PDA

Bekijk Volledige Versie : Tony Bennett bij herdenking: volg drugsbeleid Amsterdam



Eric de Blois
12-02-12, 15:31
Tony Bennett bij herdenking: volg drugsbeleid Amsterdam

ANP/Redactie − 12/02/12, 13:3

Bron: trouw.nl (http://www.trouw.nl/tr/nl/4512/Cultuur/article/detail/3174583/2012/02/12/Tony-Bennett-bij-herdenking-Volg-drugsbeleid-Amsterdam.dhtml)

http://static3.trouw.nl/static/photo/2012/15/16/14/20120212134500/media_xl_1110014.jpg
Tony Bennett bij de Grammy's. © reuters

Als het aan zanger Tony Bennett ligt, volgt Amerika het Nederlandse voorbeeld en worden softdrugs gedoogd. Hij heeft zich daar zaterdagavond (lokale tijd) voor uitgesproken, tijdens een spontane herdenking van zijn overleden collega Whitney Houston.

'Eerst was het Michael Jackson, toen Amy Winehouse, nu de geweldige Whitney Houston. Ik wil dat iedereen hier zich inzet om drugs te legaliseren. Laten we het doen zoals in Amsterdam, dat is een verstandige stad', zei Bennett. Volgens de zanger hoeft in Amsterdam 'niemand zich te verstoppen of de hoek om te sluipen om het te krijgen'.

Whitney Houston kampte jarenlang met een drugsverslaving. Of ze aan drugs is overleden, is echter nog niet bekend.

Eric de Blois
12-02-12, 15:33
Ik wil dat iedereen hier zich inzet om drugs te legaliseren.

Mee eens. Tony Bennett, een geweldige artiest ook!

BoerHarms
13-02-12, 02:33
Tony Bennett bij herdenking: volg drugsbeleid Amsterdam

ANP/Redactie − 12/02/12, 13:3

Bron: trouw.nl (http://www.trouw.nl/tr/nl/4512/Cultuur/article/detail/3174583/2012/02/12/Tony-Bennett-bij-herdenking-Volg-drugsbeleid-Amsterdam.dhtml)

http://static3.trouw.nl/static/photo/2012/15/16/14/20120212134500/media_xl_1110014.jpg
Tony Bennett bij de Grammy's. © reuters

Als het aan zanger Tony Bennett ligt, volgt Amerika het Nederlandse voorbeeld en worden softdrugs gedoogd. Hij heeft zich daar zaterdagavond (lokale tijd) voor uitgesproken, tijdens een spontane herdenking van zijn overleden collega Whitney Houston.

'Eerst was het Michael Jackson, toen Amy Winehouse, nu de geweldige Whitney Houston. Ik wil dat iedereen hier zich inzet om drugs te legaliseren. Laten we het doen zoals in Amsterdam, dat is een verstandige stad', zei Bennett. Volgens de zanger hoeft in Amsterdam 'niemand zich te verstoppen of de hoek om te sluipen om het te krijgen'.

Whitney Houston kampte jarenlang met een drugsverslaving. Of ze aan drugs is overleden, is echter nog niet bekend.







de handel in sofdrugs legaliseren en belasting overheffen , brengen vele landen in een korte tijd uit de schuldencrisis

super ick
13-02-12, 09:11
Mee eens. Tony Bennett, een geweldige artiest ook!

Vergelijk het maar eens met ons maatschappelijk geacepteerd gif; alcohol.
Verkeersdoden, relatiedrama's, mishandelingen, overlast, comazuipen, etc.

Uitdelen voor de voetbalwedstrijd en de rellen zijn verleden tijd :)

Max Stirner
13-02-12, 10:33
Tony heeft misschien wel gelijk, zijn timing lijkt me een beetje ongelukkig.

Overigens lijkt de legalisatie van bijv. cocaïne me eigenlijk niet zo gewenst - niet uit ideologische maar uit pragmatische overwegingen.

Juist de hoge prijs vormt een soort remmende factor op zeer regelmatig gebruik. Als het vrij en goedkoop te verkrijgen was, zou het voor veel mensen nóg moeilijker zijn om dit soort, erg lekkere, drugs met de benodigde mate te blijven gebruiken.

Soldim
13-02-12, 11:22
Juist de hoge prijs vormt een soort remmende factor op zeer regelmatig gebruik. Als het vrij en goedkoop te verkrijgen was, zou het voor veel mensen nóg moeilijker zijn om dit soort, erg lekkere, drugs met de benodigde mate te blijven gebruiken.

Daar zie ik een rol voor de belastingdienst -- gelijk tabak en alcohol.

Max Stirner
13-02-12, 11:41
Daar zie ik een rol voor de belastingdienst -- gelijk tabak en alcohol.


Dat zullen dan torenhoge accijnzen moeten worden en dan nog hou je het probleem dat het 'te makkelijk' verkrijgbaar is.


Juist het feit dat veel celebrities (die geld zat hebben en in bepaalde opzichten 'boven de wet' staan) aan dergelijke middelen kapot gaan, lijkt me veelzeggend.


Vind het een moeilijk onderwerp want in principe is iedereen natuurlijk God over eigen lichaam en geest, maar in de praktijk zou legalisatie -met name van cocaïne - heel veel problemen veroorzaken, denk ik.

Soldim
13-02-12, 13:32
Dat zullen dan torenhoge accijnzen moeten worden en dan nog hou je het probleem dat het 'te makkelijk' verkrijgbaar is.

Een deel van het begrotingstekort opgelost :)



Juist het feit dat veel celebrities (die geld zat hebben en in bepaalde opzichten 'boven de wet' staan) aan dergelijke middelen kapot gaan, lijkt me veelzeggend.


Gaan die niet net zo makkelijk kapot aan alcohol?


Vind het een moeilijk onderwerp want in principe is iedereen natuurlijk God over eigen lichaam en geest, maar in de praktijk zou legalisatie -met name van cocaïne - heel veel problemen veroorzaken, denk ik.

Ik weet het niet, wordt door legalisatie de drempel echt zo ontzettend veel lager dat andere groepen dan nu drugs zullen gaan gebruiken? Het lijkt me dat de dynamiek van het systeem erg zal veranderen door drugs uit de criminaliteit te halen. Bepaalde problemen zullen waarschijnlijk (deels) verdwijnen.... hoeveel nieuwe problemen er ontstaan is voor mij moeilijk te zeggen.

mark61
13-02-12, 14:07
Tony heeft misschien wel gelijk, zijn timing lijkt me een beetje ongelukkig.

:haha:

mark61
13-02-12, 14:10
Ik weet het niet, wordt door legalisatie de drempel echt zo ontzettend veel lager dat andere groepen dan nu drugs zullen gaan gebruiken? Het lijkt me dat de dynamiek van het systeem erg zal veranderen door drugs uit de criminaliteit te halen. Bepaalde problemen zullen waarschijnlijk (deels) verdwijnen.... hoeveel nieuwe problemen er ontstaan is voor mij moeilijk te zeggen.

Denk het ook niet. Drugs zijn ook zo ontzettend onderhevig aan mode. Iemand nog recent iets gehoord over heroïne in NL? Dat is toch een uitstervende groep, heroïnejunkies?

Crystal meth is natuurlijk een enorm probleem in de VS, omdat je het zo makkelijk zelf kan maken. En omdat zoveel mensen er blijkbaar met hun ziel onder hun arm lopen.

mark61
13-02-12, 14:11
Dat zullen dan torenhoge accijnzen moeten worden en dan nog hou je het probleem dat het 'te makkelijk' verkrijgbaar is.

Op sigaretten zit iets van 57%. Al kosten sigaretten in Afrika 4x zo weinig. Op alcohol nog meer, schat ik. Weed kost trouwens nauwelijks wat, als het legaal wordt geproduceerd.

Eric de Blois
13-02-12, 16:07
Dat zullen dan torenhoge accijnzen moeten worden en dan nog hou je het probleem dat het 'te makkelijk' verkrijgbaar is.

Juist het feit dat veel celebrities (die geld zat hebben en in bepaalde opzichten 'boven de wet' staan) aan dergelijke middelen kapot gaan, lijkt me veelzeggend.

Vind het een moeilijk onderwerp want in principe is iedereen natuurlijk God over eigen lichaam en geest, maar in de praktijk zou legalisatie -met name van cocaïne - heel veel problemen veroorzaken, denk ik.

Nou torenhoge accijnzen is ook geen goed idee, dan drijf je de zaak weer in de criminele wereld terug. Gewoon dezelfde accijns als die van bijvoorbeeld thee. Kun je het gewoon in de supernarkt kopen tegen een normale prijs. Het gebruik moet verder, net als roken, via spotjes ontmoedigt worden, dat wel.

Max Stirner
13-02-12, 16:25
Nou torenhoge accijnzen is ook geen goed idee, dan drijf je de zaak weer in de criminele wereld terug. Gewoon dezelfde accijns als die van bijvoorbeeld thee. Kun je het gewoon in de supernarkt kopen tegen een normale prijs. Het gebruik moet verder, net als roken, via spotjes ontmoedigt worden, dat wel.


Alsof je cocaïne met tabak of alcohol kan vergelijken ... :

Bij coke heb je helemaal niet het idee dat je iets 'sterks' gebruikt, je raakt niet helemaal van de kaart .... je voelt je alert, sociaal, met zelfvertrouwen, volledig 'in control'.

Als het effect weg-ebt (binnen 1 of 2 uur) wil je altijd meer, want van een snelle gewenning is geen sprake, het effect is écht heel lekker en je hebt de volgende dag niet of nauwelijks een kater..... pas na een tijdje komen de bekende negatieve bijverschijnselen


Dat maakt het een hele verraderlijke & verslavende drug, een sluipmoordenaar ... niet iets dat je aan 18-jarigen met spotjes kan 'ontmoedigen', vrees ik. Zeker niet als het tegen een 'normale prijs' (5 euro / gram ?) verkrijgbaar is.


Denk dat de hoge prijs en de illegaliteit in bepaalde opzichten een zegen is.

Eric de Blois
13-02-12, 16:37
Alsof je cocaïne met tabak of alcohol kan vergelijken ... :

Dat heb ik dan ook niet gedaan en ook zeker niet willen suggereren. Maar ik blijf wel van mening dat legaliseren beter is dan verbieden. Het moet totaal uit het illegale circuit worden gehaald.


Bij coke heb je helemaal niet het idee dat je iets 'sterks' gebruikt, je raakt niet helemaal van de kaart .... je voelt je alert, sociaal, met zelfvertrouwen, volledig 'in control'. Als het effect weg-ebt (binnen 1 of 2 uur) wil je altijd meer, want van een snelle gewenning is geen sprake, het effect is écht heel lekker en je hebt de volgende dag niet of nauwelijks een kater..... pas na een tijdje komen de bekende negatieve bijverschijnselen. Dat maakt het een hele verraderlijke & verslavende drug, een sluipmoordenaar ... niet iets dat je aan 18-jarigen met spotjes kan 'ontmoedigen', vrees ik. Zeker niet als het tegen een 'normale prijs' (5 euro / gram ?) verkrijgbaar is.

Ik neem dat meteen aan, heb geen enkele ervaring met deze middelen.


Denk dat de hoge prijs en de illegaliteit in bepaalde opzichten een zegen is.

Nou, ik vond de links ingeslagen weg - gedogen - wel goed. Ik geloof nog steeds dat die juist was, zij het dat ik legaliseren beter vind dan gedogen.

knuppeltje
14-02-12, 09:50
Nou, ik vond de links ingeslagen weg - gedogen - wel goed.

Ik weet niet waarom gedogen links zou moeten zijn als ik zie wat rechts jarenlang gedoogd heeft... en waardoor we nu wereldwijd een aantal fikse problemen hebben.

Slinger
14-02-12, 09:54
Ik weet niet waarom gedogen links zou moeten zijn als ik zie wat rechts jarenlang gedoogd heeft... en waardoor we nu wereldwijd een aantal fikse problemen hebben.

Heb je het nu nog steeds over het drugsbeleid of dwarrel je weer weg?

rbn
14-02-12, 13:12
Bij coke heb je helemaal niet het idee dat je iets 'sterks' gebruikt, je raakt niet helemaal van de kaart .... je voelt je alert, sociaal, met zelfvertrouwen, volledig 'in control'.

Als het effect weg-ebt (binnen 1 of 2 uur) wil je altijd meer,



alsof je het over koffiedrinken hebt..


Dat maakt het een hele verraderlijke & verslavende drug, een sluipmoordenaar ...

is cocaïne niet vooral een gelegenheidsdrug?.. dacht dat drugs als cafeïne en nicotine verslavender zijn..

Max Stirner
14-02-12, 14:26
is cocaïne niet vooral een gelegenheidsdrug?.. dacht dat drugs als cafeïne en nicotine verslavender zijn..




Ja, voor de meeste mensen wel.

En dat is, denk ik, deels te danken aan de hoge prijs - wat als bijkomend effect heeft dat de meeste mensen al wat meer gesettled en volwassen zijn voordat ze het zich kunnen permitteren. En ze er dus, over het algemeen gesproken, verstandiger mee omgaan.


(Lichamelijke verslaving schijnt trouwens nauwelijks echt te bestaan / overschat te worden ... verslaving is vrijwel altijd in de eerste plaats geestelijk, ook wat betreft bijv. nicotine of zelfs heroïne )

(Caffeïne vind ik inderdaad héél erg verslavend: ben als experiment wel eens een paar maanden gestopt met koffiedrinken (en drink normaal niet meer dan 2, hooguit 3 kopjes) ... was best moeilijk)

Eric de Blois
14-02-12, 15:12
Ik weet niet waarom gedogen links zou moeten zijn als ik zie wat rechts jarenlang gedoogd heeft... en waardoor we nu wereldwijd een aantal fikse problemen hebben.

Huh? Zeg ik iets goeds over links is het ook weer tegen het zere been. Voorzover ik weet is rechts tegen gedogen en legaliseren van drugs. Maar zo niet, is dat heel goed nieuws en heb ik mij gewoon vergist.