PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Aanwakkeren vreemdelingenhaat goed voor 4 zetels



iReport
19-02-12, 16:10
14861
Het meldpunt tegen buitenlanders (in dit geval uit Midden- en Oost-Europese landen) heeft de PVV geen windeieren gelegd.

Volgens de onbetwistbare politieke glazen bol van Maurice de Hond zou de PW (Partij Wilders) goed zijn voor 24 zetels in de Tweede Kamer. Dat zijn er vier meer dan de Hond vorige week voorspelde. Als deze voorspelling klopt heeft het meldpunt de dalende trend in de peilingen gekeerd. De PW zit nu weer op het niveau van de verkiezingsuitslag in 2010.

Uit de glazen bol van De Hond bleek verder nog dat 55 procent van de kiezers (vrij) negatief staat tegenover het meldpunt tegen buitenlanders. Ruim een kwart is (vrij) positief en 18 procent staat er neutraal tegenover.

De voorspelling van De Hond wordt via internet gebaseerd op de mening van tenminste 2500 mensen, uit een steekproef onder ruim 40.000 personen die zich ooit voor zijn panel hebben aangemeld. De orakeldagen zijn vrijdag en zaterdag.

Bron: vrije vertaling van artikel in de Stensor

The rebellion begins
19-02-12, 16:18
LOL!
Nederland in de bocht: sinds 1940.

Eke
19-02-12, 16:38
LOL!
Nederland in de bocht: sinds 1940.

Hoezo Nederland ? Heeft De Hond dan een steekproef genomen van onze bevolking, TRB ?

Ik dacht het toch niet. 40.000 mensen die het leuk vinden om iets met De Hond te doen..rapporteren enzo ....hebben zich bij hem aangemeld.
Enne....zou dat een doorsnee zijn van de nederlandse bevolking...wat denk je ?











Op dit moment trouwens, 19 februari en op dit tijdstip telt Nederland 16.723.731 inwoners. Gauw posten !

Ik denk trouwens dat de Hitlervermomming-al is het carnaval- goed is voor extra PVV zetels...


;) zie plaatje bovenaan dit topic

The rebellion begins
19-02-12, 16:45
Hoezo Nederland ? Heeft De Hond dan een steekproef genomen van onze bevolking, TRB ?

Ik dacht het toch niet. 40.000 mensen die het leuk vinden om iets met De Hond te doen..rapporteren enzo ....hebben zich bij hem aangemeld.
Enne....zou dat een doorsnee zijn van de nederlandse bevolking...wat denk je ?

Die 24 Kamerleden zijn zeker door De Hond benoemd? De media zijn allemaal vreselijk progressief en evenwichtig, toch? De afgelopen tien jaar waren allemaal tijden van bezinning, non-discriminatie en kalmte?

Ga toch heen. Het is overduidelijk dat veruit de meesten de democratie en rechtsstaat willen afschaffen om die in te ruilen voor een politiestaat gebaseerd op Mein Kampf, zij het met voorlopig een andere zondebok. Dat is het probleem, dat zondebokmodel. Wilders geniet populariteit ver buiten zijn proletenachterban.

Eke
19-02-12, 17:01
Nee. Het draait om de voorspellende waarde op basis van een steekproef

Ik zal het wat toelichten. De groep van 40.000 Nederlanders die De Hond op internet bevraagt hebben zichzelftot hem gekeerd.

Hele mensenmassa's hebben niets met De Hond. Net zoals hele mensenmassa's niet kijken naar het programma "Ik hou van Holland".
Zijn dat dan geen Nederlanders ? Houden ze niet van Holland ?
Tuurlijk zijn het Nederlanders en ongetwijfeld houden er veel van hen van Holland.

Als je een objektieve steekproef wilt hebben dan zul je deze uit de HELE Nederlandse bevolking moeten nemen. Op een manier die -als je de steekproef herhaalt-liefst dezelfde uitspraken laat zien.


Kijk eens naar de internetgebruikers. (De Hond gebruikt internet bij z'n voorspellingen)Veel strenggelovigen bv. maken hier geen gebruik van. Veel ouderen (al loopt dit in) maken er nog geen gebruik van.
Geeft niet, zegt de Hond, dan geven wij die enige strenggelovige en die twee ouderen en die paar allochtonen die TOCH op mij reageren een extra gewicht. Maar HOE e.d. wordt niet verteld. Is niet te checken...

Eke
19-02-12, 17:02
Ga toch heen. Het is overduidelijk dat veruit de meesten de democratie en rechtsstaat willen afschaffen om die in te ruilen voor een politiestaat gebaseerd op Mein Kampf, zij het met voorlopig een andere zondebok. Dat is het probleem, dat zondebokmodel. Wilders geniet populariteit ver buiten zijn proletenachterban.

Welke 'meesten' dan ? Hoe kom je aan deze ideeen? Waar pik je die op ?

The rebellion begins
19-02-12, 20:17
Nee. Het draait om de voorspellende waarde op basis van een steekproef

Ik zal het wat toelichten. De groep van 40.000 Nederlanders die De Hond op internet bevraagt hebben zichzelftot hem gekeerd.

Hele mensenmassa's hebben niets met De Hond. Net zoals hele mensenmassa's niet kijken naar het programma "Ik hou van Holland".
Zijn dat dan geen Nederlanders ? Houden ze niet van Holland ?
Tuurlijk zijn het Nederlanders en ongetwijfeld houden er veel van hen van Holland.

Als je een objektieve steekproef wilt hebben dan zul je deze uit de HELE Nederlandse bevolking moeten nemen. Op een manier die -als je de steekproef herhaalt-liefst dezelfde uitspraken laat zien.


Kijk eens naar de internetgebruikers. (De Hond gebruikt internet bij z'n voorspellingen)Veel strenggelovigen bv. maken hier geen gebruik van. Veel ouderen (al loopt dit in) maken er nog geen gebruik van.
Geeft niet, zegt de Hond, dan geven wij die enige strenggelovige en die twee ouderen en die paar allochtonen die TOCH op mij reageren een extra gewicht. Maar HOE e.d. wordt niet verteld. Is niet te checken...

Je tilt te zwaar aan de beperkingen van dit soort onderzoeken. Natuurlijk moet je ze met een flinke korrel zout nemen, maar tot nu toe heeft De Hond PVV-zetels stelselmatig ONDERschat. Vier zetels stijging worden niet verklaard door beperkte meetmethoden.

Eke
19-02-12, 22:26
Je tilt te zwaar aan de beperkingen van dit soort onderzoeken. .
Het is ook nog eens een MOMENTopname. :boeps: Daarbij geven mensen diverse redenen om op dat moment PVV te stemmen.

TRB, moet ik jou soms ook met een flinke korrel zout nemen in je 'enthousiaste' uitspraak dat veruit de meesten de democratie en de rechtstaat willen inruilen ;) Want je bedoelt 'de meeste Nederlanders',he ?




Wij Nederlanders zullen wel gek zijn het kind met het badwater weg te gooien, toch ? :)

TonH
19-02-12, 22:31
14861
Volgens de onbetwistbare politieke glazen bol van Maurice de Hond zou de PW (Partij Wilders) goed zijn voor 24 zetels in de Tweede Kamer. Dat zijn er vier meer dan de Hond vorige week voorspelde.

PVV 24, VVD 31 en SP 33... Aangezien extreem links en rechts zich in de politiek raken zie ik een coalitie met ruime meerderheid in het verschiet. :eek:

Slinger
19-02-12, 22:34
Die 24 Kamerleden zijn zeker door De Hond benoemd? De media zijn allemaal vreselijk progressief en evenwichtig, toch? De afgelopen tien jaar waren allemaal tijden van bezinning, non-discriminatie en kalmte?

Ga toch heen. Het is overduidelijk dat veruit de meesten de democratie en rechtsstaat willen afschaffen om die in te ruilen voor een politiestaat gebaseerd op Mein Kampf, zij het met voorlopig een andere zondebok. Dat is het probleem, dat zondebokmodel. Wilders geniet populariteit ver buiten zijn proletenachterban.

Dat is helemaal niet zo duidelijk, maar dat er in Nederland velen zijn die de rechtsstaat willen inruilen voor de sharia is evident.

The rebellion begins
19-02-12, 22:38
Dat is helemaal niet zo duidelijk, maar dat er in Nederland velen zijn die de rechtsstaat willen inruilen voor de sharia is evident.

Haha want de regering wordt natuurlijk gedoogd door een moslimpartij.

Stompzinnige complotgek. Ook een typisch NSB-trekje, denken dat marginale minderheden de macht gaan grijpen. Het zijn geen complotten meer, maar puur bedrog. :haha:

Slinger
19-02-12, 22:44
Haha want de regering wordt natuurlijk gedoogd door een moslimpartij.

Stompzinnige complotgek. Ook een typisch NSB-trekje, denken dat marginale minderheden de macht gaan grijpen. Het zijn geen complotten meer, maar puur bedrog. :haha:


Nou, jij begint altijd over de nazi's, maar die begonnen met de macht op straat over te nemen. Kijk maar naar 020-Gaza en zie wie daar nu meer bezig zijn. Als je goed kijkt zie je de echte nazi's.

Kortman
19-02-12, 23:21
LOL!
Nederland in de bocht: sinds 1940.

Teken van machteloosheid als je WILDERS als HITLER afbeeld , een wanhopige poging om een JODEN symphatiesant
om te vormen tot Joden hater .
De achtergronden liggen veel dieper , de stemmen winst van Wilders heeft niets met haat te maken wel met de waarheid dat een bepaald soort Polen hier komen om te profiteren van onze sociale voorzieningen en boven dien ook nog eens tot overlast zorgen . En dan nog eens in de transport sector waar sommige chauffeurs onder het C.AO werken of de zwartwerkers
Maar net zo Als altijd is dat slechts een klein percentage !
En als ook onze leider(S) van de P.V.D.A en C.D.A bijna dagelijks blunders maken ! dan weet je waar de stemmen vandaan komen.
Echte Nederlanders zoals ik weten dat de POLEN ons zelfs bevrijd hebben ,en hebben dan ook altijd een symphatie voor Polen , zelf heb ik het grootse respect voor al die andere POLEN die hier met hard werken ,ver van hun land en geboorte streek geld proberen te verdienen om een beter leven op te bouwen.
Dat Wilders inhaakt op de overlast heeft niets met zijn stemmen winst te maken ,als hij een dergelijke klaag lijn zou openen over Marokkanen dan zou dat het zelfde effect gehad hebben.
Aanrader :
Als je echt wat wil doen tegen Wilders : www.propolen.nl.

BoerHarms
20-02-12, 05:14
De populariteit van Wilders is het gevolg van een slecht luisterende regering, en dat. begon al jaren terug

Kortman
20-02-12, 13:16
De populariteit van Wilders is het gevolg van een slecht luisterende regering, en dat. begon al jaren terug

Precies ! uit onvrede met de regering ,die zich op sommige punten overzich heen liet lopen.
Alleen de questie Afghanistan waar Wilders fel tegen het zenden (hulptropen enz) was, heeft hem meer stemmen opgeleverd als dit stomme ''meld lijntje'' maar ja de anti Wilders o.a hier vooral pakken elk negatief onderwerp aan ,niet alleen om Wilders maar vooral om te laten zien hoe verdervelijk de NEDERLANDSE (westers georienteerde bevolking wel is.

Eke
20-02-12, 15:35
De populariteit van Wilders is het gevolg van een slecht luisterende regering, en dat. begon al jaren terug

Je vergeet nog wat, BoerHarms :) De populariteit van Wilders is ook het gevolg van stemmers die blijven hangen in een bepaald gevoel van onvrede.
Die zich machteloos voelen en heel blij hun ei leggen in de hoop dat de PVV daar een omeletje van kan maken. Al wordt die hoop steeds minder.

Neem het Polenonvredeinternetlijstje. Dat is slechts 1 deel van het verhaal.
Er is geen ruimte vrij gemaakt voor alle positieve ervaringen met 'de Polen". Moet dan dan ? Ja, kwetsen is makkelijk. Een ruzie is zo geboren.

Dag Polen...Dag handel voor ons in Polen ! Dag belastingopbrengsten...En.....is het fijn die vacatures voor onze werklozen ?

Das een centenkwestie.
Zijn de Wildersstemmers bereid om bv. een tot twee euro per bosje bloemen extra neer te tellen. Natuurlijk zijn de meeste Nederlanders duurder. Stel het je maar voor hoe dat gaat...(beter onderdak, beter loon, vaker pauzes e.d. .....voor mij mag dat trouwens, maar dat is makkelijk gezegd)


Stemmen en gestemd worden is eigenlijk een soort huwelijk...blijven communiceren met elkaar en elkaar de ruimte/vertrouwen geven :hihi:



Springt bij jullie de scrollbar ook steeds weg ?

Kortman
20-02-12, 18:46
Je vergeet nog wat, BoerHarms :) De populariteit van Wilders is ook het gevolg van stemmers die blijven hangen in een bepaald gevoel van onvrede.
Die zich machteloos voelen en heel blij hun ei leggen in de hoop dat de PVV daar een omeletje van kan maken. Al wordt die hoop steeds minder.

Neem het Polenonvredeinternetlijstje. Dat is slechts 1 deel van het verhaal.
Er is geen ruimte vrij gemaakt voor alle positieve ervaringen met 'de Polen". Moet dan dan ? Ja, kwetsen is makkelijk. Een ruzie is zo geboren.

Dag Polen...Dag handel voor ons in Polen ! Dag belastingopbrengsten...En.....is het fijn die vacatures voor onze werklozen ?

Das een centenkwestie.
Zijn de Wildersstemmers bereid om bv. een tot twee euro per bosje bloemen extra neer te tellen. Natuurlijk zijn de meeste Nederlanders duurder. Stel het je maar voor hoe dat gaat...(beter onderdak, beter loon, vaker pauzes e.d. .....voor mij mag dat trouwens, maar dat is makkelijk gezegd)


Stemmen en gestemd worden is eigenlijk een soort huwelijk...blijven communiceren met elkaar en elkaar de ruimte/vertrouwen geven :hihi:



Springt bij jullie de scrollbar ook steeds weg ?

Nee daar heb ik geen last van .

Verder reageer ik op de centen -kwestie , je hebt gelijk !
Ook al is dat niet altijd het geval, de POLEN zijn bereid om ook het ''smerige'' werk op te knappen riolering enz ook vluchten ze niet bij de eerste spatjes regen de sta /eetcabine in .
Vaak nemen ze een klus aan om dan gezamelijk het snel en goed te doen , en laten we eerlijk wezen de meeste huishoudelijke hulp wordt door Poolse dames verricht !


En overpositieve ervaring met POLEN gesproken nogmaals :
Aanrader :
Als je echt wat wil doen tegen Wilders : www.propolen.nl. \