PDA

Bekijk Volledige Versie : Steden blij met qatverbod



super ick
10-01-12, 16:06
Steden blij met qatverbod

Laatste update: 10 januari 2012 13:50 info.


UITHOORN - Uithoorn en Tilburg zijn verheugd over het kabinetsbesluit om de drug qat te verbieden.



''Dit is erg goed nieuws voor onze inwoners en ondernemers'', zei burgemeester Dagmar Oudshoorn van Uithoorn dinsdag.

''Uithoorn is zo ongeveer hét punt in Europa waar mensen qat komen halen en daar zijn we natuurlijk niet blij mee'', aldus Oudshoorn.







Overlast


''Zeker vier keer per week komen Somaliërs naar een industrieterrein in Uithoorn om qat te verhandelen en te gebruiken. ''Het gebruik is in heel Europa verboden, behalve in Engeland en Nederland. Er wordt dus veel ingevoerd via Schiphol waar wij vlakbij zitten.''

Volgens de burgemeester zorgen de qatklanten en -handelaars voor veel overlast op het terrein, maar ook in de omringende wijken. ''Soms staan er 200 auto's geparkeerd.''



Actie


Het verbod op qat stelt Oudshoorn in staat om ''meteen de volgende dag nog in actie te komen''. ''Als het verboden is, dan mag het ook niet ingevoerd, dus dan wordt het op Schiphol onderschept. Mocht er hier op het industrieterrein toch iets gebeuren dan hebben we nu met justitie en politie alle mogelijkheden om op te treden.''

Tilburg kent een grote Somalische gemeenschap die qat gebruikt. De gemeente heeft vanwege de overlast in 2007 voor bepaalde plekken in het noorden van de stad een verbod geregeld in de algemene plaatselijke verordening. Al jaren heeft de gemeente bij de rijksoverheid gepleit voor een landelijk verbod.

Tilburg kondigde dinsdag aan dat de maatregel uit de gemeentelijke regeling geschrapt zal worden. ''Een landelijk verbod is een goed besluit waarmee we in de hele gemeente kunnen optreden als dat nodig is'', zei een woordvoerster.

Steden blij met qatverbod | nu.nl/binnenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl (http://www.nu.nl/binnenland/2711768/steden-blij-met-qatverbod.html)

Niets aan de hand mensen, doorlopen. (en betalen natuurlijk)

mark61
10-01-12, 16:38
De volgende hysterie. Qat kan op zich niet meer kwaad dan hasj.

Die burgemeester is gewoon xenofoob, dat druipt ervan af. Ipv. dat ie blij is met de ondersteuning van de locale economie :ego:

Bracht zeker niet genoeg locale belasting op, of samenscholende zwarten / moslims is erger.

Magoed, het ontwricht vanwege het geld en de lamlendigheid ook families, dus ik zag wel enthousiaste vrouwen reageren. Enfin eentje in het nieuws.

Good Kahuna
10-01-12, 18:07
De volgende hysterie. Qat kan op zich niet meer kwaad dan hasj.

Die burgemeester is gewoon xenofoob, dat druipt ervan af. Ipv. dat ie blij is met de ondersteuning van de locale economie :ego:

Bracht zeker niet genoeg locale belasting op, of samenscholende zwarten / moslims is erger.

Magoed, het ontwricht vanwege het geld en de lamlendigheid ook families, dus ik zag wel enthousiaste vrouwen reageren. Enfin eentje in het nieuws.

Lol, ik denk dat ik dezelfde vrouw zag. Die dacht dat wanneer qat illegaal werd, manlief voortaan met etenstijd thuis zou zijn en mee zou gaan boodschappen doen. Ik help het haar hopen :hihi:

super ick
10-01-12, 18:22
De volgende hysterie. Qat kan op zich niet meer kwaad dan hasj.

Zoa;s je verderop al aangeeft komt er niets meer uit je handen als de gehele dag op die blaadjes loopt te kauwen. Ik heb er jaren tussen gelopen. Ze zijn wel erg relazed dus van mij hadden ze het destijds allemaal hele dagen mogen kauwen maar alle gekheid op een stokje, overdaad schaadt en helpt je niet hier te trachten een bestaan op te bouwen en prestaties op school en/of werk te leveren.


Die burgemeester is gewoon xenofoob, dat druipt ervan af. Ipv. dat ie blij is met de ondersteuning van de locale economie :ego:


Oja, bijna vergeten ze zijn zwart, nee dan heb je gelijk en is de burgemeester vast en zeker xenofoob.


Bracht zeker niet genoeg locale belasting op, of samenscholende zwarten / moslims is erger.

Ik zeg parkeermeters zetten en controleren. 200 ! auto's in de wijk. Ik zie mogelijkheden.
BTW, hoe rijden die gasten zo snel auto? Qad dealen is kennelijk een lucratieve bezigheid.


Magoed, het ontwricht vanwege het geld en de lamlendigheid ook families, dus ik zag wel enthousiaste vrouwen reageren. Enfin eentje in het nieuws.

Ja die denkt er waarschijnlijk een perfect husband aan over te houden........ :hihi:

mark61
10-01-12, 19:10
Lol, ik denk dat ik dezelfde vrouw zag. Die dacht dat wanneer qat illegaal werd, manlief voortaan met etenstijd thuis zou zijn en mee zou gaan boodschappen doen. Ik help het haar hopen :hihi:

:hihi:

Die ene man beweerde dat ie het dan wel in Afrika ging halen. Ik dacht, wat kwam je hier dan doen in the first place? :lachu:

mark61
10-01-12, 19:17
Oja, bijna vergeten ze zijn zwart, nee dan heb je gelijk en is de burgemeester vast en zeker xenofoob.

Ik zeg parkeermeters zetten en controleren. 200 ! auto's in de wijk. Ik zie mogelijkheden.
BTW, hoe rijden die gasten zo snel auto? Qad dealen is kennelijk een lucratieve bezigheid.

Ja die denkt er waarschijnlijk een perfect husband aan over te houden........ :hihi:

Zeg, als er ergens een stadion of een mediamarkt ofzo wordt geopend hoor je toch nooit een burgemeester over parkeeroverlast? Veel winkelcentra etc. hebben te weinig parkeergelegenheid en iedereen staat dan ook 'in de wijk'. Ik vind het net zo'n drogredering als toen ze opeens, surprise surprise, 'ontdekten' dat dakantennes zo'n lelijk gezicht waren.

Omdat die kabel door iedereen's strot moest worden geramd :moe:

Zelfs in Maastricht hebben ze het bij mijn weten niet over parkeeroverlast als het gaat over overlast van buitenlandse drugstoeristen.

Ik ken één ander geval van plotse parkeeroverlast: als er ergens een moskee gepland wordt. Kan je even googelen op parkeeroverlast en dan vaststellen dat het meestal over islamitische parkeeroverlast gaat? :hihi:

Zeg, de burgemeester heeft die auto's zelf geteld hè.

Jammer dat baas John hier niet even zijn licht over kan laten schijnen. Die heeft vast wel iets over islamitische luchtvervuiling, met al die ouwe bakken.

Max Stirner
10-01-12, 19:38
De volgende hysterie. Qat kan op zich niet meer kwaad dan hasj.

Die burgemeester is gewoon xenofoob, dat druipt ervan af. Ipv. dat ie blij is met de ondersteuning van de locale economie :ego:

Bracht zeker niet genoeg locale belasting op, of samenscholende zwarten / moslims is erger.

.


Die burgemeester is trouwens, zo te zien, Surinaams of Antilliaans

(een bounty dus, anders is haar standpunt natuurlijk niet te verklaren)

Good Kahuna
10-01-12, 19:48
:hihi:

Die ene man beweerde dat ie het dan wel in Afrika ging halen. Ik dacht, wat kwam je hier dan doen in the first place? :lachu:

Misschien een stunt van Geert om de vreemdelingen terug naar hun eigen land te lokken :bril:

mark61
10-01-12, 20:02
Misschien een stunt van Geert om de vreemdelingen terug naar hun eigen land te lokken :bril:

Gratis Qat aan de uitgang!

super ick
10-01-12, 20:50
Zeg, als er ergens een stadion of een mediamarkt ofzo wordt geopend hoor je toch nooit een burgemeester over parkeeroverlast? Veel winkelcentra etc. hebben te weinig parkeergelegenheid en iedereen staat dan ook 'in de wijk'. Ik vind het net zo'n drogredering als toen ze opeens, surprise surprise, 'ontdekten' dat dakantennes zo'n lelijk gezicht waren.

Omdat die kabel door iedereen's strot moest worden geramd :moe:

Zelfs in Maastricht hebben ze het bij mijn weten niet over parkeeroverlast als het gaat over overlast van buitenlandse drugstoeristen.

Ik ken één ander geval van plotse parkeeroverlast: als er ergens een moskee gepland wordt. Kan je even googelen op parkeeroverlast en dan vaststellen dat het meestal over islamitische parkeeroverlast gaat? :hihi:

Zeg, de burgemeester heeft die auto's zelf geteld hè.

Jammer dat baas John hier niet even zijn licht over kan laten schijnen. Die heeft vast wel iets over islamitische luchtvervuiling, met al die ouwe bakken.

Parkeeroverlast wordt er nu bijgehaald. Het echte probleem is dat qad kauwen niet zo onschuldig is als het lijkt.


Somaliërs willen verbod op qat Schalkwijk -

De Somalische gemeenschap in Schalkwijk wil een verbod op het gebruik van de drug qat. Volgens een bezorgde Somaliër is meer dan driekwart van zijn landgenoten in Nederland verslaafd aan qat. "En dat kan niet van een uitkering", meent hij.

Somaliër Hamza Dirije kaartte de kwestie aan bij de PvdA van Schalkwijk en het Haarlems Dagblad. Een gemiddelde qatgebruiker geeft maandelijks ruim 200 euro uit aan de geestverruimende drug, meldt het de krantd. “Een gebruiker eet, drinkt frisdrank en slaapt de hele nacht niet. Hij wordt boos als zijn vrouw hem wekt en voor werk komt hij zijn bed niet uit”, meent Dirije.

Maagbloedingen

Nederland is, samen met Groot-Brittannië, het enige Europese land waar qat niet illegaal is. “Maar in Engeland komt nog dit jaar ook een verbod”, aldus Dirije. “Het zorgt voor ontwrichtte gezinnen maar is vooral slecht voor de gezondheid.” Hij bezocht zijn Somalische buurman de afgelopen maand al drie keer in het ziekenhuis met maagbloedingen door het kauwen op de sla-achtige drug.

Uithoorn is de Nederlandse qat-hoofdstad, zo lijkt het. In een distributiecentrum aan de Antony Fokkerweg komen wekelijks Somaliërs vanuit heel Europa bij elkaar om de drug in te kopen. Twee Nederlanders gaan over de distributie en hebben hiermee de Europese qat-markt in handen. “Vijf maal per week komt er een vrachtwagen hier de waar lossen”, aldus een van de distributeurs.

Goede, maar gevaarlijke handel

"De qat komt uit Kenia en Ethiopië en wordt via de KLM ingevlogen. Een deel gaat direct door naar het buitenland", meent de distributeur. “Daar is het illegaal”, aldus PvdA-raadslid Moussa Aynan. “Met een krat qat kan negenhonderd euro winst gemaakt worden”, aldus een Somalische handelaar. “Het is goede handel, maar gevaarlijk.”



Wie of wat dan precies 'de Somalische gemeenschap' is wordt in dit artikel niet duidelijk maar verontrustend is het wel. Het klopt ook met wat ik zelf gezien heb bij qadgebruikers. Het is vergelijkbaar met hasj maar niet als je het de hele dagen door kauwt. Dan functioneer je niet meer.
Ik hoop van harte dat niet 3/4 van de Somaliers op deze basis qad gebruikt zoals de Somalier in het stuk beweert.

mark61
10-01-12, 23:16
Parkeeroverlast wordt er nu bijgehaald. Het echte probleem is dat qad kauwen niet zo onschuldig is als het lijkt.

Dan moet Dagmar dat zeggen, en niet beginnen over parkeren. Qat met een t.

mark61
10-01-12, 23:17
Die burgemeester is trouwens, zo te zien, Surinaams of Antilliaans

(een bounty dus, anders is haar standpunt natuurlijk niet te verklaren)

Oh dan was het dat het moslims zijn :hihi: Surinamers zijn echt niet dol op moslims.

Max Stirner
10-01-12, 23:24
Parkeeroverlast wordt er nu bijgehaald. Het echte probleem is dat qad kauwen niet zo onschuldig is als het lijkt.


Het klopt ook met wat ik zelf gezien heb bij qadgebruikers. Het is vergelijkbaar met hasj maar niet als je het de hele dagen door kauwt. Dan functioneer je niet meer.
Ik hoop van harte dat niet 3/4 van de Somaliers op deze basis qad gebruikt zoals de Somalier in het stuk beweert.


Parkeeroverlast, rijden onder invloed, ruzies, steekpartijen ... etc.

Qat is stimulerend en geestvernauwend, als het is uitgewerkt deprimerend en vermoeiend; eerder vergelijkbaar dus met amfetamine, coca(ïne), kratom etc. dan met hasj.

Overigens lijken Somaliers over het algemeen nu niet bepaald uit te blinken qua integratie en arbeidsparticipatie ..... dat zou hier wel ns iets mee te maken kunnen hebben ... als je iedere dag alcohol drinkt of hasj rookt functioneer je ook niet (goed) meer.


(Los daarvan ben ik natuurlijk tegen het verbieden van drugs)

Max Stirner
10-01-12, 23:32
Oh dan was het dat het moslims zijn :hihi: Surinamers zijn echt niet dol op moslims.


Waarom zouden trouwens de paddo's zijn verboden ? Uit afkeer van Kabouter Plop en zijn volgelingen ?

mark61
11-01-12, 00:30
Overigens lijken Somaliers over het algemeen nu niet bepaald uit te blinken qua integratie en arbeidsparticipatie ..... dat zou hier wel ns iets mee te maken kunnen hebben ... als je iedere dag alcohol drinkt of hasj rookt functioneer je ook niet (goed) meer.

Somaliërs vinden over het algemeen dat ze hier niks kunnen beginnen door de verstikkende, lamleggende bureaucratie en vluchten naar Engeland als en zo snel dat kan. Daar kan je tenminste gewoon wat ondernemen, vinden ze. Het gruis blijft wellicht achter.

mark61
11-01-12, 00:33
Waarom zouden trouwens de paddo's zijn verboden ? Uit afkeer van Kabouter Plop en zijn volgelingen ?

Drugsverboden zijn cultuur- en tijdgerelateerd. Cocaïne was bon ton begin 19e eeuw. Tot er opeens een cultuuromslag kwam waardoor het werd verguisd. Absinth likewise. Net als roken nu opeens de nieuwe duivel van de westerse wereld is.

Alcohol blijft altijd buiten schot.

De burgemeester gaat niet over drugsverboden, dus ik weet niet waar je het over hebt. De burgemeester wil erg graag Somaliers verdrijven uit haar dorp, en blijkens de tekst is een qatverbod een mooi excuus.

En de gesel der parkeeroverlast natuurlijk :student:

Fulanadetal
11-01-12, 05:43
Drugsverboden zijn cultuur- en tijdgerelateerd. Cocaïne was bon ton begin 19e eeuw. Tot er opeens een cultuuromslag kwam waardoor het werd verguisd. Absinth likewise. Net als roken nu opeens de nieuwe duivel van de westerse wereld is.

Alcohol blijft altijd buiten schot.

De burgemeester gaat niet over drugsverboden, dus ik weet niet waar je het over hebt. De burgemeester wil erg graag Somaliers verdrijven uit haar dorp, en blijkens de tekst is een qatverbod een mooi excuus.

En de gesel der parkeeroverlast natuurlijk :student:

Parkeeroverlast klinkt op zich onschuldig. Aan de andere kant kan ik me de frustratie voorstellen van de garagehouder gisteren op het journaal. Klanten kunnen niet eens met de wagen bij zijn zaak komen door schots en scheef geparkeerde voertuigen van de qat-clientèle. Of met een wagen uitrijden.
Blijkbaar ga je ook lamlendig parkeren van qat. Die meneer zal niet de enige zijn die daar last van heeft.

En inderdaad, alcohol blijft buiten schot, schijnheilig natuurlijk. Al denk ik dat als er parkeeroverlast ontstaat rond een slijterij daar ook wat aan wordt gedaan. Net als rond de avondwinkel in ons durp waar breezers werden verkocht aan ettertjes die in steeds grotere wolken rondom de voordeur hingen. Uiteindelijk is die winkel gesloten. Na heeeeel veel overleg.

super ick
11-01-12, 07:43
Dan moet Dagmar dat zeggen, en niet beginnen over parkeren. Qat met een t.

Mwoah, wij reageren op een krantenartikel hoor. De perceptie is dan nog wel eens ver te zoeken.

super ick
11-01-12, 07:47
Somaliërs vinden over het algemeen dat ze hier niks kunnen beginnen door de verstikkende, lamleggende bureaucratie en vluchten naar Engeland als en zo snel dat kan. Daar kan je tenminste gewoon wat ondernemen, vinden ze. Het gruis blijft wellicht achter.

Beetje kort door de bocht maar het komt er wel op neer. De 'beteren' vertrekken richting Engeland, alleen heb ik gelezen dat de taal daarin een grote rol speelt.
Een goede ontwikkeling is het natuurlijk niet.

In Tilburg zit een redelijk grote Somalische 'gemeenschap' die het, volgens de burgemeester uitstekend doet.

Somaliërs integreren vlot in Tilburg - Nederland - TROUW (http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederland/article/detail/1190171/2008/12/08/Somaliers-integreren-vlot-in-Tilburg.dhtml)

naam
11-01-12, 07:52
Voor wordfeud is qat een zegen. Gebruik het regelmatig.

super ick
11-01-12, 07:55
Voor wordfeud is qat een zegen. Gebruik het regelmatig.

Aldus de prikker met een onderschrift van Confucius

MO_NL
11-01-12, 10:10
Aldus de prikker met een onderschrift van Confucius

Om je te kunnen concentreren? :D

mark61
11-01-12, 13:56
Blijkbaar ga je ook lamlendig parkeren van qat. Die meneer zal niet de enige zijn die daar last van heeft.

:hihi:

Nee, maar zoals die handelaar ook zei, het is een zooitje, magoed, je zegt dat ze niet moeten parkeren alsof ze in Mogadisjoe zijn en dat is dat. Anders laat je de veldwachter een zooitje bekeuringen uitdelen om het af te leren.

super ick
11-01-12, 16:30
:hihi:

Nee, maar zoals die handelaar ook zei, het is een zooitje, magoed, je zegt dat ze niet moeten parkeren alsof ze in Mogadisjoe zijn en dat is dat. Anders laat je de veldwachter een zooitje bekeuringen uitdelen om het af te leren.

Die vervolgens nooit betaald worden.

tr_imparator
11-01-12, 20:34
De volgende hysterie. Qat kan op zich niet meer kwaad dan hasj.

Die burgemeester is gewoon xenofoob, dat druipt ervan af. Ipv. dat ie blij is met de ondersteuning van de locale economie :ego:

Bracht zeker niet genoeg locale belasting op, of samenscholende zwarten / moslims is erger.

Magoed, het ontwricht vanwege het geld en de lamlendigheid ook families, dus ik zag wel enthousiaste vrouwen reageren. Enfin eentje in het nieuws.


Nou, toevallig nog vorige week een somalier opgenomen met complicaties bij kath gebruik. Door de ongewassen, verontreinigde kath, kreeg hij nierfalen en raakte vervolgens in septisch shock. Kath geeft distale tubulusnecrose. Daarbovenop kreeg hij nog leverfalen, maar gelukkig herstelde dat goed, anders was hij nu dood.

...

Kortman
11-01-12, 21:40
Parkeeroverlast klinkt op zich onschuldig. Aan de andere kant kan ik me de frustratie voorstellen van de garagehouder gisteren op het journaal. Klanten kunnen niet eens met de wagen bij zijn zaak komen door schots en scheef geparkeerde voertuigen van de qat-clientèle. Of met een wagen uitrijden.
Blijkbaar ga je ook lamlendig parkeren van qat. Die meneer zal niet de enige zijn die daar last van heeft.

En inderdaad, alcohol blijft buiten schot, schijnheilig natuurlijk. Al denk ik dat als er parkeeroverlast ontstaat rond een slijterij daar ook wat aan wordt gedaan. Net als rond de avondwinkel in ons durp waar breezers werden verkocht aan ettertjes die in steeds grotere wolken rondom de voordeur hingen. Uiteindelijk is die winkel gesloten. Na heeeeel veel overleg.

Ben het helemaal met je eens , vooral dat laatse komt mij heel bekend voor, gezien de enorme troep die deze etterbakjes na laten en dan heb ik het niet alleen over de lege flesjes en blikjes , de vernielzucht enz

mark61
12-01-12, 00:11
Door de ongewassen, verontreinigde kath,

Yep. Van verontreinigd water word je ook ziek.

super ick
13-01-12, 16:32
Yep. Van verontreinigd water word je ook ziek.

Krijg het idee dat je het qatgebruik onschuldig vind?

Adam24
13-01-12, 18:45
Die rotzooi is beter dan wiet en hasj wat gedoogd is.

1 grote toneel deze wereld.

mark61
13-01-12, 19:16
Krijg het idee dat je het qatgebruik onschuldig vind?

Het is zoals met zoveel dingen. De overgrote meerderheid heeft nergens last van, extreme gevallen worden uitgelicht.

Over alcohol doen diezelfde mensen er dan het zwijgen toe.

Zoals ik al zei, opvattingen over drugs zijn tijds- en cultuurgebonden. 'Islamitische' drugs zijn dan natuurlijk dubbel fout heut' zu Tage.

mark61
13-01-12, 19:17
Die rotzooi is beter dan wiet en hasj wat gedoogd is.

1 grote toneel deze wereld.

Yep..

super ick
15-01-12, 10:28
Het is zoals met zoveel dingen. De overgrote meerderheid heeft nergens last van, extreme gevallen worden uitgelicht.

Over alcohol doen diezelfde mensen er dan het zwijgen toe.

Zoals ik al zei, opvattingen over drugs zijn tijds- en cultuurgebonden. 'Islamitische' drugs zijn dan natuurlijk dubbel fout heut' zu Tage.

Het lijkt wel of je jezelf een gediscrimineerde moslim vind. Kom je weer met de discriminatiekaart.

Het gaat niet om de overlast en het druggebruik?
Signaal uit de 'eigen gelederen' dat 75% eraan verslaafd is negeren dan maar?

Nee het gaat alleen om moslimpjes pesten.

Volgens mij denk je hier echt te licht over en probeer je het maar weg te wuiven. Waarom is mij een raadsel.

rbn
15-01-12, 20:26
gediscrimineerde moslim

een verbod op khat is juist goed voor moslims.. ik ken geen fetwaa erover maar ik neem aan dat het gebruik van deze drugs haraam is, of anders op z'n minst makroeh..

super ick
16-01-12, 14:25
een verbod op khat is juist goed voor moslims.. ik ken geen fetwaa erover maar ik neem aan dat het gebruik van deze drugs haraam is, of anders op z'n minst makroeh..

Roken ook volgens mij en ik zie zelden een niet-rokende Turk.

Of Qat verbieden de oplossing is weet ik niet. Denk dat het toch wel verkrijgbaar blijft.
De vraag die blijft hangen is of het gebruik de maatschappij schade toebrengt.
In de mate waarin deze Somaliers het gebruiken zeker.

Ik ben een half jaar in Afrika geweest en gezien wat het doet met de mensen. Hier denken veel mensen dat het weinig kwaad kan omdat ze er bij gebruik nauwelijks meer van ondervonden dan van bijv. hasj.
Het verschil is volgens mij dat die lui er de godsganselijke dag op lopen te kauwen. Na gebruik even hyper en daarna komt de terugslag en lig je de hele dag op je bed.

rbn
16-01-12, 15:41
Roken ook volgens mij en ik zie zelden een niet-rokende Turk.

Of Qat verbieden de oplossing is weet ik niet. Denk dat het toch wel verkrijgbaar blijft.
De vraag die blijft hangen is of het gebruik de maatschappij schade toebrengt.
In de mate waarin deze Somaliers het gebruiken zeker.

roken ook ja.. nicotine is één vd meest verslavende drugs; zeer schadelijk voor het lichaam en levensgevaarlijk..

een verbod op khat (en dus ook de invoer ervan) zal naar mijn idee het einde betekenen van nederland als europees distributiecentrum van de zwarte handel in khat.. alleen al daarom is een verbod toe te juichen..

hoewel ik het met je eens ben dat het gebruik schadelijk is voor de maatschappij vind ik het vooral erg voor de naasten van veelgebruikers: die vangen de hardste klappen op met een echtgenoot, vader of broer die zelf niet in de gaten heeft dat hij met z'n junkiegedrag een zombie is voor de omgeving..


Ik ben een half jaar in Afrika geweest en gezien wat het doet met de mensen. Hier denken veel mensen dat het weinig kwaad kan omdat ze er bij gebruik nauwelijks meer van ondervonden dan van bijv. hasj.
Het verschil is volgens mij dat die lui er de godsganselijke dag op lopen te kauwen. Na gebruik even hyper en daarna komt de terugslag en lig je de hele dag op je bed.

de spijker op de kop..

super ick
17-01-12, 08:33
We zijn het bijna helemaal eens met elkaar.

Alleen onderstaande bewering daar ben ik niet zo zeker van.......



een verbod op khat (en dus ook de invoer ervan) zal naar mijn idee het einde betekenen van nederland als europees distributiecentrum van de zwarte handel in khat.. alleen al daarom is een verbod toe te juichen....


De handel is er nu, de afnemers (delaers / gebruikers) zijn er ook. Dan ligt het meer voor de hand dat het de illegaliteit in gaat net als andere soorten drugs.
Ik vind wel dat er een verbod moet komen omdat ik de constatering dat er toch gebruikt blijft worden een drogreden vind om het dan ook maar toe te staan.
Misschien dat een verbod wel tot een soort bewustwording kan gaan leiden? Er is altijd wel een deel dat geen problemen wil en er daarom mee stopt.

super ick
17-01-12, 13:50
Zeg, als er ergens een stadion of een mediamarkt ofzo wordt geopend hoor je toch nooit een burgemeester over parkeeroverlast? Veel winkelcentra etc. hebben te weinig parkeergelegenheid en iedereen staat dan ook 'in de wijk'..

Als er ergens een mediamarkt geopend wordt is dat of in een bestaand winkelcentrum of een nieuw winkelcentrum. Bij de bouw van winkelcentra is de bouwer verplicht om rekening te houden met een aantal parkeerplaatsen.

Er is overlast en dat is de reden. Welke overlast precies komt niet goed uit het stuk naar voren maar dat zou wel eens van een heel andere orde kunnen zijn.
Als er dergelijke winsten worden gemaakt dan ligt criminaliteit op de loer.

rbn
17-01-12, 15:57
De handel is er nu, de afnemers (delaers / gebruikers) zijn er ook. Dan ligt het meer voor de hand dat het de illegaliteit in gaat net als andere soorten drugs.


ongetwijfeld.. nederland zal echter niet meer als europees distributiepunt fungeren voor de zwarte handel in khat.. dat zal zich verplaatsen naar engeland..