PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Vakbonden roepen leraren op maandag te staken



Joesoef
06-01-12, 14:40
De vakbond LIA (Leraren in Actie) roept leraren van middelbare scholen op tot een driedaagse staking die maandag moet beginnen.

Maandag is er in Den Haag een bijeenkomst waar men ca. 1500 leraren verwacht.

Vakbond Abvakabo FNV roept haar leden ook op om maandag het 'werk' neer te leggen.

De leraren protesteren onder meer tegen het voorstel van het ministerie van Onderwijs om het aantal lesuren in het middelbaar onderwijs te verhogen.


Vakbonden roepen leraren op maandag te staken - Onderwijs - VK (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/5288/Binnenland/article/detail/3108732/2012/01/06/Vakbonden-roepen-leraren-op-maandag-te-staken.dhtml)

Stopnaald
06-01-12, 21:14
Ik snap ze wel (net als de scholieren), maar ben het niet met ze eens. De werkdruk moet niet worden aangepakt door het aantal lesuren maar te verminderen, maar door meer docenten aan te nemen. Het lijkt de omgekeerde wereld wel. En dan nog verbaasd zijn dat het schoolniveau over de hele breedte zo rap zakt?

Smijt maar een stelletje van die dik overbetaalde graai-managers op straat (ZONDER gouden handdruk natuurlijk) en kijk eens hoeveel docenten (en opleidingen) daarvan betaalt kunnen worden. DAT zet zoden aan de dijk!

Zelfde geneesmiddel in de zorg en bij de politie toepassen graag! Dank u.

Eric de Blois
06-01-12, 21:36
Ik snap ze wel (net als de scholieren), maar ben het niet met ze eens. De werkdruk moet niet worden aangepakt door het aantal lesuren maar te verminderen, maar door meer docenten aan te nemen. Het lijkt de omgekeerde wereld wel. En dan nog verbaasd zijn dat het schoolniveau over de hele breedte zo rap zakt?

Smijt maar een stelletje van die dik overbetaalde graai-managers op straat (ZONDER gouden handdruk natuurlijk) en kijk eens hoeveel docenten (en opleidingen) daarvan betaalt kunnen worden. DAT zet zoden aan de dijk!

Zelfde geneesmiddel in de zorg en bij de politie toepassen graag! Dank u.

Goed gezegd! haha, graai-managers, ja donder die maar op straat, heb je niets aan.

BoerHarms
07-01-12, 02:49
Ik snap ze wel (net als de scholieren), maar ben het niet met ze eens. De werkdruk moet niet worden aangepakt door het aantal lesuren maar te verminderen, maar door meer docenten aan te nemen. Het lijkt de omgekeerde wereld wel. En dan nog verbaasd zijn dat het schoolniveau over de hele breedte zo rap zakt?

Smijt maar een stelletje van die dik overbetaalde graai-managers op straat (ZONDER gouden handdruk natuurlijk) en kijk eens hoeveel docenten (en opleidingen) daarvan betaalt kunnen worden. DAT zet zoden aan de dijk!

Zelfde geneesmiddel in de zorg en bij de politie toepassen graag! Dank u.

graaimanagers.... ja.. vaak ... geletterde pubers die nog nooit op de werkvloer gestaan hebben en denken dat ze het beter weten, gelukkig denkt mij wergever er anders over. Als er een manager bij ons zich zou aanbieden , kan ie eerst van onderaf in het bedrijf beginnen , eer ie pas op zijn plek is.