PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Twitter moet gegevens Xs4all-oprichter Gonggrijp overhandigen



Joesoef
06-01-12, 15:26
Twitter moet definitief de gegevens zoals email- ip-adressen en directmails van onder meer de Nederlander Rop Gonggrijp verstrekken aan het Amerikaanse ministerie van Justitie in verband met een onderzoek naar Wikileaks.

Gonggrijp ging samen met twee anderen betrokkene twitteraars in beroep tegen een eerdere uitspraak, de Amerikaanse rechter heeft geoordeeld dat de kans dat zij dit hoger beroep gaan winnen nihil is.

De Amerikanen onderzoeken of Wikileaks en zijn oprichter Julian Assange kunnen worden vervolgd voor het publiceren van meer dan 250.000 geheime documenten van Amerikaanse vertegenwoordigingen in het buitenland.

Twitter is gevraagd om gegevens af te staan over drie Twittergebruikers, ondermeer Rop Gonggrijp, medeoprichter van XS4ALL. Ook zijn rol bij Wikileaks wordt onderzocht.

Twitter moet gegevens Xs4all-oprichter Gonggrijp overhandigen | Pro | Tweakers.net Nieuws (http://tweakers.net/nieuws/79161/twitter-moet-gegevens-xs4all-oprichter-gonggrijp-overhandigen.html)

knuppeltje
07-01-12, 09:00
Kunnen ze die Yanks niet verplichten om alle gegevens over al hun oorlogsmisdadigers van die oorlog in Irak vrij te geven?

Laat ze die even openbaar maken.

mark61
07-01-12, 12:05
En NL gaat hem straks blind uitleveren.

Ik zou hem ruilen tegen Bush.

knuppeltje
08-01-12, 09:42
En NL gaat hem straks blind uitleveren.

Ik zou hem ruilen tegen Bush.

Met niet minder dan 100.000 airmile's toe dan toch.

mark61
08-01-12, 12:45
Met niet minder dan 100.000 airmile's toe dan toch.

Ze mogen er ook een Cheney ofzo bijgooien. Rumsfeld iig.

knuppeltje
09-01-12, 08:49
Ze mogen er ook een Cheney ofzo bijgooien. Rumsfeld iig.

Ok, deal.

super ick
09-01-12, 12:52
Kunnen ze die Yanks niet verplichten om alle gegevens over al hun oorlogsmisdadigers van die oorlog in Irak vrij te geven?

Laat ze die even openbaar maken.

Is het nu echt zo moielijk voor je om bij de draad te blijven en niet altijd oorlog in Irak en Wilders erbij te halen.

Het is zo voorspelbaar.

super ick
09-01-12, 12:56
En NL gaat hem straks blind uitleveren.



Weet ik nog zo net niet.

Volgens mijmoet er eerst een strafvervolging zijn ingesteld en het feit moet dan ook in Nederland strafbaar zijn.

knuppeltje
10-01-12, 08:39
Is het nu echt zo moielijk voor je om bij de draad te blijven en niet altijd oorlog in Irak en Wilders erbij te halen.

Het is zo voorspelbaar.

Waarom denk jij dat die Amerikanen die gegevens over hem willen hebben?

Nergens andersom dan om zijn samenwerking met Wikileaks, dat onder anderen vele duizenden pagina's lekte over die oorlog in Irak, te kunnen aantonen, en daar zijn ze in Amerika echt laaiend over.
Als ze maar iets van zijn eventuele samenwerking daarmee kunnen bewijzen, en hij wordt uitgeleverd, dan zien we hem dus voorlopig niet meer terug. Rosenthal heeft ondertussen allang laten weten dat hij eventueel uitgeleverd kan worden.

Inderdaad, heel voorspelbaar. Maar blijkbaar niet voor jou.

mark61
10-01-12, 10:07
Weet ik nog zo net niet.

Volgens mijmoet er eerst een strafvervolging zijn ingesteld en het feit moet dan ook in Nederland strafbaar zijn.

Kan jij je herinneren dat er ooit een uitleveringsverzoek is afgewezen? Ik niet.

super ick
10-01-12, 14:02
Kan jij je herinneren dat er ooit een uitleveringsverzoek is afgewezen? Ik niet.

At your service,

NOS Nieuws - Nederland wil zakenman niet uitleveren (http://nos.nl/artikel/255179-nederland-wil-zakenman-niet-uitleveren-aan-vs.html)

Kan ik verder nog iets voor je doen? :hihi:

mark61
10-01-12, 15:00
At your service,

NOS Nieuws - Nederland wil zakenman niet uitleveren (http://nos.nl/artikel/255179-nederland-wil-zakenman-niet-uitleveren-aan-vs.html)

Kan ik verder nog iets voor je doen? :hihi:

Herinneren, zei ik, niet googelen :ego:

En dan natuurlijk in verband met 'politieke' dan wel 'terreur'misdrijven.

super ick
10-01-12, 15:21
Herinneren, zei ik, niet googelen :ego:

En dan natuurlijk in verband met 'politieke' dan wel 'terreur'misdrijven.

Jij kon je niet herinneren dat er ooit een uitleveringsverzoek is afgewezen. Nu kom je ineens met allerlei criteria aanzetten. :ego:

Ik heb uiteraard wel even op de nieuwe criteria gegoogled :hihi: maar kon inderdaad niets vinden.