PDA

Bekijk Volledige Versie : Interracial Marriage In The U.S. Climbs To New High, Study Finds



mark61
16-02-12, 15:10
By HOPE YEN 02/16/12 07:13 AM ET AP

WASHINGTON — Interracial marriages in the U.S. have climbed to 4.8 million – a record 1 in 12 – as a steady flow of new Asian and Hispanic immigrants expands the pool of prospective spouses. Blacks are now substantially more likely than before to marry whites.

A Pew Research Center study, released Thursday, details a diversifying America where interracial unions and the mixed-race children they produce are challenging typical notions of race.

"The rise in interracial marriage indicates that race relations have improved over the past quarter century," said Daniel Lichter, a sociology professor at Cornell University. "Mixed-race children have blurred America's color line. They often interact with others on either side of the racial divide and frequently serve as brokers between friends and family members of different racial backgrounds," he said. "But America still has a long way to go."

The figures come from previous censuses as well as the 2008-2010 American Community Survey, which surveys 3 million households annually. The figures for "white" refer to those whites who are not of Hispanic ethnicity. For purposes of defining interracial marriages, Hispanic is counted as a race by many in the demographic field.

The study finds that 8.4 percent of all current U.S. marriages are interracial, up from 3.2 percent in 1980. While Hispanics and Asians remained the most likely, as in previous decades, to marry someone of a different race, the biggest jump in share since 2008 occurred among blacks, who historically have been the most segregated.

States in the West where Asian and Hispanic immigrants are more numerous, including Hawaii, Nevada, New Mexico and California, were among the most likely to have couples who "marry out" – more than 1 in 5. The West was followed by the South, Northeast and Midwest. By state, mostly white Vermont had the lowest rate of intermarriage, at 4 percent.

In all, more than 15 percent of new marriages in 2010 were interracial.

The numbers also coincide with Pew survey data showing greater public acceptance of mixed marriage, coming nearly half a century after the Supreme Court in 1967 barred race-based restrictions on marriage. (In 2000, Alabama became the last state to lift its unenforceable ban on interracial marriages.) About 83 percent of Americans say it is "all right for blacks and whites to date each other," up from 48 percent in 1987. As a whole, about 63 percent of those surveyed say it "would be fine" if a family member were to marry outside their own race.

Minorities, young adults, the higher educated and those living in Western or Northeast states were more likely to say mixed marriages are a change for the better for society. The figure was 61 percent for 18- to 29-year-olds, for instance, compared to 28 percent for those 65 and older.

Due to increasing interracial marriages, multiracial Americans are a small but fast-growing demographic group, making up about 9 million, or 8 percent of the minority population. Together with blacks, Hispanics and Asians, the Census Bureau estimates they collectively will represent a majority of the U.S. population by mid-century.

"Race is a social construct; race isn't real," said Jonathan Brent, 28. The son of a white father and Japanese-American mother, Brent helped organize multiracial groups in southern California and believes his background helps him understand situations from different perspectives.

Brent, now a lawyer in Charlottesville, Va., says at varying points in his life he has identified with being white, Japanese and more recently as someone of mixed ethnic background. He doesn't feel constrained with whom he socially interacts or dates.

"Race is becoming a personal thing. It is what I feel like I am," he said.

According to the Pew report, more than 25 percent of Hispanics and Asians who married in 2010 had a spouse of a different race. That's compared to 17.1 percent of blacks and 9.4 percent of whites. Of the 275,500 new interracial marriages in 2010, 43 percent were white-Hispanic couples, 14.4 percent were white-Asian, 11.9 percent were white-black, and the remainder were other combinations.

Still, the share of Asians who intermarried has actually declined recently – from 30.5 percent in 2008 to 27.7 percent in 2010. In contrast, blacks who married outside their race increased in share from 15.5 percent to 17.1 percent, due in part to a rising black middle class that has more interaction with other races.

Intermarriage among whites rose in share slightly, while among Hispanics the rate was flat, at roughly 25.7 percent.

"In the past century, intermarriage has evolved from being illegal, to be a taboo and then to be merely unusual. And with each passing year, it becomes less unusual," said Paul Taylor, director of Pew's Social & Demographic Trends project. "That says a lot about the state of race relations. Behaviors have changed and attitudes have changed."

He noted that interracial marriages among Hispanics and Asians may be slowing somewhat as recent immigration and their rapid population growth provide minorities more ethnically similar partners to choose from. But Taylor believes the longer-term trend of intermarriage is likely to continue.

"For younger Americans, racial and ethnic diversity are a part of their lives," he said.

The Pew study also tracks some divorce trends, citing studies using government data that found overall divorce rates higher for interracial couples. One study conducted a decade ago determined that mixed-race couples had a 41 percent chance of separation or divorce, compared to a 31 percent chance for those who married within their race.

Another analysis found divorce rates among mixed-race couples to be more dependent on the specific race combination, with white women who married outside their race more likely to divorce. Mixed marriages involving blacks and whites also were considered least stable, followed by Hispanic-white couples.

Other findings:

_Broken down by gender, black men were more than twice as likely as black women to marry someone outside their race – 24 percent to 9 percent. The reverse held true for Asian men – 17 percent intermarried, compared to 36 percent among Asian women.

_White-Asian couples who married had the highest median income, nearly $71,000. Behind them were the following race combinations: Asian-Asian ($62,000), white-white ($60,000) :haha:, white-Hispanic ($57,900), white-black ($53,187), black-black ($47,700) and Hispanic-Hispanic (nearly $36,000).

_The top three states for white-black married couples are Virginia, North Carolina and Kansas, all with rates of about 3 percent.

___

Online:

Pew Social & Demographic Trends - Public Opinion Polling, Survey Research, & Demographic Data Analysis (http://pewsocialtrends.org/)

Census Bureau Homepage (http://www.census.gov)

Interracial Marriage In The U.S. Climbs To New High, Study Finds (http://www.huffingtonpost.com/2012/02/16/interracial-marriage-in-us_n_1281229.html)

Eric de Blois
16-02-12, 15:16
Gunstig. Op termijn zullen de uiterlijke verschillen tussen etnische groepen verminderen, waardoor het volk één wordt.

Soldim
16-02-12, 15:25
_White-Asian couples who married had the highest median income, nearly $71,000. Behind them were the following race combinations: Asian-Asian ($62,000), white-white ($60,000) :haha:, white-Hispanic ($57,900), white-black ($53,187), black-black ($47,700) and Hispanic-Hispanic (nearly $36,000).



Verrek. 'k Dacht altijd dat median VS inkomens veel hoger lagen. Valt ook weer vies tegen.

The rebellion begins
16-02-12, 15:28
Gunstig. Op termijn zullen de uiterlijke verschillen tussen etnische groepen verminderen, waardoor het volk één wordt.

Zou ik ook zeggen als m'n stamboom onzuiver is, toch De Blois?

mark61
16-02-12, 15:30
Zou ik ook zeggen als m'n stamboom onzuiver is, toch De Blois?

Wat heb jij in godsnaam met 'zuivere stambomen'? Je bent eigenlijk een grotere racist dan Wilders. Blijkt.

mark61
16-02-12, 15:33
Verrek. 'k Dacht altijd dat median VS inkomens veel hoger lagen. Valt ook weer vies tegen.

Waarom dacht je dat?

https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2004rank.html?countryName=United%20States&countryCode=us&regionCode=noa&rank=11#us

En de inkomensverdeling van een derde-wereldland:

https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2172rank.html?countryName=United%20States&countryCode=us&regionCode=noa&rank=40#us

Soldim
16-02-12, 15:56
Waarom dacht je dat?

https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2004rank.html?countryName=United%20States&countryCode=us®ionCode=noa&rank=11#us


Hmm, per capita $48k, dan zou je denken dat getrouwde koppels op zijn minst met twee hoofden zijn, en soms zelfs een paar kleine hoofdjes meer. Dan kom je inderdaad op die zeer ongelijke verdeling uit (hoewel de berekening van dat getal op basis van een 'Lorenz curve' me niets zegt -- moet straks even op wiki kijken).

Toen we, nu al een aantal jaren terug, in de VS woonden verdienden we met z'n tweeen ~$80K -- wat je daarvan doen kunt valt tegen. (Maar goed, dat wit-Frans (ervan uit gaand dat die laatsten een apparte klasse verdienen :hihi: )).

The rebellion begins
16-02-12, 15:56
Wat heb jij in godsnaam met 'zuivere stambomen'? Je bent eigenlijk een grotere racist dan Wilders. Blijkt.

Werkelijk? Al vergeten dat Wilders tot aan de wortel van de stamboom allochtonen wil volgen in de statistieken, feitelijk zijn bron van haat?

Feit blijft dat de meeste mensen die voorstander zijn van mengen van groepen zelf een onzuivere stamboom hebben. Daar zit geen waarde-oordeel in.

Soldim
16-02-12, 16:01
zelf een onzuivere stamboom hebben. Daar zit geen waarde-oordeel in.

Ahum, 'zuiver' vs. 'onzuiver' is een waarde oordeel.

Eric de Blois
16-02-12, 16:06
Werkelijk? Al vergeten dat Wilders tot aan de wortel van de stamboom allochtonen wil volgen in de statistieken, feitelijk zijn bron van haat?

Feit blijft dat de meeste mensen die voorstander zijn van mengen van groepen zelf een onzuivere stamboom hebben. Daar zit geen waarde-oordeel in.

Wie heeft er wel een zuivere stamboom dan? Wat is zuiver en hoe bepaal jij dat? Je hebt er zo te lezen je ideeën over namelijk.

Bart.NL
16-02-12, 19:37
Genetisch gezien geeft het mengen van rassen een superieur resultaat.

Het zal wel een enge gedachte zijn, maar niemand heeft belang bij inteelt.

Eric de Blois
16-02-12, 19:49
Genetisch gezien geeft het mengen van rassen een superieur resultaat.

Het zal wel een enge gedachte zijn, maar niemand heeft belang bij inteelt.

Dan ga je ervanuit dat er verschillende menselijke 'rassen' bestaan.

Bart.NL
16-02-12, 20:10
Dan ga je ervanuit dat er verschillende menselijke 'rassen' bestaan.

Er zijn ook verschillende paarden rassen. Toch zijn het allemaal paarden.

super ick
16-02-12, 21:15
Zou ik ook zeggen als m'n stamboom onzuiver is, toch De Blois?

Guten abend, Adolf. Wie gehts?

mark61
16-02-12, 21:30
Guten abend, Adolf. Wie gehts?

We wachten op antwoord, Joseph.

The rebellion begins
16-02-12, 22:07
Ahum, 'zuiver' vs. 'onzuiver' is een waarde oordeel.

Zuiver als homogeen.


Wie heeft er wel een zuivere stamboom dan? Wat is zuiver en hoe bepaal jij dat? Je hebt er zo te lezen je ideeën over namelijk.

Bij 300 jaar kun je de grens wel trekken dat de familie zuiver is geworden/gebleven.

Tomas
16-02-12, 22:26
Op zich wel bijzonder na 300 jaar neef/nicht huwelijken nog een computer te kunnen bedienen.

The rebellion begins
16-02-12, 22:39
Op zich wel bijzonder na 300 jaar neef/nicht huwelijken nog een computer te kunnen bedienen.

Domme oelewapper weer die denkt dat zuiverheid gebonden is aan (directe) bloedverwanten. Waar heb ik gezegd dat ik uit een zuivere familie kom (wat overigens inderdaad zo is)?

Slinger
16-02-12, 23:07
Domme oelewapper weer die denkt dat zuiverheid gebonden is aan (directe) bloedverwanten. Waar heb ik gezegd dat ik uit een zuivere familie kom (wat overigens inderdaad zo is)?

Een zuivere Berber dus. Ik zou het niet te vaak hardop zeggen als ik jou was.

mark61
17-02-12, 03:27
Domme oelewapper weer die denkt dat zuiverheid gebonden is aan (directe) bloedverwanten. Waar heb ik gezegd dat ik uit een zuivere familie kom (wat overigens inderdaad zo is)?

Echt, Wilders is een kuiken vergeleken bij jou. Hoe kom jij er als nazi op commentaar op hem te hebben?

Fulanadetal
17-02-12, 05:48
Zuiver als homogeen.



Bij 300 jaar kun je de grens wel trekken dat de familie zuiver is geworden/gebleven.


Homogeen. Je praat over mensen alsof het honden zijn. Datzelfde irritante toontje als topfokkers die niet snappen dat ze met hun mooie "homogene" rassen dieren fokken met ingebakken gebreken als heup dysplasie, aanleg voor hernia's, chronische hoofdpijnen, te korte snuiten en nekken met niet mee aangepaste slokdarmen.

Wel eens een beetje erfelijkheid gehad op de havo? Of heb je biologie laten vallen?

Is jouw hele familie homogeen? En dus irritant, dom en racistisch zoals jij geworden? Lijkt me doodeng.


Zeg, nu ik hier toch ben, je kondigt al een tijdje een rebellie aan. In het Engels, uiteraard. Wanneer ga je nou echt beginnen? Good luck chap.

super ick
17-02-12, 08:04
We wachten op antwoord, Joseph.

Je hebt geen enkele reden mij met een nazi te vergelijken, Eijkman.

knuppeltje
17-02-12, 08:41
Genetisch gezien geeft het mengen van rassen een superieur resultaat.

Het zal wel een enge gedachte zijn, maar niemand heeft belang bij inteelt.

Superieur? Mogelijk het hoogst haalbare maar alleen onder wisselende condities.
Indien de condities niet zouden veranderen dan is dat zogenaamde mengen van rassen - wat bij mensen dus onmogelijk is, maar dat even buiten beschouwing latend - totaal overbodig. Er zijn minstens honderdduizenden plantengeslachten die die al miljoenen jaren zich vermeerderen zonder kruisbestuiving en zelfs vele van wat we lagere diersoorten plachten te noemen doen niet aan seksuele voortplanting, maar die toch al tot de oudst levende diersoorten behoren.

Arabische en IJslandse paarden, beide gerekend tot de sterkste paardenrassen ter wereld, zijn eeuwenlang via inteelt tot stand gekomen. Een en ander had te maken dat alleen de meest sterke exemplaren voor reproductie werden gebruikt en dat door de geïsoleerde ligging van beide gebieden er weinig tot geen inbreng van vreemde genen van buitenaf kon plaats vinden.
Bij de Arabische paarden was de bloedlijn van de moeder het belangrijkste, hengsten werden alleen maar gekozen als ze heel sterk waren en omwille van hun uitstraling.

Op IJsland is er een allang bestaande wet die het verbiedt om om elk eerder IJsland uitgevoerd paard - of nakomelingen daarvan - weer in te voeren.

Soldim
17-02-12, 09:39
Superieur? Mogelijk het hoogst haalbare maar alleen onder wisselende condities.

Over the algemeen is genetische diversiteit bevordelijk voor het voortbestaan van een soort. En, wiselende condities zijn vrij standaard -- er zijn zeer weinig statische omgevingen.



Indien de condities niet zouden veranderen dan is dat zogenaamde mengen van rassen - wat bij mensen dus onmogelijk is, maar dat even buiten beschouwing latend - totaal overbodig.


Onveranderde condities zijn zeer zeldzaam. Homo sapiens sapiens is een soort, maar wel met verschillen in genetische achtergrond.



Er zijn minstens honderdduizenden plantengeslachten die die al miljoenen jaren zich vermeerderen zonder kruisbestuiving


Wat natuurlijk niet noodzakelijk inhoudt dat ze genetisch stabiel zijn -- vaak zijn het polyploide soorten.



Arabische en IJslandse paarden, beide gerekend tot de sterkste paardenrassen ter wereld, zijn eeuwenlang via inteelt tot stand gekomen. Een en ander had te maken dat alleen de meest sterke exemplaren voor reproductie werden gebruikt en dat door de geïsoleerde ligging van beide gebieden er weinig tot geen inbreng van vreemde genen van buitenaf kon plaats vinden.
Bij de Arabische paarden was de bloedlijn van de moeder het belangrijkste, hengsten werden alleen maar gekozen als ze heel sterk waren en omwille van hun uitstraling.

Op IJsland is er een allang bestaande wet die het verbiedt om om elk eerder IJsland uitgevoerd paard - of nakomelingen daarvan - weer in te voeren.

Die IJslandse wet is juist noodzakelijk vanwege de inteelt -- IJslandse paarden blijken nogal vatbaar voor vele ziekten die op 'gezonde' paarden nauwelijks een effect hebben.

knuppeltje
17-02-12, 12:52
Over the algemeen is genetische diversiteit bevordelijk voor het voortbestaan van een soort. En, wiselende condities zijn vrij standaard -- er zijn zeer weinig statische omgevingen.
Onveranderde condities zijn zeer zeldzaam.

Homo sapiens sapiens is een soort, maar wel met verschillen in genetische achtergrond.

Wat natuurlijk niet noodzakelijk inhoudt dat ze genetisch stabiel zijn -- vaak zijn het polyploide soorten.

Die IJslandse wet is juist noodzakelijk vanwege de inteelt -- IJslandse paarden blijken nogal vatbaar voor vele ziekten die op 'gezonde' paarden nauwelijks een effect hebben.



Dat er in de natuur veel statische condities zijn heb ik niet beweerd, maar ze kunnen wel langdurig voorkomen.

Dat was me al bekend.

Inderdaad. Maar dat neemt niet weg dat er heel veel dier- en plantensoorten sinds oertijden zich nog steeds heel succesvol niet-geslachtelijk vermeerderen.

Hier zit je er gruwelijk naast m'n beste. Het verbod is er alleen omdat men in IJsland geen inmenging van vreemde genen in een van de meest opmerkelijke paardenrassen ter wereld wil hebben.

Daarbij kunnen die IJslanders en Arabieren condities verdragen die bijna geen enkel ander paardenras aan kan. Voor veredeling van andere rassen werd en wordt er nog steeds van Arabische hengsten gebruik gemaakt, en niet andersom. De roemruchte Engelse Volbloed is ook zo ontstaan, bijvoorbeeld. Die o zo makkelijk te houden IJslanders zijn daarvoor een maatje te klein, maar toch. Die pony's behoren tot IJslands meest geslaagde exportproducten en gaan al sinds vele decennia praktisch de hele wereld over.
Indien die dieren ergens anders zo snel zwak, ziek en misselijk zouden worden als jij doet voorkomen, dan was die export nooit zo geslaagd geweest.

http://nl.wikipedia.org/wiki/IJslander_(paard)

The rebellion begins
17-02-12, 13:01
Een zuivere Berber dus. Ik zou het niet te vaak hardop zeggen als ik jou was.

Wie heeft het over Berbers? Niet ik. Waarheid is immers maar lastig, toch Slinger de haatchristen?


Echt, Wilders is een kuiken vergeleken bij jou. Hoe kom jij er als nazi op commentaar op hem te hebben?

Wat loop je nou pavloviaans te krijsen? Heb ik ergens gezegd dat er superieure rassen zijn of dat zuiverheid zelfs maar de voorkeur heeft, zoals Wilders?

Ruimdenkendheid, nuance, nuchterheid: niet weggelegd voor het Nederlandse volk. Je lijkt wel de tweelingbroer van die mafkees Slinger.


Homogeen. Je praat over mensen alsof het honden zijn. Datzelfde irritante toontje als topfokkers die niet snappen dat ze met hun mooie "homogene" rassen dieren fokken met ingebakken gebreken als heup dysplasie, aanleg voor hernia's, chronische hoofdpijnen, te korte snuiten en nekken met niet mee aangepaste slokdarmen.

Wel eens een beetje erfelijkheid gehad op de havo? Of heb je biologie laten vallen?

Is jouw hele familie homogeen? En dus irritant, dom en racistisch zoals jij geworden? Lijkt me doodeng.


Zeg, nu ik hier toch ben, je kondigt al een tijdje een rebellie aan. In het Engels, uiteraard. Wanneer ga je nou echt beginnen? Good luck chap.

Geen havo gedaan, wel eindexamen biologie vwo gedaan. Je gedraagt je exact als Slinger en die aandoenlijke, immer verontwaardigde Mark. Heb ik ook maar ergens gezegd dat zuiverheid de voorkeur heeft?
Ik daag je uit daarmee te komen.

Ik heb nergens opgeroepen tot rebellie. Weer die bevooroordeeldheid en moeilijk doen over een gebruikersnaam. :nerd:

Slinger
17-02-12, 13:57
Wie heeft het over Berbers? Niet ik. Waarheid is immers maar lastig, toch Slinger de haatchristen?




Je hebt dus de waarheid nog niet verteld. Maar goed, dan hou ik het er maar op dat je een volbloed Arabier bent, zonder Berberse smetten. Is dat veel beter, denk je?

The rebellion begins
17-02-12, 14:00
Je hebt dus de waarheid nog niet verteld. Maar goed, dan hou ik het er maar op dat je een volbloed Arabier bent, zonder Berberse smetten. Is dat veel beter, denk je?

Ga lekker door met liegen en vervolgens wat raak gissen, zielige haatchristen.

Fulanadetal
17-02-12, 14:04
Tsja ik weet het niet met die Ijslanders en genen. Ik denk dat ze ook zo gezond zijn omdat men daar de goede gewoonte heeft de paarden pas heel laat in te rijden, als ze goed zijn uitgegroeid. Eerst leven ze jaren in de natuur en ze worden ook niet overvoerd. Een heel andere start dan veel paarden elders. Er zal dus ook wel wat "nurture" bij zitten.

En hier zie ik nogal wat Ijslanders met staart en manen eczeem.

Overigens worden Arabieren wel zuiver gehouden, maar zijn heel veel paardenrassen (zoals de Berber) juist "opgewaardeerd" door er Arabieren doorheen te kruisen.
Een zuivere Arabier zou ik trouwens niet graag rijden, het zijn vaak van die brandweerwagens.
Niet altijd natuurlijk, maar de kans op een ongewilde dollemansrit is groter met een Arabier dan met een Quarter. (waar trouwens ook wel wat Arabische genen doorheen lopen, is vaak nog goed zichtbaar)

Slinger
17-02-12, 14:05
Ga lekker door met liegen en vervolgens wat raak gissen, zielige haatchristen.

Ik maak hieruit dus maar op dat mijn laatste reactie een schot in de roos was. Maar vertel eens, waarom schaam je je voor etnische identiteit?

Fulanadetal
17-02-12, 14:07
Geen havo gedaan, wel eindexamen biologie vwo gedaan. Je gedraagt je exact als Slinger en die aandoenlijke, immer verontwaardigde Mark. Heb ik ook maar ergens gezegd dat zuiverheid de voorkeur heeft?
Ik daag je uit daarmee te komen.

Ik heb nergens opgeroepen tot rebellie. Weer die bevooroordeeldheid en moeilijk doen over een gebruikersnaam. :nerd:

Biologie VWO nog wel? Ik ook, hebben we toch op heel andere scholen gezeten. Gelukkig.

Lees even terug, je gaat prat op de zuiverheid van je familie.

Ik doe niet moeilijk over je gebruikersnaam hoor. Gewoon heel grappig en interessant, jouw gebruikersnaam.
Misschien wil je er iets mee zeggen. Misschien ook niet.

knuppeltje
17-02-12, 14:41
En hier zie ik nogal wat Ijslanders met staart en manen eczeem.

Overigens worden Arabieren wel zuiver gehouden, maar zijn heel veel paardenrassen (zoals de Berber) juist "opgewaardeerd" door er Arabieren doorheen te kruisen.

Een zuivere Arabier zou ik trouwens niet graag rijden, het zijn vaak van die brandweerwagens.
Niet altijd natuurlijk, maar de kans op een ongewilde dollemansrit is groter met een Arabier dan met een Quarter.

(waar trouwens ook wel wat Arabische genen doorheen lopen, is vaak nog goed zichtbaar)

Een veel voorkomende kwaal hier bij paarden, ligt mogelijk aan het voer.

Heel veel rassen wereldwijd.

De hengsten ervan kunnen wel heel onstuimig zijn, maar dat geldt voor hengsten van andere paardenrassen ook. De merries daarvan zijn zo handelbaar als maar kan. Arabische paardenfokkers hebben dan ook altijd hun mond vol over het bijzondere karakter van hun merries en ook in de Arabische literatuur is dat een gegeven.
Heb trouwens als kind ooit wel eens een Dartmoor-pony hengstje gehad waar absoluut niets mee viel aan te vangen. Die sloeg letterlijk iedereen behalve mij de wei uit. En zo groot zijn Dartmoor-pony's nu ook weer niet.

Je kunt het bij kruising met Arabieren het duidelijkste zien aan het hoofd. Overigens hebben Arabieren een rugwervel minder dan andere paarden en samen met de hoge staartinplant zorgt dat ervoor dat als die hengsten draven, het lijkt alsof ze zweven gelijk Pegassus.

Soldim
17-02-12, 14:51
Hier zit je er gruwelijk naast m'n beste. Het verbod is er alleen omdat men in IJsland geen inmenging van vreemde genen in een van de meest opmerkelijke paardenrassen ter wereld wil hebben.


Waarom zijn er dan restricties wat betrefd het meenemen van paardrij-uitrusting naar IJsland? Het lijkt me eerder dat ze bang zijn voor ziekten dan voor genen wbt de uitrusting.



Indien die dieren ergens anders zo snel zwak, ziek en misselijk zouden worden als jij doet voorkomen, dan was die export nooit zo geslaagd geweest.


Meer vatbaar betekend nu ook weer niet dat ze onmiddelijk omvallen....

knuppeltje
17-02-12, 14:55
Waarom zijn er dan restricties wat betrefd het meenemen van paardrij-uitrusting naar IJsland? Het lijkt me eerder dat ze bang zijn voor ziekten dan voor genen wbt de uitrusting.

Meer vatbaar betekend nu ook weer niet dat ze onmiddelijk omvallen....

Dat verbod ken ik niet.

Gelukkig niet. Maar geloof me, ik spreek uit ervaring, die beesten zijn echt zo sterk als maar zijn kan.

The rebellion begins
17-02-12, 15:13
Biologie VWO nog wel? Ik ook, hebben we toch op heel andere scholen gezeten. Gelukkig.

Lees even terug, je gaat prat op de zuiverheid van je familie.

Ik doe niet moeilijk over je gebruikersnaam hoor. Gewoon heel grappig en interessant, jouw gebruikersnaam.
Misschien wil je er iets mee zeggen. Misschien ook niet.

Nee ik constateer dat ik een zuivere familie heb. Toon verdomme gewoon aan met een citaatje dat ik 'er prat op ga' of houd je leugenachtige, wauwelende scheur dicht!

Fulanadetal
17-02-12, 16:05
Nee ik constateer dat ik een zuivere familie heb. Toon verdomme gewoon aan met een citaatje dat ik 'er prat op ga' of houd je leugenachtige, wauwelende scheur dicht!

Lieve schat. Leg dan eens uit wat je, in het kader van het onderwerp "interraciale huwelijken" bedoelt met een
"zuivere familie". De suggestie ontstaat dat deze opmerking te maken heeft met het onderwerp van deze discussie, namelijk de vermenging van "mensenrassen" (die trouwens niet bestaan). Maar blijkbaar moeten we dat heel anders zien en heb je het hier toevallig over iets totaal anders.
Heeft jouw familie van generatie op generatie geen last van acne? Zijn zij van vreemde okselgeuren vrij? Ruiken hun winden naar rozen? Gebruiken ze het juiste wasmiddel?

Overigens typ ik niet met mijn scheur. Ik weet niet hoe jij dat gewoonlijk doet.

Bedankt voor je reactie, een dag niet gelachen is een dag niet geleefd tenslotte.

Fulanadetal
17-02-12, 16:07
Oh en ik wil je best verdoemen als je dat fijn vindt. Welke vervloeking heeft je voorkeur?

Eric de Blois
17-02-12, 16:09
Lieve schat. Leg dan eens uit wat je, in het kader van het onderwerp "interraciale huwelijken" bedoelt met een
"zuivere familie". De suggestie ontstaat dat deze opmerking te maken heeft met het onderwerp van deze discussie, namelijk de vermenging van "mensenrassen" (die trouwens niet bestaan). Maar blijkbaar moeten we dat heel anders zien en heb je het hier toevallig over iets totaal anders.
Heeft jouw familie van generatie op generatie geen last van acne? Zijn zij van vreemde okselgeuren vrij? Ruiken hun winden naar rozen? Gebruiken ze het juiste wasmiddel?

Overigens typ ik niet met mijn scheur. Ik weet niet hoe jij dat gewoonlijk doet.

Bedankt voor je reactie, een dag niet gelachen is een dag niet geleefd tenslotte.

'Overigens typ ik niet met mijn scheur.'

haha

Eigenlijk zo absurd, dat begrip 'zuivere familie', dat ik niet eens zin heb daar op in te gaan. Fijn dat jullie dat doen!

Fulanadetal
17-02-12, 16:14
Ik weet niet of het door het voer komt. Alle paarden bij ons eten hetzelfde, alleen een Fjord en een Ijslander hebben staart en manen, en ik hoor het in de omgeving helaas wel meer. Gek worden ze ervan. Zielig.
Helemaal inpakken tegen de vliegjes helpt. Maar dat is niet lekker in de zomer.

Felle Arabmerries heb ik toch ook wel gezien, maar ja een hengst is meestal feller bij elk type paard.
Het ziet er in ieder geval prachtig uit, dat is zeker.

Dish heet dat toch, die typerende vorm hoofd. Mijn Quarter heeft dat ook een beetje, en dat wordt toevallig geaccentueerd door de vorm van haar bles. Mensen die niet naar haar billen kijken vragen vaak na de eerste blik "Arabiertje?".

Hoe is het met die Dartmoor afgelopen? Heette die geen Billy toevallig? Die heeft mijn vader eens met een boog gelanceerd. Arme man, iedereen lag dubbel. Hij ook maar dan anders.

The rebellion begins
17-02-12, 16:20
Lieve schat. Leg dan eens uit wat je, in het kader van het onderwerp "interraciale huwelijken" bedoelt met een
"zuivere familie". De suggestie ontstaat dat deze opmerking te maken heeft met het onderwerp van deze discussie, namelijk de vermenging van "mensenrassen" (die trouwens niet bestaan). Maar blijkbaar moeten we dat heel anders zien en heb je het hier toevallig over iets totaal anders.
Heeft jouw familie van generatie op generatie geen last van acne? Zijn zij van vreemde okselgeuren vrij? Ruiken hun winden naar rozen? Gebruiken ze het juiste wasmiddel?

Overigens typ ik niet met mijn scheur. Ik weet niet hoe jij dat gewoonlijk doet.

Bedankt voor je reactie, een dag niet gelachen is een dag niet geleefd tenslotte.

Precies, houd het dan in je vertroebelde brein bij een suggestie en doe niet alsof het al feitelijk is, want dat is de hele kanker in de discussie: zomaar aannemen zonder enige vorm van kritisch denken (de Flodderfilosofie).

Ik constateer feitelijk dat degenen die voorstander zijn van mengen zelf een onzuivere familie hebben. Niets meer en niets minder.

Je zet je totaal voor schut als een kleuter die beeldspraak niet begrijpt, I'm just saying.

knuppeltje
18-02-12, 08:58
Ik weet niet of het door het voer komt.

Dish heet dat toch, die typerende vorm hoofd. Mijn Quarter heeft dat ook een beetje, en dat wordt toevallig geaccentueerd door de vorm van haar bles.

Hoe is het met die Dartmoor afgelopen?

Zover ik weet is eczeem een allergie-uiting. Maar paarden die in de wei lopen kunnen ook veel last van aardvlooien in manen en staart krijgen. Een goeie manege gebruikt dan ook geen pikdraad als afscheiding, want daaraan schurken ze allemaal hun manen en staat naar de knoppen. Je moet in de zomer bij warm weer aar eens naar een kale plek in de wei kijken, dan zie je die aardvlooien met massa's rondspringen.

Of het zo heet weet ik niet. Gewone paarden hebben een ramskop-gebogen voorhoofd in tegenstelling tot de Arabier. Daarom ziet het hoofd van een Arabier er veel verfijnder en sierlijker uit. Het vererft ook naar kruislingen. Ook bij hen kun je altijd aan de vorm van het hoofd zien of er Arabisch bloed in zit.

Die Dartmoor was er niet alleen om in de wei te lopen, hoe bijzonder sierlijk dat hij dat ook deed. Net als met alle andere pony's was het ook met hem de bedoeling dat ik met hem ingespannen ermee de straat op zou gaan. Maar dat ging gewoon niet, hij was gewoon door niemand in toom ter houden. Terwijl ik thuis alle pony's zelf heb getuigd, indien de hoefsmid er geen baas van kon... zelf de hoeven heb gekapt, met die gekke Dartmoor was niets te beginnen.
Bobby werd dus verkocht.

Eric de Blois
18-02-12, 13:15
Ik constateer feitelijk dat degenen die voorstander zijn van mengen zelf een onzuivere familie hebben.


Wat is dan een 'onzuivere familie'? En op grond van welke criteria bepaal je dat?

Kinderen ontvangen de genen van beide ouders, maar alleen de achternaam van de vader, alsof dat de bloedband bepaald. Ik had net zo goed 'de Groot' kunnen heten, de achternaam van mijn moeder. Erfelijk materiaal komt zowel van de moeder als de vader. In patriarchale culturen is alleen de afstamming van de vader van belang, in de natuur is dat gegeven volkomen onbelangrijk. Er bestaat volgens de wetenschap maar één mensenras, dus kan er ook geen sprake zijn van 'onzuiverheid' in dit verband. Wanneer mijn vader een donkere huidskleur zou hebben gehad en mijn moeder blank, zou ik daarmee niet 'onzuiver' zijn geweest.

super ick
22-02-12, 08:02
Wat is dan een 'onzuivere familie'? En op grond van welke criteria bepaal je dat?

Kinderen ontvangen de genen van beide ouders, maar alleen de achternaam van de vader, alsof dat de bloedband bepaald. Ik had net zo goed 'de Groot' kunnen heten, de achternaam van mijn moeder. Erfelijk materiaal komt zowel van de moeder als de vader. In patriarchale culturen is alleen de afstamming van de vader van belang, in de natuur is dat gegeven volkomen onbelangrijk. Er bestaat volgens de wetenschap maar één mensenras, dus kan er ook geen sprake zijn van 'onzuiverheid' in dit verband. Wanneer mijn vader een donkere huidskleur zou hebben gehad en mijn moeder blank, zou ik daarmee niet 'onzuiver' zijn geweest.

Daar geeft hij geen duidelijk antwoord op. Alleen wanneer iemand hem een Adolf noemt daagt ie uit om dat aan te tonen.

Olive Yao
28-02-12, 20:27
Verrek. 'k Dacht altijd dat median VS inkomens veel hoger lagen. Valt ook weer vies tegen.

. . . . . . . . mediane inkomen . . gemiddelde inkomen
1972 . . . $ 42617 . . . . . . . . . $ 47708
2005 . . . $ 42188 . . . . . . . . . $ 58779

(reële bedragen, dus gecorrigeerd voor inflatie)
bron: U. S. Census Bureau

Terwijl het gemiddelde inkomen flink gestegen is, is het mediane inkomen gedaald.
Bij wie is de inkomensstijging dan terecht gekomen?





Waarom dacht je dat?

https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2004rank.html?countryName=United%20States&countryCode=us®ionCode=noa&rank=11#us

En de inkomensverdeling van een derde-wereldland:

https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2172rank.html?countryName=United%20States&countryCode=us®ionCode=noa&rank=40#us

In jouw tabel staat een gemiddeld inkomen van $ 48000 (2011). Dat is in PPP, "purchasing power parity" -

that is, measuring the value of a currency according to how much of a common consumption basket it can buy in different countries - this fictitious currency allows us to convert incomes of different countries into a common measure of living standards.

Mark laat dus cijfers zien waarmee we de levensstandaard in landen kunnen vergelijken - aangenomen hetzelfde mandje consumptie voor de verschillende landen.


Zo te lezen is dit erg off topic.

mark61
28-02-12, 22:37
.
Terwijl het gemiddelde inkomen flink gestegen is, is het mediane inkomen gedaald.
Bij wie is de inkomensstijging dan terecht gekomen?




In jouw tabel staat een gemiddeld inkomen van $ 48000 (2011). Dat is in PPP, "purchasing power parity" -

that is, measuring the value of a currency according to how much of a common consumption basket it can buy in different countries - this fictitious currency allows us to convert incomes of different countries into a common measure of living standards.

Mark laat dus cijfers zien waarmee we de levensstandaard in landen kunnen vergelijken - aangenomen hetzelfde mandje consumptie voor de verschillende landen.


Zo te lezen is dit erg off topic.

Mama, mama, ik weet het antwoord! Mag ik het zeggen?

...

De rijken zijn rijker geworden :lole: Ze betalen steeds minder belasting; de armen worden steeds armer.

Ik wou vooral even de inkomensverdeling vergelijken. De VS als derdewereldland.

knuppeltje
29-02-12, 10:34
Mama, mama, ik weet het antwoord! Mag ik het zeggen?

...

De rijken zijn rijker geworden :lole: Ze betalen steeds minder belasting; de armen worden steeds armer.

Jij mag de volgende keer niet meer meedoen, vrees ik. :D