PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Bomaanslagen in Bagdad doden



iReport
10-01-12, 07:24
Doden en tientallen gewonden


In de Iraakse hoofdstad Bagdad zijn twee aanslagen op sjiitische pelgrims gepleegd met autobommen. Daarbij zijn volgens de Iraakse autoriteiten minstens vijf mensen om het leven gekomen. Ook zijn er tientallen gewonden.

In het noorden en het zuidwesten van Bagdad gingen de bommen af. In de getroffen wijken wonen veel sjiieten. Veel slachtoffers zijn pelgrims die op weg waren naar de heilige stad Karbala.

Spanningen

In Irak zijn de laatste weken de spanningen opgelopen sinds de sjiitische premier al-Maliki een arrestatiebevel tegen de soennitische vicepresident uitgaf. Hashemi wordt verdacht van betrokkenheid bij een moordcomplot op al-Maliki.

Hashemi die is uitgeweken naar het Koerdische noorden van Irak, weigert zichzelf aan te geven en terug te keren naar Bagdad, omdat hij daar geen garantie heeft op veiligheid. Hij heeft gevraagd om een proces in de noordelijke stad Kirkuk.

dodental 87

Vorige week vielen bij verschillende aanslagen in Iraakse steden ook al tientallen doden. Alleen al in Bagdad kwamen volgens de laatste cijfers 87 mensen om.

Bron: NOS.nl

super ick
10-01-12, 07:52
IS dit nog wel nieuws?

Triest

MO_NL
10-01-12, 12:17
De Amerikanen zijn net weggegaan cq. gestuurd. In dat licht is het wel van belang om de ontwikkelingen aldaar te volgen.

mark61
10-01-12, 12:34
Ik geloof niet dat de Amerikanen nog veel te maken hebben met de slachtpartijen de laatste jaren. Ze waren wel de trigger.

Tomas
10-01-12, 12:58
Zowel de suggestie 'gestuurd' als het nu pas geinteresseerd zijn vind ik raarrr. Magoed.

mark61
10-01-12, 13:23
Zowel de suggestie 'gestuurd' als het nu pas geinteresseerd zijn vind ik raarrr. Magoed.

Dat gestuurd is voor de Irakese bühne, maar waarom in NL daaraan meedoen, ik weet het ook niet.

super ick
10-01-12, 13:58
De Amerikanen zijn net weggegaan cq. gestuurd. In dat licht is het wel van belang om de ontwikkelingen aldaar te volgen.

Waarom? Amerikanen zijn toch de schuld van alle ellende in alle moslimlanden?