PDA

Bekijk Volledige Versie : Zeker 74 doden bij voetbalrellen Egypte



Bofko
02-02-12, 00:49
PORT SAID - Zeker 74 personen zijn woensdag in de Egyptische havenstad Port Said om het leven gekomen tijdens ongeregeldheden na een voetbalwedstrijd.


Ruim duizend anderen raakten gewond en er werd brand gesticht in het stadion. Dat meldde de Egyptische staatstelevisie.
Supporters van het thuisteam, Al-Masry, bestormden het veld na een zeldzame 3-1 zege op Al-Ahly, het topteam van Egypte uit Caïro. Ze vielen spelers en fans van Al Ahly aan. Daarbij werden onder meer stenen, flessen en vuurwerk gegooid. De vijandelijkheden zetten zich ook buiten het stadion voort.Op televisie was te zien hoe de fans van Al-Masri jacht maakten op hun rivalen uit de hoofdstad Caïro.
De politie heeft 47 mensen gearresteerd. Dit heeft het ministerie van Binnenlandse Zaken in Caïro donderdag (plaatselijke tijd) bekendgemaakt. De zoektocht naar de schuldigen aan de tragedie gaat nog door.

Langstaande vete
Fans van Al Masry en Al Ahly hebben een langstaande vete. De laatste jaren braken bij ontmoetingen tussen de twee clubs vaker ongeregeldheden uit.
Direct na het geweld is een wedstrijd in Cairo tussen Al-Ismailiya en Zamalek geannuleerd. Boze fans van Zamalek, de aartsvijand van Al-Ahly, staken uit woede over de annulering delen van het stadion in Cairo in brand.
Egypte heeft militairen in Port Said de straat op gestuurd. Dat heeft de staatstelevisie donderdagmorgen vroeg laten weten. Met de maatregel willen de autoriteiten voorkomen dat er nieuwe rellen uitbreken tussen aanhangers van de rivaliserende teams Al-Ahly en Al-Masri.

Spoedzitting
Het parlement van Egypte komt donderdag in spoedzitting bijeen om zich te buigen over het dodelijke voetbalgeweld. Dit heeft de staatstelevisie van het Arabische land woensdagavond gemeld.De Egyptische voetbalbond heeft de belangrijkste competitie van het land, de Premier League, tot nader order stilgelegd in verband met het dodelijke geweld van woensdagavond.

Weinig beveiliging
Het geweld van woensdagavond in Egypte houdt verband met een jarenlange rivaliteit tussen de fans van beide clubs. In de afgelopen periode deden zich meer geweldsincidenten voor in het Egyptische profvoetbal, zo meldde de Arabische nieuwszender al-Jazeera.
Die incidenten konden plaatsvinden door een afnemende aanwezigheid van de politie bij profwedstrijden. De beveiligingsmaatregelen rond voetbalwedstrijden hebben minder prioriteit gekregen sinds het begin van de revolutie in Egypte. Die begon ruim een jaar geleden en leidde onder meer tot de val van dictator Hosni Mubarak.
In de afgelopen jaren deden zich vaker geweldsincidenten voor tussen fans van Al-Masri en topclub Al-Ahly. De supporters van de laatste club hebben als bijnaam de Rode Duivels, of Ultras. Al-Masri beschikt ook over een uiterst fanatieke aanhang.

Verantwoordelijk
Aanhangers van oud-president Hosni Mubarak zijn verantwoordelijk voor het geweld tijdens de profvoetbalwedstrijd. Dat heeft de Partij voor Vrijheid en Rechtvaardigheid, de politieke arm van de invloedrijke Moslimbroederschap, woensdag verklaard. Volgens Esam al-Arian, vicevoorzitter van de Partij voor Vrijheid en Rechtvaardigheid, waren de rellen in Port Said georchestreerd. Arian stelde dat bepaalde groepen in de Egyptische samenleving willen dat het geweld en het bloedvergieten in Egypte blijft voortduren.

Nederland
Al-Ahly heeft een link met Nederland. In het seizoen 2002/2003 was de Nederlander Jo Bonfrère er trainer. De oud-voetballer van MVV werd ontslagen, nadat hij op de laatste speeldag van de competitie alsnog naast het landskampioenschap had gegrepen. Al-Ahly werd al 36 keer kampioen, waaronder in het afgelopen seizoen.
Oud-Feyenoorder Sherif Ekramy verdedigt het doel van Al-Ahly. Het is onduidelijk of hij dat ook deed tijdens de verloren wedstrijd woensdag tegen Al-Masri. Hossam Ghaly, een middenvelder die in het verleden eveneens onder contract stond bij Feyenoord, draagt nummer 14 en is aanvoerder van Al-Ahly.


nu.nl

Kortman
02-02-12, 00:56
Dit onderwerp haalde ik ook al aan :


http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/345938-meer-doden-syrie-andere-islamitische-landen.html

Maar misschien krijg jij wel reractie,s !

Bofko
02-02-12, 01:05
Dit onderwerp haalde ik ook al aan :


http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/345938-meer-doden-syrie-andere-islamitische-landen.html

Maar misschien krijg jij wel reractie,s !

Ah sorry, overheen gekeken.

Uiterst triest natuurlijk.
Daarnaast zie je een snelle 'verwestering' van de arabische wereld sinds de revolutie, Egypte is hierin gidsland denk ik.Met bijhorende uitwassen als hooligan-geweld. Die dan meteen doorslaan in grotere aantallen.
Opvallend is dat de term 'islam ' of 'moslim' hier niet past. En mijn idee is dat de moslimbroederschap alleen nog als een soort inspiratiebron kan fungeren.Vergelijkbaar met het CDA hier.

knuppeltje
02-02-12, 09:52
Die incidenten konden plaatsvinden door een afnemende aanwezigheid van de politie bij profwedstrijden. De beveiligingsmaatregelen rond voetbalwedstrijden hebben minder prioriteit gekregen sinds het begin van de revolutie in Egypte.nu.nl

Je moet hier de politie eens weglaten bij Ajax-Feijenoord, of bij een strandfeestje bijvoorbeeld.

mark61
02-02-12, 13:46
Die incidenten konden plaatsvinden door een afnemende aanwezigheid van de politie bij profwedstrijden.

Ze waren er wel, maar deden niks. Dat zal aanleiding geven tot complottheorieën; ik denk dat ze gewoon niet tegen hun taak zijn opgewassen. Toen met het Heizeldrama sloeg de politie ook in op mensen die probeerden hun leven te redden.

Kortman
02-02-12, 14:38
Je moet hier de politie eens weglaten bij Ajax-Feijenoord, of bij een strandfeestje bijvoorbeeld.

JA wat goed he? hier weten ze tenminste dat er tuig rondloopt dat elkaar niet mag,en dan houd je er rekening mee!
Maar ja ZULKS ONVOORSPELBAAR GEDRAG dat verwacht je natuurlijk niet van ,,brave Moslims ,, er gebeurt bijna nooit iets in die landen behalve dan af en toe iemand die zich zelf ff de HEMEL inblaast en het liefst nog vlak bij een Moskee van de (andersdenkende ) Moslims zodat er zoveel mogelijk mensen mee gaan naar het ""paradijs '' met die verstandhouding dat hij beloond wordt met al het goede der AARDE zelfs jonge maagden vallen hem ten deel ! en die anderen mensen? die vrouwen ,kinderen en mannen?tja dat zijn verkeerde Moslims want zij zijn Soeniet of Sjiet (maakt niet uit blijkbaar ze deugen in elk geval niet volgens hun moordenaar .
:(

Kortman
02-02-12, 15:01
Ze waren er wel, maar deden niks. Dat zal aanleiding geven tot complottheorieën; ik denk dat ze gewoon niet tegen hun taak zijn opgewassen. Toen met het Heizeldrama sloeg de politie ook in op mensen die probeerden hun leven te redden.

Ach hoe je het wend of keert het is de schuld van het '' Westen'' in dit geval kun je Israel er niet de schuld van geven ,dus blijkft er uiteraard de schuld van ''het kapitaal '' over lees : de verdervelijke Westerse invloed .
kijk maar :
http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/345940-zeker-74-doden-voetbalrellen-egypte.html
:tik:

reallife
02-02-12, 15:31
Uiterst triest natuurlijk.
Daarnaast zie je een snelle 'verwestering' van de arabische wereld sinds de revolutie, Egypte is hierin gidsland denk ik.Met bijhorende uitwassen als hooligan-geweld. Die dan meteen doorslaan in grotere aantallen.
Opvallend is dat de term 'islam ' of 'moslim' hier niet past. En mijn idee is dat de moslimbroederschap alleen nog als een soort inspiratiebron kan fungeren.Vergelijkbaar met het CDA hier.

Denk eerder dat mensen zich vrijer voelen en er meer 'ruimte,' is voor dergelijk gedrag. In Tunesië zie je ook iets dergelijks. Mijn ex is nu voor een tijdje weer in Nederland en ik hoorde van hem dat je vroeger geen 'hangjongeren,' zag in Tunesië. Tenminste, geen, 'lastige hangjongeren,' nu dus wel. Vroeger waren ze als de dood voor de politie.

mark61
02-02-12, 15:51
Denk eerder dat mensen zich vrijer voelen en er meer 'ruimte,' is voor dergelijk gedrag. In Tunesië zie je ook iets dergelijks. Mijn ex is nu voor een tijdje weer in Nederland en ik hoorde van hem dat je vroeger geen 'hangjongeren,' zag in Tunesië. Tenminste, geen, 'lastige hangjongeren,' nu dus wel. Vroeger waren ze als de dood voor de politie.

Algerijnen zijn als de dood om 's nachts van Tunis naar Algerije te rijden. Overvallen.

Giuseppe
02-02-12, 16:35
Bizar hoe mensen zelfs zo'n drama aan de islam kunnen toeschrijven..

super ick
02-02-12, 20:26
Algerijnen zijn als de dood om 's nachts van Tunis naar Algerije te rijden. Overvallen.

Ik rij daar liever ook niet.

rbn
03-02-12, 00:44
vanavond bij p&w een interessante hypothese dat het leger er mischien achter zit om enerzijds georganiseerde voetbalfans terug te pakken voor hun inzet bij de demonstraties van vorig jaar in caïro, en anderzijds om de noodtoestand weer in te kunnen voeren door wanorde te creeëren..

mark61
03-02-12, 01:52
Ik rij daar liever ook niet.

Je bent zo grappig.

super ick
03-02-12, 09:18
Je bent zo grappig.

IK maak dankbaar gebruik van jou reisadvies.

super ick
03-02-12, 09:23
vanavond bij p&w een interessante hypothese dat het leger er mischien achter zit om enerzijds georganiseerde voetbalfans terug te pakken voor hun inzet bij de demonstraties van vorig jaar in caïro, en anderzijds om de noodtoestand weer in te kunnen voeren door wanorde te creeëren..

Ik heb het gezien en moet zeggen dat de beelden het verhaal leken te bevestigen. Je ziet zelfs, in het begin, de eerste supporters in een soort rijtje, het veld oplopen voor de neus van stilstaande, nietsdoende politieagenten.
Burgers zodanig de stuipen op het lijf jagen door chaos te creeeren en daarna als de grote stabilisator ´rust´ brengen door de maatschappij in een wurggreep te nemen want, tja het is noodzakelijk.

Aan de andere kant zat ik me al kijkende te bedenken...........

Is het daar wel goed georganiseerd. Als dat nl. niet het geval is durfden de agenten wellicht niet op te treden. Bang voor straf.

knuppeltje
03-02-12, 09:44
Bizar hoe mensen zelfs zo'n drama aan de islam kunnen toeschrijven..

Troost je, alleen totale nitwits.

mark61
03-02-12, 14:40
IK maak dankbaar gebruik van jou reisadvies.

Je bent zo grappig.

mark61
03-02-12, 14:47
vanavond bij p&w een interessante hypothese dat het leger er mischien achter zit om enerzijds georganiseerde voetbalfans terug te pakken voor hun inzet bij de demonstraties van vorig jaar in caïro, en anderzijds om de noodtoestand weer in te kunnen voeren door wanorde te creeëren..

Ja, dat complotdenken zit er diep in in Egypte. In feite is het natuurlijk flauwekul. De politie bij het Heizeldrama deed ook niets, behalve slachtoffers die hun leven probeerden te redden in elkaar knuppelen.

Hoe creëerden ze dan wanhoop? Alle supporters van al-Masri waren omgekocht?

Heizeldrama - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Heizeldrama)

The official inquiry into the disaster, the Taylor Report, concluded that "the main reason for the disaster was the failure of police control.

Hillsborough disaster - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Hillsborough_disaster)

(leen)
03-02-12, 23:43
Ah sorry, overheen gekeken.

Uiterst triest natuurlijk.
Daarnaast zie je een snelle 'verwestering' van de arabische wereld sinds de revolutie, Egypte is hierin gidsland denk ik.Met bijhorende uitwassen als hooligan-geweld. Die dan meteen doorslaan in grotere aantallen.
Opvallend is dat de term 'islam ' of 'moslim' hier niet past. En mijn idee is dat de moslimbroederschap alleen nog als een soort inspiratiebron kan fungeren.Vergelijkbaar met het CDA hier.

Zou het verwestering zijn of nog niet kunnen omgaan met de (deels) nieuwe vrijheid,
Hierbij opgeteld de nog niet verwerkte spanningen en een explosive situatie kan maazo ontstaan.

mark61
04-02-12, 00:20
Zou het verwestering zijn of nog niet kunnen omgaan met de (deels) nieuwe vrijheid,

Voetbalrellen waren en zijn in Egypte schering en inslag. In zoveel dictaturen.

Kortman
04-02-12, 01:21
Voetbalrellen waren en zijn in Egypte schering en inslag. In zoveel dictaturen.

Het vervolg van deze rel is al aan de gang in CAIRO !
kijk maar ff naar het N.O.S Journaal .

knuppeltje
04-02-12, 09:47
Het vervolg van deze rel is al aan de gang in CAIRO !
kijk maar ff naar het N.O.S Journaal .

Ik zou het eerder noemen: het vervolg op deze rel.

(leen)
04-02-12, 11:11
Voetbalrellen waren en zijn in Egypte schering en inslag. In zoveel dictaturen.

Een relletje geeft meestal geen 70 familiedrama's,
Waarom juist na de lente,of is deze keer bij toeval zo extreem.

knuppeltje
04-02-12, 11:37
Een relletje geeft meestal geen 70 familiedrama's,

Waarom juist na de lente,of is deze keer bij toeval zo extreem.

Meestal niet, maar deze was ook niet mis, en toen speelde een politieke toestand zoals in Egypte niet eens een rol.

Heizeldrama - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Heizeldrama)

Omdat de revolutie in Egypte nog lang niet af is en nog steeds doorgaat.

(leen)
04-02-12, 15:57
Meestal niet, maar deze was ook niet mis, en toen speelde een politieke toestand zoals in Egypte niet eens een rol.

Heizeldrama - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Heizeldrama)

Omdat de revolutie in Egypte nog lang niet af is en nog steeds doorgaat.

Brussel heeft idd niet zo veel met Egypte te maken,
Maar zou dit nu te maken kunnen hebben met de geroken vrijheid, gebrek aan leiding,bad luck or what?

knuppeltje
04-02-12, 16:07
Brussel heeft idd niet zo veel met Egypte te maken,

Maar zou dit nu te maken kunnen hebben met de geroken vrijheid, gebrek aan leiding,bad luck or what?

Dat niet nee, maar die 39 doden waren al bij al toch wel heel erg veel als de politieke toestand in België toen en de politieke toestand in Egypte van nu met elkaar vergelijkt.

Waarschijnlijk aan een heleboel factoren. Over enige jaren krijgen we misschien daarover een herder beeld.

super ick
04-02-12, 18:32
Voetbalrellen waren en zijn in Egypte schering en inslag. In zoveel dictaturen.

Net een uur aan de telefoon gezeten met Caïro. Je weet er geen flikker van en lult maar wat.

mark61
04-02-12, 22:52
Net een uur aan de telefoon gezeten met Caïro. Je weet er geen flikker van en lult maar wat.

Vertel, oh kwaadaardige leugenaar? Je hebt duidelijk niets te melden, anders had je dat hier wel gedaan.

Houd je brutale nitwithoofd. Jij weet NIETS over NIETS. De godvergeten brutaliteit om dan mijn woorden aan mij te richten.

Je lult maar wat. Altijd. Waarom doe je dat?

Heb je net zulke ouders als Slinger, of was er iets met een kerk?

Football violence Egypt vs Algeria مضاربة مصر- الجزائر - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=pPTa1jE2OcQ)

FIFA Note - Proof of Egyptian violence against Algerian football fans in Cairo on Nov 14th, 2009 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=IdW7KADeNwM)

http://www.nytimes.com/2009/11/21/world/africa/21egypt.html

http://nilesports.com/news/2011/12/31/video-hooligans-invade-ghazl-mahallas-stadium-al-ahly-wins-2-0-default/

http://sports.rightpundits.com/?p=6061

http://www.aljazeera.com/indepth/opinion/2012/02/20122215833232195.html

super ick
05-02-12, 00:17
Vertel, oh kwaadaardige leugenaar? Je hebt duidelijk niets te melden, anders had je dat hier wel gedaan.

Houd je brutale nitwithoofd. Jij weet NIETS over NIETS. De godvergeten brutaliteit om dan mijn woorden aan mij te richten.

Je lult maar wat. Altijd. Waarom doe je dat?

Heb je net zulke ouders als Slinger, of was er iets met een kerk?

Football violence Egypt vs Algeria مضاربة مصر- الجزائر - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=pPTa1jE2OcQ)

FIFA Note - Proof of Egyptian violence against Algerian football fans in Cairo on Nov 14th, 2009 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=IdW7KADeNwM)

This Time, Egyptian Riot Over Soccer, Not Bread - NYTimes.com (http://www.nytimes.com/2009/11/21/world/africa/21egypt.html)

Hooligans invade Mahalla's stadium | Al Ahly wins 2-0 by default (http://nilesports.com/news/2011/12/31/video-hooligans-invade-ghazl-mahallas-stadium-al-ahly-wins-2-0-default/)

Shocking Sports Video of the Week: Zamalek Fans Attack Players At Game vs. Club Africain | RightFielders Women in Sports (http://sports.rightpundits.com/?p=6061)

Egypt's politicised football hooligans - Opinion - Al Jazeera English (http://www.aljazeera.com/indepth/opinion/2012/02/20122215833232195.html)

Dit is politiek.

Verder deel ik jou niets mede. Je bent onbeschoft en je scheldt. En intussen maar pretenderen als je enig niveau hebt.
Je bent rijp voor een psychiater.

Kortman
05-02-12, 01:27
Meestal niet, maar deze was ook niet mis, en toen speelde een politieke toestand zoals in Egypte niet eens een rol.

Heizeldrama - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Heizeldrama)

Omdat de revolutie in Egypte nog lang niet af is en nog steeds doorgaat.

Ja en toen waren de uitgangen ook expres geblokkeerd he?
Het verschil in beide drama,s is dat er hier in Egypte sprake is van OPZET ten minste als je zo de gesprekken en het verslag hoort .
En het gewoon een politieke wraakneming was ,iets heel anders als de halfbezopen rel schoppers van twee verschillende landen tijdens het Heizeldrama!
Het is niet met elkaar te vergelijken hoe graag jullie dat ook willen.

Kortman
05-02-12, 01:34
Dit is politiek.

Verder deel ik jou niets mede. Je bent onbeschoft en je scheldt. En intussen maar pretenderen als je enig niveau hebt.
Je bent rijp voor een psychiater.

Ben het met je eens als je enig niveau hebt hoef je geen scheldwoorden te gebruiken ,maar wie ben ik ?als ze mij kinderachtig benaderen en speculeren op mijn leeftijd dan zeik ik deze personages gewoon af .

BoerHarms
05-02-12, 01:44
Dit is politiek.

Verder deel ik jou niets mede. Je bent onbeschoft en je scheldt. En intussen maar pretenderen als je enig niveau hebt.
Je bent rijp voor een psychiater.

hopeloze zaak, is helaas niet meer te redden

onbeschoft zijn en schelden betekent eigenlijk dat ze met je eens zijn, maar dat eens zijn met jouw botst weer tegen hun eigen ego, dus vandaar die ordinaire scheld partij

knuppeltje
05-02-12, 10:00
Dit is politiek.

En waarom dan wel? Zowel een van Egyptische oorsprong zijnde voetballer en een Europese trainer die er een aantal jaren heeft getraind, verklaarden beide op tv dat supportersgeweld in Egypte er al jaren op grote schaal aanwezig is.

Wat die twee met politiek van doen hebben weet ik niet, maar in ieder geval is nu van diverse kanten weer eens aangegeven dat het zo is.

knuppeltje
05-02-12, 10:16
Ja en toen waren de uitgangen ook expres geblokkeerd he?

Het verschil in beide drama,s

Het is niet met elkaar te vergelijken hoe graag jullie dat ook willen.

Dat niet, maar als je wiki even aandachtig leest dan zie je dat men toen geen enkele kant op kon en dus massaal over een muur probeerde te klimmen, die het daarop begaf. UItgangen waren dan wel niet exprex afgesloten, maar waren toch volgens de officiële onderzoeksrapporten na het drama, voor een heel groot deel van de aanwezigen niet bereikbaar.

Ow, jij wil mij het verschil even gaan uitleggen.

Ho ho ho. Vergelijken dient om te kijken of verschillende gebeurtenissen, bijvoorbeeld, gelijk aan elkaar zijn. Dat heeft nog niemand hier gesteld, niet zo jokken dus.

Er werd gesteld dat er nog nooit zoveel slachtoffers bij voetbalwijdstrijden waren gevallen, Daarop reageerde ik met: dat dat wel zo mag zijn, maar dat het er bij Heizel ook nogal inhakte. That's all.

Slinger
05-02-12, 11:38
En waarom dan wel? Zowel een van Egyptische oorsprong zijnde voetballer en een Europese trainer die er een aantal jaren heeft getraind, verklaarden beide op tv dat supportersgeweld in Egypte er al jaren op grote schaal aanwezig is.

Wat die twee met politiek van doen hebben weet ik niet, maar in ieder geval is nu van diverse kanten weer eens aangegeven dat het zo is.

Als je goed opgelet had, dan had je ook gezien dat er gezegd werd dat deze keer het geweld anders was.

knuppeltje
05-02-12, 11:50
Als je goed opgelet had, dan had je ook gezien dat er gezegd werd dat deze keer het geweld anders was.

Ja en? Het neemt nog steeds niet weg dat supporters geweld ook in Egypte allang op grote schaal voor komt.

Dat het deze keer zo uit de hand kon lopen omdat de politie niet ingreep, daar is iedereen het wel over eens. Waarom?, dat zal misschien ooit nog wel eens helder worden.
Maar in beide gevallen konden de meeste supporters niet op tijd van de uitgangen gebruik maken.

mark61
05-02-12, 13:04
Dit is politiek.

Verder deel ik jou niets mede. Je bent onbeschoft en je scheldt. En intussen maar pretenderen als je enig niveau hebt.
Je bent rijp voor een psychiater.

Wat is politiek? Hoe weerspreekt dat mijn mededeling dat voetbalgeweld een oude traditie is in Egypte?

Je kan godverdomme niet eens op lagere-schoolniveau nadenken.

Jij bent hier de gestoorde xenofoob. Je maakt walgelijke, altijd oernegatieve veronderstellingen over zaken waarvan je niet het minste benul hebt.

Je lult maar door terwijl je NIETS van een onderwerp afweet, en dan toch denkt dat je miljarden mensen mag afserveren.

Je bent moreel totaal heruntergekommen. Jij wil altijd de gore racist zijn, maar het tegelijk ontkennen.

Wat is het toch dat je met jouw ontwikkeling die de kleuterschool niet overstijgt de hele tijd wil meepraten over grote-mensenonderwerpen die actually KENNIS vereisen?

En dan moet ik naar de psychiater? Laat je nakijken man.

mark61
05-02-12, 13:07
hopeloze zaak, is helaas niet meer te redden

onbeschoft zijn en schelden betekent eigenlijk dat ze met je eens zijn, maar dat eens zijn met jouw botst weer tegen hun eigen ego, dus vandaar die ordinaire scheld partij

Wat? Jij vindt het normaal dat mensen keer op keer met kwaadaardige, negatieve veronderstellingen komen over groep x, ja, zelfs beweren dat het een feit is wat ze beweren, maar desgevraagd weigeren met argumenten voor hun kwaadaardige leugens te komen? Xenofobie, racisme, pathologisch liegen, het zal jou aan je reet roesten?

En dan vind jij dat minder belangrijk dan wat scheldwoordjes? Jij weet godverdomme de aanleiding voor deze scheldpartij niet eens. Meneer super beweert nu al weken dat het zo'n zooitje is in islamitische landen, politiek gezien, door de islam. Als ik dan vraag over welke landen hij het heeft, krijg ik geen antwoord. Ja, na twee weken komt ie met Iran, een totaal buitenbeentje. Als ik vraag welke argumenten hij heeft die de toestand in het land aan de islam linken, komt hij met helemaal NIETS. Hij NEGEERT de vraag.

Wel heeft hij tijd voor de aandacht afleiden, onbeschoft doen, beledigen, imbeciele grapjes maken, en verder kronkelen en liegen.

En dan kom jij weer es langs na 2 maanden om meteen mee te blaten ogottegot wat is het toch erg met dat schelden.

Donder toch op man.

Waar ligt jouw prioriteit in godsnaam?

Wat babbel je verder met je zelfbedachte psychologie? Nog zo'n expert.

Slinger
05-02-12, 13:40
Wat? Jij vindt het normaal dat mensen keer op keer met kwaadaardige, negatieve veronderstellingen komen over groep x, ja, zelfs beweren dat het een feit is wat ze beweren, maar desgevraagd weigeren met argumenten voor hun kwaadaardige leugens te komen? Xenofobie, racisme, pathologisch liegen, het zal jou aan je reet roesten?

En dan vind jij dat minder belangrijk dan wat scheldwoordjes? Jij weet godverdomme de aanleiding voor deze scheldpartij niet eens. Meneer super beweert nu al weken dat het zo'n zooitje is in islamitische landen, politiek gezien, door de islam. Als ik dan vraag over welke landen hij het heeft, krijg ik geen antwoord. Ja, na twee weken komt ie met Iran, een totaal buitenbeentje. Als ik vraag welke argumenten hij heeft die de toestand in het land aan de islam linken, komt hij met helemaal NIETS. Hij NEGEERT de vraag.

Wel heeft hij tijd voor de aandacht afleiden, onbeschoft doen, beledigen, imbeciele grapjes maken, en verder kronkelen en liegen.

En dan kom jij weer es langs na 2 maanden om meteen mee te blaten ogottegot wat is het toch erg met dat schelden.

Donder toch op man.

Waar ligt jouw prioriteit in godsnaam?

Wat babbel je verder met je zelfbedachte psychologie? Nog zo'n expert.

Het is vanmiddag wel heel erg met jou gesteld. Zou je niet eens een frisse neus gaan halen?

Slinger
05-02-12, 13:41
Wat is politiek? Hoe weerspreekt dat mijn mededeling dat voetbalgeweld een oude traditie is in Egypte?

Je kan godverdomme niet eens op lagere-schoolniveau nadenken.

Jij bent hier de gestoorde xenofoob. Je maakt walgelijke, altijd oernegatieve veronderstellingen over zaken waarvan je niet het minste benul hebt.

Je lult maar door terwijl je NIETS van een onderwerp afweet, en dan toch denkt dat je miljarden mensen mag afserveren.

Je bent moreel totaal heruntergekommen. Jij wil altijd de gore racist zijn, maar het tegelijk ontkennen.

Wat is het toch dat je met jouw ontwikkeling die de kleuterschool niet overstijgt de hele tijd wil meepraten over grote-mensenonderwerpen die actually KENNIS vereisen?

En dan moet ik naar de psychiater? Laat je nakijken man.

Ik moet je toch verzoeken Gods naam niet ijdel te gebruiken.

Kortman
05-02-12, 15:42
Dat niet, maar als je wiki even aandachtig leest dan zie je dat men toen geen enkele kant op kon en dus massaal over een muur probeerde te klimmen, die het daarop begaf. UItgangen waren dan wel niet exprex afgesloten, maar waren toch volgens de officiële onderzoeksrapporten na het drama, voor een heel groot deel van de aanwezigen niet bereikbaar.

Ow, jij wil mij het verschil even gaan uitleggen.

Ho ho ho. Vergelijken dient om te kijken of verschillende gebeurtenissen, bijvoorbeeld, gelijk aan elkaar zijn. Dat heeft nog niemand hier gesteld, niet zo jokken dus.

Er werd gesteld dat er nog nooit zoveel slachtoffers bij voetbalwijdstrijden waren gevallen, Daarop reageerde ik met: dat dat wel zo mag zijn, maar dat het er bij Heizel ook nogal inhakte. That's all.

Hier heb je het verschil :
Op het eerste gezicht lijkt er geen verband met de politieke onrust in het land. De rellen tonen vooral het onvermogen van de autoriteiten om onlusten de kop in te drukken en laten het gebrek aan politieagenten zien. Maar toch is ook bij voetbalgeweld de politiek nooit ver weg.

Ultra's
De harde kern van de aanhangers van Al-Ahly, de Ultra's Ahlawy, speelde een prominente rol op het Tahrirplein tijdens de revolutie, een jaar geleden. Zij gingen voorop in de strijd tegen de politie en het leger. Hun anti-politie liederen, vol van vervloekingen, werden snel door veel demonstranten overgenomen, en stonden symbool voor de haat die veel Egyptenaren voelde tegen de agenten en leden van de geheime dienst.

Dat zou een reden zijn geweest, gisteravond, voor aanhangers van de verdreven president Mubarak om het veld te bestormen en de jacht te openen op de voetbalfans. Ook de Moslimbroederschap, de grootste partij in het nieuw gekozen Egyptische parlement, zei gisteren dat Mubarak-aanhangers achter het geweld zaten.

Bewust
Andere parlementsleden beschuldigden de militaire leiding van het land ervan dat zij de situatie bewust uit de hand liet lopen, om zo draagvlak te creëren voor meer macht voor de politie en het leger, en de glans van de revolutie te halen.

Maar blijf vooral de vermeende onschuld beweren de feiten liegen erniet om.

Kortman
05-02-12, 15:52
Wat is politiek? Hoe weerspreekt dat mijn mededeling dat voetbalgeweld een oude traditie is in Egypte?

Je kan godverdomme niet eens op lagere-schoolniveau nadenken.

Jij bent hier de gestoorde xenofoob. Je maakt walgelijke, altijd oernegatieve veronderstellingen over zaken waarvan je niet het minste benul hebt.

Je lult maar door terwijl je NIETS van een onderwerp afweet, en dan toch denkt dat je miljarden mensen mag afserveren.

Je bent moreel totaal heruntergekommen. Jij wil altijd de gore racist zijn, maar het tegelijk ontkennen.

Wat is het toch dat je met jouw ontwikkeling die de kleuterschool niet overstijgt de hele tijd wil meepraten over grote-mensenonderwerpen die actually KENNIS vereisen?

En dan moet ik naar de psychiater? Laat je nakijken man.

Krijg bijna het idee dat je er blij me bent dat ik citeer je zelf:
voetbal geweld een OUDE TRADITIE is.
Deze wedtrijd was daar blijkbaar geen uitzondering op !
Helaas voor jou denken veel Egyptenaren daar anders over .

Lees zelf maar een willekeurig artikel uit de vele.

Op het eerste gezicht lijkt er geen verband met de politieke onrust in het land. De rellen tonen vooral het onvermogen van de autoriteiten om onlusten de kop in te drukken en laten het gebrek aan politieagenten zien. Maar toch is ook bij voetbalgeweld de politiek nooit ver weg.
En zeker in dit geval:

Ultra's
De harde kern van de aanhangers van Al-Ahly, de Ultra's Ahlawy, speelde een prominente rol op het Tahrirplein tijdens de revolutie, een jaar geleden. Zij gingen voorop in de strijd tegen de politie en het leger. Hun anti-politie liederen, vol van vervloekingen, werden snel door veel demonstranten overgenomen, en stonden symbool voor de haat die veel Egyptenaren voelde tegen de agenten en leden van de geheime dienst.

Dat zou een reden zijn geweest, gisteravond, voor aanhangers van de verdreven president Mubarak om het veld te bestormen en de jacht te openen op de voetbalfans. Ook de Moslimbroederschap, de grootste partij in het nieuw gekozen Egyptische parlement, zei gisteren dat Mubarak-aanhangers achter het geweld zaten.

Bewust
Andere parlementsleden beschuldigden de militaire leiding van het land ervan dat zij de situatie bewust uit de hand liet lopen, om zo draagvlak te creëren voor meer macht voor de politie en het leger, en de glans van de revolutie te halen.

Lief zijn voor elkaar ; geef elkaar de hand we wonen in het zelfde land
gaat zeker niet altijd op bij voetbal ,maar in dit geval liep het toch wel al te opmerkelijk uit de hand
:vreemd:

BoerHarms
05-02-12, 18:48
Wat? Jij vindt het normaal dat mensen keer op keer met kwaadaardige, negatieve veronderstellingen komen over groep x, ja, zelfs beweren dat het een feit is wat ze beweren, maar desgevraagd weigeren met argumenten voor hun kwaadaardige leugens te komen? Xenofobie, racisme, pathologisch liegen, het zal jou aan je reet roesten?

En dan vind jij dat minder belangrijk dan wat scheldwoordjes? Jij weet godverdomme de aanleiding voor deze scheldpartij niet eens. Meneer super beweert nu al weken dat het zo'n zooitje is in islamitische landen, politiek gezien, door de islam. Als ik dan vraag over welke landen hij het heeft, krijg ik geen antwoord. Ja, na twee weken komt ie met Iran, een totaal buitenbeentje. Als ik vraag welke argumenten hij heeft die de toestand in het land aan de islam linken, komt hij met helemaal NIETS. Hij NEGEERT de vraag.

Wel heeft hij tijd voor de aandacht afleiden, onbeschoft doen, beledigen, imbeciele grapjes maken, en verder kronkelen en liegen.

En dan kom jij weer es langs na 2 maanden om meteen mee te blaten ogottegot wat is het toch erg met dat schelden.

Donder toch op man.

Waar ligt jouw prioriteit in godsnaam?

Wat babbel je verder met je zelfbedachte psychologie? Nog zo'n expert.


mij prioriteiten liggen niet in het asiosiale schelden , zoals je nu tegen mij doet,
heb ik je ooit uitgescholden op deze wijze? Neen ik denk het niet.

Ik kan best wel begrijpen dat het je allemaal hoog zit, en dat er niet altijd mee eens bent. Maar is dan schelden de enige weg van communicatie

het zit allemaal wel heel diep bij. je

trouwens als je goed oplet ben ik vrijwel dagelijks online, lees altijd wel mee.

oke kom maar, geef maar weer een scheldpartij als reply.
Het lucht zo op

Kortman
05-02-12, 23:21
mij prioriteiten liggen niet in het asiosiale schelden , zoals je nu tegen mij doet,
heb ik je ooit uitgescholden op deze wijze? Neen ik denk het niet.

Ik kan best wel begrijpen dat het je allemaal hoog zit, en dat er niet altijd mee eens bent. Maar is dan schelden de enige weg van communicatie

het zit allemaal wel heel diep bij. je

trouwens als je goed oplet ben ik vrijwel dagelijks online, lees altijd wel mee.

oke kom maar, geef maar weer een scheldpartij als reply.
Het lucht zo op

:duim:

Eric de Blois
05-02-12, 23:24
mij prioriteiten liggen niet in het asiosiale schelden , zoals je nu tegen mij doet,
heb ik je ooit uitgescholden op deze wijze? Neen ik denk het niet.

Ik kan best wel begrijpen dat het je allemaal hoog zit, en dat er niet altijd mee eens bent. Maar is dan schelden de enige weg van communicatie

het zit allemaal wel heel diep bij. je

trouwens als je goed oplet ben ik vrijwel dagelijks online, lees altijd wel mee.

oke kom maar, geef maar weer een scheldpartij als reply.
Het lucht zo op

Als dit niet helpt, wat helpt dan nog?

Helemaal eens, het kon het niet beter verwoordt worden.

super ick
06-02-12, 09:18
Wat is politiek? Hoe weerspreekt dat mijn mededeling dat voetbalgeweld een oude traditie is in Egypte?

Je kan godverdomme niet eens op lagere-schoolniveau nadenken.

Jij bent hier de gestoorde xenofoob. Je maakt walgelijke, altijd oernegatieve veronderstellingen over zaken waarvan je niet het minste benul hebt.

Je lult maar door terwijl je NIETS van een onderwerp afweet, en dan toch denkt dat je miljarden mensen mag afserveren.

Je bent moreel totaal heruntergekommen. Jij wil altijd de gore racist zijn, maar het tegelijk ontkennen.

Wat is het toch dat je met jouw ontwikkeling die de kleuterschool niet overstijgt de hele tijd wil meepraten over grote-mensenonderwerpen die actually KENNIS vereisen?

En dan moet ik naar de psychiater? Laat je nakijken man.

Doe maar af als rascisme en xenofobie.

Dan hoef ook niet meer inhoudelijk op mijn argumenten in te gaan en kan je me gewoon uit blijven schelden.

STakker.

knuppeltje
06-02-12, 09:42
Bewust
Andere parlementsleden beschuldigden de militaire leiding van het land ervan dat zij de situatie bewust uit de hand liet lopen, om zo draagvlak te creëren voor meer macht voor de politie en het leger, en de glans van de revolutie te halen.

Maar blijf vooral de vermeende onschuld beweren de feiten liegen erniet om.

Tja, hele volksstammen beweren nog steeds dat de CIA de hand had in nine eleven.

Dat de politie niet ingreep weten we allemaal. Maar die is al een tijdje bang om iets te doen. Ook nu bij de belegeringen van het ministerie van Binnenlandse Zaken durven ze zowat niet veel anders dan heel veel traangas te gebruiken, in tegenstelling tot het begin van de revolutie, toen er honderden doden vielen door politiekogels.
Wie die deuren op slot heeft gedaan weten we niet, maar voor hetzelfde geld kunnen dat ook aanhangers van het oude regime zijn geweest. Nog steeds is er onder de Egyptische bevolking een zeer grote en machtige groep daarvan; en juist die heeft er alle belang bij om de hele toestand zoveel mogelijk te destabiliseren, in de hoop dat het leger weer alle macht naar zich toetrekt alles weer bij het oude herstelt.
In ieder geval geloof ik dat voorlopig nog eerder dan dat het leger daadwerkelijk daarachter zou zitten. Als dat werkelijkheid zou blijken zijn dan wordt het Tahrirplein binnen niet te lange tijd meer dan tien keer te klein. Daar zit volgens mij het leger echt niet op te wachten.

Maar goed, misschien wordt het eens duidelijk hoe het allemaal in elkaar zat.

super ick
06-02-12, 17:11
Blaat Blaat Blaat.

Ik heb namelijk rechtstreeks van mensen die het zelf hebben waargenomen gehoord dat er een grote groep 'supporters' van buiten het stadion regelrecht het veld op gelaten werden door de politie. Hekken speciaal open gezet.
Die 'supporters' kwamen dus niet van de tribunes.

Dan is er niet veel voor nodig om de rest van het tuig mee te krijgen.

Politie stond opgesteld aan beiden zijden van de openstaande hekken. Die hekken kunnen ook op slot hoor.

Waarom zaten ze niet op slot?
En de politie stond erbij en keek ernaar.

Kortman
06-02-12, 20:47
Tja, hele volksstammen beweren nog steeds dat de CIA de hand had in nine eleven.

Dat de politie niet ingreep weten we allemaal. Maar die is al een tijdje bang om iets te doen. Ook nu bij de belegeringen van het ministerie van Binnenlandse Zaken durven ze zowat niet veel anders dan heel veel traangas te gebruiken, in tegenstelling tot het begin van de revolutie, toen er honderden doden vielen door politiekogels.
Wie die deuren op slot heeft gedaan weten we niet, maar voor hetzelfde geld kunnen dat ook aanhangers van het oude regime zijn geweest. Nog steeds is er onder de Egyptische bevolking een zeer grote en machtige groep daarvan; en juist die heeft er alle belang bij om de hele toestand zoveel mogelijk te destabiliseren, in de hoop dat het leger weer alle macht naar zich toetrekt alles weer bij het oude herstelt.
In ieder geval geloof ik dat voorlopig nog eerder dan dat het leger daadwerkelijk daarachter zou zitten. Als dat werkelijkheid zou blijken zijn dan wordt het Tahrirplein binnen niet te lange tijd meer dan tien keer te klein. Daar zit volgens mij het leger echt niet op te wachten.

Maar goed, misschien wordt het eens duidelijk hoe het allemaal in elkaar zat.

Opvallend !
QUOTE=knuppeltje;4978890]Tja, hele volksstammen beweren nog steeds dat de CIA de hand had in nine eleven.

Opvallend is dat deze ''hele volksstammen'' hoofdzakelijk wonen in gebieden die een overheersend Islamitisch overwicht hebben ,waar o zo toevallig de daders van de aanslagen ook vandaan kwamen.
:vreemd:

Maar het hoofddoel van deze komedie is uiteraard het Topic uit zijn verband halen en een andere richting op sturen
:rolleyes:

knuppeltje
07-02-12, 10:17
Opvallend !

Zo is dat. Je ziet dus: dat wat hele volksstammen wensen te geloven - niets met de werkelijkheid te maken hoeft te hebben.