PDA

Bekijk Volledige Versie : Iran bedankt Amerika voor 'humanitaire' reddingsactie



super ick
07-01-12, 14:26
Iran bedankt Amerika voor 'humanitaire' reddingsactie

zaterdag 7 januari 2012 13:26

Iran is blij dat de Amerikaanse marine zaterdag dertien Iraanse vissers heeft bevrijd uit de handen van Somalische piraten.

Toenadering tussen Barack Obama en Mahmoud Ahmadinejad?

Dat heeft een woordvoerder van het Iraanse ministerie van Buitenlandse Zaken in Teheran zaterdag gezegd. Hij sprak van een 'welkome' humanitaire daad.

'Wij beschouwen de acties van de Amerikaanse strijdkrachten bij het redden van het leven van de Iraanse zeelieden als een humanitaire en positieve daad. Wij menen dat alle naties zulk gedrag moeten laten zien.'

Provoceren
De Amerikaanse minister van Defensie, Leon Panetta, zegt dat het voor de Amerikaanse troepen niets uitmaakte dat het om Iraniërs ging.

'We hebben Iran hiermee duidelijk gemaakt dat, hoezeer zijn regering ons ook probeert te provoceren, de Verenigde Staten in dit soort situaties doet wat het moet doen, op een verantwoorde en humanitaire wijze.'

De operatie tegen de Somalische piraten werd uitgevoerd op de Arabische Zee. Onder meer het vliegdekschip USS John C. Stennis was bij de bevrijdingsactie betrokken.

Door Jeroen Langelaar

Elsevier.nl - Buitenland - Iran bedankt Amerika voor 'humanitaire' reddingsactie (http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buitenland/327106/Iran-bedankt-Amerika-voor-humanitaire-reddingsactie.htm)

Bij de grote aardbeving een paar jaar geleden stonden Amerikanen schouder aan schouder met Iraniers tussen de puinhopen.

Kortman
07-01-12, 22:16
Iran bedankt Amerika voor 'humanitaire' reddingsactie

zaterdag 7 januari 2012 13:26

Iran is blij dat de Amerikaanse marine zaterdag dertien Iraanse vissers heeft bevrijd uit de handen van Somalische piraten.

Toenadering tussen Barack Obama en Mahmoud Ahmadinejad?

Dat heeft een woordvoerder van het Iraanse ministerie van Buitenlandse Zaken in Teheran zaterdag gezegd. Hij sprak van een 'welkome' humanitaire daad.

'Wij beschouwen de acties van de Amerikaanse strijdkrachten bij het redden van het leven van de Iraanse zeelieden als een humanitaire en positieve daad. Wij menen dat alle naties zulk gedrag moeten laten zien.'

Provoceren
De Amerikaanse minister van Defensie, Leon Panetta, zegt dat het voor de Amerikaanse troepen niets uitmaakte dat het om Iraniërs ging.

'We hebben Iran hiermee duidelijk gemaakt dat, hoezeer zijn regering ons ook probeert te provoceren, de Verenigde Staten in dit soort situaties doet wat het moet doen, op een verantwoorde en humanitaire wijze.'

De operatie tegen de Somalische piraten werd uitgevoerd op de Arabische Zee. Onder meer het vliegdekschip USS John C. Stennis was bij de bevrijdingsactie betrokken.

Door Jeroen Langelaar

Elsevier.nl - Buitenland - Iran bedankt Amerika voor 'humanitaire' reddingsactie (http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buitenland/327106/Iran-bedankt-Amerika-voor-humanitaire-reddingsactie.htm)

Bij de grote aardbeving een paar jaar geleden stonden Amerikanen schouder aan schouder met Iraniers tussen de puinhopen.

Dat de Amerikanen de Iraanse vissers hebben geholpen , is de :
ongeschreven wet op zee ,deze houd in dat elk schip in nood *)geholpen diend te worden.
Goed voorbeeld was ook het Russische vissersschip dat vast zat in het Zuidpoolijs ,een ZUID -Koreaanse ijsbreker schoot te hulp.

*) Dit was ook een noodgeval !

Tja als iedereen zich hield aan de ,, internationale zeemans afspraken ,, dan zag de wereld er mogelijk een stuk beter uit.
:blij:

super ick
08-01-12, 15:49
Dat de Amerikanen de Iraanse vissers hebben geholpen , is de :
ongeschreven wet op zee ,deze houd in dat elk schip in nood *)geholpen diend te worden.
Goed voorbeeld was ook het Russische vissersschip dat vast zat in het Zuidpoolijs ,een ZUID -Koreaanse ijsbreker schoot te hulp.

*) Dit was ook een noodgeval !

Tja als iedereen zich hield aan de ,, internationale zeemans afspraken ,, dan zag de wereld er mogelijk een stuk beter uit.
:blij:

Heeft niets te maken zeemansafspraken. Ik snap niet hoe je er op komt.

Conform het zeerechten is een kapitein gewoon VERPLICHT een in nood verkerend schip te helpen. Wat gaan we nou krijgen zeg!

Wat ik aan deze gebeurtenis bijzonder vind is dat er in het openbaar complimenten gegeven worden.

John2
08-01-12, 16:34
Wat ik aan deze gebeurtenis bijzonder vind is dat er in het openbaar complimenten gegeven worden.

Ja dat gebeurd niet vaak vanuit Iran, waarschijnlijk hebben ze het licht gezien?

super ick
08-01-12, 21:47
Ja dat gebeurd niet vaak vanuit Iran, waarschijnlijk hebben ze het licht gezien?

Niet zo negatief John. Alle begin is goed.

Kortman
08-01-12, 22:25
Heeft niets te maken zeemansafspraken. Ik snap niet hoe je er op komt.

Conform het zeerechten is een kapitein gewoon VERPLICHT een in nood verkerend schip te helpen. Wat gaan we nou krijgen zeg!

Wat ik aan deze gebeurtenis bijzonder vind is dat er in het openbaar complimenten gegeven worden.

Bedankt het is precies wat ik heb gezegd !
Als ex Koopvaardij officier weet ik er iets meer van dan jij .
Deze (afspraken) gelden al honderden jaren !

Pas na de ramp met de Titanic kwamen er pas formele regels.*)

Er waren tijdens Wo 2 zelfs Duitse duikboot kommendanten die het niet eens waren met HITLERS order om zeelui aan hun lot over te laten , en zelfs te schieten op weerloze overlevenden.

*)Het Internationaal Verdrag voor de beveiliging van mensenlevens op zee (International Convention for the Safety of Life at Sea, SOLAS) is het belangrijkste internationale verdrag voor de veiligheid op zee en kwam in 1914 tot stand na de ramp met de Titanic in 1912. SOLAS valt sinds 1954 onder de Internationale Maritieme Organisatie (IMO).

super ick
09-01-12, 08:39
Bedankt het is precies wat ik heb gezegd !
Als ex Koopvaardij officier weet ik er iets meer van dan jij .
Deze (afspraken) gelden al honderden jaren !

Pas na de ramp met de Titanic kwamen er pas formele regels.*)

Er waren tijdens Wo 2 zelfs Duitse duikboot kommendanten die het niet eens waren met HITLERS order om zeelui aan hun lot over te laten , en zelfs te schieten op weerloze overlevenden.

*)Het Internationaal Verdrag voor de beveiliging van mensenlevens op zee (International Convention for the Safety of Life at Sea, SOLAS) is het belangrijkste internationale verdrag voor de veiligheid op zee en kwam in 1914 tot stand na de ramp met de Titanic in 1912. SOLAS valt sinds 1954 onder de Internationale Maritieme Organisatie (IMO).

Snap ik je uitdrukking 'ongeschreven wet op zee' niet. Het is gewoon recht. Niks ongeschreven.

Adam24
09-01-12, 08:46
Als jullie op een topic elkaar niet eens met respect kunnen behandelen. Laat staan op zee.

super ick
09-01-12, 09:28
Als jullie op een topic elkaar niet eens met respect kunnen behandelen. Laat staan op zee.

Ieder heeft zo zijn eigen defenitie voor respect.

Zie je 1 van ons schelden? De ander zwart maken? Belachelijk maken?

Max Stirner
09-01-12, 09:47
PowNed : Iran veroordeelt Amerikaan ter dood (http://www.powned.tv/nieuws/buitenland/2012/01/iran_veroordeelt_amerikaan_ter.html)



Mooie timing. Tot zover dus de toenadering.

mark61
09-01-12, 12:19
PowNed : Iran veroordeelt Amerikaan ter dood (http://www.powned.tv/nieuws/buitenland/2012/01/iran_veroordeelt_amerikaan_ter.html)



Mooie timing. Tot zover dus de toenadering.

Ah, jij bent voor politieke processen. Waarvan de uitkomst niet door het recht en de schuld van de verdachte wordt bepaald, maar door de politieke waan van de dag.

Weten we dat ook weer.

Man blijf toch gewoon weg met je bejaardedebiel-commentaar.

super ick
09-01-12, 12:42
Ah, jij bent voor politieke processen. Waarvan de uitkomst niet door het recht en de schuld van de verdachte wordt bepaald, maar door de politieke waan van de dag.

Weten we dat ook weer.

Man blijf toch gewoon weg met je bejaardedebiel-commentaar.

Hij wilt aangeven dat deze actie, inderdaad waarschijnlijk het zoveelste politieke proces, het positieve weer teniet heeft gedaan.

Waarschijnlijk wil Iran iets gedaan krijgen en creeeren ze vooraf vast wat wisselgeld.
In de ogen van het regime ben je zowiezo verdacht/verrader/paria als je als geboren Iranier de Amerikaanse nationaliteit aanneemt.

Kortman
09-01-12, 14:16
Als jullie op een topic elkaar niet eens met respect kunnen behandelen. Laat staan op zee.

Wij discusseren maar schelden elkaar niet uit .
Snap niet wat jij bedoeld .

Kortman
09-01-12, 14:38
Snap ik je uitdrukking 'ongeschreven wet op zee' niet. Het is gewoon recht. Niks ongeschreven.

Als je goed gelezen had schrijf ik al honderden jaren !
Uit die tijd stammen al de de ,,ongeschreven regels ,, op zee /water help je elkaar .
Nog is deze ,,wet ,, van kracht ook in de binnenvaart en plezier vaart .
Helaas is de ,,ongeschreven wet,, van het elkaar groeten op zee in verval geraakt ,in mijn tijd washet normaal elkaar te groeten door de Natie vlag te strijken, als beide schepen gepasseerd waren haalde je de vlag weer op *)Krijg maar eens pech met je bootje op het IJsselmeer of ander vaarwater er is altijd wel iemand die klaar staat om je te helpen ,laat staan in open zee!
Op de weg is het ook een bijna ,,ongeschreven wet,, dat motorrijders elkaar helpen bij panne ! ook groeten ze elkaar vaak door dehand op te steken.

)*Er waren bepaalde regels : een koopvaardij schip groet altijd als eerste als hij een oorlogs bodem passeert , het uit varende schip groet als eerste uit respect voor het andere schip dat de reis er al op had zitten.
En zo kan ik nog ff doorgaan .
Het was ook wel eens kwestie van wie is de sterkste

Er is zelfs een oorlog door ontstaan!!In oorlog door een vlag | Museon (http://www.museon.nl/nl/vlag)

mark61
09-01-12, 14:41
Hij wilt aangeven dat deze actie, inderdaad waarschijnlijk het zoveelste politieke proces, het positieve weer teniet heeft gedaan.

Waarschijnlijk wil Iran iets gedaan krijgen en creeeren ze vooraf vast wat wisselgeld.
In de ogen van het regime ben je zowiezo verdacht/verrader/paria als je als geboren Iranier de Amerikaanse nationaliteit aanneemt.

Het leven is gewoon niet zwart-wit.

De VS is Iran al een jaar of 60 aan het zieken, jou viel het dacht ik ook al op.

Andersom ook. Elke moslim in de VS is verdacht.

Ik kan niet zo goed tegen eenzijdige verhalen. Enfin wat Tomas zegt, je pleurt de media vol met eenzijdig 'nieuws' over een land, persoon, whatever, en hopla.

Max Stirner
09-01-12, 20:13
Ah, jij bent voor politieke processen. Waarvan de uitkomst niet door het recht en de schuld van de verdachte wordt bepaald, maar door de politieke waan van de dag.

Weten we dat ook weer.

Man blijf toch gewoon weg met je bejaardedebiel-commentaar.



Nee hoor.

Als ik dat vond, dan had ik dat wel gezegd.


(Weet dat het lief bedoeld is, maar aan fellowtravelende en ongemanierde buikspreekpoppen heb ik eigenlijk weinig behoefte .... thanks but no thanks)

super ick
09-01-12, 23:28
Het leven is gewoon niet zwart-wit.

De VS is Iran al een jaar of 60 aan het zieken, jou viel het dacht ik ook al op.

Andersom ook. Elke moslim in de VS is verdacht.

Ik kan niet zo goed tegen eenzijdige verhalen. Enfin wat Tomas zegt, je pleurt de media vol met eenzijdig 'nieuws' over een land, persoon, whatever, en hopla.

Ik heb inderdaad gezegd dat ik de politieke houding van Iran wel begrijp. Of iedere moslim in de VS verdachte is betwijfel ik.

Deze Iranier heeft als tolk voor het Amerikaanse leger gewerkt. Ik heb op het nieuws foto's gezien waar hij met G.I's optrekt. Op zijn minst 'onhandig' te noemen om dan je neus nog in Iran te laten zien.
Of het bewijs voor spionage waterdicht is blijft moeilijk ondanks zijn eigen bekentenis.
Wij weten er simpelweg te weinig van maar stel dat de man helemaal niet aan spionage heeft gedaan maar als een soort wisselgeld of stomweg om een daad te stellen wordt geslachtoffert, dat zou beestachtig zijn.
Los van het getreiter van de VS.