PDA

Bekijk Volledige Versie : Hollanders en karige lunch

MO_NL
21-02-12, 09:43
Als Hollanders zich ergens voor moeten schamen is het wel hun lunch-cultuur.

Tenenkrommend wanneer er een internationaal seminair wordt georganiseerd in Nederland door een bedrijf dat dan een paar pakken karnemelk en broodjes kaas laat aanrukken.

Heb jij smeuige lunchverhalen over je krenterige collaga's? Of ben je besmet geraakt en zelf inmiddels ook aan het boordtrommeltje met het broodje (pinda)kaas tussen de middag?

Joesoef
21-02-12, 11:53
Gemiddelde NL kantine is walgelijk. Vet, zaai en een bij sommige hip spul. Plastic trommeltje met bammetjes :slaap:

Vanmorgen 900 had ik al twee haringen op. Andere uiterste. De paling van die volendammers is meesterlijk....

iReport
23-02-12, 10:30
De paling van die volendammers is meesterlijk....

Als ontbijt? Ja3oek!

psychische
23-02-12, 16:58
Toen ik nog op een kantoor werkte kocht ik in de middag standaard een stoommaaltijd bij AH. En iedere dag was ik dan een ware attractie voor collega's die zelf een boterham hadden en bij mij kwamen kijken wat ik at en vervelende irritante vragen stelden, van 'eet je vanavond nog een keer warm'? Of 'is dit normaal binnen de Marokkaanse cultuur' of 'Lekker hoor' met een watertandende bek.

Tfoe.

Isch
24-02-12, 00:08
:haha:

Echt he. "De lunch wordt verzorgd door ons.'

Honger geleden man.

Soulassassin
24-02-12, 02:39
Toen ik nog op een kantoor werkte kocht ik in de middag standaard een stoommaaltijd bij AH. En iedere dag was ik dan een ware attractie voor collega's die zelf een boterham hadden en bij mij kwamen kijken wat ik at en vervelende irritante vragen stelden, van 'eet je vanavond nog een keer warm'? Of 'is dit normaal binnen de Marokkaanse cultuur' of 'Lekker hoor' met een watertandende bek.

Tfoe.:haha:
wij hadden dat ook in de grote pauze gingen we altijd naar de mac of naar de visboer om eten te halen.

Komijn Koriander
31-07-13, 12:51
Helemaal mee eens, wanneer wij een bedrijfslunch of event catering voor internationale organisatie's verzorgen is ons eten altijd het gesprek van de dag. Ons doel is om zoveel mogelijk mensen te laten genieten van onze gezonde lunches, onze filosofie is ook niet voor niets 'Happiness is as good as food" Nieuwsgierig? neem eens een kijkje in onze keuken van komijn koriander in Den Haag.

Hassan234
10-08-13, 15:23
Hollanders nemen altijd een vies trommeltje met brood met kaas mee. Die kaas is dan smiddags helemaal slap en vies! Gatverdamme!

ZorgzameMeid
10-08-13, 23:57
Helemaal mee eens, wanneer wij een bedrijfslunch of event catering voor internationale organisatie's verzorgen is ons eten altijd het gesprek van de dag. Ons doel is om zoveel mogelijk mensen te laten genieten van onze gezonde lunches, onze filosofie is ook niet voor niets 'Happiness is as good as food" Nieuwsgierig? neem eens een kijkje in onze keuken van komijn koriander in Den Haag.

Hebben jullie een site?

Maroua1
02-09-13, 11:51
ik geloof dat het bij de meeste Nederlandsers meer een moeten is dan een heerlijk willen eten.. Heb bij mij op het werk me hard gemaakt voor in iedergeval een magnetron en die wordt nu niet alleen door mij gebruikt dus het kan beter!

Nassiravski
25-09-13, 01:37

Tfoe.

Jij weet hoe je moet leven.

kaaskop1981
26-09-13, 11:41
Ik werkte ooit bij de anwb die gingen van een saaie kantine waar 2 paden waren met exact het zelfde naar een soort V&D La Place. Verder probeerde ik altijd te zorgen voor een wisselende lunch (McDonalds, V&D, Patatje met wat erbij). Echter werkte ik ook op locaties waar gewoonweg niks was. Maar ook dan had ik telkens wat anders op brood en nee geen vies trommeltje die je moet dichthouden met een elastiek omdat het al zo oud is dat hij niet meer afsluit, brrr.

eerstkoffie
13-12-13, 20:22
Volledig eens met de klachten. Vroeger aten 'wij' uitgebreid warm tussen de middag. Maar Calvinistisch bekrompen geldzucht maakt dat je hooguit een half uurtje pauze krijgt, waarbij de meeste mensen niet naar huis kunnen.
Ja, ik ben een Kaasie, maar in het verkeerde land geboren, in een koud, vochtig omdijkt moeras dat ze Nederland noemen :-)
Blij dat ik veel Marokkanen tot mijn vrienden mag rekenen, krijg ik af en toe Mediterraanse emotie en fatsoenlijk eten.