PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Priesters slaags in Geboortekerk Jezus



Joesoef
28-12-11, 13:12
BETHLEHEM Op de plek waar Jezus Christus is geboren, vergaten geestelijken woensdag de vrede op aarde.
Ongeveer honderd Grieks-orthodoxe en Armeens-apostolische priesters raakten slaags in de Geboortekerk in Bethlehem
De Palestijnse politie herstelde de orde, er is niemand gearresteerd.



<center class="articlebodyad"> </center> De gevechten begonnen nadat geestelijken het heiligdom schoonmaakten. Volgende week vieren orthodoxe christenen Kerstmis.
De Geboortekerk wordt gezamenlijk beheerd door de Rooms-Katholieke Kerk, de Grieks-Orthodoxe Kerk en de Armeens-Apostolische Kerk. Elke stroming heeft een eigen vleugel.
Meningsverschillen over de grenzen tussen de vleugels leiden geregeld tot gevechten tussen geestelijken.


http://www.nu.nl/buitenland/2703129/priesters-slaags-in-geboortekerk-jezus.html

Marsipulami
28-12-11, 13:32
Het gezamenlijk beheer van een aantal kerken in het heilig land is niet simpel.

De sleutels van de H.Graf kerk zijn in handen van moslimfamilies omdat de christenen elkaar niet vertrouwen.




Beheer Het heilige graf

Om het beheer van de kerk is eeuwenlang letterlijk gevochten. Niet alleen tussen moslims en christenen maar ook tussen verschillende christelijke groeperingen onderling. Zo werd het beheer dan ook steeds op andere families en kloosterordes overgedragen. Vaak na zeer gewelddadige incidenten.

De Grafkerk is sinds 1852 in handen van zes christelijke confessies. De hoofdbeheerders zijn de Grieks-orthodoxe Kerk, de Rooms-katholieke Kerk (de orde der Franciscanen) en de Armeens-apostolische Kerk voor de binnenkant van het gebouw. In de 19e eeuw kwamen de Syrisch-orthodoxe Kerk van Antiochië, de Koptisch-orthodoxe Kerk en de Ethiopisch-orthodoxe Kerk daarbij. Zij kregen slechts enkele kleinere schrijnen en taken toebedeeld. De Ottomaanse autoriteiten in Jeruzalem stelden in 1852 een strak schema op dat moest bepalen welk christelijk genootschap op welke plaats en wanneer plechtigheden mocht vieren. De relaties tussen de diverse kerken waren zo slecht dat de sleutels van het heiligdom werden toevertrouwd aan twee Palestijnse moslimfamilies. Dat is tot op de dag van vandaag het geval.[3]

Heilig Grafkerk - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Heilig_Grafkerk)

Bart.NL
28-12-11, 14:06
Drie jaar geleden was dit ook al in het nieuws.

Fulanadetal
28-12-11, 16:20
Nou, als christen zijnde schaam ik me dood voor zoiets.

John2
28-12-11, 18:40
Nou, als christen zijnde schaam ik me dood voor zoiets.

Moh er is geen dode gevallen.

Iznogoodh
28-12-11, 19:59
Nou, als christen zijnde schaam ik me dood voor zoiets.Als ex-christen lach ik me scheef.

Marsipulami
29-12-11, 09:42
Priests scuffle at Bethlehem church - YouTube

knuppeltje
29-12-11, 10:03
Tent sluiten en sleutels weggooien.

John2
29-12-11, 10:22
Tent sluiten en sleutels weggooien.

Vreemd antwoord van jou knuppeltje, want ten opzichte van de palestijnse gebieden wil jij juist de deuren openen?

Fulanadetal
29-12-11, 17:07
Als ex-christen lach ik me scheef.

Ja zo kan het ook bekijken natuurlijk.

knuppeltje
30-12-11, 08:34
Vreemd antwoord van jou knuppeltje, want ten opzichte van de palestijnse gebieden wil jij juist de deuren openen?

Ik geloof niet dat het hier om Palestijnen gaat. Wel om een stelletje ongetwijfeld brave en vrome personeelsleden van een paar christelijke sektes die elkaar hetzelfde kot uitvechten. En dat allemaal met kerstmis, foei.

John2
30-12-11, 08:40
Ik geloof niet dat het hier om Palestijnen gaat. Wel om een stelletje ongetwijfeld brave en vrome personeelsleden van een paar christelijke sektes die elkaar hetzelfde kot uitvechten. En dat allemaal met kerstmis, foei.
Nee inderdaad, maar als voorbeeld diende dit wel goed, immers je wilt iets buitensluiten door het aftesluiten zodat het geweld indampt.
Dus aan de ene kant keur jij dit goed, maar aan de andere kant weer af?

knuppeltje
30-12-11, 08:52
Nee inderdaad, maar als voorbeeld diende dit wel goed, immers je wilt iets buitensluiten door het aftesluiten zodat het geweld indampt.
Dus aan de ene kant keur jij dit goed, maar aan de andere kant weer af?

Ik wou dat ik jou kon indampen.

super ick
30-12-11, 09:19
Ik wou dat ik jou kon indampen.

Tja,

Het is niet de eerste keer dat je gewezen wordt op hypocrisie. Je gaat weer erg bot, kort door de bocht.
Je maakt onderscheid. Zijn het christenen fakkel je ze helemaal ongenuanceerd af, zodra het moslims of beter nog Palestijnen betreft komen de fluwelen handschoentjes tevoorschijn en probeer je ieder akkefietje goed te praten.
In weze ben je geen haar beter dan sommige prikkers waarover jij nogal opzichtig je afkeer etaleerd.

overigens betreft het hier m.i. Ook een stel gestoorde haatbaarden. Alle deuren dicht, gat in het dak maken en van bovenaf volstorten met beton. Kunnen ze er van buitenaf nog naar kijken maar geen ruzie meer krijgen over de verdeling.
Al vrees ik dat ze dan wel weer een andere reden vinden.

knuppeltje
30-12-11, 09:36
Zijn het christenen fakkel je ze helemaal ongenuanceerd af,

zodra het moslims of beter nog Palestijnen betreft komen de fluwelen handschoentjes tevoorschijn en probeer je ieder akkefietje goed te praten.
In weze ben je geen haar beter dan sommige prikkers waarover jij nogal opzichtig je afkeer etaleerd.

overigens betreft het hier m.i. Ook een stel gestoorde haatbaarden. Alle deuren dicht, gat in het dak maken en van bovenaf volstorten met beton. Kunnen ze er van buitenaf nog naar kijken maar geen ruzie meer krijgen over de verdeling.
Al vrees ik dat ze dan wel weer een andere reden vinden.

Collectief? Waar en wanneer heb ik dat dan gedaan?

Idem dito.

Kijk eens aan. Ik wilde alleen maar de tent sluiten en de sleutels weggooien. Maar voor jou is dat blijkbaar nog niet genoeg. Maar ja, ik had het dan ook niet over gestoorde haatbaarden.

Dat je nu nog niet doorhebt hoe totaal hypocriet je zelf weer eens bezig bent is echt om te lachen.

John2
30-12-11, 09:49
Ik wou dat ik jou kon indampen.

Waarin ligt hier uw achtergrond;
1. Het communisme.
2. Dictatuur.
3. Religie waanzin.
4. Totale waanzin.

Ik probeer u slecht te begrijpen, waarom u een deur wenst te sluiten en hierdoor ongeveer 1 miljard mensen die geloven wilt buitensluiten en juist enkele grenzen wenst te openen, die juist gesloten zijn door het geweld?
Ik kan me niet ontrekken aan het idee dat hierin slechts uw gevoel meespeelt en de waarheid hierbij niet wilt of wens te erkennen.

knuppeltje
30-12-11, 09:53
Ik probeer u slecht te begrijpen..

Niet proberen sjonny, kost jou alleen maar hoofdpijn.

John2
30-12-11, 10:03
Niet proberen sjonny, kost jou alleen maar hoofdpijn.

En wederom stelt u iets, dat u niet weet, u kent mij niet, u weet niet wie ik ben en u weet zeker niet wanneer ik ergens hoofdpijn van krijg.
Het zou simpel zijn indien u gewoon een vraag beantwoorde of bezorgt u deze vraag misschien hoofdpijn of is het de angst dat u zich bloot moet geven in het antwoord?
Of misschien heb ik de vraag onduidelijk gesteld naar u toe, vandaar de herhaling van deze vraag iets duidelijker gestelt als hiervoor.

"Waarom wenst u een heiligdom waar enkel gewonden zijn gevallen te sluiten om zo verder geweld in te perken en wenst u juist grenzen te openen die duizende doden kosten en juist hierdoor gesloten zijn?"

Maar ik denk dat u mij dit antwoord schuldig blijft.

Fulanadetal
30-12-11, 11:29
Ik wou dat ik jou kon indampen.

Indampen. Eerst even jas aan en bril op.

Indampen - YouTube

John2
30-12-11, 11:34
Indampen. Eerst even jas aan en bril op.

Indampen - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=5kBm7YxLiQE)

Dus u verdenkt knuppeltje van kanibaallistme en hij wil mij koken....:hihi:

Adam24
30-12-11, 13:22
Tent sluiten en sleutels weggooien.

1. Zeg: "O gij ongelovigen,

2. Ik bid niet aan, wat gij aanbidt,

3. Noch gij bidt aan, wat ik aanbid.

4. Noch wil ik aanbidden, wat gij aanbidt,

5. Nogmaals gij wilt niet aanbidden wat ik aanbid.

6. Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst."
لَكُمْ دِينُكُمْ وَلِيَ دِينِ

Adam24
30-12-11, 13:24
''Waarom wenst u een heiligdom waar enkel gewonden zijn gevallen te sluiten om zo verder geweld in te perken en wenst u juist grenzen te openen die duizende doden kosten en juist hierdoor gesloten zijn?"

Mee eens.

John2
30-12-11, 17:34
1. Zeg: "O gij ongelovigen,

2. Ik bid niet aan, wat gij aanbidt,

3. Noch gij bidt aan, wat ik aanbid.

4. Noch wil ik aanbidden, wat gij aanbidt,

5. Nogmaals gij wilt niet aanbidden wat ik aanbid.

6. Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst."
لَكُمْ دِينُكُمْ وَلِيَ دِينِ

Staat deze tekst in de koran?
Want deze staat ook in de bijbel als uitspraak van Mozes meende ik.

Marsipulami
30-12-11, 21:07
Staat deze tekst in de koran?
Want deze staat ook in de bijbel als uitspraak van Mozes meende ik.

Je verwijst waarschijnlijk naar de aanbidding van het gouden kalf door de Israëliten toen Mozes op de Sinaï was.

Het probleem van aanbidden van verkeerde goden wordt in de bijbel anders opgelost (Exodus 32).



[26] Hij ging bij de ingang van het kamp staan en zei: ‘Wie voor de HEER kiest, moet hier komen.’ Alle nakomelingen van Levi voegden zich bij hem. [27] Hij zei tegen hen: ‘Dit zegt de HEER, de God van Israël: Gord je zwaard om, jullie allemaal, doorkruis het kamp in de volle lengte en breedte en dood iedereen die je tegenkomt, al is het je broer, vriend of verwant.’ [28] De Levieten deden wat Mozes hun had opgedragen, en zo kwamen er die dag ongeveer drieduizend Israëlieten om. [29] ‘Vandaag hebt u zich aan de HEER gewijd,’ zei Mozes, ‘door u zelfs tegen uw zonen en broers te keren. U hebt vandaag zijn zegen verworven.’

Kortman
30-12-11, 23:47
Als ex-christen lach ik me scheef.

Als renegaat zijnde sluit ik me geheel bij jou aan .
Het zoveelste bewijs :
GELOOF MAAKT MEER KAPOT ALS JE LIEF IS !
:hihi:

John2
31-12-11, 10:39
Je verwijst waarschijnlijk naar de aanbidding van het gouden kalf door de Israëliten toen Mozes op de Sinaï was.

Het probleem van aanbidden van verkeerde goden wordt in de bijbel anders opgelost (Exodus 32).



[26] Hij ging bij de ingang van het kamp staan en zei: ‘Wie voor de HEER kiest, moet hier komen.’ Alle nakomelingen van Levi voegden zich bij hem. [27] Hij zei tegen hen: ‘Dit zegt de HEER, de God van Israël: Gord je zwaard om, jullie allemaal, doorkruis het kamp in de volle lengte en breedte en dood iedereen die je tegenkomt, al is het je broer, vriend of verwant.’ [28] De Levieten deden wat Mozes hun had opgedragen, en zo kwamen er die dag ongeveer drieduizend Israëlieten om. [29] ‘Vandaag hebt u zich aan de HEER gewijd,’ zei Mozes, ‘door u zelfs tegen uw zonen en broers te keren. U hebt vandaag zijn zegen verworven.’

Inderdaad tijdens het gouden kalf.

super ick
01-01-12, 10:02
Collectief? Waar en wanneer heb ik dat dan gedaan?

Idem dito.

Kijk eens aan. Ik wilde alleen maar de tent sluiten en de sleutels weggooien. Maar voor jou is dat blijkbaar nog niet genoeg. Maar ja, ik had het dan ook niet over gestoorde haatbaarden.

Dat je nu nog niet doorhebt hoe totaal hypocriet je zelf weer eens bezig bent is echt om te lachen.

KOmt het nu nooit bij jou op dat ik het misschien, heeeeeeel misschien soms een heeeeeeeel klein beetje aangedik?

Of moet ik er speciaal voor jou maar 200 smileys bijzetten?

HEt hypocriete verschil tussen beledigen van de christengemeenschap en/of de moslimgemeenschap dat jij erop nahoud meen ik echter wel.

knuppeltje
02-01-12, 08:27
KOmt het nu nooit bij jou op dat ik het misschien, heeeeeeel misschien soms een heeeeeeeel klein beetje aangedik?

HEt hypocriete verschil tussen beledigen van de christengemeenschap en/of de moslimgemeenschap dat jij erop nahoud meen ik echter wel.

Een klein beetje en soms?

Knettergek.

super ick
02-01-12, 14:12
Knettergek.

Ontkenningsfase komt voor excuses.

John2
02-01-12, 16:22
Ontkenningsfase komt voor excuses.

Nee hoor dubbele persoonlijkheid denk ik eerder, de ene keer komt het Mark gevoel naar boven en de andere keer het Knuppeltje gevoel, maar beiden schelden ze en slaan ze onzin uit en weigeren ze simpele vragen te beantwoorden.

super ick
02-01-12, 18:40
Nee hoor dubbele persoonlijkheid denk ik eerder, de ene keer komt het Mark gevoel naar boven en de andere keer het Knuppeltje gevoel, maar beiden schelden ze en slaan ze onzin uit en weigeren ze simpele vragen te beantwoorden.

Je bent er nog 1 vergeten. Beiden hebben een hekel aan jou.

John2
02-01-12, 21:25
Je bent er nog 1 vergeten. Beiden hebben een hekel aan jou.

ach aan wie hebben ze nu geen hekel, een ieder die hen weerwoord geeft haten ze, daarin zijn het net kleine kinderen die een jeugdtrauma hebben opgelopen.