PDA

Bekijk Volledige Versie : Mijn recept: Mousaka! of Moussaka, wat is het? Mijn recept iig.

mrz
06-03-12, 22:28
Here goes the ovenschotel:::

Ingredienten:

Milde olijfolie van de AH
Oregano
Rozemarijn
Thijm
Zout

500gr Gehakt
2 Grote Uien (AH per 2 verpakt)
4 (Vlees?)Tomaten
1 Aubergine
1.5-2Kg Aardappels
300Gr Kaasplakken of homp kaas zelf te schaven.

Bereiding:

Schil en kook de aardappels (of laat iemand anders dat doen ). Bak de gehakt in kleine stukjes met flink wat olijfolie gaar met wat zout en klein beetje Thijm. Doe de gehakt in de ovenschotel. Snij de ui in stukjes. Bak de ui glazig met weer een flinke scheut olijfolie. Voeg halverwege wat oregano (hang even boven de pan met je neus en check of je aan wiet herinnerd wordt ) toe. Snij de tomaat in stukjes en gooi alle tomaat bij de ui. Voeg als de tomaat beetje heet is wat rozemarijn naar smaak (geur) toe, eventueel ook nog wat zout voor de juiste verhoudingen, en ten slotte ook nog wat thijm. Gooi de tomaat en ui over de gehakt. Zijn de aardappels gaar, gooi de aardappels in de ovenschotel en prak ze klein beetje fijn. Snij de aubergine in vierkante blokjes en bak in olijfolie en wat zout gaar. Gooi de aubergineblokjes over de aardappels, en tot slot leg over dit alles een mooie laag kaasplakken.

Zet in de oven op 240 graden tot de ovenschotel mooi lichtbruin gekleurd is. En klaar!

Enjoy! En zweer meteen ff wiet af, eet gewoon mijn ovenschotel.

L8rz!

mrz
10-03-12, 14:40
Well, at least I can add this to my cv....

Blokkering molecuul vermindert kans op overgewicht | nu.nl/wetenschap | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl (http://www.nu.nl/wetenschap/2757421/blokkering-molecuul-vermindert-kans-overgewicht.html)