PDA

Bekijk Volledige Versie : CDA: Aandacht voor parkeerproblemen rond Voedselbank



super ick
08-02-12, 09:10
CDA: Aandacht voor parkeerproblemen rond Voedselbank
zaterdag 28 januari 2012

Yvonne Son-Stolk, CDA raadslid, heeft tijdens de raadsvergadering van 18 januari jl. aandacht gevraagd voor parkeerproblemen rond de Voedselbank in Tiel:
Het ruime parkeerterrein rond de voedselbank (voormalig GGR Gasgebouw) biedt volop mogelijkheden om te parkeren maar is echter verboden terrein. Er staat ter plaatse een verbodsbord met daarbij een kleine vermelding "M.U.V. medewerkers voedselbank".
Volgens de medewerkers van de Tielse Voedselbank deelt parkeerbeheer regelmatig parkeerbonnen à € 80,- uit aan cliënten van de voedselbank die op vrijdag tussen 13.00 uur en 15.00 uur hun voedselpakket komen afhalen en even de auto bij de voedselbank parkeren om het pakket vervolgens in de auto te laden.De voedselbank Tiel heeft niet alleen cliënten uit Tiel maar ook uit de omliggende gemeenten.

Volgens de Voedselbank is het meer regel dan uitzondering dat parkeerbeheer juist op het tijdstip waarop de pakketten worden uitgedeeld komt controleren. Ook heeft de voedselbank aangegeven regelmatig het gesprek aan te zijn gegaan met parkeerbeheer om deze situatie te voorkomen echter zonder resultaat.

Tijdens de speelgoed inzamelingsactie van de Tielse kinderraad waarbij ook veel vrijwilligers en raadsleden aanwezig waren de zaterdag voor kerst zijn er parkeerbonnen uitgedeeld. De ouders van de kinderraadsleden die heel even de kinderen kwamen afzetten en de auto heel kort parkeerde werden ook direct van een parkeerbon voorzien. Gelukkig door tussenkomst van de raadsleden en een ambtenaar werden deze bonnen teruggedraaid.

De CDA fractie vindt het heel erg zuur dat mensen die zijn aangewezen op de voedselbank en het dus financieel al heel moeilijk hebben ook nog eens “getrakteerd” worden op een forse boete.

De fractie heeft dan ook aan het college gevraagd om met een oplossing te komen. Gedacht kan worden aan het instellen van een blauwe zone waarbij er max. 30 min. gebruik mag wordengemaakt van een parkeerplaats op het terrein. Volgens het college zouden er geen clienten van de voedselbank zijn bekeurd.

De voedselbank gaat zelf de zaak ook per brief nog aankaarten bij het college.

https://www.cda.nl/Tiel/Actueel/Nieuws/2012/1/4/CDA__Aandacht_voor_parkeerproblemen_rond_Voedselba nk.aspx

:hihi: Holland op zijn smalst.......

Umarvlie
08-02-12, 10:15
Je kan je natuurlijk ook afvragen hoe het kan dat mensen die op de voedselbank zijn aangewezen, auto kunnen rijden.

H.P.Pas
08-02-12, 10:21
Je kan je natuurlijk ook afvragen hoe het kan dat mensen die op de voedselbank zijn aangewezen, auto kunnen rijden.

Jij bent een kritische engerd. :)

BoerHarms
08-02-12, 12:08
als van sm houd dan kan je altijd bij parkeerbeheer gaan werken, ze zijn g**l op deze figuren

mark61
08-02-12, 13:27
:hihi: Holland op zijn smalst.......

Bizar commentaar, coming from you.

super ick
08-02-12, 17:01
Bizar commentaar, coming from you.

Je kent me niet dus je opmerking beschouw ik, net als de meeste opmerkingen van jou over mij als persoon, als compleet waardeloos.

super ick
08-02-12, 17:02
Je kan je natuurlijk ook afvragen hoe het kan dat mensen die op de voedselbank zijn aangewezen, auto kunnen rijden.

Vond ik ook het grappige aan het stukje.

Parkeerproblemen bij de voedselbank..................

mark61
08-02-12, 17:05
Je kent me niet dus je opmerking beschouw ik, net als de meeste opmerkingen van jou over mij als persoon, als compleet waardeloos.

Jezus man hou op met mijn teksten te kopiëren. Dat jij ze gebruikt wil niet zeggen dat ze dan ook betekenis hebben. Eerder niet.

Maar jij vindt dus dat voedselbankers auto moeten kunnen rijden. Ik vind het bizar.

Het interesseert me overigens niet wat jij beschouwt, want het is vrijwel altijd kwaadaardige, leugenachtige, vooringenomen bullshit.

super ick
08-02-12, 17:23
Maar jij vindt dus dat voedselbankers auto moeten kunnen rijden. Ik vind het bizar.

Ik heb je scheldwoorden en verdachtmakingen maar weggelaten.

Je mist de clou volkomen, schuift mij voor de zoveelste keer een standpunt in mijn schoenen en breit daar dan vervolgens domweg op voort.

IS die betonplaat voor jou kop nu werkelijk zo dik?