PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Eis 50.000 euro voor afzetten hoofddoek tijdens huwelijksceremonie



iReport
10-01-12, 13:25
14391

Een islamitisch echtpaar eist 50.000 euro schadevergoeding van de burgemeester van de Franse stad Lyon, omdat de bruid tijdens de huwelijksceremonie gevraagd werd om haar hoofddoek af te zetten.

Fatiha Ben Ahmed, de plaatsvervangende burgemeester, heeft het verzoek gedaan om de hoofddoek af te zetten. Ze zei tegen de bruid dat ze er mooier zou uitzien zonder hoofddoek. Volgens de Franse krant Libération bedekte de hoofddoek het gezicht van de bruid niet.

Nassima A. deed wat haar gevraagd werd. 'Ze dacht dat het om een verplichting ging, dat ze anders niet zou kunnen trouwen', zegt haar advocaat Gilles Devers. De moslima voelt zich vernederd door het voorval volgens de raadsman.

Daarom eist het echtpaar een schadevergoeding van de eigenlijke burgemeester van Lyon, Gérard Collomb. Hij geeft toe dat Ben Ahmed best wel wat voorzichtiger had kunnen zijn en wil gaan praten met het stel. Ben Ahmed verklaarde dat ze handelde in het belang van de vrouwenrechten.

Bron: VK (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/3113662/2012/01/10/Moslimkoppel-eist-50-000-euro-voor-afzetten-hoofddoek.dhtml)

Soldim
10-01-12, 13:35
Dom blondje, die bruid, lijkt me.

mark61
10-01-12, 13:53
Vanwaar die suggestieve foto?

Ik vind die vice-burgemeester dan weer een dom blondje.

nl-x
13-01-12, 15:01
Dom blondje, die bruid, lijkt me.
Je was er bij toen die hoofddoek af ging? :giechel::giechel:

Charlus
13-01-12, 19:46
http://www.maroc.nl/forums/attachments/nieuws-de-dag/14391d1326201918-eis-50-000-euro-voor-afzetten-hoofddoek-tijdens-huwelijksceremonie-phpwnrykt-jpg
Operatie-assistente. Tot zover mijn bijdrage.

Samir75017
13-01-12, 20:34
Dom blondje, die bruid, lijkt me.

She did not know her own rights (confused by all the islamophobic laws) and did not want to ruin her own wedding day.

Which is understandable.

Blond is more dutch than north african.

Samir75017
13-01-12, 20:37
Operatie-assistente. Tot zover mijn bijdrage.

This picture was taken during the demonstrations against the 2004 law related to the school headscarf ban.

Kortman
13-01-12, 20:51
Voor die berg poen zet ik mijn petje wel tig keer af !

Charlus
13-01-12, 21:15
<...>headscarf ban.
Moslima's denken dat de hoofddoek iets met de Islam te maken heeft en tegenstanders denken dat ze 'm moeten verbieden wegens evenzo gefantaseerde redenen. Massahysterie in beide gevallen?

Samir75017
13-01-12, 21:36
Moslima's denken dat de hoofddoek iets met de Islam te maken heeft en tegenstanders denken dat ze 'm moeten verbieden wegens evenzo gefantaseerde redenen. Massahysterie in beide gevallen?

Whether the headscarf is an Islamic obligation or not is another subject.

However, such a ban raises the issue of the Human rights and freedoms.

BoerHarms
14-01-12, 03:05
14391

Een islamitisch echtpaar eist 50.000 euro schadevergoeding van de burgemeester van de Franse stad Lyon, omdat de bruid tijdens de huwelijksceremonie gevraagd werd om haar hoofddoek af te zetten.

Fatiha Ben Ahmed, de plaatsvervangende burgemeester, heeft het verzoek gedaan om de hoofddoek af te zetten. Ze zei tegen de bruid dat ze er mooier zou uitzien zonder hoofddoek. Volgens de Franse krant Libération bedekte de hoofddoek het gezicht van de bruid niet.

Nassima A. deed wat haar gevraagd werd. 'Ze dacht dat het om een verplichting ging, dat ze anders niet zou kunnen trouwen', zegt haar advocaat Gilles Devers. De moslima voelt zich vernederd door het voorval volgens de raadsman.

Daarom eist het echtpaar een schadevergoeding van de eigenlijke burgemeester van Lyon, Gérard Collomb. Hij geeft toe dat Ben Ahmed best wel wat voorzichtiger had kunnen zijn en wil gaan praten met het stel. Ben Ahmed verklaarde dat ze handelde in het belang van de vrouwenrechten.

Bron: VK (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/3113662/2012/01/10/Moslimkoppel-eist-50-000-euro-voor-afzetten-hoofddoek.dhtml)


dus geld maakt dus alles weer goed.

ik denk een openbaar excuus van de burgemeester was waarschijnlijk meer op zijn plaats geweest

Eric de Blois
14-01-12, 03:40
islamitisch echtpaar eist 50.000 euro

Dit echtpaar heeft hier op aangestuurd. Ik geloof helemaal niet dat ze gekwetst zijn. Wie gekwetst is vraagt geen geld maar eist excuus. Geld heeft ook niets met het geloof te maken. Zijn die momenten zonder hoofddoek zomaar 50.000 euro waard? God allemachtig zeg, wat een cultuur.

Samir75017
14-01-12, 13:45
Dit echtpaar heeft hier op aangestuurd. Ik geloof helemaal niet dat ze gekwetst zijn. Wie gekwetst is vraagt geen geld maar eist excuus. Geld heeft ook niets met het geloof te maken. Zijn die momenten zonder hoofddoek zomaar 50.000 euro waard? God allemachtig zeg, wat een cultuur.

What a stupid, but really stupid reaction.

Have you ever been to school?

There are LAWS in every country that must not be breached. Most of the time, there are at least two parties. DAMAGES are not only material, but moral as well! They are paid as a monetary compensation given to the harmed party. In that case the harmed party is the Muslim woman.

It is the LAW of every country that states that damages represent a sum of money that is imposed for the breach of the law or the violation of someone's right.

When a woman goes out with a full veil and gets arrested by the police, why does she have to pay a fine ? Or should she just apologise ?

You don't know what it means to a veiled woman to be asked to remove publicly her headscarf!!

SHE is the one who breached the law by refusing the veiled woman her right to wear her headcsarf. But as islamophob that you are, you blame the Muslim couple.

Idiot. And you dare talk about our culture ? Retarded moron.

Joesoef
14-01-12, 14:05
Waarom 50.000. Nieuwste Mercedes ?

Samir75017
14-01-12, 14:22
Waarom 50.000. Nieuwste Mercedes ?

Why do you pay 54 EUR for not paying a parking ticket ?

Why 90 EUR for not having your seat belt on ?

They have probably been advised by their lawyer.

Joesoef
14-01-12, 14:27
Why do you pay 54 EUR for not paying a parking ticket ?

Why 90 EUR for not having your seat belt on ?

They have probably been advised by their lawyer.


Geadviseerd, niet gedwongen.

BoerHarms
14-01-12, 16:25
What a stupid, but really stupid reaction.

Have you ever been to school?

There are LAWS in every country that must not be breached. Most of the time, there are at least two parties. DAMAGES are not only material, but moral as well! They are paid as a monetary compensation given to the harmed party. In that case the harmed party is the Muslim woman.

It is the LAW of every country that states that damages represent a sum of money that is imposed for the breach of the law or the violation of someone's right.

When a woman goes out with a full veil and gets arrested by the police, why does she have to pay a fine ? Or should she just apologise ?

You don't know what it means to a veiled woman to be asked to remove publicly her headscarf!!

SHE is the one who breached the law by refusing the veiled woman her right to wear her headcsarf. But as islamophob that you are, you blame the Muslim couple.

Idiot. And you dare talk about our culture ? Retarded moron.


Je gaat hier appels met peren vergelijken

Het geld wordt door get echtpaar geeist , en de boete komt niet voor de staat.

Samir75017
14-01-12, 19:01
Geadviseerd, niet gedwongen.

That's no answer to my questions.

Joesoef
14-01-12, 19:22
That's no answer to my questions.

Dr is niets islamitisch aan dat geëiste bedrag, volstrekt kapitalistisch zijn gewoon op geld uit.

Samir75017
14-01-12, 19:42
Dr is niets islamitisch aan dat geëiste bedrag, volstrekt kapitalistisch zijn gewoon op geld uit.

Wrong. It is not haram as there is no Riba.

What do you think ? That Muslims should accept to be discriminated against, and just ask for apologies when they are denied their own civil rights ?

French Law provides a 5-year prison sentence and a 75.000 EUR fine for religious discrimination.

Kortman
14-01-12, 20:36
QUOTE=Samir75017;4958063]Wrong. It is not haram as there is no Riba.

What do you think ? That Muslims should accept to be discriminated against, and just ask for apologies when they are denied their own civil rights ?

French Law provides a 5-year prison sentence and a 75.000 EUR fine for religious discrimination.[/QUOTE]

:haha:

Charlus
14-01-12, 21:33
Wrong. It is not haram as there is no Riba.

What do you think ? That Muslims should accept to be discriminated against, and just ask for apologies when they are denied their own civil rights ?

French Law provides a 5-year prison sentence and a 75.000 EUR fine for religious discrimination.
Misschien weet jij het antwoord op een voor mij intrigerende vraag die ik een tijdje geleden vergeefs heb opgevoerd: wat moet een moslim volgens de Islam doen indien hij/zij in een niet-Islamitisch land wordt geconfronteerd met inperking van zijn/haar geloofsuitingen? €50.000 eisen?

Joesoef
14-01-12, 21:37
Wrong. It is not haram as there is no Riba.

What do you think ? That Muslims should accept to be discriminated against, and just ask for apologies when they are denied their own civil rights ?

French Law provides a 5-year prison sentence and a 75.000 EUR fine for religious discrimination.


Kijk, ze trouwen in een stadhuis, westers, nemen een advocaat om een schade vergoeding te krijgen bij een rechtbank, westers, volgens westers recht.

Ze hadden het bij rechten voor de vrouw, vrijheid van godsdienst ed kunnen laten.

Benieuwd wat die burgemeester nu van al dat kabaal vindt.

Samir75017
14-01-12, 21:53
Kijk, ze trouwen in een stadhuis, westers, nemen een advocaat om een schade vergoeding te krijgen bij een rechtbank, westers, volgens westers recht.



And ? I don't seem to get the point.

Samir75017
14-01-12, 21:57
Misschien weet jij het antwoord op een voor mij intrigerende vraag die ik een tijdje geleden vergeefs heb opgevoerd: wat moet een moslim volgens de Islam doen indien hij/zij in een niet-Islamitisch land wordt geconfronteerd met inperking van zijn/haar geloofsuitingen? €50.000 eisen?

All citizens, whatever their religious/ethnic background are asked to respect the laws of the country thay live in.

That's what they are doing by asking what states in the law in case of religious discrimination.

Charlus
14-01-12, 21:59
Als je het antwoord niet weet of niet wilt onthullen kun je dat gewoon zeggen hoor.

Samir75017
14-01-12, 22:24
If you don't want to understand the answer, don't feel obliged to ask the question.

Charlus
14-01-12, 22:43
If you don't want to understand the answer, don't feel obliged to ask the question.
Mijn vraag:
Wat moet een moslim volgens de Islam doen indien hij/zij in een niet-Islamitisch land wordt geconfronteerd met inperking van zijn/haar geloofsuitingen?
Je antwoord:

All citizens, whatever their religious/ethnic background are asked to respect the laws of the country thay live in.<...>
Je antwoord houdt geen verband met mijn vraag, tenzij het antwoord een omschrijving is van wat de Islam voorschrijft. Dat laatste kan ik mij moeilijk voorstellen.

Samir75017
14-01-12, 23:00
Mijn vraag:
Wat moet een moslim volgens de Islam doen indien hij/zij in een niet-Islamitisch land wordt geconfronteerd met inperking van zijn/haar geloofsuitingen?
Je antwoord:

Je antwoord houdt geen verband met mijn vraag, tenzij het antwoord een omschrijving is van wat de Islam voorschrijft. Dat laatste kan ik mij moeilijk voorstellen.

I think that my answer is clear enough. Any citizen, whatever their religious background, have to stick to the law of the country they live in.

Were you expecting another answer?

Kortman
15-01-12, 00:01
Mijn vraag:
Wat moet een moslim volgens de Islam doen indien hij/zij in een niet-Islamitisch land wordt geconfronteerd met inperking van zijn/haar geloofsuitingen?
Je antwoord:

Je antwoord houdt geen verband met mijn vraag, tenzij het antwoord een omschrijving is van wat de Islam voorschrijft. Dat laatste kan ik mij moeilijk voorstellen.

Komt omdat hij eerst alles m.b.v vertaal site ,moet doen.
Tja en dan krijg je misverstanden.
Want hij schrijft geen stom woord Nederlands , te min blijkbaar want hij gebruikt uitsluitend de WESTERSE WERELD TAAL .
Ondanks het feit dat dit een Nederlandse site is Maroc .NL
:hihi:

BoerHarms
15-01-12, 02:33
And ? I don't seem to get the point.


dat blijkt wel uit alle antwoorden die jij geeft

Joesoef
15-01-12, 07:00
And ? I don't seem to get the point.


Inderdaad.

Het is geen belang van geloof, vrijheid van geloof maar de portemonnee.

H.P.Pas
15-01-12, 08:14
And ? I don't seem to get the point.

The point is 'afzetterij', which might be well beyond your grasp of Dutch language.

Joesoef
15-01-12, 08:51
Als Ahmed mij het geld zou willen geven zou ik het beleefd afslaan met het verzoek het geld te geven aan artsen zonder grenzen of zo iets.
Staat buiten elke proporties en het gaat nergens over.

super ick
15-01-12, 10:21
14391

Nassima A. deed wat haar gevraagd werd. 'Ze dacht dat het om een verplichting ging, dat ze anders niet zou kunnen trouwen', zegt haar advocaat Gilles Devers.

Misverstand, niet meer, niet minder.

Manlief en andere genodigden waren ook de taal onvoldoende machtig om in de gaten te hebben dat het geen voorschrift maar slechts een verzoek was?

Waar halen die gasten het gore lef vandaan om geld te gaan vragen? Of tuinen ze in de strapatsen (hee die is oud :hihi: ) van een mediageile advocaat?

Samir75017
15-01-12, 11:54
Inderdaad.

Het is geen belang van geloof, vrijheid van geloof maar de portemonnee.

1. It's a matter of VIOLATION OF HUMAN RIGHTS. Which is unacceptable. She is asking her due : a monetary compensation for having suffered prejudice as a result of unlawful processing. That's it. She did not invent it. It states in the Law!

2. You have no idea of what they are going to do with the money compensation (in case they get one). It's none of your/my business.

The fact that they are Muslims, Christians, Jews, etc is irrelevant. They are citizens who act according to the Law in case of discrimination!

Joesoef
15-01-12, 12:14
1. It's a matter of VIOLATION OF HUMAN RIGHTS. Which is unacceptable. She is asking her due : a monetary compensation for having suffered prejudice as a result of unlawful processing. That's it. She did not invent it. It states in the Law!

2. You have no idea of what they are going to do with the money compensation (in case they get one). It's none of your/my business.

The fact that they are Muslims, Christians, Jews, etc is irrelevant. They are citizens who act according to the Law in case of discrimination!


Ze zetten moslims weg als geldwolven, bedrag staat buiten alle proporties, ze hadden beter excuses kunnen vragen.

Samir75017
15-01-12, 12:20
Ze zetten moslims weg als geldwolven, bedrag staat buiten alle proporties, ze hadden beter excuses kunnen vragen.

Sure that's what you would do. Apologies and refuse the 50000 EUR. You are a rich man.

:duim:

Ciao!

Bofko
15-01-12, 12:41
Vaak is de bad guy een uiterst gewiekste advocaat die het idee van een hoog schadebedrag oppert en vervolgens een flink percentage van het bedrag opstrijkt.


Carmen Meets Borat
In Carmen Meets Borat zou de jonge Carmen graag haar Roemeense dorp Glod ontvluchten. Het is een arm, onderontwikkeld dorpje met een naam die letterlijk 'modder' betekent. Haar plan om te emigreren valt in duigen wanneer een Amerikaanse filmploeg in haar dorp neerstrijkt om opnames te maken voor de film Borat. Het dorp wordt gebruikt om het milieu van de hoofdpersoon te schilderen. Borat zet de dorpelingen neer als karikaturen van primitieve zigeuners uit Kazachstan. Ze verstaan geen woord Engels en lachen te goeder trouw in de camera. De commotie die ontstaat nadat de film is uitgebracht, haalt de wereldpers, met als gevolg dat televisieploegen uit de Verenigde Staten en Europa naar Carmens dorp trekken om de reacties van de gedupeerden te filmen. De chaos wordt compleet als en gewiekste Amerikaanse advocaat geld ruikt en de dorpelingen een worst van dertig miljoen dollar schadeclaim in het vooruitzicht stelt. Vanaf dat moment waant iedereen zich rijk, wantrouwt elkaar en maakt ruzie.

Carmen Meets Borat | Documentary Film -- Romania | Global Voices | PBS WORLD (http://www.pbs.org/itvs/globalvoices/carmen-meets-borat.html)

Max Stirner
15-01-12, 12:45
Wrong. It is not haram as there is no Riba.

.



Exactemundo.

Er is helemaal niet verkeerds aan het afzetten van ongelovigen en het pragmatisch meeliften op kafir-wetgeving als dat even in ons straatje past.

Zeker niet als we zo vréselijk door ze gekwetst zijn.


We willen best de moreel verheven moslim uithangen, maar niet als dat 50 mille kost. Er zijn grenzen.

Charlus
15-01-12, 17:06
<...>I think that my answer is clear enough.<...>
Mijn vraag:
Wat moet een moslim volgens de Islam doen indien hij/zij in een niet-Islamitisch land wordt geconfronteerd met inperking van zijn/haar geloofsuitingen?
Jouw antwoord #1:

All citizens, whatever their religious/ethnic background are asked to respect the laws of the country thay live in.
Jouw antwoord #2:

Any citizen, whatever their religious background, have to stick to the law of the country they live in.

Were you expecting another answer?
Ik verwachtte niet een bepaald antwoord maar wel een antwoord op de door mij gestelde vraag, niet tot tweemaal toe hetzelfde antwoord op een andere vraag.
Merk de sleutelbegrippen "moslim" en "volgens de Islam" op. Wat moet een moslim volgens de Islam doen indien hij/zij in een niet-Islamitisch land wordt geconfronteerd met inperking van zijn/haar geloofsuitingen? According to Islam, what should a muslim do if he/she is being confronted with curtailment of his/her religious expressions in a non-Islamic country?
Ik stel voor dat je je antwoord begint met "According to Islam...".

Eric de Blois
16-01-12, 00:01
What a stupid, but really stupid reaction.

Have you ever been to school?

There are LAWS in every country that must not be breached. Most of the time, there are at least two parties. DAMAGES are not only material, but moral as well! They are paid as a monetary compensation given to the harmed party. In that case the harmed party is the Muslim woman.

It is the LAW of every country that states that damages represent a sum of money that is imposed for the breach of the law or the violation of someone's right.

When a woman goes out with a full veil and gets arrested by the police, why does she have to pay a fine ? Or should she just apologise ?

You don't know what it means to a veiled woman to be asked to remove publicly her headscarf!!

SHE is the one who breached the law by refusing the veiled woman her right to wear her headcsarf. But as islamophob that you are, you blame the Muslim couple.

Idiot. And you dare talk about our culture ? Retarded moron.

Typisch weer zo'n neerbuigende houding. Dat vind ik wel typerend voor jouw soort. Alleen maar schelden en neerbuigend doen. Inhoudelijk gaat het nergens over.


But as islamophob that you are, you blame the Muslim couple.

Ik ben niet bang voor de islam, ik ben er alleen tegen. Mag ik ook?

super ick
16-01-12, 08:16
Ik ben niet bang voor de islam, ik ben er alleen tegen. Mag ik ook?

Onmogelijk in de ogen van 'de' moslim!
In menig moslimland zou deze uitlating je direct minimaal in problemen of erger brengen.

Samir75017
16-01-12, 10:21
Ik ben niet bang voor de islam, ik ben er alleen tegen. Mag ik ook?

Islamophobs always blame the Muslims, even when they are the victims. Which is the case here since the Muslim woman has been victim of discrimination.

So, yes, you are an islamophob, you want it or not.

It is your right to be against Islam. Iam myself against homosexuality.

The difference between you and me is that if homosexuals would happen to be victim of discrimination, I would reckon it and would not blame them.

A honest person is fair when it comes to judge a situation.

Soldim
16-01-12, 11:16
Islamophobs always blame the Muslims, even when they are the victims. Which is the case here since the Muslim woman has been victim of discrimination.

Iemand vertellen dat ze er mooier uit zou zien zonder hoofddoek is discriminatie?

Samir75017
16-01-12, 11:22
Iemand vertellen dat ze er mooier uit zou zien zonder hoofddoek is discriminatie?

And you probably are more good-looking and handsome with a burqa on.

:haha:

Soldim
16-01-12, 11:43
And you probably are more good-looking and handsome with a burqa on.


Geen antwoord, wel een Red Herring.

Niet echt een succesvolle discussie techniek, IMHO.

Samir75017
16-01-12, 11:52
Geen antwoord, wel een Red Herring.

Niet echt een succesvolle discussie techniek, IMHO.

I always adjust my answers accordingly to the level of my interlocutor.

H.P.Pas
16-01-12, 11:59
I always adjust my answers accordingly to the level of my interlocutor.

Don't.
If you stand on tiptoe you can't stand firmly. --Lao Tse.

Charlus
16-01-12, 20:17
Ik verdenk Samir75017 van Hatert.

Charlus
16-01-12, 21:10
Interlocutor. Fraai.

H.P.Pas
16-01-12, 22:18
Ik verdenk Samir75017 van Hatert.

Mis .

Charlus
16-01-12, 22:25
Okay. Ik vond de teneur gelijksoortig.

H.P.Pas
16-01-12, 23:23
Okay. Ik vond de teneur gelijksoortig.

Verwante zielen. Angry not so young men.
Schaap zocht in de regel nog wel een alibi-onderwerp. Samir/ParisCasa bespaart zich die moeite.
Zuivere gal, onverdund.

Bofko
16-01-12, 23:30
Okay. Ik vond de teneur gelijksoortig.

Schaap is geen snob

H.P.Pas
16-01-12, 23:33
Schaap is geen snob

Sorry, klopt. :o

Bofko
16-01-12, 23:39
Sorry, klopt. :o

:vreemd: Ik snap die sorry niet

mark61
16-01-12, 23:41
Schaap is geen snob

Jawel, maar wat subtieler :)

H.P.Pas
16-01-12, 23:48
:vreemd: Ik snap die sorry niet

Eerlijksheidshalve had ik dat er zelf ook bij moeten zetten. Vond ik achteraf.

Bofko
16-01-12, 23:54
Jawel, maar wat subtieler :)

Mwah. Not in reallife, denk ik. Op het forum probeerde hij allerlei poses.

Bofko
17-01-12, 00:31
Eerlijksheidshalve had ik dat er zelf ook bij moeten zetten. Vond ik achteraf.

:knipoog: spontane snelheid en bedachtzame gecontroleerdheid gaan niet samen.

Eric de Blois
18-01-12, 18:12
Onmogelijk in de ogen van 'de' moslim!
In menig moslimland zou deze uitlating je direct minimaal in problemen of erger brengen.

O vast wel. Ik denk dat er heel veel is wat niet mag en kan daar. Daarom is het voor een atheïst geen aantrekkelijk optie om daar te gaan wonen.



Ik verdenk Samir75017 van Hatert.

Laatste bericht hatert: 1 december 2011
Samir75017 geregistreerd : 6 december 2011