PDA

Bekijk Volledige Versie : Sluipschutters uit IRAN vechten aan de kant van de Regeringstroepen



Kortman
13-02-12, 17:59
Op ''EEN VANDAAG'' 18.30 was te zien hoe uit IRAN afkomstige sluipschutters aan de kant van de Syrie ,s Regerings
vechten .Aan de hand van de op hun gevonden paspoorten .
Iran eist de vrijlating van deze mannen.

Kortman
13-02-12, 18:01
Ik wet ook niet wat je hier van denken moet ,
tragisch is het in elk geval.

Joesoef
13-02-12, 18:19
Half verhaal, benieuwd naar het geheel. Wie maakte deze info bekend?

Slinger
13-02-12, 18:22
Op ''EEN VANDAAG'' 18.30 was te zien hoe uit IRAN afkomstige sluipschutters aan de kant van de Syrie ,s Regerings
vechten .Aan de hand van de op hun gevonden paspoorten .
Iran eist de vrijlating van deze mannen.

We wisten al dat Iran betrokken is. Hezbollah en Hamas doen ook mee. Interesseert niemand, vooral de Palestinalovers niet.

Joesoef
13-02-12, 18:32
Syrians capture Iranian Revolutionary Guard sniping at demonstrators (http://www.islamist.com/index.php/revolution/1420-syrians-capture-iranian-revolutionary-guard-sniping-at-demonstrators)

rbn
13-02-12, 18:44
http://themoderatevoice.com/wordpress-engine/files//2012/02/105447_600.jpg

Bar
13-02-12, 18:52
Gelukkig gaat het onderlinge geknok straks op flink wat grotere schaal voort.

Zou ook wat wezen.....beetje vreedzame toestanden als moslims onder elkaar, dat kunnen we echt niet hebben hoor.

ijsbergbeer
13-02-12, 21:04
Half verhaal, benieuwd naar het geheel. Wie maakte deze info bekend?

Als je de moeite wil nemen om PROGRAMMA gemist te bekijken dan vind je het wel :
Een Vandaag 13 februari 2012 uitzending 18.30

Joesoef
13-02-12, 21:33
Als je de moeite wil nemen om PROGRAMMA gemist te bekijken dan vind je het wel :
Een Vandaag 13 februari 2012 uitzending 18.30


Als je de moeite zou willen nemen om de link in mijn reply te volgen weet je al veel meer dan dat itempje liet zien. Er blijven vragen genoeg.

Slinger
13-02-12, 21:42
Als je de moeite zou willen nemen om de link in mijn reply te volgen weet je al veel meer dan dat itempje liet zien. Er blijven vragen genoeg.

O ja? Vertel eens.

ijsbergbeer
13-02-12, 21:48
Als je de moeite zou willen nemen om de link in mijn reply te volgen weet je al veel meer dan dat itempje liet zien. Er blijven vragen genoeg.

Bij mijn weten was dat jou vraag niet ,je dwingt mij gewoon iets op
Ik heb alleen JOU vraag beantwoord en blijkbaar is dat niet goed , JAMMER DAN maar ga zo als nog even kijken naar jou link (was even met iets anders bezig vandaar )

mark61
13-02-12, 22:39
We wisten al dat Iran betrokken is. Hezbollah en Hamas doen ook mee. Interesseert niemand, vooral de Palestinalovers niet.

Je kletst weer. Ik heb al eeuwen geleden met afkeuring meegedeeld dat Hezbollah meedeed.

Wat Hezbollah met Palestina te maken heeft ontgaat mij ten enen male.

Heb je verder nog enig argument of bewijs voor je boude verzinsel?

<i>Hamas is 'backing protesters' says Syria

Damascus // Syria's relationship with Hamas is increasingly strained over the Palestinian group's refusal to openly endorse Damascus and its tactics in suppressing an anti-regime uprising, according to figures close to both sides.</i>

http://www.thenational.ae/news/world/middle-east/hamas-is-backing-protesters-says-syria

N'importe quoi.

Slinger
13-02-12, 22:42
Je kletst weer. Ik heb al eeuwen geleden met afkeuring meegedeeld dat Hezbollah meedeed.


Dat zou je toch te denken moeten geven.

Kortman
13-02-12, 23:08
We wisten al dat Iran betrokken is. Hezbollah en Hamas doen ook mee. Interesseert niemand, vooral de Palestinalovers niet.

Ik heb tot nu toe geen bewijzen gezien dat Hamas en Hezbollah aan zijde van de Regeringstroepen me vechten.
Feit is in elk geval dat het weer hoofdzakelijk geloofsgenoten ( Moslims) zijn tragisch genoeg ,heb de beelden gezien van dat kleine meisje dwars door haar onderlichaam geschoten !

knuppeltje
14-02-12, 09:18
O ja? Vertel eens.

Maar weer goed dat voor jou alles zo duidelijk is, toch?

Slinger
14-02-12, 09:25
Maar weer goed dat voor jou alles zo duidelijk is, toch?

Wat vind jij ervan dat jouw helden nu ordinaire massamoordenaars blijken te zijn?

knuppeltje
14-02-12, 09:41
Ik heb tot nu toe geen bewijzen gezien dat Hamas en Hezbollah aan zijde van de Regeringstroepen me vechten.
Feit is in elk geval dat het weer hoofdzakelijk geloofsgenoten ( Moslims) zijn tragisch genoeg !

Slinger ook niet, maar dat is wel zo wat de meest kwaadaardige prikker hier.

Volgens mij zouden het aanhangers van een of andere natuurgodsdienst zijn als het weer Hutsies en Tutsie waren bijvoorbeeld en die hebben samen al heel wat bloedig afgevochten over de grassprieten.

Maar in Spanje vocht de Eta tot voor kort jarenlang een wel zeer bloedige rebellie uit... en wie zegt dat die Eta-leden niet katholiek waren, net als het overgrote deel van de Spaanse bevolking.
En ook de Ira heeft een heel landurige bloedige reputatie...net als sommige protestantse groeperingen in Ierland, en ook de derde partij...de Engelsen, allemaal zijn en waren het christenen.

Waarom wordt daarbij nooit over godsdienst gesproken en wel als er ergens wat aan de hand is als het om moslims gaat?
Wat is daarvan de reden, anders dan een domme vooringenomenheid?

Dictators mogen dan wel altijd gehandeld vanuit een geloof, maar dat is dan meer in het geloof van hun macht dan vanuit een of ander heilig boek waarmee ze nog eerder hun reet mee afvegen.

Als dan hun bevolking in opstand komt, zoals nu, dan zijn het weer moslims die elkaar uitmoorden en geen burgers meer die hopen van hun dictator af te komen.

Kortom: een domme, schijnheilige en hypocriete houding vanjewelste.

H.P.Pas
14-02-12, 10:19
jouw helden

Typisch geval van projectie. Kritiekloze heldenverering is een basisbestanddeel van jouw wereldbeeld. Knuppeltje is nu werkelijk de allerlaatste die daar last van heeft.

knuppeltje
14-02-12, 11:07
Wat vind jij ervan dat jouw helden nu ordinaire massamoordenaars blijken te zijn?

Zalig zijn de armen van geest Heer, maar waarom laat Gij hen hier steeds weer de zaak komen verzieken?

Slinger
14-02-12, 11:40
Zalig zijn de armen van geest Heer, maar waarom laat Gij hen hier steeds weer de zaak komen verzieken?

Laffe persoonlijke aanval. Je kunt het niet hebben dat jouw eenzijdige en bekrompen wereldbeeld wordt verziekt. Hoe vaak ga je wel niet helemaal uit je dak als ook maar één Palestijn een haartje gekrenkt wordt? En hoe mooi vind je het dan wel niet om de Joden als schuldigen aan te kunnen wijzen? En nu speel je de duikeend.

knuppeltje
14-02-12, 12:21
Laffe persoonlijke aanval. Je kunt het niet hebben dat jouw eenzijdige en bekrompen wereldbeeld wordt verziekt. Hoe vaak ga je wel niet helemaal uit je dak als ook maar één Palestijn een haartje gekrenkt wordt? En hoe mooi vind je het dan wel niet om de Joden als schuldigen aan te kunnen wijzen? En nu speel je de duikeend.

Shit, Den Heer is zeker weer in slaap gevallen.

Soldim
14-02-12, 12:23
Laffe persoonlijke aanval.

Jou aanval was ook persoonlijk. Zie je dat over het hoofd?

rbn
14-02-12, 12:56
Laffe persoonlijke aanval. Je kunt het niet hebben dat jouw eenzijdige en bekrompen wereldbeeld wordt verziekt. Hoe vaak ga je wel niet helemaal uit je dak als ook maar één Palestijn een haartje gekrenkt wordt? En hoe mooi vind je het dan wel niet om de Joden als schuldigen aan te kunnen wijzen? En nu speel je de duikeend.

kijk beste forumbezoekers, dit is een duidelijk voorbeeld van iemand die last heeft van paranoïde wanen..

Kortman
14-02-12, 14:19
Slinger ook niet, maar dat is wel zo wat de meest kwaadaardige prikker hier.

Volgens mij zouden het aanhangers van een of andere natuurgodsdienst zijn als het weer Hutsies en Tutsie waren bijvoorbeeld en die hebben samen al heel wat bloedig afgevochten over de grassprieten.

Maar in Spanje vocht de Eta tot voor kort jarenlang een wel zeer bloedige rebellie uit... en wie zegt dat die Eta-leden niet katholiek waren, net als het overgrote deel van de Spaanse bevolking.
En ook de Ira heeft een heel landurige bloedige reputatie...net als sommige protestantse groeperingen in Ierland, en ook de derde partij...de Engelsen, allemaal zijn en waren het christenen.

Waarom wordt daarbij nooit over godsdienst gesproken en wel als er ergens wat aan de hand is als het om moslims gaat?
Wat is daarvan de reden, anders dan een domme vooringenomenheid?

Dictators mogen dan wel altijd gehandeld vanuit een geloof, maar dat is dan meer in het geloof van hun macht dan vanuit een of ander heilig boek waarmee ze nog eerder hun reet mee afvegen.

Als dan hun bevolking in opstand komt, zoals nu, dan zijn het weer moslims die elkaar uitmoorden en geen burgers meer die hopen van hun dictator af te komen.

Kortom: een domme, schijnheilige en hypocriete houding vanjewelste.

Grotendeels klopt het wel wat jij zegt ,maar een belangrijk ding vergeet je ! HET WAS juist het geloof dat de oorzaak was van de door jou genoemde oorlogen ! en er is zijn zover ik weet maar 2 soorten Moslims SOENIETEN en SJIEIETEN en zelfs die gunnen elkaar al eeuwen lang het licht in de ogen niet .
Bij Christelijke /geloven barst het van de afscheidingen alleen in het kleine NEDERLAND al zo,n stuk of zes ,als het er niet meer zijn !
We hebben hier ook de beelden storm gehad maar dat was 1566 . tja de middeleeuwen he .
MAAR HET FEIT IS dat de beelden op de T.V voor zich spreken en de woorden die geuit worden ook als voorbeeld: Moge ALLAH deze hond vervloeken enz zijn dagelijks te horen en te zien .
Maar nogmaals het topic gaat over ''Sluipschutters ''al dan niet afkomstig uit Iran en ik kan me niet voorstellen dat het b.v SjieIeten zijn die zich aansluiten bij Soenieten of omgekeerd , wat denk je zelf?

Slinger
14-02-12, 16:56
Jou aanval was ook persoonlijk. Zie je dat over het hoofd?

Ik heb het ook over de zaak, daarop kan hij reageren.

The_Grand_Wazoo
14-02-12, 21:18
Nou, dr zijn in ieder geval ook nog Alevieten en volgens mij is dat de dominante stroming binnen de Syrische Baath partij. Maar ik zal, geheel tegen de gewoontes van dit forum, er maar meteen eerlijk bij zeggen dat ik er niet zo veel verstand van heb. Dit is volgens mij Mark61 z'n domein. Je moet je even laten uitschelden, maar dan krijg je wat.(-:

Kortman
14-02-12, 21:36
Nou, dr zijn in ieder geval ook nog Alevieten en volgens mij is dat de dominante stroming binnen de Syrische Baath partij. Maar ik zal, geheel tegen de gewoontes van dit forum, er maar meteen eerlijk bij zeggen dat ik er niet zo veel verstand van heb. Dit is volgens mij Mark61 z'n domein. Je moet je even laten uitschelden, maar dan krijg je wat.(-:

lol hahahahhihihihi
En eerlijk gezegd neem ik dat desnoods op de koop toe (schelden) maar dan leer ik mogelijk weer wat .
Want ik weet het zelf ook niet , maar het schijnt dat de (eenheid) onder de rebellerende tropen ook ver te zoeken is
want dat was vandaag ook een onderwerp van het Nieuws .
Feit is dat er aan deze moordpartij hoe dan ook een einde moet komen.

knuppeltje
15-02-12, 11:14
HET WAS juist het geloof dat de oorzaak was van de door jou genoemde oorlogen ! en er is zijn zover ik weet maar 2 soorten Moslims SOENIETEN en SJIEIETEN

en zelfs die gunnen elkaar al eeuwen lang het licht in de ogen niet .

MAAR HET FEIT IS dat de beelden op de T.V voor zich spreken en de woorden die geuit worden ook als voorbeeld: Moge ALLAH deze hond vervloeken enz zijn dagelijks te horen en te zien .

Maar nogmaals het topic gaat over ''Sluipschutters ''al dan niet afkomstig uit Iran en ik kan me niet voorstellen dat het b.v SjieIeten zijn die zich aansluiten bij Soenieten of omgekeerd , wat denk je zelf?

Daar ga je al gruwelijk in de fout. Beide groeperingen kennen al vele eeuwen diverse afscheidingen.
de solisten daargelaten. Zogauw ze zich gaan verenigen, wordt het andere koek.
Oorlogen gaan niet over geloof, maar om macht en rijkdom in welke vorm dan ook. Ok, een stelletje solisten met een waanbeeld daargelaten, maar zodra die zich op grote schaal gaan groeperen met alles wat daarbij komt kijken, wordt het heel andere koek.

In eerste instantie is de shiat-Ali (partij voor Ali) destijds opgericht door een groep moslims die vond dat de laatste drie kaliefs zich te weinig om de religieuse zaken bekommerden en zich teveel met wereldse zaken bezig hielden. Maar het zijn juist deze drie kaliefs die praktisch bijna al die gebieden veroverd hebben die er door de Arabieren veroverd zijn. Zij hadden misschien geen tijd...en blijkbaar ook weinig zin, om zich teveel met religieuse zaken bezig te houden.

Het conflict over door wie de gelovigen dienen te worden geleid: een koning of een priester, is inderdaad nog steeds niet de wereld uit. Maar net zoals dat in de tijd van de Farao's... en later ook eeuwenlang in Europa, gaat het allemaal en alleen om macht, rijkdom maar even daargelaten.

Tja, katholieken heben het over en verdoemenis. En de Tempeliers krijsten alsmaar: God wil het, terwijl ze alsmaar het christendom de moslims met het zwaard rechtstreeks de bloedbanen in de nek inhakten.

Als ze uit Iran komen dan heb je geheid kans dat het sjiïeten zijn, maar of het brave gelovigen zijn? Het zou zomaar kunnen dat ze dat zelf vinden, maar voor hetzelfde zijn het gewoon geschifte avonturiers.

knuppeltje
15-02-12, 11:16
Nou, dr zijn in ieder geval ook nog Alevieten en volgens mij is dat de dominante stroming binnen de Syrische Baath partij.

En dus ook de kliek uit Tikriet, Sadams thuisbasis dus. Baath en Aleviet.

knuppeltje
15-02-12, 11:19
maar dan leer ik mogelijk weer wat .
Want ik weet het zelf ook niet .

Dat laatste is wat deze betreft wel duidelijk, maar vrees niet, je kunt hier nog heel wat leren.

Slinger
16-02-12, 13:07
Oorlogen gaan niet over geloof, maar om macht en rijkdom in welke vorm dan ook.

Je vergeet erbij te zeggen dat dat alleen het geval is als er moslims bij betrokken zijn. Zo gauw het om christenen en vooral Joden gaat, is het wel de schuld van dat achterlijke geloof, horen we steeds van jou

knuppeltje
16-02-12, 14:30
Je vergeet erbij te zeggen dat dat alleen het geval is als er moslims bij betrokken zijn. Zo gauw het om christenen en vooral Joden gaat, is het wel de schuld van dat achterlijke geloof, horen we steeds van jou

Dan heb je er niets van gesnapt of je wilt het nog steeds niet snappen, of je liegt er weer vrolijk op los. Het laatste is volgens mij het juiste antwoord.

Slinger
16-02-12, 14:42
Dan heb je er niets van gesnapt of je wilt het nog steeds niet snappen, of je liegt er weer vrolijk op los. Het laatste is volgens mij het juiste antwoord.

Zoek het maar na in je eigen berichten.

knuppeltje
16-02-12, 14:47
Zoek het maar na in je eigen berichten.

Dat hoeft niet, ik weet heus wel wat ik zeg. Maar toon het tegendeel maar aan als jij denkt het beter te weten.

Slinger
16-02-12, 14:51
Dat hoeft niet, ik weet heus wel wat ik zeg. Maar toon het tegendeel maar aan als jij denkt het beter te weten.

Ik zal het je in de toekomst helpen onthouden. Die gelegenheden zullen zeker komen.

knuppeltje
16-02-12, 14:52
Ik zal het je in de toekomst helpen onthouden. Die gelegenheden zullen zeker komen.

Het was dus weer ontstellend geleuter.

Slinger
16-02-12, 16:16
Het was dus weer ontstellend geleuter.

Wacht maar af...

Kortman
16-02-12, 21:26
Dat laatste is wat deze betreft wel duidelijk, maar vrees niet, je kunt hier nog heel wat leren.

Dat geld voor jou ook denk ik, met dit verschil dat ik gewoon eerlijk ben om te zeggen als ik iets niet weet.

rbn
17-02-12, 00:41
Zo gauw het om christenen en vooral Joden gaat, is het wel de schuld van dat achterlijke geloof, horen we steeds van jou

grappig dat je nu 180 graden gedraaid bent.. drie jaar geleden verweet je knuppeltje exact het tegenovergestelde.. toen had het christelijke geloof volgens hem geen bal te maken bij de strijd tussen ierse katholieken en protestanten.. jij was echter van mening dat religie daar wel degelijk een rol bij speelde.. je schreef toen nog: "mensen durven uit naam van God elkaar net iets meer aan te doen".. knuppeltje hield echter vol (in zijn gebruikelijke koppigheid) dat het niks van doen had met religie.. hij wilde er niks van weten en veegde alles van tafel wat verwees naar de rol van religie bij gewapende conflicten in de ierse geschiedenis..

knuppeltje
17-02-12, 09:17
grappig dat je nu 180 graden gedraaid bent..

Dat is geen enkel probleem voor hem, zelf niet om dat 100 keer in een minuut te doen.

knuppeltje
17-02-12, 09:19
Dat geld voor jou ook denk ik, met dit verschil dat ik gewoon eerlijk ben om te zeggen als ik iets niet weet.

Ach, niemand is te oud om te leren, zelfs ik niet. Maar ik doe m'n best.

rbn
17-02-12, 13:34
Dat is geen enkel probleem voor hem, zelf niet om dat 100 keer in een minuut te doen.

nu overdrijf je een beetje

Slinger
17-02-12, 13:54
grappig dat je nu 180 graden gedraaid bent.. drie jaar geleden verweet je knuppeltje exact het tegenovergestelde.. toen had het christelijke geloof volgens hem geen bal te maken bij de strijd tussen ierse katholieken en protestanten.. jij was echter van mening dat religie daar wel degelijk een rol bij speelde.. je schreef toen nog: "mensen durven uit naam van God elkaar net iets meer aan te doen".. knuppeltje hield echter vol (in zijn gebruikelijke koppigheid) dat het niks van doen had met religie.. hij wilde er niks van weten en veegde alles van tafel wat verwees naar de rol van religie bij gewapende conflicten in de ierse geschiedenis..

Niet ik ben gedraaid, want ik ben nog steeds die mening toegedaan, of het nou om christenen of moslims gaat, dat maakt me niets uit. Knuppeltje draait steeds. Zo de wind waait, waait zijn jasje.

knuppeltje
17-02-12, 14:04
nu overdrijf je een beetje

Kan nooit veel meer zijn dan dat.

knuppeltje
17-02-12, 14:05
Niet ik ben gedraaid, want ik ben nog steeds die mening toegedaan, of het nou om christenen of moslims gaat, dat maakt me niets uit. Knuppeltje draait steeds. Zo de wind waait, waait zijn jasje.

Wel raar dan dat jij dat nooit kan aantonen.

Kortman
17-02-12, 18:39
Wel raar dan dat jij dat nooit kan aantonen.

Jammer dat julie je onderlinge menings verschil uitvechten , terwijl ondertussen ..enfin lees zelf maar :



Ruim 20 doden door nieuw geweld in Syrië

Laatste update: 17 februari 2012 15:14 info.


DAMASCUS - Zeker 24 mensen zijn vrijdag gedood door nieuw geweld in Syrië. Onder de doden zijn 12 militairen die zijn gedeserteerd uit het regeringsleger.

Foto: AFP

Zij zijn in Jassim in het zuiden van het Arabische land geëxecuteerd.

Dat hebben oppositiegroepen laten weten. Volgens de oppositie heeft het regeringsleger ook slachtoffers gemaakt in de provincie Homs in het midden van het land en in de zuidelijke provincie Deraa.