PDA

Bekijk Volledige Versie : Europa stort zich vrijwillig dieper in de recessie



Spoetnik
23-01-12, 18:06
EU Iran sanctions: Ministers adopt Iran oil imports ban

European Union foreign ministers have formally adopted an oil embargo against Iran over its nuclear programme.

The sanctions involve an immediate ban on all new oil contracts with Iran and a freeze on the assets of Iran's central bank within the EU.

The EU currently buys about 20% of Iran's oil exports.

There was no official reaction from Iran, but one Iranian lawmaker played down the decision, describing it as a "mere propaganda gesture".

Meanwhile, the International Atomic Energy Agency, the UN's nuclear watchdog has confirmed it is sending a team to Iran between 29 and 31 January "to resolve all outstanding substantive issues".

Last November the IAEA said in a report that it had information suggesting Iran had carried out tests "relevant to the development of a nuclear explosive device" - sparking the decision by the US and EU to issue tougher sanctions.

Tehran insists its nuclear programme is for energy purposes.

Earlier on Monday, the Pentagon said the US aircraft carrier USS Abraham Lincoln, as well as a British Royal Navy frigate and a French warship, had passed through the Strait of Hormuz at the entrance to the Gulf without incident, in the wake of Iranian threats to block the trade route.

'Substantial impact'
The EU said the sanctions prohibit the import, purchase and transport of Iranian crude oil and petroleum products as well as related finance and insurance. All existing contracts will have to be phased out by 1 July.

Investment as well as the export of key equipment and technology for Iran's petrochemical sector is also banned.

Additional restrictions have been placed on Iran's central bank and in the trade of gold, precious metals and diamonds.

BBC Europe Editor Gavin Hewitt says it is one of the toughest steps the EU has ever taken.
(...)
BBC News - EU Iran sanctions: Ministers adopt Iran oil imports ban (http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-16674660)

Europa lijkt nog veel meer op oorlog aan te sturen dan de VS en Israel tesamen!

(leen)
23-01-12, 18:28
Hoe groot is de kans dat Irak over kernwapen(delen) kan beschikken?
En wat betekent dat eventueel voor de rest van de wereld,

Die olie is even niet echt belangrijk,andere landen staat te trappelen om te leveren, en reken maar dat al gecontroleerd is dat die ruimte er is.

Spoetnik
23-01-12, 18:34
Hoe groot is de kans dat Irak over kernwapen(delen) kan beschikken?
En wat betekent dat eventueel voor de rest van de wereld,

Die olie is even niet echt belangrijk,andere landen staat te trappelen om te leveren, en reken maar dat al gecontroleerd is dat die ruimte er is.


Wat Irak? Je bedoelt Iran neem ik aan, verkeerde oorlog. Anyway in the ogen van de Mossad:

“The intelligence assessment Israeli officials will present later this week to Dempsey indicates that Iran has not yet decided whether to make a nuclear bomb. The Israeli view is that while Iran continues to improve its nuclear capabilities, it has not yet decided whether to translate these capabilities into a nuclear weapon – or, more specifically, a nuclear warhead mounted atop a missile. Nor is it clear when Iran might make such a decision.”
Barak: Israel 'very far off' from decision on Iran attack - Haaretz Daily Newspaper | Israel News (http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/barak-israel-very-far-off-from-decision-on-iran-attack-1.407953)

Maar misschien is het vanwege de dreigende recessie dat Europa een oorlog wil met Iran..

Tomas
23-01-12, 18:36
Hoe werkt dit eigenlijk? Is dit een besluit van het EU zelf, of hebben de individuele nationale regeringen hier unaniem over gestemd? Ik heb geen idee hoe dit tot stand is gekomen. Aan de ene kant interesseert het me ook geen ruk meer wat die megeulen allemaal verzinnen, maar aan de andere kant wordt ik nog altijd misselijk bij het idee dat nu Iran het volgende slachtoffer dreigt te worden van 'De verspreiding van democratie'. Of te wel de strijd om het heilige land.

mark61
23-01-12, 20:15
Hoe groot is de kans dat Irak over kernwapen(delen) kan beschikken?

Die kans is 0. Als je twee totaal verschillende landen al niet uit elkaar kan houden.

mark61
23-01-12, 20:21
Hoe werkt dit eigenlijk? Is dit een besluit van het EU zelf, of hebben de individuele nationale regeringen hier unaniem over gestemd? Ik heb geen idee hoe dit tot stand is gekomen. Aan de ene kant interesseert het me ook geen ruk meer wat die megeulen allemaal verzinnen, maar aan de andere kant wordt ik nog altijd misselijk bij het idee dat nu Iran het volgende slachtoffer dreigt te worden van 'De verspreiding van democratie'. Of te wel de strijd om het heilige land.

Ik heb geen idee. Ik schat dat Joe Biden heeft gebeld, die moet altijd de kutklusjes doen. en baas Herman was diep onder de indruk ofzo.

Volkomen achterlijk iig.

Obama gaat nog ff geen oorlog voeren, das voor Romney als ie wint. Die dat ws. ook niet gaat doen. Tenzij die Bachman als running mate neemt.

Ehm, de Ministerraad (van de gezamenlijke ministers van BZ) op instigatie van Merkozy blijkbaar: http://www.number10.gov.uk/news/iran-sanctions/

(leen)
23-01-12, 23:05
Die kans is 0. Als je twee totaal verschillende landen al niet uit elkaar kan houden.

Sorry hoor,
type foutje wat een dergelijke reactie opwekt..
You lucky intelligent creature,

En nu komt knuppelt met een gevatte opmerking en Pas met een citaat,bij voorkeur in het Latijns.

En jij gaat geen antwoord geven over het wapentuig.

Voorspelbaar tot&met.

knuppeltje
24-01-12, 09:53
En nu komt knuppelt met een gevatte opmerking en Pas met een citaat,bij voorkeur in het Latijns.

En jij gaat geen antwoord geven over het wapentuig.

Voorspelbaar tot&met.

Laat mij er even buiten ja!, alhoewel....

Het is voor mij gewoon ronduit absurd dat je weer om oneigenlijke argumenten, in dit geval zoals Tomas zegt: dat heilige land, een volgende totaal desastreuze oorlog zou gaan voeren.

Maar zelfs al ging het niet om dat kut heilige land, maar om die atoombom die Iran anders mogelijk zou produceren, dan nog is dat feitelijk een totaal onzinnig argument. Iran kan dat ding never ever inzetten zonder dat het daarmee zichzelf aan een alles verwoestende wraakactie zal bloot stellen.

Mij lijkt het uitgesloten dat die zwarte tulbanden in Iran niet weten en daarom kunnen ze wat mij betreft veel beter echt opening van zaken geven en elke eventuele investering in dat wapen stoppen als ze er toch al mee bezig zouden zijn. Volgens mij is het qua investering een miskleun van vanjewelste en kunnen ze het geld veel beter gebruiken. Maar wie ben ik?

mark61
24-01-12, 11:16
Sorry hoor,
type foutje wat een dergelijke reactie opwekt..
You lucky intelligent creature,

En nu komt knuppelt met een gevatte opmerking en Pas met een citaat,bij voorkeur in het Latijns.

En jij gaat geen antwoord geven over het wapentuig.

Voorspelbaar tot&met.

Ik ruik een samenzwering.

Latijn heet die taal.

Niks een lettertje, het zijn twee totaal verschillende landen. Je hebt dat wel es, wil je naar Ede, stuurt je tomtom je naar Epe. Tis tenminste nog dezelfde provincie.

Antwoord op wat? Het betekent niets voor de rest van de wereld, behalve dan dat ze niet zo snel meer Iran zullen bombarderen. Na, ietsjes minder snel.

Umarvlie
24-01-12, 14:29
EU Iran sanctions: Ministers adopt Iran oil imports ban

European Union foreign ministers have formally adopted an oil embargo against Iran over its nuclear programme.

The sanctions involve an immediate ban on all new oil contracts with Iran and a freeze on the assets of Iran's central bank within the EU....

Ja ja .. ban on all new oil contracts

poeh poeh...

(leen)
24-01-12, 22:55
Wat Irak? Je bedoelt Iran neem ik aan, verkeerde oorlog. Anyway in the ogen van de Mossad:

“The intelligence assessment Israeli officials will present later this week to Dempsey indicates that Iran has not yet decided whether to make a nuclear bomb. The Israeli view is that while Iran continues to improve its nuclear capabilities, it has not yet decided whether to translate these capabilities into a nuclear weapon – or, more specifically, a nuclear warhead mounted atop a missile. Nor is it clear when Iran might make such a decision.”
Barak: Israel 'very far off' from decision on Iran attack - Haaretz Daily Newspaper | Israel News (http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/barak-israel-very-far-off-from-decision-on-iran-attack-1.407953)

Maar misschien is het vanwege de dreigende recessie dat Europa een oorlog wil met Iran..

Iran uiteraard,

Je moet mijn vraag zien in het licht van het europees besluit n.a.v. het nucleäire programma van Irak,
Waarom deze actie, is er sprake van een dreiging?,
we mogen toch aannemen dat Europa een reden heeft.

mark61
25-01-12, 02:48
Iran uiteraard,

Je moet mijn vraag zien in het licht van het europees besluit n.a.v. het nucleäire programma van Irak,
Waarom deze actie, is er sprake van een dreiging?,
we mogen toch aannemen dat Europa een reden heeft.

Yep, blind achter de VS aanrennen.

super ick
25-01-12, 08:45
Beetje boe roepen om te laten zien waar de EU staat.

Eric de Blois
25-01-12, 12:34
Europa stort zich vrijwillig dieper in de recessie

Vrijwillig is niet het juiste woord, veel te makkelijk. De zaak ligt iets ingewikkelder.
Iran is begonnen met de provocatie's. We moeten als westen nodig af van de macht van de arabische landen, die het westen niet als natuurlijke vrienden zien en andersom. Het gedrag van iran is ronduit vijandig te noemen. Zo ga je niet om met je klanten. Wij moeten nodig de vraag naar olie omlaag brengen door milieuvriendelijke alternatieven versneld in te voeren. Dat is goed voor het milieu en op termijn ook goed voor onze onafhankelijkheid. Als dat tijdelijk een recessie oplevert moeten we dat maar accepteren.

mark61
25-01-12, 14:19
Vrijwillig is niet het juiste woord, veel te makkelijk. De zaak ligt iets ingewikkelder.
Iran is begonnen met de provocatie's.

Waar is Iran mee begonnen? Het is geen Arabisch land. Tweede ben je al.

De zaak ligt iets ingewikkelder :rolleyes:

super ick
25-01-12, 16:37
Ik vind het niet vreemd dat westerde landen geen fans zijn van de ayatollahs. Iran is een theocratie. Alles wat er toe doet wordt getoetst door de raad van hoeders.
Dat soort tafrelen krijg je als je gelovigen aan de macht hebt.

Aan de andere kant is de bevolking hoger opgeleid dan in menig Arabisch land en gemiddeld jong. Als er ergens in het M.O. een land is dat echt vooruitgang kan boeken dmv een machtsomwenteling is het Iran.

H.P.Pas
25-01-12, 18:40
Aan de andere kant is de bevolking hoger opgeleid dan in menig Arabisch land en gemiddeld jong. Als er ergens in het M.O. een land is dat echt vooruitgang kan boeken dmv een machtsomwenteling is het Iran.

Het regime staat dan ook op een wankel fundament.
'Zoek een buitenlandse vijand' is in zo'n geval een beproefd politiek huismiddeltje.
En wat doen wij ? We bedienen ze op hun wenken.

mark61
25-01-12, 23:15
Ik vind het niet vreemd dat westerde landen geen fans zijn van de ayatollahs. Iran is een theocratie. Alles wat er toe doet wordt getoetst door de raad van hoeders.
Dat soort tafrelen krijg je als je gelovigen aan de macht hebt.

Aan de andere kant is de bevolking hoger opgeleid dan in menig Arabisch land en gemiddeld jong. Als er ergens in het M.O. een land is dat echt vooruitgang kan boeken dmv een machtsomwenteling is het Iran.

Welk soort taferelen precies? De VS en Europa die zich op het volgende slachtoffer storten, omdat de defensiepijp moet blijven roken? Omdat ze de absolute heerschappij over de olie willen hebben? Wat heeft dat met ayatollahs te maken? Die waren in Irak ook aan de macht?

Met al of geen theocratie zijn heeft dat verder niks te maken. Als Iran seculier werd geregeerd was de pleuris ws. al eerder uitgebroken, gesteld dat de sjah was verdreven.

Als het westen niet voortdurend aan het zieken was in en met Iran was het al veel verder.

super ick
26-01-12, 09:14
Met al of geen theocratie zijn heeft dat verder niks te maken. Als Iran seculier werd geregeerd was de pleuris ws. al eerder uitgebroken, gesteld dat de sjah was verdreven.


Aha, een goede oplossing dus die RvH?

knuppeltje
26-01-12, 10:08
Dat soort tafrelen krijg je als je gelovigen aan de macht hebt.

Aan de andere kant is de bevolking hoger opgeleid dan in menig Arabisch land en gemiddeld jong. Als er ergens in het M.O. een land is dat echt vooruitgang kan boeken dmv een machtsomwenteling is het Iran.

Volgens mij waren Bush en consorten ook héél gelovig. De bevolking in de VS is ook véél hoger opgeleid dan in de Zuid-Amerikaanse landen bijvoorbeeld. Ze hadden daar dus echt vooruitgang in democratie kunnen boeken in plaats van een oorlogszuchtige natie te worden en andere landen terug de middeleeuwen in te bombarderen.

super ick
26-01-12, 10:16
Volgens mij waren Bush en consorten ook héél gelovig. De bevolking in de VS is ook véél hoger opgeleid dan in de Zuid-Amerikaanse landen bijvoorbeeld. Ze hadden daar dus echt vooruitgang in democratie kunnen boeken in plaats van een oorlogszuchtige natie te worden en andere landen terug de middeleeuwen in te bombarderen.

Je bevestigd deels de stelling.

Zonder de hulp van rechtlijnige gelovigen was Bush niet aan de macht gekomen en zij steunden hem in de bezetting van Irak.

Maar de reactie betrof overigens Iran.

knuppeltje
26-01-12, 10:46
Maar de reactie betrof overigens Iran.

Dat snap ik ook wel. Maar dergelijke reacties komen bij jou meestal alleen als het om moslimlanden gaat. Kortom, het lijkt allemaal zo hypocriet bij je.

mark61
26-01-12, 12:09
Aha, een goede oplossing dus die RvH?

Goed voor wie? Ik vraag je nu al pagina's en topics lang naar je motivering dat het de islam is die regimes over de hele wereld 'fout' maakt, maar je blijft maar duiken.

Je hebt nog niet één keer geprobeerd je stelling aannemelijk te maken. Dus je kletst uit je nek, wil je dat een keer toegeven?

Ik geef namelijk voortdurend hints die naar het tegendeel wijzen, maar je doet net of je achterlijk bent.

Dus doe even het gedachtenexperiment: Iran, 1979, revolutie, niet-islamitsche bewind komt aan de macht. Wat denk je dat die zouden doen?

super ick
26-01-12, 19:24
Dat snap ik ook wel. Maar dergelijke reacties komen bij jou meestal alleen als het om moslimlanden gaat. Kortom, het lijkt allemaal zo hypocriet bij je.

Dat vooroordeel kun je nu ook laten varen gezien mijn laatste bericht.

knuppeltje
27-01-12, 10:28
Dat vooroordeel kun je nu ook laten varen gezien mijn laatste bericht.

Vooroordeel? :maf3:

Tomas
27-01-12, 14:13
Kan dat kinderachtige gezeik niet eens wat minder. Dit is toch een ouwe lullen deel van het forum. Kost me veel blader en onnodig leestijd. Humor is ok, maar dat kinderachtige afzeiken komt me neus uit.

Vervolgens: Dus de ministers van buitenlandse zaken hebben dit even tussen neus en lippen door op een achterna middag besloten? Als dit escaleert en er weer een oorlog uit voortvloeit, zijn we er dus voor de zoveelste keer weer ingefrommeld zoals dat heet. Ben benieuwd. Niet heus.