PDA

Bekijk Volledige Versie : Werkloosheidspercentage VS in drie jaar niet zo laag geweest



mark61
03-02-12, 16:53
door Lex Boon
Economie

De werkloosheid in de Verenigde Staten is vorige maand voor de vijfde maand op rij gedaald. Het percentage daalde van 8,5 procent in december naar 8,3 procent in januari, het laagste niveau in bijna drie jaar. Dat meldt het ministerie van arbeid vandaag. De cijfers wijzen op een herstel van de Amerikaanse arbeidsmarkt.

In januari kwamen er 243 duizend banen bij, de hoogste stijging in negen maanden. In de afgelopen drie maanden hebben werkgevers gemiddeld ongeveer 201 duizend extra banen gecreëerd. Dat is vijftigduizend meer dan het maandgemiddelde over geheel 2011.

Het rapport over januari is gevuld met andere hoopgevende data en wijzigingen. Zo werden veel nieuwe mensen aangenomen in sectoren met relatief hoge lonen. Daarnaast werd het banencijfer over 2011 bijgesteld. Er bleken tweehonderdduizend banen meer bijgekomen, dan eerst gedacht.

nrc

Obama begint weer kans te maken :hihi:

knuppeltje
04-02-12, 10:46
Obama begint weer kans te maken :hihi:

One vote for Obama, here.

Slinger
04-02-12, 11:19
One vote for Obama, here.

One vote for the sitting duck?

knuppeltje
04-02-12, 11:55
One vote for the sitting duck?

Ben blij dat jij weer eens met een hoogst intelligente bijdrage komt.

Slinger
04-02-12, 12:43
Ben blij dat jij weer eens met een hoogst intelligente bijdrage komt.

Je wilt me toch niet vertellen dat je het intelligent vindt om nog steeds Obamafan te zijn?

knuppeltje
04-02-12, 16:50
Je wilt me toch niet vertellen dat je het intelligent vindt om nog steeds Obamafan te zijn?

Vind jij het wel intelligent om Obama nu al een sitting duck te noemen, dan?

Bovendien is hij nog steeds een betere keus dan alle Republikeinse kandidaten bij elkaar.

Slinger
04-02-12, 17:06
Vind jij het wel intelligent om Obama nu al een sitting duck te noemen, dan?

Bovendien is hij nog steeds een betere keus dan alle Republikeinse kandidaten bij elkaar.

Hij heeft vier jaar lang helemaal niks uitgevoerd in Washington. Alleen de pink van Mit Romney is al beter dan de hele Obama.

Fulanadetal
04-02-12, 17:28
De rotzooi van Bush opruimen, noem dat maar niks.

De belofte van Bush inlossen (Osama vangen) noem dat maar niks.

Verbetering zorgstelsel, noem dat maar niks.

Zijn aanpak van Guantanamo, dat is inderdaad helemaal niks.

mark61
04-02-12, 17:32
Je wilt me toch niet vertellen dat je het intelligent vindt om nog steeds Obamafan te zijn?

Je wilt me toch niet vertellen dat je 'sitting duck' intelligent commentaar vindt?

Fulanadetal
04-02-12, 17:33
Jon Stewart on Mitt Romney - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=11s0tsgpVWg&feature=related)

mark61
04-02-12, 17:34
Hij heeft vier jaar lang helemaal niks uitgevoerd in Washington. Alleen de pink van Mit Romney is al beter dan de hele Obama.

Hij heeft de Amerikaanse economie gered van de totale ondergang. Hij heeft de ziektekostenverzekering ingevoerd. Wat bedoel je met 'niks uitgevoerd'? Vertel eens? Wat weet jij daar nou van, stuk haatdragend onbenul. Hier, inleidinkje voor je: http://ofdw.org/blog/?viewDetailed=00000

Hij is 4 jaar gesaboteerd door de Republikeinen. Terwijl hij dringend moest puinruimen na 8 jaar wanbestuur van Bush. Vleugellam gemaakt.

Wat heeft Mitt Romney dan gepresteerd, behalve rijk worden door bedrijven te saneren en duizenden te ontslaan?

Wat ben jij toch ongelooflijk dom. Hoe kom je erop volkomen onwetend te gaan blaten? Je weet toch dat iedereen daar zo doorheen prikt?

Ik begrijp mensen als jou niet. Ben je door je ouders zo gemaakt of door de kerk?

Fulanadetal
04-02-12, 17:39
Hij heeft vier jaar lang helemaal niks uitgevoerd in Washington. Alleen de pink van Mit Romney is al beter dan de hele Obama.

Pull My Finger - YouTube (http://www.youtube.com/watch?NR=1&feature=endscreen&v=LPj1Qe-dAjg)

Slinger
04-02-12, 18:03
Hij is 4 jaar gesaboteerd door de Republikeinen. Terwijl hij dringend moest puinruimen na 8 jaar wanbestuur van Bush. Vleugellam gemaakt.

Wat heeft Mitt Romney dan gepresteerd, behalve rijk worden door bedrijven te saneren en duizenden te ontslaan?

Wat ben jij toch ongelooflijk dom. Hoe kom je erop volkomen onwetend te gaan blaten? Je weet toch dat iedereen daar zo doorheen prikt?

I

Over domheid en doorprikken gesproken: het is ongelooflijk dat jij hier propaganda van de tegenstanders van Romney voor waar staat te verkopen. En het ergste is dat je denkt dat je intelligent bezig bent. Dat wil zeggen, voor jou is dat erg, anderen amuseren zich ermee.

super ick
04-02-12, 18:10
One vote for Obama, here.

Gut zeg, ben jij stemgerechtigd in de VS dan?

Olive Yao
04-02-12, 18:10
Over domheid en doorprikken gesproken: het is ongelooflijk dat jij hier propaganda van de tegenstanders van Romney voor waar staat te verkopen. En het ergste is dat je denkt dat je intelligent bezig bent. Dat wil zeggen, voor jou is dat erg, anderen amuseren zich ermee.

Geen argumenten, alleen holle kreten.


.

super ick
04-02-12, 18:12
Hij heeft vier jaar lang helemaal niks uitgevoerd in Washington. Alleen de pink van Mit Romney is al beter dan de hele Obama.

Hoe weet jij nu of Romney zoveel beter is?

Heb je enig idee hoe rechts de republikeinen zijn? Obama is, in vergelijking met Nederland zelfs nog rechtser dan de VVD.

Slinger
04-02-12, 18:16
Hoe weet jij nu of Romney zoveel beter is?

Heb je enig idee hoe rechts de republikeinen zijn? Obama is, in vergelijking met Nederland zelfs nog rechtser dan de VVD.

Hij heeft in zijn leven in elk geval bewezen over daadkracht te beschikken. Obma heeft dat nog nooit laten zien, niet voor zijn verkiezingen en erna al helemaal niet.

Wat die rechtsheid betreft, vanuit het standpunt van de grachtengordel is dat misschien het geval, maar Amerikanen hebben daar helemaal geen boodschap aan hoor. Integendeel, sommige Europeanen zijn vanuit hun standpunt gezien ultralinks.

Olive Yao
04-02-12, 18:19
Hij heeft in zijn leven in elk geval bewezen over daadkracht te beschikken. Obma heeft dat nog nooit laten zien, niet voor zijn verkiezingen en erna al helemaal niet.

"Daadkracht"? Vertel op, welke daden heeft hij verricht?
Welke goede daden heeft hij verricht?


.

Slinger
04-02-12, 18:28
"Daadkracht"? Vertel op, welke daden heeft hij verricht?
Welke goede daden heeft hij verricht?


.

Olive, daar kun je zelf achter komen, als je dat wilt weten. En als je het niet wilt, wat ik vermoed, helpt een opsomming van mij helemaal niets.

Bart.NL
04-02-12, 18:30
Het geheim achter de "goede" werkloosheidscijfers:

Despite a January jobs report that saw slightly stronger private sector job growth than in recent months, long-term unemployment remains at record high levels and revised statistics show that another 1.2 million have left the labor force.

According to the Bureau of Labor Statistics (BLS), the number of long-term unemployed – those out of work for 27 weeks or more, was unchanged at 5.5 million in January, near its record of 6.7 million in April 2010. That number has been at historic highs of 5-6 million since August 2009.

BLS figures also reveal that the number of people who have left the labor force entirely was much higher than previously thought – 1.2 million higher.

Olive Yao
04-02-12, 18:51
Olive, daar kun je zelf achter komen, als je dat wilt weten. En als je het niet wilt, wat ik vermoed, helpt een opsomming van mij helemaal niets.

:hihi: Natuurlijk kan ik daar achter komen. Waarom ontwijk je?


.

Wizdom
04-02-12, 22:28
Het geheim achter de "goede" werkloosheidscijfers:

Despite a January jobs report that saw slightly stronger private sector job growth than in recent months, long-term unemployment remains at record high levels and revised statistics show that another 1.2 million have left the labor force.

According to the Bureau of Labor Statistics (BLS), the number of long-term unemployed – those out of work for 27 weeks or more, was unchanged at 5.5 million in January, near its record of 6.7 million in April 2010. That number has been at historic highs of 5-6 million since August 2009.

BLS figures also reveal that the number of people who have left the labor force entirely was much higher than previously thought – 1.2 million higher.

M.a.w. de mooi weer cijfers stellen niets voor en zijn om te verhullen dat de VS verder weg zakt in het moeras...

De statistieken over werkeloosheid in de VS is te vergelijken met statistieken van het voormalig polit buro... Alles wat ongewenst is telt niet mee...

Dat doen ze ook met de cijfers over de doden in de oorlog van Irak en Afghanistan... Huurlingen tellen niet mee... Maar het is wel de andere helft van de legermacht...

Tomas
04-02-12, 22:32
Een politbureau kent geen werkeloosheid.

mark61
04-02-12, 22:34
Over domheid en doorprikken gesproken: het is ongelooflijk dat jij hier propaganda van de tegenstanders van Romney voor waar staat te verkopen. En het ergste is dat je denkt dat je intelligent bezig bent. Dat wil zeggen, voor jou is dat erg, anderen amuseren zich ermee.

Je blaat maar wat in het wilde weg.

Immorele imbeciel. Ik snap niet hoe een mens zo diep kan zakken als jij.

Waren het je ouders of de kerk die je zo gemaakt hebben?

Dat intrigeert me werkelijk.

mark61
04-02-12, 22:35
Olive, daar kun je zelf achter komen, als je dat wilt weten. En als je het niet wilt, wat ik vermoed, helpt een opsomming van mij helemaal niets.

Het lult maar door.

Waarom doe je dit? Waarom in godsnaam?


Aandacht. Dat moet het zijn. Beter negatieve aandacht dan helemaal geen aandacht.

Joesoef
04-02-12, 22:39
De erkenning zal helaas te laat zijn vrees ik.

Joesoef
04-02-12, 22:40
Olive, daar kun je zelf achter komen, als je dat wilt weten. En als je het niet wilt, wat ik vermoed, helpt een opsomming van mij helemaal niets.

Hey Sjon, slinger z'n Nick gejat?

mark61
04-02-12, 22:41
Hey Sjon, slinger z'n Nick gejat?

Ja hij vond zeker dat ie een leegte moest opvullen.

Slinger, er is hier geen leegte. Alleen in je hooffie.

Slinger
05-02-12, 00:11
Ja hij vond zeker dat ie een leegte moest opvullen.

Slinger, er is hier geen leegte. Alleen in je hooffie.

Waren jij en je grachtengordelvriendjes, maar net zo intelligent als de domste Amerikaan, dan zou Nederland er beter voorstaan...

Olive Yao
05-02-12, 01:35
(...) propaganda van de tegenstanders van Romney

Slinger, wat doe je flauw. Je weigert om iets concreets aan te voeren - ergo je bent er alleen op uit om een gedachtewisseling te saboteren. Je kunt veel beter.


The free-market policy package, often known as the neoliberal policy package, emphasizes (...) greater job insecurity (euphemistically called greater labour market flexibilty), essentially because it is mainly geared towards the interests of the holders of financial assets.
(...)
Greater labour market flexibility is demanded because, from the point of view of financial investors, making hiring and firing of the workers easier allows companies to be restuctured more quicly, which means that they can be sold and bought more readily with better short-term balance sheets, bringing higher financial returns.

(Chang)

Door aldus in bedrijven te handelen heeft M. Romney zijn fortuin gemaakt, vernam ik. Hij schept geen banen maar werklozen. Iemand met zo'n cv is niet wat de mensen in de VS nodig hebben en is ongeschikt als president.



.

knuppeltje
05-02-12, 10:51
Hij heeft vier jaar lang helemaal niks uitgevoerd in Washington. Alleen de pink van Mit Romney is al beter dan de hele Obama.

Aldus onze ervaren buitenlandse correspondent in Amerika.

knuppeltje
05-02-12, 10:54
Olive, daar kun je zelf achter komen, als je dat wilt weten. En als je het niet wilt, wat ik vermoed, helpt een opsomming van mij helemaal niets.

Die kan jij niet eens maken, anders was je daar al mee gekomen.

knuppeltje
05-02-12, 10:55
Gut zeg, ben jij stemgerechtigd in de VS dan?

Vertel jij nog eens iets over Femke.

Joesoef
05-02-12, 11:25
Waren jij en je grachtengordelvriendjes, maar net zo intelligent als de domste Amerikaan, dan zou Nederland er beter voorstaan...

Blijf je de komende tijd flamen of ga je vanaf nu zinnig reageren?

Slinger
05-02-12, 11:29
Blijf je de komende tijd flamen of ga je vanaf nu zinnig reageren?

Waarom zeg je dat niet tegen Mark?

mark61
05-02-12, 13:16
Waarom zeg je dat niet tegen Mark?

Trol, donder op.

Komt dit door je ouders of is het je geloof dat je zo heeft gemaakt?

mark61
05-02-12, 13:17
Waren jij en je grachtengordelvriendjes, maar net zo intelligent als de domste Amerikaan, dan zou Nederland er beter voorstaan...

Imbeciel. Je commentaar wordt met de minuut imbecieler.

Dat is het enige woord dat ik ervoor kan bedenken.

Hoe komt dit, hebben je ouders dit je aangedaan of je kerk?

Ik begrijp niet hoe mensen zo vilein kunnen zijn.

Ben je misbruikt?

Slinger
05-02-12, 13:22
Imbeciel. Je commentaar wordt met de minuut imbecieler.

Dat is het enige woord dat ik ervoor kan bedenken.

Hoe komt dit, hebben je ouders dit je aangedaan of je kerk?

Ik begrijp niet hoe mensen zo vilein kunnen zijn.

Ben je misbruikt?

En zo geef je steeds weer een interessant inkijkje in je belevingswereld.

mark61
05-02-12, 13:23
Je geeft een interessant inkijkje in je belevingswereld.

Vade retro, satan.

Komt het door je ouders of je kerk?

Geef nou godverdomme eindelijk eens een keer antwoord.

Mensen worden niet zo geboren als jij. Ze worden zo gemaakt.

Slinger
05-02-12, 13:24
Vade retro, satan.

Komt het door je ouders of je kerk?

Geef nou godverdomme eindelijk eens een keer antwoord.

Mensen worden niet zo geboren als jij. Ze worden zo gemaakt.


Halalvarkens als jij ook.

mark61
05-02-12, 13:27
Halalvarkens als jij ook.

Vade retro, satan.

Komt het door je ouders of je kerk?

Geef nou godverdomme eindelijk eens een keer antwoord.

Mensen worden niet zo geboren als jij. Ze worden zo gemaakt.

Kijk, daar komt je racistische PVV-inborst bovendrijven.

Ik las laatst inderdaad dat heel veel PVV-stemmers van de SGP komen, louter om islamhaat. Wat niet geldt voor stemmers die van de SP of VVD komen.

Slinger
05-02-12, 13:35
Vade retro, satan.

Komt het door je ouders of je kerk?

Geef nou godverdomme eindelijk eens een keer antwoord.

Mensen worden niet zo geboren als jij. Ze worden zo gemaakt.

Kijk, daar komt je racistische PVV-inborst bovendrijven.

Ik las laatst inderdaad dat heel veel PVV-stemmers van de SGP komen, louter om islamhaat. Wat niet geldt voor stemmers die van de SP of VVD komen.

Je hoeft je niet zo druk om anderen te maken. Vraag je maar eens af waar je eigen agressie vandaan komt. Ik vrees dat je daar de laatste tijd al meerdere keren inzicht in hebt gegeven.

Spoetnik
05-02-12, 19:16
Het geheim achter de "goede" werkloosheidscijfers:

Despite a January jobs report that saw slightly stronger private sector job growth than in recent months, long-term unemployment remains at record high levels and revised statistics show that another 1.2 million have left the labor force.

According to the Bureau of Labor Statistics (BLS), the number of long-term unemployed – those out of work for 27 weeks or more, was unchanged at 5.5 million in January, near its record of 6.7 million in April 2010. That number has been at historic highs of 5-6 million since August 2009.

BLS figures also reveal that the number of people who have left the labor force entirely was much higher than previously thought – 1.2 million higher.

Inderdaad, de participatie graad in Amerika is in 30 jaar niet zo laag geweest. Me thinks Obama is fudging the numbers:

http://www.zerohedge.com/sites/default/files/images/user5/imageroot/2012/01/Participation%20Rate.jpg

Kortman
05-02-12, 22:28
De rotzooi van Bush opruimen, noem dat maar niks.

De belofte van Bush inlossen (Osama vangen) noem dat maar niks.

Verbetering zorgstelsel, noem dat maar niks.

Zijn aanpak van Guantanamo, dat is inderdaad helemaal niks.

Ben het in dit geval volkomen met je eens , vooral de ontstellende puinhoop die Bush op alle fronten achterliet ,opruimen is op zich al een klus die je in vierjaar niet klaren kunt.
Obama zou mijn stem dit keer zeker krijgen.

Eric de Blois
05-02-12, 23:04
Waarom zeg je dat niet tegen Mark?

Mee eens! Die mag niet-moslim's zonder berisping voor imbeciel, nitwit, varken etc. uitmaken en daarbij nog stevig vloeken ook. Waarom dat zo is, is niet moeilijk te raden. Kijk eens naar de repkracht van deze moslimvriend. Dat geslijm in wsdb doet hem goed.