PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Amsterdammer van het jaar, Mohamed Taha El Idrissi



Joesoef
15-01-12, 18:13
Mohamed Taha El Idrissi is met ruime meerderheid gekozen tot Amsterdammer van het Jaar 2011. Hij kreeg achttien procent van de stemmen. Er werden dit jaar ruim 14,5 duizend stemmen uitgebracht ¿ een record.




Tweede werd Heleen Terwijn, oprichter van de Weekendschool, met vijftien procent. Straatpsychiater Jules Tielens en Geef om de Jan Eef-initiator Anita Groenink haalden beiden procent, maar Tielens kreeg enkele tientallen stemmen meer. De winnaar is zondag gehuldigd tijdens het jaarlijkse Gala van de Amsterdammer van het Jaar in de Stadsschouwburg.

El Idrissi redde in februari vorig jaar een man en een vrouw uit het water bij de L. van Sonsbeeckstraat in Osdorp. De man werd gereanimeerd, de vrouw lag nog enige tijd in coma, maar overleefde. Het duo heeft nooit meer iets van zich laten horen.

Longen werken nog voor de helft
Terwijl anderen toekeken, sprong El Idrissi van de brug in het water en dat terwijl zijn longen door bronchitis en roken nog maar voor de helft functioneren. Ook hij moest in het ziekenhuis aan de beademing, maar omdat hij destijds niet verzekerd was, bleef hij zitten met een rekening van 270 euro.

Vooral die rekening maakte veel los in Amsterdam. Een Parool-lezer maakte het hele bedrag aan El Idrissi over en een andere startte een Facebook-pagina, Zorg dat Mohamed zijn dokterkosten terugkrijgt. Binnen enkele dagen was het bedrag met spontane giften bij elkaar verzameld. Dat El Edrissi twee maal 270 euro gestort kreeg, kwam goed uit. Omdat hij en zijn moeder de rekening niet konden betalen, was daar inmiddels een boete van honderd euro bovenop gekomen. (Hans van der Beek)

Joesoef
15-01-12, 18:14
Het duo heeft nooit meer iets van zich laten horen.


Nee, stel je voor, beetje een mocro dankbaar zijn...

Giuseppe
15-01-12, 18:29
Held..

mark61
15-01-12, 19:30
Volgens mij is het Schepsel.

Kortman
15-01-12, 21:19
Het duo heeft nooit meer iets van zich laten horen.


Nee, stel je voor, beetje een mocro dankbaar zijn...

Geen manier VAN DEZE ONDANKBARE lUI
Maar OOK geen beeld van de doorsnee Nederlander .
al proberen jullie dat wel te insinueren
Het bewijs zijn de spontane acties en geldinzameling van gewone Nederlanders ,EN NIET TE VERGETEN het onderwerp van het topic
De AMSTERDAMMER van het JAAR 2011
Een eer die niet iedereen op zijn conto heeft !!!!
:tik:

Joesoef
16-01-12, 13:13
http://www.maroc.nl/forums/wie-schrijft-blijft/345085-amsterdammer-jaar-mohamed-taha-el-idrissi.html

super ick
17-01-12, 09:18
Het duo heeft nooit meer iets van zich laten horen.


Nee, stel je voor, beetje een mocro dankbaar zijn...


Verwijt zonder enige basis. Zeker als je in hetzelfde stuk leest dat hij gekozen is tot Amsterdammer van het jaar en dat er geld voor hem is ingezameld.

IK wordt schijtziek van dat discriminatiegelul iedere keer maar weer. En dan vooral van het stereotype vingertje richting de autochtoon. Direct een slachtofferrol aannemen.

Alsof alle allochtonen het toonbeeld van tolerantie zijn. Dan spreekt 'men' niet van discriminatie maar is het ineens cultuur waar je respect voor moet hebben of is het een 'gesloten gemeenschap'.

Joesoef
17-01-12, 17:55
Verwijt zonder enige basis.


Het is niet erg dankbaar..

Kortman
17-01-12, 19:32
Het is niet erg dankbaar..

Dat vinden de Autochtone Nederlanders blijkbaar ook ,anders waren er niet spontane acties ondernomen of waren die soms van de Alochtone krantenlezers van (o.a Telegraaf ).?
:verward:

Fulanadetal
17-01-12, 19:47
Ik ken de situatie en achtergrond van de geredden niet. Waren ze misschien bezig met een tentamen suicidii en schamen ze zich nu? Zou toch zomaar kunnen.

Een paar jaar geleden heb ik iemand niet letterlijk gered, maar wel met heel veel inzet en moeite door een heel moeilijke periode heen gesleept. Letterlijk bij nacht en ontij. Nu is haar leven weer op de rit, en hoor ik helemaal niks meer. Dat schijnt dus vaker te gebeuren, heel gek eigenlijk.
Is het wellicht zoiets?

mark61
17-01-12, 20:36
Geen manier VAN DEZE ONDANKBARE lUI
Maar OOK geen beeld van de doorsnee Nederlander

Voorlopig stond een menigte doorsneeHollanders op de kant, en deed niks.

mark61
17-01-12, 20:37
Ik ken de situatie en achtergrond van de geredden niet. Waren ze misschien bezig met een tentamen suicidii en schamen ze zich nu? Zou toch zomaar kunnen.

Een paar jaar geleden heb ik iemand niet letterlijk gered, maar wel met heel veel inzet en moeite door een heel moeilijke periode heen gesleept. Letterlijk bij nacht en ontij. Nu is haar leven weer op de rit, en hoor ik helemaal niks meer. Dat schijnt dus vaker te gebeuren, heel gek eigenlijk.
Is het wellicht zoiets?

Dat kan natuurlijk best. Je zal niet met zijn 2en te water raken omdat je een slokkie teveel op hebt.

IBKIS
17-01-12, 20:40
Ach gewoon een held. Iedereen zou hetzelfde doen. Hij was alleen sneller.

Fulanadetal
17-01-12, 20:42
Dat kan natuurlijk best. Je zal niet met zijn 2en te water raken omdat je een slokkie teveel op hebt.

Kan ook natuurlijk. Is wel een reden om je rot te schamen.

Maar het blijft zuur voor de redder.

Fulanadetal
17-01-12, 20:43
Ach gewoon een held. Iedereen zou hetzelfde doen. Hij was alleen sneller.

Haha, optimist!

Joesoef
17-01-12, 20:44
Kan ook natuurlijk. Is wel een reden om je rot te schamen.

Maar het blijft zuur voor de redder.


Ach zuur, twee levens gered, ook mooi. This alleen wel typisch voor de hedonistische samenleving.

Fulanadetal
17-01-12, 20:46
Gelukkig krijgt hij erkenning van anderen.

Of de geredden hedonisten zijn weet ik niet.

Weet iemand hier iets over de geredden?

Joesoef
17-01-12, 20:49
Drie gewonden bij incident Osdorp - AT5 Nieuws (http://www.at5.nl/artikelen/57914/vrouw-in-kritieke-toestand-uit-water-gehaald)


Oja, eerst ff laatste reactie lezen voor het oordeel uit te spreken.

IBKIS
17-01-12, 20:52
Haha, optimist!

Ja joh, je wordt er toch een beetje debielig van, dat over de rug van deze held mensen veilig achter hun computer durven te "discussieren" over Marokkanen vs Hollanders? Die lui, die hij heeft gered zullen ook zo hun redenen hebben.

Fulanadetal
17-01-12, 20:54
Dus de gooier lijkt een klootzak van wie je dankbaarheid niet zult verwachten. Als ik die vrouw was zou ik me dood schamen en nooit meer herinnerd willen worden aan deze hele geschiedenis. Ik heb er nu wat meer beeld bij.

Knap van de held!

Fulanadetal
17-01-12, 20:56
Ja joh, je wordt er toch een beetje debielig van, dat over de rug van deze held mensen veilig achter hun computer durven te "discussieren" over Marokkanen vs Hollanders? Die lui, die hij heeft gered zullen ook zo hun redenen hebben.

Ach ja, sommige mensen hebben altijd wat te zeiken en weten aan alles een "etnische draai" te geven. Daar moeten we het niet van hebben.

Kortman
17-01-12, 21:33
Voorlopig stond een menigte doorsneeHollanders op de kant, en deed niks.

DAT IS GEEN UITZONDERING!
Het is in het verleden al zo vaak gebeurt ,en heeft niks met het niet willen of durven te maken , een soort stomverbaasd toe kijken.
Elke situatie is weer anders ,ik ben als kind onder het ijs geschoten met schaatsen , een hele ploeg mensen zagen het pas toen m,n moeder om hulp gilde heeft iemand mij er onderuit getrokken.

Maar ja Hollanders he zijn allemaal lafaards en deugen voor geen meter natuurlijk ,.....in jou opinie.
:verward:

super ick
18-01-12, 08:32
Het is niet erg dankbaar..

Daar heb jij gelijk in.

IK reageerde op het feit dat jij refereerde aan de afkomst van de redder.

H.P.Pas
18-01-12, 11:54
IK reageerde op het feit dat jij refereerde aan de afkomst van de redder.

Volgens een getuigenverklaring was één van de geredden 'van het type dubbel paspoort'. Ik denk dat we hier maar beter mee op kunnen houden.

mark61
18-01-12, 12:43
Volgens een getuigenverklaring was één van de geredden 'van het type dubbel paspoort'. Ik denk dat we hier maar beter mee op kunnen houden.

Volgens mij was dat uit de lucht gegrepen en weersprak een zelfbeweerde ooggetuige dat.

Oh nee, we zouden ophouden :hihi:

Joesoef
28-01-12, 14:28
Daarom dus.....

A'dammer v/h jaar greep in bij moord - AT5 Nieuws (http://www.at5.nl/artikelen/75236/a-dammer-v-h-jaar-greep-in-bij-moord)

Fulanadetal
28-01-12, 14:55
Daarom dus.....

A'dammer v/h jaar greep in bij moord - AT5 Nieuws (http://www.at5.nl/artikelen/75236/a-dammer-v-h-jaar-greep-in-bij-moord)

Wat heeft hij een lieve glimlach.

Misschien is hij een engel, en weten we het alleen nog niet.

Eric de Blois
28-01-12, 18:51
Voorlopig stond een menigte doorsneeHollanders op de kant, en deed niks.

Misschien konden die niet goed zwemmen. Je moet wel een afweging maken.