PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Hypotheekrente geen breekpunt meer voor PVV'



mark61
16-02-12, 13:18
Laatste update: 16 februari 2012 13:35 info
AMSTERDAM - De veelbesproken aftrek van hypotheekrente is bij de komende bezuinigingsonderhandelingen geen ononderhandelbaar breekpunt meer voor gedoogpartij PVV.
Foto: ANP

"Alles is bespreekbaar", zegt PVV-leider Geert Wilders donderdag tegen RTLZ. Maar als ruilmiddel zullen coalitiepartijen VVD en CDA van Wilders wel moeten instemmen met "een miljardenbezuiniging op ontwikkelingssamenwerking".

In een reactie op de berichtgeving van RTLZ nuanceert de PVV'er zijn uitspraken door te zeggen: "Ook de hypotheekrenteaftrek kan ter tafel komen, maar 'no way'' dat daar iets aan wordt veranderd."

Wilders heeft tot nu toe altijd laten weten dat handhaving van de hypotheekrenteaftrek voor hem een harde eis is. ''Handen af van de hypotheekrenteaftrek. Deze zekerheid moet de Nederlandse huizenbezitter niet ontnomen worden'', zo zei hij in december nog.

Premier Mark Rutte (VVD) heeft tot nu toe ook altijd gezegd niet te willen tornen aan de aftrek van hypotheekrente.

De PVV-voorman zegt nu uitsluitend te willen onderhandelen over bezuinigingen wanneer het mes wordt gezet in ontwikkelingssamenwerking. "Dagelijks toeteren CDA'ers (Verhagen en De Jager) wensen over hervormingen de wereld in", twittert Wilders donderdagochtend. "Ze krijgen er nul zonder miljardenbezuiniging op ontwikkelingshulp."

Twee weken terug meldde de Telegraaf dat er volgens ambtenaren structureel 3,7 miljard euro op ontwikkelingssamenwerking kan worden bespaard.

...

'Hypotheekrente geen breekpunt meer voor PVV' | nu.nl/politiek | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl (http://www.nu.nl/politiek/2742378/hypotheekrente-geen-breekpunt-meer-pvv.html)

Hopla, weer de achterban genaaid. Waar staat die partij nou eigenlijk voor? Of, hmm, tis toch niet bespreekbaar?

Whatever.

Slinger
16-02-12, 13:22
Laatste update: 16 februari 2012 13:35 info
AMSTERDAM - De veelbesproken aftrek van hypotheekrente is bij de komende bezuinigingsonderhandelingen geen ononderhandelbaar breekpunt meer voor gedoogpartij PVV.
Foto: ANP

"Alles is bespreekbaar", zegt PVV-leider Geert Wilders donderdag tegen RTLZ. Maar als ruilmiddel zullen coalitiepartijen VVD en CDA van Wilders wel moeten instemmen met "een miljardenbezuiniging op ontwikkelingssamenwerking".

In een reactie op de berichtgeving van RTLZ nuanceert de PVV'er zijn uitspraken door te zeggen: "Ook de hypotheekrenteaftrek kan ter tafel komen, maar 'no way'' dat daar iets aan wordt veranderd."

Wilders heeft tot nu toe altijd laten weten dat handhaving van de hypotheekrenteaftrek voor hem een harde eis is. ''Handen af van de hypotheekrenteaftrek. Deze zekerheid moet de Nederlandse huizenbezitter niet ontnomen worden'', zo zei hij in december nog.

Premier Mark Rutte (VVD) heeft tot nu toe ook altijd gezegd niet te willen tornen aan de aftrek van hypotheekrente.

De PVV-voorman zegt nu uitsluitend te willen onderhandelen over bezuinigingen wanneer het mes wordt gezet in ontwikkelingssamenwerking. "Dagelijks toeteren CDA'ers (Verhagen en De Jager) wensen over hervormingen de wereld in", twittert Wilders donderdagochtend. "Ze krijgen er nul zonder miljardenbezuiniging op ontwikkelingshulp."

Twee weken terug meldde de Telegraaf dat er volgens ambtenaren structureel 3,7 miljard euro op ontwikkelingssamenwerking kan worden bespaard.

...

'Hypotheekrente geen breekpunt meer voor PVV' | nu.nl/politiek | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl (http://www.nu.nl/politiek/2742378/hypotheekrente-geen-breekpunt-meer-pvv.html)

Hopla, weer de achterban genaaid. Waar staat die partij nou eigenlijk voor? Of, hmm, tis toch niet bespreekbaar?

Whatever.


Nou, in ruil voor 3,7 miljard op ontwikkelingssamenwerking zou er wel heel wat worden binnengehaald. Henk en Ingrid zouden het wel begrijpen, denk ik.

knuppeltje
16-02-12, 14:23
Nou, in ruil voor 3,7 miljard op ontwikkelingssamenwerking zou er wel heel wat worden binnengehaald. Henk en Ingrid zouden het wel begrijpen, denk ik.

Dan zijn die volgens mij behoorlijk asociaal.

H.P.Pas
16-02-12, 14:33
Nou, in ruil voor 3,7 miljard op ontwikkelingssamenwerking zou er wel heel wat worden binnengehaald. Henk en Ingrid zouden het wel begrijpen, denk ik.

Ala ze een hypotheek hebben begrijpen ze het niet.
Als ze geen hypotheek hebben levert het twee tientjes per maand op; dat merken ze niet.

Slinger
16-02-12, 14:40
Dan zijn die volgens mij behoorlijk asociaal.

Integendeel ze geven de Afrikanen de kans om zich te ontwikkelen.

knuppeltje
16-02-12, 14:51
Integendeel ze geven de Afrikanen de kans om zich te ontwikkelen.

Waar je dat op baseert weet ik niet. Maar je kunt het vast best uitleggen.

(leen)
16-02-12, 15:18
We zullen de resultaten maar af moeten wachten,
En de clown is de naaier want de rest komt zijn kiesbeloftes wel na:stout:

mark61
16-02-12, 15:42
Draagvlak bevolking

Ondanks de kritiek op ontwikkelingssamenwerking is een meerderheid van de Nederlanders, 65%, voor het handhaven van ontwikkelingssamenwerking, maar het bedrag dat Nederland nu besteedt aan ontwikkelingshulp wordt vaak te hoog gevonden en ook is er twijfel aan de effectiviteit. Dit bleek augustus 2008 uit een enquête van de Nationale Commissie voor internationale samenwerking en Duurzame Ontwikkeling (NCDO). Het draagvlak is daarmee wel afgenomen ten opzichte van eerdere jaren, toen kon ontwikkelingssamenwerking nog op steun van 80% van de bevolking rekenen. [25] Uit een eerder onderzoek, van januari 2008, bleek dat zo'n 60 procent van de Nederlanders het bedrag dat Nederland besteedt aan ontwikkelingshulp te hoog vindt. 44 procent van de ondervraagden meende dat ontwikkelingshulp wel kan werken, als het geld maar goed terecht komt. Veel vertrouwen dat het geld goed terecht komt hadden de respondenten niet, slecht zeventien procent denkt dat het geld goed besteed wordt, de ondervraagden toonden zich positiever over kleine hulporganisaties dan over grote. [26] [27]

Politieke partijen en ontwikkelingssamenwerking

Van de politieke partijen hebben vooral de VVD en PVV kritiek op ontwikkelingssamenwerking. De VVD wil minder hulp geven: 0,44 procent van het BNP, zijnde het gemiddelde dat de rijkste 15 landen van de eurozone geven; daarnaast wil ze de hulp beter controleren. De PVV wil alle ontwikkelingshulp afschaffen met uitzondering van noodhulp. Hieronder een overzicht van hoeveel procent van het BNP verschillende partijen willen uitgeven aan ontwikkelingssamenwerking:

VVD - 0,44%
PVV - 0% (alleen incidentele noodhulp)[28]
PvdA - 0,8%[29]
CDA - 0,7%[30]
ChristenUnie - minimaal 0,8%, op termijn groeien naar 1%
SGP - minimaal 0,8%
GroenLinks - minimaal 0,8%
D66 - 0,8%[31]
SP - wil verhogen t.o.v. huidig niveau, geen exact percentage genoemd[32]
Partij voor de Dieren - 0,8%

super ick
16-02-12, 21:38
Dat gedraai. Het lijkt verdomme wel polletiek.

mark61
17-02-12, 03:23
Dat gedraai. Het lijkt verdomme wel polletiek.

We wachten nog steeds op antwoord. Dat blijkbaar nooit gaat komen. Jij hebt definitief afgedaan.

Zaka_
17-02-12, 07:55
Wat een politiek kontgedraai.

"Ook de hypotheekrenteaftrek kan ter tafel komen, maar 'no way'' dat daar iets aan wordt veranderd." Wat valt er dan te bespreken?
Anyway, Ik hoop dat ze met hun pootjes vanaf blijven.

super ick
17-02-12, 08:00
We wachten nog steeds op antwoord. Dat blijkbaar nooit gaat komen. Jij hebt definitief afgedaan.

Ik wacht op excuses.

knuppeltje
17-02-12, 09:07
Mogelijk dat Henk en Ingrid denken dat het slim is dat hun held zo pal voor hun renteaftrek blijft staan, maar ze snappen dan toch nog steeds niet dat met die renteaftrek - samen met de Nationale Hypotheekgarantie - de huizenprijzen zo hoog zijn gestegen en tevens ook hun hypotheekschuld. Dat hun huis met die torenhoge hypotheekschuld niet meer te verkopen is zonder met een grote restschuld te blijven zitten.
Maar wat Ome Henk en Tante Ingrid vooral niet begrijpen is: dat ze op deze manier door die rattenvanger niet alleen zelf genaaid worden...maar dat op deze manier ook vooral hun kinderen op een gruwelijke manier door de rattenvanger worden genaaid. Voor hen is het zo bijna niet meer mogelijk om een eigen huis te kopen. Hopelijk voor hen blijft het goed eten bij de pappot van Tante Ingrid.

H.P.Pas
17-02-12, 09:36
Ik wacht op excuses.

Hoebedoelluh ? (http://www.maroc.nl/forums/islam-meer/317813-15-2.html#post4527758)

rbn
17-02-12, 13:33
Hoebedoelluh ? (http://www.maroc.nl/forums/islam-meer/317813-15-2.html#post4527758)

super ick kaatst de bal terug

H.P.Pas
17-02-12, 14:09
super ick kaatst de bal terug

Welke bal ?

rbn
17-02-12, 14:37
Welke bal ?

de ik eis excuses bal..

regelmatig beschuldigd jouw forumvriendje andere forumleden van kwaadaardig liegen.. zo ook super ick, die daar dan meestal een stortvloed aan scheldpartijen bovenop kreeg.. bij dat asociale gedrag van overdadig schelden, beledigen en valselijk beschuldigen eistte je forummaatje doodleuk excuses van de ander.. ik vermoed dat super ick daar naar refereert en de bal terugkaatst.. alleen doet hij dat dan zonder te schelden, beledigen en lasteren..

H.P.Pas
17-02-12, 14:49
de ik eis excuses bal..

.
Lees het nog eens door.
Ik heb nog nooit excuses geëist.
Zal ik overigens ook nooit doen omdat er een tegenstrijdigheid in zie.
Een excuus is alleen een excuus als het vrijwillig aangeboden wordt.
Excuses kun je niet eisen, netzomin als spontaniteit, dankbaarheid of berouw.

rbn
17-02-12, 15:00
Lees het nog eens door.
Ik heb nog nooit excuses geëist.


jij niet nee..

H.P.Pas
17-02-12, 15:13
jij niet nee..
Als iemand kaatst moet ik een bal verwachten. :maf:

rbn
17-02-12, 15:22
Als iemand kaatst moet ik een bal verwachten. :maf:

jij niet nee..