PDA

Bekijk Volledige Versie : Mandaat van Europese president Van Rompuy wordt verlengd voor een 2e termijn



Marsipulami
21-02-12, 19:15
Videozone (http://www.deredactie.be/permalink/1.1226354)

Marsipulami
21-02-12, 19:17
Geen media-aandacht, geen oeverloze palabers tussen staatshoofden, geen verkiezingen... Gaat wel makkelijk zo.

TonH
21-02-12, 20:39
Geen media-aandacht, geen oeverloze palabers tussen staatshoofden, geen verkiezingen... Gaat wel makkelijk zo.

Baantjes voor de 'boys & girls' en de Europese burger? Die mag het gelag betalen.

Marsipulami
22-02-12, 00:48
Baantjes voor de 'boys & girls' en de Europese burger? Die mag het gelag betalen.

Ik vermoed dat hij niet zomaar een baantje krijgt, nog minder heeft gezocht. Ik denk eerder dat hij bescheiden en in de luwte zonder naar media-aandacht te zoeken naar effectieve oplossingen en compromissen zoekt in het bos van egotrippers van Europese staatshoofden en regeringsleiders. Een low profile, intelligente en bescheiden EU - president zoals Van Rompuy lijkt mij het beste wat de EU in deze tijden van economische neergang en afkalving van de Europese droom kon overkomen.

knuppeltje
22-02-12, 08:47
Ik vermoed dat hij niet zomaar een baantje krijgt, nog minder heeft gezocht.

Dat laatste zei Jean Luc DeHaene van zich zelf ook na het ontploffen van Dexia.

De toog-filosoof zou zeggen: zij die zich beroepen dat zij juist zelf niet die post verzocht hebben - hiermee hun falen proberen goed te praten.

Maar daarmee is niet gezegd dat de braaf-ogende Van Rompuy aan het falen is. In ieder geval is de EU nu eindelijk serieus bezig met achterstallig onderhoud van de tent.

TonH
22-02-12, 22:31
Ik vermoed dat hij niet zomaar een baantje krijgt, nog minder heeft gezocht. Ik denk eerder dat hij bescheiden en in de luwte zonder naar media-aandacht te zoeken naar effectieve oplossingen en compromissen zoekt in het bos van egotrippers van Europese staatshoofden en regeringsleiders. Een low profile, intelligente en bescheiden EU - president zoals Van Rompuy lijkt mij het beste wat de EU in deze tijden van economische neergang en afkalving van de Europese droom kon overkomen.

Hij krijgt dus een verlenging van z'n baantje omdat hij zich lekker koest heeft gehouden en z'n vriendjes, de regeringsleiders van de grootste landen, niet voor de voeten is gaan lopen en al helemaal niet op de tenen is gaan staan. Grijze muis bleek brave grijze muis en mag dus blijven.