogend volk.. al gebeurt dit in wezen ook in amsterdam waar daklozen en alcoholisten als opgejaagd wild worden behandeld..


a) Was dat maar zo, ik doel meer op de speciaal tegen agressie ingerichte ruimtes op kantoor waar klanten worden ontvangen.

b)Ja tis net cruijffiaans, waar haast alles een voordeel en nadeel kent.

super ick
03-01-12, 09:22
a) Was dat maar zo, ik doel meer op de speciaal tegen agressie ingerichte ruimtes op kantoor waar klanten worden ontvangen.

b)Ja tis net cruijffiaans, waar haast alles een voordeel en nadeel kent.

Agressief gedrag komt deels voor uit onvermogen maar is ook een bekende beproefde methode om als onbemiddelbaar te boek te komen staan.

Samen met je vrouw er naar toe en na enkele vragen op staan, stoel omgooien en tafel heen en weer schuiven en iets gillen als: Willen jullie me helemaal gestoord maken ofzo? Vrouw probeert je te kalmeren en vraagt je om alstublieft toch maar even naar buiten te gaan. Je gaat en de medewerker slaakt een zucht van verlichting. Je vrouw vertelt dat je erg agressief bent en heel snel over je toeren raakt en dat de huisarts er ook van weet.

Even volhouden en je hoeft niet meer te solliciteren, niet meer te komen, etc.
Alleen om de zoveel tijd haalt 1 of andere onverlaat het in zijn hoofd een project voor de ergste gevallen op te starten. JA dan moet je weer even.

tanger'73
03-01-12, 12:22
Agressief gedrag komt deels voor uit onvermogen maar is ook een bekende beproefde methode om als onbemiddelbaar te boek te komen staan.

Samen met je vrouw er naar toe en na enkele vragen op staan, stoel omgooien en tafel heen en weer schuiven en iets gillen als: Willen jullie me helemaal gestoord maken ofzo? Vrouw probeert je te kalmeren en vraagt je om alstublieft toch maar even naar buiten te gaan. Je gaat en de medewerker slaakt een zucht van verlichting. Je vrouw vertelt dat je erg agressief bent en heel snel over je toeren raakt en dat de huisarts er ook van weet.

Even volhouden en je hoeft niet meer te solliciteren, niet meer te komen, etc.
Alleen om de zoveel tijd haalt 1 of andere onverlaat het in zijn hoofd een project voor de ergste gevallen op te starten. JA dan moet je weer even.

Werkloos ben je niet zomaar, tis een serieus probleem. Uit onderzoek is gebleken dat de afgelopen jaren agressie beduidend is toegenomen (deels ook door fouten en onvermogen van de medewerkers zelf) tot zelfs een dodelijke afloop in utrecht kan ik mij nog herinneren. Het zijn geen honden die je kan laten zitten of staan met een gebaar of fluitje.

(leen)
03-01-12, 17:40
Werkloos ben je niet zomaar, tis een serieus probleem. Uit onderzoek is gebleken dat de afgelopen jaren agressie beduidend is toegenomen (deels ook door fouten en onvermogen van de medewerkers zelf) tot zelfs een dodelijke afloop in utrecht kan ik mij nog herinneren. Het zijn geen honden die je kan laten zitten of staan met een gebaar of fluitje.

Knap onderzoek dat nog snel even de agressie deels in de schoenen schuift van de medewerkers.
Tjah als je echt niets kunt schop je een medewerker in elkaar uit onvermogen he.
Gewoon om uitleg vragen is uiteraard veel te veel gevraagd.

Onfatsoen en disrespect,meer is het niet.

Joesoef
03-01-12, 17:56
Knap onderzoek dat nog snel even de agressie deels in de schoenen schuift van de medewerkers.
Tjah als je echt niets kunt schop je een medewerker in elkaar uit onvermogen he.
Gewoon om uitleg vragen is uiteraard veel te veel gevraagd.

Onfatsoen en disrespect,meer is het niet.


Als ik mijn fiets niet op slot zet moet ik niet gek kijken als deze wordt gestolen. Laat ik mijn laptop op de achterbank van mn auto liggen dan stelen ze die ook. Iedereen zal zeggen, soef je eigen schuld.

Als een klantmanager/ medewerker sociale dienst agressief benaderd wordt is dat abnormaal. Het is echter goed te voorkomen dat er een escalatie ontstaat door trainingen te geven aan mensen die het ook in zich hebben om met dit soort situaties om te gaan. Sommige soos medewerker hebben gewoon niet het vermogen om met moeilijkere mensen om te gaan. Een timmerman laat je ook geen open hart operatie uitvoeren, het is een vak. Iemand zit niet voor niet in een bijstandsuitkering, komt niet door zijn zweetvoeten.

Geweld hoort niet maar het is er wel.

(leen)
03-01-12, 18:00
Als ik mijn fiets niet op slot zet moet ik niet gek kijken als deze wordt gestolen. Laat ik mijn laptop op de achterbank van mn auto liggen dan stelen ze die ook. Iedereen zal zeggen, soef je eigen schuld.

Als een klantmanager/ medewerker sociale dienst agressief benaderd wordt is dat abnormaal. Het is echter goed te voorkomen dat er een escalatie ontstaat door trainingen te geven aan mensen die het ook in zich hebben om met dit soort situaties om te gaan. Sommige soos medewerker hebben gewoon niet het vermogen om met moeilijkere mensen om te gaan. Een timmerman laat je ook geen open hart operatie uitvoeren, het is een vak. Iemand zit niet voor niet in een bijstandsuitkering, komt niet door zijn zweetvoeten.

Geweld hoort niet maar het is er wel.

Idd onfatsoen en disrespect dus, soms te verhullen met een dun laagje mens,
De soos mdewerker die het kleinste foutje maakt brengt het dier boven.

Hawa
03-01-12, 18:11
Dat gaat lachen worden, tuinders en werklozen 'botsen' op zijn zachts gezegd. Overigens is de enige motivatie geld....

Hawa
03-01-12, 18:13
ja Nederland
is zo
hypocriet
facistoiide
die wiet
di holigain
die sfeer
in
leer
in
motor
Holleeder
komt vrij
Lang leve
Nederland!

:boos::cool::regie:

Joesoef
03-01-12, 18:19
Idd onfatsoen en disrespect dus, soms te verhullen met een dun laagje mens,
De soos mdewerker die het kleinste foutje maakt brengt het dier boven.

Het is niet zo simpel. Van iemand die in een rolstoel zit verwachten we niet dat hij de trap naar de 4e verdieping neemt, een blinde helpen we met oversteken bij een druk kruispunt.
Op het moment dat we geen makke zien dan gaan we er vanuit dat er niets aan de hand is en dat 'doe normaal' volstaat. Onfatsoen en respect kan gewoon bij iemands psyche horen en hoe jammer het ook is, ombuigen lukt niet en je hebt het er dus maar mee te doen. Blijft ongewoon en niet horen maar het is er wel!

(leen)
03-01-12, 18:31
Het is niet zo simpel. Van iemand die in een rolstoel zit verwachten we niet dat hij de trap naar de 4e verdieping neemt, een blinde helpen we met oversteken bij een druk kruispunt.
Op het moment dat we geen makke zien dan gaan we er vanuit dat er niets aan de hand is en dat 'doe normaal' volstaat. Onfatsoen en respect kan gewoon bij iemands psyche horen en hoe jammer het ook is, ombuigen lukt niet en je hebt het er dus maar mee te doen. Blijft ongewoon en niet horen maar het is er wel!

Dat is zeker waar,en weer de echte gevallen versus degenen die gebruik maken van het gegeven.

Weet jij bijvoorbeeld hoeveel van de mensen die een zwakke pschyge hebben ook werkelijk onder behandeling staan, en dit willen en kunnen staven.

tanger'73
03-01-12, 18:42
Knap onderzoek dat nog snel even de agressie deels in de schoenen schuift van de medewerkers.
Tjah als je echt niets kunt schop je een medewerker in elkaar uit onvermogen he.
Gewoon om uitleg vragen is uiteraard veel te veel gevraagd.

Onfatsoen en disrespect,meer is het niet.

Knap onderzoek is met alle omstandigheden rekening houden. Bijvoorbeeld als een dienst consulenten in zet die vaak zelf de bomen door het bos niet meer zien, aanleiding kan zijn dat sommige klanten gefrustreerd raken. Het zijn over het algemeen klanten waar onfatsoen en disrespect onderdeel uitmaakt van het dagelijks leven.

Joesoef
03-01-12, 18:54
Dat is zeker waar,en weer de echte gevallen versus degenen die gebruik maken van het gegeven.

Weet jij bijvoorbeeld hoeveel van de mensen die een zwakke pschyge hebben ook werkelijk onder behandeling staan, en dit willen en kunnen staven.


Dat mensen niet onder behandeling zijn wil niet zeggen dat er niets aan de hand is. Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat ik een rapportje te zien krijg van een psycholoog over een persoon waarin staat dat er niets aan de hand is. Na een paar maanden werkvloer zie je echter heel duidelijk dat er een en ander aan hem haar mankeert op zo een manier dat een normale werkomgeving niet haalbaar is.

Met veel knuffelen zijn sommigen aardig op de rit krijgen maar dat wil je natuurlijk niet horen. Druk, repressie, represailles en dwang werken nagenoeg altijd averechts.

(leen)
03-01-12, 19:13
Dat mensen niet onder behandeling zijn wil niet zeggen dat er niets aan de hand is. Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat ik een rapportje te zien krijg van een psycholoog over een persoon waarin staat dat er niets aan de hand is. Na een paar maanden werkvloer zie je echter heel duidelijk dat er een en ander aan hem haar mankeert op zo een manier dat een normale werkomgeving niet haalbaar is.

Met veel knuffelen zijn sommigen aardig op de rit krijgen maar dat wil je natuurlijk niet horen. Druk, repressie, represailles en dwang werken nagenoeg altijd averechts.

Je bent er nog altijd van overtuigd dat er geen simulanten zijn?
Misschien is de psyscholoog wel zo goed dat die er doorheen prikt en dat de vermeende patiënt slimmer is dan de vloermedewerker de zijn taken voorbij loopt.

Kan me nog helder een gesprek tussen 2 intreders herrinneren;
Wou het wat met de controleur?
Nee het was een nieuwe, ik moest harder schreeuwen dan normaal.

Sindsdien ben ik een tikkeltje flegmatisch,
Niet onder behandeling, en wel de indruk wekken dat je pshyche niet in orde is vind ik maar raar en niet verenigbaar.

Joesoef
03-01-12, 19:54
Je bent er nog altijd van overtuigd dat er geen simulanten zijn?
Misschien is de psyscholoog wel zo goed dat die er doorheen prikt en dat de vermeende patiënt slimmer is dan de vloermedewerker de zijn taken voorbij loopt.

Kan me nog helder een gesprek tussen 2 intreders herrinneren;
Wou het wat met de controleur?
Nee het was een nieuwe, ik moest harder schreeuwen dan normaal.

Sindsdien ben ik een tikkeltje flegmatisch,
Niet onder behandeling, en wel de indruk wekken dat je pshyche niet in orde is vind ik maar raar en niet verenigbaar.


Ik heb het over het algemeen jij hebt het over de enkele uitzonderingen.

super ick
04-01-12, 09:16
Werkloos ben je niet zomaar, tis een serieus probleem. Uit onderzoek is gebleken dat de afgelopen jaren agressie beduidend is toegenomen (deels ook door fouten en onvermogen van de medewerkers zelf) tot zelfs een dodelijke afloop in utrecht kan ik mij nog herinneren. Het zijn geen honden die je kan laten zitten of staan met een gebaar of fluitje.

Ik kan helemaal mee gaan met je redenering maar niet als het een dergelijk grote groep inactieven betreft.

Hoe gaan ze in Marokko om met deze mensen, is de groep daar ook zo groot?

rbn
04-01-12, 11:53
Agressief gedrag komt deels voor uit onvermogen maar is ook een bekende beproefde methode om als onbemiddelbaar te boek te komen staan.

Samen met je vrouw er naar toe en na enkele vragen op staan, stoel omgooien en tafel heen en weer schuiven en iets gillen als: Willen jullie me helemaal gestoord maken ofzo? Vrouw probeert je te kalmeren en vraagt je om alstublieft toch maar even naar buiten te gaan. Je gaat en de medewerker slaakt een zucht van verlichting. Je vrouw vertelt dat je erg agressief bent en heel snel over je toeren raakt en dat de huisarts er ook van weet.

Even volhouden en je hoeft niet meer te solliciteren, niet meer te komen, etc.
Alleen om de zoveel tijd haalt 1 of andere onverlaat het in zijn hoofd een project voor de ergste gevallen op te starten. JA dan moet je weer even.

op deze wijze weet super ick het al jaren uit te houden in de soos..

super ick
04-01-12, 16:04
op deze wijze weet super ick het al jaren uit te houden in de soos..

Lachen met jou.

Super ick is al zijn hele leven donor en heeft nog nooit 1 kwartje 'getrokken'.
Nadat Super ick jarenlang over de hele wereld, in dienst van de overheid, de koelen uit het vuur heeft kunnen halen had hij zich met twee vingers in zijn neus kunnen laten afkeuren, net als veel van zijn toenmalige kameraden. PTSS.
Als je niet uitkeek werd je er zelfs 'ingeluld'.

Joesoef
04-01-12, 16:28
Ik kan helemaal mee gaan met je redenering maar niet als het een dergelijk grote groep inactieven betreft.

Die grote groep wordt steeds kleiner. Refererend aan jouw verhaaltje:

Samen met je vrouw er naar toe en na enkele vragen op staan, stoel omgooien en tafel heen en weer schuiven en iets gillen als: Willen jullie me helemaal gestoord maken ofzo? Vrouw probeert je te kalmeren en vraagt je om alstublieft toch maar even naar buiten te gaan. Je gaat en de medewerker slaakt een zucht van verlichting. Je vrouw vertelt dat je erg agressief bent en heel snel over je toeren raakt en dat de huisarts er ook van weet.

Leuk verhaaltje maar zo werkt het niet, men trekt echt alles uit de kast om iemand aan de slag te krijgen. Je krijgt of een stafkorting of je moet aan de slag dan wel een gedegen psychologisch onderzoek maar dan nog, afkeur en je kan bij de socialewerkplaats aan de slag.

tanger'73
04-01-12, 20:06
Ik kan helemaal mee gaan met je redenering maar niet als het een dergelijk grote groep inactieven betreft.

Hoe gaan ze in Marokko om met deze mensen, is de groep daar ook zo groot?


'K ga altijd uit van goed vertrouwen. Sinds we ze klanten zijn gaan noemen, moeten we ze ook als klanten behandelen.

Uiteraard heb je daar een grote groep, alleen wordt daar weinig uitgekeerd.

super ick
04-01-12, 21:33
Die grote groep wordt steeds kleiner. Refererend aan jouw verhaaltje:

Samen met je vrouw er naar toe en na enkele vragen op staan, stoel omgooien en tafel heen en weer schuiven en iets gillen als: Willen jullie me helemaal gestoord maken ofzo? Vrouw probeert je te kalmeren en vraagt je om alstublieft toch maar even naar buiten te gaan. Je gaat en de medewerker slaakt een zucht van verlichting. Je vrouw vertelt dat je erg agressief bent en heel snel over je toeren raakt en dat de huisarts er ook van weet.

Leuk verhaaltje maar zo werkt het niet, men trekt echt alles uit de kast om iemand aan de slag te krijgen. Je krijgt of een stafkorting of je moet aan de slag dan wel een gedegen psychologisch onderzoek maar dan nog, afkeur en je kan bij de socialewerkplaats aan de slag.

Hou op man! Sociale werkplaatsen hebben wachtlijsten en zijn krimpende omdat de vorige regeringen het sociale eruit gemanaged hebben en ze commercieel geen bestaaansrecht hebben.

Onwillige tokkies ziek verklaren is ook een oplossing ja. En daar profiteren ze maar wat graag van.

H.P.Pas
04-01-12, 23:57
. En daar profiteren ze maar wat graag van.

Zou je willen ruilen ?

super ick
05-01-12, 10:09
Zou je willen ruilen ?

Das ist nicht im frage.

Maar toch: nee.

(leen)
05-01-12, 17:38
Ik heb het over het algemeen jij hebt het over de enkele uitzonderingen.

Sta me toe aan de aantallen te twijfelen,
En bij onduidelijke beperkingen moet duidelijk worden wat het is,wellicht is er dan alsnog een baantje.

Maar niet te snel hoor, want de welzijnswerker moet niet uitgerangeerd raken.

Joesoef
05-01-12, 18:04
Maar niet te snel hoor, want de welzijnswerker moet niet uitgerangeerd raken.

Die zijn al ruim 10 jaar geleden totaal uitgeschakeld.

Joesoef
05-01-12, 18:12
Hou op man! Sociale werkplaatsen hebben wachtlijsten en zijn krimpende omdat de vorige regeringen het sociale eruit gemanaged hebben en ze commercieel geen bestaaansrecht hebben.

Onwillige tokkies ziek verklaren is ook een oplossing ja. En daar profiteren ze maar wat graag van.


De socialewerkplaats heeft een wachtlijst maar de trajectgangers die een leerwerktraject volgen via een uitkerende instantie komen via een andere weg binnen. In negen van de tien gevallen loopt het leer werktraject via een socialewerkplaats en mogen ze na een traject + verlenging daarvan er gewoon blijven. Trajectgangers worden ook betaald uit een ander potje dan de socialewerkvoorziening.
Wat je bijvoorbeeld goed ziet is dat als de uitstroom bij de sociale dienst vannuitkeringstrekkers naar de arbeidsmarkt stagneert is dat het aantal kandidaten die voor de socialewerkplaats geschikt wordt geacht stijgt. Er zijn trouwens geen zinnige cijfers op dit moment over te krijgen omdat men het eens gat dekt met het andere. Zuiver politiek.
Enige interessante in het verhaal is het aantal mensen dat na een langdurige uitkering daadwerkelijk uitstroomt naar een vaste baan en dat is laag. Werkgevers zitten niet op dat soort mensen te wachten, socialewerkplaatsen evenmin.

mark61
05-01-12, 18:31
Ik zou Joesoef niet tegenspreken op dit onderwerp. Hij is de enige deskundige hier.

Ik snap dat nooit, tegenwoordig wordt deskundigheid niet meer gewaardeerd. Is dat de nieuwe democratie?

Elke mening is zo waardevol als de next one?

Ik ben het vaak genoeg met hem oneens, maar ik weet waar hij werkt, enfin dat heeft hij zelf vaak genoeg aangegeven, en dan heeft het voor de gemiddelde burger nauwelijks zin in discussie te gaan met een deskundige.

Likewise voor mij als het gaat over Turken, maar daar zeg ik het niet om :hihi:

Karin.N
05-01-12, 21:30
Ik zou Joesoef niet tegenspreken op dit onderwerp. Hij is de enige deskundige hier.

Ik snap dat nooit, tegenwoordig wordt deskundigheid niet meer gewaardeerd. Is dat de nieuwe democratie?

Elke mening is zo waardevol als de next one?

Ik ben het vaak genoeg met hem oneens, maar ik weet waar hij werkt, enfin dat heeft hij zelf vaak genoeg aangegeven, en dan heeft het voor de gemiddelde burger nauwelijks zin in discussie te gaan met een deskundige.

Likewise voor mij als het gaat over Turken, maar daar zeg ik het niet om :hihi:

Dat Joesoef veel weet van het betreffende onderwerp spreek ik niet tegen. Zou niet durven :schreeuw:

Maar dat jij verstand hebt van Turken..... :engel:

Stopnaald
06-01-12, 21:19
Dat Joesoef veel weet van het betreffende onderwerp spreek ik niet tegen. Zou niet durven :schreeuw:

Maar dat jij verstand hebt van Turken..... :engel:

Ik moet toch even grinniken...

Max Stirner
09-01-12, 09:45
Nee, maar het zal ongetwijfeld wel dat gevolg krijgen.
.


Ofwel:

'ja'

mark61
09-01-12, 10:58
Dat Joesoef veel weet van het betreffende onderwerp spreek ik niet tegen. Zou niet durven :schreeuw:

Maar dat jij verstand hebt van Turken..... :engel:

Brutaal nest :ego:

mark61
09-01-12, 10:59
Ik moet toch even grinniken...

Ja, hoezo?

Jij met je fantasiekennis. Djenghiz Khan in 400 in Rome :haha:

mark61
09-01-12, 11:03
Trouwens, iemand Buitenhof gezien?

Kamp met zijn vrome mondje, denkt mensen aan het werk te kunnen zetten en Polen etc. weg te jagen.

Twee man, historicus en ?, NLer die in Oxford werkt, helpen hem uit de droom.

Als een debiele robot blijft ie herhalen dat mensen moeten worden geactiveerd bladibla naar arbeidsmarkt geleid bladibla.

Oxforder zegt hoe hypocriet het is dat het nooit over de vraag gaat, de tuinders die illegale arbeid aantrekken. Dat de sector misschien moet worden opgeheven. Kan ws. geen winst maken zonder uitbuiting, illegale arbeid, hongerloontjes. Dat hoorde ik hem niet zeggen, maar dat bedoelde hij wel.

Tuinders hebben behoefte aan hardwerkend volk dat een grijpstuiver kost. Niet aan onwillig volk, ook niet als het een grijpstuiver kost.

Niemand, geen vakbond zelfs, die roept dat dit concurrentievervalsing is en verlaging van het minimumloon met 35%.

super ick
09-01-12, 11:09
Trouwens, iemand Buitenhof gezien?

Kamp met zijn vrome mondje, denkt mensen aan het werk te kunnen zetten en Polen etc. weg te jagen.

Twee man, historicus en ?, NLer die in Oxford werkt, helpen hem uit de droom.

Als een debiele robot blijft ie herhalen dat mensen moeten worden geactiveerd bladibla naar arbeidsmarkt geleid bladibla.

Oxforder zegt hoe hypocriet het is dat het nooit over de vraag gaat, de tuinders die illegale arbeid aanttrekken. Dat de sector misschien moet worden opgeheven. Kan ws. geen winst maken zonder uitbuiting, illegale arbeid, hongerloontjes. Dat hoorde ik hem niet zeggen, maar dat bedoelde hij wel.

Tuinders hebben behoefte aan hardwerkend volk dat een grijpstuiver kost. Niet aan onwillig volk, ook niet als het een grijpstuiver kost.

Niemand, geen vakbond zelfs, die roept dat dit concurrentievervalsing is en verlaging van het minimumloon met 35%.

Tuinders worden door de grootgrutters helemaal uitgeknepen net als boeren met hun melk, de transportbedrijven die hen moeten bevoorraden, de bakkerijen die het brood voor hen bakken (voor zover ze die nog niet zelf in handen hebben).
Ik durf geen percentage te noemen maar het leeuwendeel van de winst op paprika en komkommer gaat naar hen toe.

mark61
09-01-12, 11:14
Tuinders worden door de grootgrutters helemaal uitgeknepen net als boeren met hun melk, de transportbedrijven die hen moeten bevoorraden, de bakkerijen die het brood voor hen bakken (voor zover ze die nog niet zelf in handen hebben).
Ik durf geen percentage te noemen maar het leeuwendeel van de winst op paprika en komkommer gaat naar hen toe.

Tis meer de internationale concurrentie. Niemand wil onderhand meer Hollandse Wasserbomben.

Maar inderdaad, jij en ik doen dat. Naar de goedkoopste supermarkt gaan. Voor 3 cent minder een paprika kopen en daar 20km voor rijden :hihi:

Dus als je naar een ander wijst wijs je naar onszelf.

Ik koop dan ook zoveel mogelijk bio, ook om die reden. Niet dat ik de illusie heb dat het daar echt veel anders gaat.

super ick
09-01-12, 11:21
Tis meer de internationale concurrentie. Niemand wil onderhand meer Hollandse Wasserbomben.

Maar inderdaad, jij en ik doen dat. Naar de goedkoopste supermarkt gaan. Voor 3 cent minder een paprika kopen en daar 20km voor rijden :hihi:

Dus als je naar een ander wijst wijs je naar onszelf.

Ik koop dan ook zoveel mogelijk bio, ook om die reden. Niet dat ik de illusie heb dat het daar echt veel anders gaat.

Inderdaad, terwijl ik mijn reactie neerzette wilde ik ook het bruggetje maken naar 'ons' en het feit dat 'wij' voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Bewustwording is een mogelijkheid. Alleen denk ik dat diezelfde grootgrutter NOG meer verdient op de merken 'biologisch' en 'milieuvriendelijk'.
Ik denk dat enige regulering wel op zijn plaats is op dit vlak.

Hawa
16-01-12, 17:28
Inderdaad, terwijl ik mijn reactie neerzette wilde ik ook het bruggetje maken naar 'ons' en het feit dat 'wij' voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Bewustwording is een mogelijkheid. Alleen denk ik dat diezelfde grootgrutter NOG meer verdient op de merken 'biologisch' en 'milieuvriendelijk'.
Ik denk dat enige regulering wel op zijn plaats is op dit vlak.

dit zegt superick.

Nou superick ik had wel meer van jou verwacht. Weer zoiets als het onledige.
Nooit er uitkomen altijd aanwijzen.

Je hebt mij ook al aangewezen als een super trol.

Reageren doe je niet eens meer.

Maar alsik jou verhaaltje lees blijf je dus die superdick!!

Jij blij>:giechel:

Hawa
16-01-12, 17:39
Nederland is zo rot
politiek
gezien
doogedraaide
handel.

Zweefduiken op
de
sluier.

Niks luidende woorden
klokken luiden
wel
terwijl
moskee
niks mag
schreeuwen
in allah akbar!

Hulde aan al die ouders
in wind en weer
mistbank ontstaan
de dag
begint altijd wel helder.


Laten we helder zijn
blijven
door dik en dun
schoonheid
vetgedrukt.

die schoonheid injezelf
die ster
duizendenjaren
in vergetelheid.

Inscha Allah!:aftel::aftel::aftel:

super ick
17-01-12, 09:09
Inderdaad, terwijl ik mijn reactie neerzette wilde ik ook het bruggetje maken naar 'ons' en het feit dat 'wij' voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Bewustwording is een mogelijkheid. Alleen denk ik dat diezelfde grootgrutter NOG meer verdient op de merken 'biologisch' en 'milieuvriendelijk'.
Ik denk dat enige regulering wel op zijn plaats is op dit vlak.

dit zegt superick.

Nou superick ik had wel meer van jou verwacht. Weer zoiets als het onledige.
Nooit er uitkomen altijd aanwijzen.

Je hebt mij ook al aangewezen als een super trol.

Reageren doe je niet eens meer.

Maar alsik jou verhaaltje lees blijf je dus die superdick!!

Jij blij>:giechel:

Ahum aanwijzen zei je?????????????

Waar maak jij 1 inhoudelijke opmerking in deze post?

Dat jij de splinter in mijn oog nog kunt zien met die balk die in jou oog zit.

Leuk dat je weer regelmatig van je laat horen. :duim:

Stopnaald
17-01-12, 11:10
Ja, hoezo?

Jij met je fantasiekennis. Djenghiz Khan in 400 in Rome :haha:

Was Atilla de Hun in Italië en ik heb mijn fout allang toegegeven, iets waar jij veel meer moeite mee hebt. :haha:

super ick
17-01-12, 13:58
Was Atilla de Hun in Italië en ik heb mijn fout allang toegegeven, iets waar jij veel meer moeite mee hebt. :haha:

Atilla de Hun?

Dat is toch de ontdekker van Almere?

Hawa
18-01-12, 15:19
Ahum aanwijzen zei je?????????????

Waar maak jij 1 inhoudelijke opmerking in deze post?

Dat jij de splinter in mijn oog nog kunt zien met die balk die in jou oog zit.

Leuk dat je weer regelmatig van je laat horen


Oke......
wie wil er in de kassen gaan werken.
hardwerken, maar je doet het goede,
en je geest komt vrij.

Al die mooie bloemen
die kleuren
eventjes iets anders dan
grijs

En dan nog die paprikaas
komkommers
sla
broccolies
tomaten
rode biet
wortelen
boerenkool
andijvie

noem het maar op.

Verdiep je in de kassen
misschien kan je hier nog iets harnassen
met je eigen idiool.

Met al die kippen in die ren
kalkoenen
en fazanten
eenden
en die
vervelende
ganzen
allemaal
in de pan.

Eten is en pre
wie doet ermee
en werkt in kas.

En geeft gas met die biogas
brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrmmmmmmmmm mmmmmmmm

Daken van purper
purple rain.

Bijvoorbeeld....

Gans zoekt werk voor kippen.
Moeten wel aan de leg zijn.

Varken zoekt werk voor marmotten
moeten wel incasseren,aanpassen.

Schaap zoekt werk voor geiten
moeten vooral niet mekkeren
en zo eigenwijs zijn.

Honden zoeken werk voor katten
moeten vooral niet zo mauwe en teveel
slapen..luiaards?

Ezel zoekt werk voor paard
moet in ieder geval dom zijn en
kreupel.

Vrouw zoekt man
moet vooral
niet mannelijk zijn.

Man zoekt vrouw
moet vooral niet
mannelijk
maar
totaal
zo vulva
zijn.

Zo week
en lekker
achja.......

Inderdaad
zo vulva zijn!~

Eet smakelijk:Iluvu::Iluvu::Iluvu:

Eric de Blois
18-01-12, 15:41
En dan nog die paprikaas
komkommers
sla
broccolies
tomaten
rode biet
wortelen
boerenkool
andijvie

Vrouw zoekt man
moet vooral
niet mannelijk zijn.

Man zoekt vrouw
moet vooral niet
mannelijk
maar
totaal
zo vulva
zijn.

Zo week
en lekker
achja.......

Inderdaad
zo vulva zijn!



Dan denk ik toch eerder aan een komkommer dan aan broccolie of sla.

Maar in ieder geval vind ik het idee wel goed. Wat vind jij daarvan?

Hawa
30-01-12, 15:33
Dan denk ik toch eerder aan een komkommer dan aan broccolie of sla.

Maar in ieder geval vind ik het idee wel goed. Wat vind jij daarvan?

dit zegt super du blois.


Nou ik denk niet hoor?

Braboneger zegt: je handen laten wapperen, niks zeurie.

Broccolie is intenser dan sla of komkommer, is allemaal water die shit.

Nou?

En dan de champions? Vandaag op het nieuws.
Hahaha.
Het wordt winter.
Lekker koud biertje dan maar?
Heineken,allias Holleeder bier ,zonder hartkleppen.

zonder Klaas
die hangt
nog steeds
in zijn annale fase
te wapperen.

In stilte.

Achja,
alle gekheid op en stokje.

groet hawa.

Hawa
01-02-12, 18:28
Je zegt niks he?

zo stil als.....
nouja.

die mensen in die kassen wilen geen kaaskoppen in die kassen die werken voor geen meter.
al die mensen uit oost-europa werken dus wel.
zelfde geld voor al die producten die uit de grond moeten worden gehaald.

De Nederlandse minister van de knollen wil dat die Nederlanders het doen, en geeft geen vergunningen meer af aan roemenen die b.v. het fruit weer plukken.
Er is altijd wel iets te mekkeren.

Ik snap nu pas die vorige paus; Bedankt voor die Blumen.
zijn eigen volk de polen plukten die bloemen uit die kassen.
achwat!

Op het Tagrir plein bedankt men niemand.
Daar hebben ze helaas geen bloemen, alleen mannen die vrouwen ontkleden, als het een.........is.:schok:

In Egypte kan men ook beginnen met bloemen hoor?
Werken en inzicht bieden in de toekomst.:regie:
Zonder parochie van die geestelijk gestoorden.:laser::laser::laser::

En maar bidden, en maar bidden als je ons weegt.:cool:
Gid heeft de wereld toch geschapen zegt men, schaap de wereld dan een keer voor je eigen doelstelling. Verlicht jezelf.:engel::engel::engel:

Inscha Allah!