PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Presentatrice Halve Maan probeert recht te lullen wat krom is



iReport
26-02-12, 14:33
14927
Presentator van het tv-programma De Halve Maan Naeeda Aurangzeb moest tijdens de uitzending waar de omstreden imam Al-Haddad te gast was gesprekstafel verlaten. Dit omdat Al-Haddad als voorwaarde voor het gesprek had gesteld dat er geen ongesluierde vrouw aan tafel zou zitten.

Hoewel Aurangzeb de tafel verliet om het debat niet tegen te houden, ging ze vanuit het publiek alsnog in discussie met de imam. Eerder besloot Al-Haddad al om niet aan te schuiven bij het tv-programma Nieuwsuur omdat hij niet geïnterviewd wilde worden door presentator Mariëlle Tweebeeke.

Al-Haddad was in eerste instantie uitgenodigd door een studentenvereniging van de Vrije Universiteit. De universiteit heeft het symposium waar de imam deel van uit zou maken uiteindelijk afgelast omdat er te veel commotie ontstond rondom zijn radicale denkbeelden. Platform De Balie besloot de imam daarop alsnog uit te nodigen voor een debat.


http://www.youtube.com/watch?v=_10nv9NwMYs

Bron: Youtube

mark61
26-02-12, 15:38
Nee, die tekst komt niet van YouTube. Waar komt die tekst vandaan? Ik begrijp de site van P&W. Zeg dat dan ook.

Van wie is die topictitel? Van jou? Wie ben jij? Belachelijke titel.

Ik vond haar trouwens slecht in dat fragment met al-Haddad. In de rede vallen, hem niet laten uitspreken, volkomen onduidelijk gedoe.

Kysia Hekster :duim: Bessems is meteen in mijn achting gedaald. Wat een domme opmerkingen.

Kortman
26-02-12, 15:41
14927
Presentator van het tv-programma De Halve Maan Naeeda Aurangzeb moest tijdens de uitzending waar de omstreden imam Al-Haddad te gast was gesprekstafel verlaten. Dit omdat Al-Haddad als voorwaarde voor het gesprek had gesteld dat er geen ongesluierde vrouw aan tafel zou zitten.

Hoewel Aurangzeb de tafel verliet om het debat niet tegen te houden, ging ze vanuit het publiek alsnog in discussie met de imam. Eerder besloot Al-Haddad al om niet aan te schuiven bij het tv-programma Nieuwsuur omdat hij niet geïnterviewd wilde worden door presentator Mariëlle Tweebeeke.

Al-Haddad was in eerste instantie uitgenodigd door een studentenvereniging van de Vrije Universiteit. De universiteit heeft het symposium waar de imam deel van uit zou maken uiteindelijk afgelast omdat er te veel commotie ontstond rondom zijn radicale denkbeelden. Platform De Balie besloot de imam daarop alsnog uit te nodigen voor een debat.


http://www.youtube.com/watch?v=_10nv9NwMYs

Bron: Youtube

Draai de boel maar om , de zich zelf o zo hoogachtende Shjeik (haat IMAM) wou niet met een ongesluierde vrouw aan tafel zitten , hoogst verbaasd dat deze wel bespraakte en goed onderlegde MOSLIMA hem op alle fronten in uitstekend Engels hem terecht er op wees dat hij het was die de ISLAAM geen goede dienst bewees.
Dat zij van tafel ging om deze aan hoogmoedswaanzin leidende figuur zijn EISEN te gemoed te komen ,was puur om het
programma te redden , omdat mensen zoals JIJ geen idee hebben wat er also komt kijken bij een ''LIVE'' uitgezonden programma .
Deze SHEIK wist donders goed dat er een ongesluierde MOSLIM presentatrice verbonden was aan dit programma en pas op het laatse moment eiste deze potentaat ,dat de dame in kwestie de tafel moest verlaten.
Waar deze man ,niet op had gerekend was dat .... een VROUW het lef zou hebben van af de zijkant hem als nog het vuur aan zijn schenen te leggen, hakkelend en stotterend kon hij niet eens haar fatsoendelijk van repliek dienen.

Mijn :fpetaf: voor deze moderne MOSLIMA die terecht wees op het feit dat zelfs hier in NEDERLAND nog steeds de vrouw een streepje minder heeft als de man
En dan te bedenken dat ook hier pas na vele jaren van vrouwen onderdrukking pas het kies recht op gang kwam zie:
opgericht in 1894) door Wilhelmina Drucker, Annette

En als het aan de Shjeik (IMAM) Al-Haddad ligt dan blijft dat nog wel enkele honderden jaren zo ,met zijn middeleeuwse gedachten gang.

Zo is het toevallig ook nog eens een keer !

iReport
26-02-12, 16:00
Zij had zich nooit weg moeten laten sturen.

@Mark61: Oorspronkelijk tekst stond onder YT-filmpje dat ongetwijfeld door P&W-redactie daar neergezet zal zijn. Wat bronnen betreft: omdat er auteursrechten haaien actief zijn die permanent op zoek zijn naar onschuldige posters die ze dan leeg proberen te zuigen met absurde claims pas ik de teksten aan naar eigen inzicht om niet nog een keer een claim aan mn broek te krijgen.

Lees bron in deze dan ook als: tekst waar deze tekst van afgeleid is stond daar en daar ...

mark61
26-02-12, 16:38
Zij had zich nooit weg moeten laten sturen.

@Mark61: Oorspronkelijk tekst stond onder YT-filmpje dat ongetwijfeld door P&W-redactie daar neergezet zal zijn. Wat bronnen betreft: omdat er auteursrechten haaien actief zijn die permanent op zoek zijn naar onschuldige posters die ze dan leeg proberen te zuigen met absurde claims pas ik de teksten aan naar eigen inzicht om niet nog een keer een claim aan mn broek te krijgen.

Lees bron in deze dan ook als: tekst waar deze tekst van afgeleid is stond daar en daar ...

Oh bizar, dat ze zo'n titel erboven zetten. Dat zal wel iemand anders geweest zijn. Maar OK dan, sorry.

Ik vind dat een mens best een afweging kan maken of hij/zij zich terugtrekt als ie de aanwezigheid van een gast belangrijker vindt. Dus die keuze van haar kan ik prima begrijpen. Bovendien spreekt ze hem dan later alsnog aan. Alleen de manier waarop is waardeloos.

Ik begrijp in het algemeen alleen niet wat de zin van deze operatie zou moeten zijn. We weten dat zulke lui bestaan; hij heeft zijn overtuigingen, goed beredeneerd volgens tamelijk mainstream fiqh en tafsir, en waar zou je dan over willen 'discussiëren'? Voor welk publiek? Is het beoogde publiek de moslims van Nederland? En wat zou dat moeten opleveren? Dat ze voor of tegen hem zijn? Dat er een fiqh-discussie ontstaat? Er zijn in NL nauwelijks moslims die onderlegd genoeg zijn om over het onderwerp te praten.

As it is is het de zoveelste goedkope kermisattractie; P&W nodigen weer es iemand uit om lekker verontwaardigd over heen te vallen.

Pauw's aankondiging als 'haatimam' says it all. Walgelijke, domme, respectloze benadering.

Die inquisitie over Aurangzeb's keuze voor, en later tegen de hoofddoek, bespottelijk gewoon. Dat toontje van ter verantwoording roepen. En het dan luidkeels ontkennen als Hekster erover begint. De heldin :duim:

super ick
27-02-12, 10:00
As it is is het de zoveelste goedkope kermisattractie; P&W nodigen weer es iemand uit om lekker verontwaardigd overheen te vallen.



Eindelijk eens de gelegenheid om in discussie te gaan met iemand met dergelijke denkbeelden. Jammer dat er niet de tijd genomen werd om tot de kern te komen. Vooral de stelling van hem dat 'wij moslims ook recht hebben op onze eigen rechten' had ik wel verder uitgediept willen zien.

Er moet veel meer gelegenheid gegeven worden voor dergelijke discussies. Die mevrouw die stelde dat de imam a.h.w. haar geloof had gekaapt vond ik wel een sterke. Zij gaf zo nl. glashelder aan dat het niet de islam was maar de interpretaie.

Vond in dit geval dat de rust ontbrak en men zich haastte om hijgend over de uitlatingen van de imam heen te vallen of hem z.s.m. een uitlating proberen te ontlokken om hem vervolgens aan de schandpaal te nagelen.

mark61
27-02-12, 10:37
Eindelijk eens de gelegenheid om in discussie te gaan met iemand met dergelijke denkbeelden. Jammer dat er niet de tijd genomen werd om tot de kern te komen. Vooral de stelling van hem dat 'wij moslims ook recht hebben op onze eigen rechten' had ik wel verder uitgediept willen zien.

Er moet veel meer gelegenheid gegeven worden voor dergelijke discussies. Die mevrouw die stelde dat de imam a.h.w. haar geloof had gekaapt vond ik wel een sterke. Zij gaf zo nl. glashelder aan dat het niet de islam was maar de interpretaie.

Vond in dit geval dat de rust ontbrak en men zich haastte om hijgend over de uitlatingen van de imam heen te vallen of hem z.s.m. een uitlating proberen te ontlokken om hem vervolgens aan de schandpaal te nagelen.

Wat valt er nou te discussiëren met iemand met rotsvaste overtuigingen die van geen enkel 'westers' argument onder de indruk gaat zijn?

Ja, en zo gaat het altijd. Ze willen zelf ook geen discussie, ze willen griezelen en gillen. Daarom is het kermiswerk.

MO_NL
27-02-12, 11:46
Als je werkelijke in discussie wilt over de islam in het westen dan moet je een figuur hebben als Tariq Ramadan.

Maar wat die man zegt staat zo haaks op het stereotype beeld dat "wij" hier in het westen graag van de islam willen koesteren dat hij gewoon niet past in een genuanceerde talkshow over de islam als De Halve Maan.

Nee, dan liever een salafistische jihadist die met een superieur gelijk de hogere waarheid verkondigd en geen greintje twijfel heeft over zijn gelijk.

Hij gaat niet in debat. Hij gaat in op een uitnodiging van die verachtelijke kufars omdat het airtime oplevert voor de verspreiding van de universele waarheid.

knuppeltje
27-02-12, 11:48
Godgeklaagd dat men vooraf met de eisen van die mafkikker heeft ingestemd toch? Ik weet niet wie daarover beslist heeft, maar van mij zou die een flinke schop onder de reet krijgen.

knuppeltje
27-02-12, 11:50
Als je werkelijke in discussie wilt over de islam in het westen dan moet je een figuur hebben als Tariq.


Tja, jij wilt van het ene uiterste in het andere vallen. Ik vrees dat Ome Tarik voor heel veel zogenaamde voor alles openstaande autochtonen een paar maatjes te groot is.

mark61
27-02-12, 12:41
Als je werkelijke in discussie wilt over de islam in het westen dan moet je een figuur hebben als Tariq Ramadan.

Maar wat die man zegt staat zo haaks op het stereotype beeld dat "wij" hier in het westen graag van de islam willen koesteren dat hij gewoon niet past in een genuanceerde talkshow over de islam als De Halve Maan.

Nee, dan liever een salafistische jihadist die met een superieur gelijk de hogere waarheid verkondigd en geen greintje twijfel heeft over zijn gelijk.

Hij gaat niet in debat. Hij gaat in op een uitnodiging van die verachtelijke kufars omdat het airtime oplevert voor de verspreiding van de universele waarheid.

Eh, hij voldoet juist precies aan het stereotype. Daarom wordt ie ook uitgenodigd. Bevestiging der vooroordelen.

Een beetje genuanceerde intellectuelen gaan uitnodigen, aan beide zijden, ben jij gek? :hihi:

Ramadan, dat is toch die man die met pek en veren het dorp is uitgejaagd? :boer:

mark61
27-02-12, 12:42
Godgeklaagd dat men vooraf met de eisen van die mafkikker heeft ingestemd toch? Ik weet niet wie daarover beslist heeft, maar van mij zou die een flinke schop onder de reet krijgen.

Op zich kan ik daar best in komen. Als je met alle geweld iemand aan je tafel wilt hebben kan je daartoe besluiten. In dit geval heb ik geen idee waarom ze dat wilden, magoed. Nou ja voor de kermis dus, maar ik dacht dat het een serieus programma was?

knuppeltje
27-02-12, 12:53
Op zich kan ik daar best in komen. Als je met alle geweld iemand aan je tafel wilt hebben kan je daartoe besluiten. In dit geval heb ik geen idee waarom ze dat wilden, magoed. Nou ja voor de kermis dus, maar ik dacht dat het een serieus programma was?

Ach, het blijft toch lood om oud ijzer. Met die gast zou toch geen normaal debat mogelijk geweest zijn, dus waarom die voorwaarden dan aanvaarden?

mark61
27-02-12, 13:01
Ach, het blijft toch lood om oud ijzer. Met die gast zou toch geen normaal debat mogelijk geweest zijn, dus waarom die voorwaarden dan aanvaarden?

Ik heb geen idee. Jammer dat ze dat niet vertelden. Nou ja Aurangzeb zei dat ze het 'belangwekkend' vonden, nu het feest in Amsterdam niet doorging.

Maar ik had het voor ze kunnen uittekenen hoe dat zou gaan.

knuppeltje
27-02-12, 13:38
Maar ik had het voor ze kunnen uittekenen hoe dat zou gaan.

Eigen schuld...dikke bult. Hadden ze dat maar moeten vragen. :hihi:

Soldim
27-02-12, 14:16
Ik heb geen idee.

Het 'debat' heeft hun publicitair flink wat opgeleverd...

mark61
27-02-12, 14:26
Het 'debat' heeft hun publicitair flink wat opgeleverd...

Negatieve publiciteit beter dan geen? :hihi:

Soldim
27-02-12, 14:50
Negatieve publiciteit beter dan geen? :hihi:

De naamsbekendheid is succesvol verbeterd :ego:

knuppeltje
27-02-12, 14:54
De naamsbekendheid is succesvol verbeterd :ego:

Ik weet het niet, maar als je je zo als watjes laat neerzetten...in deze tijd...waarin er aan wildersriaanse heldhaftigheid zo'n grote behoefte heerst? :hihi:

super ick
28-02-12, 09:17
Als je werkelijke in discussie wilt over de islam in het westen dan moet je een figuur hebben als Tariq Ramadan.

Maar wat die man zegt staat zo haaks op het stereotype beeld dat "wij" hier in het westen graag van de islam willen koesteren dat hij gewoon niet past in een genuanceerde talkshow over de islam als De Halve Maan.

Nee, dan liever een salafistische jihadist die met een superieur gelijk de hogere waarheid verkondigd en geen greintje twijfel heeft over zijn gelijk.

Hij gaat niet in debat. Hij gaat in op een uitnodiging van die verachtelijke kufars omdat het airtime oplevert voor de verspreiding van de universele waarheid.

Ik wil niet 1 orakel horen die zgn. de wijsheid in pacht heeft. Een soort fan zijn die alleen op zoek is naar wat in zijn eigen straatje past en dat dan als 'de waarheid' aannemen.

Ik wil die islam graag van alle kanten zien en horen. Weten hoe groot het draagvlak van zo'n salafistische jihadist, zoals jij hem noemt, is. Zolang deze man en zijn sympathisanten zich aan de wet houden vind ik alles prima en hoor ik graag wat hij te zeggen heeft. Uit de berichten hier krijg ik al de indruk dat de moslimprikkers deze imam aantrekkelijker vinden dan de kuffar. Zijn dat allemaal extremisten?

Als ik mag oreren hoe ik de islam het liefst zou willen zien in Europa dan kom ik ook uit op de knuffelversie maar of dat realistisch is?