PDA

Bekijk Volledige Versie : Oorlogsslachtoffers in Twente



John2
09-01-12, 10:40
oorlogsslachtoffers in Twente
vrijdag 06 januari 2012 | 23:05 | Laatst bijgewerkt op: zondag 08 januari 2012 | 09:36

HAAKSBERGEN - In Best Western Hotel Scholtenhagen, aan de Eibergsestraat in Haaksbergen, worden 23 Libiërs opgevangen en verpleegd. Omdat het hotel een paar weken is gesloten, kwam hetbeschikbaar voor tijdelijke opvang van oorlogsslachtoffers.

Een van de slachtoffers in hotel Scholtenhagen is Mohamed Alalagi (41). Hij en zijn vrouw rijden eind november in een zojuist aangeschafte auto door het gehavende Libië. Uit een raampje wappert de vlag waar Libische vrijheidsstrijders zo trots op zijn. Kaddafi’s regime is een maand eerder gevallen. Aanhangers van de dictator dwingen Alalagi tot stoppen. De twee hebben het voorzien op zijn auto. De Libiër verzet zich. Plots schiet een rebel kogels in beide benen van Alalagi. De andere belager raakt in paniek en schiet Alalagi’s vrouw in de borst. Ze is op slag dood.

Als hij terugdenkt aan die inktzwarte dag schiet Mohamed Alalagi vol. Hij grijpt naar papieren zakdoekjes en droogt zijn ogen. In zijn rolstoel rijdt Alalagi door het hotel dat op dit moment plaats biedt aan 23 slachtoffers van de Libische burgeroorlog. Geen militairen, gewoon burgers. De een is vanaf de zijlijn betrokken bij de gewapende opstand, anderen rolden er ongewild in. „Hier is het goed”, zegt Alalagi. „Geen boem boem boem.”

Vaak ernstig gewond en zwaar getraumatiseerd worden ze voor medische hulp overgevlogen naar ziekenhuizen in westerse landen. Eerst via bemiddeling van de Verenigde Naties. Nu is de hulp gestructureerd en regelt de Libische overheid de financiering. Omdat in Libië veel ziekenhuizen zijn plat gebombardeerd, heeft een groot aantal westerse landen zich verplicht de helpende hand te bieden. In ons land verblijven momenteel 52 gewonden uit Libië. Na operaties in Nederlandse ziekenhuizen krijgen 23 van hen de noodzakelijke nazorg en verpleging in Haaksbergen. Hun herstel vergt gemiddeld 2,5 maand

John2
09-01-12, 10:41
Hartverscheurende verhalen die men daar hoort.

mark61
09-01-12, 10:57
Ja.

En NL laat ze er gewoon voor betalen. Ze krijgen niks kado. Tis 2012 en de PVV en Rosenthal zijn aan de macht.

Hartverscheurend inderdaad, om in zo'n hardvochtig, onbeschaafd en onbeschoft land te moeten wonen.

super ick
09-01-12, 11:13
Ja.

En NL laat ze er gewoon voor betalen. Ze krijgen niks kado. Tis 2012 en de PVV en Rosenthal zijn aan de macht.

Hartverscheurend inderdaad, om in zo'n hardvochtig, onbeschaafd en onbeschoft land te moeten wonen.

Of dat anders zou zijn geweest als andere partijen de regering hadden gevormd waag ik te betwijfelen.
Ik weet dus niet of het terrecht is de PVV en Rosenthal daar exclusief de schuld van te geven.

mark61
09-01-12, 11:15
Of dat anders zou zijn geweest als andere partijen de regering hadden gevormd waag ik te betwijfelen.
Ik weet dus niet of het terrecht is de PVV en Rosenthal daar exclusief de schuld van te geven.

Ik vind het iig. een schandaal.

Andere partijen willen niet ontwikkelingssamenwerking afschaffen, dat is uniquement een vondst van de PVV. Waar of waar?

super ick
09-01-12, 11:27
Ik vind het iig. een schandaal.

Andere partijen willen niet ontwikkelingssamenwerking afschaffen, dat is uniquement een vondst van de PVV. Waar of waar?

Waar en voor een deel hebben ze gelijk.

Ik wil dan wel duidelijk verschil maken tussen ontwikkelingshulp en noodhulp.

John2
09-01-12, 18:20
Ja.

En NL laat ze er gewoon voor betalen. Ze krijgen niks kado. Tis 2012 en de PVV en Rosenthal zijn aan de macht.

Hartverscheurend inderdaad, om in zo'n hardvochtig, onbeschaafd en onbeschoft land te moeten wonen.

PIIEEEEEEEPPPP (vloekwoordenboek gedeleted)
Jij weet niets, je kent niets, en je maakt niets, je roep maar gewoon wat jou in je achtelijke brein opkomt gek.


En nee hier krijg je geen ban voor.... Niet meer vloeken hoor!

Groet,
Joesoef.

John2
10-01-12, 13:02
PIIEEEEEEEPPPP (vloekwoordenboek gedeleted)
Jij weet niets, je kent niets, en je maakt niets, je roep maar gewoon wat jou in je achtelijke brein opkomt gek.


En nee hier krijg je geen ban voor.... Niet meer vloeken hoor!

Groet,
Joesoef.

Dank je Joesoef en sorry dat ik me even liet gaan.
Maar ik wacht nog steeds op het bewijs van Mark, dat deze mensen ervoor moeten betalen en ik hoop ook dat hij mij dit bewijs kan leveren van dan kan ik de stichting aanklagen, maar waarschijnlijk roept hij wederom wat?

mark61
10-01-12, 13:18
Dank je Joesoef en sorry dat ik me even liet gaan.
Maar ik wacht nog steeds op het bewijs van Mark, dat deze mensen ervoor moeten betalen en ik hoop ook dat hij mij dit bewijs kan leveren van dan kan ik de stichting aanklagen, maar waarschijnlijk roept hij wederom wat?

Imbeciel. Het staat in je eigen topicartikel.

Ik roep nooit zo maar wat, jij altijd.

Je dacht dat ik met 'ze' de individuen in kwestie bedoelde?

Welke stichting?

John2
10-01-12, 15:49
Imbeciel. Het staat in je eigen topicartikel.

Ik roep nooit zo maar wat, jij altijd.

Je dacht dat ik met 'ze' de individuen in kwestie bedoelde?

Welke stichting?

Vermoedelijk heb jij het stukje overgelezen, maar kwam je eerst tot de conclusie dat de Libische overheid de financiering betaalde voor deze mensen, omdat in Libië veel ziekenhuizen zijn plat gebombardeerd.
Maar na nog eens te lezen kwam jij erachter dat dit ging om de situatie in Libië zelf.
Maar helaas voor jou worden de kosten voor deze mensen gedragen door de mensen die deze hulp boden.
En ik neem aan dat jij met al jou kennis weet welke stichtingen medewerking hebben gegeven zodat deze mensen hier konden worden geholpen.

Karin.N
10-01-12, 15:54
Dank je Joesoef en sorry dat ik me even liet gaan.
Maar ik wacht nog steeds op het bewijs van Mark, dat deze mensen ervoor moeten betalen en ik hoop ook dat hij mij dit bewijs kan leveren van dan kan ik de stichting aanklagen, maar waarschijnlijk roept hij wederom wat?


Je moet bij mij ontzettend ver gaan om mij te zien schelden. Maar jij bent 1 van de uitzonderingen, waarbij ik me af en toe met veel moeite kan inhouden.

Dat Mark geregeld tegen je tekeer gaat, heb je mi helemaal aan jezelf te wijten. Maar kennelijk heb je behoefte aan zijn kritiek, anders zou je hem niet iedere keer opzoeken!

John2
10-01-12, 15:59
Je moet bij mij ontzettend ver gaan om mij te zien schelden. Maar jij bent 1 van de uitzonderingen, waarbij ik me af en toe met veel moeite kan inhouden.

Dat Mark geregeld tegen je tekeer gaat, heb je mi helemaal aan jezelf te wijten. Maar kennelijk heb je behoefte aan zijn kritiek, anders zou je hem niet iedere keer opzoeken!

Moet ik dan die onzin van hem pikken die hij continue hier neerplant als "deskundige" zoals hij zegt.
Was hij deskundige geweest dan was ik de heer M. v. E te Leiden wel tegen gekomen de afgelopen dagen, maar hij wenst in al zijn deskundigheid zaken zwart te maken, terwijl juist deze mensen ver staan van iedere overheid.
En ja zolang hij zich neerzet als deskundige, blijf ik hier tegenin gaan, omdat zijn verhalen schade kunnen toebrengen aan diverse organisatie's.

mark61
10-01-12, 16:03
Vermoedelijk heb jij het stukje overgelezen, maar kwam je eerst tot de conclusie dat de Libische overheid de financiering betaalde voor deze mensen, omdat in Libië veel ziekenhuizen zijn plat gebombardeerd.
Maar na nog eens te lezen kwam jij erachter dat dit ging om de situatie in Libië zelf.
Maar helaas voor jou worden de kosten voor deze mensen gedragen door de mensen die deze hulp boden.
En ik neem aan dat jij met al jou kennis weet welke stichtingen medewerking hebben gegeven zodat deze mensen hier konden worden geholpen.

Wat lul je nou weer allemaal in godsnaam? Imbeciel.

Nee. Lees je eigen topicartikel.

Vaak ernstig gewond en zwaar getraumatiseerd worden ze voor medische hulp overgevlogen naar ziekenhuizen in westerse landen. Eerst via bemiddeling van de Verenigde Naties. Nu is de hulp gestructureerd en regelt de Libische overheid de financiering.

Of anders heb ik nog wel wat voor je:

Libische gewonden naar Nederland
ANP − 14/11/11, 00:21

Op Rotterdam The Hague Airport komen vanmiddag veertien Libische gewonden aan die in Nederland zullen worden behandeld. De patiënten worden na aankomst naar het Calamiteitenhospitaal van het UMC in Utrecht vervoerd. Na een medisch onderzoek worden zij overgebracht naar ziekenhuizen elders in het land.
De komende tijd zullen nog meer Libische gewonden naar Nederland komen voor medische hulp. In totaal gaat het om vijftig mensen. Welke verwondingen de Libiërs hebben, is niet bekendgemaakt.

De Libiërs mogen maximaal zes maanden in Nederland blijven. Libië betaalt de medische kosten.

Nogmaals: WELKE STICHTING?

Karin.N
10-01-12, 16:10
Moet ik dan die onzin van hem pikken die hij continue hier neerplant als "deskundige" zoals hij zegt.
Was hij deskundige geweest dan was ik de heer M. v. E te Leiden wel tegen gekomen de afgelopen dagen, maar hij wenst in al zijn deskundigheid zaken zwart te maken, terwijl juist deze mensen ver staan van iedere overheid.
En ja zolang hij zich neerzet als deskundige, blijf ik hier tegenin gaan, omdat zijn verhalen schade kunnen toebrengen aan diverse organisatie's.

Je lult uit je nek! Hoe je het voor elkaar krijgt om zo'n berg onzin uit te kramen.

mark61
10-01-12, 16:26
Moet ik dan die onzin van hem pikken die hij continue hier neerplant als "deskundige" zoals hij zegt.
Was hij deskundige geweest dan was ik de heer M. v. E te Leiden wel tegen gekomen de afgelopen dagen, maar hij wenst in al zijn deskundigheid zaken zwart te maken, terwijl juist deze mensen ver staan van iedere overheid.
En ja zolang hij zich neerzet als deskundige, blijf ik hier tegenin gaan, omdat zijn verhalen schade kunnen toebrengen aan diverse organisatie's.

Imbeciel en varken.

Je zit in het nauw dus je gaat weer dreigen mijn naam openbaar te maken.

Nog een keer en ik kom ff langs in die verlopen kroeg van je in Hengelo.

Derde en laatste keer: welke mensen en stichtingen?

Je hebt niet door waar ik het over heb? Je denkt bovendien dat jouw artikel gaat over zorg in Libië zelf?

* varken als in 'moreel verwerpelijk persoon'. Dat lijkt me een feitelijke constatering.

mark61
10-01-12, 16:26
Wat is de afstand van Gori tot de Zuid-Ossetische grens?

Gestoorde achterbakse leugenaar?





* Joes, dit is geen schelden, maar informeren naar een feitelijke toestand.

Joesoef
10-01-12, 16:32
Zo, opgelost.

mark61
10-01-12, 16:35
Nou ja, dat vind ik nou ook weer zo :)

Is beter voor mijn hart en fatsoen, dat wel.

Joesoef
10-01-12, 16:41
Nou ja, dat vind ik nou ook weer zo :)

Is beter voor mijn hart en fatsoen, dat wel.


Eventuele handtekeningsacties wel in het juiste forum plaatsen :moe:

mark61
10-01-12, 16:42
Eventuele handtekeningsacties wel in het juiste forum plaatsen :moe:

:hihi:

super ick
10-01-12, 18:26
Ben het er niet mee eens. Ik wil alle meningen graag lezen. Bovendien is het een vrij land en staat de krant ook dagelijks vol leugens.

mark61
10-01-12, 19:08
Ben het er niet mee eens. Ik wil alle meningen graag lezen. Bovendien is het een vrij land en staat de krant ook dagelijks vol leugens.

Ik ook niet. Laat honderd bloemen bloeien, al stinken ze en zijn ze verdord.

Maar meningen kan je het niet noemen wat hij ventileert, dus zo'n groot verlies is het ook niet.

super ick
10-01-12, 20:56
Maar meningen kan je het niet noemen wat hij ventileert, dus zo'n groot verlies is het ook niet.

Nee dat is zo maar een ban vind ik een verkeerde 'oplossing'.

Joesoef
10-01-12, 21:02
Mensen krijgen geen ban vanwege een mening maar voor misdragingen, forum of pm.

super ick
10-01-12, 21:04
Mensen krijgen geen ban vanwege een mening maar voor misdragingen, forum of pm.

Voor de draad ermee dan want ik heb niets gelezen. John heeft daar vast geen bezwaar tegen.

Kortman
10-01-12, 22:34
Ja.

En NL laat ze er gewoon voor betalen. Ze krijgen niks kado. Tis 2012 en de PVV en Rosenthal zijn aan de macht.

Hartverscheurend inderdaad, om in zo'n hardvochtig, onbeschaafd en onbeschoft land te moeten wonen.

Ik zou bijna willen beginnen :wat let je om te vertrekken ,er zijn genoeg
beschaafde ,vrome landen waar je met open armen ontvangen wordt *)

Hartverscheurend is ook jou kommentaar om uiteraard de P.V.V. en Rosendaal , de schuld te geven dat NEDERLANDse ziekenhuizen er een vergoeding voor krijgen ,
mede omdat er miljoenen bezuinigd moeten worden op de gezondheis zorg
Uiteraard is Nederland LUILEKKERLAND BIJ UITSTEK , en zouden deze mensen zonder enige vergoeding geholpen moeten worden .
Al eens nagedacht wie dat moet betalen ?afgezien dat er Nederlanders zijn die ff iets langer moeten wachten om aan hun niet levensgevaarlijke aan doening geholpen te kunnen worden .
Als LIBIE een straat arm land was kan ik me het nog enigzins voorstellen.
Maar de olie miljarden ,achter de hand hebbende kunnen ze gemakkelijk deze in de miljoenen lopende kosten gemakkelijk in de toekomst betalen.
Ik weet niet of je het beseft dat er ONNODIG voor duizenden is verschoten in de lucht ? bij elke kleine overwinning was het weer raak !ja ja door Libieers
Zelfs dagen na de bevrijding ging het gewoon door .
Verder ben ik onpartijdig voor het geval je weer komt met ,,TOKKIES enz en
ik ben geen voorstander van Wilders en consoorten ,
wel tegen de miljoenen die de afgelopen jaren in de zakken verdwenen van dictators van zgn ''ontwikkelingslanden'' !

*) Als je een beter land weet ? houd ik me aan bevolen voor de tip.

Verder nog dit: BN DeStem - 3 dagen geleden

Uit een raampje wappert de vlag waar Libische vrijheidsstrijders zo trots op zijn. ... Wie zal dat betalen, ik denk zoete lieve belasting betalers. ...

mark61
10-01-12, 23:12
Nee dat is zo maar een ban vind ik een verkeerde 'oplossing'.

Ik ook.

mark61
10-01-12, 23:13
Ik zou bijna willen beginnen :wat let je om te vertrekken ,er zijn genoeg
beschaafde ,vrome landen waar je met open armen ontvangen wordt *)

Nog wel goed bij je hoofd? Oh nee.

52 man. 52.

Nee, dat kan NL echt niet meer betalen.

mark61
10-01-12, 23:14
Voor de draad ermee dan want ik heb niets gelezen. John heeft daar vast geen bezwaar tegen.

For one thing, hij moet niet met mijn naam gaan zwieren. Dat is not done.

Kortman
10-01-12, 23:37
Nog wel goed bij je hoofd? Oh nee.

52 man. 52.

Nee, dat kan NL echt niet meer betalen.

Nee bij jou ging het erom dat het de P.V.V. en minister Rosendaal de schuldigen zin om er geld voor te vragen
Het gaat niet eens zo zeer om de betaling als zodanig , maar om het principe !
Libie verzocht zelf Nederland om patienten te behandelen en boden zelf aan om de kosten te betalen.
Als er een land altijd klaar staat om hulp te bieden dan is het NEDERLAND.

Joesoef
11-01-12, 04:33
Voor de draad ermee dan want ik heb niets gelezen. John heeft daar vast geen bezwaar tegen.


Zoals Mark al heeft aangegeven, daarnaast spelen er veel meer dingen mee. Nogmaals, mensen krijgen geen ban voor hun mening doch alleen voor gedrag. Als je na meerdere waarschuwingen gewoon door gaat is het op een gegeven moment voorbij.
Dat zijn verhalen wisselen tussen fictie en waarheid al dan niet met elkaar verweven maakt het er niet beter op even als mps-jes en gedeelde accounts.
Normaal gesproken communiceer je niet over dit soort beslissingen maar voordat er Kamervragen gesteld gaan worden door vrienden van onze banneling communiceer ik het nu maar even.

super ick
11-01-12, 07:53
Zoals Mark al heeft aangegeven, daarnaast spelen er veel meer dingen mee. Nogmaals, mensen krijgen geen ban voor hun mening doch alleen voor gedrag. Als je na meerdere waarschuwingen gewoon door gaat is het op een gegeven moment voorbij.
Dat zijn verhalen wisselen tussen fictie en waarheid al dan niet met elkaar verweven maakt het er niet beter op even als mps-jes en gedeelde accounts.
Normaal gesproken communiceer je niet over dit soort beslissingen maar voordat er Kamervragen gesteld gaan worden door vrienden van onze banneling communiceer ik het nu maar even.

Tja mensen doen kennelijk gekke dingen om een beetje te posten op een forum.
Vrienden heeft hier niemand dus ook Sjonnie niet.

Hij heeft het dus zelf verziekt.

H.P.Pas
16-01-12, 11:55
Hij heeft het dus zelf verziekt.

Het zij zo.

Tukkerse Kozak прощание .