PDA

Bekijk Volledige Versie : Griekse belastingontduikers op schandelijst gezet



Marsipulami
22-01-12, 20:34
Griekse belastingontduikers op schandelijst gezet




De Griekse regering heeft vandaag een lijst gepubliceerd met de namen van duizenden belastingontduikers.

Die zijn allen niet ingegaan op het ultimatum van Athene: betalen of op een 'name and shame'-lijst komen. In totaal moeten de 4.152 belastingzondaars de staat nog 14,8 miljard euro, schrijft de Griekse krant Kathimerini. (belga/ep)


22/01/12 20u48

Marsipulami
22-01-12, 20:36
Bizar systeem van belastingen innen hebben ze daar in Griekenland.

Als ik mijn belastingen niet betaal heb ik de deurwaarder op bezoek die beslag legt op mijn inkomen en bezittingen.

Umarvlie
24-01-12, 10:31
Totale belastngschuld is dacht ik iets van 60 miljard. Dit kan alleen maar corruptie op grote schaal, en dan kun je verdragen sluiten tot je een ons weegt en allemaal afspraken maken maar dit zal niet zo maar 1-2-3 veranderen. Gaat mogelijk generaties lang duren.

Stopnaald
24-01-12, 10:56
Totale belastngschuld is dacht ik iets van 60 miljard. Dit kan alleen maar corruptie op grote schaal, en dan kun je verdragen sluiten tot je een ons weegt en allemaal afspraken maken maar dit zal niet zo maar 1-2-3 veranderen. Gaat mogelijk generaties lang duren.

Tel daar nog eens een hopeloos verouderd en incomplete administratie bij op en zelfs de meest goedwillende/niet corrupte belastingambtenaar slaat een diepe zucht...

mark61
24-01-12, 11:05
Intussen is de directeur van het statistiekbureau aangeklaagd wegens het vertellen van de waarheid. Dat mag helemaal niet in Griekenland. Daar moest eerst over gestemd worden :haha:

<object width="550" height="309"><param name="movie" value="http://s.nos.nl/swf/embed/nos_video_embed.swf?tcmid=tcm-5-1166753"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><param name="allowScriptAccess" value="always"></param><param name="allowfullscreen" value="true"></param><embed src="http://s.nos.nl/swf/embed/nos_video_embed.swf?tcmid=tcm-5-1166753" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="550" height="309" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always"></embed></object>

mark61
24-01-12, 11:10
ekathimerini.com | Statistics chief questions probe into 2009 deficit data (http://www.ekathimerini.com/4dcgi/_w_articles_wsite1_1_23/01/2012_423826)

knuppeltje
24-01-12, 11:45
Intussen is de directeur van het statistiekbureau aangeklaagd wegens het vertellen van de waarheid. Dat mag helemaal niet in Griekenland. Daar moest eerst over gestemd worden :haha:

De waarheid is hard. Daar moet je niet te licht mee omspringen.

Umarvlie
24-01-12, 13:35
De waarheid is hard. Daar moet je niet te licht mee omspringen.

Nu ja, alssie gewoon op de gebruikelijke wijze was doorgegaan was er niets mis geweest in Europa ... toch? niet dan??

knuppeltje
25-01-12, 10:32
Nu ja, alssie gewoon op de gebruikelijke wijze was doorgegaan was er niets mis geweest in Europa ... toch? niet dan??

Doe maar: niet dan.

knuppeltje
25-01-12, 11:03
Zo lang je maar niet profiteert van diensten betaald door de gemeenschap

Dat lukt je dus nooit.

Eric de Blois
25-01-12, 11:11
Zo lang men maar niet profiteert van diensten betaald door de gemeenschap is belastingonduiking ok. Niemand is eigendom of slaaf van de staat. Moeten betalen voor ongevraagde diensten is niet juist. Men zou alleen moeten betalen voor gevraagde diensten. Mogelijk is er één ongevraagde dienst een uitzondering op die regel: de politie. De eu moet helemaal op de schop, veel te duur. Griekenland en andere netto ontvangers moeten maar worden afgekoppeld van de eu.

Soldim
25-01-12, 11:11
Zo lang men maar niet profiteert van diensten betaald door de gemeenschap is belastingondukking ok. Niemand is eigendom of slaaf van de staat. Moeten betalen voor ongevraagde diensten is niet juist.

Dat is onzinnig -- je wilt alleen meebetalen aan de A5 als je erover rijdt? In een democratie besluit over het algemeen een meerderheid of zaken in algemeen belang zijn of niet. En, van zaken die in het algemeen belang zijn betaald iedereen mee, wellicht in meer of mindere mate afhankelijk van draagkracht

Eric de Blois
25-01-12, 11:12
Dat lukt je dus nooit.

Nee, dan zal niet lukken. Grijs werken lijkt mij de oplossing.

Eric de Blois
25-01-12, 11:16
Dat is onzinnig -- je wilt alleen meebetalen aan de A5 als je erover rijdt? In een democratie besluit over het algemeen een meerderheid of zaken in algemeen belang zijn of niet. En, van zaken die in het algemeen belang zijn betaald iedereen mee, wellicht in meer of mindere mate afhankelijk van draagkracht

"je wilt alleen meebetalen aan..."

Ja, inderdaad. En hoe vaker je van de A5 gebruik maakt, hoe meer je er voor moet betalen. Fietsers en voetgangers zouden ook moeten betalen voor gebruik van fiets- resp. voetpaden. Het openbaar vervoer moet ook niet gesubsidieerd worden door andere groepen dan de reizigers. Wie in de trein wil moet dat maar zelf betalen.

"In een democratie besluit over het algemeen een meerderheid"

In een democratie besluit de meerderheid over de rest. Daar heb ik als individu moreel geen verplichtingen aan. Wie niet wil hoeft niet mee te doen. Lijkt mij ook heel democratisch. Niemand kiest er voor op een bepaalde plaats te zijn geboren en dus ook niet voor nationaliteit. Men kan nooit eigendom van de staat zijn. Burgers moeten zelf maar bepalen of ze ergens aan mee willen betalen of niet. Mits je natuurlijk niet profiteert van bepaalde diensten, want dat schept wél verplichtingen.

knuppeltje
25-01-12, 11:42
"In een democratie besluit over het algemeen een meerderheid"

En zorgt daarbij tevens dat de minderheden niet in de verdrukking komen.

H.P.Pas
25-01-12, 12:27
"je wilt alleen meebetalen aan..."

Ja, inderdaad. En hoe vaker je van de A5 gebruik maakt, hoe meer je er voor moet betalen. Fietsers en voetgangers zouden ook moeten betalen voor gebruik van fiets- resp. voetpaden. Het openbaar vervoer moet ook niet gesubsidieerd worden door andere groepen dan de reizigers. Wie in de trein wil moet dat maar zelf betalen.


Dat is onzin. Ik rij weliswaar zelf geen auto maar profiteer er indirect op talloze manieren van dat anderen dat wel doen. Zonder dat had mijn beroep niet bestaan en was mijn huis nooit gebouwd.


De eerste belastingen, die in het graafschap Holland werden geheven dienden voor het dijkonderhoud (van o.a de Westfriese zeedijk). Waren we daar nooit aan begonnen, dan hadden we nu al dat gelazer niet.

Jij zou met niemand iets te maken willen hebben; dat is een hersenschim.
Tenzij je genoegen neemt met een levensstandaard en bestaanszekerheid op het niveau van de orang-oetan.

Soldim
25-01-12, 12:30
Jij zou met niemand iets te maken willen hebben; dat is een hersenschim.
Tenzij je genoegen neemt met een levensstandaard en bestaanszekerheid op het niveau van de orang-oetan.

Hij wil er niet aan meebetalen, wel van profiteren.

mark61
25-01-12, 12:33
Onzinnig rechts-anarchisme.

Eric wil zelf jagen en verzamelen. Dat wordt nog diep wroeten in de pampa.

H.P.Pas
25-01-12, 13:32
Hij wil er niet aan meebetalen, wel van profiteren.

Niet persé. Hij wil zich eenzijdig onafhankelijk verklaren van de rest van de mensheid en wenst de consequenties niet te overzien.

mark61
25-01-12, 13:57
Niet persé. Hij wil zich eenzijdig onafhankelijk verklaren van de rest van de mensheid en wenst de consequenties niet te overzien.

Robinson Crusoe met internet. Dag Vrijdag.

super ick
25-01-12, 15:25
Indirect betaal je al meer voor diverse voorzieningen als je er meer gebruik van maakt.
Accijns verwerkt in brandstof, eigen bijdrage zorg, etc.

H.P.Pas
25-01-12, 17:20
Indirect betaal je al meer voor diverse voorzieningen als je er meer gebruik van maakt.


Mijn punt was, dat je er ook profijt van hebt als je ze in het geheel niet benut.
Ik verdien hier het 20-voudige van wat ik in India zou verdienen. Werkgevers kunnen (en moeten :)) dat betalen omdat Zürich vwb infrastructuur en vestigingsklimaat in hoogste liga speelt. Of ik daar nou gebruik van maak of niet.

Eric de Blois
26-01-12, 00:18
Hij wil er niet aan meebetalen, wel van profiteren.

Je hebt dat totaal mis. Ik vind dat bijvoorbeeld fietsers best mogen betalen voor al die mooie fietspaden, daar zou ik zeker voor betalen.

knuppeltje
26-01-12, 09:18
Je hebt dat totaal mis. Ik vind dat bijvoorbeeld fietsers best mogen betalen voor al die mooie fietspaden, daar zou ik zeker voor betalen.

Ik ben voor wat ze positieve discriminatie noemen. Accijnzen op autobrandstoffen voor recreatief verkeer drastisch omhoog en elke inwoner eens in de vijftien jaar gratis een nieuwe fiets. Hoeft er veel minder geld aan de snelwegen vergooid te worden en fietsen is goed voor de conditie.

super ick
26-01-12, 09:34
Ik ben voor wat ze positieve discriminatie noemen. Accijnzen op autobrandstoffen voor recreatief verkeer drastisch omhoog en elke inwoner eens in de vijftien jaar gratis een nieuwe fiets. Hoeft er veel minder geld aan de snelwegen vergooid te worden en fietsen is goed voor de conditie.

Je vergeet allemaal een blauw pakje en een boekje waar de regels in staan.

knuppeltje
26-01-12, 10:24
Je vergeet allemaal een blauw pakje en een boekje waar de regels in staan.

Dat vind ik dan weer overdreven.

Waarom geen rood pakje? :maf3: