PDA

Bekijk Volledige Versie : Contact tussen Christenen en Moslims

Maranatha
26-02-12, 10:54
Beste mensen,
uit respect en vanuit de kernpunten van mijn geloof zou ik met jullie in gesprek willen over het Christendom.
Jezus Christus is mijn persoonlijke verlosser en zaligmaker, graag wil ik u de dingen vertellen die hij voor mij heeft gedaan. Ook zou ik willen weten wat jullie al weten over het Christendom.
Ik wens u allen niets anders dat zegen toe van de Vader.

Maranatha.

gewoonrenee
23-04-12, 12:19
Alleen over het Christendom, of ook over de Islam? En wil je ook in gesprek met niet-gelovigen?
Ben je verbonden aan een kerk, en zo ja, welke? Ik ben wel benieuwd naar je verhaal.

Cristovao
17-06-12, 09:05
Maranatha,

heel goed dat je contact zoekt met Moslims. Maar weet wel dat de Islam voorschrijft dat een moslim geen oprechte vriendschap mag onderhouden met een Christen (of Jood).

Ook dienen Joden en Christenen (dhimmies) onderdanig te zijn in een Islamitisch bestuurd land. Dus wees je ervan bewust dat de Moslim die zijn geloof op een zuivere manier belijdt, geen goede bedoelingen met je kan hebben.

Ibn Kathir heeft het allemaal haarfijn beschreven aan de hand van de Koran, de hadith en de historische naslagwerken van Umar bin Al-Khattab. De gestudeerd Moslims hier zullen weten van de verdragen die laatst genoemde, na de profeet meest beroemde, moslimleider die hij Christenen liet ondertekenen. Daarin staan dingen als dat een Moslim een Jood of Christen naar de zijkant van de weg moet dwingen als ze elkaar tegemoet lopen. Er staat in dat een Christen moet opstaan als een Moslim wil zitten waar hij zit. En er staat zelfs iets in waar de Nazi's ook bekend om stonden namelijk dat zij bepaalde herkenbare kleding moeten dragen, zodat zij herkenbaar zijn als zijnde een dhimmie.

Lees de Tafsir van Ibn Kathir maar en wees je er van bewust dat Ibn Kathir DE autoriteit is op het gebied van Koran interpretatie.

w w w . qtafsir.com/index.php?option=com_content&task=view&id=2566&Itemid=64

Nou weet ik best dat veel Moslims dit niet weten en niet eens zouden willen uitvoeren. Maar als puntje bij paaltje komt zullen ze toch kiezen voor hun moslimleiders, mochten die aan de macht komen in dit land. En je kunt er vanuit gaan dat deze leiders de Koran van binnen en van buiten goed zullen kennen.

Religieuze vrijheid is er dus niet meer op het moment dat een land bestuurd wordt door Moslims. Dat zie je ook overal ter wereld op dit moment. Zelfs in het nabij gelegen Marokko is het voor een Christen bij wet verboden om een Moslim te proberen te overtuigen van zijn geloof. En dat terwijl de Dawah hier op straat gewoon wordt toegelaten. Het is nogal onrechtvaardig allemaal, maar zeer Koranisch. Dessalniettemin roem ik je om je poging toenadering te zoeken tot Moslims. Als zij vanuit hun eigen (vaak Westerse) normen en waarden gaan denken zullen zij inzien dat het verketteren en vervolgen van mensen met een ander geloof geen zuivere koffie is. Het is ook gewoon logisch nadenken.

Laten we maar blij zijn dat de meeste Moslims de Koran niet goed kennen.