PDA

Bekijk Volledige Versie : Het is erg duur Nurten Albayrak te onslaan



super ick
18-01-12, 09:03
Het is erg duur Nurten Albayrak te onslaan




woensdag 18 januari 2012
Door: Gerard Driehuis
Categorie: Samenleving

Een breuk met COA-directeur Nurten Albayrak kan de staat duur komen te staan. De op non-actief gezette topvrouw krijgt volgens haar contract bij gedwongen ontslag achttien maandsalarissen mee. Dat schrijft De Telegraaf
Met een beloningspakket van 273.000 euro per jaar zouden voor een gedwongen vertrek enkele tonnen moeten worden neergeteld. Een forse afkoopsom voor ruim zeven jaar directeurschap. Alleen wanneer uit de onderzoeken zou blijken dat er sprake is van ’aantoonbaar disfunctioneren’ zou ze die vergoeding mislopen.
Welingelichte Kringen - Het is erg duur Nurten Albayrak te onslaan (http://www.welingelichtekringen.nl/17580-het-is-erg-duur-nurten-albayrak-te-onslaan.html)

Hoe zat dat ook al weer met de versoepeling van het ontslagrecht? Of wacht, dat geldt alleen voor het 'voetvolk'. Deze signaturen zorgen zeer goed voor zichzelf, zelfs bij wanprestatie.

mark61
18-01-12, 09:55
Waarom zou ze ontslagen moeten worden?

Debiele hetze.

Hoe duur is het om alle bankbesturen en raden van commissarissen te ontslaan?

Eric de Blois
18-01-12, 13:10
Hoe zat dat ook al weer met de versoepeling van het ontslagrecht? Of wacht, dat geldt alleen voor het 'voetvolk'. Deze signaturen zorgen zeer goed voor zichzelf, zelfs bij wanprestatie.

Wat heeft ze eigenlijk opgeleverd vanuit haar functie tot heden? Niet ontslaan kost ook geld en dan blijf je met iets zitten wat weinig of niet presteert. Dat is niet alleen duur maar ook ongewenst. Maar van mij mag dat hele COA worden opgeheven. Dat kost alleen maar geld en levert niets op. Nou ja, behalve dan voor bedelaars van buiten die zich aanmelden voor hulp.

rbn
18-01-12, 13:46
De op non-actief gezette topvrouw krijgt volgens haar contract bij gedwongen ontslag achttien maandsalarissen mee.

voor dat geld kun je veel vluchtelingen onderdak bieden..

mark61
18-01-12, 13:48
Wat heeft ze eigenlijk opgeleverd vanuit haar functie tot heden? Niet ontslaan kost ook geld en dan blijf je met iets zitten wat weinig of niet presteert. Dat is niet alleen duur maar ook ongewenst. Maar van mij mag dat hele COA worden opgeheven. Dat kost alleen maar geld en levert niets op. Nou ja, behalve dan voor bedelaars van buiten die zich aanmelden voor hulp.

Wat bedoel je met opleveren? Organisatie hebben leiding nodig, of jij vindt van niet?

Hoezo heeft ze niets gepresteerd? Wat weet jij daar in godsnaam vanaf?

Waar slaat dit op niets gebaseerde tendentieuze gebral op?

Wat nou weer, we gaan asielzoekers niet meer opvangen maar als nomaden door het land laten trekken en onder struiken slapen?

Ben je dronken?

super ick
18-01-12, 14:59
Waarom zou ze ontslagen moeten worden?

Debiele hetze.

Hoe duur is het om alle bankbesturen en raden van commissarissen te ontslaan?

Ik plaats een nieuwsbericht voor de discussie. Niet alles wat ik plaats hoeft aan te sluiten op mijn mening.

In dit geval komen er wel veel signalen die serieus onderzocht moeten worden. Tot die tijd hou ik een slag om de arm.

Haar kop nu op het hakblok leggen vind ik even op opportuun als het een debiele hetze te noemen.

Eric de Blois
18-01-12, 15:10
Wat bedoel je met opleveren? Organisatie hebben leiding nodig, of jij vindt van niet?

Hoezo heeft ze niets gepresteerd? Wat weet jij daar in godsnaam vanaf?

Waar slaat dit op niets gebaseerde tendentieuze gebral op?



Zo ken ik je weer.

NOS nieuws: Angstcultuur onder personeel COA


De bedrijfscultuur bij het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) is compleet verziekt en er wordt onnodig veel gemeenschapsgeld uitgegeven.



Er is meer irritatie over de makkelijke manier waarop de COA-top volgens velen met gemeenschapsgeld omgaat.

Bron: nos (http://nos.nl/artikel/273812-angstcultuur-onder-personeel-coa.html)

Zo maar een greep uit de vele bronnen. Ik geloof dan zo maar. Jij niet?


Wat nou weer, we gaan asielzoekers niet meer opvangen maar als nomaden door het land laten trekken en onder struiken slapen?

Ben je dronken?



Eh, tja ik vind dat de gemeenschap niet voor opvang hoeft op te draaien. En als het gevolg daarvan is dat men dan als nomaden door het land gaat trekken moeten we de grens maar wat beter bewaken. Daar wordt ook belasting voor betaald meen ik.

mark61
18-01-12, 15:43
Ik plaats een nieuwsbericht voor de discussie. Niet alles wat ik plaats hoeft aan te sluiten op mijn mening.

In dit geval komen er wel veel signalen die serieus onderzocht moeten worden. Tot die tijd hou ik een slag om de arm.

Haar kop nu op het hakblok leggen vind ik even op opportuun als het een debiele hetze te noemen.

Ik reageerde ook niet op jou, maar on topic :strik:

mark61
18-01-12, 15:47
Zo ken ik je weer.

Bron: nos (http://nos.nl/artikel/273812-angstcultuur-onder-personeel-coa.html)

Zo maar een greep uit de vele bronnen. Ik geloof dan zo maar. Jij niet?


Zo ken ik jou weer.

Anonieme roddels. Net was je nog tegen veroordeling van kapitein Iglo voor het onderzoek klaar was, al dobberde hij overduidelijk op zee voordat zijn schuit ontruimd was en weigerde hij terug aan boord te komen. Feiten.

De NOS zat er finaal naast met hun verhaal over haar salaris. Van A tot Z gelogen en fout geïnformeerd. Zoals bevestigd door het Gerechtshof.

Nu is het een vrouw of een Turkse, ik weet niet wat het is, maar opeens vind je anonieme roddels goed genoeg voor een 'afgewogen oordeel'.

Vind je dat zelf gezond?

Werkelijk onbegrijpelijk. Meten met twee maten.

Eric de Blois
18-01-12, 15:55
Zo ken ik jou weer.

Anonieme roddels. Net was je nog tegen veroordeling van kapitein Iglo voor het onderzoek klaar was, al dobberde hij overduidelijk op zee voordat zijn schuit ontruimd was en weigerde hij terug aan boord te komen. Feiten.

De NOS zat er finaal naast met hun verhaal over haar salaris. Van A tot Z gelogen en fout geïnformeerd. Zoals bevestigd door het Gerechtshof.

Nu is het een vrouw of een Turkse, ik weet niet wat het is, maar opeens vind je anonieme roddels goed genoeg voor een 'afgewogen oordeel'.

Vind je dat zelf gezond?

Werkelijk onbegrijpelijk. Meten met twee maten.

Nou dat vind ik wel appels met peren vergelijken. Kijk het COA personeel had inzage in het persoonlijk falen van Albayrak. Die passagiers en pers weten niet precies wat er zich voorafgaand aan het ongeval op de brug van de Costa Concordia heeft afgespeeld. Er zal wel sprake zijn van menselijk falen ja, maar dat daarbij alleen de kapitein iets te verwijten valt staat nog lang niet vast. Formeel misschien wel ja, maar het zou goed kunnen dat er andere factoren een rol spelen die tot dit ongeval hebben geleid. Een ongeval is altijd het gevolg van een reeks van factoren. Zonde van dat mooie schip.

super ick
19-01-12, 07:46
Hoe duur is het om alle bankbesturen en raden van commissarissen te ontslaan?

Deze had ik even gemist maar is wel een hele intrigerende. Die handdrukken moeten bij wet verboden worden.

Waar zijn die voor nodig? 9 van de 10 keer hebben die heren/dames hun schappjes dik op het droge en liggen de topbanen voor het oprapen. Zit je eenmaal in het netwerk dan wordt er prima voor je gezorgd.

Waarom moeten die in hemelsnaam NOG een graai doen in de pot gemeenschapsgeld als ze weg moeten. Waar halen ze dat lef en recht vandaan? Wie o wie keurt die clausules in die contracten over die handdrukken keer op keer goed? Juist, weer zo 1 die er zelf ook 1 in zijn/haar contract heeft opgenomen.

In de middeleeuwen hakte ze die het hoofd af, beetje cru maar je was wel van ze af. Tegenwoordig blijven we aan de lopende band bestolen worden door dat tuig.

mark61
19-01-12, 10:27
Deze had ik even gemist maar is wel een hele intrigerende. Die handdrukken moeten bij wet verboden worden.

Waar zijn die voor nodig? 9 van de 10 keer hebben die heren/dames hun schappjes dik op het droge en liggen de topbanen voor het oprapen. Zit je eenmaal in het netwerk dan wordt er prima voor je gezorgd.


Dat is de eeuwige discussie. De sector zegt: we moeten ze hetzelfde bieden als ze in Engeland en Amerika doen, anders lopen ze weg. De rest van de wereld zegt: dat is onzin, en besides, waarom moeten mensen zo onbeperkt hebzuchtig zijn?

mark61
19-01-12, 10:31
Nou dat vind ik wel appels met peren vergelijken. Kijk het COA personeel had inzage in het persoonlijk falen van Albayrak. Die passagiers en pers weten niet precies wat er zich voorafgaand aan het ongeval op de brug van de Costa Concordia heeft afgespeeld. Er zal wel sprake zijn van menselijk falen ja, maar dat daarbij alleen de kapitein iets te verwijten valt staat nog lang niet vast. Formeel misschien wel ja, maar het zou goed kunnen dat er andere factoren een rol spelen die tot dit ongeval hebben geleid. Een ongeval is altijd het gevolg van een reeks van factoren. Zonde van dat mooie schip.

Er zijn welgeteld 3 anonieme mensen die naar de NOS zijn gestapt en daar zijn gaan roddelen. Ze hebben het intern niet aangekaart, en ook geen andere stappen ondernomen. Dus niks 'COA-personeel'. Jij 'concludeert' maar even op grond van 3 anonieme klagers dat het beslist waar is bladibla. Waar slaat dat op? Vroeg ik.

Daarentegen heeft de hele wereld kennis kunnen nemen van het gesprek van de kustwacht met de kapitein, en zoals ik zei, hebben 2 schippers die er wel wat verstand van hebben hun verbazing uitgesproken over het afwijken van de geplande, openbaar gemaakte koers.

Echt bizar hoe jij denkt tegen Albayrak tekeer te kunnen gaan, terwijl je werkelijk NIETS weet over haar.

Stopnaald
19-01-12, 10:34
Deze had ik even gemist maar is wel een hele intrigerende. Die handdrukken moeten bij wet verboden worden.

Waar zijn die voor nodig? 9 van de 10 keer hebben die heren/dames hun schappjes dik op het droge en liggen de topbanen voor het oprapen. Zit je eenmaal in het netwerk dan wordt er prima voor je gezorgd.

Waarom moeten die in hemelsnaam NOG een graai doen in de pot gemeenschapsgeld als ze weg moeten. Waar halen ze dat lef en recht vandaan? Wie o wie keurt die clausules in die contracten over die handdrukken keer op keer goed? Juist, weer zo 1 die er zelf ook 1 in zijn/haar contract heeft opgenomen.

In de middeleeuwen hakte ze die het hoofd af, beetje cru maar je was wel van ze af. Tegenwoordig blijven we aan de lopende band bestolen worden door dat tuig.

Eens. Van versoepeling ontslagrecht tot steeds verder verkorten van WW-uitkering tot verplicht te werk gesteld worden in de Westlandse kassen tot pensioenleeftijd/uitkering, de "gewone" werknemers zijn keer op keer de klos. Alle rechten waar heel hard voor gevochten is, wordt in no time uitgehold en/of afgebroken. Heel langzaamaan gaan we terug naar het feodale systeem, waarin een elite alle macht, rijkdom en privilleges bezit (vroeger zij die vechten), de politiek de bijzondere positie van de kerk inneemt (zij die bidden) en het volk er de prijs voor mag betalen (zij die werken), ondertussen zoet gehouden door "de voice of holland", Frans Bauer en ander stomzinnig "vermaak".

Ja, ik weet dat het in het buitenland nog slechter is..bla bla bla.
Als er nog iemand is die zich afvraagd waar de populariteit van PVV en SP vandaan komt, dan heeft die de afgelopen tijd onder een steen geleefd.

super ick
19-01-12, 15:26
Dat is de eeuwige discussie. De sector zegt: we moeten ze hetzelfde bieden als ze in Engeland en Amerika doen, anders lopen ze weg. De rest van de wereld zegt: dat is onzin, en besides, waarom moeten mensen zo onbeperkt hebzuchtig zijn?

Drogredenen gegeven door de graaiers zelf.

IK zie bijv. Albayrak echt niet naar Engeland vertrekken als ze hier 180.000 beurt en een normale ontslagbescherming heeft. Daarnaast zijn er voldoende competente bestuurders te vinden.

mark61
19-01-12, 16:46
Drogredenen gegeven door de graaiers zelf.

IK zie bijv. Albayrak echt niet naar Engeland vertrekken als ze hier 180.000 beurt en een normale ontslagbescherming heeft. Daarnaast zijn er voldoende competente bestuurders te vinden.

Ja je hebt het nu weer over niet-financiële ambtelijke bestuurders. In die branche zeggen ze ook, ja dan lopen ze naar de marktsector. Ook dat geloof ik niet zo inderdaad.

super ick
19-01-12, 16:54
Ja je hebt het nu weer over niet-financiële ambtelijke bestuurders. In die branche zeggen ze ook, ja dan lopen ze naar de marktsector. Ook dat geloof ik niet zo inderdaad.

Uit weer een drogreden van de catagorie 'wij van WC-eend'

mark61
19-01-12, 16:56
Uit weer een drogreden van de catagorie 'wij van WC-eend'

De conclusie moet wel zijn, dat het niet zozeer de veelverdieners zijn die hier schuld aan hebben, als wel degenen die hun salaris vaststellen. Besturen en raden van commissarissen en ministeries.

super ick
21-01-12, 11:48
De conclusie moet wel zijn, dat het niet zozeer de veelverdieners zijn die hier schuld aan hebben, als wel degenen die hun salaris vaststellen. Besturen en raden van commissarissen en ministeries.

Er zullen er maar weinig zijn die een salaris weigeren omdat ze het teveel vinden. In die zin kun je die mensen zelf dus niets kwalijk nemen.

Hoewel..............als je destijds Win Kok als voorbeeld neemt met zijn kritiek op de exorbitante zelfverrijkers................ En dan een jaar later zelf een commissariaat accepteren bij ING voor een megavergoeding en in het eerste jaar een voorstel goedkeuren om de beloning van de RvB met 30 pct te verhogen omdat die niet marktconform was.
Als er 1-tje in dat geval een voorbeeldfunctie had was hij het.