PDA

Bekijk Volledige Versie : De golf van geweld waar niemand over praat



super ick
15-02-12, 08:10
De golf van geweld waar niemand over praat




Amerikaanse gevangenissen zijn een slagveld
woensdag 15 februari 2012
Door: Désirée du Roy
Categorie: Samenleving

Politici in Amerika zijn trots op de al meer dan 20 jaar dalende misdaad in de VS. De misdaadcijfers liggen nog steeds veel hoger dan die in Europa en bijvoorbeeld Nederland. Maar in het verleden was dat verschil nog veel groter. De straten van de grote steden waren toen 'killing fields'. Mooi, die dalende misdaadcijfers maar in een kritisch artikel in The New Yorker wordt gewezen op de golf van geweld binnen de gevangenissen.

Het is mede het gevolg van het succesvolle optreden van de politie en de strengere straffen die rechters opleggen. Het geweld verplaatste zich dus van de straat naar de celblokken van de talrijke Amerikaanse gevangenissen. Er is geen land ter wereld met zo veel gevangenen. En die gevangenen zijn veelvuldig slachtoffer van gruwelijke misdrijven. Terwijl op straat de pakkans groter is geworden blijven de meeste misdrijven in de gevangenis (mishandeling, verkrachting) onbestraft.

In The New Yorker wordt het 'grootste leugen van Amerika genoemd'. Een leugen omdat niemand het er over heeft. Republikeinen waren altijd 'tough on crime' maar het is politiek niet aantrekkelijk je voor gevangenen in te zetten. Dat vinden kiezers niet fijn. En ook van de Democraten is weinig te verwachten. Die zijn bang voor 'watjes' te worden uitgemaakt als ze opkomen voor de rechten van gevangenen. Durft Obama - toch een toegewijd voorvechter van rechten voor alle Amerikanen- er iets aan te doen?

Bronnen: NewYorker, Economist via
Welingelichte Kringen - De golf van geweld waar niemand over praat (http://www.welingelichtekringen.nl/18136-de-golf-van-geweld-waar-niemand-over-praat.html)

knuppeltje
15-02-12, 08:46
De golf van geweld waar niemand over praat

Amerikaanse gevangenissen zijn een slagveld

Politici in Amerika zijn trots op de al meer dan 20 jaar dalende misdaad in de VS. De misdaadcijfers liggen nog steeds veel hoger dan die in Europa en bijvoorbeeld Nederland. Maar in het verleden was dat verschil nog veel groter. De straten van de grote steden waren toen 'killing fields'. Mooi, die dalende misdaadcijfers maar in een kritisch artikel in The New Yorker wordt gewezen op de golf van geweld binnen de gevangenissen.

Die weten blijkbaar niet waarover ze het hebben. Al jarenlang kun je met de regelmaat van de klok op tv programma's zien over het geweld in Amerikaanse gevangenissen en haalt het regelmatig de aandacht van de media.. Tel daarbij ook nog even op alle films die daarover al zijn gemaakt, bijvoorbeeld...dan wordt het plaatje heel anders.
En dat van die zogenaamde dalende misdaadcijfers in Amerika zou wel eens geen ene moer kunnen kloppen.

http://nl.org/wiki/New_York_City

super ick
15-02-12, 09:45
Die weten blijkbaar niet waarover ze het hebben. Al jarenlang kun je met de regelmaat van de klok op tv programma's zien over het geweld in Amerikaanse gevangenissen en haalt het regelmatig de aandacht van de media.. Tel daarbij ook nog even op alle films die daarover al zijn gemaakt, bijvoorbeeld...dan wordt het plaatje heel anders.
En dat van die zogenaamde dalende misdaadcijfers in Amerika zou wel eens geen ene moer kunnen kloppen.

http://nl.org/wiki/New_York_City

Ik vind het niet zo vreemd dat het geweld daar de pan uitrijst. Wat die gasten anders op straat uit hadden gevreten doen ze nu elkaar aan. Dat willen we toch zo graag? Laat ze elkaar maar afmaken is toch een gevleugelde uitspraak?

Cijfers zeggen an sich vaak niets. Daar heb je gelijk in. In Nederland zou enige jaren terug de criminaliteit gedaald zijn omdat er meer cellen leeg stonden. Tegelijkertijd werden er vaker taakstraffen uitgedeeld. En niet zelden ook voor de zwaardere vergrijpen. HEt ligt er maar net aan welke cijfers je aan elkaar knoopt, welke cijfers je wilt gebruiken om te meten. Vaak is het ook een politiek spelletje. Conclusies gemaakt door politici bekijk ik daarom altijd met wantrouwen.

knuppeltje
15-02-12, 10:21
Ik vind het niet zo vreemd dat het geweld daar de pan uitrijst.

Wat die gasten anders op straat uit hadden gevreten doen ze nu elkaar aan. Dat willen we toch zo graag? Laat ze elkaar maar afmaken is toch een gevleugelde uitspraak?

Cijfers zeggen an sich vaak niets.

HEt ligt er maar net aan welke cijfers je aan elkaar knoopt, welke cijfers je wilt gebruiken om te meten.

Vaak is het ook een politiek spelletje. Conclusies gemaakt door politici bekijk ik daarom altijd met wantrouwen.

Voor een beschaafde natie is het wel heel vreemd. Die hoort voor een fatsoenlijk bestuur te zorgen, ook in gevangenissen.

Idioten vinden dat misschien wel, maar het is een teken van regelrecht barbaars denken.

Meten is weten en daarom zijn gemeten cijfers zo belangrijk. Ook al als tegenwicht in het bestrijden van de onderbuikgevoelens van de tokkies.

Liefst de juiste die door onafhankele monitoren worden bijeengebracht.

Mwa, er zijn er ook eerlijke bij.

Maar goed, van dat bericht waarmee je aankwam deugt dus geen ene moer.

De verhevene
15-02-12, 18:27
Je hebt in Amerika beursgenoteerde gevangenissen, hoe bizar wil je het hebben?

"The land of the free"

*proest*

Slinger
16-02-12, 13:26
Die weten blijkbaar niet waarover ze het hebben. Al jarenlang kun je met de regelmaat van de klok op tv programma's zien over het geweld in Amerikaanse gevangenissen en haalt het regelmatig de aandacht van de media.. Tel daarbij ook nog even op alle films die daarover al zijn gemaakt, bijvoorbeeld...dan wordt het plaatje heel anders.
En dat van die zogenaamde dalende misdaadcijfers in Amerika zou wel eens geen ene moer kunnen kloppen.

http://nl.org/wiki/New_York_City

't Is de prijs die Amerika nu nog steeds betaalt voor de slavernij.

knuppeltje
16-02-12, 14:19
't Is de prijs die Amerika nu nog steeds betaalt voor de slavernij.

Dat lijkt mij dan net zo bizar als jouw reactie.

super ick
16-02-12, 21:35
Voor een beschaafde natie is het wel heel vreemd. Die hoort voor een fatsoenlijk bestuur te zorgen, ook in gevangenissen.

Idioten vinden dat misschien wel, maar het is een teken van regelrecht barbaars denken.

Meten is weten en daarom zijn gemeten cijfers zo belangrijk. Ook al als tegenwicht in het bestrijden van de onderbuikgevoelens van de tokkies.

Liefst de juiste die door onafhankele monitoren worden bijeengebracht.

Mwa, er zijn er ook eerlijke bij.

Maar goed, van dat bericht waarmee je aankwam deugt dus geen ene moer.

Nieuws komt uit de New Yorker en de Economist. Toch niet de eerste de besten.

Dat behoorlijk bestuur dat zou moeten zorgen voor 'de leefbaarheid' in de gevangenissen vind ik een erg makkelijke vorm van wijzen naar 1 partij. Mensen zijn sociale dieren en worden bij voorkeur met elkaar in contact gehouden. Zoals ik al zei, het zijn geen koorknaapjes en een pikorde met geweld is voor een groot deel van deze zware criminelen alleen te voorkomen als je ze isoleert. Wat ook gebeurt maar wel zo min mogelijk.

mark61
17-02-12, 03:26
Nieuws komt uit de New Yorker en de Economist.

Nee, dat komt het niet. Het komt hier vandaan: Welingelichte Kringen.

Je zet het er nota bene zelf bij. Of heb jij het vertaald en schrijft die Desirée voor de New Yorker en de Economist?

We wachten op antwoord. Niet op meer 'artikelen' van ranzige meuksites.

super ick
17-02-12, 08:10
Nee, dat komt het niet. Het komt hier vandaan: Welingelichte Kringen.

Je zet het er nota bene zelf bij. Of heb jij het vertaald en schrijft die Desirée voor de New Yorker en de Economist?



Je bent een achtervolging begonnen? Fijn hoor als ik je daarmee van je frustraties afhelpt.

Een ieder die het artikel leest via WIK kan vervolgens de gehele artikelen lezen in de NY en de Economist.
Op WIK staan helemaal geen artikelen maar alleen zgn. headers. Een soort kop met enkele regels tekst zodat je kunt inschatten of de gelinkte artikelen interessant zijn om naar door te klikken.

Jou opmerking dat deze Desiree voor de New Yorker en de Economist schrijft of dat ik het vertaald zou hebben raakt kant nog wal.

Uiteraard is WIK een meuksite in jou ogen. Maar in jou ogen is alles meuk en mag alles afgebrand, beledigd, en in de grond getrapt worden. Behalve jou heilige huisjes want dan krijg je schuim op je lippen.

Ik heb al uitentreure aangetoond dat je een hypocriet bent.

knuppeltje
17-02-12, 08:17
Nieuws komt uit de New Yorker en de Economist. Toch niet de eerste de besten.

Dat behoorlijk bestuur dat zou moeten zorgen voor 'de leefbaarheid' in de gevangenissen vind ik een erg makkelijke vorm van wijzen naar 1 partij.

Het zal me wordt wezen waar het vandaan komt, maar het strookte gewoon niet met de werkelijkheid.

Waarvoor dit geleuter moet dienen weet ik niet. Je serveert zelf eindeloos lang de Grieken af wegens hun slechte bestuur...en nu kom je met dit gelul aanzetten. Echt bizar.

super ick
17-02-12, 13:42
Het zal me wordt wezen waar het vandaan komt, maar het strookte gewoon niet met de werkelijkheid.

Niet 'de' werkelijkheid maar 'jou' werkelijkheid. Dat is heel wat anders.

knuppeltje
17-02-12, 14:51
Niet 'de' werkelijkheid maar 'jou' werkelijkheid. Dat is heel wat anders.

Je liegt weer eens schaamteloos. Cijfers mogen dan wel aantonen dat de misdaad in Amerika de laatste jaren plaatselijk is gedaald. maar dat geldt niet voor heel Amerika, in tegendeel zelfs. En dat allemaal terwijl de straffen daar veel hoger zijn dan hier.

Bart.NL
17-02-12, 14:53
Corrections Corporation of America, the nation's largest operator of for-profit prisons, has sent letters recently to 48 states offering to buy up their prisons as a remedy for "challenging corrections budgets." In exchange, the company is asking for a 20-year management contract, plus an assurance that the prison would remain at least 90 percent full, according to a copy of the letter obtained by The Huffington Post.

Private Prison Corporation Offers Cash In Exchange For State Prisons (http://www.huffingtonpost.com/2012/02/14/private-prisons-buying-state-prisons_n_1272143.html)

super ick
17-02-12, 14:57
Je liegt weer eens schaamteloos. Cijfers mogen dan wel aantonen dat de misdaad in Amerika de laatste jaren plaatselijk is gedaald. maar dat geldt niet voor heel Amerika, in tegendeel zelfs. En dat allemaal terwijl de straffen daar veel hoger zijn dan hier.

Wat een achterlijke redenering. Er staan dingen in het artikel die niet kloppen en dan lieg ik?

Voor de zoveelste keer. Ik plaats artikelen die ik de moeite waard vind om meningen over te lezen. Niet alles wat ik plaats is ook mijn mening.

Fool!

knuppeltje
17-02-12, 15:06
Wat een achterlijke redenering. Er staan dingen in het artikel die niet kloppen en dan lieg ik?

Waarom kom je dan aanzetten met "niet 'de' werkelijkheid maar 'jouw' werkelijkheid. Dat is heel wat anders.", als ik aantoon dat jouw bericht niet klopt?

Volgens mij gaat jouw stompzinnigheid echt zover dat je zelf niet eens begrijpt waarmee je bezig bent.

The_Grand_Wazoo
18-02-12, 00:48
Wat die gasten anders op straat uit hadden gevreten doen ze nu elkaar aan. Dat willen we toch zo graag? Laat ze elkaar maar afmaken is toch een gevleugelde uitspraak?


Die gasten?
We?
Gevleugelde uitspraak?

Speak for yourself and count me out.