PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslimpartij pleit voor hondenverbod



Charlus
28-01-12, 21:46
het Haagse raadslid Hasan Küçük van de Islam Democraten vindt dat het in huis hebben van een hond moet verboden worden, omdat dat pure dierenmishandeling is.

'Honden horen in de natuur, maar niet in een huis.Een hond in een flat is dierenmishandeling,' zegt Küçük in De Telegraaf vandaag. (Redactie)


Bron (http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/article/detail/3141922/2012/01/28/Moslimpartij-pleit-voor-hondenverbod.dhtml)

BoerHarms
29-01-12, 01:52
het Haagse raadslid Hasan Küçük van de Islam Democraten vindt dat het in huis hebben van een hond moet verboden worden, omdat dat pure dierenmishandeling is.

'Honden horen in de natuur, maar niet in een huis.Een hond in een flat is dierenmishandeling,' zegt Küçük in De Telegraaf vandaag. (Redactie)


Bron (http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/article/detail/3141922/2012/01/28/Moslimpartij-pleit-voor-hondenverbod.dhtml)

met veel kinderen in een te kleine woning is kindermishandeling


mensen uit warme landen die in het kouwe nederland gaan wonen, dat is mishandeling

moslims die in het de westen wonen , mishandeling


honden terug zetten in de natuur, dat is pure mishandeling, kijk maar eens naar de zwerfhonden ,


nu ben ik best wel van mening dat die grote honden niet op een klein apartementje thuishoren

mark61
29-01-12, 04:03
Tsja, dat vind ik ik ook al 80 jaar. Maja, nu is dat dus een islamitisch standpunt. Suggereert het AD.

Eric de Blois
29-01-12, 04:34
Fijn zo'n standpunt. Dan zouden ook gevaarlijke exemplaren dus gewoon vrij moeten rondlopen.
idioot idee. Honden zijn trouwens huisdieren, door de mens gedomensticeerd. Moeten dus maar beter binnen blijven en onder begeleiding worden uitgelaten.

knuppeltje
29-01-12, 08:39
Ze zeggen wel eens dat mensen op hun huisdieren gaan lijken, en als ik bepaalde koppen zie...dan ben ik voor een onmiddellijke invoering van dat verbod.

BaMb-InO
29-01-12, 09:36
Ehhhh wat zou ik nu eens uitzoeken om de aandacht op mij te bevestigen! Jaaah, Neerlanders hebben het vaak over hun honden, ik ga de honden ''vertegenwoordigen''. Lijkt net echt, Hasan Cüçük.

Slinger
29-01-12, 09:58
Ze zeggen wel eens dat mensen op hun huisdieren gaan lijken, en als ik bepaalde koppen zie...dan ben ik voor een onmiddellijke invoering van dat verbod.

Als je in de spiegel kijkt, zeker.

Fulanadetal
29-01-12, 11:22
Hasan is een beetje in de war. Er zijn zeker zielige honden die in een klein flatje wonen en niet goed worden uitgelaten. Maar "in de natuur"? Welke natuur, waar? Knapt de natuur daarvan op? Mijn ex-straathond die ik in Mexico-stad gewond heb gevonden kan nu nog heel tevreden kijken naar striemende regen tegen het raam en zich dan heerlijk nog eens omdraaien in haar warme mand.

Overigens heeft de mens niet de hond gedomesticeerd, maar is het eerder andersom gegaan.
Bij mensen waren etensresten en warmte, de voorouders van de honden hebben de mensen opgezocht. En de mensen zagen er na een tijdje het nut wel van in (bewaking bijvoorbeeld). Een win-win situatie heet dat tegenwoordig.

Het is een soort PVV-ballon, maar dan de islamitische variant.

Kortman
29-01-12, 12:56
Tsja, dat vind ik ik ook al 80 jaar. Maja, nu is dat dus een islamitisch standpunt. Suggereert het AD.

Vraag me af wat je nu vind na 80 jaar?
Of je geeft Hasan groot gelijk of je bent het oneens met hem?
Deze man heeft geen notie wat een hond kan betekenen ,zou hij ze ook verbieden omdat ze :blinden geleide hond zijn of zgn ''HASH''hond of honden die mensen op speuren onder het puin of sneeuw of hulphonden ??
En wat dacht je hiervan :Kunnen speciaal opgeleide honden op basis van de geur kanker opsporen? | Gezondheidsweb (http://www.gezondheidsweb.eu/kanker/kunnen-speciaal-opgeleide-honden-op-basis-van-de-geur-kanker-opsporen)

En wat dacht je van sledehonden? nu nog steeds in gebruik ondanks de moderne sneeuwscooters.
Zal wel mee vallen tenslotte:Canes latrantes non mordent.

super ick
29-01-12, 14:08
Je kunt als hond beter op een flat wonen (met lift weltevertsaan want traplopen is slecht voor een hond) en regelmatig uitgelaten worden met de nodige afleiding zoals spelen, apporteren, etc. dan in een huis wonen met een grote tuin.
Een hond zoekt een plaatsje en gaat daar liggen en niet uit zichzelf rondjes rennen in die grote tuin.
Een hond moet bezig gehouden worden.

Fulanadetal
29-01-12, 14:16
Dat is waar.

Karin.N
30-01-12, 12:15
Wat ben ik toch trots om inwoner van Nederland te zijn :cheefbek:

De ene partij heeft het over een kopvoddentax, een tweede partij vindt eigenlijk dat vrouwen thuishoren achter het aanrecht en zou ze het liefst stemrecht ontnemen en een derde partij heeft het over een hondenverbod.


What''s next? Verbod op fluitende vogeltjes en kwakende eendjes? Verbod op glimlachen naar je medemens? Je kan momenteel met die halve garen van alles verwachten behalve dat er iets zinnigs uitkomt :D

Soldim
30-01-12, 12:27
De ene partij heeft het over een kopvoddentax, een tweede partij vindt eigenlijk dat vrouwen thuishoren achter het aanrecht en zou ze het liefst stemrecht ontnemen en een derde partij heeft het over een hondenverbod.

'k Zou stemmen op de partij die deze zaken in haar programma verenigt :hihi:

IbnRushd
30-01-12, 17:02
Moslimpartij: Geen sprake van hondenverbod

30/01/12 13u47

De Haagse politieke partij Islam Democraten wil helemaal geen verbod op hondenbezit in Den Haag. Dit laat fractievoorzitter Hasan Küçük vandaag weten in een reactie aan Omroep West.

Afgelopen zaterdag onstond ophef in de media over een verbod op het houden van honden, dat Küçük zou hebben voorgesteld. Maar hij zegt nu dat zijn woorden uit verband zijn gerukt.

Afgelopen week was in de Haagse gemeenteraad een fel debat over het gemeentelijk dierenbeleid, zegt Küçük. Tijdens dit debat liet de fractievoorzitter slechts weten dat hij het zielig vind dat honden soms 23 uur per dag in een flat opgesloten zitten.

'Maar er is geen sprake van dat de partij het hondenbezit in Den Haag wil verbieden', zegt Küçük. Afgelopen weekend was hij niet bereikbaar geweest voor commentaar. (Redactie)

Bron: ad.nl

Charlus
30-01-12, 17:10
Ik ben inmiddels al wel zover gedeformeerd dat ik bij eerste lezing van de kop "Moslimpartij pleit voor hondenverbod" dacht dat het verbod wel zou zijn ingegeven door de religieuze aversie jegens de hond als huisdier. Moslimpartij pleit voor hondenverbod omdat anders engelen niet meer naar binnen kunnen.

Karin.N
30-01-12, 17:36
'k Zou stemmen op de partij die deze zaken in haar programma verenigt :hihi:

Aaah, meneer heeft interesse om zo'n een partij op te richten. :D
Helaas mot u het dan zonder mijn stem tellen, want ik mag dat dan niet meer :eek:



Mijn (v)echtgenoot heeft bij een verbouwing een oude krant gevonden uit juli 1939. Wat een verademing is de berichtgeving tov de huidige media. Gewoon pure feiten. Geen schreeuwerige koppen, ook al was het een heftig tijdperk.

Fulanadetal
30-01-12, 18:13
Mijn (v)echtgenoot heeft bij een verbouwing een oude krant gevonden uit juli 1939. Wat een verademing is de berichtgeving tov de huidige media. Gewoon pure feiten. Geen schreeuwerige koppen, ook al was het een heftig tijdperk.

Terwijl er toen toch best reden was voor wat schreeuwende koppen.
Kan je wat scannen en laten zien? Interessant!

Fulanadetal
30-01-12, 18:14
En als Hasan mensen die honden 23 uur alleen laten zitten wil verbieden honden te houden,
dan heeft zijn moslimpartij mijn stem.

Kortman
30-01-12, 21:47
Terwijl er toen toch best reden was voor wat schreeuwende koppen.
Kan je wat scannen en laten zien? Interessant!

Je kunt ook zelf zoeken ;)

Ik vond dit:Utrechts Nieuwsblad 19390710 (http://www.hetutrechtsarchief.nl/collectie/kranten/un/1939/0710)

Bofko
31-01-12, 00:41
[B]

'Honden horen in de natuur, maar niet in een huis.Een hond in een flat is dierenmishandeling,' zegt Küçük in De Telegraaf vandaag. (Redactie)

Is dit hondenliefde of is dit hondenhaat ?

Eric de Blois
31-01-12, 01:33
Ik ben inmiddels al wel zover gedeformeerd dat ik bij eerste lezing van de kop "Moslimpartij pleit voor hondenverbod" dacht dat het verbod wel zou zijn ingegeven door de religieuze aversie jegens de hond als huisdier. Moslimpartij pleit voor hondenverbod omdat anders engelen niet meer naar binnen kunnen.

Dat zal inderdaad wel de gedachte zijn ja. Durven ze natuurlijk niet zo hardop te zeggen. In de natuur horen die beesten zeker niet thuis.

Fulanadetal
31-01-12, 05:37
Is dit hondenliefde of is dit hondenhaat ?

De eerste zin getuigt van onbegrip over de geschiedenis en leefwijze van Canis familiaris. De tweede zin kan kloppen bij een dier dat de flat nooit uit komt. Maar slaat nergens op als een hond regelmatig en goed wordt uitgelaten.

super ick
31-01-12, 08:07
Dat zal inderdaad wel de gedachte zijn ja. Durven ze natuurlijk niet zo hardop te zeggen. In de natuur horen die beesten zeker niet thuis.

Komop Eric,

De hond heeft een grote rol gespeeld in de mogelijkheid voor de mens om zich op een vaste plaats te vestigen. Hierdoor heeft het dier een belangrijke rol gespeeld in de ontwikkeling van de mensheid.

Daarnaast zijn er honden die slachtoffers vinden onder puin en sneeuw. Zelfs drenkelingen kunnen gevonden worden m.b.v. honden.

Helaas heb ik, als voormalig hondenbezitter, de mens zien veranderen m.b.t. het hondenbezit. De zgn. Molossers werden steeds populaider en daarmee is er ander type 'hondenliefhebber' bijgekomen die het de laatste 15 jaar volkomen heeft verzoekt voor alle hondenliefhebbers. Incidenten namen toe, stront lag overal. Gevolg regeltjes aanscherpen en als je nu een balletje wilt gooien met je hond moet je hem in de auto laden en naar het andere eind van de stad rijden. Jammer.
Ik heb daardoor besloten geen hond meer te nemen.

In Chili zijn honden, zoals jij beschrijft, een ander probleem. Ik heb dat ook gezien in diverse Afrikaanse landen. Wij westerlingen houden de honden binnen. Elders op de wereld komen de honden (vrijwel) niet binnen. Die lopen rond het huis.

Max Stirner
31-01-12, 09:04
Is dit hondenliefde of is dit hondenhaat ?



De vraag stellen, is hem beantwoorden.


:)

Kortman
01-02-12, 23:50
Komop Eric,

De hond heeft een grote rol gespeeld in de mogelijkheid voor de mens om zich op een vaste plaats te vestigen. Hierdoor heeft het dier een belangrijke rol gespeeld in de ontwikkeling van de mensheid.

Daarnaast zijn er honden die slachtoffers vinden onder puin en sneeuw. Zelfs drenkelingen kunnen gevonden worden m.b.v. honden.

Helaas heb ik, als voormalig hondenbezitter, de mens zien veranderen m.b.t. het hondenbezit. De zgn. Molossers werden steeds populaider en daarmee is er ander type 'hondenliefhebber' bijgekomen die het de laatste 15 jaar volkomen heeft verzoekt voor alle hondenliefhebbers. Incidenten namen toe, stront lag overal. Gevolg regeltjes aanscherpen en als je nu een balletje wilt gooien met je hond moet je hem in de auto laden en naar het andere eind van de stad rijden. Jammer.
Ik heb daardoor besloten geen hond meer te nemen.

In Chili zijn honden, zoals jij beschrijft, een ander probleem. Ik heb dat ook gezien in diverse Afrikaanse landen. Wij westerlingen houden de honden binnen. Elders op de wereld komen de honden (vrijwel) niet binnen. Die lopen rond het huis.

------------------------------------------------------------------------------

Dergelijkantwoord gaf ik ook al
Deze man heeft geen notie wat een hond kan betekenen ,zou hij ze ook verbieden omdat ze :blinden geleide hond zijn of zgn ''HASH''hond of honden die mensen op speuren onder het puin of sneeuw of hulphonden ??
En wat dacht je hiervan :Kunnen speciaal opgeleide honden op basis van de geur kanker opsporen? | Gezondheidsweb

En wat dacht je van sledehonden? nu nog steeds in gebruik ondanks de moderne sneeuwscooters.
Zal wel mee vallen tenslotte:Canes latrantes non mordent.

mark61
02-02-12, 12:48
Ehhhh wat zou ik nu eens uitzoeken om de aandacht op mij te bevestigen! Jaaah, Neerlanders hebben het vaak over hun honden, ik ga de honden ''vertegenwoordigen''. Lijkt net echt, Hasan Cüçük.

Nou ja, zo zat het dus niet. Misquoted door de Telegraaf, die zag een smeuïge primeur.