PDA

Bekijk Volledige Versie : Plannen voor mondiale katholieke televisie



Marsipulami
24-01-12, 21:48
Plannen voor mondiale katholieke televisie

dinsdag 24 januari 2012 om 00:05u


VATICAANSTAD (RKnieuws.net) - In het Vaticaan is afgelopen weekeinde een tweedaagse internationale ontmoeting gewijd aan de ‘Stichting voor de evangelisatie door de media’. Deze stichting wil de digitale wereld evangeliseren door diverse inititiatieven te financiëren. Eén van de projecten is een mondiale katholieke televisie.

De Frans-Spaanse journalist Jesus Colina (ex- religieus persagentschap Zenit) richtte het multimediale en meertalige platform Alitea (Waarheid) op. Aliteia wil een mondiale digitale katholiek tv-station opstarten. Medestichters zijn onder meer mgr. Philippe Barbarin, aartsbisschop van Lyon; mgr. André-Jozef Léonard, aartsbisschop van Mechelen-Brussel én zanger Daniel Facérias.

Het project kan rekenen op steun van het Vaticaan. De pauselijke raden voor de sociale communicatiemiddelen en van de nieuwe evangelisatie zijn trouwens nauw bij het project betrokken via mgr. Claudio Maria Celli en mgr. Rino Fisichella. Mgr. Celli zit de Raad van wijzen van de Stichting voor de evangelisatie door de media voor en mgr. Fisichella zit het comité van Aliteia voor. Op 15 oktober jongstleden nodigde deze laatste Jesus Colina in het Vaticaan uit om het project voor te stellen aan 8.000 personen uit gans de wereld die bij de nieuwe evangelisatie betrokken zijn.

Voor het opstarten van een mondiale katholieke digitale televisie wordt een bedrag van één miljard euro voorzien. Heel wat organisaties hebben inmiddels al aangekondigd financieel met belangrijke bedragen over de brug te willen komen.

Bofko
24-01-12, 23:24
[SIZE="4"]
De Frans-Spaanse journalist Jesus Colina (ex- religieus persagentschap Zenit) richtte het multimediale en meertalige platform Alitea (Waarheid) op.

Als je je zo gaat noemen kun je er gif op innemen dat het niet om waarheid gaat.

Marsipulami
24-01-12, 23:36
Als je je zo gaat noemen kun je er gif op innemen dat het niet om waarheid gaat.

Waarheid is een mysterie. De volle waarheid is enkel door God gekend.

Bofko
25-01-12, 00:26
Waarheid is een mysterie. De volle waarheid is enkel door God gekend.

'Volle waarheid' is pas waarheid en 'waarheid' is 'mysterie' ?

Voor mij zijn 'waarheid' en 'mysterie' tegengestelde begrippen:loog:

mark61
25-01-12, 01:47
Waarheid is een mysterie. De volle waarheid is enkel door God gekend.

Je denkt ook, hoe meer gewauwel, hoe dieper het klinkt.

In de 13e eeuw misschien nog wel.

De Waarheid. Pravda bedoel je?

Max Stirner
25-01-12, 09:19
Het is wel interesssant.

Ook religies moeten steeds meer aan marketing doen in een globaliserende maatschappij. Net als multinationals.

Dit is een goed begin. Nu nog een goed modern logo, een mooie bedrijfsslogan en een iets hippere CEO.


'Waarheid' is natuurlijk al gepatenteerd door de Communisten, dat zou wel ns een claim kunnen gaan worden.

Bofko
27-01-12, 15:11
'Waarheid' is natuurlijk al gepatenteerd door de Communisten, dat zou wel ns een claim kunnen gaan worden.

Bestaan die nog, buiten Noord-Korea ?

super ick
27-01-12, 15:38
Krijgen we dan straks een soort Teleac-cursus 'hoe pak je een kleuter'?

Slinger
27-01-12, 23:58
Waarheid is een mysterie. De volle waarheid is enkel door God gekend.

En de absolute leugen alleen door de katholieke kerk.

Eric de Blois
28-01-12, 07:21
Waarheid is een mysterie. De volle waarheid is enkel door God gekend.

...en de katholieke kerk

http://www.stadsarchieftongeren.be/postrijder/images/andereKranten/De%20Waarheid.jpg

Slinger
28-01-12, 10:15
...en de katholieke kerk

http://www.stadsarchieftongeren.be/postrijder/images/andereKranten/De%20Waarheid.jpg

De communisten konden er ook wat van...

Eric de Blois
28-01-12, 17:14
De communisten konden er ook wat van...

'ook' ja.

super ick
31-01-12, 08:59
'ook' ja.

Pas maar op jij, daar in die Katholieke enclave.

knuppeltje
31-01-12, 10:46
Gaan ze dan Jezus op tv weer brood en wijn laten toveren en hem de netten weer vol vis laten ophalen? Ik bedoel... je mag dan wel wat verwachten toch?

mark61
31-01-12, 12:10
‘Rooms-katholieke congregaties werken misbruikzaken tegen’
door Peter Zantingh
Binnenland

Rooms-katholieke congregaties proberen in toenemende mate onderzoeken naar seksueel misbruik te frustreren. “De druk wordt hoger nu steeds meer klachten gegrond worden verklaard en een commissie zich buigt over de schadevergoedingen die moeten worden uitgekeerd. Dat gaat pijn doen”, zegt een woordvoerder van de Koepel Landelijk Overleg Kerkelijk Kindermisbruik (Klokk) vandaag.

Ook maken de congregaties volgens hem nogal eens ‘schijnbewegingen’.

“Bij zaken die zo klaar zijn als een klontje wordt bezwaar gemaakt op triviale zaken in de procedurevoering. Dat betekent voor de slachtoffers een hoop extra leed.”

Al 75 klachten van slachtoffers binnengekomen

Al 75 slachtoffers hebben volgens de koepel een klacht ingediend over frustratie van onderzoeken.

“Dat kan over van alles gaan. Bijvoorbeeld dat er wordt tegengewerkt, een reactie van de kerk uitblijft of dat een procedure niet in gang wordt gezet.”

Juridisch medewerker Maud Kips zegt vandaag in het AD dat bisschoppen en oversten “vrijwel standaard” zeggen dat zij in hun archieven geen enkele aanwijzing vinden dat de klacht op waarheid berust. “En als het bewijs overduidelijk is, zeggen zij niet aansprakelijk te zijn.”
Meldpunt Misbruik laat het er niet bij zitten

Congregaties die te maken krijgen met een beschuldiging van misbruik zouden in een eerste reactie vaak aangeven dat ze er niets over kunnen vinden in hun archieven.

“Maar het Meldpunt Misbruik RKK laat het daar gelukkig niet bij zitten. Vaak weet het meldpunt nog heel wat naar boven te krijgen.”

Wisselend beeld van verbetering

Bij de bisdommen is een wisselend beeld te zien, zegt de woordvoerder. “Bij veel bisdommen is een verbeteringsslag gaande. Ze hebben de afgelopen tijd geleerd en worden toeschietelijker in het te woord staan van slachtoffers.” Maar er zijn volgens hem ook nog bisdommen waar geen verbetering is te zien.

‘Rooms-katholieke congregaties werken misbruikzaken tegen’ :: nrc.nl (http://www.nrc.nl/nieuws/2012/01/31/congregaties-werkent-misbruikzaken-tegen/)

Eén algemeen papen/tsjeventopic leek me wel genoeg.

knuppeltje
31-01-12, 12:17
‘Rooms-katholieke congregaties werken misbruikzaken tegen’
door Peter Zantingh
Binnenland

Ik had het ook al gelezen, maar ik dacht... er zijn er hier al bij die denken dat het mijn hobby is om steeds maar weer 'de' christen te bashen/.

Marsipulami
31-01-12, 13:26
Eén algemeen papen/tsjeventopic leek me wel genoeg.

Zeker als het om leugenachtige kwaadwillige verdraaiende artikels gaat.

Soldim
31-01-12, 14:09
Zeker als het om leugenachtige kwaadwillige verdraaiende artikels gaat.

Kan je aangeven wat in dat, niet alle te lange, artikel leugenachtig is? En welke delen kwaadwillig zijn? En, wat er dan wel verdraait wordt?

mark61
31-01-12, 14:19
Zeker als het om leugenachtige kwaadwillige verdraaiende artikels gaat.

Vertel.

Marsipulami
31-01-12, 15:28
Kan je aangeven wat in dat, niet alle te lange, artikel leugenachtig is? En welke delen kwaadwillig zijn? En, wat er dan wel verdraait wordt?

In geen enkel dossier dat deze commissie behandelt is er een rechterlijke instantie die ooit een veroordeling heeft uitgesproken.

De feiten zijn verjaard en de vermeende daders in de meeste gevallen al overleden. In veel gevallen kan schuld niet meer op een ernstige wijze aangetoond worden.

Het volstaat om de telefoon te pakken en te verklaren dat je 40 jaar geleden verkracht werd door pater x om een bonus van 25000 euro op te strijken.

De kerkelijke instanties hebben zich geëngageerd om ook verjaarde gevallen te vergoeden, hoewel daar geen rechtsbasis voor is en geen enkel andere groep of organisatie ooit een dergelijk engagement heeft genomen t.a.v. slachtoffers.

In die context wordt dan gezegd wat in de topictitel staat als men klachten op een gezonde kritische manier benaderd.

knuppeltje
01-02-12, 09:31
In geen enkel dossier dat deze commissie behandelt is er een rechterlijke instantie die ooit een veroordeling heeft uitgesproken.


Dank zij de almacht van de kerk destijds.

super ick
01-02-12, 09:46
Ik had het ook al gelezen, maar ik dacht... er zijn er hier al bij die denken dat het mijn hobby is om steeds maar weer 'de' christen te bashen/.

Ga gerust je gang. Ik weet inmiddels precies hoe het zit.

De katholieken zijn niet zielig dus die mogen 'afgemaakt' worden.

Moslims zijn wel zielig dus die mogen niet. Geen grapjes over de profeet want dan worden ze link maar over Jezus maken we gewoon een complete humoristische film met de grofste grappen.

Oja en als het over de PVV gaat hoeven we nooit te nuanceren. Allemaal Tokkies en smerige rascisten.

knuppeltje
01-02-12, 09:49
Ga gerust je gang. Ik weet inmiddels precies hoe het zit.

Dan hoef ik dus niets meer te zeggen.

Max Stirner
01-02-12, 10:50
Ga gerust je gang. Ik weet inmiddels precies hoe het zit.

De katholieken zijn niet zielig dus die mogen 'afgemaakt' worden.

Moslims zijn wel zielig dus die mogen niet.


Moslims als 'zeehondjes', als een beetje zielige domme zwakke mensjes die door rechtenschapen blanke verzets-strijders beschermd moeten worden tegen kritiek. Omdat ze dat zelf niet kunnen.

Dat is blijkbaar het mensbeeld. Daar kan je het als moslim dus mee doen.

'Met zulke vrienden ... (etc.) '

super ick
01-02-12, 13:49
Dan hoef ik dus niets meer te zeggen.

Beloofd = beloofd!

Afgesproken.

super ick
01-02-12, 13:53
Moslims als 'zeehondjes', als een beetje zielige domme zwakke mensjes die door rechtenschapen blanke verzets-strijders beschermd moeten worden tegen kritiek. Omdat ze dat zelf niet kunnen.

Dat is blijkbaar het mensbeeld. Daar kan je het als moslim dus mee doen.

'Met zulke vrienden ... (etc.) '

Ik denk een totaal verkeerd beeld. Ik zie hier meer dan genoeg prikkers zoals een Tanger, RBN, etc die uitstekend voor zichzelf en de islam op kunnen komen als dat nodig is.
Ik hecht aan hen opstelling en mening op dat vlak ook veel meer waarde dan aan die van de autochtone 'deskundigen'.