PDA

Bekijk Volledige Versie : PVV wil Duitse ambassadeur laten ontbieden om anti-neonazi-brochure



knuppeltje
02-02-12, 11:21
De PVV heeft Kamervragen gesteld aan minister Rosenthal van Buitenlandse Zaken over een Duitse antie-neonazie-brochure. Ook willen zij dat Rosenthal de Dutse ambassadeur ontbiedt.

In de 32 pagina's tellende brochure, die waarschuwd voor de tactieken van neonazi's op sociale netwerken, wordt drie keer aan PVV-leider Geert Wilders gerefereerd. Tweemaal wordt hij genoemd, één keer staat zijn foto afgedrukt. Zo staat er in de folder te lezen dat internetters op hun op hun profielfoto een logo plaatsen van een moskee met een kruis erdoor, een logo 'dat onder andere door Geert Wilders wordt gebruikt'. Ook wordt er in de tekst melding gemaakt van de bijeenkomten van de islamkritische Duitse partij 'Die Freiheit', waar Wilders enkele malen te gast was.

Ministerie van Justitie
De brochure is uitgebracht door de Amadeu Antonip Stiftung, een stichting die opkomt voor een burgermaatschappij en een democratische cultuur, en is gefinancieerd door het Duitse ministerie van Justitie. De minister van Justitie Sabine Leutheusser-Schnarrenberger heeft het voorwoord geschreven. Daarin stelt zij dat 10 procent van de Duitse jongeren een 'rechtspopulistische tot rechtsradicale instelling heeft'. Het aantal personen uit deze groep die het geweld tegen minderheden goedkeuren, is volgens de minister vorig jaar 'met een angstaanjagende 16 procent' gestegen.

Volgens de minister zijn deze ontwikkelingen 'het fundament' waarop de Zwickau-groep zich vormde en 'willekeurig mensendoodde'. Deze cel, die vorig jaar werd ontdekt, bracht negen buitenlanders en agenten om het leven. 'Dat gevaar moeten we in de ogen kijken', aldus de minister en zij hoopt dan ook dat veel mensen de brochure zullen lezen en verspreiden.

Schadendelijke beweringen
Volgens de PVV schrijft de Duitse Minister hiermee dat het gedachtengoed van PVV-fractieleider Geert Wilders een voedingsbodem voor Duitse neonazi's en hun willekeurige moorden wordt genoemd. De partij wil dat Rosenthal afstand neemt van deze 'schandelijke beweringen'en de ambassadeur ontbied 'om met kracht te protesteren tegen het betalen met Duits belastinggeld van brochures die lasterlijk zijn voor een belangrijke Nederlandse partij en haar fractievoorzitter'.(volkskrant.nl)

Bah, wat een lef voor een privéclub, die niet eens een echte politike partij is - en dus ook niet als partij beledigd kan worden, en zich ook nog eens met de binnenlandse politiek van een ander land wil gaan bemoeien. Je moet ze eens horen als het over Brussel gaat.
Last van lange tenen zeker.

Tomas
02-02-12, 12:23
Iemand die zich echt beledigd voelt, gaat in gesprek met de uitgever om deze te overtuigen van zijn ongelijk.

Een extremist, weet dat dat geen zin heeft, omdat het nu eenmaal waar is, maar voelt zich desondanks toch zwaar beledigd.

Soldim
02-02-12, 13:03
Iemand die zich echt beledigd voelt, gaat in gesprek met de uitgever om deze te overtuigen van zijn ongelijk.

Een extremist, weet dat dat geen zin heeft, omdat het nu eenmaal waar is, maar voelt zich desondanks toch zwaar beledigd.

En een populist probeert wat anti-Duitse sentimenten op te roepen, in de hoop zijn dalende populariteit in de peilingen een halt toe te roepen.

Eric de Blois
02-02-12, 19:35
Iemand die zich echt beledigd voelt, gaat in gesprek met de uitgever om deze te overtuigen van zijn ongelijk.

Een extremist, weet dat dat geen zin heeft, omdat het nu eenmaal waar is, maar voelt zich desondanks toch zwaar beledigd.

Dialoog.

Ik denk dat die uitgever daar zeker oor naar zou hebben. Communiceren brengt mensen op andere gedachten, je ziet dit hier ook dagelijks. Dit forum is echt een voorbeeld van luisteren naar de ander. Een groot wonder! Waar leden eerst voor imbeciel werden uitgemaakt, wordt nu met bewondering naar hen geluisterd. Echt je mening telt. De dialoog doet wonderen!

Zo had salman rushdie eigenlijk de dialoog moeten aangaan met Khomeini (kom aan mij nie) in plaats van onderduiken. khomeinie was een redelijk mens en echt wel bereid die executie-fatwa in te trekken. Maar nee, Rushdie moest zonodig onderduiken. Schijtert!


omdat het nu eenmaal waar is

'de waarheid' bestaat dus toch! Dan is elke dialoog vanuit een andere invalshoek eigenlijk ook tamelijk zinloos, niet? Er is in dit geval immers maar één waarheid: die van de uitgever.

Joesoef
02-02-12, 19:53
Waarom heeft Gekke Geert niet aan Rosenthal gevraagd de NL ambassadeur in Duitsland terug te roepen?

knuppeltje
03-02-12, 08:54
Zo had salman rushdie eigenlijk de dialoog moeten aangaan met Khomeini

Tja, meestal moeten beide partijen daar wel zin in hebben. Salman zal dat best wel gewild hebben, die had alleen maar heel veel last van die fatwa en moest jarenlang onderduiken en was zijn leven nergens zeker. Maar als jij denkt dat die zwarte tulband daar trek in had, dan schat je een en ander toch echt helemaal verkeerd in, denk ik zo.

knuppeltje
03-02-12, 08:55
Waarom heeft Gekke Geert niet aan Rosenthal gevraagd de NL ambassadeur in Duitsland terug te roepen?

Tja, je wel Gekke Geert - of je bent het niet hè.

Eric de Blois
03-02-12, 23:16
Tja, meestal moeten beide partijen daar wel zin in hebben. Salman zal dat best wel gewild hebben, die had alleen maar heel veel last van die fatwa en moest jarenlang onderduiken en was zijn leven nergens zeker. Maar als jij denkt dat die zwarte tulband daar trek in had, dan schat je een en ander toch echt helemaal verkeerd in, denk ik zo.

"Maar als jij denkt dat die zwarte tulband daar trek in had, dan schat je een en ander toch echt helemaal verkeerd in, denk ik zo."

Zou het misschien kunnen, dat je het sarcasme in mijn commentaar hebt gemist?
Ik heb het boek de Duivelsverzen van Salman Rushdie meteen gekocht toen dat uitkwam en ben een grote fan van Rushdie. Voor Khomeini koester ik slechts minachting. Het was dan ook een grapje. Kom-aan-mij-nie, was een vreselijke dictator, laat staan een 'redelijk' mens. Jammer dat ik die verkeerde indruk heb gewekt. Khomeini had door de CIA gewoon moeten worden opgeruimd. Zonder rechterlijke uitspraak. Gewoon vanwege die fatwa tegen Rushdie en natuurlijk ook omdat ie zo'n gore stinkende bek had.

Kortman
04-02-12, 00:43
"Maar als jij denkt dat die zwarte tulband daar trek in had, dan schat je een en ander toch echt helemaal verkeerd in, denk ik zo."

Zou het misschien kunnen, dat je het sarcasme in mijn commentaar hebt gemist?
Ik heb het boek de Duivelsverzen van Salman Rushdie meteen gekocht toen dat uitkwam en ben een grote fan van Rushdie. Voor Khomeini koester ik slechts minachting. Het was dan ook een grapje. Kom-aan-mij-nie, was een vreselijke dictator, laat staan een 'redelijk' mens. Jammer dat ik die verkeerde indruk heb gewekt. Khomeini had door de CIA gewoon moeten worden opgeruimd. Zonder rechterlijke uitspraak. Gewoon vanwege die fatwa tegen Rushdie en natuurlijk ook omdat ie zo'n gore stinkende bek had.

Pas maar op dergelijk kommentaar hoef je in IRAN niet te uiten .
dan is het ''hang kreng hang'' *)

*) chinees voor ouwe zak

knuppeltje
04-02-12, 08:43
[B] Kom-aan-mij-nie, was een vreselijke dictator, laat staan een 'redelijk' mens.

Zijn voorganger was zeker zo erg.