PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws tunnel van 30 meter lang gegraven door dieven naar geldautomaat



Bofko
14-01-12, 14:01
LONDEN - Dieven hebben er 6 maanden over gedaan om een tunnel te graven naar een pinautomaat, meldde de politie in het Britse Manchester zaterdag.
De dieven maakten waarschijnlijk echter 'slechts' 6000 pond (7250 euro) buit.

De tunnel was circa 30 meter lang en lag onder een parkeerplaats. Hij liep vanuit een videozaak naar de pinautomaat. De dieven hadden verlichting en plafondversterking aangebracht.

''In al mijn jaren bij de politie heb ik nog nooit zoiets gezien'', zei inspecteur Ian Shore. ''Deze mensen hebben duidelijk lang gewerkt aan de voorbereiding.''
Toen beveiligingsmensen geld kwam bijvullen in het apparaat, ontdekten ze het gat onder de machine.

nu.nl

iReport
14-01-12, 20:15
In Manchester hebben dieven een 30 meter lange tunnel naar een geldautomaat gegraven en zijn er ongestoord met de buit vandoor gegaan. Mogelijk heeft het tot zes maanden geduurd om de tunnel, dat onder een huis werd ontdekt, te graven.

Dit melde de politie. Het geldbedrag dat de dieven in de nacht van 2 op 3 januari hebben buitgemaakt, zou "beperkt" zijn. Het bedrag werd niet genoemd.

De tunnel begon in een spoorwegberm net achter een videotheek, waarin de geldautomaat stond. Van daaruit liep de tunnel onder een parking en de fundamenten van de winkel. Ze boorden door een 38 centimeter dikke betonmuur heen.

De tunnelgang is ongeveer 1,2 meter hoog, met verlichting uitgerust en met dakbalken ondersteund. "In al mijn jaren bij de politie heb ik nog nooit iets dergelijks omslachtig gezien", zei speurder Ian Shore. "Deze mensen hebben blijkbaar erg veel tijd nodig gehad om hun misdaad uit te voeren. De daders hebben minder buit gemaakt dan ze mogelijk verwacht hadden. In de automaat bevond zich niet veel geld meer".

Bron: Belga

Eric de Blois
15-01-12, 23:55
Wel respect voor die tunnelbouwers, jammer dat er niet meer geld uit de persen was. Veel werk voor niets.

super ick
16-01-12, 08:30
Wel respect voor die tunnelbouwers,

Vietnamezen?