PDA

Bekijk Volledige Versie : Inwoners Bakoe uit huis gezet voor Songfestival



knuppeltje
01-02-12, 11:10
Bakoe - In de voorbereidingen op het Eurovisie Songfestival in Azerbeidzjan zijn al enkele honderden bewoners van de hoofdstad Bakoe uit hun woningen gezet.

Voor de opknapbeurt van de buurt rond de concerthal in de hoofdstad Bakoe moeten huizenblokken worden gesloopt. Honderden bewoners zijn al uit hun woningen gezet, maar enkelen weigeren mee te werken.

Onder meer de gepensioneerde Natalia Alibikova verzet zich tegen de uitplaatsing. Maar ze verwacht dat ze elke dag uit haar huis kan worden verjaagd als de slopers bimmenkomen.

Herinneringen

"Ik zal herinneringen hebben aan mijn huis als het songfestivan plaatsvind", zegt ze. Ook de gepensioneerde Minara Iskenderova behoort met haar twee kinderen tot de laatste bewoners van een huizenblok, met uitzicht op de Kaspische Zee: "Ik kan niet wennen aan het idee dat we hier weg moeten."

Mensenrechtenactivisten zeggen dat honderden bewoners onder druk zijn gezet door de autoriteiten van Bakoe. Zonder overleg werden bewoners afgesloten van gas, stroom en water. Ze kregen wel een vergoeding, maar die was niet genoeg voor een vergelijkbaar apartement.

Nederland doet mee met het Songfestival. De twee halve finales zijn op 22 en 24 mei. De finale is op 26 mei. (nu.nl)

Dat gaan ze straks toch allemaal niet laten zien toch zeker? Is meteen heel je gezellig kijkavondje naar de knoppen. :maf3:

mark61
01-02-12, 16:08
Geer & Goor lekker kwelen terwijl buiten de uitgezette bewoners doodvriezen.

knuppeltje
02-02-12, 10:02
Geer & Goor lekker kwelen terwijl buiten de uitgezette bewoners doodvriezen.

Vooral met die twee op de buis moet je toch zeker niet door dergelijke tafereeltjes afgeleid worden.