PDA

Bekijk Volledige Versie : Moeder die inbreker doodschoot, gaat vrijuit



BoerHarms
06-01-12, 06:51
WASHINGTON - Een Amerikaanse tienermoeder die de politie belde om te vragen of zij een inbreker mocht doodschieten, gaat vrijuit. Dit heeft het Openbaar Ministerie in de staat Oklahoma donderdag laten weten.

Op oudejaarsavond hoorde de 18-jarige Sarah McKinley dat iemand haar huis was binnengedrongen. Zij belde de politie en vroeg fluisterend: „Ik heb twee vuurwapens in mijn handen. Mag ik schieten als hij door de deur komt?“

Een medewerkster van de sheriff zei: „U moet doen wat u moet doen om uw baby te beschermen.” Later hoorde zei over de telefoon een schot. Later vond de politie de inbreker dood met een mes in zijn hand op de bank van de vrouw.

Volgens de politie was er sprake van noodweer. Volgens het OM had de man beter moeten nadenken voor hij ergens inbrak.

In de VS komen jaarlijks zo'n 30.000 mensen door vuurwapens om het leven, bij moorden, zelfmoorden en ongelukken.


Bron : telegraaf (http://www.telegraaf.nl/buitenland/11248406/__Vrijuit_na_doden_inbreker__.html)

BoerHarms
06-01-12, 06:53
Ja Beroeps risiko,

Maar, de vrouw zal er zelf ook wel een trauma van over houden , want iemand het leven nemen, in wat voor vorm ook is niet prettig.

Eric de Blois
06-01-12, 07:57
Zij belde de politie en vroeg fluisterend: „Ik heb twee vuurwapens in mijn handen. Mag ik schieten als hij door de deur komt?“

Je hoort iets, denkt aan een inbreker, en terwijl de inbreker in wording lekker bezig is om in te breken vraag je om advies aan de politie wat te doen.


„U moet doen wat u moet doen om uw baby te beschermen.”

Goed, dan denk je al vrij snel aan een kogel in het hoofd of zoiets, niet aan vluchten via de achterdeur.


Later vond de politie de inbreker dood met een mes in zijn hand op de bank van de vrouw.

Toen is hij, nadat hij die kogel kreeg, toch maar op de bank gaan liggen.

Mooie actie. Die man was niet uitgenodigd en had de intentie om met dat mes te dreigen of erger nog. Gelukkig dat de vrouw is vrijgesproken.

super ick
06-01-12, 11:10
Als de feiten echt zo liggen.........

Dus vrouw wacht tot zij de inbreker echt niet meer kan ontlopen,
Inbreker heeft een mes in zijn hand (wat op zich natuurlijk wel iets zegt maar een man zonder mes kan een vrouw ook de baas dus dat mes is voor mij geen doorslaggevend argument),
De vrouw gaat niet alleen voor lijfsbehoud maar beschermt bovendien haar baby.

Ik kan er wel inkomen maar er zullen ook mensen zijn wellicht opperen dat de vrouw bekend had moeten maken een vuurwapen te hebben en daarmee te gaan schieten. Misschien was de inbreker dan gevlucht. Ze had immers ook de tijd om stilletjes de politie te bellen.
Of had de vrouw niet op de benen of de buik kunnen richten.
Vergeet ik misschien de stressfactor mee te rekenen. Die vrouw stond hoogstwaarschijnlijk stijf van angst en niet handenwrijvend te wachten om te schieten.

Die vrouw is getraumatiseerd en dus ook slachtoffer.

Eric de Blois
06-01-12, 16:31
Als de feiten echt zo liggen.........



Als dit in Nederland zou zijn gebeurd was die vrouw vermoedelijk aangeklaagd en zeer waarschijnlijk ook veroordeeld.

super ick
06-01-12, 17:10
Als dit in Nederland zou zijn gebeurd was die vrouw vermoedelijk aangeklaagd en zeer waarschijnlijk ook veroordeeld.

Zeer waarschijnlijk wel, helaas......

Stopnaald
06-01-12, 21:34
WASHINGTON - Een Amerikaanse tienermoeder die de politie belde om te vragen of zij een inbreker mocht doodschieten, gaat vrijuit. Dit heeft het Openbaar Ministerie in de staat Oklahoma donderdag laten weten.

Op oudejaarsavond hoorde de 18-jarige Sarah McKinley dat iemand haar huis was binnengedrongen. Zij belde de politie en vroeg fluisterend: „Ik heb twee vuurwapens in mijn handen. Mag ik schieten als hij door de deur komt?“

Een medewerkster van de sheriff zei: „U moet doen wat u moet doen om uw baby te beschermen.” Later hoorde zei over de telefoon een schot. Later vond de politie de inbreker dood met een mes in zijn hand op de bank van de vrouw.

Volgens de politie was er sprake van noodweer. Volgens het OM had de man beter moeten nadenken voor hij ergens inbrak.

In de VS komen jaarlijks zo'n 30.000 mensen door vuurwapens om het leven, bij moorden, zelfmoorden en ongelukken.


Bron : telegraaf (http://www.telegraaf.nl/buitenland/11248406/__Vrijuit_na_doden_inbreker__.html)

Helemaal mee eens. Typisch gevalletje beroepsrisico.