PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws De halfslachtige poëtische poging van nestbevuiler Hafid Bouazza



iReport
22-02-12, 13:52
Hafid Bouazza: 'Wie de ezel neukt, moet leren hinniken'

14881

De islamitische lente is weer aangebroken. Het dort en verlept en schreeuwt weer lustig en roestig in de altijd dynamische wereld van de religie aller religies.

Waar zal ik eens beginnen? Dat de islamitische lente ook in Nederland is aangebroken? Nee, deze lente breekt hier allang niet meer aan, hoeft dat niet eens te doen, omdat zij al geruime tijd als kasplantje wordt verbouwd.

De boeren die deze groei mogelijk maken zijn niet eens moslims zelf - moslims zijn niet creatief - maar de zogenaamde verdedigers van het vrije woord:...

Lees verder op de <a href="http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/article/detail/3192320/2012/02/21/Hafid-Bouazza-Wie-de-ezel-neukt-moet-leren-hinniken.dhtml" target="_new">opiniepagina van De Volkskrant</a>.

Een paar reacties:

Een paard hinnikt, een ezel balkt. Alléén naďve volgelingen hebben nog vertrouwen in voorgangers van welk geloof danook. Ze proberen veelal hun eigen hang-ups en afwijkingen te légaliseren.

"Het dort en verlept en schreeuwt weer lustig en roestig in.... " Gelukkig weet ik dat Hafid wčl kan schrijven..

Bouazza moet vooral een diepe minachting voor de Volkskrantlezer hebben, want waarom zou hij die anders een "Arabisch spreekwoord" op de mouw spelden. Misschien dat zijn Berberse familie zulke "spreekwoorden" bezigt, maar dat lijkt me ook sterk, Bouazza zal het uit zijn eigen fratsen en grollentrommel hebben opgeduikeld.

Ik weet niet hoe het er in Arabië aan toegaat, maar hier balken ezels. Paarden hinniken.

jeans heeft het juist gezegd: Een ezel hinnikt niet, een ezel balkt. Maar ook het spreekwoord dat Bouazza aanhaalt heeft hij grondig verkracht: wiens balkenbrij men eet, diens woord men balkt, luidt het gezegde in het Arabisch.

Ik heb de indruk dat de heer H.Bouazza, uit zijn onderbuik zijn emoties haalt om een stuk onzinnige woorden bij elkaar te smijten. Meneer de schrijver je schiet erg door de bocht als je beweert in je blabla dat moslims niet creatief zijn, maar goed in het overnemen van trucjes.

Overigens moet ook gezegd worden dat er ook tal van reactie waren die Hafid juist van alles in zijn kont staken, met name veren. In dat kader wil ik jullie deze zeker niet onthouden:

Dhr. Hafid Bouaza, ik ken hem verder niet, is vanaf nu mijn maat. Ik wil weten waar hij woont, dan stuur ik hem bloemen, of - als hij dat wil - een prima Franse cognac en een kistje Corps Diplomatique sigaren. Die wil ik samen met hem opzuipen en oproken, onderwijl delibererend over een Islam vrij NEDERLAND. Ik vind het heel goed dat er zulke scherpe criticatsres van de Islam zijn, iedereen die de Islam haat, is mijn vriend. Alle Islam de wereld uit, te beginnen uit Nederland!

Zonder enige twijfel het beste artikel dat er dit jaar in "Opinie·" heeft gestaan. En het is pas februari! Dank u meneer Bouazza!

Soldim
22-02-12, 13:56
De halfslachtige poëtische poging van nestbevuiler Hafid Bouazza

Het gebruik van 'nestbevuiler' is interresant ... verder is het een ongelovelijk slecht geschreven kritiek.

super ick
22-02-12, 14:37
Ik lees geneuzel over balken en hinneken en het juiste gebruik van spreekwoorden maar geen inhoudelijke tegenargumenten.

Om iemand die kritiek heeft maar een nestbevuiler te noemen vind ik wel exemplarisch voor veel moslimprikkers hier. Shoot the messenger.

Slinger
22-02-12, 14:40
Hafid Bouazza: 'Wie de ezel neukt, moet leren hinniken'

14881

De islamitische lente is weer aangebroken. Het dort en verlept en schreeuwt weer lustig en roestig in de altijd dynamische wereld van de religie aller religies.

Waar zal ik eens beginnen? Dat de islamitische lente ook in Nederland is aangebroken? Nee, deze lente breekt hier allang niet meer aan, hoeft dat niet eens te doen, omdat zij al geruime tijd als kasplantje wordt verbouwd.

De boeren die deze groei mogelijk maken zijn niet eens moslims zelf - moslims zijn niet creatief - maar de zogenaamde verdedigers van het vrije woord:...

Lees verder op de <a href="http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/article/detail/3192320/2012/02/21/Hafid-Bouazza-Wie-de-ezel-neukt-moet-leren-hinniken.dhtml" target="_new">opiniepagina van De Volkskrant</a>.

Een paar reacties:

Een paard hinnikt, een ezel balkt. Alléén naďve volgelingen hebben nog vertrouwen in voorgangers van welk geloof danook. Ze proberen veelal hun eigen hang-ups en afwijkingen te légaliseren.

"Het dort en verlept en schreeuwt weer lustig en roestig in.... " Gelukkig weet ik dat Hafid wčl kan schrijven..

Bouazza moet vooral een diepe minachting voor de Volkskrantlezer hebben, want waarom zou hij die anders een "Arabisch spreekwoord" op de mouw spelden. Misschien dat zijn Berberse familie zulke "spreekwoorden" bezigt, maar dat lijkt me ook sterk, Bouazza zal het uit zijn eigen fratsen en grollentrommel hebben opgeduikeld.

Ik weet niet hoe het er in Arabië aan toegaat, maar hier balken ezels. Paarden hinniken.

jeans heeft het juist gezegd: Een ezel hinnikt niet, een ezel balkt. Maar ook het spreekwoord dat Bouazza aanhaalt heeft hij grondig verkracht: wiens balkenbrij men eet, diens woord men balkt, luidt het gezegde in het Arabisch.

Ik heb de indruk dat de heer H.Bouazza, uit zijn onderbuik zijn emoties haalt om een stuk onzinnige woorden bij elkaar te smijten. Meneer de schrijver je schiet erg door de bocht als je beweert in je blabla dat moslims niet creatief zijn, maar goed in het overnemen van trucjes.

Overigens moet ook gezegd worden dat er ook tal van reactie waren die Hafid juist van alles in zijn kont staken, met name veren. In dat kader wil ik jullie deze zeker niet onthouden:

Dhr. Hafid Bouaza, ik ken hem verder niet, is vanaf nu mijn maat. Ik wil weten waar hij woont, dan stuur ik hem bloemen, of - als hij dat wil - een prima Franse cognac en een kistje Corps Diplomatique sigaren. Die wil ik samen met hem opzuipen en oproken, onderwijl delibererend over een Islam vrij NEDERLAND. Ik vind het heel goed dat er zulke scherpe criticatsres van de Islam zijn, iedereen die de Islam haat, is mijn vriend. Alle Islam de wereld uit, te beginnen uit Nederland!

Zonder enige twijfel het beste artikel dat er dit jaar in "Opinie·" heeft gestaan. En het is pas februari! Dank u meneer Bouazza!

Een van de weinige Marokkanen, die een beetje nadenkt en zegt waar het op staat, die Bouazza, Met als gevolg dat hij door de goegemeente wordt weggezet als nestbevuiler.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/article/detail/3192320/2012/02/21/Hafid-Bouazza-Wie-de-ezel-neukt-moet-leren-hinniken.dhtml

Eke
22-02-12, 15:29
iReport, dit is vrijheid van meningsuiting. citaat uit het stukje :

In een onvergetelijke zin schreef Bas Heijne hierover dat moslims* met iedereen in debat wilden, behalve met zichzelf.

Das niet hinneken, maar grinneken,
: het geldt voor heel veel mensen, zowel gelovigen als anderen,, dus je hoeft alleen maar te denken :"wie de schoen past, trekke hem aan" ;)



*om een gebruikt zandpaadje in te slaan : "de" Nederlandse moslim bestaat niet !

IbnRushd
22-02-12, 15:39
iReport, dit is vrijheid van meningsuiting. citaat uit het stukje :

In een onvergetelijke zin schreef Bas Heijne hierover dat moslims* met iedereen in debat wilden, behalve met zichzelf.



Ik denk dat moslims in westerse landen en wellicht daarbuiten ook met zichzelf een debat hebben gevoerd en een keuze hebben gemaakt, zoals Bas Heijne een 'debat' met zichzelf heeft gevoerd en een keuze heeft gemaakt.

Dat Bas Heijne moslims blijkbaar als onintelligente mensen ziet, moet hij maar zelf weten. Het zegt (dan) wel iets over zijn arrogantie.

Eke
22-02-12, 16:10
Ik denk dat moslims in westerse landen en wellicht daarbuiten ook met zichzelf een debat hebben gevoerd en een keuze hebben gemaakt, zoals Bas Heijne een 'debat' met zichzelf heeft gevoerd en een keuze heeft gemaakt.

Dat Bas Heijne moslims blijkbaar als onintelligente mensen ziet, moet hij maar zelf weten. Het zegt (dan) wel iets over zijn arrogantie.

Bas Heijne is te slim om de moslims als onintelligente mensen te zien, IbnRushd. Hij heeft het -volgens mij dan- over religie , mn. hoe er omgegaan wordt met God. Dus wat mensen doen...en zelfs...elkaar aandoen.


Nog een vraag aan jou, IbnRushd. Verwacht je dat je nooit meer in je leven in debat met jezelf zult gaan ? Of heb ik je verkeerd begrepen ?

IbnRushd
22-02-12, 17:01
Bas Heijne is te slim om de moslims als onintelligente mensen te zien, IbnRushd. Hij heeft het -volgens mij dan- over religie , mn. hoe er omgegaan wordt met God. Dus wat mensen doen...en zelfs...elkaar aandoen.


Nog een vraag aan jou, IbnRushd. Verwacht je dat je nooit meer in je leven in debat met jezelf zult gaan ? Of heb ik je verkeerd begrepen ?

Ja, en ik had het ook over religie. Elke moslim heeft wel es getwijfeld, waarop een redekaveling met zichzelf volgt. De aanleiding van twijfel komt doorgaans voort uit de regels van godsdienst. Na met jezelf 'debatteren' moet er een keuze gemaakt worden. Sta ik achter alle regels van de islam: steniging op overspel, hand amputaties, etc.

Mensen die niets weten over steniging zien het natuurlijk als iets middeleeuws en barbaars. Getuigen tegen overspeler/overspeelster is in de islam afgeraden. Daar staan alle geleerden achter. Het wordt bewust moeilijk gemaakt (4 mannelijke ooggetuigen) opdat niemand zondes van een ander openbaar gaat maken. De straf steniging dient vooral als een afschrikmiddel.

Hand amputatie mag alleen worden toegepast als er sprake is van (gewelddadige) overval of inbraak waarvan de gestolen spullen zijn verkwanselt/uitgegeven of verstopt. Het slachtoffer kan overigens de dader vergeven waardoor hij ontloopt van een lijfstraf.

Tis allemaal veel genuanceerder en niet zo zwart-wit zoals veel niet-moslims het zien. Niet-moslims die een mening proberen te geven over de islam en moslims moeten eerst kennis opdoen in plaats van de media achteraan hollen.

Karin.N
22-02-12, 17:56
Tis allemaal veel genuanceerder en niet zo zwart-wit zoals veel niet-moslims het zien. Niet-moslims die een mening proberen te geven over de islam en moslims moeten eerst kennis opdoen in plaats van de media achteraan hollen.

Is dat niet altijd zo? Het zwart-wit denken is niet alleen voorbehouden aan niet moslims. Je ziet het overal terug, onder alle nationaliteiten en religies.

Slinger
22-02-12, 18:01
Ja, en ik had het ook over religie. Elke moslim heeft wel es getwijfeld, waarop een redekaveling met zichzelf volgt. De aanleiding van twijfel komt doorgaans voort uit de regels van godsdienst. Na met jezelf 'debatteren' moet er een keuze gemaakt worden. Sta ik achter alle regels van de islam: steniging op overspel, hand amputaties, etc.

Mensen die niets weten over steniging zien het natuurlijk als iets middeleeuws en barbaars. Getuigen tegen overspeler/overspeelster is in de islam afgeraden. Daar staan alle geleerden achter. Het wordt bewust moeilijk gemaakt (4 mannelijke ooggetuigen) opdat niemand zondes van een ander openbaar gaat maken. De straf steniging dient vooral als een afschrikmiddel.

Hand amputatie mag alleen worden toegepast als er sprake is van (gewelddadige) overval of inbraak waarvan de gestolen spullen zijn verkwanselt/uitgegeven of verstopt. Het slachtoffer kan overigens de dader vergeven waardoor hij ontloopt van een lijfstraf.

Tis allemaal veel genuanceerder en niet zo zwart-wit zoals veel niet-moslims het zien. Niet-moslims die een mening proberen te geven over de islam en moslims moeten eerst kennis opdoen in plaats van de media achteraan hollen.

Als ik het goed begrijp sta jij er dus achter: steniging van vrouwen.

Man_Ray
22-02-12, 18:30
Als je als Vlaming vindt dat België niet noodzakelijk gesplitst moet worden ben je in sommige kringen ook een nestbevuiler. :schreeuw:

Fulanadetal
22-02-12, 18:46
"Een vrouw buitensluiten van 'debat'? Oké. Een moslim buitensluiten? Brand en racisme."

Vrouwen pikken teveel van mannen. En zolang we dat doen blijft het ellende op deze wereld.

Eke
22-02-12, 18:48
Als ik het goed begrijp sta jij er dus achter: steniging van vrouwen.

Hey Slinger. doe je dit nu expres ? pesterige opmerkingen maken ?

Wat schrijft IR nou :

Het wordt je afgeraden om te getuigen in een overspel-zaak en zo'n zaak wordt ontmoedigd doordat er 4 volwassen mannen gevonden moeten worden die het gezien hebben.




Dus in een kleine vreedzame samenleving waar de mensen elkaar het licht in de ogen gunnen is er helemaal geen sprake van steniging.

Dat wordt dus pas een probleem als de samenleving uit balans is.......

Eke
22-02-12, 19:24
Ja, en ik had het ook over religie. Elke moslim heeft wel es getwijfeld, waarop een redekaveling met zichzelf volgt. De aanleiding van twijfel komt doorgaans voort uit de regels van godsdienst. Na met jezelf 'debatteren' moet er een keuze gemaakt worden. Sta ik achter alle regels van de islam: steniging op overspel, hand amputaties, etc.

Mensen die niets weten over steniging zien het natuurlijk als iets middeleeuws en barbaars. Getuigen tegen overspeler/overspeelster is in de islam afgeraden. Daar staan alle geleerden achter. Het wordt bewust moeilijk gemaakt (4 mannelijke ooggetuigen) opdat niemand zondes van een ander openbaar gaat maken. De straf steniging dient vooral als een afschrikmiddel.

Hand amputatie mag alleen worden toegepast als er sprake is van (gewelddadige) overval of inbraak waarvan de gestolen spullen zijn verkwanselt/uitgegeven of verstopt. Het slachtoffer kan overigens de dader vergeven waardoor hij ontloopt van een lijfstraf.

Tis allemaal veel genuanceerder en niet zo zwart-wit zoals veel niet-moslims het zien. Niet-moslims die een mening proberen te geven over de islam en moslims moeten eerst kennis opdoen in plaats van de media achteraan hollen.

Afgezien van over de regels heb je nooit getwijfeld, IbnRushd ? Ook niet als puber gehad ?

Wat me bij is gebleven van de diskussie in De halve maan is een zinnetje van Aad van den Heuvel tegen Haithem Al-Haddad: "DOUBT is a human right."

Ik heb nog even gekeken bij de mensenrechten en "twijfel' is onderdeel van het artikel over vrijheid van godsdienst. Al-Haddad herkende het ook meteen, dacht ik. Daarmee bedoel ik niet te oordelen over een andermans Geloof !!!!

Maar naar mijn gevoel is juist de twijfel de moeder van de nuancering, omdat je heel aandachtig bezig bent met je onderwerp. Twijfel doet zoeken.

Maargoed, er zijn ook zaken die geen geloven zijn, maar weten.

Slinger
22-02-12, 20:50
Hey Slinger. doe je dit nu expres ? pesterige opmerkingen maken ?

Wat schrijft IR nou :

Het wordt je afgeraden om te getuigen in een overspel-zaak en zo'n zaak wordt ontmoedigd doordat er 4 volwassen mannen gevonden moeten worden die het gezien hebben.




Dus in een kleine vreedzame samenleving waar de mensen elkaar het licht in de ogen gunnen is er helemaal geen sprake van steniging.

Dat wordt dus pas een probleem als de samenleving uit balans is.......

Jammer genoeg zijn er heel veel samenlevingen die niet klein en vreedzaam zijn, sommige zijn wel klein maar verre van vreedzaam. Helaas, ik kan er ook niets aan doen.

QueenImane
22-02-12, 21:58
Wow stoer zeg van die Hafid. Zulke mensen lach ik uit ja. Ik snap niet wrm hij zo'n uitspraken doet, hij was vroeger toch zelf moslim? Het maakt toch niet uit wat voor geloof je hebt btw want respect voor elkaars geloof geldt overal.

Peace :)

zaratustra
22-02-12, 22:40
Ik lees geneuzel over balken en hinneken en het juiste gebruik van spreekwoorden maar geen inhoudelijke tegenargumenten.

Om iemand die kritiek heeft maar een nestbevuiler te noemen vind ik wel exemplarisch voor veel moslimprikkers hier. Shoot the messenger.

Hafid Bouyizaan! Is het je ontgaan dat je ook een besneden hond bent? En wel eentje van de ergste soort. Onzindelijk soort dat niet wordt uitgelaten en zijn eigen nest continu bevuild met eigen stront. Het bevreemd me dat u als nazaat van Berbers ouders uit het Rifgebergte een Arabisch spreekwoord erbij haalt. Een toepasselijk Berbers spreekwoord luidt: Wie de eigen geit verkracht, moet niet mekkeren”. Inderdaad moslims zijn niet creatief. Ook hen afvallige nazaten en besneden honden niet.

IbnRushd
22-02-12, 23:09
Afgezien van over de regels heb je nooit getwijfeld, IbnRushd ? Ook niet als puber gehad ?

Wat me bij is gebleven van de diskussie in De halve maan is een zinnetje van Aad van den Heuvel tegen Haithem Al-Haddad: "DOUBT is a human right."

Ik heb nog even gekeken bij de mensenrechten en "twijfel' is onderdeel van het artikel over vrijheid van godsdienst. Al-Haddad herkende het ook meteen, dacht ik. Daarmee bedoel ik niet te oordelen over een andermans Geloof !!!!

Maar naar mijn gevoel is juist de twijfel de moeder van de nuancering, omdat je heel aandachtig bezig bent met je onderwerp. Twijfel doet zoeken.

Maargoed, er zijn ook zaken die geen geloven zijn, maar weten.

Iedereen heeft wel eens getwijfeld, geloof ik. Erger, is dat velen vergeten waarom ze op de eerste plaats in 'God' geloofde, en wat de aanleiding daartoe was.

Teken(s) van God kun je niet achteraf rationaliseren, want dan is het vanzelfsprekend geen teken meer van God. Ik denk zelf dat geloven nogal iets wat zeer complex is en wat ons bewustzijn absoluut niet aankan. Ik geloof verder dat het onbewustzijn een grote rol speelt in uitvinden van .. tja 'alles'. Vooral als je weet dat de capaciteit van het onbewustzijn (in bits) ongeveer 11,2 miljoen is, tov de 60 bits van het bewustzijn, ga je automatisch op je sterke gevoel af. Overigens, verschillende onderzoeken (experimenten) bevestigen dat gevoel accurater is dan het bewustzijn als het om complexe zaken gaat.

Goed, wat ik hiermee wil aangeven is dat als je in een Schepper gelooft en in Zijn Woorden dan vind ik dat je ook consequent moet zijn.

Soldim
23-02-12, 08:53
Wow stoer zeg van die Hafid. Zulke mensen lach ik uit ja. Ik snap niet wrm hij zo'n uitspraken doet, hij was vroeger toch zelf moslim?

Gezien de uitspraken van Al-Haddad snap ik wel waarom Bouazza dergelijke dingen roept. Hetzelfde gebrek aan respect voor elkaars zienswijzen kan ook Al-Hadded verweten worden.

Soldim
23-02-12, 08:54
zijn eigen nest continu bevuild met eigen stront.

Het blijft me verbazen dat kritiek uit, min of meer, eigen gelederen voortdurend als nest bevuiling getypeerd wordt. Wellicht omdat de kritiek doel treft?

knuppeltje
23-02-12, 09:01
Het blijft me verbazen dat kritiek uit, min of meer, eigen gelederen voortdurend als nest bevuiling getypeerd wordt. Wellicht omdat de kritiek doel treft?

Mij niet. Komt overal voor. En ja, uit eigen gelederen, hoe meer of min ook, raakt blijkbaar altijd het meest.

MO_NL
23-02-12, 09:12
Aan die halve gare uit de UK hoeven we niet veel woorden vuil te maken denk ik.

Er zullen niet veel moslims zijn in Nederland zich kunnen verenigen met zijn gedachtegoed (relatief kleine groep fundi's daargelaten).

Ik snap wel dat Bouazza een nestbevuiler wordt genoemd. Hij doet in dit stuk wel heel erg zijn best om in de smaak te vallen bij de islambashers.

Daarbij heeft hij er geen moeite mee om alle moslims over een kam te scheren en weg te zetten als fantasieloze extremisten met een voorliefde voor seks met dieren.

Dus samenvattend voor Slinger en andere mierenneukers:

In grote lijnen eens met zijn kritiek op die clown uit de UK/ zwakke optreden van presentatrice e.d., grote moeite met zijn halfbakken literaire poging om alle moslims te diskwalificeren en te schofferen.

reallife
23-02-12, 09:44
Aan die halve gare uit de UK hoeven we niet veel woorden vuil te maken denk ik.

Er zullen niet veel moslims zijn in Nederland zich kunnen verenigen met zijn gedachtegoed (relatief kleine groep fundi's daargelaten).

Ik snap wel dat Bouazza een nestbevuiler wordt genoemd. Hij doet in dit stuk wel heel erg zijn best om in de smaak te vallen bij de islambashers.

Daarbij heeft hij er geen moeite mee om alle moslims over een kam te scheren en weg te zetten als fantasieloze extremisten met een voorliefde voor seks met dieren.

Dus samenvattend voor Slinger en andere mierenneukers:

In grote lijnen eens met zijn kritiek op die clown uit de UK/ zwakke optreden van presentatrice e.d., grote moeite met zijn halfbakken literaire poging om alle moslims te diskwalificeren en te schofferen.

Deze reactie is beter leesbaar dan die van Bouazza,naar mijn mening dan.

Dat 150 kamerleden én een minister van Justitie voor mij wilden bepalen dat ik niet naar die man zou mogen luisteren, leidde ertoe dat ik gisteravond in de Balie zat in plaats van in de bioscoop bij George Clooney. George can wait maar front row bij een man die gistermiddag nog bepaalde dat bij het tv programma Halve Maan geen vrouw bij hem mocht plaatsnemen, is een feest dat ik mij niet laat afpakken. De hele twitter timeline was al over de NTR presentatrice gevallen, dat ze plaats maakte voor een imam die niet met ongesluierde vrouwen aan tafel wil zitten. Zeg me wat die vrouw anders had kunnen doen in een Hilversum waarbij ‘sterpresentatoren’ als Pauw en Witteman het precedent hebben geschapen door godsdienst gekkies te ontvangen zónder wijn en vrouwen aan tafel? Hilversum, de publieke omroep voorop, denkt dat de gasten de dienst uitmaken. “Ze moeten gehoord worden”. Het enige wat gehoord wordt is de ploppende rubberen ruggengraat van programmamakers die onder één hoedje met godsdienst gekkies tegen vrouwen samenzweren. Gasten maken geen programma; presentatoren cq interviewers maken een programma door de juiste vragen te stellen. Maar dit terzijde.

AAN TAFEL MET IMAM AL HADDAD (http://www.metronieuws.nl/columns/aan-tafel-met-imam-al-haddad/SrZlbr!ejjto9eet8QuY/)

Ze waren van te voren akkoord gegaan met zijn voorwaarden.

Vooral die ploppende ruggengraat van de programmamakers zie ik wel voor me. :slaap:

knuppeltje
23-02-12, 10:02
Ze waren van te voren akkoord gegaan met zijn voorwaarden.

Vooral die ploppende ruggengraat van de programmamakers zie ik wel voor me. :slaap:

Ruggengraat...als je met dergelijke voorwaarden akkoord gaat?

Toen die ene museumdirecteur destijds inging op de eisen van een stel fundamentalistisch ingestelde moslims...en een schilderij uit de tentoonstelling nam...ging heel Nederland over de rooie. De arme man had geen leven meer.

Waar zijn al die mensen van destijds met al hun heilige verontwaardiging gebleven?

reallife
23-02-12, 10:54
Ruggengraat...als je met dergelijke voorwaarden akkoord gaat?



The show must go on.


http://youtu.be/t28EUcTDLII

knuppeltje
23-02-12, 11:09
The show must go on.


http://youtu.be/t28EUcTDLII

Al ben ik nooit zo'n grote liefhebber van zijn muziek geweest, toch denk ik dat die gast meer iets wezenlijks heeft betekend en bijgedragen voor velen dan die halve gare UK'er.

Maar goed, al degene die destijds ook hier moord en brand schreeuwden en hel en verdoemenis over die arme museumdirecteur afriepen, zijn nu wel erg stil over dat aanvaarden van de voorwaarden van die mafkees.

Eke
23-02-12, 11:28
Jammer genoeg zijn er heel veel samenlevingen die niet klein en vreedzaam zijn, sommige zijn wel klein maar verre van vreedzaam. Helaas, ik kan er ook niets aan doen.

Als het land verre van vreedzaam is zit je met een groot probleem. En..daar ben ik nu inmiddels achter : dat kan ieder land overkomen. Het zijn de mensen die doorschieten.

Eke
23-02-12, 11:44
"Een vrouw buitensluiten van 'debat'? Oké. Een moslim buitensluiten? Brand en racisme."

Vrouwen pikken teveel van mannen. En zolang we dat doen blijft het ellende op deze wereld.

Fulanadetal, dat was juist het verwarrende. Als programmamaakster wil je podium bieden voor een diskussie, maar doordat ze zich meer gekwetst voelde dan ze had verwacht ging ze vanuit de kant meepraten. Ze kreeg toen als eerste reaktie Van Haithem Al-Haddad:"Graag alleen academische vragen " dus alleen vragen van theoretisch belang !!! Dat vind ik een gebrek aan empathie. Mensen zijn belangrijker dan theorie.

Dit stukje kwam dus niet uit de verf op dat moment, daar voor de TVcamera's.
Ik denk dat veel vrouwen meevoelden met haar. Ik vraag me af hoe de fundamentalistisch-Gelovige mannen dit ervaren hebben. Haar pijn en verwarring was zichtbaar. Wie ???

Slinger
23-02-12, 11:47
Als het land verre van vreedzaam is zit je met een groot probleem. En..daar ben ik nu inmiddels achter : dat kan ieder land overkomen. Het zijn de mensen die doorschieten.

En daarom is het van belang dat er in een land rechtvaardige wetten en regels gelden.

Eke
23-02-12, 12:21
En daarom is het van belang dat er in een land rechtvaardige wetten en regels gelden.

Dat's vers 1. Vers 2 is dat het belangrijk is om onderdeel uit te maken van een volk dat zich richt op goede intenties in zichzelf. Een volk die dat toelaat en daarbij stil kan staan regelmatig.
Die in de gaten heeft als een charlatan het roer in handen neemt en ....die de macht heeft om deze figuur weg te stemmen.Das weer vers 1 :hihi:

super ick
23-02-12, 12:49
die mafkees.

respectloos.

Slinger
23-02-12, 13:51
Als het land verre van vreedzaam is zit je met een groot probleem. En..daar ben ik nu inmiddels achter : dat kan ieder land overkomen. Het zijn de mensen die doorschieten.

Inderdaad, en daarom heb je goede wetten nodig die ook gehandhaafd worden.

Eke
23-02-12, 15:00
Inderdaad, en daarom heb je goede wetten nodig die ook gehandhaafd worden.

zie antwoord hierop ........posting van 13.21 uur

Slinger
23-02-12, 16:17
zie antwoord hierop ........posting van 13.21 uur

Dus, Eke, draaien we in een kringetje rond, een beetje flauw misschien. Maar de kern van het verhaal is toch dat een land een goede wetgeving dient te hebben om uitwassen tegen te gaan. Met alleen maar mensen van goede wil komen we er niet. We moeten een instrument hebben om slechte gedragingen te sanctioneren. Natuurlijk moeten die wetten ook eens rechtvaardig zijn. (Steniging voor overspel lijkt me nu niet bepaald het toonbeeld van rechtvaardige wetgeving, vind jij wel?) Pas dan zijn de burgers goed beschermd.

Joesoef
23-02-12, 18:14
Hamid Bouazza is zooooo 1990...


Bedoel dus zijn schrijverschap. Die kust heeft hij ondertussen weg gezopen, gesnoven en gelikt.
Schoppen is heel erg 2012.
Schoorsteen moet roken, spotlicht kan weer even an.

Slinger
23-02-12, 19:01
Hamid Bouazza is zooooo 1990...


Bedoel dus zijn schrijverschap. Die kust heeft hij ondertussen weg gezopen, gesnoven en gelikt.
Schoppen is heel erg 2012.
Schoorsteen moet roken, spotlicht kan weer even an.

Maar hij heeft wel gelijk.

Joesoef
23-02-12, 19:23
Maar hij heeft wel gelijk.

Hij heeft net als vele anderen een mening. Beetje simpel om te zeggen hij is Marokkaan, hij was moslim en nu heeft hij kritiek dushijzalwelgelijkhebben is te simpel.
Zwart wit bullshit.
we luisteren ozograag naar benoemde deskundigen...

Slinger
23-02-12, 19:40
Hij heeft net als vele anderen een mening. Beetje simpel om te zeggen hij is Marokkaan, hij was moslim en nu heeft hij kritiek dushijzalwelgelijkhebben is te simpel.
Zwart wit bullshit.
we luisteren ozograag naar benoemde deskundigen...

Een mening, en nog eens op superieur, kunstzinnige wijze verwoord ook.

Joesoef
23-02-12, 20:46
Een mening, en nog eens op superieur, kunstzinnige wijze verwoord ook.

En de tros is de grootste omroep van Nederland en iedereen eet rookworst.

Slinger
23-02-12, 20:48
En de tros is de grootste omroep van Nederland en iedereen eet rookworst.

Smaken verschillen...

Joesoef
23-02-12, 21:47
Smaken verschillen...


Exact. Hafid is een rookworst.

Slinger
23-02-12, 21:56
Exact. Hafid is een rookworst.

Dapper gezegd hoor, grote jongen, maar jij mag zijn schoenveters niet vastmaken.


http://www.youtube.com/watch?v=SjLChw9xRxo"]http://www.youtube.com/watch?v=SjLChw9xRxo

Joesoef
24-02-12, 08:24
Dapper gezegd hoor, grote jongen, maar jij mag zijn schoenveters niet vastmaken.

par avion is volgensmij een parabel van zijn eigen leven.

Slinger
24-02-12, 08:31
par avion is volgensmij een parabel van zijn eigen leven.

Het is wel iets meer, mijn beste Joesoef.

super ick
24-02-12, 08:33
Ik vind het altijd leuk om meerdere meningen en invalshoeken te lezen. Ook die waar ik het niet mee eens bent staan, mits ze onderbouwd zijn, altijd wel weer een paar elementen in waar verder over nagedacht kan worden.
100% ben je het nooit eens met elkaar.

knuppeltje
24-02-12, 08:41
respectloos.

Sorry baas, maar het was eruit voor ik er erg in had.

knuppeltje
24-02-12, 08:47
Dapper gezegd hoor, grote jongen, maar jij mag zijn schoenveters niet vastmaken.

Ik denk niet dat hij dat van iedereen zou willen hebben, toch?

Joesoef
24-02-12, 09:16
Het is wel iets meer, mijn beste Joesoef.

Hafid is geniaal.

Zijn boeken druipen van een steeds terugkerend thema, islam, frustraties omtrend zijn roots. Nestbevuiler is misschien een wat platvloerse benaming maar zo voelen sommige dat nu eenmaal.

Voor de gemiddelde Nederlander blijft het die Marokkaan die zo goed kan schrijven. Dus niet die geweldige schrijver. Daar zou ik ook gefrustreerd van worden.

sjo
24-02-12, 22:09
Hafid is geniaal.

Zijn boeken druipen van een steeds terugkerend thema, islam, frustraties omtrend zijn roots. Nestbevuiler is misschien een wat platvloerse benaming maar zo voelen sommige dat nu eenmaal.



Vaak worden verlaters de grootste schimpers....

Orakel
25-02-12, 20:57
Een van de weinige Marokkanen, die een beetje nadenkt en zegt waar het op staat, die Bouazza, Met als gevolg dat hij door de goegemeente wordt weggezet als nestbevuiler.

Hafid Bouazza: 'Wie de ezel neukt, moet leren hinniken' - opinie - VK (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/article/detail/3192320/2012/02/21/Hafid-Bouazza-Wie-de-ezel-neukt-moet-leren-hinniken.dhtml)

Nog steeds lekker aan het generaliseren Gait? :droef: Een van de weinige, goegemeente. Beetje sleetse stijlvormen, vinnu ook nie? ;-)
Waar komt het woord goe trouwens vandaan en wat betekent het?

Joesoef
25-02-12, 21:34
Vaak worden verlaters de grootste schimpers....


Ik weet waar jij op probeert te wijzen, het verlaten van de islam. Alleen is dat hem het nu juist, daar gaat het niet om. Wat hij heeft geprobeerd is om geen Marokkaan meer te zijn. Sommige zien dat als nestbevuiler.
This hem trouwens niet gelukt, de Nederlanders zien hem nog steeds als die Marokkaan die zo geweldig schrijft ipv die geweldige schrijver.

mark61
26-02-12, 00:35
Nog steeds lekker aan het generaliseren Gait? :droef: Een van de weinige, goegemeente. Beetje sleetse stijlvormen, vinnu ook nie? ;-)
Waar komt het woord goe trouwens vandaan en wat betekent het?

Sjeminee opaaa :hihi:

Van goed(e)

Slinger
26-02-12, 09:26
Nog steeds lekker aan het generaliseren Gait? :droef: Een van de weinige, goegemeente. Beetje sleetse stijlvormen, vinnu ook nie? ;-)
Waar komt het woord goe trouwens vandaan en wat betekent het?

Ha Orakel, goed dat je nog bestaat. Het woord goegemeente wordt gebruikt voor de makkelijk denkende meerderheid van een (geloofs)gemeenschap. Ze zijn er vaak als de kippen bij om personen die anders denken, nieuwe wegen inslaan, te veroordelen. Komt zeker niet alleen bij moslims voor.