PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Gat in de markt: taxidienst voor moslima's



iReport
01-02-12, 11:47
Salem Reid, de initiatiefnemer van muslimtaxi.de, heeft volgens eigen zeggen een gat in de markt aangeboord met een taxidienst voor moslima's.

Hij biedt gescheiden taxiritten aan voor mannen en vrouwen. Islamitische vrouwen kunnen intekenen op autoritten van andere moslima's. Moslimmannen rijden met andere moslimmannen mee.

Salem Reid is een 24-jarige student van Iraakse komaf die in het Duitse Norderstedt woont.

"Veel islamitische zusters en broeders klaagden dat ze niet bij een gewone liftcentrale terecht konden, omdat daar de door de islam voorgeschreven scheiding der seksen niet gehanteerd wordt", zegt Reid.

Hij vindt het met name een goed idee omdat klanten en bestuurder tijdens de rit over de islam kunnen praten. Daarom kunnen ook niet- moslims van de dienst gebruik maken. Hij hoopt op deze manier een 'dialoog' tot stand te brengen. Meerijden van niet-moslims met moslims is ook bedoeld om zieltjes te winnen.

"Dat is de taak van iedere moslim", aldus Reid.

Met zijn site werpt hij zich ook op als beschermer van het moslimhuwelijk. Gemengde ritten leiden tot affaires en scheidingen, aldus Reid.

Bron: BN De Stem

Eric de Blois
01-02-12, 16:41
Hij biedt gescheiden taxiritten aan voor mannen en vrouwen. Islamitische vrouwen kunnen intekenen op autoritten van andere moslima's. Moslimmannen rijden met andere moslimmannen mee.

Dit omdat arabieren kennelijk niet met hun handen van vrouwen kunnen afblijven in een taxi. Uiteraard niet op een kameel, maar in een heuse westerse edele automobiel van het merk mercedes benz. Deze auto is ongekend gewild onder arabieren.

super ick
01-02-12, 16:59
Dit omdat arabieren kennelijk niet met hun handen van vrouwen kunnen afblijven in een taxi. Uiteraard niet op een kameel, maar in een heuse westerse edele automobiel van het merk mercedes benz. Deze auto is ongekend gewild onder arabieren.

Kwaaraardige leugenaar!

:motorzaag:auw::knife_hea:vlammen:
:dood::stomp::terrorist:sniper::ninja2:

Don Pepe
01-02-12, 18:31
Vorige maand op het vliegveld van Dubai hadden mijn vriendin en mijn persoontje prompt vervoer naar ons hotel omdat wij in een taxi mochten met een vrouwelijke chauffeur. Alle mannen zonder vrouwelijke begeleiding stonden in een lange rij te wachten. Dat was wel even lekker. :)

Joesoef
01-02-12, 18:50
Snap het even niet. Zelfs in Iran doen ze daar niet moeilijk over al geeft de aanwezigheid van een vrouw soms een hilarische stoelendans. maar goed, daar zit je dan ook met zn drieën voor en achterin.

Don Pepe
01-02-12, 18:52
Snap het even niet. Zelfs in Iran doen ze daar niet moeilijk over al geeft de aanwezigheid van een vrouw soms een hilarische stoelendans. maar goed, daar zit je dan ook met zn drieën voor en achterin.

Wat begrijp je niet?

Joesoef
01-02-12, 19:47
Wat begrijp je niet?

Dat een taxi bedrijf in Norderstedt op die manier denkt meer ritten te krijgen.

reallife
01-02-12, 19:48
Snap het even niet. Zelfs in Iran doen ze daar niet moeilijk over al geeft de aanwezigheid van een vrouw soms een hilarische stoelendans. maar goed, daar zit je dan ook met zn drieën voor en achterin.


De tijden veranderen.... ;)

<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/GR2cF5RsC38" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Joesoef
01-02-12, 19:59
De tijden veranderen.... ;)



Ik doel op vrouwen in een taxi met mannelijke chauffeur. De meeste taxi's aldaar zijn een soort van mini-bus, hand op steken en roepen, je deelt die taxi met anderen, soms met zn zessen. Vrouwen alleen zitten alleen niet naast mannen vandaar de stoelendans.

Destijds met de eerste vrouwelijke taxichauffeur van Theran meegereden. Achterin natuurlijk, niet dat je met haar ruzie moet maken.

mark61
01-02-12, 21:05
http://www.youtube.com/watch?v=oPc4SzN_1bc&feature=related


http://www.youtube.com/watch?v=9xGA4s8sFd0&feature=related

Abbas Kiarostami, Ten

Award-winning Iranian filmmaker Abbas Kiarostami uses the casual setting of one woman's automobile as the setting for a subtle but potent look at gender issues in the Middle East. Mania Akbari plays a nameless woman who, over the course of several days, gives a number of friends, family members, and acquaintances a ride in her car across town, among them her young son who is still upset over his parent's recent divorce; her sister; a close friend who has just been abandoned by her boyfriend; an older woman on her way to a worship service; another friend soon to be married; and a veteran streetwalker. As the woman and her passengers ride through Tehran, their conversations cast a light on her views of herself, as well as the ways other women view themselves and the larger world around them. Director Kiarostami shot Ten using two small digital video cameras, one of which was mounted on the car's dashboard, the other in a fixed position in the back seat, using this purposefully stark approach to keep the focus on the characters and their ideas.

persoonx
06-02-12, 13:11
Ik wil jullie wat vertellen. Ik hoop dat jullie weten dat de mensheid één gemeenschap was vroeger in onze tijd. Laat ons ons vertrouwen in God, Jawhwe of Allah alleen maar doen versterken door het goede te gebieden en het slechte te verbieden.

Wij moeten geen verkeerd beeld creeën en ons af te zonderen van de ongelovigen. Wij moeten ze helpen met hetgene te gebieden dat goed voor hen is. Dat zou onze Profeet Mohammed wel verstaan.

Ik hoop dat jullie mij kunnen verstaan.

Vriendelijke groeten

H.P.Pas
06-02-12, 13:46
Wij moeten ze helpen met hetgene te gebieden dat goed voor hen is.

Een oud misverstand. Het goede laat zich niet gebieden.

persoonx
06-02-12, 13:51
Je hebt gelijk. Het goede laat zich niet gebieden.
Maar je moet wel eerlijk zijn tegenover jezelf en je afvragen welke je doel is in je leven. Wat je bereiken wil.

Is het écht zo belangrijk voor je deze kwestie?

Of zoek je iets dat interessant is voor je?

Graag meer duidelijkheid.

Vriendelijke groeten

H.P.Pas
06-02-12, 14:19
Je hebt gelijk. Het goede laat zich niet gebieden.
Maar je moet wel eerlijk zijn tegenover jezelf en je afvragen welke je doel is in je leven. Wat je bereiken wil.

Is het écht zo belangrijk voor je deze kwestie?



Een heel belangrijke kwestie.
Gebieders van het goede hebben zeeën van ellende veroorzaakt en doen dat nog steeds.

persoonx
06-02-12, 14:22
Wat is de juiste oplossing volgens jou dan?

Welke vis wil je vangen?

Vriendelijke groeten

mark61
06-02-12, 14:37
Wat is de juiste oplossing volgens jou dan?


Wat was het probleem?

Eric de Blois
06-02-12, 14:42
Wat was het probleem?

Ik vermoed de ongelovigen:


Ik wil jullie wat vertellen. Ik hoop dat jullie weten dat de mensheid één gemeenschap was vroeger in onze tijd. Laat ons ons vertrouwen in God, Jawhwe of Allah alleen maar doen versterken door het goede te gebieden en het slechte te verbieden.

Wij moeten geen verkeerd beeld creeën en ons af te zonderen van de ongelovigen. Wij moeten ze helpen met hetgene te gebieden dat goed voor hen is. Dat zou onze Profeet Mohammed wel verstaan.



Wel goed bedoelt overigens.

mark61
06-02-12, 14:52
Ik vermoed de ongelovigen:

Wel goed bedoelt overigens.

Ik vrees het ook.

Mja, oppervlakkig gezien wel. Maar er moet meteen al geboden en gehoorzaamd worden.

H.P.Pas
06-02-12, 14:56
Wat is de juiste oplossing volgens jou dan?


Oplossing van wat ?




Welke vis wil je vangen?

Vriendelijke groeten

Ik maak een zijdelingse opmerking, waar jij het wel mee eens bent. Punt.
Jij zit nu te vissen, niet ik. En je hebt een flinke vis (http://www.skeptictank.org/files//mys5/taomoral.htm)aan de haak:


I have never yet met a moralist who is a really kind person. I have
never met a truly kind and humane person who is a moralist. And no wonder!
Morality and humaneness are completely antithetical in spirit.



Veel plezier bij het aan land trekken.

Eric de Blois
06-02-12, 15:01
Ik vrees het ook.

Mja, oppervlakkig gezien wel. Maar er moet meteen al geboden en gehoorzaamd worden.

En wie gaat dan bepalen wat goed is en op grond waarvan? Als gelovige heb je daarover natuurlijk geen twijfel.

mark61
06-02-12, 15:03
En wie gaat dan bepalen wat goed is en op grond waarvan? Als gelovige heb je daarover natuurlijk geen twijfel.

Veel plezier met vissermans :hihi:

persoonx
06-02-12, 15:06
Ik heb veel geleerd en dat van wat volgens jou 'ongelovigen' zijn.

Wat is jou visie?

Vriendelijke groeten

Eric de Blois
06-02-12, 15:13
Ik heb veel geleerd en dat van wat volgens jou 'ongelovigen' zijn.

Wat is jou visie?

Vriendelijke groeten

Volgens de islam zijn, als ik mij niet vergis (Mark?), 'ongelovigen' mensen die niet in Allah en de profeet geloven. Dat zijn dus ook joden en christenen. Maar bovenal natuurlijk agnosten en atheïsten.

Vriendelijke groeten!