PDA

Bekijk Volledige Versie : Twee jaar cel voor woordvoerder Sharia4Belgium



Marsipulami
11-02-12, 23:08
Twee jaar cel voor woordvoerder Sharia4Belgium

14794

10/02/12, 10u28



Fouad Belkacem alias Abu Imran

De correctionele rechtbank van Antwerpen heeft Fouad Belkacem (29) uit Boom, de woordvoerder van de radicale moslimbeweging Sharia4Belgium, veroordeeld voor het aanzetten tot haat en geweld tegen niet-moslims en het belagen van Frank Vanhecke. Hij kreeg twee jaar cel en 550 euro boete.


Belkacem liet tijdens de behandeling van de zaak verstek gaan, maar wilde wel aanwezig zijn bij de uitspraak. Hij werd deze morgen echter opgepakt aan het Sint-Jansplein in Antwerpen bij een politiecontrole, maar mocht uiteindelijk wel naar het justitiepaleis gaan voor de uitspraak. Hij hoorde het openbaar ministerie zijn onmiddellijke aanhouding vorderen, maar de rechtbank ging daar niet op in.

"Niet-moslims nog vuiler dan dieren"

Belkacem en de Britse Anjem C.(44) hadden tijdens een persconferentie op 22 mei 2010 en in filmpjes die via internet verspreid werden hun toehoorders onder meer opgeroepen om toe te treden tot de groep van de salafistische jihadisten die geloven in de gewapende strijd. Ze stelden dat "een vlijmscherp zwaard" de enige oplossing was tegen de ongelovigen en de afvalligen en riepen hen op om de niet-moslims - die ze "nog vuiler dan dieren" noemden - te bestrijden.

Beide beklaagden streven volgens de rechtbank een soort van heldenstatus na bij hun volgelingen en schuwen haatdragende en gewelddadige taal niet. Ze bekommeren zich daarbij ook niet om de moslims die op een vreedzame manier hun geloof willen beleven en op een respectvolle wijze willen samenleven met andersdenkenden. Anjem C. werd voor zijn aandeel bij verstek veroordeeld tot één jaar cel en de rechtbank beval zijn onmiddellijke aanhouding.

Marie-Rose Morel

Belkacem werd naast het aanzetten van haat en geweld ook veroordeeld voor het belagen van de nabestaanden van Marie-Rose Morel en dan vooral van haar echtgenoot Frank Vanhecke. Een dag na haar overlijden had hij haar ziekte een "straf van Allah" genoemd. Filip Dewinter, Bart De Wever en alle andere "vijanden van Allah" mochten zich aan hetzelfde verwachten.

Belkacem moet Filip Dewinter, Frank Vanhecke en het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding een symbolische schadevergoeding van één euro betalen. Hij kan nog verzet aantekenen tegen zijn veroordeling, waarna de zaak opnieuw zal voorkomen.

Hij is met deze feiten niet aan zijn proefstuk toe. Belkacem liep al veertien veroordelingen voor de politierechtbank op, naast een viertal correctionele veroordelingen wegens diefstal met geweld, weerspannigheid, smaad, bedreigingen en inbreuken op de anti-racismewet. (belga/mvdb)

Marsipulami
11-02-12, 23:10
Zelfs op onze sandalen winnen we de strijd"


zaterdag 11 februari 2012, 08u42



Fouad Belkacem (29), de leider van Sharia4Belgium, werd vrijdag in Antwerpen veroordeeld tot twee jaar cel wegens aanzetten tot haat en geweld. Maar zelf ziet hij het probleem niet. 'Allah smeken dat Morel, Dewinter en De Crem kanker krijgen, is dat oproepen tot geweld?'


'Ik vind het wel grappig dat ik terecht moet staan voor mijn provocaties en dat meester-provocateur Filip Dewinter op dat proces burgerlijke partij is. Hij is het slachtoffer, ocharme.'

'Dat alleen al is toch het ultieme bewijs dat democratie een synoniem is van hypocrisie?'

'Dat proces is gewoon een toneelstuk, bedoeld om de moslims een les te leren. En de les is simpel: elke moslim die zijn mond opendoet, moet en zal gestraft worden.'

Uw strafblad begint anders wel een beetje te lijken op dat van Al Capone. Veertien keer veroordeeld voor verkeersinbreuken en dan nog een reeks veroordelingen voor slagen, vernielingen, bedreigingen en weerspannigheid, smaad en diefstal. En dat voor een vrome moslim.

'U bent een ongelovige. U drinkt ongetwijfeld ook alcohol, nietwaar? In de ogen van Allah zijn dat misdaden. Maar als u morgen stopt met drinken, dan begint u bij Allah met een wit blad. Zo is dat bij mij ook.'

'De meeste van mijn veroordelingen zijn er gekomen na protestacties van Sharia, waar het er af en toe onzacht aan toeging, zoals in 2009 na ons protest tegen het hoofddoekenverbod. Toen ben ik door zeven agenten in een combi gesleurd en mishandeld.'

'De rest zijn jeugdzonden. En weet u, als het dan allemaal zo erg is als ik in de pers lees, waarom loop ik dan nog vrij rond, denkt u?'

'Het is allemaal fel overdreven, die verhalen van die veroordelingen. Maar ik vind het niet erg, ze doen maar.'

Is Sharia4Belgium meer dan een handvol halvegaren? Want zo komen jullie in elk geval wel over op de filmpjes die jullie op Youtube posten.

'De leden van Sharia zijn moslims met een doel. Ons doel is de tevredenheid van Allah zoeken. Wij doen dat door de mensen aan te sporen tot het goede en te leven zoals Allah dat voorschrijft.'

'Wij drinken geen alcohol en gebruiken geen drugs. Wij leggen onze vinger op de problemen van de maatschappij en dragen oplossingen aan.'

'Vindt u echt dat ik een halvegare of een marginaal ben die zich op de rand van de maatschappij beweegt? Daar ben ik blij om, want pedofielen, verkrachters en andere perverten worden niet als marginaal beschouwd in dit land. Dan ben ik er liever wel één.'

'Sharia is trouwens in volle expansie. We zijn hier in België begonnen met twee man. De Belgische Sharia ligt aan de basis van de wereldwijde organisatie. Ondertussen zijn we in twintig landen actief.'

'Er is ondertussen zelfs een Sharia4India opgericht. Niet slecht toch voor een bende marginalen? Neen, ik zeg u, de democratie loopt op haar laatste benen. Zelfs op onze sandalen winnen we de strijd nog.'

Dit is een stukje uit een langer interview dat u vandaag in De Standaard en hier in de e-krant vindt. Het gesprek gaat onder meer over zijn zware beledigingen aan het adres van Marie-Rose Morel, over de vraag waarom Fouad Belkacem niet gewoon vertrekt naar een land waar het in zijn ogen beter is dan in België, over zijn jeugd (een autohandel in Boom) en over zijn afwezige angst dat één van zijn volgelingen zijn oproepen letterlijk zou nemen.

mark61
11-02-12, 23:15
Yep, het martelaarschap lonkt. Met dank aan de Belgische justitie :strik:

Marsipulami
11-02-12, 23:20
Yep, het martelaarschap lonkt. Met dank aan de Belgische justitie :strik:

De Belgische justitie levert goed werk :fpiraat:

Zie: http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/346432-eenentwintig-huiszoekingen-onderzoek-bende-nijvel.html

mark61
11-02-12, 23:48
De Belgische justitie levert goed werk :fpiraat:

Zie: http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/346432-eenentwintig-huiszoekingen-onderzoek-bende-nijvel.html

Ja die eindeloze soaps in België. Was Agusta nu al naar tevredenheid afgehandeld? Hoe was het ook weer met de Diane, zou er geen rechtse staatsgreep komen in België? Cools? Zitten de juisten achter de tralies? Wie waren de opdrachtgevers nou, en waarom?

Echt, Nederland is te sullig voor zoveel mysterieuze bagger.