PDA

Bekijk Volledige Versie : Krijg de pip



mark61
29-01-12, 04:41
Youp

Soms zit ik op een middag slap te zappen en val ik in een RTL-programma dat over Beauty gaat. Zo’n programma wordt altijd betaald door de kliniek van een dokter die veelvuldig aan het woord komt. Hij vertelt dat borstimplantaten absoluut niet gevaarlijk zijn voor de gezondheid. Sterker nog: voor je mentale gesteldheid is het juist heel goed. Je wordt zoveel meer vrouw door zijn siliconenbubbels.

Vervolgens zie je de gladjakker snijden in een jonge caissière en er doodeng plastic spul in proppen. Daarna komt het kassaschaap blaten dat ze zich met de grotere cupmaat veel zekerder voelt bij de C1000 en dat ook alle klanten heel enthousiast reageren. Vaak zit er ook nog een moeder naast. Die is doorgaans ook heel blij.

Later zie je zo’n meisje nog wel eens terug in een consumentenprogramma. Uit haar ene tiet komt gifgroen, fluorescerend vocht en de andere hangt heel droef, half leeg naast haar navel. De dokter woont inmiddels op de Seychellen.

Op de een of andere manier heb ik met neptietdames geen medelijden. Je bent toch een intens domme muts als je om cosmetische redenen een bol plastic in je lijf laat naaien. Eigenlijk is het wel grappig dat de zooi massaal is gaan lekken. Mij bevalt het op de een of andere manier wel.

Nu gaat het gerucht dat die Pipfabriek de PVV sponsort en dat Hero en zijn waterstofperoxidevriendje daarom geen Kamervragen stellen over deze kwestie. Zo schijnen de grote jongens uit de vastgoedfraude jaarlijks ook grote bedragen aan die partij over te maken. Geld dat gejat is uit pensioenfondsen. Het pensioen van Henk & Ingrid. Dus indirect stort dit symbolische setje geld in de partijkas. Zijn ze vast blij mee.

Of het waar is van die Pipfabriek en die vastgoedmaffia? Het is een gerucht, een roddel, een achterklapje. En bewijs het maar eens. Als ik Hero Brinkman was, zou ik onmiddellijk openheid van zaken geven. Dit soort vuige praatjes wil je niet. De wapenindustrie wordt trouwens ook genoemd. Net als de milieumaffia. Eerlijk is eerlijk: ik kan het niet bewijzen. Ik hoor het ook maar in de kroeg. Maar daar geldt wel als regel: waar bier is, is vuur.

Wel interessant dat Hero en zijn geblondeerde voorman niet willen vertellen hoe het zit met de schenkingen aan hun partij. Iedere stumper die asiel aanvraagt, moet zevenduizend kilo papier bij zich hebben en die papieren moeten door honderden plaatselijke woestijnautoriteiten getekend en gestempeld zijn. Bij de minste geringste twijfel blijft de grensboom dicht. Maar als je Hero en die blonde vraagt om gewoon even aan te tonen hoe ze aan hun geld komen, dan beginnen ze te briesen en te steigeren. Het leukste zou het natuurlijk zijn als binnenkort blijkt dat het partijkapitaal van de PVV systematisch bij elkaar is geroofd door gewelddadige scootermarokkaantjes. Zou ik intens grappig vinden. Een kern van waarheid schijnt er trouwens wel in te zitten. Heb ik gehoord. Ook in de kroeg, maar toen was het al heel laat.

Ondertussen gaat het niet goed met de PVV. Ze hebben nog even de makke Frits Wester misbruikt. Hij mocht zomaar opeens de blonde voorman interviewen. Of er afgesproken was dat Frits geen kritische vragen zou stellen, weet ik niet. Laten we het er op houden dat Frits gewoon zijn middag niet had.

Mensen en geld. Blijft een grappige combi. Las gisteren in de krant over de oud-decaan van de TU Delft, die nog meer declareerde dan het hele college bij elkaar. Een vakantievilla van een dikke 13.000 euro, een huurauto van 2.800 en voor bijna zesduizend euri aan tickets. Allemaal betaald. Geen cent geweigerd. Tussen maart en mei mag ik in Delft de professor uithangen. Ik doe deze weken inspiratie op voor die schnabbel en groet u vanuit een zonovergoten Bonaire van waaruit ik doorreis naar … de Seychellen.

Eric de Blois
29-01-12, 05:08
Het leukste zou het natuurlijk zijn als binnenkort blijkt dat het partijkapitaal van de PVV systematisch bij elkaar is geroofd door gewelddadige scootermarokkaantjes.

Kennelijk, heb jij , mark61, geen bezwaar tegen 'uit de nek lullen', zolang het de pvv en dom blank volk maar schaadt. Maar zodra iemand het lef heeft om iets verkeerd over de islam te oreren schiet je meteen en met veel kabaal uit de heup. Dan zijn mensen die 'uit de nek lullen' ineens 'imbecielen'.

In ieder geval bestaat kennelijk de 'geweldadige scootermarokkaan'. Weer wat geleerd.

knuppeltje
29-01-12, 08:31
Mannen...behoedt uw vrouwen en dochters voor die tieten-ellende en boycot C1000. :student:

Slinger
29-01-12, 10:02
Kennelijk, heb jij , mark61, geen bezwaar tegen 'uit de nek lullen', zolang het de pvv en dom blank volk maar schaadt. Maar zodra iemand het lef heeft om iets verkeerd over de islam te oreren schiet je meteen en met veel kabaal uit de heup. Dan zijn mensen die 'uit de nek lullen' ineens 'imbecielen'.

In ieder geval bestaat kennelijk de 'geweldadige scootermarokkaan'. Weer wat geleerd.

Ja, die bestaat, mét bontkraag.

The rebellion begins
29-01-12, 13:14
Heerlijk nietszeggend stuk van krantendoorspitcabaretier Van 't Hek.

Maar de ware aard komt vroeg of laat bovendrijven. Er gaat geen dag voorbij in dit land of de moslim en de Marokkaan moeten er bij de haren bij gesleurd worden (dagtaak van de PO, dit weekend weer flink wat tijd mee gevuld).

Daar beleeft men uitzinnig plezier aan, niets zo lekker als de reptielenemoties los laten gaan, ik verwijs maar naar zo'n aanwinst als gstijl en pownt. :hihi:


Kennelijk, heb jij , mark61, geen bezwaar tegen 'uit de nek lullen', zolang het de pvv en dom blank volk maar schaadt. Maar zodra iemand het lef heeft om iets verkeerd over de islam te oreren schiet je meteen en met veel kabaal uit de heup. Dan zijn mensen die 'uit de nek lullen' ineens 'imbecielen'.

In ieder geval bestaat kennelijk de 'geweldadige scootermarokkaan'. Weer wat geleerd.

Boehoe, huil, snotter! Nergens noemt hij blank volk, alleen de partij PVV Eric.

mark61
29-01-12, 13:18
Kennelijk

Jij begrijpt niet wat een column is, en/of weet niet wie Youp van 't Hek is.

De wereld wordt met de dag primitiever.

Eric de Blois
29-01-12, 14:43
De wereld wordt met de dag primitiever.

Ik dacht dat jij zo veel bewondering had voor primitieve culturen. Wie daar wat van durft te zeggen 'lult uit zijn nek'.

Charlus
29-01-12, 17:48
Ik heb de schurft aan cabaret en cabaretiers. Bestaat cabaret in andere landen? Ik heb het dan niet over standuppen (ook volledig ka u té, maar wel iets anders). Zou me niet verbazen als cabaret een bij uitstek Nederlandse ziekte is.
Youp is zo mogelijk de allerergste, een hele prestatie. Het cabaretiervolkje wil bovendien maar niet uitsterven. En dan gaan ze ook nog columns schrijven.
Wellicht een verband met domineecultuur.

super ick
29-01-12, 19:25
Leuke column.

Lekker lullen met zo'n bankrekening. Beetje arrogant doen. Moet kunnen op zijn tijd.

Uiteraard alleen door 'de correcten' uit de VARA - achterban anders wordt het niet geaccepteerd door diezelfde achterban. Dat is dan weer het kortzichtige.

Heb overigens wel betere van hem gelezen maar realiseer me dat deze geplaatst is omdat de inhoud zo lekker in het straatje van Mark past.

Charlus
29-01-12, 20:56
Ik heb de column nu daadwerkelijk gelezen. Djiezus. Je zal maar op de NRC geabonneerd zijn of staat Youp alleen op Internet?

waterstofperoxidevriendje
geblondeerde voorman
die blonde
blonde voorman
Ja bijzonder gevat. Cabaretiers, djiezus.

Bofko
30-01-12, 23:42
Ik heb de schurft aan cabaret en cabaretiers. Bestaat cabaret in andere landen? Ik heb het dan niet over standuppen (ook volledig ka u té, maar wel iets anders). Zou me niet verbazen als cabaret een bij uitstek Nederlandse ziekte is.
Youp is zo mogelijk de allerergste, een hele prestatie. Het cabaretiervolkje wil bovendien maar niet uitsterven. En dan gaan ze ook nog columns schrijven.
Wellicht een verband met domineecultuur.

De domineescabaretiers zijn ergens halverwege de jaren 90 uitgestorven. Daarna kwamen Jiskefet, Hans Teeuwen en Jochem Myer. Absurdistisch, best humoristisch, ADHD, en meestal wars van morele boodschappen, behalve het "Geniet Nu'-gebod.

Maar kennelijk kan Nederland niet helemaal afscheid nemen van zijn domineescultuur ( getuige ook de normen- en waarde-oproepen vanuit de politiek ) dus is daarvoor de oudejaarsconference nieuw leven ingeblazen. En columns natuurlijk.

Domineescabaretier Youp is altijd een rebellerend puber gebleven die het liefst choqueert, zelfs nu op zijn 57e en er niks meer te choqueren valt. Stil blijven staan . Nul ontwikkeling; is ook niet meer nodig als binnengelopen BN'er. Domineescabaretier Freek heeft andere wegen proberen te bewandelen en heeft daardoor al een stuk meer krediet bij mij.

De nieuwe uitdaging is natuurlijk iets creatiefs te produceren zonder dat makkelijke cynisme.