PDA

Bekijk Volledige Versie : Criminele immigrant sneller weg



knuppeltje
03-02-12, 10:22
Criminele vreemdelingen worden vanaf volgend jaar strenger aangepakt. Wie in het eerste jaar van verblijf over de schreef gaat en in de gevangenis beland, moet het land verlaten.

Leers stelt vandaag in de ministerraad voor om de verblijfsvergunning af te nenmen van immigranten die in het eerste jaar na hun toelating een gevangenisstraf of jeugddetentie krijgen.
Immigranten die zich schuldig maken aan zware misdrijven kunnen al het land worden uitgezet, maar met het voorstel van Leers wordt de drempel een stuk lager. Volgens de minister moeten immigranten beter beseffen dat ze bij crimineel gedrag hun verblijfsvergunning op het spel zetten.

Volgens het kabinet kan huiselijk geweld, maar ook ernstige vergrijpen als mensen-drugs- en wapenhandel, met de nieuwe regels beter bestreden worden. Deskundigen hebben twijfels over de strenge maatregelen. Zij denken dat ze in strijd zijn met Europese reges.(nos.nl)

Typisch weer half werk. Je hebt er helemaal niets aan zonder dat je, zoals in Rusland wel gebeurt, voor het stelen van een brood mensen gevangenisstraf geeft, bijvoorbeeld. Je moet die drempel voor gevangenisstraf wel eerst flink verlagen. Anders schiet het nog niet op. :maf3:

Ach, Brussel zal van dat broddelwerk wel weer brandhout van maken.

mark61
03-02-12, 14:58
Over hoeveel mensen gaat dat dan? Twee of drie?

knuppeltje
03-02-12, 15:16
Over hoeveel mensen gaat dat dan? Twee of drie?

Louter symboolwetgeving. Althans volgens mij, maar de tokkies kunnen dan weer beter slapen.

mark61
03-02-12, 15:18
Louter symboolwetgeving. Althans volgens mij, maar de tokkies kunnen dan weer beter slapen.

Yep..

Soldim
03-02-12, 15:18
Louter symboolwetgeving. Althans volgens mij, maar de tokkies kunnen dan weer beter slapen.

Spot on :hihi:

knuppeltje
04-02-12, 10:39
Spot on :hihi:

:regie: Jonge man, dat was heel serieus bedoeld van mij hoor, helemaal geen spot dus. :fplet:

En aangezien ik een glazen bol heb, wist ik dus gisteren al dat er vandaag in de Volkskrant een artikel van Ron Meerhof zou staan, met als kop: elke week een snoepje voor Wilders. Hierin legt Meerhof uit hoe volgens hem de PVV al enige weken door het kabinet wordt gaar gekookt voor de volgende bezuinigingsronde waarbij de PVV weer heel veel zal moeten slikken.

"Het is even niet anders", zal hij weer maar eens zijn aanhang moeten gaan vertellen, althans, daar werkt het kabinet op deze manier stiekem heel hard aan, volgens mij.